[ virtualx @ 24.06.2006. 11:12 ] @
ja planiram uzimati polovan auto.
znaci krs kakav cijene do 3000 konvertibilnih maraka jer sam u BIH.
i to dizel da sto manje trosi.
da ima za njega dijelova kad se nesto sjebe i da dijelovi nisu skupi.

planiram golf2 dizel naci kakav,ali jos nisam siguran.
nerazumijem se bas u auta,pa eto molim pomoc i prijedloge sta uzeti polovno do 3000 marki tj oko 1500 eura.
gledao sam po ovim oglasima na netu i ima ponesto za naci,ali nema u mojoj okolici ,vec dole na drugom kraju drzave.
onda dajte prijedloge.
[ ilkebgd @ 24.06.2006. 11:51 ] @
Mozes da uzmes ford escort 1,6 D recimo 87. godiste. Moj deda je imao i golfa 2 1,6 D 89. (I vlasnik je bio) godiste, a sad ima ovog escorta i ford mu se dosta bolje pokazao iako je golf popularniji i skuplji!! Ja sam dosta vozio i jednog i drugog, isto mi je bolji escort. Inace je presao escort 240 000 km i jos uvek je kao nov, prva farba, nema piknicu rdje! Imao je doduse jednu polugeneralnu ali to je zato sto je vozen ranije na loz ulje... Naravno gledaj da bude dobro ocuvan inace ces imati problema sa tako starim autom...
[ HoT_Steppa @ 24.06.2006. 12:00 ] @
Dizeli tog godista, bolji je Ford Escort IV 1.8D i Opel Kadett E 1.5TD i 1.7D, od istih takvih 1.6D. Jeste da su redji, ali potrudi se malo.
Ovaj iz escorta se ugradjivao do Escorta VI 1998. a ovaj iz Opela je bio i u Astri F.
[ cozmo_im @ 24.06.2006. 14:42 ] @
Toyota Carina 1990-1991, 1.6 16v, 4AF-E, 90KS (najbolji motor ikad proizveden na svetu), ugradi plin (oko 7l plina na otvorenom, oko 10-11l plina u gradu, milina jedna). Ili Toyota Corolla 1.3 12v, isto ugradis plin (on jos manje trosi). Pretpostavljam da se u BiH moze naci do tih para.

U BGD-u su Carine sa losom limarijom i potrosenim gumicama ventila oko 1300e, izadje oko 2000e sa radom na limariji, zamena gumica i zaptivaca, ugradnja plina (toliko je izaslo mog ortaka ovde). Corolle su skuplje, 1500-1800e u losijem i 2200-2500e u odlicnom stanju.

U Bosni je sigurno dosta, dosta jeftinije.

Mislim da se to vise isplati od svih Opela, Fordova, VW krsina i sl.

Carina i Corolla tih godista su prakticno nepoderivi automobili + odlicni za plin a i nemas nikakvih problema vezano za dizelase.

Delovi nisu skupi (mozda karike i to, ali to se kod njih ne kvari, posle jedno 500.000km, obicno samo gumice ventila odlaze na motoru i nista vise).
[ virtualx @ 24.06.2006. 17:28 ] @
vidim po forumima da je popularan taj plin.
e pa zasto.
koje su prednosti.
predpostavljam da jeftinije izadje gorivo.
da li je opasno to sa plinom i moze li ostetiti dijelove.
kako to sve frecera.
mada necu moci nista dotjeravati auto koje kupim.
znaci uzimam do 1500 eura auto da je u funkciji i da se odmah moze voziti.
a da nema nikakvih naknadnih ulaganja u njega jer nemam vise para.

i kad uzmem auto polovan,treba ga naravno provjeriti ,da me prodavac nebi zaje..
naravno da ce svatko reci da je ocuvan,dobar,bez kvarova.
ali u tome vecinom slucajeva nema istine.
e pa kako provjeriti auto i doci do zakljucka da li se isplati uzimati.
dati na pregled mehanicaru ,posto se ja nekuzim,ili nesto drugo uraditi?


[ ventura @ 24.06.2006. 18:22 ] @
Za te pare šta god da uzmeš svejedno ti je... Krš je kako god da okreneš...

[ trivo @ 24.06.2006. 18:51 ] @
Ja sam skoro u januaru uzeo golf 2,1.3 benzinac,naravno na BiH table.Uzeo sam od dugogodisnjeg prijatelja,auto je presao oko 230 000 km,dosada nije otvaran.Platio sam ga 1800€.Odmah zatim ugradio sam i plin(sasvim sam,lovato oprema) i dosada sam prezadovoljan.Na otvorenoj cesti trosi mi oko 8,5 a u gradu 10-11L plina.Presao sam dosad 10 000,kvarova dosada nisam imao,auto skoro da i ne trosi ulje.
Kola sam dugo trazio jer imam i bubu pa nisam zurio.Za te pare ti dizela ne preporucujem nikako,pogotovo ne golfa,sve je to vec toliko izraubovano da je to katastrofa.
Ako vec budes uzimao golfa,trazi benzinac od 1.6L,iz iskustva na poslu(sluzbeni auto) tvrdim da je nepoderiv!
Znaci dizel za te pare nikako.
Golf i uopste vw bezrazlozno drze visoku cijenu tako da bi i od toga odustao.
Slazem se stavovima gore da je japanac za te pare koje ti imas najbolja solucija i naravno plin koji je jedina invensticija na autu koja sama sebe isplati i stedi pare.Relativno skuplji djelovi za japanca kompenzuju se isto tako dosta rijedjim kvarovima.
Najbitnije je da se ne zaleces i naravno da je pozeljno imati dobrog majstora pokraj sebe.
Puno srece pri izboru!
[ dalibord5 @ 24.06.2006. 20:16 ] @
I ja sam nedavno bio u slicnoj situaciji.
Za 1500 evra sam kupio opel suzu.
Siguran sam da su japanci bolji,ali ja sam prezadovoljan opelom.
Otprilike,ko nema pare za bolje Suza je odlicna.
NAravno ima standardno losu limarijui,ali sa ovom sam miran par godina,ali niko nema ambiciju da toliko star auto vozi doveka.
Dok se ne kupi bolje,Opel je sjajan.Iako vozim auto star 17 godina,osim ulja i benzina nista drugo nisam sipao u njega niti menjao evo vec godinu dana intezivne voznje.
[ virtualx @ 24.06.2006. 20:34 ] @
za ugradnju pline i stosta nemam para ,niti imam povjerenja u majstore,a pitanje je da li se razumiju u to.
na ovim prostorima nisam cuo da itko koristi plin,pa nemam iskustva u tome.
dobro nemora biti golf .
samo kazem dizel ,jer manje trose ,a za gorivo necu bas moci davati velike pare.
eto sad ne znam pogotovo sta uzeti do 1500 eura.
evo je prvi put da se uopste pocinjem baviti autom ,i prvi put da uzimam auto.
nemora biti kvalitet jer nemam para,a i necu ga voziti uvijek ,jer nemam za gorivo,samo onako za extremne situacije i kad bas bude trebalo auto da mogu koristiti.
student sam ,pa dakle nemam prebijene i auto ce se koristiti samo kad se mora.
zato kazem da hocu dizel,jer je jeftinije.

ustvari nema izbora skoro nikakvog,vec ono sta mi naleti i netko ponudi.
jos uvijek nisam nista nasao.

