[ Shomi-1 @ 04.09.2006. 22:23 ] @
Pozdrav

Interesuje me moze li u motor da se uspe obicno mineralno ulje a predhodno je bilo polusinteticko? Treba da mijenjam ulje pa sam mislio da uspem Shell za motore na gas(mineralno), posto sam ugradio plin a sada mi je u motoru Shell Helix plus(polusinteticno). Auto je Opel kadett 1.3.

[ Black_eyed @ 05.09.2006. 06:52 ] @
Nemoj da se obazires na to sto neka ulja reklamiraju kao specijalno pravljena za LPG, to je samo reklama. Kvalitetno ulje je kvalitetno ulje bio ti auto na gas ili benzin. Bitno ti je samo da ne uzmes fals ulje.

Sta ti je fabricki preporuceno za taj motor? Mineralno ili polusintetika?

Kod mene je fabricki bilo mineralno i ja ga i dan danas sipam (auto je na LPG-u). Sada koristim Q8 mineralno i prezadovoljan sam sa njim. Bas cu uskoro na jos jednu zamenu.
[ cozmo_im @ 05.09.2006. 08:40 ] @
Nema potrebe da sa boljeg ulja prelazis na losije. Svaki motor ima propisano koji kvalitet ulja MINIMUM mora biti ispunjen, a nista ne smeta da se sipa bilo koje kvalitetnije ulje. Polusintetika je odlicna za taj motor, samo nastavi to da sipas i vozi. Nema veze da li vozis na gas ili na benzin - to je cisto reklamni trik, inace je ulje isto, a svako polusinteticko ima mnogo bolje aditive od bilo kog mineralnog (pa nek je i istina da je namenjeno za gas, ali nije to bas tako).

U uputstvu ti pise API specifikacija i viskozitet pa sipaj bilo koje kvalitetno ulje u okviru tih specifikacija. U svakom slucaju to ulje sto imas u motoru je bolje od bilo kog mineralnog.
[ vladd @ 05.09.2006. 11:09 ] @
A da ti prijatelju, uzmes da jedes hleb i vodu jedno par meseci, kada si vec zapao u "histeriju ustede". Auto koji malo trosi, pa na njega jos plin da bude jeftinije, pa jos jeftinije ulje. Sto ga ne prodas, na vodu ne moze da ide, a to je valjda krajnji cilj.
Umesto zbog novog rezima rada sa plinom da castis auto sintetikom, ti bi ...
Jedino opravdanje ako je to tastin auto.
[ Java Beograd @ 05.09.2006. 12:50 ] @
Možeš. Ništa se neće desiti. Ali, i ja ti kao i ostali savetujem da nastaviš sa polusintetičkim.
[ Shomi-1 @ 06.09.2006. 22:30 ] @
Ma nastavio bih ja sa ovom polusintetikom nego vidim da se reklamira ovo ulje za LPG (i optima ga reklamira) pa zato pitam, sto znam. A inace na cepu motora pise API SF/CC, tu oznaku vidim samo na najjeftinijim mineralnim uljima, to mu fabrika izgleda preporucuje. Ali ipak sam mu sipao ovu polusintetiku, mislim da je mnogo bolje iako na njoj ne pise SF/CC.
I da vas pitam jos nesto, prije par dana sam kupio Seat Ibizu 1.9 dizel (opel mi je ocev auto i ja ga odrzavam). I sada treba da mu odradim servis pa me interesuje valja li isto ovo polusinteticko ulje da mu uspem koje sam sipao u opela samo za dizel motore ?
Hvala

