[ Vlada1001 @ 26.07.2006. 10:17 ] @
Trebalo bi da zamenim brisače na kolima, šta preporučujete - cena/kvalitet
[ burner @ 26.07.2006. 10:47 ] @
Champion
[ broker @ 26.07.2006. 11:09 ] @
Ma svejedno je. Meni brisaci traju taman do prve hladnoce kada se zaledi staklo, a ja se zaboravim pa ukljucim brisace.
[ cozmo_im @ 26.07.2006. 11:25 ] @
Posto kod nas tesko mozes da nadjes kvalitetne brisace, kupi bilo koje na prvoj pumpi (Champion/Bosch...).

Ako bas imas para na bacanje svrati u neku prodavnicu japanskih auto delova i trazi original brisace za neki japanski auto koji tebi odgovaraju po duzini (osim ako ne vozis japanca pa da se to podrazumeva, mada sam ja sasvim zadovoljan sa Boschom - oko 700 dindzi su za Toyotu i traju celu godinu bez problema), dosta su kvalitetni brisaci (ali ne ispadne ispod 1500 din za dve metlice).

Bitno je samo da su grafitni (ne skice, ravnomernije ciste i ne krive se gume toliko).
[ simor @ 26.07.2006. 13:54 ] @
Ja sam cuo da metlice po pravilu treba da se menjaju svaka 3 meseca...
[ cozmo_im @ 26.07.2006. 14:04 ] @
Menjas ih po potrebi... original Toyotine su trajale par godina, bez problema...
[ reject @ 26.07.2006. 14:33 ] @
Citat:
cozmo_im: (ali ne ispadne ispod 1500 din za dve metlice).

U principu ti treba samo leva.
[ hakinen @ 26.07.2006. 15:51 ] @
Ima nemackih brisaca, ne znam kako se zovu, ali su u plavo-zelenoj kutiji, naravno grafitni, i bukvalno suse staklo!!
Mene su za ficka kostali 300 par, to su najmanji po duzini! Inace neverujem da su oni za neki normalan auto skuplji od 300 kinti komad!!
Skoro je stric dedi za keca uzeo TRAJAL-ove brisace, isto su grafitni i mogu reci da dobro brisu, samo videcemo koliko ce da traju!!
Inace nemoj da se zaludjujes sa tim japancima, mozda oni i vrede, ali seti se da svako na parkingu moze lako da ih uzme, i ima samo da ih nema :D
[ cozmo_im @ 26.07.2006. 15:51 ] @
Ne treba nikako uzimati dve razlicite metlice (tj. od razlicitih proizvodjaca). Obicno volim da uzmem od istog proizvodjaca jednu od 400 i drugu od 450mm.

Napomena za ostale: Corolla ima metlice razlicite duzine, suvozacka je kraca (400-410mm), vozaceva je 450mm. I trebaju specijalni nosaci za metlice (ako hocete da sigurno stoje, mada moze i sa obicnim).
[ ilkebgd @ 26.07.2006. 17:06 ] @
Hm ja uopste ne menjam cele metlice nego samo izvucem staru i uvucem novu gumicu brisaca i resen problem... nisam pirocanac :) nego od proslog vlasnika u gepeku ostalo 10-ak novih gumica... :)
[ overburn @ 27.07.2006. 07:45 ] @
Prva ugradnja u Toyoti za neke modele su japanski brisaci Denso (ista firma koja ih snabdeva i svecicama - videti Toyota F1 - zatim kompresorima za klime, grejacima i jos nekom elektrikom) i ima da se nadju i kod nas (doduse na jako malo mesta) i kostaju otprilike 8 puta vise od "no-name" kineskih modela, 2 puta vise od "Championa" i nesto su skuplje od originalnih EU-made BOSCH-ovih. Specificno za njih je to sto je u pakovanju uvek samo po jedan brisac odredjene duzine, pa je lako uklopiti set upravo za model automobila koji vi vozite jer skoro svi savremeni automobili imaju brisace prednjeg stakla razlicite duzine. Kvalitet ? Pa, kao sto neko vec gore napisao - mogu da daju jako kvalitetne rezultate tokom par sezona sto je jako dobar rok trajanja.
Drugi izbor bi mogli biti francuski Valeo brisaci - prva ugradnju u svim francuskim fabrikama, nekim modelima FIAT-a kao i jos nekim fabrikama po Evropi - isto tako jako dobri brisaci, pakovanje je u plavo-zelenim kutijama, dva brisaca razlicitih ili istih duzina, cena nesto visa od EU-made BOSCH-ovih.
I naravno, EU-made BOSCH (cini mi se da je fabrika za brisace i ostalu gumenu robu u Belgiji) - dobar kvalitet po OK ceni.
[ cozmo_im @ 27.07.2006. 09:18 ] @
Denso pravi svu elektroniku, a Toyota uglavnom trosi NGK svecice (preporuka Toyote za putnicka vozila). Denso pravi sve sto se tice struje: bobine, kompjutere, komutatore, svecice, alternatore, anlasere i sl. Aisin pravi sve sto ima veze sa gorivnim sistemom. Recimo, Denso komutator je oko 400e, dok je tajvanski 60e, pa vidite...

Kod mene original brisaci nisu imali nikakvu oznaku na sebi, samo znam da su izdrzali bez problema 2-3 sezone, sto inace nisam dosad uspeo ni sa jednim kvalitetnijim brisacima (BOSCH grafitni).

Inace, u vreme kad je moj auto kupljen (1989.) svi drugi novi automobili koje sam gledao (Opel, VW, Ford...) su imali metlice iste duzine, samo japanci su imali metlice razlicite duzine... i znam da su ljudi bili u fazonu "sta je sad ovo, ovi japanci uvek nesto zapetljaju"... Ex, kad se setim za koju cenu se mogla nabaviti odlicna Toyota tada...
[ ilkebgd @ 27.07.2006. 09:48 ] @
Pa bila je jeftinija od Golfa 2 a i od Opel kadeta (iako se kasnije pokazala dosta bolje od njih). mislim da je bila 22 000 DM, tako nesto...
[ burner @ 27.07.2006. 12:33 ] @
:) još imam negde flyer tj. oglas za prodaju Toyote Corolle iz 1990. Osnovna verzija 16500 DM za avansno plaćanje :)
[ Arnold Layne @ 27.07.2006. 13:25 ] @
Eh, ja imam tu Toyotu Corollu XL - keva kupila novu 1990 god, a ja je nasledio pre par godina, doduse svu izgrebanu i ulubljenu.

Nikada nikakav problem sa njom osim sto se ulubi na dodir. A metlice koristim najjeftinije koje nadjem na pumpi ili prodavnici. lakse mi je da ih menjam na 2-4 meseca. Ionako ih macke dohvate pre ili kasnije (ne znam zasto su im toliko zanimljive :)

pozdrav
[ overburn @ 28.07.2006. 10:26 ] @
@cozmo_im: Jeste, nekada je Toyota bila "ekskluzivac" za NGK, ali se danas situacija polako okrece u korist DENSO-a - evo poslednje sto vidim je da DENSO preuzima i snabdevanje motora 1KR-FE koji je Toyotin motor od 1000 kubika koji se ugradjuje u Yaris i trio Aygo/C1/107 ... A ipak da ni ne pricamo o specijalnim tipovima svecica za F1 motor ... Moguce je da je ovaj evropski odeljak gde se koncipiraju ovi motori danas naklonjeniji njima, sta ga znam ... U svakom slucaju otisao sam daleko od price o brisacima pa ovde stajem. Over and out.