[ HoT_Steppa @ 24.06.2006. 20:40 ] @
O autogasu mozes dosta da procitas ovde:

http://www.cannonballforums.se...60b725a673d681174c7b1010569052

Sta god kupis, MORAS da odvojis jos malo para (u zavisnosti STA kupis) da ga dovedes u stanje za voznju koje odgovara tebi. Ako ti je 1500 evra gornji plafon, gledaj auto za manje para, recimo 1200 evra.
[ vaske71 @ 24.06.2006. 20:42 ] @
Najbolji auto za te pare i malo dodati ubedljivo je Opel kadet limuzina !!!
[ vladd @ 24.06.2006. 22:42 ] @
A da li mozes da uvezes nesto. Kod nas (na skoro celom Balkanu) su krsevi nenormalno precenjeni, valjda posto imamo najvece plate u Evropi. :)
Zate pare, u principu ne postoji ne-krs. Opeli, golfovi, yugici, kojima je realna "evropska" cena 200-300€, su na Balkanu od 800-2000€.
Probaj sa nekim japancem, nisu "u trendu" i mazde 323, corole ili mitsubishi se mogu naci za te pare. Za klasu su bolji od Golfova a dve od Opela. Npr, Lancer '90-91. godiste, servo volan, klima je u ceni 1500-2000€. Jos ako nadjes nekog ko "mrzi" japance, moze i za manje.
Moja preporuka Mitsubishi Colt (89-90), ili Tojota Corola, to godiste.
[ ilkebgd @ 25.06.2006. 22:43 ] @
Citat:
cozmo_im: Toyota Carina 1990-1991, 1.6 16v, 4AF-E, 90KS (najbolji motor ikad proizveden na svetu), ugradi plin (oko 7l plina na otvorenom, oko 10-11l plina u gradu, milina jedna). Ili Toyota Corolla 1.3 12v, isto ugradis plin (on jos manje trosi). Pretpostavljam da se u BiH moze naci do tih para.

U BGD-u su Carine sa losom limarijom i potrosenim gumicama ventila oko 1300e, izadje oko 2000e sa radom na limariji, zamena gumica i zaptivaca, ugradnja plina (toliko je izaslo mog ortaka ovde). Corolle su skuplje, 1500-1800e u losijem i 2200-2500e u odlicnom stanju.

U Bosni je sigurno dosta, dosta jeftinije.

Mislim da se to vise isplati od svih Opela, Fordova, VW krsina i sl.

Carina i Corolla tih godista su prakticno nepoderivi automobili + odlicni za plin a i nemas nikakvih problema vezano za dizelase.

Delovi nisu skupi (mozda karike i to, ali to se kod njih ne kvari, posle jedno 500.000km, obicno samo gumice ventila odlaze na motoru i nista vise).



Ovo ti je u principu najbolji savet, samo ne znam da li je moguce u BIH kupiti takvu Toyotu za 1500€, u Srbiji nije, ali kod vas mozda jeste... A ako bas hoces dizelasa onda ford escort kao sto sam vec napisao...
[ pctel @ 26.06.2006. 11:44 ] @
Mislim da japanski auto star 15 godina nije za tebe. Preporucili su ti dobre automobile, nema sta da se kaze, to su automobili koji su vozeni do sada da nikad nista nije bilo potrebno zameniti, ali bez obzira sto su to ekstra kvalitetni delovi, sledecih godina je pravo vreme da se sve od reda promeni!
Dizel je dobar izbor za coveka koji se ne razume u mehaniku - nema kod njega ono slabo vuce pa razmisljaj da li su svecice, da li su kablovi, da li je bobina, da li je platina, da li je karburator, dizel motor nema ni jedan deo koji se moze kvariti, znaci sednes i vozis 2-3 godine bez da zastane. Ti stari benzinci su dobri za ljude koji se pomalo razumeju dok ako se ne razumes, za svaku glupost ces trcati majstoru, koji ce ti 5 minuta posla svaki put skupo naplatiti.
[ cozmo_im @ 26.06.2006. 12:30 ] @
Prvo japanski auto ga nece izneveriti ni sledecih 15 godina, tako da moze bez problema da uzme japanski auto. Drugo, izakani dizel... Uh, bas ce se usreciti sa izakanom bosch pumpom... losim diznama... grejacima i kontaktima... zimskim problemima, losim dizelom na pumpama... Uvek, ali uvek je bolje uzeti krsa benzinca, u strartu su manje izakani. I sve je jeftinije (svecice, podesavanje karburatora i palenja) nego zamena dizni ili ne daj boze pumpe na dizelu. Eno, moj ortak iza zgrade ima otpad dizela od 15-20 godina starih. Svaki polovni benzinac koji je sredjivao i kupovao za sredjivanje je manje nerava i para pojeo od izakanog i razvaljenog dizela (svaki dizel star 15-20 godina ne da je izvozan, nego je presao boga oca). Isto tako, dizel motor je skuplji za polu ili kompletnu generalnu. Jednostavno, za te pare nema sanse da nadje dizel motor u pristojnom stanju.

A kod novih automobila bih se uvek odlucio za dizela.

P.S. Ne govorim napamet jer mi se najbolji ortak bavi sredjivanjem polovnih automobila, uglavnom dizelasa (70%), tako da iza zgrade mogu lepo da posmatram sve moguce tipove automobila i sta im fali i koji su zahvalni koji ne.

Prema tome, benzinac, plin i furaj.

Golf II dizel? Nemoj da se zeznes, svi su izakani do besvesti. Ako bas MORA dizel (a ne mora), Fordov motor 1,6D je maltene neunistiv, ali su opravke ubitacno skupe (dizne i grejaci, karike... ventili). Opelov motor 1,6D je katastrofa los (ne da je los, nego je LOS).

Od benzinaca jedini koji moze da parira Toyotinim i japanskim motorima je donekle VW motor od 1,6 koji se ugradjivao u Golfa II i Passata. Opel 1,8 benzinac i 2,0 (iz Ascone i Vectre) su odlicni motori.

[Ovu poruku je menjao cozmo_im dana 26.06.2006. u 13:41 GMT+1]
[ cicovic @ 26.06.2006. 12:47 ] @
Mislim da ti je najbolje resenje, kako je neko gore napomenuo, do 1500 evra kupiti benzinca, i to opel kadet suzu. Pored svega, ipak mislim da ne bi trebao da se zavaravas da ces time postici varijantu "sedi i vozi". Svaki od tih automobila zahteva najmanje 400 eura ulaganja u narednom periodu. Prvo sto moras da zamenis ako neces da rizikujes je zupcasti kais i ulje sa filterima (vec oko 50/60 eura), pa mozda akumulator, pa gume.... Nema auta za 1500 eura a da je u extra stanju. Retki su slucajevi,a i to su srecnici...
[ virtualx @ 26.06.2006. 15:15 ] @
pa dobro,znam da se nesto mora zamijeniti kad se uzme auto,ali da ne izadje preskupo.
moj rodjo je prije dvije godine uzo golf2 dizel za 3500 maraka.
i kaze da je stavljao nove gume i filter i ide.
kaze da motor nije u najboljem stanju ,ali ide bez problema.
malo trese kabina kad krece ,ali ko da je to problem.

[ vladd @ 26.06.2006. 16:28 ] @
Ma golf je "promasen" auto. To sto je kod nas popularan, i desetostruko precenjen, to je socioloski problem, a ne tehnicki. To je lagan auto sa jakim motorom, slabom karoserijom i vesanjem. Kocnice si preslabe, i ceo "komplet" je poguban. Naglo kocenje u blagoj krivini moze glave da te kosta. Kada se tome doda starost od preko 15 godina, uzimas pokretni sanduk. Slicno vazi i za opele kocke i suze. Da im je na trzistu realna cena (max 500 evra za 15 godina star auto), to bi bile prave prilike da premostis neki period do kupovine normalnog auta. I da pazljivo vozis.
Kod japanaca, ne vezano za kvalitet motora, svi motori su dugovecni, solidno, bitan je i ostali "konfor". Prednje i zadnje vesanje, dve grede za nosenje motora (nema nikakve "pracke"), ne uvija im se karoserija, i prolaze dobro kroz krivine, kocnoce su pouzdane, gumice se menjaju posle desetak godina, sajle plastificirane (istina to imaju i neke nemacke verzije golfa), a lako mozes da imas i servo volan (takodje retkost kod golfa, a najcesce golfa ne smes da parkiras sa okrenutim volanom). Kugle i krajevi spona se retko menjaju, i gomila sitnih stvari ti ne predstavlja problem. Ako i nesto crkne, npr radilica da pukne (nisam do sada cuo), ceo komplet, motor i menjac mozes da nabavis za 300-400 evra. A generalka za dizela nije jeftina, ako je jeftina nece ti uraditi bitne i skupe stvari.
A jos ih "ne vole" u ovim predelima, emotivno vezani za "nemce", milina, dobijes japanca jeftinije negosto kosta u nemackoj.
[ pctel @ 26.06.2006. 16:51 ] @
Tacno je da su dizne i bosh pumpa za dizela dosta skupe, ali kad se jednom promeni, 5-10 godina ne treba ponovo. Na kraju mozda izadje isto, samo je pitanje da li covek voli da ide kod majstora svakog meseca i ostavlja po 10-20 EUR-a, ili da ode jednom u 5 godina pa ostavi 200-300 EUR-a.
[ zlatibor82 @ 26.06.2006. 20:22 ] @
za te pare mozes naci nekog scorpia (ford) motori su izdrzljivi, udoban je, jeste malo veci potrosac od kadeta i japanaca, ali sa ugradnjom plina i taj problem se moze resiti (za nekih 250 eura)
[ vladd @ 27.06.2006. 14:53 ] @
@ pctel

