|
[ ilkebgd @ 17.08.2006. 08:26 ] @
| Ovako, neka budala me je udarila i rasturila prednje levo krilo. krilo će mi zameniti, staviti novo ili mozda polovno sa otpada ako nadju neko dobro. onda će naravno biti potrebno farbanje tog krila, a ja bih da mi ofarbaju i još neka mesta gde je auto bio greban i čukan na parkingu pa to popravljeno kod limara ali nije lakirano.
Gde bi mogli da mi odrede tačnu nijansu boje mog automobila i da izmiksuju- naprave lak baš te iste nijanse kako se ne bi primećivala razlika?? pošto je u pitanju prva farba koja je naravno za toliko godina sigurno promenila nijansu od sunca pa bi se primetila razlika ukoliko bi lakirali sivom metalik c9. (ta je boja u pitanju) a i čuo sam da se kod metalik boje ne preporučuje parcijalno farbanje nego samo komplet-jel to tačno ili ne?
može li mi neko preporučiti nekog dobrog auto lakirera, a može i auto limara pošto ima i za njega nešto posla (manji tragovi korozije oko šoferke, na rubovima, sajtnama itd)? znači da su dobri majstori a da nisu preskupi po mogućnosti.
i uopšte da li je neko radio parcijalno farbanje metalik auta i kakva su iskustva? da li se primeti razlika? pošto imam nekoliko manjih površina koje bi trebalo prefarbati a ne bih da mi auto bude šaren, na šta bi to ličilo... a naravno komplet farbanje ne dolazi u obzir pošto mi to njegovo osiguranje sigurno neće platiti. |
[ cozmo_im @ 17.08.2006. 09:01 ] @
E i meni se to isto desilo sa prednjim krilom, ali je budala NASTAVILA da vozi, nije stao, zapamtio sam samo da je bila bela Astra. Nije mi razvaljeno, vec je malo puklo i ulubljeno je i sad rdja. Napukla mi je i pozicija to sam zamenio. Tako da sve moram iz svog dzepa da placam.
Ja sam inace kupio krilo (novo je oko 50 eur), sajtne i rubove zadnje pa cu sve odjednom da uradim pa cu verovatno farbati ceo auto. Medjutim, kazu mi da nema potrebe da vrlo precizno moze da se uradi boja a ostatak poliranjem dovedu do sjaja nove boje i onda se nista ne primeti. Moj ortak je imao udes sa Kadettom - krilo, hauba, a on je zamenio obaska i rubove i sajtne. Farbali su mu parcijalno (metalik) i nema sanse nikakve da primetis razliku. Verovatno ce dobar farbar sve to odraditi. A za boju - odneses poklopac rezervoara i tacno ti odrede, to je najmanji problem. Samo dobar limar i farbar.
Za cene ne znam, a i nisam odlucio gde cu da idem. Jedan mi trazi (tamo kod Milenka) 350 eur da zameni sve to, pripremi i ofarba. Parcijalno naravno. Dodaj jos 50-60 eur za farbu i to je to. Za ceo auto dodaj jos oko 100 evra + jos jedno 50 majstoru. Znaci oko 500-600 evra da uradi kompletnu limariju i da ofarba ceo auto. Mada mislim da je blize cifri od 450-500 eura za ceo auto.
Odakle ti rdja oko soferke?? Meni samo rubovi na coskovima i sajtne na kraju su krenule (to je mana kod Corolle posle 12-13 godina). Pitam, zato sto moj ortak je menjao soferku pa mu se pojavila rdja i to se tesko napravi da se ne pojavi opet.
Mozda da ti dodas jos novca pa da ti urade dodatno sta ti hoces i ofarbaju auto. Pola ce ionako dati osiguranje, a imaces sredjeno sve za narednih 10 godina minimum...
Imam jednog majstora u St. Pazovi, odlican je stvarno, ali je neodgovoran sto se tice rokova i to (jako neodgovoran). A radi stvarno svetski. On mi trazi 400 eur sa farbanjem celog auta.
