[ ilkebgd @ 10.08.2006. 15:49 ] @
Uzmimo u obzir manji gliser od 250 kg, dužine oko 4,5 metara. Interesuje me koja je optimalna snaga vanbrodskog motora za takav gliser, koja je približno maksimalna/krstareća brzina plovidbe te potrošnja na sat sa tim motorom? ima li neko iskustva sa gliserima?

Zna li neko nešto o varijanti ugradnje automobilskog motora kao stabilnog u gliser?

[Ovu poruku je menjao ilkebgd dana 10.08.2006. u 20:03 GMT+1]
[ Java Beograd @ 10.08.2006. 16:45 ] @
Ne postoji "optimalna" snaga. Sve zavisi sta zelis da postignes ? Da lagano glisiras ? Sa koliko ljudi na camcu ? Ili da vuces skijasa ? Ili dva skijasa, na jednoj ili dve skije ? Dakle, sve je jako sarenoliko.
Za lagano glisiranje, bez skijasa, treba ti minimum 25 ks. Za svaki drugi zahtev, tj. apetite snaga mora da bude veca.

Potrosnja ? Mnogo brate, mnogo ! Dvotaktni vanbrodski od oko 30 ks trosi oko 30 litara na sat.
[ ilkebgd @ 10.08.2006. 17:57 ] @
Pa sa 4-oro ljudi u gliseru, jer nosivost mu je 350 kg a i ima 4 sedišta. što se tiče skijanja na vodi... pa da može da vuče jednog skijaša na dve skije (nemam ni pojma kakvo je to skijanje na vodi na jednoj skiji...), ne mora 2 skijaša da vuče odjednom... znam da 2-taktni motori puno troše, ali četvorotaktni značajno manje, zar ne?

a jel možeš i da napišeš kolika je to brzina u čvorovima ili km/h koju podrazumevaš pod laganim glisiranjem? a opet šta bi se moglo nazvati brzim glisiranjem- preko 25 čvorova ili šta?

treba da može da ide oko 27 čvorova (50 km/h) i da to ne bude na maksimalnoj snazi motora nego onako na 2/3 (ili bar 3/4) snage, znači da ne bude pod punim opterećenjem. koje snage motor bi za to trebao? 60 ks? 75? ili koliko?

a zanima me i šta se smatra optimalnom snagom motora za pomenuti gliser- negde sam pročitao da se optimalna snaga motora računa tako što se masa plovila podeli sa 7... jel to tačno?

inače drugar zbog koga postavljam ovo pitanje bi uzeo novi gliser od jedne naše firme koja se bavi gradnjom čamaca i glisera. sam gliser i nije toliko skup (oko 2000 evra plus nešto dodatne opreme koju planira da uzme). e sad problem je motor. dvotaktni jako mnogo troše. a koje su cene četvorotaktnih vanbrodskih motora novih/polovnih? oglasima se pojavljuju vanbrodski 4-taktni polovni sa 50 ks recimo za oko 500-800 evra.

on čak razmišlja o opciji da kupi polovan automobilski motor (može se naći za 300-400 evra u dobrom stanju), da im odnese i da ga oni nekako ugrade kao stabilni (ja stvarno ne znam kako), naime video je neki gliser sa motorom od mercedesa 124 200 D pa mu je to dalo ideju... automobilski motor ne bi trošio preko 10 litara na sat. pošto je taj stari mercedesov prilično slab iako ima 2000 ccm on bi verovatno kupio neki jači polovan dizel motor od 90 KS recimo, možda i više.



[Ovu poruku je menjao ilkebgd dana 10.08.2006. u 22:11 GMT+1]
[ ventura @ 10.08.2006. 18:26 ] @
To što ti hoćeš nema šanse da postigneš sa motorom manjim od 75ks... I to je čak upitno...

Mada to sada zavisi sve od baš gomile parametara... Osnovno je kakav ti je tip tog korita, kakav pogon (single prop, dual prop), vrsta prenosa...

Težina praznog glisera ti je 250kg, 4 čoveka su 320 kg, 50 litara goriva, i to je ukupna težina 620kg... Još ako je i skijaš iza, i haa...

Ja sam recimo vozio byboat Zodiac, mali gumenjak sa 50ks jet motorom, i on nije mogao da izvuče skijaša, a bez skijaša je išao kao lud...

Što se tiče potrošnje, ja mogu da ti kažem moja iskustva:

Sealine S28, 8.80m, 2004 godište, težina 5.5 tona, motori 2 x Volvo Penta KAD32P 170 ks, cruising brzina 24 čvora, max brzina 34 čvora, potrošnja na cruising oko 20-25 litara, kad ga vozim na 18-19 čvorova smanjuje mu se potrošnja na oko 15 litara, a na max brzini troši i do 60 litara

Crownline 266 CCR, 8.20m, 1999 godište, težina oko 3 tone, motor Mercruiser V8 7.4L 310ks, cruising brzina 28 čvorova, max brzina 55 čvorova, potrošnja na cruising 30 litara, na max 50 litara, a na malo manjoj od cruising, na nekih 2200 obrtaja potrošnja 14-15 litara

[ ilkebgd @ 10.08.2006. 18:35 ] @
Citat:
ventura: To što ti hoćeš nema šanse da postigneš sa motorom manjim od 75ks...


