[ vojnic @ 10.08.2006. 15:28 ] @
Da li ima neko pojma kako napraviti dobar rezonator za tomosa?
iskustva i ideje
Hvala
[ dejan @ 10.08.2006. 17:00 ] @
Uf, ne verujem da je to bas tako lako -- projektovanje rezonantnih auspuha za 2T masine je nauka za sebe...
[ zokish @ 10.08.2006. 19:13 ] @
evo neki polaz, vidi ako mozes da se snadjes :)



[ vojnic @ 11.08.2006. 23:43 ] @
Mislio sam da li neko ima prakticnih iskustava,inace hvala za nacrt
[ fade @ 12.08.2006. 12:11 ] @
Ima negde na forumu neko je dao link za program kojim se mozes koristiti pri izgradnji auspuha ,free program ,neki su rekli da je dobar ,davno bilo , valjda je na ovom forumu.
[ dejan @ 12.08.2006. 19:18 ] @
Evo sad sam se setio da imam ja neke programe koji sluze za to... nazalost, nisam ih nikad koristio niti imam iskustva sa tim stvarima, ali mozda pomogne...
[ goggyfalcon @ 28.07.2008. 11:14 ] @
@vojnic


Prosto, odeš i kupiš rezonantni "S"auspuh za tomos, ja sam kupio kod nas na pijaci (čovek ima štand sa delovima za Tomos), presovan je iz 2 dela pa zapertlovan sa prigušivačem, (nije varen iz više delova, crn a ne hromiran, ti hromirani su mala privreda i ne vrede baš puno),kao original od tomos kolibri automatika, stavio ga na moj (sad već bivši) A35 i prosto je poleteo, bez drugih čačkanja (sve drugo original) vrteo je 75km/h. E to kupiš, staviš i ne brineš više, LETIIIII!!!
[ Java Beograd @ 28.07.2008. 12:08 ] @
@goggyfalcon
Pazi, ni malo ne sumnjam da je tvoj Tomos "poleteo", tj. pokazao mnogo veću snagu kad si ugradio novi auspuh. Ipak, posle dugog niza godina iskustva sa 2T motorima, sklon sam da poverujem da je zapravo stari auspuh bio loš (zapušen), ili je postojao kakav drugi tehnički problem koji je otklonjen kad je zamenjen auspuh.

"Rezonantni" auspusi, koji su kako neko već reče "velika nauka, sama za sebe", koji se mogu naći na domaćem tržištu, napravljeni u "maloj privredi" najčešće nemaju nikakve veze sa pravim rezonantnim auspusima, već su samo obični bučni lonci.

Mada neki kažu da ponekad čak mogu i da umanje snagu, najčešće se neka mala dodatna snaga ipak dobija zbog manjeg prigušenja izduvnih gasova, ali to nikako ne može da pređe otrpilike 1 ili 2 procenata. A buka je za oko 100% veća.

Ono šta je jako bitno znati je da se i kod pravih, proračunatih dobrih rezonantnih auspuha ne može dobiti bogznakolika snaga. Obično je to do oko 5% ili manje. Ipak, kod trkaćih motocikala gde je sve bitno, ovo je sasvim isplativo. Kod običnih gradskih motocikala, ovo je smešno. A tragično je koliko se buke podigne.
[ goggyfalcon @ 28.07.2008. 13:47 ] @
@Java Beograd

Prvo, originalan automatikov auspuh nije mogao biti zapušen posle oko 2 meseca vožnje (pošto je kupljen nov motor u prodavnici), a to sam overio i nakon skidanja pre ugradnje novog. Zatim, sa originalnim auspuhom je išao nekih 55-60km/h od samog početka.
Drugo, auspuh o kom sam pisao nije tamo neka mala privreda, nisi shvatio šta sam hteo reći. Upravo za te iz "male privrede" sam rekao da ih treba izbegavati. Auspuh koji sam predložio je verna kopija fabričkog auspuha od Tomos Cross 50 junior, napravljen presom iz dve polutke koje su sastavljene uzdužno (kao i original) pertlovanjem pod presom a ne varene. Sa tim auspuhom moj automatik je podigao krajnju brzinu sa 55 na 75km/h a obrtaje nisam imao čim da izmerim ali po zvuku se moglo zaključiti da su poprilično veliki. Zvuk jeste bio malo reskiji ali ne bučniji. Taj "S" auspuh se lako razlikuje na oko od male privrede koji su vareni od nekoliko delova,oštrih ivica i uglova, pa hromirani, (a na ovom je jedini var između lule i drugog dela) taman da pokolebaju nekog ko se ne razume. Zato sam sve ovo i napisao da se ne kupuju ti hromirani fišeci napravljeni odokativno nego ovaj provereni, presom rađeni "S" auspuh. E sad možda u međuvremenu je proizvođač "S"-a napravio i hromirane primerke ali se svakako na oko vidi šta je presovano a šta vareno iz delova.