[ ilkebgd @ 17.08.2006. 09:36 ] @
Znači ipak može parcijalno a da se ne primeti razlika... odlično, pošto nemam nameru da je celu farbam, ne planiram da je zadrzim još dugo kod sebe ma koliko bila dobra jer ipak ima 16 godina (maksimalno jos godinu-dve da bude kod mene). nego bih samo parcijalno farbanje u okviru onog što mi plati osiguranje. (nadam se da će solidno da plate pošto mora da se menja amortizer (pukao), opruga amortizera,glavčina, lageri, spona,krilo itd... pošto je udario baš u prednji levi točak koji nakon toga nije okretanjem volana nije mogao da se okrene, odnosno okretao se ali za mnogo manji ugao od desnog) znaci ako sam dobro zakljucio to svaki solidan lakirer moze da uradi- da izmiksuje tačnu nijansu farbe? ja sam načuo još pre godinu-dve da u slučaju parcijalnog farbanja mora da se nosi u maxmeyer poklopac rezervoara pa da oni tamo izmiksuju lak tačno te nijanse, a nemam ni pojma gde je taj maxmeyer...
što se tiče korozije ima je na više mesta. isto kao i kod tebe- na zadnjem delu sajtni, ali mislim da nije tako ozbilno da bi morale da se menjaju sajtne. pa onda oba prednja ruba oko točkova ( sa tim što će sad prednje levo krilo ionako biti promenjeno jer je rastureno) ali moram napomenuti da se korozija na prednjim rubovima pojavila jer su bili malo ogrebani na parkingu i skinuta farba. i kažem imam još i koroziju na 2-3 mesta oko šoferke, ali tu je zapravo korozija ispod farbe (farba je onako nadignuta kao da si ubacio nekoliko zrna graška ipod nje :) ) a takodje su mi malo čuknuta na parkingu i vozačeva vrata, a i zadnja leva, ali je to popravljeno kod limara i nikad prelakirano. no sad pošto će ionako morati da padne to miksovanje tačne boje i parcijalno farbanje ja bih da rešim sad sve to odjednom. i svu koroziju i da mi prefarbaju sva ta pomenuta mesta. no mislimd a neće trebati da se menjaju sajtne niti bilo šta osim tog krila. mislim da će biti dovoljno da se ta mesta obruse, kituju i prefarbaju...
[ pctel @ 17.08.2006. 09:40 ] @
Mozes jednim pogledom da utvrdis da li majstor moze to da odradi ili ne - udjes u radnju i ako u nekom uglu vidis neku skalameriju od masine koju cine nesto sto lici na kompjuter ali nije PC i nekih 10-20 prikacenih kantica farbe, to je masina koja sluzi za dobijanje tacne nijanse boje. Radi tako sto se odabere tacna nijansa boje iz kataloga na tom kompjuteru koji to nije i on izbaci podatak koliko grama koje boje treba pomesati, a onda ta skalamerija sa kanticama mesa tacno odredjen broj kapi boje.
Majstori koji nemaju tu masinu boju dobijaju eksperimentalnim putem, znaci pogleda nijansu pa sipa malo iz jedne kantice, malo iz druge, pa pogleda da li mesavina lici, pa onda dodaje malo bele ako treba da se posvetli ili crne ako treba da se zatamni, pa onda suprotnu ako je previse posvetlio, pa onda jos osnovne ako boja dobije pogresnu nijansu... i tako dok on natera boju da lici na onu koja mu treba, umesto planiranih 100 grama boje ima 5 kg :-)
Upravo iz tog razloga sledi prica da se "mora farbati ceo auto", jer tih 5kg boje mora svakako da ti naplati, a kad vec placas, steta je da se baci, zar ne? Nasuprot tome, ako majstor ima tu masinu i treba mu 50 grama boje, on ce napraviti tacno toliko, ni gram vise, ni gram manje. Znam sve ovo jer sam jednom prijatelju farbaru nabavljao tu masinu. Ipak, ne bih da ti ga preporucim ne iz razloga sto on to ne moze da uradi vec zato sto nece - otvorio covek kafic, pa sad po ceo dan sedi tamo, zeza se sa gostima i pijucka nesto a auto uradi po jedan u mesec dana, ja se vise ne secam kad sam ga video da nesto farba.
