[ MatezYU @ 21.08.2006. 09:30 ] @
Da li moze neko da mi objasni kako moze da se kupi neki auto iz Nemacke?
Recimo sa sajta www.mobile.de
Ima dosta jevtinih automobila. Gledam samo ove novije preko '99 godine zbog naseg zakona sa uvozom polovnjaka pa me interesuje ako neko zna ili ako ima iskustva da mi objasni da li je moguce i kako uvesti takav auto. Da li moram imati tamo neku vezu ili ne? Da li je dovoljno poslati e-mail ili sta vec? Cene su duplo manje nego kod nas..
[ Miroslav Jeftić @ 21.08.2006. 09:57 ] @
Nemam nikakvih iskustava, ali kao neko razmišljanje na temu, ne vidim ništa specijalno u kupovini tih automobila u odnosu na kupovinu bilo kojeg automobila u DE. Da li ćeš kontaktirati vlasnika ili auto plac telefonom, mailom, faksom itd... verovatno nije toliko bitno; pre kako ćeš otići tamo, naći to, srediti sve papire koji su potrebni za izvoz, posle carina kod nas itd. Ako ti to sve nije problem zašto da ne. Mada u tom slučaju bih pre pretraživao neke dobre nemačke oglase nego mobile.de. Usput, mislim da nije uvek 100% sigurno da informacije koje su tamo prikazane potpuno tačne.
[ MatezYU @ 21.08.2006. 10:01 ] @
Hm.. I ja sam cuo dosta toga o www.mobile.de da ima puno laznih oglasa i mucki. Kao ne objave broj telefona i onda traze da im uplatis neku kaparu a posle nestanu i za par dana brisu oglas.. 90% oglasa su tacni mada ima i ovakvih mucki i prevara.. E sada, cuo sam da se u Belgiji manje placa za carinu, porez itd... Da li neko moze da mi kaze citavu proceduru sta treba da se uradi i koliko me to izadje ako se opredelim za neko vozilo... Recimo ako nadjem neki auto koji je '99 godiste iz Belgije i ako tamo vredi 2000e koliko ce to mene izaci ovde i sta sve treba da uradim... Ako neko zna dobre sajtove molim da postuje..
[ cozmo_im @ 21.08.2006. 10:12 ] @
Pa na 2000e dodaj carinu a zatim PDV na iznos od 2000+carina. I dodaj troskove tehnickog pregleda, registracije, probnih tablica, troskove tvog boravka tamo, vize, troskove prevoza.

Pa ces videti da li ti se isplati ili ne. Isplati se uglavnom u izuzetnim situacijama, ako naletis na nesto odlicno a jeftino. Moj kolega je davno tako kupio Ford Sierru za oko 900DM u savrsenom stanju, ali ga je na kraju sve izaslo jos 1500-1600DM na sve to.
[ Miroslav Jeftić @ 21.08.2006. 10:27 ] @
Ne bih išao na tu varijantu, osim ako nije nešto izuzetno (a i to će se verovatno prodati dok stigneš da središ vizu i ostale gluposti). Naravno, podrazumeva se da odlično barataš jezikom zemlje gde ideš da pazariš, jer se stvarno ne bih usudio da idem tamo, tražim po oglasima, obilazim lokacije, šetam po njihovim administracijama i gde je već potrebno za odjavljivanje automobila, popunjavam potrebne papire itd, sa nekim oskudnim znanjem jezika.
[ vladd @ 21.08.2006. 10:41 ] @
Moze da se pazari auto sa sajta, ali najbolje bi bilo da se obratis nekom spediteru. Sve se placa, svacije usluge.
Ako mislis sam da odes, racunaj troskove puta, boravka, obilaska placeva, lokacija. Taj "sport" moze da znacajno uveca cenu automobila.
Mogucnost "prevare" postoji, samo ako je "zrtva" ili alava ili spremna na "netipicna" poslovanja. Daj pare pa se sutra javi...
Poznavanje jezika, ekstremno neophodno.
"Licna" avantura bi se isplatila samo za auto skuplji od 8000 evra. Troskovi puta i boravka do 1000 evra, i imao bi ustedu od 500 do 1000 evra u odnosu na auto koji bi ovde kupio.

