[ coffeebgd @ 27.06.2006. 16:15 ] @

Pregledao sam vec slicne teme i nasao razlike izmedju kredita i lizinga, ali ne i komentar nekoga ko je kupovao auto na kredit/lizing.

Ukratko, zelim da kupim novu Toyotu yaris koja kosta negde oko 11000eur sa PDVom. Nazvao sam nekoliko banaka/liznig kuca i jos vishe sam zbunjen.

Da li je bolje uzeti lizing ili kredit? Kod koje Banke/lizing kuce?
Da li je tacno da je automobil bolje kupovati u jesen ( zbog cene, popusta i sta vec sve ne ) ?

Nadam se da ce mi neko pomoci u odluci.

Pozdrav,
Dejan
[ pctel @ 27.06.2006. 16:32 ] @
Ja bih kupio na lizing - ako mi ukradu ne moram vise da placam. Jednom prijatelju su tako ukrali auto 3 dana posle kupovine na kredit i morao je da plati sve do poslednje rate.
[ hecky @ 27.06.2006. 17:03 ] @
Nije morao da ga dalje otplacuje jer je auto bio kasko osiguran.

Isto tako mozes osigurati i auto koji si kupio na kredit, pa ce ti osiguranje isplatiti pun iznos ako ti ga ukradu.
[ smsnet @ 27.06.2006. 22:31 ] @

Da li vredi uzeti auto na lizing zbog besplatnog kasko osiguranja, koliko ja vidim vecina lizing kuca finansira kasko, dok kod kredita ti sam placas kasko.

Na auto od 10.000eur. kasko za prvu godinu izadje oko 3000din mesecno sto nije zanemarljiva cifra.

Mojim poznanicima iz .ch su ovde u Beogradu ukrali auto i osiguranje iz .ch im je pokrilo avionske karte do Zeneve i nov auto. Da li neko zna za slucaj kradje novog auta kod nas i ophodjenje osiguranja prema ostecenom? Da li mu je nadoknadjena steta ili je to kad nas ipak malo drugacije?




[ hecky @ 28.06.2006. 09:37 ] @
Kod DDOR, potpuni kasko je oko 34,000 din (novi auto od 10k eur, 5-8 godina vozackog staza, 0% ucesce u steti).

Pa kod nas premije budu 1,000+ eur, osiguranje ce ti placati avionske karte, rent-a-car i sl :).
[ NikolaVeber @ 28.06.2006. 09:54 ] @
A koja je razlika u "ceni" izmedju lizinga i kupovine na kredit?

cena :
auto kosta 10.000 za kes,
zbir svih rata i troskova koje platim u procesu kreditiranja / lizinga = x
---------
cena = x - 10.000

[ ventura @ 28.06.2006. 10:10 ] @
Ja ti mogu dati iskustva iz prve ruke, jer sam i sam kupio auto na leasing.

Mislim da kod nas varijanta klasičnog kredita za auto ne postoji, to je nešto između leasinga i kredita... Glavna poenta je da je banka vlasnik automobila sve dok se ne isplati poslednja rata, dok je u slučaju kredita kupac vlasnik automobila od samog početka, a banci se samo vraćaju mesečne rate...

Ja sam uzeo auto kod Hypo Leasinga na 3 godine, rata mi je oko 470 eura, a dao sam negde oko 50% učešća...

Kasko sa 0% učešća me je prvu godinu koštao oko 1300 eura, prošlu me koštao oko 900 eura, i sada za koji dan treba da napravim i treću registraciju i koštaće me oko 800-850 eura u Dunav osiguranju... Oni imaju neke dosta velike popuste ako ne napraviš nikakvu štetu na autu itd...

Ja sam izračunao da će me kredit kroz tri godine koštati nekih 2500 evra, na auto vrednosti 33,000 evra...

Na sajtu Hypo Leasinga ima i kalkulator za izračunavanje rate, pa tamo može sve da se vidi u detalje:
http://www.hypo-leasing.co.yu/bottom.php?id=4

Inače, jedna dobra mogućnost koju ovi u Hypo Leasingu imaju (možda imaju i drugi ne znam 100%) je da u bilo koje vreme u toku otplate auta može kupiti novo auto i leasing se prebacuje automatski na taj novi auto, a ovaj se vraća auto kući... Inače što se tiče dokumentacije, oni su bili najkorektniji i najbrži, nisu mi tražili nikakve potvrde iz poreske uprave ili maltretiranja kao druge banke, već samo izajvu na memorandumu firme kolika mi je plata, par dokumenata (LK,Radna Knjižica), izjava da mi je firma garant i to je to... Sve sam završio za nekih nedelju dana...

[ reject @ 28.06.2006. 12:00 ] @
Jeste da je ovo sto me zanima mozda offtopic, ali ajde da ne otvaram novu temu.

Videh negde da Rajfajzen (verovatno i druge banke) nude kredit za kupovinu polovnih vozila
i da je cak moguce da se dobije kredit za kupovinu od fizickog lica, a ne od auto kuce.
Kako ja kontam, banka da sav cash liku koji prodaje, pa se onda kupac oduzuje banci kao
da je digao kes kredit, ali nisam 100% siguran.

Nemam kad da sibcim po bankama i da se raspitujem, pa bih voleo da mi neko ko zna detalje
malo oprica o cemu se tu radi, pogotovu ako je neko "prosao proces" :).
[ coffeebgd @ 28.06.2006. 12:04 ] @


Otvorio sam link
http://www.hypo-leasing.co.yu/bottom.php?id=4

ali su polja valuta, marka, kurs evra zatamnjena... ne mogu da ih menjam.

Pokusao sam iz opere i IE

[ ventura @ 28.06.2006. 12:47 ] @
Citat:
reject: Jeste da je ovo sto me zanima mozda offtopic, ali ajde da ne otvaram novu temu.

Videh negde da Rajfajzen (verovatno i druge banke) nude kredit za kupovinu polovnih vozila
i da je cak moguce da se dobije kredit za kupovinu od fizickog lica, a ne od auto kuce.
Kako ja kontam, banka da sav cash liku koji prodaje, pa se onda kupac oduzuje banci kao
da je digao kes kredit, ali nisam 100% siguran.

Nemam kad da sibcim po bankama i da se raspitujem, pa bih voleo da mi neko ko zna detalje
malo oprica o cemu se tu radi, pogotovu ako je neko "prosao proces" :).


Predpostavljam da se tako radi, stim što je banka vlasnik tog automobila dok se ne otplati, i verovatno njihov čovek radi procenu automobila, i odobrava iznos prodaje, da se ne bi desilo da se proda polovan jugo za 15,000 evra...

[ NickS @ 14.07.2006. 14:33 ] @
Citat:
NikolaVeber: A koja je razlika u "ceni" izmedju lizinga i kupovine na kredit?

cena :
auto kosta 10.000 za kes,
zbir svih rata i troskova koje platim u procesu kreditiranja / lizinga = x
---------
cena = x - 10.000



Manja je kamata prilikom kupovine na leasing nego na kredit, što bi trebalo da znači da auto na kraju platiš manje kada ga uzmeš na leasing. Uzeo sam auto na leasing u martu (na sajmu automobila) i dobio kamatu (EKS) od 10,50% što je za naše uslove sasvim pristojno.
Raspitivao sam se i za kredit tada i najmanja kamata (EKS) koju sam mogao da dobijem je bila 12,70%. Zato je sa druge strane ta banka tražila sve moguće uslove zaštite za sebe, kao npr. vinkulirana polisa kasko osiguranja na banku (!!!) što znači da bi banka dobila pare od osiguranja u slučaju oštećenja ili otuđenja vozila.

U svakom slučaju, preporučujem leasing kao vid za kupovinu automobila, iz sopstvenog iskustva.
[ anon7994 @ 16.07.2006. 23:16 ] @
Kada je rec o kupovini automobila, za fizicka lica je uvek bolje da kupe auto na kredit nego na lizing iz nekoliko razloga:

- kod lizinga, vlasnik automobila je lizing kuca; iz tog razloga, registracija automobila se placa skuplje, kao da je rec o pravnom licu. kod kredita, vi ste vlasnik automobila (jedino se stavlja zaloga nad samim automobilom u korist banke kao vrsta obezbedjenja).

- banka je duzna da prikaze efektivnu kamatnu stopu, i kod banaka u tom smislu nema prevara. dobijete plan otplate kredita, i svaka rata je jednaka, znate tacno koliko otplacujete do kraja. kod lizinga moze (sto se vrlo cesto desava) da placate male rate, a da poslednja (otkupna rata) iznosi kao pola automobila.

