[ ilkebgd @ 06.09.2006. 08:16 ] @
samo da skrenem pažnju forumašima na sledeće.

a kao primer uzeću vrlo drastičan slučaj opisan juče u novinama.

Naime ako u raskrsnici recimo skrećete ulevo pri čemu ste naravno obavezni da propustite vozila (ili se recimo uključujete u ulicu sa pravom prvenstva) i pri tome vas udari vozilo koje je dolazilo tom ulicom pa makar ono išlo i brzinom od 150 km/h u gradu (i slovima- sto pedeset kilometara na čas) te ga zbog toga recimo niste videli jer je bio daleko par sekundi pre vašeg uključivanja/početka skretanja kad ste pogledom proverili da li možete da se uključite/skrenete odnosno da nema vozila koje dolazi vi ćete biti proglašeni krivim za tu saobraćajnu nesreću!

jer, faktor njegove brzine jednostavno se ne uzima u obzir, niti se razmatra koliko daleko je to vozilo moglo da bude pre samo par sekundi kad ste gledali da li možete da se uključite/skrenete (150 km/h je preko 40 metara u sekundi) te da li ste ili niste mogli da ga primetite. ili šta ako recimo na 50 metara iz pravca odakle je dolazilo to vozilo sa 150 na sat postoji neka makar i blaga krivina te nikako niste mogli da ga vidite... to se uopšte ne uzima u razmatranje. ja bih to nazvao površnim i prostačkim prilaženjem celoj stvari i nakaradnim tumačenjem zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja ali praksa je takva, oni samo gledaju ko je išao ulicom sa pravom prvenstva a ko se u nju uključivao ili je skretao. te sve to kvalifikuju kao vaše nepoštovanje prvenstva prolaza.



citat iz jučerašnjih novina:

POGINUO TREF!
Andrej Kovačević (25), sin Vlade Trefa poginuo kada je motorom u punoj brzini udario u "zastavu " koja se prevrnula u ulici Kneza Višeslava


BEOGRAD - Andrej Kovačević Tref (25) iz Beograda, sin pokojnog biznismena Vlade Kovačevića Trefa poginuo posle sudara sa "zastavom 101" u ulici Kneza Višeslava! Do nesreće je došlo juče oko 16,30 časova na raskrsnici ulica Kneza Višeslava i Miloja Zakića kada se Andrej svojim motorom brzinom od oko 150 kilometara na sat zakucao u "zastavu" koja se prevrnula na krov! Nesrećni mladić je na mestu preminuo, dok je vozač "zastave" Slobodan Senić (50) sa teškim povredama prebačen u Urgentni centar. Kovačević je inače bio na odluženju devetogodišnje kazne u zatvoru za maloletnike u Valjevu zbog pljačke i dvostrukog ubistva. Do kraja kazne ostalo mu je još dve godine, a ovog vikenda imao je redovno odsustvo.
U trenutku sudara stanari okolnih zgrada čuli su samo strahovit prasak i udarac.
- Istrčali smo na ulicu i videli užasan prizor! Mladić je ležao u lokvi krvi pored motora, dok je "zastava" bila prevrnuta na krov. Motociklista je bio teško povređen, ali je davao znake života. On je preminuo nekoliko minuta posle nesreće, dok je Hitna pomoć odvezla vozača automobila - kaže jedan od stanara.
Senić je svojom "zastavom" išao ulicom ulicom Kneza Višeslava. Hteo je da skrene levo, u ulicu Miloja Zakića.
- U istom trenutku, pojavio se motociklista iz suprotnog smera. Išao je oko 150 km/h. Vozač "zastave" verovatno nije video motor zbog njegove velike brzine ili je pogrešno procenio da može da skrene pre dolaska motocikliste. Usledio je strahovit sudar. Motor se bukvalno zakucao u automobil, prepolovio ga i prevrnuo na krov - priča mladić koji je u trenutku nesreće bio u autobusu 23. Kako Press saznaje, protiv vozača "zastave" PODNETA JE KRIVIČNA PRIJAVA jer se sumnja da je izazvao nesreću u kojoj je bilo i smrtno stradalih- jer nije poštovao prvenstvo prolaza.