Toliko da ne bude zabune, a ja stojim iza svoje tvrdnje jer sam i sam dugi niz godina pravio i filozofirao oko auspuha i na kraju zaključio da je ovo pravi izbor bez muke i silnih proračuna i nacrta. Sada nešto razmišljam da kupim jedan "S" i da ga namontiram na skuter 2-t 50ccm, pošto je kubikaža ista verujem da će se dobro pokazati i na skuteru, što da ne.
Pozzzzzzz
[ vladd @ 28.07.2008. 14:00 ] @
Zalazi se u ozbiljnu problematiku, tako da je kupovina gotovog, proverenog(makar i od male privrede, mislim da je i Akrapovic mala privreda, pa se niko nesto ne zali) auspuha najbolje resenje.

Ako neko hoce da se igra, to je druga prica, ako se poseduje zelja, vreme, resursi.

I poneke smernice:

http://edj.net/2stroke/jennings/some_development.pdf



Poz.
[ goggyfalcon @ 28.07.2008. 14:02 ] @
E i još nešto!!! Spomenuo sam Tomos kolibri automatik (najčešće svetlo plavi sa sivom) sa istim tim auspuhom (od cross 50 junior) pa ako neko vidi negde taj moped može da se uveri i da vidi kako izgleda taj "S" auspuh, koji je fabrika Tomos primenila sa krosa na automatika, verovatno ne bez razloga. Dali ga pravi kao rezervni deo ista fabrika zaista ne znam ali na oko su isti.(pretpostavljam da je tomosov jer mala privreda nije baš orna da ulaže u prese i alate za izradu takvog auspuha).

Ili na kraju kupite baš taj auspuh od kolibri automatika u Tomos-ovoj prodavnici, onda nema greške.
[ Java Beograd @ 28.07.2008. 15:49 ] @
@goggyfalcon

Kao što znamo, otpor vazduha raste sa kvadratom brzine. Stoga, bez neke velike računice, ako je maksimalna brzina povećana sa 55 km/h na 75 km/h onda je snaga pogonskoh motora porasla za preko 50%.

Još jednom: ne sumnjam da je tvoj motor ide 75 km/h, samo odgovorno tvrdim da se 50% više snage iz dvotaktnog motora ne može dobiti ugradnjom rezonantnog auspuha.
[ vladd @ 28.07.2008. 22:25 ] @
A vetar u ledja

Moguce je da je oslobodjeno vise snage, koju je motor imao i pre ugradnje auspuha, samo je sa rezonantnim dosla do izrazaja.

Rezonantni auspuh se proracunava, da idealno radi u jednom opsegu obrtaja, sto u slucaju koriscenja krosovog auspuha, na automatiku, a sa obzirom da je ista zapremina paketa gasova, moze da znaci da je oslobodjena prigusena snaga na vecim obrtajima, sto omogucava i brzine nesto preko 70 km/h.

Nisu to nerealne brzine za Tomosa, 90 i 100 su problem..

Poz.
[ goggyfalcon @ 01.08.2008. 08:48 ] @
Upravo tako, Vladd je u pravu i taman mi uze reč...mašina automatika A35 je jako dobro napravljena po svim modernim standardima, znači ima lamele na usisu, velike prelivne kanale, kratak klip i karike na vrhu klipa, igličasti ležaj u maloj pesnici...sve su to predispozicije za dobre performanse. Ali pošto je zakon neumoljiv, fabrika je morala da obuzda tu snagu tako što je napravila auspuh sa predugom i pretankom lulom (to je očigledno da ne valja) i time smanjila snagu, tj. max.brzinu. Zamenom auspuha motor je prodisao punim plućima i pokazao svoje prave, do tad skrivene performanse. Ali ovaj primer nikako ne može da se poistoveti sa nekim drugim mašinama, čak i Tomosovim A3 ili APN6, jer su to mašine zastarele koncepcije i promenom auspuha nemože se baš puno dobiti.