- besplatno kasko osiguranje za prvu godinu je samo nacin da se privuku klijenti. niti je to osiguranje besplatno, vec je itekako ukalkulisano u cenu lizinga.

- kod lizinga se placa i pdv na kamatu sto nije slucaj kod kredita.

postoji jos dosta razloga iz kojih bi gradjani srbije trebalo da se opredele za kredit a ne za lizing prilikom kupovine automobila.

A dovoljno je pogledati ponude banaka za kredite i njihove kalkulatore:

http://www.societegenerale.co.yu/index.php?id=36

http://www.nbgbanka.co.yu/stanovnistvo_autoKrediti.php

http://www.hvb.co.yu/sr/mega/fizvozkrediti.htm

Btw, auto krediti ne bi trebalo da se uzimaju sa periodom otplate vecim od 4 godine. ukoliko zelite da kupite automobil za koji vam je potreban duzi period otplate kredita, to znaci da pokusavate da zivite van svojih mogucnosti.




---


Citat:
NickS: Manja je kamata prilikom kupovine na leasing nego na kredit, što bi trebalo da znači da auto na kraju platiš manje kada ga uzmeš na leasing. Uzeo sam auto na leasing u martu (na sajmu automobila) i dobio kamatu (EKS) od 10,50% što je za naše uslove sasvim pristojno.
Raspitivao sam se i za kredit tada i najmanja kamata (EKS) koju sam mogao da dobijem je bila 12,70%.



Mogu samo da ti kazem da si se mnoooogo lose raspitao jer je par mojih drugara uzelo kredit kod jedne banke za vreme trajanja salona automobila i EFEKTIVNA kamatna stopa (EKS) je iznosila 9%.
[ NickS @ 17.07.2006. 11:19 ] @
Citat:
[email protected]

- kod lizinga, vlasnik automobila je lizing kuca; iz tog razloga, registracija automobila se placa skuplje, kao da je rec o pravnom licu. kod kredita, vi ste vlasnik automobila (jedino se stavlja zaloga nad samim automobilom u korist banke kao vrsta obezbedjenja).


... jedino se stavlja zaloga nad samim automobilom u korist banke kao vrsta obezbedjenja ....


Citat:

- banka je duzna da prikaze efektivnu kamatnu stopu, i kod banaka u tom smislu nema prevara. dobijete plan otplate kredita, i svaka rata je jednaka, znate tacno koliko otplacujete do kraja. kod lizinga moze (sto se vrlo cesto desava) da placate male rate, a da poslednja (otkupna rata) iznosi kao pola automobila.


Sve definisano sam i ja kod leasinga unapred dobio. Poslednja (otkupna) rata mi je 0 (nula) EUR jer sam ja izabrao tu opciju - postojala je i opcija sa otkupnom ratom (koja je korisna ako bi mesečna rata bila veća od propisanih 30% od plate, u tom slučaju se smanjuju mesečne rate do nivoa od 30% plate a ostatak se plaća na kraju u otkupnoj rati). Da sam izabrao opciju sa otkupnom ratom, za auto vrednosti 14000EUR sa 20% učešća otkupna rata bi bila oko 2800 EUR što je daleko od vrednosti polovine automobila kako tvrdiš. Plus što postoji opcija da se otkupna rata otplaćuje na narednih 7 godina (nekome može biti korisno).

Plan otplate leasing rata sam takođe dobio i to su po zakonu sve banke/leasing kuće dužne da dostave klijentu. Nikakvih skrivenih troškova nije bilo, a kamata (EKS) je jasno obračunata.


Citat:

- besplatno kasko osiguranje za prvu godinu je samo nacin da se privuku klijenti. niti je to osiguranje besplatno, vec je itekako ukalkulisano u cenu lizinga.


Za ovo se slažem i zato sam odabrao leasing kuću koja ne poklanja besplatno kasko osiguranje i ne uračunava ga u mesečnu ratu. Danas i za kredit mnoge banke traže kasko osiguranje. Mada, kasko bih uzeo svakako čak i da sam auto platio u kešu jer je to najbolji način zaštite od krađe.


Citat:

- kod lizinga se placa i pdv na kamatu sto nije slucaj kod kredita.


Jednokratno.


Citat:

postoji jos dosta razloga iz kojih bi gradjani srbije trebalo da se opredele za kredit a ne za lizing prilikom kupovine automobila.

A dovoljno je pogledati ponude banaka za kredite i njihove kalkulatore:


Kalkulatori su po pravilu informativne prirode, kad sa tom kalkulacijom odeš u banku videćeš da mnoge od njih nisu spremne da daju te uslove a pravdaju se zastarelošću informacija na sajtu.


Citat:

Mogu samo da ti kazem da si se mnoooogo lose raspitao jer je par mojih drugara uzelo kredit kod jedne banke za vreme trajanja salona automobila i EFEKTIVNA kamatna stopa (EKS) je iznosila 9%.


Veooooma dobro sam se raspitao, u mojoj ulici se nalaze ekspoziture 6 banaka, a razlika između mog i tvog postovanja ovde je ta što ja govorim iz ličnog iskustva a ti iz priča svojih drugova.


EDIT: U ostalom razmisli i sam. Kod leasinga banka/leasing kuća je vlasnik vozila i samim tim su manji rizici što se tiče gubitka vrednosti po banku. Ako klijent ne plaća rate, oduzimaju mu se kola i prodaju po tržišnoj vrednosti i banka je uvek na dobitku. Kod kredita klijent je vlasnik vozila i samim tim je veći rizik po banku što rezultuje time da ona traži veće garancije i što sa druge strane poskupljuje kredit.

Sve u svemu, ko god da se nalazi u dilemi kredit/leasing neka otvori četvoro očiju, neka ne žuri sa odlukom i o svemu dobro se raspita, naročito kod stručnjaka. Ne živimo svi iste živote, svako od nas ima različite prihode i rashode, uslove života, želje i mogućnosti. Neka svako odluči na osnovu sopstvenih okolnosti i neka to uvek bude na sopstveno dobro.

[ anon7994 @ 17.07.2006. 17:19 ] @
Citat:
NickS: Veooooma dobro sam se raspitao, u mojoj ulici se nalaze ekspoziture 6 banaka, a razlika između mog i tvog postovanja ovde je ta što ja govorim iz ličnog iskustva a ti iz priča svojih drugova. ;)



video/imam ugovore svojim ocima i znam sta pricam. ako zelis, mogu i brosuru da ti posaljem sa tim uslovima.
[ voka @ 18.07.2006. 08:55 ] @
dejane pitala sam poznanicu koja radi u banci. ona kaže da je za nijansu bolje da uzmeš auto na lizing. toliko.
[ voka @ 19.07.2006. 13:40 ] @
Mislim da necete imati vise dilema ako pozovete one koji se profesionalno bave konsultantskim poslovima a to je recimo KUHN & PARTNER,tel 011-3037007. Prave informacije i sto je najvaynije kompletna usluga.
[ reject @ 19.07.2006. 13:56 ] @
I free reklama na es-u. :)

Citat:
ventura: Predpostavljam da se tako radi, stim što je banka vlasnik tog automobila dok se ne otplati, i verovatno njihov čovek radi procenu automobila, i odobrava iznos prodaje, da se ne bi desilo da se proda polovan jugo za 15,000 evra...

Tako sam i mislio. Ovo mi deluje kao povoljno za kupca, ali ne i za prodavca, posto je procena vozila verovatno
realna, u odnosu na cene sa kojima se krlja po oglasima. :)
[ djomla40 @ 19.07.2006. 15:23 ] @
Očigledno je da između lizinga i kredita skoro da nema razlike u pitanju su nijanse. Možda bi bolje bilo da neko ko poznaje ovu materiju objasni razliku između leasinga i lizinga. Očigledno je da kalkulatori u Evropi izbacuju skoro duplo manje rate za iste iznose od kalkulatora u našim bankama. U čemu je fazon? Da li smo mi blesavi ili nas oni smatraju blesavima i kada će doći lizing kod nas pod bar sličnim uslovima kao u matičnim zemljama banaka?
[ NickS @ 20.07.2006. 07:55 ] @
Citat:
djomla40: Očigledno je da između lizinga i kredita skoro da nema razlike u pitanju su nijanse. Možda bi bolje bilo da neko ko poznaje ovu materiju objasni razliku između leasinga i lizinga. Očigledno je da kalkulatori u Evropi izbacuju skoro duplo manje rate za iste iznose od kalkulatora u našim bankama. U čemu je fazon? Da li smo mi blesavi ili nas oni smatraju blesavima i kada će doći lizing kod nas pod bar sličnim uslovima kao u matičnim zemljama banaka?