[ Goran Aničić @ 06.09.2006. 08:30 ] @
Citat:
ilkebgd: jer, faktor njegove brzine jednostavno se ne uzima u obzir, niti se razmatra koliko daleko je to vozilo moglo da bude pre samo par sekundi kad ste gledali da li možete da se uključite/skrenete (150 km/h je preko 40 metara u sekundi) te da li ste ili niste mogli da ga primetite. ili šta ako recimo na 50 metara iz pravca odakle je dolazilo to vozilo sa 150 na sat postoji neka makar i blaga krivina te nikako niste mogli da ga vidite... to se uopšte ne uzima u razmatranje. ja bih to nazvao površnim i prostačkim prilaženjem celoj stvari i nakaradnim tumačenjem zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja ali praksa je takva, oni samo gledaju ko je išao ulicom sa pravom prvenstva a ko se u nju uključivao ili je skretao. te sve to kvalifikuju kao vaše nepoštovanje prvenstva prolaza.


Potvrđujem kao apsolutno tačno. Prošle godine u sličnoj situaciji se nalazio burazer, skretao levo, propustio sva vozila osim jednog u velikoj daljini. "Velika daljina" nije bila prepreka da se vozilo iz suprotnog pravca sjuri ka njemu utvrđenom brzinom od oko 120 km/h, a za čijim upravljačem je sedeo bahati pripadnik žandarmerije. Naravno, krivac je onaj koji nije "poštovao prvenstvo prolaza" ;(
[ bakara @ 06.09.2006. 08:56 ] @
@ilkebgd

Jer ova tema podtaknuta licnim interesom, onim sto se tebi desilo?
Da li si dobio zapisnik, u kome si ti kriv?
[ pctel @ 06.09.2006. 09:07 ] @
Pa, da, i ja imam slicna saznanja, na ulicu sa pravom prvenstva prolaza mozes se ukljuciti SAMO ako time neces ugroziti bezbednost vozila koja se tuda krecu. Realno, relativno je cest slucaj da je tesko/nemoguce predvideti ugrozavanje bezbednosti.
[ bakara @ 06.09.2006. 09:15 ] @
Ja sam ucestvovao u slicnoj saobracajki kao ilke, ali....proglasen sam krivim.
[ ilkebgd @ 06.09.2006. 09:16 ] @
Da Bakara u pravu si. Ne znam da li si mi ti na onoj temi rekao da će mene staviti kao krivca ali tako je ispalo. No srećom u mom slučaju je bilo u pitanju samo čukanje, nije bilo povredjenih, samo je nastala šteta od par stotina evra. Ali sigurno da me je moj slučaj čukanja podstakao da pratim slične stvari i da primetim i ovakav text u novinama. a bio je juče još jedan sličan text- kod PC "Ušće" isto je neki motordzija udario sa preko 100 na sat u neki golf 3 ali pošto je išao ulicom sa prvenstvom prolaza podneli su prijavu protiv vozača golfa...

Što se tiče mog čukanja angažovao sam veštaka koji je dipl. inž. saobraćaja i profesor. sada radi nalaz u kom treba da utvrdi gde je linija preglednosti, koliko daleko se vidi u sigurnosnom ogledalu, da izračuna kojom je brzinom išao lik koji me je udario (kada je video zapisnik, dužinu tragova kočenja i šta je sve puklo na mom autu rekao je preko 80 sigurno) i da utvrdi da li sam stajao na liniji preglednosti (mislim da je nisam prešao) te da ga nisam mogao videti na ogledalu jer je tad bio predaleko pošto je vozio više nego dvostruko brže od ograničenja. a plus što mu nisu levi i desni trag kočenja iste dužine što ukazuje na to da su mu neispravne kočnice dok sam ja pukim slučajem baš tog dana bio na tehničkom i imam nalaz da mi je auto 100% bio ispravan. Takodje će i da utvrdi da je mogao ladno da prodje izmedju mene i druge strane ulice pošto je ulica široka 5 metara, a ja sam ušao u nju valjda 90 centimetara ili tako nešto, njegov auto je širok možda 1,6 metara, sa druge strane jeste bio kontejner ali je ipak ladno mogao da prodje da je išao sporije. 5 metara (široka ulica) - 0,9m(koliko sam ja ušao)-0,7m (kontejner) znači imao je oko 3,4 metra širine da prodje sa autom koji je širok možda 1,6 metara... (mali je auto vozio- opel korsa).