Odakle ti takva "racunica", i na koja si to vozila mislio. Izgleda da poredis yuga sa nekim dizelom (golf, s obziriom na cenu).

Istina da "u klasi" od 1000-1500evra nema nista sto nije krs. Tek preko 3000 se moze naci auto sa kojim covek moze da se drzne i na put da krene. Plus da ga dobro sluzi.

Posebna je filozofija "vecite stednje", plin je hit, a najvece ustede su na kocniicama, crevima, instalaciji, trapu lezajevima, amortizerima. To samo rasipnici i streberi i patoloski tipovi popravljaju. Majstori voze i bez kocnica. Za tehnicki imaju vezu.

Kod majstora se popravljaju samo motori, vazno da ide, ubacis plin, pa je jeftin, "ustedi se", a kada se razbije auto (sa "srecnim ishodom"-svi zivi) to je mozda najbolja usteda, valjda.
[ sanersa @ 02.07.2006. 10:13 ] @
Da li si zainteresovan za jettu disel 1.6 40kw dam ti je za 1500km...Ja sam u Sarajevu mozemo se cuti da se dogovorimo da je vidis.Garant ljubav na prvi pogled-:))))
[ virtualx @ 02.07.2006. 10:40 ] @
ma nebi jettu
nekako je preveliko auto,dugacko
[ reject @ 02.07.2006. 13:00 ] @
@vladd:
Odavno se nisam ovako nasmejao. Opis nasih likova i odzavanju kola ti je genijalan. :D

@virtualx:
Sto se same teme tice, za 1.5k eura ne moze da se uzme nista pametno. No, ja bih
savetovao kupovinu benzinca i sistematsko sredjivanje svih stvari koje moraju da se
redovno menjaju (svecice, kablovi ...) tako da za par meseci budes siguran da imas
ispravan auto. Inace kad se uzima stariji auto, mora da racunas da ces u njega da
bacis bar jos pola od cene vozila da ga sredis. :)

A mozes li ti a sacekas malo pa da sakupis jos koju hiljadu. Velika je razilka u kvalitetu
i godistima vozila oko 2-2.5 k u odnosu na 0-1k evra, a tebi fali jos petsto ili kilo cori.
[ reject @ 02.07.2006. 14:32 ] @
Evo primera (Halo oglasi):
do 2k e:
TOYOTA Corolla liftback 1.6 (1984), plin, 1.500.
do 3k e:
TOYOTA Corolla 1.3XL (1991), metalik siva, 2.400 EUR, može zamena.

A evo i Corolle koju bi ja iz oglasa izdvojio:
TOYOTA Corolla 1.3XL Sedan (1991), plin, alarm, metalik, garažirana, 2.850 EUR.

Jeste malo jaca cena, ali obecava normalnog vlasnika koji ju nije akao, posto pise da je garazirana, mada treba videti.

Sta hocu da kazem? Za 0-1500e ces uvek imati (opravdan) osecaj da dajes novac za nesto sto ne vredi
toliko, jer je, jebiga - matoro. Vec za 2-2.5 kila mozes da biras i nesto manje matoro. :)
[ sanersa @ 02.07.2006. 17:55 ] @
Ma on je propao slucaj ne uze on nista,eto ja mu ponudi jetu 2 disel za samo 750E a on jetta mu velika hehehehe.
I na kraju ce naletiti na yugu i onda kuku imam problem s ovim i onim
[ virtualx @ 05.07.2006. 12:25 ] @
evo nesto novo.
cijena je porasla
sad maksimalno mogu dati 3000 eura za auto
u gradu ima jedna auto kuca koja uvozi auta iz stranih zemalja.
e sad preko njih bi mogao uzeti nesto.
mogu naci u njemackoj nesto, i on to uveze
bar sam tako skuzio.
nadjem auto na njemackom oglasu i on mi to moze nabaviti.

e sad molim prijedloge.
dakle cijenu sam podigao na 3000 eura i jos mogu uzimati uvozno auto koje nadjem u oglasima npr.
sta mislite o fiat punto 2000 godiste jer mi je to preporuceno da uzmem.
e sa kakve su obaveze kod uvoza auta.
ima li kakvih vecih dodatnih troskova i kako to sve ide.

[ voka @ 05.07.2006. 12:31 ] @
opel kadet. to je to.
[ Fuzz @ 05.07.2006. 13:06 ] @
@virtualx

A sta ako ti uleti jos 500 EUR ili ostanes bez 800?
[ ilkebgd @ 05.07.2006. 13:07 ] @
Hm, kako moze da se kupi punto 2000. godiste za 3000 €... ???
[ HoT_Steppa @ 05.07.2006. 19:49 ] @
Decko, mnogo hoces. Za 3000 evra ne mozes uopste da kupis ne Punta II nego ni Punta I.
Za 3000 evra gledaj neko godiste 95-97 pa sta ti naleti za te pare i da je benzinac.
[ ilkebgd @ 05.07.2006. 19:53 ] @
Ma kupi BMW 520i 24v oko 90. godista...
[ reject @ 05.07.2006. 22:09 ] @
Moze tu da se uglavi i neki civic, mada ne znam kako ubosni ide servis Honda.
[ MOSLER @ 06.07.2006. 02:03 ] @

Sad pitanje je za sta ti treba auto i sta ti je kod istog bitno:udobnost,dimenzije vozila,marka,kvalitet,ponasanje u voznji,potrosnja.Posto vidim da ne preferiras velika kola mozda je najbolje resenje da kupis neki Punto,Korsu ili Fiestu.Em su novija kola,em malo trose i dobro su se pokazala,jos ako ugradis i plin(ali u nekom normalnom servisu a ne kod nekog sustera)imas sit da se navozis.Dizeli dosta prelaze i dosta su izakani.Po meni je kupiti dizela starijeg od 6-7 godina bacanje para.
Sto se Toyote Corole tice imao je moj drug 1.3 1990god.Vozio sam je dosta puta i mogu reci da je jedan od udobnijih auta u koje sam seo uopste.Kad je kvalitet u pitanju konkretno ova Corola se za nekih 11 god koliko je moj drug vozio (a uzeta je nova) nikada nije pokvarila.Majstora je vidjala jedino prilikom zamene ulja a za sve to vreme zamenjene su samo gume,amortizeri i kocione plocice-za 11 godina eksploatacije.
Voleo bih da vidim koji drugi auto moze da se pohvali tim kvalitetom.
[ vladd @ 06.07.2006. 11:07 ] @
Tesko da se moze videti, u toj klasi, takvo vozilo. Ali da ne zaboravimo. '90-tih godina, Toyota i Mitsubishi su poceli "invaziju" na Evropu.
Tada su ponudili "cudovista", marketinski "obradjena" da imaju sve sto treba kupcu, i tehnicki doterana, malo "iznad" maksimuma, sa prihvatljivom cenom, i izuzetnim izgledom.
Na nasu "srecu", i onoga ko je primetio te kvalitete.