Fazon je u tome što su kod nas najveće kamate u regionu. U Bugarskoj se kamata (EKS) od 9% smatra strašno visokom i čovek kome se ona nudi se dobrano dvoumi. U Hrvatskoj je ta cifra još niža - 5%. U zapadno-evropskim zemljama kamate su na nivou 3%. Neka nam ES-ovci iz ovih zemalja iznesu preciznije podatke.

U Srbiji je najnormalnije da banke bez imalo stida traže EKS od 29% (laki keš, uđeš-izađeš i slične fore) a kamata (EKS) od 12% smatra se životnim uspehom za čoveka koji je ovako nisku kamatu izvukao od banke. Ovo je posledica stanja u kome se nalazi srpsko društvo, gladi za potrošnjom, koje smo bili lišeni 15 godina i za koje vreme nisu postojali nikakvi krediti. Banke su ovakvu situaciju itekako iskoristile na sopstvenu korist.
[ voka @ 20.07.2006. 07:57 ] @
ima bre razliike. kad uzmeš na kredit to je odmah tvoje. na lizing ne. dok ne otplatiš. toliko.
[ smsnet @ 03.08.2006. 22:52 ] @

Negativne strane lizinga:

1. Proveravaju ti auto ( lizing kuca ) Mogu ti ga uzeti u svako doba dana i noci ako nisi prijavio neku ogrebotinu.

2. Ukoliko zivis u krugu dvojke, ne mozes da izvadis mesecnu kartu za parkiranje, jer se auto ne vodi na tebe vec na lizing kucu.

3. Ukoliko putujesh van zemlje, imas problem sa zelenom kartom ( moras da juris osiguravajucu kucu i sl. )

4. Ne daj boze da ti ukradu auto ( cak i ako imas kasko ) u prve dve godine. To ima veze sa tim da prvo otplacujesh kamatu pa onda glavnicu. Oni kojima se to "ne daj Boze" desilo znaju o cemu govorim.

I tako.. ima jos dosta nepovoljnih stvari, ali za lizing i kredit je jedna stvar zajednicka - KAMATNA stopa je sramota!

Dejan
[ ventura @ 03.08.2006. 23:20 ] @
Citat:
smsnet: Negativne strane lizinga:

1. Proveravaju ti auto ( lizing kuca ) Mogu ti ga uzeti u svako doba dana i noci ako nisi prijavio neku ogrebotinu.


Odakle ti ovo majke ti? To te neko debelo slagao... Prijavljivanje oštećenja može da utiče na interakciju između tebe i osiguravajuće kompanije (odnosno da se odrazi na cenu osiguranja), a sa leasing kućom to nema apsolutno nikakve veze...

Citat:
smsnet: 2. Ukoliko zivis u krugu dvojke, ne mozes da izvadis mesecnu kartu za parkiranje, jer se auto ne vodi na tebe vec na lizing kucu.


Na saobraćajnoj lepo piše da si ti korisnik lizinga, i to je sasvim normalna stvar koju znaju i vrapci na grani, i niko ti neće praviti problem zbog toga... Kad ti parking servis napiše kaznu za parkiranje, nju ne dobija lizing kompanija, već ti na kućnu adresu...

Citat:
smsnet: 3. Ukoliko putujesh van zemlje, imas problem sa zelenom kartom ( moras da juris osiguravajucu kucu i sl. )


Nisam nešto ovo primetio, a iz zemlje izlacim cca 2 puta nedeljno minimum... Znači do sada sa ovim autom bar nekih 150-200 puta sam prešao granicu, i apsolutno nikakav problem nisam imao. Zeleni karton se vadi kad vadiš i kasko osiguranje i dokumenta za registraciju i košta 1000 dinara... A možeš sigurno i da ga izvadiš negde usput u AMS-u... Neki spominju punomoć od leasing kuće za upravljanje u inostranstvu, i za punomoć me pitaju tipa svaki 10-ti put kad prelazim granicu (i to uglavnom Rumuni i Bugari), i kad im kažem da sam ja korisnik lizinga i da to piše iza u napomenama, svi su ok sa tim, i to prolazi bez problema...

Citat:
smsnet: 4. Ne daj boze da ti ukradu auto ( cak i ako imas kasko ) u prve dve godine. To ima veze sa tim da prvo otplacujesh kamatu pa onda glavnicu. Oni kojima se to "ne daj Boze" desilo znaju o cemu govorim.


Na sreću, nisu mi nikada ukrali auto, ali ja iskreno baš i ne verujem u tu čaršijsku matematiku ... Dakle, imam auto na leasing, kasko osiguran 0% učešća.
Inicijalna vrednost automobila (carina i porez) - 33,000 eura
Učešće ~ 50%
Osigurani iznos u prvoj godini 27,000 eura
Osigurani iznos u drugoj godini 22,000 eura

Dakle, da meni sada ukradu auto (nedajbože), ja sam Hypo leasingu dužan još oko 5,600 eura (11,000 eura sam im već uplatio kroz 2 godine), osiguraje bi uplatilo Hypo-u 22,000 eura, od toga bi oni sebi zadržali 5600 eura (možda malo manje zbog neračunanja kamata), a meni bi vratili 16,400 eura... U principu ja bi pukao negde 30% realne tržišne vrednosti tog automobila sada (znači negde 8-10k eura), a ne žnači da bi pukao sve, pa još onda i vraćao rate banci...


Citat:
smsnet: I tako.. ima jos dosta nepovoljnih stvari, ali za lizing i kredit je jedna stvar zajednicka - KAMATNA stopa je sramota!


U Srbiji razlika između kredita i lizinga je samo u tome što u slučaju neredovnog plaćanja ako je lizing u pitanju mogu ti lakše uzeti auto, nego kad je u pitanju kredit. Kod lizinga je auto na ime banke, imaju rezervni ključ, sednu i odvezu. A kod kredita je auto na tvoje ime, pa se onda banka mora sa tobom preganjati na sudu, što traje, a vrednost automobilu opada...

Inače, pravi leasing je jedna vrsta iznajmljivanja automobila, gde ti uzmeš automobil na određeni period, i plaćaš jeftiniju ratu nego kad je kredit u pitanju, međutim nakon isteka tog roka auto ne postaje tvoj, već ti imaš opciju da ga ili otkupiš po datoj ceni, ili da ga vratiš banci i nikom ništa... U tom slučaju si svo vreme u principu samo plaćao rentacar...

Primer kredita na 3 god:
Automobil košta 30,000 eura
Nakon 3 god. cena tog automobila će biti 15,000 eur
Plaćaš učešće 20% - 6000 eura
Rata (ne računamo kamatu, takse, i ostale troskove kredita) - 666 eura

Prednost:
Nakon otplate kredita, auto je kompletno u tvom vlasnistvu i ti sa bankom dalje nemas nista.
Mane:
Platio si učešće 6000 eura
Plaćaš veću ratu

Primer leasinga na 3 godine:
Automobil košta 30,000 eura
Nakon 3 god. cena tog automobila će biti 15,000 eur
Plaćaš 0% učešća
Rata - 416 eura

Na leasingu ti ustvari otplacujes razliku izmedju prvobitne cene automobila, i ocekivane cene nakon otplate zadnje rate, i nakon toga ti dobijas opciju da otkupis ovaj automobil od banke za 15,000 eura, ili da ga vratis banci.

Prednosti:
Niža rata
Nema učešća

Mane:
Nakon otplate kredita auto nije tvoj
[ Slobodan Miskovic @ 03.08.2006. 23:28 ] @
Citat:
Mane:
Nakon otplate kredita auto nije tvoj


Kontam da si pogresio, auto je tvoj nakon otplate kredita. Pre toga nije.
[ ventura @ 03.08.2006. 23:42 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic: Kontam da si pogresio, auto je tvoj nakon otplate kredita. Pre toga nije.


Ne verujem da sam pogrešio, nisi ti dobro pročitao...

U Srbiji ne postoji kupovina automobila na kredit, već je sve 'leasing' jer je tako bankama lakše da ti uzmu automobil u slučaju neplaćanja. Osim naziva leasing, ta vrsta kupovine auta u Srbiji nema nikakve veze sa terminom leasing koji se koristi u razvijenijim zemljama koje imaju funkcionišuće sudstvo.

To što sam ja napisao je značenje i uslovi pravog leasinga, i u čemu je razlika između leasa i kredita.
[ Slobodan Miskovic @ 04.08.2006. 00:10 ] @
Cek cek, prijatelj je kupio automobil na kredit preko Komercijalne banke, lepo doneo racun oni prebacili pare i gotovo, otplacuje kredit a auto je na njegovo ime, banka nema nista sa kolima vise...

