[ Marko-1 @ 11.07.2006. 22:22 ] @
Pozdrav
Interesuje me sledeca stvar, kad u kabini pritisnem prekidadc sa kojim prebacim rad motora sa benzinina na plin, ventil prekida
dovod benzina od pumpe do karburatora a drugi ventil pusta plin. E sad nije mi jasno kako se ne pokvari pumpa to jest pukne membrana u njoj ili sta li vec, jer ona i dalje "pumpa" a nema gdje. Kad radi na benzin, i kad plovak u karburatoru zatvori dovod benzina, pumpa i dalje radi ali se benzin vrace preko povratnog crijeva u rezervoar, a u ovom slucaju povratno crijevo nema nikakvu funkciju, jednostavno ventil prekine dovod i to na ovom dijelu od pumpe do karburatora. Ovo me zainteresovalo
jer mi je crkla pumpa(pocelo ulje da da se pojavljuje na sastavu) posle godinu dana od ugranje plinskog uredjaja.

Pozdrav
[ hakinen @ 12.07.2006. 00:39 ] @
Pa nema gde da ide benzin, tako da pumpa radi bukvalno na prazno!!
Zato je preporucljivo da se recimo nekoliko puta mesecno prebaci na benzin, cisto zbog pumpe!!
Mada ni membrane za zastavina vozila nisu skupe tako da i ako rikne 20 minuta posla da zamenis, i teraj dalje :D
[ cozmo_im @ 12.07.2006. 07:02 ] @
Kod Toyote recimo postoji sistem koji vraca benzin u rezervoar iz pumpe ukoliko ne moze da isporuci gorivo u karburator... (zapuseno, preliva i sl.).
[ trivo @ 12.07.2006. 19:15 ] @
Prva stvar je to da ventil koji prekida dovod goriva kad se prebaci na plin ide obavezno poslije pumpe za gorivo a nikako prije nje.Razlog za to je da pumpa nikako nesmije da radi na prazno jer ce se veoma brzo ugrijati i raspasti se.Ista stvar ce se dogoditi ako i ostanes bez benzina a vozis na plin tako da u rezervoaru uvijek treba imati koju litru goriva.
Ako imas stariju pumpu bez povratnog voda,normalno je da ces imati visok pritisak od pumpe do ventila ali ako su ti crijeva,selne i sama pumpa u ispravnom stanju nebi trebalo imati nezeljenih posljedica.
Bolja stvar je ako ti je pumpa sa povratnim vodom,tako da gorivo nonstop cirkulise i ujedno hladi pumpu.
Znaci dve najbitnije stvari su da ti je ventil za gorivo poslije pumpe i druga stvar da nikad ne ostanes bez goriva a da vozis na plin jer ces sprziti pumpu takoreci odmah.
[ Marko-1 @ 13.07.2006. 23:03 ] @
Pozdrav,

Ventil se nalazi u dijelu od pumpe do karburatora, pumpa je sa dva prikljucka jedan za dovod i jedan sto ide na karburator. Ja sam mislio da moze da se ugradi jos jedan ventil pa da mu se okrene polaritet tako da kad jedan prekine dovod benzina ka karburatoru ovaj drudi otvorori, da se stavi jedna racva i da benzin ide povratnim crijevom u rezervoar. E sad ne znam da li bi ta dva ventila mogao da "izdrzi" prekidac u kabini.

pozdav
[ vladd @ 14.07.2006. 08:40 ] @
Pa dobro si se setio, ali to majstori ne rade. Iz prostog razloga, sto je kod njih svaki detalj 50-ak evra, pa ako i rikne pumpa, to je "jeftinije". A to "jeftinije" je smisao zivota....
Inace ja ne videh mehanicku pumpu sa povratnim vodom.
[ Java Beograd @ 14.07.2006. 12:26 ] @
Povratni vod ide iz karburatora, ne sa pumpe. Tako sva kolicina goriva ide u karburator, pa se nepotroseno vrati. Elektricne pumpe su uglavnom "potapajuće" tako da stoje potopljene u gorivu, u rezevoaru, pa nema govora o povratnom vodu sa pumpe, već, opet povratni vod ide sa karburatora, tj, ajnšprica. Jedino poneke elektruične pumpe koje nisu potapajuće imaju povradni vod, ali i kod takvih rešenja opet najčešće povratni vod ide sa karburatora, tj, ajnšprica, ako je injection.
[ cozmo_im @ 14.07.2006. 13:31 ] @
Kod mene na Toyoti povratni vod ide sa pumpe koja je mehanicka (nije potapajuca). Totalno je drugaciji sistem od ostalih automobila. U karburator ide samo jedno crevo sa pumpe, dok povratno ide iz pumpe (na istom je mestu gde i ulazno crevo) ide u vod za rezervoar. Ustvari, kad bolje razmislim sve je totalno drugacije kod Corolle nego kod drugih automobila, barem sto se tice pumpe za benzin i kako je to reseno.