[Ovu poruku je menjao ilkebgd dana 06.09.2006. u 10:28 GMT+1]
[ ventura @ 06.09.2006. 09:47 ] @
Pa naravno da je kriv vozač tog keca jer nije gledao... E meni takve stvari upravo najviše idu na onu stvar, i upravo su vozači Zastava notorni po tim naglim skretanjima, naglim prestrojavanjem bez migavca, i uopšte su toliko bahati da ugrožavaju sva oko sebe u saobraćaju, jer svi pate od kompleksa niže vrednosti i u fazonu su "ma ko ga jebe, nek me udari ako hoće", kao vozim krš pa me zabole.

Na svu sreću pa je to kažnjivo, da nije, pojavila bi se komila delioca pravde koji bi čekali iza ćoška pa kad vide da neko ide malo brže, da mu se ispreče, i em za to da podele pravdu, a em da dobiu nov auto od štete...

Pri skretanju ulevo, prestrojavanju, naglom kočenju itd. nije bitno ko vozi drugi auto, kakav je drugi auto, ili kojom se brzinom kreće, vozač koji planira da napravi naglo skretanje MORA da ima uvid i da poštuje druge učesnike u saobraćaju. A ako taj neko vozi 150kmh to nije stvar tog vozača zastave da rešava, već policije.
[ bakara @ 06.09.2006. 09:59 ] @
@ilkebgd
Mani se vestaka, neces nista postici, samo gubis vreme i novac...
Imao sam ja i udes tako da sam ja bio na trotoaru parkiran, a autobus prosao zaneo se zadnjim delom i udario me u vrata, vrata bila odskrinuta, ali na trotoaru. Vozac autobusa je imao alkohol u krvi, i opet je proglasena deljena krivica, ja sam navodno bio kriv sto sam otvorivsi vrata ugozio bezbednost saobracaja, bez obzira sto sam bio na trotoaru parkiran. Sta bi bilo da sam bio pored kola? Tek onda bi on bio kriv?

Imam ja fotografije mog udesa ako te zanima?


[ ilkebgd @ 06.09.2006. 10:04 ] @
Hm pa ne znam kako može da bude kriv vozač keca... taj tref mladji je vozio 150 na sat u gradu... on je bio u zatvoru zbog dvostrukog ubistva pa je pušten na vikend, ko zna mozda je i hteo da se samoubije vozeći tolikom brzinom po gradu, plus što je vozača keca teško povredio... i sad još on kao ispade kriv. kažem 150 na sat je preko 40 metara u sekundi, motor je relativno mali i verovatno da nije mogao uopšte da ga vidi vozač keca.
[ ilkebgd @ 06.09.2006. 10:08 ] @
e pa bakara ne znam šta da ti kažem. za "nepoštovanje prvenstva prolaza" kojim je izazvana saobraćajna nezgoda u kojoj nema povrdjenih predvidjena je novčana kazna do 21 000 dinara i oduzimanje dozvole do godinu dana. a meni ne pada na pamet da ostajem bez dozvole zbog idiota...
[ palomas @ 06.09.2006. 10:36 ] @
Slažem se da kod tako ekstremnih brzina motora, ostali sudionici će ga jako teško uočiti i da to nije klasično "oduzimanje prvenstva prolaza"!