Nazalost u poslednjoj deceniji, malo je uradjeno u auto industriji, a da je "okrenuto" prema "low-end" potrosackom sloju, kome pripadaju i stanovnici Balkana. Vise ni ulje ne mozete sami da promenite. Automobili traju 3 godine, a onda su popravke skuplje nego nabavka novog vozila.

Ako se pri tome doda "plin", koji je ocigledna prevara, onog sloja koji "patoloski" stedi, izvlaci se i poslednja para ionako osiromasenom sloju, uz "prinudu" da koriste svoje vozilo i "odrzavaju" auto industriju, cak i sa svojim krsevima i pokretnim otpadom.

Poz.
[ HoT_Steppa @ 06.07.2006. 11:25 ] @
Citat:
vladd:
Ako se pri tome doda "plin", koji je ocigledna prevara, onog sloja koji "patoloski" stedi, izvlaci se i poslednja para ionako osiromasenom sloju, uz "prinudu" da koriste svoje vozilo i "odrzavaju" auto industriju, cak i sa svojim krsevima i pokretnim otpadom.

Poz.


Ne znam kako TNG moze da bude prevara. To je jedino sto STVARNO vredi da se doda automobilu. Ljudi budze spojlere, alu felne i jos sto gluposti, a TNG je jedina stvar koja samu sebe isplacuje. Za venturi sistem treba oko 300 evra, sto kad se podeli sa prosecnom potrosnjom i cenom benzina i TNG-a dolazi do zakljucka da se TNG sa samo 5000 km sam od sebe otplati. Sekvencijalni sistem kosta oko 800-1100 evra u zavisnosti od komplikovanosti ugradnje i on vazi za skuplje (novije) modele, pa ko ima para da kupi skuplji auto, neka ugradi i odgovarajuci TNG aparat jer on prelazi sigurno mnogo vise nego vlasnik jeftinog krsa. Ne mozes da kazes da je TNG prevara kad ne znas da se u Italiji 70 % automobila za benzin vozi na TNG, a u Bugarskoj cak 90 % benzinskih automobila. TNG je pravi spas za nas osiromasen narod jer mu dozvoljava opet da se jeftino vozi i da ne dozivljava voznju svojim krsom kao extra luksuz. Treba predociti "svesnost" voznje na TNG koja nije nimalo veca nego kod pesaka koji MORA da pogleda levo pa desno prilikom prelaska ulice, sto zmaci da covek ne treba imati neoprvadan strah od voznje u kolima na TNG. Koliko se vas vozilo taksijem a da nije ni znalo da ima ugradjen TNG. Jel' pitate taksistu na sta vozite pre nego udjete u taksi?. U Beogradu skoro 100 % taksista koji voze benzince voze na TNG.
[ reject @ 06.07.2006. 19:34 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Koliko se vas vozilo taksijem a da nije ni znalo da ima ugradjen TNG. Jel' pitate taksistu na sta vozite pre nego udjete u taksi?. U Beogradu skoro 100 % taksista koji voze benzince voze na TNG.

Upravo tako. Kao stvoreno za taxiste i Srbe. :)
[ ilkebgd @ 06.07.2006. 20:04 ] @
Ja jos ni u jedan taxi nisam seo (benzinac) a da nije imao plin, ali bas ni u jedan... A sta ima da pitam na sta vozi kad vidim onaj prekidac za plin :) Cak neki taxisti koji su me vozili kazu i da su menjali dizelasa za benzinca zbog plina...
[ vladd @ 06.07.2006. 20:52 ] @
"TNG je pravi spas za nas osiromasen narod jer mu dozvoljava opet da se jeftino vozi i da ne dozivljava voznju svojim krsom kao extra luksuz."

Kao u pesmi, siroma' sam..al' volim da zivim.

Ne bih povezivao obicnog korisnika, sa profesionalnim, tipa taxi ili autoprevoznik..

Mozda ja malo drugacije razmisljam, ali "odbijam" da se "uklopim" u razne uhodane "kalupe".

Uzmemo 20 god, matorog Yuga, za 600 evra, dodamo venturi koji se "sam isplati", i ustedis za nekih 4-5000km, mozda.
Toliko sam shvatio iz prikazane logike. Na auto putu smo za samo 1000 evra (registracija uracunata)

Niko, ama bas niko ne postavlja pitanje, zasto bi dodatno platio uredjaj na plin. Da bi presao vise kilometara, verovatno. A zasto bi presao tih vise kilometara, i uopste zasto sa tim zlom od auta treba da egzistira u saobracaju. I zasto bih bio vlasnik doticnog poluotpada.
Pri tome, vlasnik, je u obavezi da ima motor u jako "dobrom" stanju, sto su dodatne investicije. Gumice ventila moraju da budu dobre, kompresija ujednacena, redovno menjan filter za vazduh... Ali to se tice SAMO motora.

Onaj ko je posmatrao automobile, mogao je da primeti masu iskrivljenih jugica, lada, golfova, narocito renoa 4. To se ne vozi u EU, zabranjeno.

Da ne spominjem gume, kocnice, amortizere, nedostatak er-begova. Pa zar, ako sam siromasan, MORAM da se pojavim na auto-putu, makar sa taljigama. Ili da se "vise vozim", placam registracije, parkiranja, benzin (ili plin) SAMO da bih se vozio, ne hvala. NI sebe ni svoju porodicu. Ne treba mi auto sa "velikim gepekom" koji malo trosi. Par puta mi je "glavu spasao" snazan motor, da je bio 10% slabiji....ne pomisljam.
Smatram da je voznja "po svaku cenu", i jos "sto vise", stvar nekulture, mozda vise sebicnosti i bezobzirnosti. Sada je bar, javni prevoz efikasniji.

A sta se vozi u najbogatijim zemljama sveta, sta da im radim. Ne "gleda" se koji procenat ljudi koristi metro. Plin voze zato sto moraju da brinu o sredini u kojoj zive, a da bi ustedeli na sekvencijalnom plinu, treba da voze par godina, tako da usteda nije primarna, pogotovo sto ne vole odmah da daju pare za nesto sto ce se mozda isplatiti za vise od sest meseci.

Poz.
[ HoT_Steppa @ 06.07.2006. 21:25 ] @
vladd, VRLO sebicna izjava.
Nisu svi bogati, a kao sto vidis tema je auto do 1500 evra (sad do 3000). Ono sto se ovde prodaje za 3000 evra u Nemackoj kosta 1000 a ovo sto se ovde prodaje za 1500 evra, u Nemackoj se PLACA da se otera na otpad. Da bi nasa ekonomija krenula, OSNOVNO je da se privreda jeftino pokrece (dizel ili TNG). Kod nas su izakani dizelasi na ceni jer ranije nije bilo toliko alternative (svi su hteli jeftino da se voze). Sirenjem informacija o TNG-u situacija se promenila. Sad je kvalitetan benzinac sa mogucnoscu jeftine ugradnje TNG-a (da nema plasticnu usisnu granu ili K glavu) glavna potraznja po oglasima (najvise se traze Toyote Corolle 1990 i Golfovi II 1.3 benzinci). U poslednjih godinu dana prateci samo moje prijatelje i komsiluk VECINA je kupila odgovarajuce benzince u koje je ugradila TNG. Sad mi je postala profesionalna deformacija kad gledam auto, ako ne osetim plin, da pogledam pozadi da li ima prikljucak za isti.
Ko ima ugradjen TNG ima izbor: benzin ili TNG, ko nema ugradjen, nema izbor. Sve je stvar izbora. Stvar je jasna.
Ko ima para da se vozi skupo (na benzin) iz ovih ili onih razloga (strah od TNG-a ili bespotrebno rasipanje para) ne treba ni da se javlja u temi "koji auto do 1500 evra?". Ovde je sve sirotinja.
[ vladd @ 07.07.2006. 00:43 ] @
Pogresno si shvatio, naravno, do zadnje zapete i tacke.