Sto se tice toga sto si ti rekao, cili je auto kada otplatis kredit? :)

Posto si rekao nakon otplate kredita auto nije tvoj.
[ ventura @ 04.08.2006. 00:36 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic: Cek cek, prijatelj je kupio automobil na kredit preko Komercijalne banke, lepo doneo racun oni prebacili pare i gotovo, otplacuje kredit a auto je na njegovo ime, banka nema nista sa kolima vise...


Komercijalna banka je poznata po lakoći dobijanja keš kredita... Taj tvoj prijatelj je verovatno uzeo keš kredit, a šta je kupio sa tim novcem to banku ne zanima.. Ali zato umesto 7% kamate za auto kredit, verovatno plaća 15% za keš kredit, tako da je to veoma glup potez...

Citat:
Slobodan Miskovic: Sto se tice toga sto si ti rekao, cili je auto kada otplatis kredit? :)

Posto si rekao nakon otplate kredita auto nije tvoj.


Kada otplatiš kredit automobil je tvoj. Kada otplatiš leasing (ne ovao što kod nas nazivaju leasingom) automobil nije tvoj, već moraš da ga vratiš banci, i imaš opciju da ga umesto toga otkupiš od banke po ceni kojoj banka to odredi. To je razlika između kredita i leasinga.

Dakle, pošto i drugi put nisi pročitao moje poruke, pročitaj ih i po treći put.

[ Slobodan Miskovic @ 04.08.2006. 00:42 ] @
Citat:
Ali zato umesto 7% kamate za auto kredit, verovatno plaća 15% za keš kredit, tako da je to veoma glup potez...


A kakav je to auto kredit :D

Citat:
Dakle, pošto i drugi put nisi pročitao moje poruke, pročitaj ih i po treći put.


Ne, pocitaj ti sta si napisao.

Citat:
Mane:
Nakon otplate kredita auto nije tvoj


Citat:
Kada otplatiš leasing (ne ovao što kod nas nazivaju leasingom) automobil nije tvoj, već moraš da ga vratiš banci, i imaš opciju da ga umesto toga otkupiš od banke po ceni kojoj banka to odredi.
[ NickS @ 04.08.2006. 08:16 ] @
Citat:
smsnet: Negativne strane lizinga:

1. Proveravaju ti auto ( lizing kuca ) Mogu ti ga uzeti u svako doba dana i noci ako nisi prijavio neku ogrebotinu.

2. Ukoliko zivis u krugu dvojke, ne mozes da izvadis mesecnu kartu za parkiranje, jer se auto ne vodi na tebe vec na lizing kucu.

3. Ukoliko putujesh van zemlje, imas problem sa zelenom kartom ( moras da juris osiguravajucu kucu i sl. )

4. Ne daj boze da ti ukradu auto ( cak i ako imas kasko ) u prve dve godine. To ima veze sa tim da prvo otplacujesh kamatu pa onda glavnicu. Oni kojima se to "ne daj Boze" desilo znaju o cemu govorim.

I tako.. ima jos dosta nepovoljnih stvari, ali za lizing i kredit je jedna stvar zajednicka - KAMATNA stopa je sramota!

Dejan



Apsolutno netačno - svaka stavka. Evo ja živim u krugu dvojke i bez problema sam dobio mesečno parkiranje u 2. zoni; u Parking servisu sam samo pokazao saobraćajnu i ličnu kartu i uplatio 335 din/1 mesec (cena za fizičko lice).

Leasing kuća je do sada bila krajnje korektna po svim pitanjima. Iako sam ja označen kao korisnik vozila i potpisnik svih ugovora, ovlašćenje za vožnju je dobila i moja supruga bez ikakvih problema ili suvišnih pitanja.

Zeleni karton sam dobio automatski po uplati sume kasko osiguranja a posle par dana sam zatrižio i ovlašćenje za upravljanje vozilom u inostranstvu i bez pitanja gde bih to ja da idem, dobio ga. Ovlašćenje se zatim sa saobraćajnom dozvolom i pasošem odnese u AMSS i dobije se dozvola za upravljanje tuđim vozilom u inostranstvu koja je međunarodno priznati dokument. Važi godinu dana i košta 1500 din.

O eventualnoj krađi, ventura je više nego dovoljno objasnio stvari u svom postu.



[Ovu poruku je menjao NickS dana 04.08.2006. u 10:24 GMT+1]
[ ventura @ 04.08.2006. 08:28 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic
A kakav je to auto kredit :D


Stvarno, kakav li je to auto kredit? Za one sa slabijim mentalnim sposobnostima to je - Kredit koji služi za kupovinu motornog vozila, odnosno automobila.

Kredit je povoljniji kad se za kredit kupuje neka roba, u ovom slučaju automobil jer je to posao manjeg rizika za banku, nego kad se daje nekome živ keš i u tom slučaju banka ne polaže nikakva prava na robu koja je kupljena tim parama.


Citat:
Slobodan Miskovic: Ne, pocitaj ti sta si napisao.


Jel ti mene zajebavaš?

Molim sve koje imaju poteškoća sa mentalnim funkcijama da obrate pažnju na sledeću sliku:



Sledeći put kad budem pisao nešto, priložići u ovako slikovit opis kako neki članovi ne bi imali problema sa razumevanjem mojih poruka.
[ pisac @ 04.08.2006. 10:06 ] @
Suština je u tome da dečka zbunjuje to što si rekao da "nakon otplate kredita auto nije tvoj" a trebao si "nakon otplate lizinga auto nije tvoj".
[ Slobodan Miskovic @ 04.08.2006. 12:13 ] @
Upravo tako pisac, ali izgleda da mu mentalne sposobnosti ne dozvoljavaju da to shvati.

Citat:
Stvarno, kakav li je to auto kredit? Za one sa slabijim mentalnim sposobnostima to je - Kredit koji služi za kupovinu motornog vozila, odnosno automobila.

Kredit je povoljniji kad se za kredit kupuje neka roba, u ovom slučaju automobil jer je to posao manjeg rizika za banku, nego kad se daje nekome živ keš i u tom slučaju banka ne polaže nikakva prava na robu koja je kupljena tim parama.


Heh, i ono je namenski kredit, znaci ne mozes da kupis sleper Durex-a, vec samo motorno vozilo.
[ hecky @ 04.08.2006. 14:54 ] @
Kredit
- uzeo si novac od banke da bi kupio auto; vlasnik si automobila si cim ga platis; ako prestanes vracati kredit, banka te moze tuziti i naplatiti dug preko suda (sto je dugotrajan i komplikovan procesmm te banke ovde uzimaju najvece kamate da bi se zastitile)

Lizing
- iznajmio si auto na duzi vremenski period (1-5 godina najcesce); vlasnik auta je banka; po isteku ugovora najcesce dobijas mogucnost da otkupis auto po povoljnoj ceni; lakse se dobija od kredita jer zapravo nisi vlasnik, nego korisnik auta, te je banci lakse da konfiskuje isti u slucaju neplacanja obaveza; najcesce moras placati kasko osiguranje; servisirati auto kod ovlascenog servisera; ukoliko nakon isteka ugovora vratis vozilo u gorem stanju od prosecnog za tu starost (pohabana sedista, ogrebotine i sl.) banka ce traziti da nadoknadis stetu

Hire purchse
- iznajmio si auto na duzi vremenski period, s time da postajes vlasnik kad isplatis zadnju "ratu"; do tada, vlasnik auta je banka; lakse se dobija od kredita iz istih razloga kao i lizing; najcesce moras placati kasko osiguranje
[ Obby @ 17.08.2006. 19:40 ] @
Posto vidim da se rasplamsala rasprava na temu "lizing - kredit" evo i da ja kazem par stvari pa me kritikujte i korigujte ako zelite.
Ne kazem da sam najpametniji za temu, ali obzirom da radim na prodaji automobila (necu reci koje marke) i da svakog dana od 8 do 17h objasnjavam sve ovo likovima koji u glavama imaju manje zdravog mozga i razuma nego svi vi sa ove teme zajedno, evo par informacija:

- kredit

Kupovinom automobila na kredit, bez obzira da li je u pitanju potrosacki kredit (znaci ono, dajte mi cash pare da kupim sta ja hocu) ili namenski (pozajmite mi pare za kola i uplatite ih auto kuci) vlasnik vozila je KUPAC!! Njegovo ime se upisuje u saobracajnu dozvolu, registracija i tehnicki pregled i sva ostala placanja se vode na FIZICKO lice pa su stoga i jeftiniji. Banka (po sadasnjim kamatnim stopama) zaradjuje oko 30-35% vise novca nego da ste vozilo kupili za kes! Primera radi, ako je vozilo 10.000 EUR za cash, za 6 ili 7 godina koliko cete ga finansirati i placati ratu, dacete banci na ime kamate oko 3-3.500 evra. Ali, u svakom slucaju, postoji mogucnost da se sa bankom dogovorite oko prekida finansiranja i da vlasnistvo nad vozilom, a samim tim i obavezu daljeg placanja rata, prebacite na trece lice koje naravno mora da prodje kroz masineriju i da ispunjava iste uslove kao i vi na pocetku cele price. Ovo je dosta retka situacija ali postoji mogucnost. O jos jednoj sitnici cu napisati nesto malo kasnije.

