[ sslacko @ 05.08.2006. 09:50 ] @
da li neko zasticuje automobile u bgd. odozdo. nasao sam jednog majstora a on je trazio neverovatnih 150 eura.
[ Fuzz @ 05.08.2006. 11:04 ] @
Kako mislis "zastita odozdo"?
Kao da ti neko ne udje u kola kroz karter :)
[ sslacko @ 05.08.2006. 11:17 ] @
Ma zapravo komsija ima zastavu 128 koju bi po savetu majstora treblo zastititi odozdo, odnosno ocistiti zardjalu limariju poda i to sve premazati bitumenom kako se to nekada radilo. Na novim automobilima to i nije potrebno jer je to fabricki uradjeno ali ova zastava je raritet sa dvadeset i kusur godina starosti , italijanskim motorom i predjenih 30 000 hiljada km i savrsenim izgledom.
[ skijash @ 05.08.2006. 12:30 ] @
Jedan od nacina zastite (mislim da je prilicno dobar) je prskanje odozdo grafitnim uljem. Ja sam to uradio u jednom servisu za pranje i podmazivanje koji je kad krenes sa Trosarine nizbrdo ulicom koja ide pored zvezdinog stadiona sa desne strane (negde pri vrhu ulice - blizu Trosarine). Znam da ima ulica desno kod koje je servis, ali se ne secam bas tacno, davno je to bilo...
[ HoT_Steppa @ 05.08.2006. 16:05 ] @
Ugao Bul JNA i Pazinske, kod Trosarine. Samo treba proveriti da li rade jos uvek, neki gradjevinski materijal je u dvoristu.
[ cicovic @ 05.08.2006. 19:49 ] @
Zastitu rade svi auto limari. ali se dobro raspitaj koliko cega treba da se iskoristi i sam kupi materijal. Ja sam uvek moje aute zasticivao Body 950 zastitom odozdo i to nakon temeljnog pranja pred zastitu (perionice imaju uslugu pranje patosa za zastitu), a odozgo (pricam o patosu) sa Body-em 930 (kada se skinu svi tapaciri) i Body parafin koji sam uvek prskao u tesko dostupne delove kao sto su sajtne, kosevi, spojevi na polusasiji i sl. Sve ukupno, da bi auto bio dobro zasticen, trebace ti oko 10 kg zastite. Znam neke limare koji su kupovali Body 930 od 5 kg pa ga razrede sa 5 l benzina i time zasticuju. Pa sad ti vidi.
[ HoT_Steppa @ 05.08.2006. 21:12 ] @
Slazem se sa svim sto je cicovic rekao, samo da dodam da se Body 930 koristi za pod odozdo, 950 za koseve i rubove a 999 za gole varove ako ih ima. 950 je u stvari 930 sa dodatkom neke gumene komponente, otporne na sitne udarce od kamencica.
[ Alter Ego @ 05.08.2006. 23:02 ] @
Zanimljiva tema! A šta u slučaju da je korozija već načela limariju dole!?
[ HoT_Steppa @ 06.08.2006. 09:04 ] @
Korozija se smirgla, a trulez sece i menja novim zdravim limom.
[ Jezeraš @ 09.01.2008. 13:33 ] @
hahaha, pravi komentar :)
[ RS TURBO @ 09.01.2008. 15:45 ] @
Skines staru zastitu odole a i ne moras i pogledas gdje ima hrdje (ako je ima onda odrezes gdje je zahrdjao i kupis pleh i zavaris ako znas raditi s tim), a ako nije nigdje zahrdjao onda odes do auto lakirnice tj. prodavnice za auto lakove i trazis zastitu za podove auta i rubove i oni ce ti sve lijepo dati, a to sve te nebi trebalo izaci vise od 30€ materijala (bar je mene toliko izaslo). Dignes na dozalicu i sve to naneses po podu mozes rucno a mozes i kompresorom ako imas. Naneses po podu citavom i iza tockova sve fino naneses i imas kupiti onu smolu ne znam kako se zove ona sluzi za obrve da se ne podvlaci voda (a ta je smola prava stvar za to). To sve mozes sam da uradis nije tesko samo moras naci dizalicu da mozes dici auto i sve ti ide lako... Ja sam sebi uradio pred zimu sada i sve je bilo gotovo za 1h i 30m i ostavio sam sve to prekonoci da se osusi sutra sastavio auto i sad sam miran sto se tice zastite dugo vremena samo ja sam jos nanio kobit (to je ona crna mast kako li je zovu body) i unutar auta izvadio siceve i etison onaj pod nogama i sav lim iznutra zastitio isto jer najcesce coskovi i sredina poda odlazi iznutra jer je etison mokar i ona postava ispod etisona se navlazi pa je citavu zimu to dole mokro od snijega i kise i to kad naneses onda si pod zastitio a to mi je rekao jedan od auto limara koji je jedan od jacih kod nas. Meni je otislo oko 4,5 kg kobita (body) jer sam nanosio i unutra i vani.



pozzz
[ vladagrujic @ 10.01.2008. 22:25 ] @
Uf, mene to čeka na autu. Bio sam kod limara i konstatacija je sledeća:
Pod zdrav i sajtna desna na jednom mestu ima rupu. Ponegde ima još malo rđe ali će se to srediti.
Po rečima majstora, pod ne mora da se zaštićuje zato što je dobar i desna sajtna da se zameni. Unutar auta ću skinuti sedišta i tapacire, i ukoliko bude bilo potrebe premazati kobitom.
Sada, interesuje me sa čime se zaštićuje sajtna i greda iznutra (koliko sam razumeo treba poseban pištolj).
Uglavnom znam, da majstori pre postavljanja zaštite peru ceo pod benzinom (posle toplog pranja kismetom) ili u novije vreme sa nitro razređivačom, radi boljeg prijanjana zaštite. Inače, ne vidim neku svrhu postavljanja zaštite preko već postojeće na autu, zato što se rđa javlja prvo baš između zaštite i lima. Kada se to pokaže na površini, onda je već kasno (vreme je za makaze).
Iz iskustva znam da je najbolje vreme za zaštitu kabine auta (a i gepeka) leto, i to po što većoj temperaturi. Posle obavljenog posla u kabini toliko smrdi da se auto mora ostaviti 2 do 3 dana na suncu da se zaštita osuši i provetri.
[ RS TURBO @ 11.01.2008. 13:36 ] @
Prag se zasticuje kobitom (to je ona crna smjesa) i onda ako hoces lakiras prag u boju auta, a mozes i obrve sa njim zastititi. Ali sam gledao u jednoj prodavnici auto lakova da imaju sad neku smolu koja se nanosi na obrve (ne znam kako se zove sada) ali je dosta elasticna i ne moze voda da prodje kroz nju nikako ili da se zavuce pod nju i ona se iskljucivo preporucuje za obrve automobila i mjesta gdje se voda zadrzava. S cim nanositi kobit imas "pistolj" koji ide na kompresor i kad kupis kobit dodje ti u boci koju navrnes na taj pistolj i onda samo spricas,zastitis da ne ide po laku i samo nanosis gdje treba (slicno kao i kod pistolja tj sprica za lakiranje auta samo ovaj za kobit ima puno vecu diznu).A mozes je i rucno nanositi samo je dosta bolje sa spricom.



pozzz