Hvala na zeljama, ali nisam bogat. Bar sto se novca tice.

Zar se zaboravila izreka, nisam dovoljno bogat, da bih kupovao jeftino. Ja, kada sam imao "potonuce" sa novcem, nisam ni imao auto. Kada se nema, nema se.
Ali kao sto ne nosim pocepane gace, ni trenerke po ulici, ili cu da vozim kola, bezbedna, pre svega i za mene i za okolinu, ili NECU da vozim auto. Saobracaj je treci svetski rat, najduzi i sa najvise zrtava. Zasto bih dao "doprinos" istom.

O filozofiji, da "sirotinja" mora da ima sve "aktivnosti", kao i bogati, razmisli malo. I na cemu doticna "sirotinja" stedi. Na gorivu, automobilu, da bi dosla do placa van grada, da se "odmori", ako moze usput da pobije stogod.

Nije mi, potpuno jasno, ako se neko smatra sirotinjom, zasto ima zelje da prelazi hiljade kilometara sa svojim tzv vozilom. Gde se vidi usteda? Bolje da ustedi i na autu i na plinu ili benzinu, i putuje vozom...
Ili ce se lose osecati ako, iako siroti, nisu zauzeli parking ispred zgrade, ili kuce.

Ili se lazemo, o prevelikoj sirotinji, ili se prikazujemo da smo "siroti" tamo gde je najopasnije po zivot. Ili je neko neodgovoran prema sebi a i NESEBICNO neodgovoran prema drugima.

Da probamo i tako da sagledamo stvar, a ko je u pravu, nije vazno, ionako ce svako po "svome".

A sta "vecina" radi, u nekoj mikro klimi, zvanoj komsiluk, to ipak tesko da moze da bude referenca normalnog zivota, mozemo za primer da uzmemo i neke druge komsiluke, na Dedinju, ili Marinkovoj bari...

Poz.
[ HoT_Steppa @ 07.07.2006. 08:11 ] @
Neka svako pogleda u svoj komsiluk, svi su veoma slicni.
Najveci broj ljudi sastavlja kraj sa krajem, pa se to odnosi i na kola. Ako velike multinacionalne kompanije rade rezove zbog isplativosti zasto ne bi i obican siromasan Srbin. Sve se na kraju svodi na isto: USHTEDA ! Ovde je cak ocigledna usteda od 50 %. Dacu nekoliko primera:
poljoprivredni proizvodjac koji nema para za skup auto a ima potrebu za prevoz ne moze svoj posao da obavlja vozeci se javnim pevozom. Naravno skupice minimalne pare i kupice neki Moskwich ili Wartburg (dvotaktni, karavan) za 100-200 evra. Kad malo pokrene biznis kupice auto tipa Golf II, Passat II za 1500-2000 evra. Vec ovde postoji mesto za racunicu. Pricao sam o (ne)isplativosti kupovine polovnog dizela od 20 godina starosti. Covek kupi benzinca i ugradi plin i moze da nastavi ekonomicno da obavlja svoj posao. U zavisnosti da li dalje bude razvijao posao, jurice i skuplja kola, vecina se zadovoljava ovim za njihove potrebe. I dosli smo do vecine. Prosecna starost naseg voznog parka je 15 godina. To je cinjenica od koje ne mozemo da pobegnemo. Da bi ovo unapredili potrebno je auto iskoristiti ekonomicno. Ko prelazi 15-20 hiljada godisnje moze da ustedi na gorivu i do vrednosti svog auta (1000-1200 evra). Da ne ponavljam ko ucitelj da "motor duze traje vozeci na plin 30-50 %, da se ulje manje prlja, da je manje aero zagadjenje od plina nego od benzina (dizela)". Za 2 godine se ustedi toliko da se obnavlja vozni park boljim kolima sam od sebe!
Koliko ljudi zivi na periferiji gradova gde je prevoz neredovit a rade u gradovima. Neki jednostavno nisu u stanju da se uklope u prigradski prevoz a da ne gube po 2 i vise sata uzalud. Takvi ljudi se voze svojim kolima do gradskih linija gde parkiraju kola a u centar idu gradskim prevozom. Ovo radi i vecina ljudi u Americi i Kanadi.
Auto je potreba, ne luksuz, a velika naftaska braca se svim snagama trude da vecinu ljudi vrati cenom benzina u 19 vek.
Stav da ako nemas para za novija kola ne treba ni da vozis je veoma opasan. Kad bi svi tako razmisljali, ova zemlja bi odavno potpuno stala. U vremenu prezivljavanja sve se vozi, svi se grcevito bore da poboljsaju svoj status a kad ga poboljsaju i da kupe bolja kola. Jeftina voznja je prioritet. Oglasi su puni krseva od 2000-3000 ccm vrhunskih marki (MB, BMW,) koji su jeftiniji od svojih vrsnjaka od 1000-2000 ccm. Ti automobili su kostali 3-4 puta skuplje od nekih gradskih malisana a sad su i 50 % jeftiniji od istog polovnog. Kako je to moguce? Pa niko nece da vozi krsa koji mnogo trosi i skupa mu je registracija. Ista je stvar i sa polovnim dizelom. Njegovo odrzavanje je skuplje nego adekvatnog benzinca (bos pumpa, priblizavanje generalne itd). Registracija 1.6D ili 1.3 B nije ista. Usteda je oko 3000-4000 din ali to je skoro 100 litara plina, sa kojim se prelazi u proseku 1000 km! Na plinu treba odrzavati (menjati, proveravati) filter za gorivo jednom godisnje i to je sve.
[ virtualx @ 07.07.2006. 10:38 ] @
evo nasao sam neki golf2 dizel za 2500 maraka (oko 1200 eura)
e sad to cojk prodaje jer se seli u hrvatsku,pa prodaje auto.
rodjak ce mi pomoci to u vezi pregleda na servisu ,pa za koji dan idemo to vidjeti.
ako se na servisnom pregledu pokaze kao dobar ,nevidim razloga da neuzimam.

uostalom
sta cu ja sada uzimati dobar auto kad nisam nikad vozio.
udaricu i ogrebati sigurno negdje,pa za pocetak cu uzeti nesto cega nece biti steta kad se ogrebe ili olupi.
i naravno da su dijelovi jeftini.