- lizing

Ako vozilo uzimate putem finansijskog lizinga, vlasnistvo nad predmetom lizinga zadrzava banka tj. lizing kuca. Obzirom da se vi samo sluzite njihovim kolima (znaci, kao rent-a-car) i da cete ga akati svakog dana po ulicama i izlagati ga riziku i od udara i od kradje i od ko zna koliko drugih stvari, banka zeli da bude sigurna da ce u slucaju nekog problema ona biti prva obezbedjena. Sto znaci, KASKO osiguranje je obavezno za ceo period finansiranja. Cena KASKO osiguranja varira od kuce do kuce ali najgrublje sto mogu da kazem da je u pitanju 4% od vrednosti vozila (10.000 EUR x 4% = 400 EUR za prvu godinu. Sledece godine, ako ne napravite s*****, dobijate bonuse i umanjuje se iznos koji placate). Kao sto rekoh, vozilo pod lizingom nije vase pa se stoga u saobacajnu pod rubrikom "ime i prezime vlasnika" upisuje lizing kuca a vasi podaci se upisuju na zadnjoj strani saobracajne skroz dole i mora da pise "Vozilo pod lizingom. Korisnik... i vasi podaci"). Takodje, obavezni ste da banci nakon preuzimanja vozila dostavite rezervni kljuc koji stoji u vasem predmetu kod njih i koji banka koristi ukoliko ne platite 2-3 rate za odvozenje vaseg vozila. I naravno, banka = pravno lice = registracija i sve ostalo je bar 25-30% skuplje nego za fizicka lica!

E sad, kod lizinga postoji mogucnost prevremene otplate sto podrazumeva da banka "puca" na finansijskom planu. Zasto? Zato sto su sa vama ugovorili i vi to lepo potpisali da cete im placati kola 7 godina. Vi odjednom nakon 2,3,4 dobijete neku veliku kintu i resite da izadjete iz lizinga. Odete kod njih i pitate koliko ste jos duzni. Oni to lepo izracunaju i vi im tresnete pare na sto i kazete "Dajte mi moje papire i rezervni kljuc". I sta sada? Nista, kao sto rekoh banka je pukla jer je ocekivala da ce na vama da zaradi debeeeelu lovu a vi joj to zadovoljstvo odjednom uskracujete. E, u tom slucaju, oni zaracunaju takozvanu INTERKALARNU kamatu (ekonomisti ce znati o cemu se radi) a ona je uglavnom oko 2,5 - 3% vrednosti preostalog duga. Medjutim, i tu ima caka: prevremena otplata predmeta lizinga je moguca tek NAKON 24 meseca, sto znaci da ce racunica izgledati otprilike ovako (PRIMER: 10.000 EUR vrednost vozila, 84 meseca finansiranje, rata 100 EUR. Za 24 meseca dali ste 2.400 EUR i ostalo je jos 7.600 da platite. Na pocetku 25. meseca prekidate lizing i banka racuna 7.600 x 1.03 = 7.828 i to je cifra koju vi dajeta da biste konacno, i pre vremena postali vlasnik automobila. A banka, umesto da na 7.600 EUR zaradi po EKS od 11, 12% na godisnjem nivou za narednih 5 preostalih godina jedno 2.000 - 2.500 dobija 7.828 - 7.600 = 228 EUR!!! I pukli su!

Ono o cemu je takodje govoreno u ovoj temi, a odnosi se na to "vracam kola - uzimam kola - kupujem od banke i sl" (ne znam ko je pokrenuo tu temu) zove se OPERATIVNI LIZING i njega za sada (avgust 2006) radi jedino HVB Full Service i uskoro krece i S leasing (ERSTE banka). Princip je prost: uzimate vozilo i dogovarate se sa lizing kucom oko broja kilometara koje planirate da predjete za godinu dana. Kada se sve provuce kroz kalkulator (pritom ne mislim na digitron koji vam stoji na stolu vec uglavnom fajl koji se dobije od banke ako radite ovaj posao) ispadne vam rata niza za 15-ak% u odnosu na klasicni lizing. E sad, kada dodje kraj perioda finansiranja, prodavac ima tzv. PRAVO PRECE KUPOVINE gde vam nudi da od vas otkupi taj auto po ceni koja je dogovorena na pocetku lizinga. Kako niko normalan nece da proda tek tako auto koji je placao 6 ili 7 godina, on se opredeljuje za varijantu "plati banci sta jos treba i vozi kola". Ovo je, verujte, jos nova usluga na nasem trzistu i tek cemo da vidimo kako ce to sve da funkcionise.

Ono o cemu sam jos hteo da napisem par reci je mogucnost koju nude neke lizing kuce a zove se OTKUPNA VREDNOST. Varijanta 1 je (na primer): auto kosta 10.000 EUR, 84 meseca finansiranje, rata 100 EUR, obavezno ucesce 20%.
Varijanta 2 (koja podrazumeva otkupnu vrednost): auto kosta 10.000 EUR, 84 meseca finansiranje, obavezno ucesce 20%, otkupna vrednost xx% (gde je xx od 5 - 50%) i rata koja padne na 90 EUR ako ne i manje (zavisi od procenta otkupne vrednosti). S tim sto, vi 83 meseca placate po 100 EUR ratu a 84-og meseca morate da platite otkupnu vrednost (primera radi, 10% od vrednosti vozila, tj. 1000 EUR) i da postanete konacno punokrvni vlasnik limenog ljubimca. Znaci, logika je "oli da placam manje i da za 7 godina ustedim soma evra ili da placam sve jednako". Ima ljudi koji su primorani da uzimaju ovu varijantu jer gledaju na sve nacine da se provuku kroz pravilo "opterecenje plate do 1/3" pa im je isplativije da daju ucesce koliko mora i da im plata pokrije ratu nego da odustanu zbog sitnice, ako me razumete.

Prema tome, i kredit i lizing su nepovoljne opcije i stavljaju vas pred svrsen cin ali su jedini nacin da dodjete do iole pristojnog auta za koliko-toliko malo para. Banke su profitno orijentisane institucije i njima je zarada na prvom mestu! "Hoces kola - plati. Nemas? Uzmi kredit kod nas pa se vozi, ali da znas da ces da platis debelo" - to je moto.

Eto, toliko od mene. Izvinjavam se svima koji budu citali ovaj topic ako im moj odgovor bude pomalo konfuzan, ali ja sam ovo danas pricao dva puta i vise mi je pun k... svega! Hocu opet na odmor!!

P.S. Dodjite kod mene da kupite kola! Radim od 8 - 17, subotom do 15h!

poz
[ Cvetana @ 20.01.2007. 11:17 ] @
Molim Vas za pomoc. Apsolutni sam laik u ovoj oblasti. Kako mi je potrebna informacija o kupovini automobila na leasing u Srbiji za biznis plan koji pisem, zamolila bih upucene da mi kazu nesto vise o tome kako se krecu cene nekih od jeftinijih automobila na nasem trzistu.Pretpostavljam da je Yugo najjeftiniji,ali opet kazem, nisam upucena.
Hvala puno
[ Stefano @ 20.01.2007. 14:35 ] @
Zastava 10 1.2 7990 eur
Toyota Yaris 1.0 11000 eur
Skoda Fabia 1.2 Classic 9983 eur
Lada 110 8515 eur
Fiat Panda 1.1 Active 8166 eur
Hyundai Atos prime 1.1 GL 9192 eur
Dacia Logan 1.4 MPI 7000 eur
Yugo je mislim oko 5000 eur.

To bi ti bili neki najjeftiniji automobili na nasem trzistu.
[ ton_majstor @ 20.01.2007. 18:11 ] @
Jugo "In" 55 je nešto oko 4500, a "kec" 55 nešto malo manje... ipak su TO najjeftiniji NOVI automobili u Srbiji.