P.S
Da odgovorim Vladd-u. Ko je pominjao ustedu???Pitam za ulje koje vidim na zvanicnom shell-ovom sajtu. A svoja licna iskustva nemoj mi prenositi. Ima ovdje dosta normalnih ljudi koji ce ljudski da posavjetuju!
[ Milos niks @ 07.09.2006. 13:38 ] @
U zadnje vreme mi se cini da sva ova Brand ulja nisu nesto , sva se izgleda stancuju u turskoj . Ja sam ranije u svoj auto sipao castrol sintetiku , od prosle
zamena sipam Polytron 5w-40 sintetiku, made in usa , ulje se pakuje u 800mil pakovanje i ono sto mogu da primetim je da mi se auto manje greje i manje trese
i nekako lakse pali, dnevno prelazim oko 200km , auto je golf 3 dizel . U svakom slucaju bolje od Castrola .
[ cozmo_im @ 07.09.2006. 14:31 ] @
Pa Castrol generalno nije neko ulje. Pouzdano jeste, ali je osrednjeg kvaliteta (burazer mi radio distribuciju).
Americka ulja su dosta bolja recimo. AMISOIL su odlicna ulja a niko ih ovde ne prodaje... recimo.

Ja bih radije Mobil ili Valvoline trosio. Distributer Valtec je jedini kod kojih ima originala Valvoline ulja, tj. na svim Jugopetrolovim pumpama. Ne bih kupovao u privatnim radnjama bas...
[ cozmo_im @ 07.09.2006. 14:52 ] @
Citat:
Shomi-1: Ma nastavio bih ja sa ovom polusintetikom nego vidim da se reklamira ovo ulje za LPG (i optima ga reklamira) pa zato pitam, sto znam. A inace na cepu motora pise API SF/CC, tu oznaku vidim samo na najjeftinijim mineralnim uljima, to mu fabrika izgleda preporucuje. Ali ipak sam mu sipao ovu polusintetiku, mislim da je mnogo bolje iako na njoj ne pise SF/CC.
I da vas pitam jos nesto, prije par dana sam kupio Seat Ibizu 1.9 dizel (opel mi je ocev auto i ja ga odrzavam). I sada treba da mu odradim servis pa me interesuje valja li isto ovo polusinteticko ulje da mu uspem koje sam sipao u opela samo za dizel motore ?
Hvala


Trenutna najveca specifikacija je SM/CH. Sva novija ulja su SH ili SL/CF, tj. vecina ulja je SM/SH/SL/CF. CH retko koje ulje za motorno vozilo. SF/CC je standard osamdesetih, za te motore, zato i pise ta oznaka. Ti mozes sipati bilo koje ulje, samo je ta oznaka MINIMUM koji moras ispostovati. Polusintetika bolje podmazuje, manje se greje motor, u prvih 10 minuta rada motora mnogo bolje stiti od mineralnog i brze stize u sve delove motora pod punim pritiskom, 3 puta manje se motor haba... interval zamene nije 5000 nego 10.000km...

Sinteticko ulje gotovo trenutno na niskim temperaturama ima svoj viskozitet te tako stiti motor od habanja bolje od svih ostalih vrsta ulja, smanjuje potrosnju goriva, skida koks sa motora, naslage...

Sto se tice Seat Ibize, sipaj polusintetiku, i pogledaj, ako ima bilo gde obelezeno ili uputstvo u kome se pominje kvalitet ulja za taj motor. Ali polusintetika je sigurna opcija. Ako je motor puno presao dobar izbor je Valvoline Durablend Diesel 10W40 ili MaxLife 10W40 polusintetika.
[ Java Beograd @ 07.09.2006. 17:29 ] @
Citat:
Milos niks: U zadnje vreme mi se cini da sva ova Brand ulja nisu nesto , sva se izgleda stancuju u turskoj


Puno puta sam pisao: najbolje je originalno ulje !

Mali savet: turska, piratska ulja SMRDE, zato se prave od recikliranog ulja u prostim manufakturama. Pravo, originalno ulje MIRISE, specificnim mirisom, koji se nikako ne moze pomesati sa smradom sagorelog ulja.
[ Obavezni podatak @ 07.09.2006. 18:19 ] @
Majstor koji je radio plin, mi je rekao da ne menjam ulje i ne pravim sebi problem u zivotu, i novu zanimaciju. Isti taj motor.
Ti ako imas vremena eksperimetisi malo.
[ Milos niks @ 07.09.2006. 19:29 ] @
Citat:
Java Beograd: Puno puta sam pisao: najbolje je originalno ulje !