[ ilkebgd @ 07.07.2006. 12:32 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Neka svako pogleda u svoj komsiluk, svi su veoma slicni.
Najveci broj ljudi sastavlja kraj sa krajem, pa se to odnosi i na kola. Ako velike multinacionalne kompanije rade rezove zbog isplativosti zasto ne bi i obican siromasan Srbin. Sve se na kraju svodi na isto: USHTEDA ! Ovde je cak ocigledna usteda od 50 %. Dacu nekoliko primera:
poljoprivredni proizvodjac koji nema para za skup auto a ima potrebu za prevoz ne moze svoj posao da obavlja vozeci se javnim pevozom. Naravno skupice minimalne pare i kupice neki Moskwich ili Wartburg (dvotaktni, karavan) za 100-200 evra. Kad malo pokrene biznis kupice auto tipa Golf II, Passat II za 1500-2000 evra. Vec ovde postoji mesto za racunicu. Pricao sam o (ne)isplativosti kupovine polovnog dizela od 20 godina starosti. Covek kupi benzinca i ugradi plin i moze da nastavi ekonomicno da obavlja svoj posao. U zavisnosti da li dalje bude razvijao posao, jurice i skuplja kola, vecina se zadovoljava ovim za njihove potrebe. I dosli smo do vecine. Prosecna starost naseg voznog parka je 15 godina. To je cinjenica od koje ne mozemo da pobegnemo. Da bi ovo unapredili potrebno je auto iskoristiti ekonomicno. Ko prelazi 15-20 hiljada godisnje moze da ustedi na gorivu i do vrednosti svog auta (1000-1200 evra). Da ne ponavljam ko ucitelj da "motor duze traje vozeci na plin 30-50 %, da se ulje manje prlja, da je manje aero zagadjenje od plina nego od benzina (dizela)". Za 2 godine se ustedi toliko da se obnavlja vozni park boljim kolima sam od sebe!
Koliko ljudi zivi na periferiji gradova gde je prevoz neredovit a rade u gradovima. Neki jednostavno nisu u stanju da se uklope u prigradski prevoz a da ne gube po 2 i vise sata uzalud. Takvi ljudi se voze svojim kolima do gradskih linija gde parkiraju kola a u centar idu gradskim prevozom. Ovo radi i vecina ljudi u Americi i Kanadi.
Auto je potreba, ne luksuz, a velika naftaska braca se svim snagama trude da vecinu ljudi vrati cenom benzina u 19 vek.
Stav da ako nemas para za novija kola ne treba ni da vozis je veoma opasan. Kad bi svi tako razmisljali, ova zemlja bi odavno potpuno stala. U vremenu prezivljavanja sve se vozi, svi se grcevito bore da poboljsaju svoj status a kad ga poboljsaju i da kupe bolja kola. Jeftina voznja je prioritet. Oglasi su puni krseva od 2000-3000 ccm vrhunskih marki (MB, BMW,) koji su jeftiniji od svojih vrsnjaka od 1000-2000 ccm. Ti automobili su kostali 3-4 puta skuplje od nekih gradskih malisana a sad su i 50 % jeftiniji od istog polovnog. Kako je to moguce? Pa niko nece da vozi krsa koji mnogo trosi i skupa mu je registracija. Ista je stvar i sa polovnim dizelom. Njegovo odrzavanje je skuplje nego adekvatnog benzinca (bos pumpa, priblizavanje generalne itd). Registracija 1.6D ili 1.3 B nije ista. Usteda je oko 3000-4000 din ali to je skoro 100 litara plina, sa kojim se prelazi u proseku 1000 km! Na plinu treba odrzavati (menjati, proveravati) filter za gorivo jednom godisnje i to je sve.


Uglavnom podrzavam ove tvrdnje dok se sa Vladd-om bas i ne slazem. Ono ato je on napisao vazi recimo za nekvalitetan plinski uredjaj nepoznate turske/bugarske marke nestrucno ugradjen kod nazovi majstora a u nekoj garazici. ukoliko je u pitanju original uredjaj renomiranog proizvodjaca poput BRC i Lovato i ugradjenog u ovlascenom servisu prica je sasvim drugacija. bezbednost takvog uredjaja je veca od bezbednosti instalacija za benzin u automobilima. a usteda je i preko 50 %. naravno postoji i druga strana medalje- ima automobila koji recimo imaju osetljive ventile pa lose podnose konverziju na plin, ali to je ipak prilicno mali procenat. i tacno je da motor treba da bude u dosta dobrom stanju inace nije preporucljivo ugradjivati plin...
[ HoT_Steppa @ 07.07.2006. 12:54 ] @
Podrazumeva se da motor mora da bude u ispravnom stanju. Ono sto ne radi na benzin, nece raditi ni na plin.
Sto se tice motora kod kojih se ne preporucuje ugradjnja plina, to vazi samo za Fordove ZETEC motore od 1999 i novije koji su osetljivi na plin, ali se i to resava posebnim aditivom iskljucivo za to, tako da ne postoji auto u koji ne moze da se ugradi plin, cak i u vazdusno hladjene motore sa dodatkom pumpe za hladjenje plina.
[ Fuzz @ 07.07.2006. 12:56 ] @
Citat:
virtualx: sta cu ja sada uzimati dobar auto kad nisam nikad vozio.
udaricu i ogrebati sigurno negdje,pa za pocetak cu uzeti nesto cega nece biti steta kad se ogrebe ili olupi.


Super stav. Uzecu jeftin auto, pa onda mogu da krljam po parkingu do besvesti.
Jbt, zato ne smes nigde da se parkiras da te neko ne cukne, ljuljne ili odvali.

Znaci NE! To sto nemas vozackog iskustva ne znaci da moras da se zabijas u druge automobile.
[ miokus @ 07.07.2006. 15:09 ] @
polovnI auto
[ MOSLER @ 07.07.2006. 15:12 ] @

@vladd ne razumem tvoje poglede na svet.Po tebi samo bogati imaju pravo na lep zivot,a tvoji stavovi su puni predrasuda i to netacnih.Cela Holandija i Italija voze na plin a to nisu zemlje ciji stanovnici ne mogu da priuste pun rezervoar goriva.Pritom to ne rade samo zarad ekologije(jer bi onda ugradili samo bolje katalizatore a ne bocu od 60 litara u gepeku) vec iz prostog razloga sto novac koji dodje ustedom mogu da potrose na mnoge korisnije stvari.Ako jedan Italijan moze da vozi najnoviji BMW ili Mercedes kabrio na plin zasto bi se mi gadili te tehnologije.Plin em sto produzava vek motora em sto je prilikom sudara auto sa ovim uredjajem mnogo sigurniji.Do sada nisam cuo da je u nekom vozilu prilikom sudara eksplodirala plinska boca,a slucajeva sa rezervoarom benzina ima dosta.
Ne robuj predrasudama,od takvog razmisljanja imas samo stetu.
[ vladd @ 07.07.2006. 17:43 ] @
Mozda me je teze shvatiti, jer ne robujem ja predrasudama, nego svi koji "gledaju" sve ostale, pa kud svi turci...

Najbolji dokaz je sto nigde nisam spomenuo ni mislio na sigurnost plinskog uredjaja, vec na sigurnost krsa koji se vozi, sa ili bez plina, sa losim trapom kocnicama, a sudar u kecu ili golfu..., nazalost pogledajte novine, tesko da neko prezivi, sa ili bez plina.

Onaj ko ugradi plin u auto od 50-70 hiljada evra, njegova stvar, ako mu treba, on je vec BEZBEDAN, ne naravno samo finansijski, vec u doticnoj limuzini.

To sto nemam plin, nije stvar predrasude, vec racunice. Sa kolicinom kilometara koju prelazim, "isplatilo" bise (sekvencijalni, naravno) tek posle preko dve godine. A dotle, mozda i ostanem bez auta. Znaci bacena para.
A ako iskrsne duzi put, poslovno, ionako je sve placeno, benzin, ruckovi, pa..

I dalje ne bih da poredim taxi, prevoznike ili da padam u trans i "dosetim" se sirotog poljoprivrednika, koji ima traktor, beneficiranu naftu, i "ode" cena dizelasa u nebo.
BTW, nisam sreo poljoprivrednika, koji ima manje para od mene. Nemam plac, kucu, zivim na spratu, mogu travnjak da obradjujem.

A u prilog mom, slabo shvacenom odnosu prema saobracaju, stize i srecni pocetnik, sa svezom limuzinom, spreman za cukanja.

Moj savet mu je da ne vezba parkuranje pored nekog skupog BMW-a ili sl, posto ce ga srecni vlasnik, za ogrebotinu, iseliti iz kuce. :) Prisustvovao sam udesu na Brankovom mostu, Lada otpozadi u E220, "srecni stedisa" je skupljao 4500 evra. STA LI JE TEK MOGAO DA VOZI, MOZDA NESTO SA BOLJIM KOCNICAMA....

Poz.
[ pctel @ 07.07.2006. 19:59 ] @
Citat:
MOSLER: Plin em sto produzava vek motora em sto je prilikom sudara auto sa ovim uredjajem mnogo sigurniji.