Pozdrav!
[ pantic68 @ 20.01.2007. 18:42 ] @
Koliko ja znam troskovi leasinga su mnogo veci od tih 30% koliko je neko naveo a znam i neke koji su ostali bez automobila posle godinu ili malo vise i 50% placenog iznosa i to bez kusura. Banka prodaje auto da namiri svoje troskove a da li ce nesto preteci njima nije vazno. Mora da vam ocajnicki treba automobil kad pristajete na sadasnje uslove.
[ hecky @ 20.01.2007. 19:00 ] @
Pa taj lizing je svuda isti (sumnjam da ce se uslovi popravitit, sem sto ce mozda kamata nesto malo pasti).

Evo u UK, kamata je oko 10%.

Jedina caka je sto imaju neki zakon za zastitu potrosaca, pa ako si otplatio valjda 30% auta, onda banka ne moze samo da ga uzme, vec moras ti da pristanes ili da idete na sud.

Ako si otplatio 29.99%, i promasis ratu, mogu bez grize savesti da ti dodju kuci i odvezu auto... imaju cak i kljuc i saobracajnu hehe.
[ Mystery-Man @ 13.04.2007. 11:44 ] @
Evo, da ponovo pokrenem ovu malo stariju temu:
Raspitujem se ovih dana kod banaka i kod leasing kuca o uslovima kupovine novog automobila, i, ako me ne lazu , ispada da je leasing mnogo vise finansijski povoljniji:
Kao primer im uvek dam cenu novog automobila od 13 000 EUR (sa PDV) i ucesce od 5 000 EUR.
Rata kod banaka (sa kaskom) na 60 rata se krece od 240 do 260 EUR,
a kod leasing kuca (bez kaska) od 174 do 182 EUR (ako se tu doda i kasko + 50 EUR na ratu (max) ) rata dodje oko 220-230 EUR...
sem sto je povoljnije, mnogo je brza procedura...
E, sad, mnogo bih vise voleo da uzmem kola na kredit a ne na leasing... naravno ako uopste budem uzimao nova kola
Da li neko od vas ima ovakve podatke ili mozda zna gde je najpovoljnija "kombinacija" za novo vozilo ? Moze i na private...
poz

[ SladjanaB. @ 13.04.2007. 19:56 ] @
Da li neko zna, koliki je najveci iznos (kredit) koji mogu da dobijem od banke i koje, sa platom od 45000 dinara? Da dodam josh da je u pitanju osoba (keva) koja radi u drzhavnoj firmi, kao finansijski inspektor.

Da li mozhe da dobije recimo 30 000 evra?
Koliki bi bio period otplate pomenutog kredita?
[ Stefano @ 14.04.2007. 19:47 ] @
Ukoliko je plata 560 eur najveci moguci kredit koji bi mogla da dobijes sa 10% ucesca je oko 18000 eur (na 84 meseca otplate sa ratom koja iznosi 1/2 plate).
Ipak treba da odes do banke, da ti oni tacno izracunaju, ovo sto sam ja napisao je ipak samo okvirno, u mnogim bankama rata ne sme da prelazi 1/3 plate.
[ SladjanaB. @ 15.04.2007. 01:18 ] @
Hvala puno za odgovor, moram otici do banke da pitam detaljno...
[ crews_adder @ 29.04.2007. 13:22 ] @
Posto je o lizingu svasta pisano (sto ne bi ni trebalo da cudi, obzirom da je lizing novi fenomen kod nas), da ja kao ekonomista dodam nesto sto mislim da znam o tome:

Kod kredita je rizik veci (automobil se vodi na korisnika - duznika), pa je samim tim i kamatna stopa veca, teze se odobrava, procedura odobravanja je duza i komplikovanija, a potrebna su i dodatna sredstva obezbedjenja (zirant, hipoteka, zaloga ili depozit ili njihova kombinacija).

Citat:
- lizing

Ako vozilo uzimate putem finansijskog lizinga, vlasnistvo nad predmetom lizinga zadrzava banka tj. lizing kuca.


U stvari lizing kuca (kompanija), a ne banka.

Citat:
Obzirom da se vi samo sluzite njihovim kolima (znaci, kao rent-a-car) i da cete ga akati svakog dana po ulicama i izlagati ga riziku i od udara i od kradje i od ko zna koliko drugih stvari, banka zeli da bude sigurna da ce u slucaju nekog problema ona biti prva obezbedjena. Sto znaci, KASKO osiguranje je obavezno za ceo period finansiranja. Cena KASKO osiguranja varira od kuce do kuce ali najgrublje sto mogu da kazem da je u pitanju 4% od vrednosti vozila (10.000 EUR x 4% = 400 EUR za prvu godinu. Sledece godine, ako ne napravite s*****, dobijate bonuse i umanjuje se iznos koji placate). Kao sto rekoh, vozilo pod lizingom nije vase pa se stoga u saobacajnu pod rubrikom "ime i prezime vlasnika" upisuje lizing kuca a vasi podaci se upisuju na zadnjoj strani saobracajne skroz dole i mora da pise "Vozilo pod lizingom. Korisnik... i vasi podaci"). Takodje, obavezni ste da banci nakon preuzimanja vozila dostavite rezervni kljuc koji stoji u vasem predmetu kod njih i koji banka koristi ukoliko ne platite 2-3 rate za odvozenje vaseg vozila. I naravno, banka = pravno lice = registracija i sve ostalo je bar 25-30% skuplje nego za fizicka lica!


U svakoj normalnoj zemlji, tj. situaciji, kasko osiguranje je nesto sto je normalno, bez obzira da li se radi o automobilu kupljenom na lizing, na kredit ili za kes. Ne vidim nista tako ni spektakularno niti lose u tome sto je pun kasko (koji ukljucuje rizik od kradje) obavezan za ceo period finansiranja. Tacno je i to da je kasko svake sledece godine sve jeftinije (ne i jeftino), jer je i sama vrednost automobila svake godine sve manja.

Tokom perioda finansiranja, odn. otplate, vlasnik automobila uzetog na lizing je lizing kuca. Ovo je i sasvim logicno, jer je za vozilo dato na lizing lizing kuca dobavljacu (dileru, auto-kuci, firmi, prodavcu automobila...) od kojeg je korisnik lizinga (a ne lizing kuca) hteo da kupi vozilo, platila celokupan iznos vrednosti automobila sa celokupnim iznosom pdv-a (tzv. bruto vrednost). Iz ovoga proisticu obaveze korisnika lizinga prema lizing kuci.

Lizing (i etimoloski i prakticno) upravo i znaci dati na koriscenje (uz naknadu, naravno), a obzirom na to da za lizing zirant nije potreban, kao ni neka dodatna sredstva obezbedjenja (hipoteka, zaloga, itd.), da se lakse i brze odobrava, kasko nije neki nepotreban izdatak, kako, vidim, mnogi smatraju. Sa druge strane, nije ni tako mali. Sve ima svoje.

Medjutim, koja je alternativa za kasko (ukoliko dodje do ostecenja ili kradje automobila)? Povlacenje po sudu?

Sto se registracije tice (lizing kuca=pravno lice= registracija i sve ostalo 25-30% skuplje), takodje mislim da nisi u pravu, jer vlasnik jeste lizing kuca, a korisnik je korisnik lizinga (koje moze da bude i fizicko i pravno lice), koji uz ovlascenje koje dobije od lizing kuce, ode u lokalni SUP i registruje vozilo. Ovo se da proveriti, ne tvrdim da sam 100% u pravu.


Citat:
E sad, kod lizinga postoji mogucnost prevremene otplate sto podrazumeva da banka "puca" na finansijskom planu. Zasto? Zato sto su sa vama ugovorili i vi to lepo potpisali da cete im placati kola 7 godina. Vi odjednom nakon 2,3,4 dobijete neku veliku kintu i resite da izadjete iz lizinga. Odete kod njih i pitate koliko ste jos duzni. Oni to lepo izracunaju i vi im tresnete pare na sto i kazete "Dajte mi moje papire i rezervni kljuc". I sta sada? Nista, kao sto rekoh banka je pukla jer je ocekivala da ce na vama da zaradi debeeeelu lovu a vi joj to zadovoljstvo odjednom uskracujete. E, u tom slucaju, oni zaracunaju takozvanu INTERKALARNU kamatu (ekonomisti ce znati o cemu se radi) a ona je uglavnom oko 2,5 - 3% vrednosti preostalog duga. Medjutim, i tu ima caka: prevremena otplata predmeta lizinga je moguca tek NAKON 24 meseca, sto znaci da ce racunica izgledati otprilike ovako (PRIMER: 10.000 EUR vrednost vozila, 84 meseca finansiranje, rata 100 EUR. Za 24 meseca dali ste 2.400 EUR i ostalo je jos 7.600 da platite. Na pocetku 25. meseca prekidate lizing i banka racuna 7.600 x 1.03 = 7.828 i to je cifra koju vi dajeta da biste konacno, i pre vremena postali vlasnik automobila. A banka, umesto da na 7.600 EUR zaradi po EKS od 11, 12% na godisnjem nivou za narednih 5 preostalih godina jedno 2.000 - 2.500 dobija 7.828 - 7.600 = 228 EUR!!! I pukli su!


