[ MatezYU @ 10.07.2006. 06:46 ] @
Da li je istina da antifriz nagriza motor iznutra? Rekao mi jedan majstor da bi najbolje bilo da se leti koristi obicna voda a zimi antifriz. Jer antifriz sadrzi neke hemijske sastojke koji nagrizaju hladnjak, pa cak i neke delove motora... E sada... Sta vi mislite?
[ Java Beograd @ 10.07.2006. 07:21 ] @
Prosto mi je muka od kvazimajstora i priučenih propalih đaka koji su zaradu pronašlli otvarajući autoservise. A još više mi je muka što su takvi šarlatani i glupani autoritet (!) mnogima koji su mnogo pametnijih od njih.

Dakle, antifriz je glikol alkohol koji nikako ne može da "nagriza" motor "iznutra". Aditivi koji se dodaju antifrizima služe za umanjivanje stvaranja pene i poboljšanje antikorozivnih svojstava.

Inače čist glikol alkohol (takozvani "100%") ima lošiju otpornost ka zamrzavanju nego smeša sa vodom. Najbolje osobine ima odnos od 55% glikol alkohola i 45 % vode, i ne mrzne do temperature od -40.
[ Java Beograd @ 10.07.2006. 07:24 ] @
A i kad bi smo malo logičko razmišljali: zašto bi proizvođači antifirza dodavali aditive koji bi nagrizali (!) motor i hladnjak ? Zar ne bi onda svaki proizvođać automobila kao obavezno uputstvo kupcima rekao i da treba leti koristiti vodu ?
[ hakinen @ 10.07.2006. 07:28 ] @
Poenta tog majstora je u drugome!! Voda ima bolje sposobnosti "upijanja" toplote i hladjenja od mesavine vode i antifriza, pa se recimo u ficinom upustvu ( zastava 750 ) kaze da leti treba sipati destilovanu vodu, a zimi mesavinu vode i antifriza!! Ali ovo pomenuto vazi samo za ficu, jel svi ostali automobili imaju odlicno hladjenje, a i motor se nalazi napred, tako da nema potrebe za ovim gore pomenutim!!
I u svakom slucaju Java Beograd ti je lepo objasnio da antifriz ne moze da nagriza motor tako da ja tu nemam sta da dodam!
[ tweeester @ 10.07.2006. 08:24 ] @
JavaBeograd rulez !!! Majstor nema pojma (ili je Fica zadnje vozilo za koje se "specijalizovao"...)
[ Java Beograd @ 10.07.2006. 12:20 ] @
Wow ! Majstor je definitivno posmatrao kako voda "upija" toplotu i zakljucio da je to mnogo bolje od mesavine vode i glikol alkohola. Tako je i zakljucio da inzenjeri i projektanti iz Folkvagena, Mercedesa, Fiata, Renoa ... pojma nemaju, i dao svoju preporuku da se leti koristi iskljucivo voda.

Uzgred, podeljena su i misljenja oko varijante: destilovana voda ili obicna.
Destilovana voda bolja zato sto nema kamenca, ali je losija zato sto se u njoj lako razlaže sumpor dioksid iz izduvnih gasova, ( koji mogu da prodru pomalo ) i tako se dobije neka varijanta sumporne / sumparste kiseline, koja kao, može da nagriza metal. Međutim snaga te kiseline je toliko mala, da je prosto smešno. Sa druge strane voda iz sistema za hlađenje malo isparava, tako da će auto definitivno da propadne mnogo pre nego da se toliko nataloži kamenca da to zaista umanjuje moć hlađenja hladnjaka.
[ npero @ 10.07.2006. 13:05 ] @
Jos samo da dodam testiraj koliko ti traje semening na vodenoj pumpi kad je voda ili antifriz. Po mom iskustvu kad sipas antifriz mnogo duze ide vodena pumpa.
U svakom slucaju antifriz bilo leto ili zima i naravno neki kvalitetniji.