Mali savet: turska, piratska ulja SMRDE, zato se prave od recikliranog ulja u prostim manufakturama. Pravo, originalno ulje MIRISE, specificnim mirisom, koji se nikako ne moze pomesati sa smradom sagorelog ulja.


to je i presudno , ova polytron ulja su sigurno original jer mislim da kod nas uopste nisu poznata i nema sanse da ih neko falsifikuje ,
ustvari i nemaju gde da se kupe u Beograd -u.
Inace na kutiji pise ovo " full synthetic sae5w-40 exceeds api requirements SM " . Malo sam gledao i na njihovom sajtu i vidim da su o.k.
za ova nasa vozila koja idu na krs goriva jer imaju povecane kolicine aditiva u njima .

Trebao bi da se dokopam i aditiva za gorivo koje kao malo povecava kompresiju i smanjuje potrosnju goriva . Njega imam da sipam
u juga 1100cm3 (komsijinog ) , koga planiram da vozim na flasu od dve litre benzina duz ibarske magistrale pre i posle sipanja aditiva , kao i da mu
izmerim kompresiju pre i posle sipanja aditiva . Potrudicu se da budu isti uslovi , ista relacija , temperatura , gorivo itd.
Isto sam uradio i na jednom dizelu , sa onim ruskim univerzalnim modifikatorom medutim tada nisam imao manometar da izmerim kompresiju
pa nemogu sigurno da kazem kakvi su efekti bili :(

Javicu sta sam uradio ///


pozdrav
[ Shomi-1 @ 07.09.2006. 22:32 ] @

Ovo Shell-ovo ulje koje ja kupujem ne bi trebalo da je falsifikat. Sama ambalaza je suvise "komplikovana" da bi je neko falsifikovao(ne ispati im se). Na ambalazi pise made in EU. A gledao sam neka Mobil na kojima pise made in Turkey.
Jel imate da mi preporucite neko sredstvo za ispiranje motora?
pozdrav
[ vladd @ 07.09.2006. 22:53 ] @
Pa kupi ga, vise, jeftinije je
[ MatezYU @ 21.12.2006. 06:12 ] @
Ljudi ne zezajte se.. Sipajte samo kvalitetno ulje. Sipajte u starija vozila polu sinteticka ulja a u novija samo sinteticka. Primetio sam da se motor manje greje sa kvalitetnijim uljem, manje ima trenja i bolje ga stiti od habanja.. Razlika je 150din po litri a vredi.. Motor ce duze trajati a i menjanje ulja je onda redje..
[ vladd @ 21.12.2006. 15:16 ] @
Matez, prijatelju, do sada mu je auto vec prolupao.
[ FIREBIRD @ 24.12.2006. 17:53 ] @
GALAX SINT 10W40.
[ vladd @ 24.12.2006. 18:48 ] @
Svaka cast na konciznom uputstvu. Pogledas li ti datum, pokadkad..

Poz.
[ mimom @ 30.11.2007. 17:59 ] @
I ja imam Golf 3 1.9 dizel obicni. u gradu potrosi 7.5-8 litara. dosad sam sipao ulje valvoline Diesel Turbo (kosta 5.5 evra). Da li je to OK? Unaprijed hvala
[ rakita jovo @ 01.12.2007. 03:02 ] @
Ti Mimo za ovu temu kasnis samo godinu dana .Jeli to da kazes da imas golfa, ili nesto drugo.. Ipak za svaki motor vrlo je bitno da se sipa ono ulje koje je fabrika propisala, i obavezno treba obratiti paznju na gradaciju ulja-Rjedje ili gusce. Ljeti obavezno gusce npr. 10W-30 a zimi 5W-30 . Mnogi se nesto zanose sa nekim sintetickim uljima koja ponekad znaju da uniste motor.Vrlo je bitno da se ulje mjenja na 4000-5000, obavezno sa filterom.U toku voznje obavezno kontrolisati i drzati nivo na sredini mjeraca, ne previse a ni premalo i tako se cuva motor.Nikad netreba dozvoliti da dodje do pregrijavanja , preopterecenja i sl.
[ bakara @ 01.12.2007. 10:39 ] @
Citat:
rakita jovo:Vrlo je bitno da se ulje mjenja na 4000-5000, obavezno sa filterom.