Lizing kompanija ne puca, ona je dobila ucesce i kamatu za vreme trajanja lizinga. To ipak nije interkalarna kamata. Interkalarna kamata je kamata koja se placa samo do otplate prve rate (tj. kamata koja se placa od pocetka koriscenja do pocetka otplate), a ti si verovatno mislio na troskove prevremene otplate. Na kraju otplate lizinga (prevremene ili ne), ukoliko je na vozilo jednom placen PDV, ne placa se porez na prenos vlasnistva, kako su neki pisali. Osim toga, prevremenom otplatom lizing kuca brze oslobadja svoja ulozena sredstva, sto znaci da ce moci opet da ih plasira, a sto ce je manje kostati nego da se ponovo zaduzuje za taj iznos radi finansiranja novog lizinga. Znaci, tacno je da u slucaju prevremene otplate lizinga lizing kuca dobija manje kamate, samim tim i zaradjuje manje, ali ipak "nisu pukli".

Prevremena otplata je moguca tek nakon 24 meseca jer je tako propisala NBS, bas kao sto je propisala i to da za fizicko lice opterecenje plate po osnovu bilo rate lizinga bilo rate kredita ne moze da predje 1/3 iznosa (nazalost zvanicne) plate.


Operativni lizing ("zakup vozila"), u osnovi klasican rent-a-car, s tim sto je od njega daleko povoljniji. On, medjutim sa sobom nosi neka ogranicenja pre svega po pitanju koriscenja vozila (unapred definisan broj predjenih kilometara tokom godine, npr., gde se za svako prekoracenje placaju penali, itd.). Registraciju vozila takodje obavlja ("operativna") lizing kuca. Tacno je i da je zbog manjeg rizika kod operativnog lizinga generalno nesto manja nominalna kamata. Takodje, operativni lizing podrazumeva davanje depozita, dok finansijski podrazumeva davanje ucesca (ucesce je povoljnija varijanta od depozita, jer se za iznos ucesca smanjuje iznos ukupne obaveze po pitanju lizinga, a depozit znaci da vam kod "operativne" lizing kuce samo stoji zarobljen novac, na koji je kamata daleko manja nego sto je iznos kamate koju ta lizing kuca naplacuje od vas; ovo je ista logika i kod kredita sa depozitom i kod kredita sa ucescem). Cilj kod finansijskog lizinga jeste da se celokupan iznos otplati do kraja i da korisnik sa otplatom poslednje rate postane vlasnik, kod operativnog to nije, ali moze da bude (otplatom tzv. otkupne rate, koja kod finansijskog lizinga ne postoji).

Medjutim, u oba slucaja moze se odustati od dalje otplate vozila.


O cemu bi jos trebalo da vodite racuna:

- Lizing kompanije (kao i banke) operisu sa varijabilnom kamatnom stopom, tako da bi i o tome trebalo da povedete racuna.

- Takodje, troskovi obrade lizinga variraju od lizing kompanije do lizing kompanije i krecu se u relativno sirokom rasponu.

- Dodatni (nepotrebni) veci troskovi mogu da nastanu i zbog toga sto postoje uslovljavanja od strane lizing kompanija da se polisa kaksko osiguranja mora zakljuciti iskljucivo sa onom osiguravajucom kucom sa kojom ta lizing kompanija ima ugovor, a tu cesto ne postoji mogucnost izbora. Ovo je takodje neko vec pomenuo, ali da ne citiram sad.


Znaci, jos jednom: nemojte se zaletati (narocito ne za reklamama!!), jer nije sve u nominalnoj kamatnoj stopi, "besplatnom" kasku i u krupnim slovima (ima nesto i u efektivnoj kamatnoj stopi i u sitnim slovima u fusnotama).



Naravno, kod nas je bitno da se ljudi voze, iako cesto nemaju ni za tekuce odrzavanje, neretko cak ni za gorivo, tako da procenite sami da li vam je "bas taj" automobil koji vam se svidja zaista toliko potreban ili ne, kao i da li realno mozete sebi da ga priustite ili ne. Po meni, automobli je bacen novac, ali istovremeno i prevozno sredstvo pa sad kako ko voli i moze (ne govorim o automobilima koji se kupuju da bi se njima "istakao" neki drustveni "status", kao ni o komercijalnim vozilima).



[Ovu poruku je menjao crews_adder dana 29.04.2007. u 15:23 GMT+1]
[ Pneos @ 29.04.2007. 19:33 ] @
ja primecujem da ljudi u Srbiji sada suoceni sa raznim bankarskim ponudama cesto protestuju jer to nije tako, pa to nije fer, pa ovo pa ono, pa sitna slova. I onda na sve to dodju drugovi novinari i sloze zvaku kako to nema nigde u svetu.

To je svugde tako. Mislim ok je edukovati se i covek svakako treba da razmisli pre nego sto uzima kredit pogotovu za luksuz (a nov auto je uglavnom luksuz u Srbiji), ali banke imaju razradjene mehanizme a vi to sve ne morate prihvatiti.

Evo u petak sam bas isao da otkazem osiguranje i vratili su mi 501 evro, a trebalo je oko 650, ali tu znate ima ova ona taksa... Mislite da sam protestvovao. Mislim, koga boli...
[ Mystery-Man @ 02.05.2007. 13:20 ] @
Evo mog primera, vezanog za operativni leasing...
Obratite paznju... napr. u S rent-u nigde u ugovoru ne pise da ti imas pravo kupovine vozila na kraju perioda otplate (napr. posle 5 godina)... naravno, ne pise ni to da ce cena biti jednaka tvom depozitu + PDV na taj depozit.... postoje samo usmena obecanja (i od strane prodavaca automobila i od strane leasing kuce). E, sad... bice strasno ako ta svoja usmena obecanja ne ispune, jer stvarno je skupo samo rentirati vozilo za napr. 10 000 EUR-a pet godina... ali, u ugovoru, ponavljam, nista od toga ne pise... Kada sam dosao tamo, samo su mi tutnuli papire u ruku koje sam potpisivao i potpisivao... Nemas vremena da pogledas a kamoli procitas ugovor. A na moja pitanja(i prilikom potpisivanja), sve su potvrdno odgovarali... samo sto to ne ostade ni mrtvo slovo na papiru (jer nije ni napisano ) . Mislim, sve sto je u ugovoru a u vezi zastite njihove svojine (a definitivno je njihova tih 5 godina) je sasvim o.k....maksimalno su se zastitili...te menica, te administrativna zabrana te ovo te ono... i to je, ponavljam o.k. i fer. Ali o mom pravu ne pise nista... samo ono sto su mi usmeno (doduse pred par svedoka... ko da to nesto znaci) obecali... cak, opet usmeno, rekose da posle 2 godine mogu i da otkupim vozilo ranije...
obratite paznju....
Na moje pitanje, kada sam ugovor dobio posle uplate depozita (kao, bio je na potpisivanju kod direktora pa sam ga dobio naknadno) zasto ne postoji tacka ugovora koja regulise moje pravo tzv. prece kupovine, tj. da prvo meni ponude kola po ceni depozita (+ pdv) rekose, eto, nema... to je nekakav dogovor izmedju njih i auto kuce... sta ce njima 600 vozila starih nekoliko godina...sta bi sa njima radili... i njima je lakse i cilj da ih zakupac preuzme posle isteka rente itd...itd.. ali ipak sam uzeo kola kod S rent-a... pomislih, ako ima dovoljno veliki broj nas budala (ponavljam, u ugovoru nista ne pise) mozda ce u ovoj zemlji vrediti i samo rec...

obratite paznju...
[ nebojsha0603 @ 25.05.2007. 10:30 ] @
Bolujemo od istog problema ali raspitao sam se i saznao da je operativni lizing povoljniji od finansijskog samo u smislu da se ucesce placa manje na pocetku, a ugovor nije obavezan da sadrzi elemente o pravu prece kupovine kao i cenu po kojoj se vozilo otkupljuje! Poruka: vodite racuna prilikom zakljucivanja ugovora da obavezno budu sadrzane klauzule o otkupu, precizno naveden tajming i vrednost otkupa (zakon predvidja ovu mogucnost) jer u suprotnom leasing kuca nije ni u kakvoj obavezi da bas vama proda vozilo po isteku ugovora i bas po ceni koju ste vi zamislili! Usmena obecanja po strani, leasing kuca je vlasnik vozila a vi samo zakupac! njima sa ekonomske tacke gledista odgovara da vi ne ukljucite te klauzule u ugovor jer ce po isteku ugovora prodati vozilo vama ili bilo kome drugom ali po trzisnoj ceni u tom trenutku tako da ce ispasti da ste rentiranje vozila za citav period leasinga preskupo platili i jos bi trebalo doplatiti punu komercijalnu vrednost da bi vozilo bilo zaista vase!
Finansijski leasing je povoljniji u tom smislu sto automatski po otplati poslenje rate vi postajete titular prava nad vozilom, ali je ucesce neznatno skuplje...
Razmislite da li je vredno toga, i ako se resite na taj korak OBAVEZNO ugovornim klauzulama zastitite svoje interese!!!