Kako li si to zamislio?! Automobil sa ugradjenim plinom svakako ima rezervoar sa benzinom, tako da nema dobitka na bezbednosti.
[ HoT_Steppa @ 07.07.2006. 20:25 ] @
vladd kazi mi molim te koji auto vozis?
[ vladd @ 07.07.2006. 23:24 ] @
Sto je to vazno? Zar nije vazniji covek sto zeli da kupi jeftini auto i da "mlati" po parkingu, a mozda i sire
[ vladd @ 07.07.2006. 23:26 ] @
Da ne pomislis da krijem, Mitsubishi Lancer, motor 1,8, benzinac, godiste 1991.
[ MOSLER @ 08.07.2006. 16:24 ] @
Citat:
pctel: Kako li si to zamislio?! Automobil sa ugradjenim plinom svakako ima rezervoar sa benzinom, tako da nema dobitka na bezbednosti.

Ima dobitka i te kako jer ako ugradis plinski uredjaj sigurno neces tankati benzinski rezervoar.Ja ne znam nikog ko vozi na plin a da ima vise od desetak litara benzina u rezervoaru.A 10 i 60l nije ni priblizno isto.
[ ilkebgd @ 08.07.2006. 20:01 ] @
Citat:
vladd: Da ne pomislis da krijem, Mitsubishi Lancer, motor 1,8, benzinac, godiste 1991.



Pošto je benzinac ugradi plin! :)))
[ Sasa_NS @ 08.07.2006. 20:47 ] @
Citat:
Ima dobitka i te kako jer ako ugradis plinski uredjaj sigurno neces tankati benzinski rezervoar.Ja ne znam nikog ko vozi na plin a da ima vise od desetak litara benzina u rezervoaru.A 10 i 60l nije ni priblizno isto.


Iako sam apsolutno za ugradnju plina, moram ti reći da grešiš, odnosno, u pravu si samo kada kažeš da 10 i 60 litara nije ni približno isto...

Poluprazan rezervoar sa benzinom je opasniji od punog do vrha... Zašto? Da bi došlo do eksplozije (koja je daleko opasnija od običnog prolivanja i zapaljivanja benzina), potreban je i kiseonik, a njega nema (dovoljno) u punom rezervoaru, pa ne može ni doći do eksplozije. Pitaj bilo kog vatrogasca i reći će ti da je ovo potpuno tačno.
Rezervoar sa nekoliko litara benzina je prava bomba jer je pun pomešanog kiseonika i benzinskih isparenja (koja su u stvari najzapaljivija - da nije njih, mogao bi slobodno da ugasiš šibicu u benzinu)...

Nemaš pojma koliko je upravo zbog nepoznavanja ove činjenice bilo nesreća po raznim automehaničarskim radionicama. Lično znam slučaj kada su dva čoveke teško povređena jer su zavarivali (krpili) prazan rezervoar. Tačnije, mislili su da je bio prazan. Unutra je bilo dosta pomenutih benzinskih isparenja (i više nego dovoljno kiseonika) da dođe do strahovite eksplozije...



[Ovu poruku je menjao Sasa_NS dana 08.07.2006. u 22:00 GMT+1]
[ virtualx @ 08.07.2006. 21:50 ] @
neki dan sam isao vidjeti nekakav golf2 za 2500 maraka
i nista
lose,sav ishrdjo ,
trazim dalje
netreba mi masina nekakva.
prvi put uzimam auto ,da imam nakon sto polozim.
[ HoT_Steppa @ 08.07.2006. 21:53 ] @
Citat:
vladd: Da ne pomislis da krijem, Mitsubishi Lancer, motor 1,8, benzinac, godiste 1991.

Ovo je relativno mator auto. Prica koju sam prica vazi i za tvoj auto.
Svaki auto, i onaj od 100 evra i onaj od 100 000 evra treba da bude tehnicki ispravan, znaci da se muljanje po tehnickim pregledima svede na minimum. Zakon je lepo propisao kakav auto moze da registruje, tako da je dovoljno samo se drzati slova zakona i procenat nesreca usled neispravnosti vozila bi bio zanemarljiv i sveo bi se na trenutne otkaze.
Naravno, treba povecati oprez u voznji. Moj pokojni otac je znao da kaze "ja znam koja budala sedi za ovim volanom, ali ne znam koja budala sedi za onim drugim".
[ MOSLER @ 08.07.2006. 22:07 ] @
Citat:
Sasa_NS: Iako sam apsolutno za ugradnju plina, moram ti reći da grešiš, odnosno, u pravu si samo kada kažeš da 10 i 60 litara nije ni približno isto...

Poluprazan rezervoar sa benzinom je opasniji od punog do vrha... Zašto? Da bi došlo do eksplozije (koja je daleko opasnija od običnog prolivanja i zapaljivanja benzina), potreban je i kiseonik, a njega nema (dovoljno) u punom rezervoaru, pa ne može ni doći do eksplozije. Pitaj bilo kog vatrogasca i reći će ti da je ovo potpuno tačno.
Rezervoar sa nekoliko litara benzina je prava bomba jer je pun pomešanog kiseonika i benzinskih isparenja (koja su u stvari najzapaljivija - da nije njih, mogao bi slobodno da ugasiš šibicu u benzinu)...

Nemaš pojma koliko je upravo zbog nepoznavanja ove činjenice bilo nesreća po raznim automehaničarskim radionicama. Lično znam slučaj kada su dva čoveke teško povređena jer su zavarivali (krpili) prazan rezervoar. Tačnije, mislili su da je bio prazan. Unutra je bilo dosta pomenutih benzinskih isparenja (i više nego dovoljno kiseonika) da dođe do strahovite eksplozije...



[Ovu poruku je menjao Sasa_NS dana 08.07.2006. u 22:00 GMT+1]

Mislim da se ne razumemo,pricamo o sudaru i riziku usled izlivanja benzina.U tom smislu nije isto da se razlije 10 i 60 litra.Secam se jednog sudara pre par godina kada je auto udario u kamion destak minuta posto je napunio rezervoar na pumpi.Putnici su bili ugljenisani i neprepoznatljivi.Isto tako skoro su na tv-u prikazali paljenje auta sa 20 litara benzina u rezervoaru.Auto je mirno izgoreo bez ikakve eksplozije.
[ Sasa_NS @ 08.07.2006. 22:45 ] @
O.K, ali opet napominjem da je izlivanje benzina manje opasno od eksplozije, jer kod ovog drugog nema uopšte vremena za reagovanje/napuštanje vozila... Putnici koje pominješ su verovatno bili zaglavljeni u automobilu, inače bi ga sigurno uspeli napustiti...
[ vladd @ 09.07.2006. 00:39 ] @
Veoma su retke i jedne i druge eksplozije. Tu i tamo, odleti i neki stancic u vazduh. Sve zbog neispravne instalacije. To je sve dovoljno retko da bi se smatralo sigurnim. Jedino me "brine" sto niko od "atestiranih" nema atest masinskog fakulteta. E sada ako ovlasceni uvoznik misli da je to atest. Mozda i gresim, podatak je "star" skoro godinu dana.