[ ilkebgd @ 17.08.2006. 09:46 ] @
Ok. e tu mašinu sa 100 kantica sam video nekad davno na reklamama da li baš za taj MaxMeyer čini mi se. ali ne znam gde se nalaze. naravno ja bih da mi tom mašinom izmiksuju farbu tačne nijanse a ne da neki priučeni majstor pogadja ručno mešajući... i naravno neće mi trebati mnogo farbe samo za jedno krilo i za još 5-6 sitnica koje sam pomenuo...
[ cozmo_im @ 17.08.2006. 09:51 ] @
Citat: ilkebgd: (nadam se da će solidno da plate pošto mora da se menja amortizer (pukao), opruga amortizera,glavčina, lageri, spona,krilo itd..
što se tiče korozije ima je na više mesta. isto kao i kod tebe- na zadnjem delu sajtni, ali mislim da nije tako ozbilno da bi morale da se menjaju sajtne. pa onda oba prednja ruba oko točkova ( sa tim što će sad prednje levo krilo ionako biti promenjeno jer je rastureno) ali moram napomenuti da se korozija na prednjim rubovima pojavila jer su bili malo ogrebani na parkingu i skinuta farba.
Tebe je bas razvalio. Meni nista nije osteceno osim malo ulubljenog (ali je nekako i puklo, kao da ga je neko klestima stisnuo na jednom mestu) krila i puknute pozicije. Ax, da, malo imam ulubljnu levu felnu (ne oseti se u voznji) jer sam se nabio na trotoar da ga izbegnem. Da to nisam uradio, verovatno bi me razvalio kao tebe.
Inace, menjaj i sajtne, ima da ode to zacas (spolja mozda izgleda OK, unutra je haos, 100%). Inace, Corolla ima osetljivu farbu, odnosno lim oko rubova - ako se ogrebe do ispod zastitnog sloja, nema pomoci, rdja svejedno, zastitio ili ne, mora da se sece i uradi kako treba ili zamene rubovi.
Dobra stvar je sto patos, ispod zadnjeg sedista lim, gepek odozdo i kosevi NIKAD ne rdjaju, tako da se rad na Corollinoj limariji svodi na rubove i sajtne i to je to.
Inace, masina za odredjivanje i mixovanje farbe je OBAVEZNA, bez toga nema preciznog farbanja. I dobra komora uz dobrog majstora.
[ ilkebgd @ 17.08.2006. 10:09 ] @
a zar ne moze samo taj zadnji deo sajtni da promeni, da zavari parče lima... jer je samo zadnja otprilike petina obe sajtne korodirala, napred deluje da je sve ok... menjao bih ja i komplet sajtne ako ne bi bilo skupo. ne znam, videću koliko bi to koštalo, a i koliko će da mi plati njegovo osiguranje.
[ cozmo_im @ 17.08.2006. 10:24 ] @
Sajtne su ti oko 1100-1200 din komad, zamena oko 15 eur po sajtni. Recimo 60-tak eur sa delovima. Inace, tako je i kod ortaka bilo (kao i kod mene i tebe, samo "petina") pa kad je skinuo sajtnu... a ono... cudo:) Videces tek kad "zagrebe"...:)
[ ilkebgd @ 17.08.2006. 10:27 ] @
pa ako je 60 € sa delovima to je baš povoljno... ja sam mislio da je dosta skuplje.
[ apex @ 06.05.2007. 12:07 ] @
Evo da postavim ovde pitanje da ne otvaram drugu temu.
Meni se na par mesta sljustio lak sa metalik boje, pa me interesuje da li je to potrebno sve ponovo prefarbati, ili je moguce ta mesta preci samo sa lakom.
Hoce li se to jako primetiti prelaz izmedju novog i starog laka?
[ bakara @ 06.05.2007. 22:34 ] @
Citat: apex:
Hoce li se to jako primetiti prelaz izmedju novog i starog laka?
Ne bi smelo da se primeti prelaz...ali, ipak sve zavisi i od majstora, zar ne?
Kada bolje razmislim, oteraj ga prvo na poliranje mozda moze poliranjem da se ujednaci taj lak sa ostatkom...i nikako nemoj to raditi sam!