Hvala ventura. No da se razumemo, neću ja nego moj drugar koji uskoro kupuje gliser ali je i mene zainteresovala tema...

a kažem on razmišlja o ugradnji automobilskog motora kao stabilnog- dizelaša od 90 KS ili čak i više... nije ništa odlučeno još. postoji i opcija da kupi polovan motor od BMW-a E 34 524 td od 115 KS ili 525 tds od 143 KS.

u gliseru bi bile maksimalno 4 osobe, ukoliko vuče skijaša onda znači 3 u gliseru plus skijaš. ali to je maksimalno, pretpostavljam da bi obično bile recimo samo 2-3 osobe u gliseru sa ili bez skijanja na vodi... no on bi naravno hteo da može lepo da odradi i varijantu kad je 4oro ljudi u gliseru ili troje plus 1 skijaš... i treba uzeti u obzir da skoro nikad ne bi bila 4 muškarca u gliseru (320 kg), nego obično najviše 2 muškarca i 2 devojke (to je 40-60 kg manje :) )

a gliser bi verovatno bio ovakav:







[Ovu poruku je menjao ilkebgd dana 10.08.2006. u 20:01 GMT+1]
[ ventura @ 10.08.2006. 19:07 ] @
Ugradnja automobilskog motora i nije baš tako dobro i jeftino rešenje kao što se čini na prvi pogled... Dakle ako se opredeli za to i varijantu sa Z nogom, onda ima trošak u najboljem slučaju od 3000 evra za neku najobičniju single prop z nogu, plus lamela koja košta oko 1000 eura, znači negde oko 4-5 hiljada evra u naj najboljem slučaju...

Ako se odluči na direct drive onda mu opet treba lamela, osovina, šaltung (ne znam koliko to košta), i sve ostalo što ide uz to, to mu dođe nešto malo jeftinije od Z noge, tipa 3-4 hiljade evra , a performanse su lošije...

Druga stavka je kako će se automobilski motor pokazati u uslovima strahovite vlage, toplote, možda čak i soli...

Treća možda čak i najbitnija... Automobilski motori nisu dizajnirani da snagu isporučuju direktno na propeler... Oni su napravljeni da pokreću menjač, i imaju mnogo manji obrtni momenat nego brodski motori... Brodski motor nema menjač, već on direktno preko lamele okreće propeler, Z noga tu radi šaltanje napred-ler-nazad ...
[ ilkebgd @ 10.08.2006. 19:17 ] @
Ok preneću mu to... ne znam kako je to bilo rešeno na tom gliseru sa motorom od mercedesa 200 d koji je video...

a kako se kreću cene novih/polovnih vanbrodskih motora od 75 KS i više? ako neko ima neki link...

kolika je potrošnja četvorotaktnih vanbrodskih motora od 75 KS i više?
[ ilkebgd @ 10.08.2006. 19:50 ] @
Sad sam gledao cene novih vanbrodskih motora i ogromne su... 8000 evra i slično...

onda jedino dolazi u obzir polovan vanbrodski motor ili čak da kupi komplet polovan gliser. ili ako može nekako da prodje sa automobilskim motorom jeftinije... kad bi mogao i menjač iz automobila da se prebaci pa nema veze nek menja brzine :)

no šalu na stranu...

a kakav se obično pomoćni motor uzima za manje glisere? mislim koje snage?

[Ovu poruku je menjao ilkebgd dana 10.08.2006. u 21:16 GMT+1]
[ ventura @ 11.08.2006. 13:31 ] @
Pa pomoćni motor, kako mu ime kaže služi samo u slučaju nužde, da kada odkaže glavni motor, da se čamac može dovesti do obale... Za to je obično dovoljan motor od par konja.. Ništa specijalno... Polovan motor od 4 ks može se pazariti za nekih 500-600 eura...

P.S. Kako ti se zove taj tvoj drugar?
[ ilkebgd @ 11.08.2006. 14:17 ] @
Zove se Dragan. Ali ne vidim zašto je to bitno, mislim nije poznat u nautičkom svetu ili tako nešto...
[ ilkebgd @ 11.08.2006. 21:09 ] @
a koliko troše na sat vanbrodski četvorotaktni motori od recimo 75, 90 i 115 KS? na nekoj krstarećoj brzini, naravno približno...
[ janus @ 13.08.2006. 23:43 ] @
Pa trose oko 1/3 do 1/4 svoje snage.Za 20 ks oko 7 litara kada je nov.
[ khanate @ 14.01.2007. 01:38 ] @
Da li neko zna nesto (ili ima literaturu) o marinizovanju automobilskih motora /prilagodjavanju istih za pogon glisera i camaca.
[ vladd @ 14.01.2007. 17:15 ] @
To je veoma gadan posao, pogotovo sto se krece u veliku stednju, i socijalu, a izabran sport nije jeftin.
Na "socijalu" mislim, pre svega zbog ugradnje automobilskog motora. Osim muke oko menjaca, postavljanje osovine, sledi malo veca muka oko hladjenja i pouzdanosti motora "na vodi". A da se pazaruje Z noga, to je tek cena...

Najbolje resenje, sa "pribliznom" cenom je kupovina polovnog motora od recimo 45ks, vanbrodskog, sa odgovarajucom elisom i "priborom" za glisiranje, pa uzivajte.
Ovako deluje da necete "videti vodu" jedno par godina i par hiljada evra, i to sa neizvesnim ishodom.

Poz.