Poz.
[ HoT_Steppa @ 21.08.2006. 13:24 ] @
Licna avantura ti se iskljucivo isplati ako imas kod koga tamo da prespavas i da ostanes makar 3-4 dana i da pogledas makar nekoliko automobila jer, ako vec nisi zadovoljan ovdasnjim automobilima zbog cega, pretpostavljam i hoces da uvezes auto samostalno, racunaj da ti se ni tamo nece svideti prvi auto na koji natrcis. Iz oglasa ne uzimaj sve zdravo za gotovo, znaju oni ko se obicno interesuje za takva kola, mi odavde, Turci, Rusi i sl., a samim tim mogucnost prevare je veca. Prosla su vremena kad si mogao da verujes tamo nekom na rec, narocito jer se u poslednje vreme ovim poslom preprodaje tamo bave bas nasi ljudi (ex yu), Turci, Siptari.
Dobro se raspitaj na carini KOJI auto moze da se ocarini pre nego ga kupis, jer posle je kasno...
[ bakara @ 21.08.2006. 18:02 ] @
Jos jedan savet, nemoj gledati najjeftinije ponude jer cene cesto nisu tacne, stavljaju se male cene zbog search engine. Obicno treba preskociti prve 2 strane da bi mogao sagledati realnu cenu tog modela.
Takodje mislim da se ne isplati uzeti neki jeftin auto, mozete izaci skuplje nego ovde


[ kraken01 @ 26.08.2006. 00:14 ] @
Najsigurnije je uvesti auto preko nekoga ko se time vec bavi. Sve ostalo je dosta veliko cimanje sa pipavim rezultatima i moze da ispadne po narodnoj- ko ne plati na mostu platice na cupriji.
[ HoT_Steppa @ 26.08.2006. 08:34 ] @
Citat:
kraken01: Najsigurnije je uvesti auto preko nekoga ko se time vec bavi. Sve ostalo je dosta veliko cimanje sa pipavim rezultatima i moze da ispadne po narodnoj- ko ne plati na mostu platice na cupriji.

Ako cemo da gledamo najisplatljiviju varijantu, to je da ti izaberes kola u inostranstvu i onda ih pridruzis nekoj firmi koja ih uvozi na slepere, jer je manja carina i transportni troskovi. Samo, koliko ljudi ovo moze da izvede? 1-2 %? Naravno, ovde moze da bude i negativnih posledica, ako recimo uvozis neki bas sportski auto, a nadje ti se baja iz firme pa ga drnda dok ga ti ne dobijes ocarinjenog (bilo slucaja na Cannonu, Alfa 166 V6 Turbo cuknuta u Beogradu posle uvoza, malo se ljudi vozikali...).
[ Trikki @ 27.08.2006. 09:34 ] @
Nema nista lakse nego uzeti pare, otici u Nemacku i kupiti stagod zelis. Nema tu nikakve prevare, ponuda je ogromna, odes, vidis, probas, odaberes. Mozda ce ti se uciniti malo skupljim nego da si kupio kod nas, ali ovi auti sto stizu kod nas su iz neke druge price. To su sve lupana kola koji uigrani tim uvoznika dovlaci kod nas, krpi, lakira i onda prodaje po dosta povoljnoj ceni.
[ aleksa74 @ 28.08.2006. 10:09 ] @
Evo ti jedno lično iskustvo: Pre tri godine sam kupio sebi Opel Astru u Kelnu. Saveti:
- Od interneta odustani. Dok ti dodjes do tog auta, ako iole vredi, već ga je uzeo neki preprodavac.
- Raspitaj se o svemu pre nego što kreneš. U detalje.
- Najbolje je (možda i neophodno) da imaš nekog tamo. Meni je pomogao naš čovek koji živi tamo. Bez znanja jezika i propisa, gde registrovati auto, špedicija, gde platiti osiguranje, nećeš uspeti. I još da spavaš kod nekog, ne možeš za dan tek tako da nađeš auto.
- Ja sam auto kupio u Opelovom salonu, sa svim papirima i servisnom knjižicom. Za konačnu cenu sam mogao kupiti isti takav auto na Bubanj potoku. Prednost je u tome što znam šta sam kupio, stvarno se gomila kola kod nas popravlja i farba.
- Ne znam koliko su stvari promenile u zadnje tri godine. Većina ljudi koje znam je uvezla auto tako što nađe pozdanog čoveka koji se tim bavi, kaže nađi mi taj auto za te pare (realno) i on uradi sve ostalo. Njihova zarada je oko 500E.
- Auto me odlično služi, preporučujem uvoz.
Pozdrav
[ i-design @ 28.08.2006. 11:53 ] @
^ovo je pravi odgovor!
Ne upustaj se sam u to, vidim po poruci da sa time nemas dovoljno iskustva. Najbitnije je da nadjes nekoga ko se time bavi a mozes da mu verujes, neka ga i tih njegovih 500eur zarade, posto ces znati sta si uzeo. I odustani od internet oglasa, kada bi imao tamo nekoga to je najsigurnija varijanta.