[ gorcilo @ 20.05.2007. 22:34 ] @
Citat: pctel: Mozes jednim pogledom da utvrdis da li majstor moze to da odradi ili ne - udjes u radnju i ako u nekom uglu vidis neku skalameriju od masine koju cine nesto sto lici na kompjuter ali nije PC i nekih 10-20 prikacenih kantica farbe, to je masina koja sluzi za dobijanje tacne nijanse boje. Radi tako sto se odabere tacna nijansa boje iz kataloga na tom kompjuteru koji to nije i on izbaci podatak koliko grama koje boje treba pomesati, a onda ta skalamerija sa kanticama mesa tacno odredjen broj kapi boje.
Majstori koji nemaju tu masinu boju dobijaju eksperimentalnim putem, znaci pogleda nijansu pa sipa malo iz jedne kantice, malo iz druge, pa pogleda da li mesavina lici, pa onda dodaje malo bele ako treba da se posvetli ili crne ako treba da se zatamni, pa onda suprotnu ako je previse posvetlio, pa onda jos osnovne ako boja dobije pogresnu nijansu... i tako dok on natera boju da lici na onu koja mu treba, umesto planiranih 100 grama boje ima 5 kg :-)
Upravo iz tog razloga sledi prica da se "mora farbati ceo auto", jer tih 5kg boje mora svakako da ti naplati, a kad vec placas, steta je da se baci, zar ne? Nasuprot tome, ako majstor ima tu masinu i treba mu 50 grama boje, on ce napraviti tacno toliko, ni gram vise, ni gram manje. Znam sve ovo jer sam jednom prijatelju farbaru nabavljao tu masinu. Ipak, ne bih da ti ga preporucim ne iz razloga sto on to ne moze da uradi vec zato sto nece - otvorio covek kafic, pa sad po ceo dan sedi tamo, zeza se sa gostima i pijucka nesto a auto uradi po jedan u mesec dana, ja se vise ne secam kad sam ga video da nesto farba.
Dzaba ti ta masina o kojoj pricas ako ne odredis pravu nijansu.Jezim se od prica kada kazu kompjutersko odredjivanje boje!!!
Kompjutersko odredjivanje boje kod nas podrazumeva gledanje kataloga sa bojama i uporedjivanje da li je Pera Zika ili je Zika Marko a onda kada mi vizuelno odredimo ko je ujak a ko stric onda kuckamo po kompjuteru da nam kaze 50 gr bele boje 35 plave 10 zute itd.To u kompjuteru je cista receptura.Znaci sve zavisi od onog ko ce to sve odraditi eksperimentalnim putem .
Cisto majstorstvo.
5 kg boje za auto? Ne farba se autobus.
[ njinsa @ 21.05.2007. 00:12 ] @
postoji mesto u bg-u na sev.bulevaru gde to mogu da ti odrade,imaju neki uredjaj za skeniranje i neka cuda i to traje par dana! moj kum koji je farbar je nosio uzorak branika sa novog mercedesa ML. ja nisam prepoznao razliku u boji,ali uvek mogu da primetim da li je farban deo! Za cenu nisam siguran nije mala,ali mogu pitati. problem kod novih auta i njihovog farbanja jeste taj sto firme koje se bave pravljenjem replika boja ne uspeju u roku od 1-2 god tacno da ustanove pravi odnos kojim se dobija data boja i ona nikad nije bas identicna sa originalnom koja je ekstra skupa i nabavlja se direktno iz fabrike.takodje koliko i boja bitna je i boja podloge za boju koja moze da vam u potpunosti izmeni krajnju boju,takodje postoje i agensi koji cine da vam boja izgleda matirana i sl.,da bi se umanjio sjaj i sl....!
a ovo sto kaze gorcilo jeste tako,ali tako svi radimo!
[ apex @ 31.05.2007. 17:10 ] @
Moze li neko da mi kaze neke okvirne cene koliko bi kostalo samo lakiranje auta, znaci da se matira postojeci lak i da se nanese sloj novog laka preko celog auta i da li je poliranje ukljuceno u tu cenu ili to ide posebno?
khm, zamalo da zaboravim, u pitanju je peugeot 406.
[ bakara @ 31.05.2007. 21:29 ] @
cirka 1000-1200€
[ njinsa @ 31.05.2007. 22:58 ] @
to te kosta 800 evra ,naravno sa poliranjem
[ bakara @ 31.05.2007. 23:02 ] @
Mozda...ali u Rumi
[ vladd @ 31.05.2007. 23:30 ] @
Poliranje je OBAVEZNA aktivnost a ne "gratis" majstorija..