Bas me zanima da li bi isto tako pricao da za litar ulja placas 15-20 eura, pa to pomnozis puta 4-5 litara koliko vec staje u motor?

Savremena sinteticka ulja se ne menjaju na 5000km...
[ Predrag Krstic @ 02.12.2007. 21:23 ] @
Mene interesuje da li je ovo ulje mineralno ili polusinteticko, i da li je ok da ga sipam u Marutija '91 i menjam na 8-10.000.

Castrol GTX Magnatec
SAE 10W-40 API SL/CF

Kanta od 4L kosta 2000din, a na 1L je skuplje.
[ mimom @ 03.12.2007. 09:22 ] @
Citat:
rakita jovo: Ti Mimo za ovu temu kasnis samo godinu dana .Jeli to da kazes da imas golfa, ili nesto drugo.. Ipak za svaki motor vrlo je bitno da se sipa ono ulje koje je fabrika propisala, i obavezno treba obratiti paznju na gradaciju ulja-Rjedje ili gusce. Ljeti obavezno gusce npr. 10W-30 a zimi 5W-30 . Mnogi se nesto zanose sa nekim sintetickim uljima koja ponekad znaju da uniste motor.Vrlo je bitno da se ulje mjenja na 4000-5000, obavezno sa filterom.U toku voznje obavezno kontrolisati i drzati nivo na sredini mjeraca, ne previse a ni premalo i tako se cuva motor.Nikad netreba dozvoliti da dodje do pregrijavanja , preopterecenja i sl.


Da li je bitno koliko kasnim na temu? Imam dilemu i ocekivao sam pomoc. JE LI se pise odvojeno! U servisu koji sam prvi put kupio ulje, rekli su mi da ga mijenjam na 8 000 km. Da li polusinteticko moze duze da se vozi?

[ vladd @ 03.12.2007. 11:27 ] @
Polusinteticko moze nesto duze da se vozi.
Medjutim, to je stara koncepcija motora, u ne bih ti preporucio da koristis previse retka ulja, manje od 10, i tvrdim da je sintetika 10-40 gotovo idealna za taj motor.
Zamena ulja zavisi i od stanja motora, nacina voznje, odnosno opterecenja motora. U svakom slucaju je nesto duzi period zamene, ali nie "fiksiran" na 10000km ili slicno.
Ako bi mineralno menjao na 3000, sint mozes na 5-6000, ako mineralno menjas na 5000, sintetiku mozes na 8-10000km.
Naravno, da ne curi ili trosi ulje, onda sintetika postaje preskupa.

Polusintetika je mineralno ulje sa odredjanim procentom sintetickog. Ne bih preporucivao da se "produzuje" period zamene za procenat veci od procenta sintetike u ulju. Recimo da bude takav "matematicki" odnos.
Naravno, vaze sva "pravila" o opterecenju motora...

Ovo je "najtvrdja" varijanta, moja, koju sam presudio da bude takva. Jednostavno, ostale "varijante" da bi se ustedelo 200-300 dinara, ili po litri ili po zameni, uzime previse vremena za proucavanje ulja i noviteta, a na kraju se svede na to, da je sintetika manje ili vise desetina dinara skuplja, a vreme potroseno na skupljanje iskustva je potroseno uludo. Ne bas uludo uludo, nego se dobije premala kolicina pozitivnih informacija za preveliko vreme. Kao kada bi diskutovali o odnosu cena dijagonalnih i radijalnih guma. Moze i ovo i no, ali...sto bi se brinuli o kamionskim gumama, ako ne vozimo kamion..

Poz.