Pozdrav...
[ cozmo_im @ 10.07.2006. 14:22 ] @
Steta sto nisam slikao motor jedne Opel Ascone ciji je vlasnik isao tom logikom: leti voda, zimi antifriz... a posto zima traje 3 meseca a ostatak godine su temperature u plusu, covek je odma od marta do novembra vozio sa vodom unutra. Dva puta je menjao dihtung glave, vodenu pumpu, na kraju je glava riknula a motor je unutra uzasno izgledao... i to sve za nepunih 120.000km... Sipao je obicnu a ponekad i destilovanu vodu... katastrofa. Nekoliko puta mu je prokuvavao, a sistem za hladjenje je popravljen tek kad je sve zivo izmenjano!

Antifriz, uvek, i leti i zimi u propisanom odnosu za model motora/automobila u koji se sipa. Samo voda u motoru u izuzetnim situacijama: ako ostanete bez rashladne tecnosti a na putu ste ili cete voziti par dana do popravke/zamene tecnosti ili necega na sistemu za hladjenje. Ili ako prokuvate ili pregrejete pa vam ispari tecnost... cisto da stignete do prvog servisa.

[ Java Beograd @ 10.07.2006. 16:45 ] @
Polako ljudi, nemojte tako. Nemojte donositi generalne zaključke na osnovu pojedinačnih slučajeva.

Dakle, ne smem da tvrdim da vodena pumpa traje duže ili kraće, ali da bi neko to smeo da tvrdi, on mora da radi uporedni pregled bar desetak različitih automobila, bar 5 godina i da na kraju sve izvadi i uporedi. Dakle, bog zna kako je vožena ta askona koja se spominje, sa kakvim gorivom, ko zna da li su ventili bili naštelovani, dihtunzi originalni ... Ma, svašta.
[ cozmo_im @ 10.07.2006. 18:54 ] @
Nisam se dobro izrazio. Zimi (decembar, januar, februar) covek je sipao 100% antifriz. Od marta do novembra 100% vodu (i to uglavnom OBICNU, cesmovacu)!!

Nema veze sa nacinom voznje (neki deda), nego je upropastio sistem za hladjenje sa time sto je sipao, a samim tim i glavu motora i dihtung glave, sto zbog toga sto je sipao tako, sto zbog prokuvavanja kad je sistem za hladjenje zbog toga otisao dodjavola. Posto je Asconu popravljao iskusan majstor, 100% znam da je zbog toga otisao motor.

Dakle, NIKAD 100% antifriz i NIKAD 100% vodu, uvek mesavina propisana za odredjeni tip.
[ Miroslav Jeftić @ 10.07.2006. 19:06 ] @
Ima u zadnjem broju Autobild-a (srpska verzija) odličan tekst baš o anitfrizu (ili je to bilo u pretprošlom broju?). Poenta tog teksta je kao i što je ovde već izloženo - da antifriz treba koristiti i leti i zimi, da je obična voda (iz česme) katastorfa za motor, a destilovana voda nedovoljna (na višim temperaturama motor lakše prokuva ako je samo destilovana voda bez antifriza).
Ovo što je pitano u prvom pitanju ipak nije bez smisla, jer ako se koristi "Š" klasa antifriza može da dođe do oštećenja nekih delova motora (baš kao što kaže cozmo_im u prethodnom postu), te se preporučuje kvalitetan.
[ McKracken @ 10.07.2006. 19:06 ] @
Citat:
Dakle, NIKAD 100% antifriz i NIKAD 100% vodu, uvek mesavina propisana za odredjeni tip.


Cisto jos jednom da potvrdim posto ocigledno nekima nije jasno

A pricalo smo ovo bar 100 puta.
[ z_petar @ 12.07.2006. 14:33 ] @
Moj ti je savet da sto pre menjas majstora. Poludim svaki put kada cujem takve gluposti, dosta mi je majstora koji steluju motor na uvo, zatezu glavu bez kilo kljuca... Kvalitetan antifriz ne nagriza ni motor ni hladnjak, jedino sto moze da se desi da kvalitetan antifriz skine kamenac sa nekog dela gde je vec doslo do korozije pa pocne da curi ali to sigurno nije zbog antifriza. Kao sto je neko pomenu vec antifriz sprecava koroziju i kamenac, treba samo da pazis da li ti je blok motora aluminijumski ili gusani.
[ McKracken @ 12.07.2006. 16:40 ] @
Postoji sam ojedan potencijalni problem sa antifrizom a to je mesanje razlicitih.