Poz
[ pctel @ 01.06.2007. 03:33 ] @
Za lakiranje auta?!
Brate....
Lakiranje moze da ti uradi bilo ko sa bilo kakvim pistoljem za farbanje, jer:
1) lak je bezbojan, tako da nema sanse da zeznes nijansu
2) posle se smirgla finom smirglom tako da nema brige ako naneseni sloj ne bude ravan
Imajuci sve to u vidu 200 EUR-a je visoka cena za tako "komlikovan" posao. Ja sam sam sebi lakirao, prvi put u zivotu sam radio tako nesto i odlicno je ispalo.
[ vladd @ 01.06.2007. 11:01 ] @
Gresis sinak, jako gresis. Lak moze da bude nezgodan iako je bezbojan, mnogo se vise vide greske, slivanja i mrvice. Bez komore je muka ziva, a krupnije mrvice smirgla 2-3000 ne skida. A nakon lakiranja visecasovno poliranje..
Ako sebi radis, mnogo toga sebi i oprostis. Ako se nadje neko kome radis a on gleda "niz" lak....
Poz.
[ bakara @ 01.06.2007. 11:12 ] @
Citat: pctel: Za lakiranje auta?!
Brate....
cek bre...ja (izgleda i njinsa) sam shvatio da covek hoce da lakira auto, (auto) lakom tj. ofarba ga, sad kad pctel napisa ovo, vise nisam siguran?
Znam da majstori za farbanje + taj dodatni sloj laka uzimaju +100€, ne znam nikoga da je odradio samo lakiranje, a zaista je dobra ideja izlakirati recimo obicnu akrilnu boju koja je malo matirala!
[ apex @ 01.06.2007. 11:29 ] @
Farba na autu, je u potpunosti OK, zato nema sanse da ga farbam ponovo. Samo lak na par mesta ima ogrebotine i na par mesta se skinuo, pa sam mislio da predjem ceo auto samo sa lakom, naravno ako cena nije neka astronomska.
[ vladd @ 01.06.2007. 12:56 ] @
Pa predji delove koji su se ogulili. Recimo hauba, vrata, krilo.. Ceo auto je bas veliki posao. Ja sam recimo "obnovio" krila sa lakom, ovih dana cu vrata, haube ne diram i krov. Jednostavnije je i nece me (ovo zadnje) kostati preko 150€
Poz.
[ apex @ 01.06.2007. 15:18 ] @
Citat: Pa predji delove koji su se ogulili
Pa to sam i ja razmisljao.
Mozes li mi reci koju si granulaciju smirgle koristio?.
Koliko si skidao otprilike oko oguljenog mesta. Da li si prelazio smirglom lak i boju na mestima gde se ogulio lak, ili samo lak, a boju nisi dirao?
Da li si radio matiranje laka ili si nanosio preko postojeceg?.
Da li si prvo polirao auto?.
Da li ti se primeti prelaz izmedju starog i novog laka ?.
[ MarkBg @ 01.06.2007. 15:23 ] @
Bakara farbanje je jedno, lakiranje drugo.. lak je bezbojan... tako je to kod metalika...
[ bakara @ 01.06.2007. 15:59 ] @
Znam ja sta je farbanje a sta lakiranje, mnogi lakiranjem zovu i farbanje, pogresio sam priznajem...
Inace lakiranje se ne vrsi samo na metalik bojama vec i na akrilnim.
[ vladd @ 01.06.2007. 22:24 ] @
Kad sam gulio do lima, to ne valja. Koristio sam smirglu 2000, ni to nije sjajno, ali sam "popravljao" sa nekom pastom, koja "radi" kao smirgla, oko 4000. Posle toga slajferica i mleko. Jedno krilo nisam ni polirao, dosadilo mi, previse sam vremena izgubio.
Stari lak se matira, bar hiljadarkom, ako te ne mrzi i sa 2000. Koristio sa Max Meyer, "muckanu" farbu i lak, i ne vidi se razlika..
Poz
[ apex @ 02.06.2007. 10:53 ] @
Hvala na pomoci !.