Pozdrav
[ x3mer @ 13.08.2007. 23:04 ] @
Ovih dana bih uzeo automobil na kredit (polovnjak za 10.000eur), ALI sam na par mesta sreo podatak da se vozilo koje se uzima na kredit ne moze da se otudji! To mi nikako ne ulazi u glavu, jer je glavna prednost kredita u tome sto si TI vlasnik i kako i zasto onda ne mozes da ga prodas? Jel tacan uopste taj podatak i ako jeste, sta je to sto te sprecava? vinkulirani kasko u korist banke? ...i da li moze da se zaobidje?

Ovo mi je otprilike presudna stavka u kupovini, jer ma koliko da si siguran da ces moci da otplacujes, velika je stvar kad znas da u svakom trenutku mozes da prodas kola i vratis ostatak kredita... tako da please pomagajte svi koji imate bar malo iskustva sa auto kreditima
[ ctrl alt del @ 14.08.2007. 08:51 ] @
To je i meni bilo čudno kada sam se pre par meseci raspitivao o uslovima kredita u Intesi. Izgleda da ni krediti nisu što su nekad bili... Nisam dalje ulazio u raspravu ali verovatno postoji neka klauzula da se vozilo može prodati uz dogovor sa bankom. Inače nestaje jedna od bitnih prednosti kredita nad lizingom.
[ western @ 06.09.2007. 16:48 ] @
Citat:
Ovih dana bih uzeo automobil na kredit (polovnjak za 10.000eur), ALI sam na par mesta sreo podatak da se vozilo koje se uzima na kredit ne moze da se otudji! To mi nikako ne ulazi u glavu, jer je glavna prednost kredita u tome sto si TI vlasnik i kako i zasto onda ne mozes da ga prodas?


Verovatno je razlog za tu stavku u ugovoru taj sto pri namenskom kreditu automobil predstavlja zalog banci. Ne znam kako je to tacno regulisano u ugovorima, ali logicno je da banka mora da ima neku garanciju za toliki kredit. Bas zbog te garancije kamate za namenske kredite i jesu nize od onih za gotovinske, tako da tu ne vidim neki problem.

Vi jeste vlasnik automobila (to pise i u saobracajnoj), ali ste ga stavili u zalog. Lako je dogovoriti se sa sa bankom o prevremenoj otplati kredita, u kom slucaju bez ikakvih pravnih problema moze da se proda vozilo.

Sta vise, vozilo moze da proda i pre otplate kredita (mada banka ima pravo da vas tuzi ako sazna), pa da se onda od tih para otplati kredit banci i raskine taj ugovor. Ta klauzula u ugovoru jedino sluzi kako bi banka mogla da vas uspesno tuzi na sudu ako prestanete da otplacujete kredit. Sama banka ne moze da zna da li ste i kada vi prodali automobil (osim ako i to nije nekako regulisano u ugovoru) ali je i dalje zasticena jer cak i tada na sudu ima osnovu za povracaj sredstava.

Samo bih jos iskoristio priliku da cestitam kolegi ekonomisti koji je gore odlicno objasnio razlike izmedju lizinga i kredita kao i interkalarnu kamatu. EKOF uvek pruza dobru bazu (predpostavljam da je taj fakultet u pitanju) :)
[ sasabg9 @ 27.01.2008. 18:23 ] @
cao svima

novi sam na forumu pa da se javim ........

@Mystery-Man

i ja sam bas ovih dana u toj "frci" i ispitivanju oko kupovine auta....novog.

i izgleda da je izbor pao na operativni lizing kao i kod tebe.
a zasto operativni a ne finansijski - zbog cuvenih 30% od plate !
a inace bavim se nekim privatnjakom (naravno - inkognito) pa mi nece biti neki problem da placam malo vecu ratu nego sto bi mi bila u finansijskom lizingu ili klasicnom kreditu (do kojih i nemogu doci zbog te famozne cifre).

dobro si sve to objasnio, jer i meni je to sve objasnjeno u auto kuci gde su mi i rekli za tu mogucnost.
inace, dobro poznajem prodavca ("prodavacicu") i ona se i potrudila da mi sve potanko i detaljno objasni.

e da, taj operativni lizing je kao i kod tebe u tom S-lizingu.

citajuci sve vase, a posebno tvoj post, setio sam se da ipak nesto nisam razjasnio.....
a to je - registracija kola (zastava10) je na pravno lice i kosta trenutno (januar 2008) oko 300EUR - 24.000din.
ful kasko (bez ucesca u steti) je oko 21.000din - u Dunav osiguranju (ja licno svratio i proverio).

e sad, sta me muchi......a to ne ukapirah da pitam u salonu, nego ovde citajuci postove, je sledece - kasko je ukljucen u ratu a moje je da pored depozita 20% (da, depozit je u pitanju a ne ucesce) jos samo plus na pocetku platim i registraciju (tu koja je na pravno lice i zato je tako skupa).
i to je ok objasnjenje.........ali.......

sad se ja pitam da li ti mozda znas (jer si vec pazario na taj S-lizing) da li je u rate otplate (ili zakupa, svejedno) vec ukljucen, uracunat kasko za svih 5god trajanja lizinga (u mom slucaju) ???

ili je mislila samo na kasko za tu prvu godinu osiguranja ?

verujem da razumes moje pomalo konfuzno postavljeno pitanje, jer si to vec prosao......

a zasto mi je to bitno ?

pa......znaci svake sledece godine kad dodje vreme registraciji ja cu morati spremiti - bogami - 24.000 za reg na pravno lice + 250-200-150EUR za ful kasko, zar ne, pod uslovom da se taj kasko nije nekako vec u startu ubacio u rate otplate !!!!!!!! ( Dobro, ok, znam da je kasko svake godine sve manji i manji ali opet......)

to je ipak, za mene, zesca cifra za dobijanje pecata u saobracajnoj svake godine !!!!!!

zato bih te molio, ako pouzdano znas odgovor da mi kazes......dok nekako ne uhvatim ponovo vremena da odem do prodavacice u salonu, pod uslovom da i ona zna precizan odgovor (u mom gradu nema tog S-lizinga pa da skoknem do njih i da cujem to licem u lice na pravom mestu).

eto toliko.....ako neko drugi zna precizan odgovor moze i taj da odgovori jer ovo verujem da zanima mnoge na forumu.....

sorry za poduzi post....

veliki pozdrav svima
[ ghost2k3 @ 31.01.2008. 19:01 ] @
Citat:
Obby: ...likovima koji u glavama imaju manje zdravog mozga i razuma nego svi vi sa ove teme zajedno, e...


hahah, ne znam da li si ovo hteo da kazes, sto si napisao, ali ispada da su u ovoj temi pisali, jelte, glupani, ..., posto ocigledno sa nekim glupanima poredis, mada matematicki, moze biti i da su se suvi genijalci ...

hahaha

[ skemba @ 20.02.2008. 20:50 ] @
Imam jedno pitanje koje mislim da je vezano za ovu temu. Naime, razmisljam o kupovini vozila na leasing. Pokusavam da nagovorim suprugu (nevencanu) da, posto je ona preduzetnik, uzmemo auto preko njene agencije (btw ona je pausalac). Naravno, ona nema dozvolu, tako da bi ja koristio vozilo. Ima li neko ideju kako da se ove izvede? Svaki savet je dobrodosao...
Hvala unapred...

[ vladd @ 20.02.2008. 21:27 ] @
Mozes ti jos vise problema da joj napravis, ne samo preko sluzbenog auta