Uzgred, kod automobila se, nadam se vrse provere cesce nego u stanu. Mislim, pocevsi od vode, ulja, da nesto ne curi, itd. U sklopu toga, mogla bi da se, bar vizuelno, pregleda instalacija plina. Pa ipak je to dodatni uredjaj na automobilu.
[ millko @ 09.07.2006. 00:40 ] @
buraz,mrsko mi je bilo citati sve ove silne komentare,citam ne nekom od istih frajer predlaze bmw-a:))))to me zaintrigiralo da napisem ovaj post.kad vec pricate o polovnim autima,morate uzeti uzeti cinjenicu da su nasi putevi blago receno nikakvi!s toga,vidim da si iz bosne,nezuri s kupovinom auta,trebas obratiti paznju na dijelove!ja licno tipujem na nekog dobrog njemca(ne bmw.merc)ono wv!zasto?iz jednostavnog razloga sto su ta auta opskrbnjena dijelovima.licno imam golfa II i skodu octaviu.ako mislis prelaziti veliku kilometrazu savjetujem dizela.e sad,kakav dizel za te pare.pogledaj malo golfove III,licno sam imao priliku da kupim jedan 96g dizel za 7000 km.
poenta ovog sveg,cekaj da naleti nesto dobro.ovo sto se uvozi kod nas je vece smece!
sretno
[ vladd @ 09.07.2006. 01:08 ] @
Ima jedan Audi A3, 2004, za 22000 evra. Mislim da mu nece trebati delovi jedno pet godina. Tema je o autu za 3000km ili 1500 evra, a to je "prazan prostor", nista dobro a dosta para.
[ virtualx @ 09.07.2006. 11:06 ] @
uglasvnom se prica sa fiat nevalja.
a mislim da sam rekao da je krajnja cijena 3000 eura.
[ vladd @ 09.07.2006. 14:39 ] @
Golf 2, 1,6D bi bio dobar auto za te potrebe, da mu je "prisutna" realna cena o 300-400evra (600-800km). Tolika cena mu je bila, u zapadnoj evropi, pre nego sto je zabranjen, sa svima ostalima, koji nisu sa euro 3 motorom. Ovih dana, cena mu je u Svajcarskoj 50 evra na auto otpadu, u GB 40 do 80 funti.
[ HoT_Steppa @ 09.07.2006. 18:44 ] @
Nece on ovde jos sigurno za 10 godina da kosta toliko.
Na mobile.de se Golf II 1.6D krece od 200 do 3 500 evra, u proseku oko 600 evra.
[ Dalibor81 @ 09.07.2006. 19:48 ] @
Recite sta hocete, ali za te pare po meni je Alfa Romeo 33 naj povoljnije resenje. Mozda malo posla oko zadnjeg dela limarije, i eventualno patosa, jos ako nadjes motor "PUS" garantuje ozbiljne kilometraze bez problema.
[ ilkebgd @ 09.07.2006. 22:34 ] @
Alfa romeo 33 nije bas preporucljiv narocito ne kao prvi auto i to plus za nekoga ko ne bi mnogo da ulaze u auto... 33-ka je prilicno nepouzdana... ja sam ranije u sali predlozio BMW ali i on je DALEKO racionalnije resenje od 33-ke...

P.S.
A sta znaci to "PUS"?? To redovno vidjam u oglasima za automobile a nemam pojma sta znaci...
[ vladd @ 09.07.2006. 23:02 ] @
Ne mogu da odolim. Sa mobile.de, pretraga, golf, godiste '85 do 92. "Prvi" na listi je


EUR 1, VB
D-97084 Würzburg / Rottenbauer, EZ: 12/89, blau, HU: 06/06, Benzin, Schaltgetriebe, Zentralverriegelung

Ono eur1 nije motor, nego CENA.

Hvala, dovidjenja, sto se tice realne cene, posle par strana, po 20 auta, "prebacili" su 200evra, a sledecih 10 strana su oko 300evra. Gde Hot_Steppa nadje onaj "prosek"? Mada jos nisu stigli do otpada, ali ubrzo...

Poz.
[ MOSLER @ 10.07.2006. 00:02 ] @

Kada vidis da u rubrici gde se upisuje cena stoji 1 E ili nesto smesno to ne znaci da taj auto toliko kosta vec da vlasnik pristaje na dogovor.
[ Dalibor81 @ 10.07.2006. 00:32 ] @
Citat:
ilkebgd:A sta znaci to "PUS"?? To redovno vidjam u oglasima za automobile a nemam pojma sta znaci...



PUS znaci "prekucan u supu", nego sto se tice komentara da alfa 33jka nije dobar auto voleo bih da cujem neke argumente, pa da imam zbog cega da kontriram, uzevsi u obzir poslednju godinu, vozeci na benzin da iskreno kazem koliko je ulozeno u taj auto, vredan 1500eur.
Pozdrav
[ pudar @ 10.07.2006. 00:43 ] @
Zavisi ko sta voli. Za nase potrebe je,mislim,najbolji izbor Wagen i Audi(dzabe je odrzavanje,a ne trazi,skoro,nista-samo osnovno; delova ima u svakoj trafici,trpi i "divlje" delove,pouzdani,udobni(sem G2-on je tvrd),malo trose(posebno dizeli),izdrzljivi i sto je jako vazno-posle par godina voznje,prodajes ga za slicne pare za koje si ga kupio. Ja ih vozim u TAXI-u 9 godina(7 sam ih promenio-golf 2 i 3,pasat 2 i 3,dzeta,audi 80(sad vozim),audi 100 1.8) ,sve sam ih polovne kupio sa sarenim kilometrazama i sa svakim sam presao po blizu 100.000 km i prodao za slicne(ako ne i za iste)pare. E sad,ako uzimas benzinca-treba da ugradis plin(oni dobro rade na plin,to sam probao,ali nisam bas bio zadovoljan,jer tu ima malo zezanja(skace-pada ler gas,menja potrosnju...)). Bolji izbor je DIZEL.Nikada ti nece preci 6-6.5l /100km ,a na otvorenom putu ide ispod 5l i ako redovno menjas filtere i ulje,nema razloga da te ikada ostavi na putu!
[ HoT_Steppa @ 10.07.2006. 10:32 ] @
Citat:
vladd: Ne mogu da odolim. Sa mobile.de, pretraga, golf, godiste '85 do 92. "Prvi" na listi je


EUR 1, VB
D-97084 Würzburg / Rottenbauer, EZ: 12/89, blau, HU: 06/06, Benzin, Schaltgetriebe, Zentralverriegelung

Ono eur1 nije motor, nego CENA.

Hvala, dovidjenja, sto se tice realne cene, posle par strana, po 20 auta, "prebacili" su 200evra, a sledecih 10 strana su oko 300evra. Gde Hot_Steppa nadje onaj "prosek"? Mada jos nisu stigli do otpada, ali ubrzo...

Poz.

Ja sam ukucao malo detaljniju pretragu, '85-'90 samo 1.6D
[ vladd @ 11.07.2006. 15:13 ] @
Ma to 1euro moze i da znaci da vlasnik hoce da ga formalno otudji, ne zeli da ga prosto baci na otpad, ili placa komunalcima za odnosenje, da se vise ne vodi kao "vlasnik".

No ostale su i cene od 2000 evra pa na vise, (i do 999999), ali to je stvar azuriranja sajta, mogu da stoje oglasi i godinama, naravno, opterecuje se sajt, a kupci ionako traze jeftine modele, pa nema "stete".

Sada su najveci troskovi rasturanje i transport takvog vozila u pravcu Balkana. Za jedno 400 evra, moze da se dovuce rasrafljen auto i uveze kao rezervni deo, baska karoserija (gola, oljustena), baska motor. Pa ko voli, eto zabave.

Poz.
[ HoT_Steppa @ 11.07.2006. 15:18 ] @
Za te pare (oko 500 evra) mozes vec ovde da ga kupis u komadu, odjavljenog.
[ virtualx @ 14.07.2006. 11:32 ] @
meni je zapelo za oko opel corsa
za mene idealno.
malo,fino,malo trosi.
sta mislite?
[ riki_korg @ 18.10.2011. 00:34 ] @
Pa sto se mene tice ja licno mislim da je najbolje ako imas mogucnosti da auto uvezes iz Bugarske. Pogledaj na internetu i videces da za 1500 evra vozices limuzinu. Ja trenutno imam ladu rivu sa ugradjenim plinom i ona cepa i zaista me sluzi ali u super stanju je. Nije lose neko opelovo vozilo kao omega zbog velike kubikaze prodaju se jeftino ali kad je vozis car si na drumu.
[ kamicak @ 18.10.2011. 08:03 ] @
ne mogu da verujem......
[ Marko83 @ 18.10.2011. 08:25 ] @
Pa tek je 5 god proslo.... :)
[ VlaK @ 18.10.2011. 17:56 ] @
Taman ta vozila od pre pet godina vrede toliko.
[ Milojkovic @ 18.10.2011. 20:44 ] @
Sve je to lepo sto ti tako mislis ali nece ti ih niko prodati za taj iznos ma koliko ih kudio i opanjkavao>Kiselo grozdje je u pitanju.