[ njinsa @ 05.06.2007. 00:24 ] @
bas bih voleo da vidim ta auta sto su super ispala i ne vidi se razlika,a prvi put ljudi rade!?
kad imas pezoa 406 i sl.,to bas i nije za rubriku uradi sam!
inace ima tu mnogo stvari o kojima treba voditi racuna,ima lakova koji nagrizaju odredjene farbe,ima mat lakova ,ekspres lakova,raznih ucvrscivaca itd...
bilo gde da islajfas do lima moras gitovati,zatim spric git ,boja,pa tek onda lak!
tamo gde je pukao lak moras praviti veliku fleku sa 2000 oko te pukotine pazeci da se ne osteti mnogo boja,tj.ne matira jer se posle auto sareni na tim mestima.
lak na lak ne ide,tu nema uspricavanja
poliranje pre svega je nepotrebno,to ces posle par dana!
naravno da se primeti razlika izmedju novog i starog laka,mada moze i to da se uklopi sa mat lakovima,ali to je vec umetnost!
[ paucina @ 01.10.2007. 15:26 ] @
Evo jos jedno pitanjce,nakon bliskog susreta sa kamenon(temeljcem)ostecen je deo kod prednjih vrata, zagitovan,smirglan i sve sto treba farban metalik bazom i prelakiran bezbojnim lakom. Elem kako ostecenje nije bilo veliko,a auto je prosle godine farban,tretiran je samo osteceni deo,a ostatak zasticen trakom koja na jednom mestu nije bila najbolje postavljena i nakon uklanjanja iste javila se razlika u odnosu na staru farbu(u vidu ravne crte novi deo je nesto sjajniji).To bi sada trebalo smirglati i polirati. Da li je dobro to smirglati i kojom smirglom(vodena?)ili samo polirati i kojim preparatima?
[ vladd @ 01.10.2007. 16:53 ] @
1000- 1500, probaj sa sitnijom, vise posla, ali je lepse, posle smirglanja poliranje..
Poz.
[ Dalibor81 @ 13.10.2007. 19:51 ] @
Radili smo klasicno uspricavanje, na astri '99 centar - vrh haube, iliti prednji kraj je "cuknut", i nakon matiranja sa p180 i alu, pa soft gita naneli 2K spric git(u daljem tekstu SG), auto je metalik zelen pa smo zbog probojnosti naneli crni SG, medjutim do greske je doslo zbog toga sto smo zastitili okolne delove trakom, a bas toga nema u uspricavanju! Elem, rusenjem sa vodenom p400 pa p800 SG-a koji je tvrdji od starog laka napravili smo udubljenje na celoj ivici uspricanog dela. Zanima me da li postoji poseban SG za uspricavanje, (lakiranje na prelaz), ili sa ovim ali bez zastite okoline. Ovde je konkretno u pitanju bio DUXONE, ali radimo sa razlicitim proizvodjacima, zavisi od musterije, i auta. Napominjem da je stapanje i kolorit savrseno ispao, ali ti obodi malo bodu oci, posebno sto musterija zna gde je bilo ostecenje.
Pozdrav
[Ovu poruku je menjao Dalibor81 dana 13.10.2007. u 21:25 GMT+1]
[ pantic68 @ 13.10.2007. 23:11 ] @
Koji je to spricgit kad je tvrdji od starog laka? Koristi body 4+1 najjeftiniji je i proveren. Pada mi na pamet da niste dobro matirali deo pre nanosenja. I nanosenje debelo preko mesta gde je zasticeno dovodi do toga da stari lak ispod nabubri i omeksa a onaj ispod trake ne.
[ Dalibor81 @ 14.10.2007. 10:13 ] @
Navucen je u tri sloja, nego je bilo nemoguce njega skinuti, a ne produbiti lak, nisam bukvalno mislio da je tvrdji od laka. Pitam se postoji li poseban filler za parcijalno farbanje, ili ne.
Hvala i pozdrav
[ pantic68 @ 14.10.2007. 14:02 ] @
Da ponovim. Ili nije dobro matiran lak pre gita pa se na ivicama ljusti i uvek ostaje linija ili je zasticeno previse blizu fleke pa je po odlepljivanju trake ostala ivica plus nabubreo sloj laka ispod. Delove koji se uspricavaju nikad ne zasticuj na pola jer nije problem skinuti vodenom visak i ne prolizati lak ako se pazljivo spricgituje - onako kako se za taj posao nabacuje i bazis.