Zbog čega inače postoje ograničenja brzina kretanja, kad u ovakvim slučajevima se brzina ne uzima kao uzrok nesreće?
[ ilkebgd @ 06.09.2006. 11:07 ] @
Citat:
palomas: Slažem se da kod tako ekstremnih brzina motora, ostali sudionici će ga jako teško uočiti i da to nije klasično "oduzimanje prvenstva prolaza"!

Zbog čega inače postoje ograničenja brzina kretanja, kad u ovakvim slučajevima se brzina ne uzima kao uzrok nesreće?


E pa ne znam, ali praksa je takva. jel i u Hrvatskoj ne uzimaju u obzir brzinu u sličnim situacijama?
[ ventura @ 06.09.2006. 11:08 ] @
Citat:
palomas
Zbog čega inače postoje ograničenja brzina kretanja, kad u ovakvim slučajevima se brzina ne uzima kao uzrok nesreće?


Zato što bi se onda na ulicama Beograda pojavila gomila isfrustiranih delioca pravde koji bi svesno i namerno počeli da ugrožavaju svoje živote radi zadovoljenja svojih kompleksa, i popralvjanje svoje finansijske situacije.
[ cozmo_im @ 06.09.2006. 11:16 ] @
@Ilkebgd

Ne znam kako mogu da te proglase krivim. Ti si STAJAO na znaku stop, on te udario. Ako si stajao na znaku stop i na liniji preglednosti, sta tu ima da se odredjuje krivica. On je prekoracio brzinu, uska ulica, nije pazio, udario te i gotovo. Ako si bio, kako kazes, 90cm u liniji preglednosti ti si ISPOSTOVAO propis i nema sta vise ti da pricas sa njima, ovaj koji te je udario kriv je i mora mu se oduzeti dozvola jer je DUPLO prekoracio dozvoljenu brzinu. Za preko 30km/h prekoracenja u gradu se oduzima dozvola.

"Vozač koji se približava raskrsnici mora da vozi sa povećanom opreznošću koja odgovara uslovima saobraćaja na raskrsnici. " A jos je imao i ogranicenje brzine.

Mozes biti kriv ako se utvrdi da NISI STAJAO na znaku stop, odnosno da je vozilo bilo u pokretu. Inace, ono ogledalo tamo nicemu ne sluzi i svaki vestak ce da utvrdi da nema sanse da se vidi nesto (pogotovo ako je on vozio 80 a ogranicenje 40).

Bolje ti je da das neke novce sudskom vestaku koji ce pravilno utvrdi stanje (u ovom slucaju da NISI kriv jer si STAJAO na znaku stop) nego 2-3 puta vise za stetu. Ovako ce osiguranje sve da plati.

Pri tom postoji jos nesto u zakonu: Preglednost raskrsnice. Bez obzira sto ima ogledalo, mora biti omogucena preglednost levo i desno, bez parkiranih vozila, kontejnera i sl. Sve se mora uzeti u obzir.

Ako si stajao na znaku STOP, a on te udario iako si stajao na liniji preglednosti, pri tom je on za duplo prekoracio brzinu, auto mu je tehnicki neispravan, bas me cudi da mogu tebe da proglase krivim. Ja na toj raskrsnici isto udjem oko 1m (jer se i pored ogledala nista ne vidi) i stanem i vozila prodju na dobrih 1-2m ispred moje haube, naravno jer voze normalno i oko 30-40km/h jer u toj ulici je NEMOGUCE voziti preko 40km/h a ne izazvati udes, ko nije video tu ulicu bolje i da se ne javlja sa savetima jer jednostavno je samoubilacki voziti tuda brze od 30-40km/h.
[ ilkebgd @ 06.09.2006. 11:53 ] @
E pa Ivane upravo sam na tu nelogičnost i hteo da ukažem i zato sam i postavio temu. oni se jednostavno ne udubljuju tako u problem i ne utvrdjuju koliko se on brzo kretao i da li mu je vozilo ispravno. oni samo kažu da je on išao ulicom sa pravom prvenstva a moje vozilo dolazilo iz ulice sa znakom stop. i došlo je do sudara i samim tim sam kao ja kriv. jer kao nisam propustio sva vozila koja se kreću ulicom sa pravom prvenstva. znači nisu stavili ni obostranu krivicu nego sam kao samo ja kriv po članu 226. tačka 5 zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja a koji se odnosi na kršenje člana 50 istog zakona a to je propuštanje vozila koje se kreće ulicom sa pravom prvenstva prolaza. jednostavno ako dodje do sudara/čukanja ko je išao putem sa pravom prvenstva prolaza taj nije kriv pa makar vozio 200 u gradu, a ko je imao znak stop taj je kriv makar stajao na liniji preglednosti. tako oni to tumače, po meni prostački ali je tako.