I naravno, ovo se najvise isplati za skuplje automobile, da te sluzi sledecih ko zna koliko godina
[ Foki @ 17.10.2006. 15:07 ] @
A jel postoji povracaj poreza na izlasku iz zemlje (Nemacke)?
[ Ivan Dimkovic @ 17.10.2006. 16:00 ] @
Postoji, samo nisam siguran da se to odnosi na polovna kola, tj. ne verujem da ti prodavac polovnih kola zaracunava PDV (MwSt kako se zove u Nemackoj).
[ Foki @ 17.10.2006. 19:46 ] @
I meni je tako logicno, ali me zbunjuje ono VAT raclaimable.A ponegde je naglaseno da je data izvozna cena.Koliko je ona uopste niza od redovne cene date na sajtu?
[ Miroslav Jeftić @ 17.10.2006. 20:12 ] @
Jednom sam čuo (mada je prošlo već dosta vremena) da imaš povraćaj poreza ako si kola kupio od neke firme, a ne od pojedinca (fizičkog lica ili kako se već to zove kod njih). Ne znam koliko je to tačno, ali ne bi bilo loše proveriti.
[ HoT_Steppa @ 17.10.2006. 21:27 ] @
Povracaj PDV-a mozes da ostvaris od firme, ako ona nudi tu opciju, ali su ti automobili u startu otprilike toliko skuplji, tako da se i ne isplati. Bolji je izbor da se kupe kola od privatnog lica.
[ nikoladisic @ 01.05.2008. 18:36 ] @
Moze da se odradi auto,dosta povoljnije nego kod nas.Ima dosta prevara,kada su ekstremno niske cene,a traze vam da uplatite pola iznosa u napred preko neke "agencije".NI SLUCAJNO ne nasedajte na takve trikove,Evo mail-a koji sam ja,a i mnogo ljudi iz raznih delova sveta dobilo:


Hello,

The car was always kept in garage.I can bring the car to your location with a transport company. I will pay the transport fees and you will not have to worry about that. ... is the name of the company and this is their website:

They work very simple: I give them the car and all the documents for it. ... representatives will inspect the car and check the car's history and documents with the local authorities then inform you about the situation. After the inspection, if everything is in order you will have to pay 50% to ... as a security deposit, the money will stay in the custody of ... until the car is delivered. As soon as they receive your deposit confirmation the car will be loaded on a truck platform and shipped to your location. The car will stay with you for 3 days time so you can verify that everything is in order and decide if you like the car or not.

If you agree with the car you will have to pay the other 50% to the company representative, the documents are signed and you are the new owner of the car. They will also help you with the paper registration and any documents you may need for registration or export in case you want to register the car in another country.

In case you decide not to buy the car, the representative from ... will give your money back.

If you want to start this deal please register with .. at :


I have done business before with them and they are 100% serious company.

Thank you very much for your interest.

Ako ovo dobijete,znajte da je prevara!!!!


[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 06.04.2009. u 21:48 GMT+1]
[ StORM48 @ 01.05.2008. 21:32 ] @
Ovde je jasno da je u pitanju teška prevara, već na prvo čitanje. Neko da Ti doveze auto, Ti ga njuškaš tri dana, on plaća ovo - ono, Ti "kao" samo 50% kao osiguranje, a onda možeš da se predomisliš i oni Ti vrate pare?

I još kolače da ti ispeku...

Idi begaj...

Pozdrav
[ Ivan Dimkovic @ 01.05.2008. 22:25 ] @
A jos su jace prevare ako si prodavac - kad ti genije iz neke desete zemlje ponudi da hoce odmah da kupi auto po ceni vecoj od realne, poslace ti vise para - obicno par somica, kako bi ti platio njegovoj shipping kompaniji (koja ti zvuci totalno nepoznato), obicno cak ima i da pretekne koja stotka "da te casti"

Zvuci super? Covek placa unapred, sve kul, ti mu saljes robu tek kad imas pare u dzepu :)

Jedini problem je... sto ce da ti posalje cek, koji ces ti da unovcis u banci - onda ces poslati onih par somica za transport "shipping kompaniji" (koja je po pravilu u UK ili Holandiji, gde gaje te bantu Nigerijce) i vise nikad nista neces cuti od njih ni od "kupca" koji je hitno morao da ode na poslovni put.

Za 2-3 nedelje ce te zvati banka da ti kaze da je cek bio falsifikovan, a ti ces onda morati da se snadjes da vratis onih dodatnih par somica za "transport" koliko te je crnja oladio :)

Hehe
[ Beltrammi @ 02.05.2008. 09:19 ] @
Nije problem uzeti pare, otici u Nemacku, kupiti auto i uvesti ga u Srbiju. To moze da uradi svako (dobro, svako ko moze da ode u Nemacku). Problem je dobro proci novcano. Gde to zaradjuju uvoznici i sta je ono sto tesko moze da uradi obican covek ?

1. Auto koji se uvozi sa Zapada mora imati neku falinku (kvar na motoru, udarac) da bi mu cena drasticno pala. To je zato sto na Zapadu sat rada mehanicara veoma kosta, dok je kod nas puuuno jeftinije. Tek tada ga vredi uvoziti.