Postoji mala mogucnost da ako mesas razlicite antifrize, aditivi malo izreaguju pa da se istaloze pa je proporucljivo koristiti antifriz istog proizvodjaca ili kad menjas da zamenis celu kolicinu novim (naravno u propisanoj razmeri sa vodom).
[ rafiki @ 12.07.2006. 21:18 ] @
Sto se starijih kola tice, ne znam.
Ali za bilo koja iole novija kola, ako zelis da dozive starost, sipaj iskljucivo "antifriz" - naravno razblazen u odredjenoj razmeri. I to ne bilo koji, nego samo onaj odobren od prozivodjaca kola za taj model kola/motora. Jer ako sipas nesto drugo, reci zbogom motoru. Ne idu isti "antifrizi" u motore sa aluminijumskim delovima kao u one bez njih.

I namerno pisem "antifriz" pod znakom navodnika, jer to nije samo antifriz nego rashladna tecnost - hemijska kombinacija napravljena tako da optimalno hladi motor.

P.S. Vec godinama proizvodjaci kola koriste tkzv "vecni" antifriz, tj. antifriz koji ne gubi svojstva sa vremenom i za koji ne postoji potreba za redovnom zamenom svakih par godina.

Pozdrav

P.S. Pitaj tog svog majstora kakav antifriz on preporucuje za bubu :)
[ StORM48 @ 13.07.2006. 12:46 ] @
Nešto kao "večni antifriz" ne postoji.

Ustvari, da pravilno formulišem, materija kao materija postoji, ali je problem što ne postoji auto (bar ne da ja znam) koji tom antifrizu neće promeniti sastav. Zašto je to tako, ne znam, ali pouzdano znam da u uputstvu za svaki auto stoji period obavezne zamene rashadne tečnosti, nezavisno od kvaliteta iste.

Mada, ne isključujem da postoje neki automobili u čijem uputstvu to nije navedeno na način kako sam gore napisao.

Pozdrav
[ cozmo_im @ 13.07.2006. 13:52 ] @
Ima: Toyota Long life coolant (crveni). Bio kod mene u autu 10 godina. Nikakav problem nisam imao, promenio sam samo jer je, eto, proslo 10 godina. Po recima majstora, nisam ni trebao da menjam tecnost. Isto kao i prednje disk plocice, menjao sam ih tek posle 12 godina i zeznuo se, nema vise da se nadju disk plocice originalnog (Toyota original fabricke) kvaliteta. Bile su bukvalno pojedene samo 2/3!!! Mogle su da izguraju jos dobrih 20-30.000km (do tad su presle 120.000km). Evo sad imam 180.000km i vec treci put od kad sam skinuo original cu morati da menjam disk plocice.

Ali neki aftermarket, tj. antifriz koji se prodaje u radnjama i servisima nema sanse da traje duze od 4 godine a da ne pocne naglo da gubi svojstva i da nagriza.
[ rafiki @ 13.07.2006. 16:26 ] @
Citat:
StORM48: Nešto kao "večni antifriz" ne postoji.

Ustvari, da pravilno formulišem, materija kao materija postoji, ali je problem što ne postoji auto (bar ne da ja znam) koji tom antifrizu neće promeniti sastav...


Konkretno sam mislio na Peugeot i antifriz koji oni poslednjih par godina sipaju u svoje modele. I ja sam se malo iznenadio kad sam shvatio da ne treba da menjam antifriz na mojoj makini. Vise informacija ima na:
http://www.peugeotlogic.com/wo...l/engines/cooling/cooling1.htm

Na vise sajtova koji se bave automobilima i njihovim odrzavanjem pronasao sam potvrdu da ovaj novi antifriz ne zahteva redovnu zamenu vec da traje mnogo duze.

Doduse, "long life" mozda ne znaci da ne treba da se menja svake 2 godine, nego svakih 5 - 10 godina da se malo "pojacava" dosipanjem manje kolicine 100% antifriza? Ko zna...

Pozdrav