Ima vestine i u matiranju koliko god izgledalo tupavo. Guma se mora koristiti a ako je deo zaobljen (po jednoj ili dve ravni) zavrsiti rukom ili filcom.
Naravno ako je gornji sloj tvrdji nemoguce je napraviti ravnu povrsinu ali pretpostavimo da nije to. Ja sam skoro uvek koristio body pa ne znam bas kako se drugi ponasaju ali recimo 3+1, 4+1 i 5+1 se razlikuju po tvrdoci i to je prvi zbog veceg odnosa veziva najtvrdji i tezak za obradu ali i nesto otporniji na ljustenje farbe i pojavu onih sitnih plikova posle duzeg vremena.
Dakle prema potrebi mozes koristiti neke od tih varijanti i tonirati ih bazom. Za specijalni spricgit za uspricavanje nisam cuo sto ne znaci da ne postoji ali ne vidim u cemu moze biti razlika.
[ Dalibor81 @ 15.10.2007. 09:17 ] @
U pravu si 100% je od zasticavanja. Sve je po toj ivici, i posto je na jednom kraju bezbojna baza presla preko ne matiranog dela, a preko nje i sve ostalo, na tom delu je bilo loodilo od poliranja, celo popodne juce smo polirali tu haubu.
Hvala i pozdrav.
[ bc201 @ 21.04.2010. 15:21 ] @
udario sam auto pa bi trebao da menjam krilo i oba vrata sa leve strane..nasao sam povoljno sva tri polovna dela ali moram da ih farbam pa mi palo na pamet da probam da najdem u istoj nijansi. interesuje me koja je verovatnoca da to uspem i ako nadjem istu boju hoce li se razlikovati.. pitam zato sto sam ja iz bg a sve sto sam nasao je negde dalje pa isplati li mi se cimati.
[ Missfit @ 23.04.2010. 10:46 ] @
znaci ovo je strasno sta su sve ljudi u stanju da se provale!!!!
kao prvo i osnovno,ako se na metalik boji negde oljustio lak ima razloga zbog toga!!!i da probas da zasmirglas nebitno kojom smirglm da bi ublazio prelaz pre lakiranja ima da skines bazu!!!jer lak je neuporedivo tvrdji od baze...i ako nekako uspes da ga ne skines kada to izlakiras ima da se vidi iz aviona gde je bio skinut lak,jer jednostavno na tom podrucju ima tanji sloj laka nego na ostatku!!!jer ti moras na fleku da uhvatis odredjeno podrucje koje se kasnije polira....i niko ti ne garantuje da se taj lak ponovo nece preljustiti!!!!to je ili zbog lose pripreme ili nekvalitetnih materjala...
sledeca stvar,ako se posle parcijalnog farbanja razlikuje nijansa poliranjem jedino mozes da postignes da se jos vise vidi jer ces ulepsati to lose odradjeno podrucje...poliranjem vracas sjaj i popravljas ogrebotine na laku a ne bazi od koje ti zavisi boja!!!znaci da ti je majtor koji je to odradio lose odradio posao!
zakljucak je mnogo je lakse u fullu popraviti ostecena podrucja,elem zasmirglati ako treba natkitovati pa ponovo ofarbati na fleke i ispolirati,tako si makar siguran da se ubuduce nece desavati sranja!i to je jedini ispravan nacin da se to odradi!....zato ljudi postoje majstori!
ovaj posao radim duze vreme i muka mi je kada mi doteraju neke nabudzotine sto su ljudi sami pokusavali da poprave,jer tako samo meni zagorce zivot sto mi otvore posao i moram da popravljam tudje zabrljotke....
[ botr @ 26.04.2010. 11:45 ] @
Pitao me drug, pa da pitam i ja vas. Kupio je metalik farbu, i dobio je lak, razredjivac, ucvrscivac i farbu, sa cim se mesa ucvrscivac?
[ RIM @ 01.05.2010. 15:06 ] @
Ucvrscivac je namenjen laku , sto znaci da se mesa sa lakom!!!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|