U slučaju novih 2-T skutera primer bi mogao da se primeni jer su i to mašine savremene koncepcije, na koje je fabrika "natakla" obične lonce kao za 4-T mašinu, pa je pravo čudo što i toliko idu. (naravno opet zbog zakona, tj. limita max. brzine).

pozzzzzzz
[ yu1ny @ 01.08.2008. 12:42 ] @
Goggy, je l' pravimo ili ipak kupujemo rezonantni auspuh za svoje ljute makine?
[ vladd @ 01.08.2008. 13:19 ] @
Ni jedno ni drugo, TI ces da prepravljas

Poz.
[ goggyfalcon @ 01.08.2008. 13:34 ] @
@yu1ny
Iskreno, ja bih najradije kupio taj "S" auspuh i nabacio na makinu, ali postoji problem, suviše je mali naspram skutera, taman je za Tomos automatika A35, pa mislim da nebi lepo izgledao na Falkonu. Jedino što mi pada na pamet da ga sakrijem u lonac kao fabrički Falkonov, tj. da ga obložim cilindrično savijenim limom, da ne razvaljujem originalni auspuh. I onda na njega stavim onaj hromirani zaštitnik sa originala tako da spolja izgleda kao original, a unutra zuja. Jer ovi fabrički auspuh-zujalice što izgledaju kao svinjski rep isavijani nekoliko puta uopšte mi se ne sviđaju.
pozzzzzz
[ yu1ny @ 01.08.2008. 15:04 ] @
'oću da budžim i prepravljam

Goggyfalcon, misliš li da bi mogao ta auspuh od Tomosa da se namontira na naše skutere? Problem je u delu koji ide od glave motora, treba ista prirubnica a i ugao kao kod originala, inače od silnih cevi rama nema šanse da se lepo namesti?

Tako sam ja kupio "na neviđeno" Leo Vince ZX, pa nije bilo teorije da se lepo namesti, osim da ga sečem a to mi se nikako nije sviđalo, pa sam ga vratio...
[ pantic68 @ 01.08.2008. 16:30 ] @
Poenta auspuha na 2T je da se talas izduvnih gasova odbije od prvog prigusivaca, kraja lonca i vrati prema izduvnom kanlu u odgovarajucem trenutku da bi povecao pritisak u cilindru i vratio odredjenu kolicinu gorivne smese koja na kraju izduvavanja pocinje da izlazi zajedno sa sagorelim gasovima. Time se postize nesto veca snaga i veca ekonomicnost ali samo na odredjenom broju obrtaja koji zavisi od duzine izduvne grane i lonca. Ostale mere nisu toliko bitne.
[ vladd @ 01.08.2008. 16:59 ] @
Znamo
http://www.brumbieair.com.au/i...sk=view&id=15&Itemid=1

Poz.
[ goggyfalcon @ 05.08.2008. 14:00 ] @
@yu1ny

Ne paše sigurno ovako bez dorade ali sam razmišljao da presečem originalnu lulu na odgovarajućem mestu i napravim (i zavarim) prirubnicu tako da mogu oba po potrebi da se namontiraju (naravno ne istovremeno) na taj deo lule sa istom prirubnicom po obliku, tako da onaj deo lule od cilindra do mesta sečenja ostane nedirnut, a zatim otsečem lulu od zuje (opet na odgovarajućem mestu da se lepo ukomponuje i na oko i tehnički), zavarim identičnu prirubnicu pa spojim ostatak zuje sa originalnom lulom sa 2 šerafa. Nisam to još probao ali mi je ta ideja pala na pamet kao najprostija a i uvek mogu da vratim originalni auspuh bez ponovnog sečenja i varenja. Osim toga zuju mislim upakovati u cilindrično oblikovan lim kao cev, da izgleda spolja kao originalni auspuh, Što zbog izgleda, što zbog neupadljivosti(nedaj bože pandura ako sumnjaju na preradu i prekoračenje max. brzine po zakonu). Ali kažem opet, tek nakon isteka garancije.
Pozzzzzzzzz
[ yu1ny @ 09.08.2008. 19:31 ] @
Problem je kod rezonantnih auspuha što sve dimenzije moraju da budu tačno određene, inače od "rezonancije" nema ništa, jedino da mu ugradim neko oscilatorno kolo pa da rezonuje do mile volje

Tako da ta tvoja budž-varijanta ne znam da li bi išta bolje donela

Možda neka pečurka, kn filter za vazduh, mogli bi i to da probamo kad smo dokoni?
[ goggyfalcon @ 12.08.2008. 09:20 ] @
@yu1ny