2. Taj auto treba i prevesti, znaci ili ga dovesti ili doslepati. Ako ides sam racunaj 250 evra tamo i vamo za put i gorivo + privremene tablice (jos 200). S tim sto neke zemlje, kao Italija, ni ne daju privremene tablice znaci ide samo slep. 500 evra i navise. Za vece kolicine normalno popust. I sta ako recimo vidite dobru ponudu u Minhenu, medjutim ono sipak, vi odete na internet kad sledeca punuda u Bremenu npr ?

3. Carina. Ako ne znas sve cake izgubices bar 400 evra. Tacno je da oni kazu da sve ide po katalogu, ali uvek ima neka fora da se sve to zaobidje.

4. Opravka. Na kraju auto se mora opraviti jer inace ne moze preci tehnicki. Znaci, vi bez registracije treba da ga vodite od limara do mehanicara da ga dovedete da lici na nesto.

I to je taj nalickani autic koji vi vidite na pijaci.
[ zlatko78 @ 21.12.2008. 09:43 ] @
da li neko je vec kupovao kola i da li zna nekog dobrog uvoznika,ja bih hteo stila?
[ sasa022 @ 21.12.2008. 10:01 ] @
@zlatko78

Nadji dobrog majstora ( kom mozes da verujes ) i sa njim kreni u potragu za dobrim primerkom koji je vec uvezen.
Ako nemas iskustva okani se uvoza u sopstvenoj reziji ili preko "agencija".
[ Extradan @ 21.12.2008. 15:30 ] @
Neko je pomenu nemačke oglase. Ima li njih na internetu?
[ RobertoKish @ 21.12.2008. 22:04 ] @
http://www.autoscout24.de
http://www.mobile.de
[ sasa022 @ 21.12.2008. 22:16 ] @
www.autoanzeigen.de
[ chkode @ 23.02.2010. 21:29 ] @
sam sajt mobile.de je odlican sajt sam za sebe ali dragi prijatelju ..dok ti licno prvo ne stupis u kontakt sa prodavcem ne trci pred rudu .. Zatim moras uracunati put do tamo ..Jer dok ti ne vidis motor i kako sam auto ide od toga nema nista znaci racunaj ajde bar jos 250 € (trosak da ti ides tamo) naime mozes da uvezes auto sa euro 3 motorom NEBITNO koje je godiste ali euro 3 standard ili ako nema euro 3 auto star max. 6 godina .. znaci gledas kola od 2004 pa nagore..Takodje treba uracunati transport i carinu ...20% vrednosti automobila ... tako da .. milism da nije pametno ..Skuplja dara nego mera..
[ Zarko Silic @ 02.09.2010. 18:19 ] @
Aleksandre, podigao si temu staru 2 godine (obrati paznju), sto je manje bitno od ovoga sto si rekao:

Citat:
chkode: naime mozes da uvezes auto sa euro 3 motorom NEBITNO koje je godiste ali euro 3 standard ili ako nema euro 3 auto star max. 6 godina .. znaci gledas kola od 2004 pa nagore..


i sto nije tacno.

U Srbiju je moguce legalno uvesti putnicko vozilo koje zadovoljava najmanje euro 3 normu (mada nece jos dugo tako biti) nevezano za godinu proizvodnje. To prakticno znaci da se vozila starija od 1998. godine ne mogu uvoziti, kao i vozila koja ne ispunjavaju najmanje E3 normu bez obzira koliko su stara (mogu biti potpuno nova, ako nisu minimalno E3 ne mogu se uvesti).

Pre nego sto se neko odluci uvesti polovno vozilo, najbolje i najsigurnije je da proveri na carini da li je uvoz dozvoljen zato sto postoje pojedini tipovi E3 motora koji se ne nalaze na spisku dozvoljenih te ih je legalno nemoguce ocariniti. Jedan od takvin motora je i Opelov ECOTEC 18 iz 2001 (CH trziste). a ima ih jos.


Mobile.de je najveca pijaca kako polovnjaka tako i novih vozila u Evropi. U svakom momentu je dostupno vise od milion vozila raznih proizvodjaca, ali treba obratiti paznju jer ima dosta i prevaranata kao sto su na primer ovi:

http://suchen.mobile.de/fahrze...;id=135312281&pageNumber=1


http://suchen.mobile.de/fahrze...;id=135312167&pageNumber=1





[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 02.09.2010. u 19:34 GMT+1]
[ chkode @ 26.10.2010. 16:07 ] @
zarsilic a jedan razolog zasto ne bih podigao ponovo temu ? Naime zakoni se menjaju ,pa samim tim i nacin uvoza se menja a sve ovo sto ste napisali ja sam to i rekao u figurativnom smislu u 2 recenice Pozdrav