Ali ja sam pričao o proverenom auspuhu na raznim 2-T mašinama sa 50ccm (uglavnom Tomos) i na svakoj je radio super, ne vidim zašto nebi i na skuteru. Jedino će biti muke oko montaže ali ja sam već smislio i opisao šta nameravam da uradim da sebi i skutu skratim muke. Što se tiče KN filtera, moj frend je stavio na svog prošlogodišnjeg Falcona(nema blokada, skinute), menjao diznu, "D" rolnice, auspuh...i opet ide 70km/h ali na 10.000rpm. Slabije povlači na malim obrtajima ali zato posle 40km/h prosto podivlja, vuče ludački do 70 i kraj. Ne vidim poentu u svemu tome jer moj nedirnut ide 70-75km/h, lepo povlači na malim obrtajima i relativno lako dogura do 70, a do 75 se malo pomuči. Upozoravam sve vlasnike Falcon-Phantom-a da obrate pažnju na šerafe koji drže lulu auspuha za cilindar i ona 3 što pričvršćuju lulu na lonac!!! Meni se sve to olabavilo, motor je postao bučniji i tromiji, loše je povlačio s mesta i jedva dogurao 65km/h dok nisam sve to pozatezao. Sad je opet onaj stari, ideee!!
POZZZZZZZ
[ yu1ny @ 12.08.2008. 10:13 ] @


Već sam pisao ovde da sam "na neviđeno" kupio auspuh Leo Vince ZX, pa nije mogao jednostavno da se namesti, ili da sečem auspuh i ispravljam krivine ili da sečem ram...

Uspeo sam prilikom vraćanja originalnog auspuha da slomim jedan šraf na prirubnici , sva sreća pukao je kod glave šrafa, tako da sam ga relativno jednostavno odvio. Toliko o kvalitetu tih šrafova, a posebno što stoje na mestu koje je podložno velikim temperaturnim promenama i dilatacijama...

A što se tiče tvog drugara, nikako mi nije jasno kako 10 K obrtaja a ista brzina?? Nešto mi tu gadno "smrdi" da je caka u variomatu, prosto nije logično da se radilica toliko okreće a brzina se ne prenosi na zadnji točak, možda je remen istegnut? Ima da se kupi remen od kevlara, sigurno bi se bolje ponašao.

Ili ipak ima čauricu na pogonskom delu variomata, koja ne da da se kaiš spusti!

Setih se još nečega:

Je l' i ti nemaš dihtung između prirubnice auspuha i glave motora ? Po logici mora da bude, da bi malo dihtovao taj spoj? Baš ću da isečem komad dihtunga i da namestim na to mesto.
[ vladd @ 12.08.2008. 10:40 ] @
Nije ti neophodan dihtung na izduvnoj grani, dvotaktnog motora od 50cc. Eventualno neka pasta.

Poz
[ goggyfalcon @ 12.08.2008. 12:22 ] @
Tačno je jer je stavio "D" rolnice koje su karakterističnog oblika pa se varijator tako i ponaša. Sa original rolnicama se ponašao standardno. Na izduvu iz cilindra nema dihtunga, samo neki metalni prsten, Što je po meni glupo, Tomos npr. ima dihtung i nema problema sa slinenjem ulja niz lulu auspuha kao ja na Falconu. Razmišljam da od klingerita napravim dihtung i stavim. U principu više je 2T mašinama bitno dobro dihtovanje izduva nego 4t mašinama. Najmanje "curenje" kvari rezonantne talase iz auspuha i samim tim i performanse, meni se upravo to i dogodilo, sve se olabavilo pa se vukao ko crevo dok nisam postezao sve šerafe na izduvu.

I još nešto: sipao sam METABOND u ulje, prešao nekih 350km sa njim (što je još rano za rezultate, trebalo bi 1000) a ukupno 820km, ali sam primetio da se mašina rado vrti bez vibracija, pali na kvrc po dugmetu i preživeo je test "divljanja" od 50km pod punim gasom pri brzinama od 70-75km/h u jednom cugu. Kad budem izgurao svih 1000 sa metabondom, videću šta sam postigao ali se nadam dobrim rezultatima, ako ništa bar je mašina dobro zaštićena od habanja.
POZZZZZ
[ vladd @ 12.08.2008. 14:27 ] @
Dobro dihtovanje obezbedjuju i dobro obradjene povrsine koje nalezu. Tomos nije primer, bar ne oni od pre 20 i kusur godina, a nesto se i ne secam da je vecina modela imala rezonantni auspuh.

Ubacivanjem dihtunga bez prstena za ojacanje, i preciznog oblika je corav posao, to moze vise da remeti izduv, nego da nema nista.
Pasta za zaptivanje izduvnih grana je resenje.
Ako auspuh ima mali ispust na cevi i ulazi malo u glavu, tada je dihtung cak i besmislen.

Mada..ako neko hoce da se igra, to je sasvim druga prica

Poz