ali nije bitan moj slučaj ja sam namerno postavio jedan drastičan primer iz novina gde je čovek možda pokušavajući da izvrši samoubistvo vozio po gradu 150 i to na motoru. i oni podnesu prijavu protiv vozača zastave isto zbog nepoštovanja prvenstva prolaza i kao on je kriv za sudar. a čovek ni kriv ni dužan još nastradao (teško povredjen) jer je naleteo na budalu koja je vozila 150 motorom, a inače je ta budala i dvostruki ubica... i sad ako ostane živ vozač zastave preti mu i zatvor... tako da vodite računa kad se uključujete u ulicu sa pravom prvenstva i ne bi bilo loše da ponesete dvogled jer možda neka budala sa motorom na 200 metara od vas vozi 150 i stvoriće se tu za svega par sekundi. a uzmite čak i da nema nikoga na putu i da je preglednost odlična, motor je prilično mali- na 150-200 metara, ko da ga primeti...
[ EagleOne @ 06.09.2006. 12:17 ] @
Zajebani su motori.
Pre neki dan situacija me prisilila da pretrcavam autoput. Stojim pored puta malo zagazio zutu traku, guzva buka, posto je u gradu ne vozi se vise od 100kmh. taman dodje trenutak da nema nikoga na horizontu, nesto sam oklevao i pogledah jos jednom, samo videh crnu tacku koju okruzuje cudna kalota prasine, kako leti ka meni u zutoj traci, vec sledeci sekund, motorista je proleteo pored mene i nestao mi iz vidokruga. Oduvao me je, neverovatan osecaj, kao metak, a prosao je na max metar i po. Nisam stigao ni da trepnem, a kamoli se pomerim. Bog zna koliko je isao. A tih 150 nije uopste cudno gde god ima neki pravac, motoristi ga potpisu, nekoliko sekundi im treba od 60 do 200, tako je bas kod mene u kraju. A tek nocu :).

[ palomas @ 06.09.2006. 12:21 ] @
Citat:
ilkebgd: E pa ne znam, ali praksa je takva. jel i u Hrvatskoj ne uzimaju u obzir brzinu u sličnim situacijama?


Stvar je u osobama koji vrše uviđaj i njihovim ocjenama uzroka nesreće! Vjerojatno je puno lakše zaključit da se radilo o oduzimanju prednosti, umjesto da kažu da je uzrok nesreće prevelika brzina!

Za to su potrebni vještaci koji će odredit brzinu, a to je moguće samo na sudu...

Citat:
ventura: Zato što bi se onda na ulicama Beograda pojavila gomila isfrustiranih delioca pravde koji bi svesno i namerno počeli da ugrožavaju svoje živote radi zadovoljenja svojih kompleksa, i popralvjanje svoje finansijske situacije.


Pa oni to mogu i sada raditi, nisu potrebna opasna jurcanja po cesti! Dovoljno se lagano vozit gradom, dati žmigavac kao da skrečeš na sporednu cestu, i kad čovjek krene se uključivat sa sporedne, samo produžiš prema njemu!
Ili nekome pokažeš kako ga propuštaš, i onda se zalijepiš na njega...
[ bakara @ 06.09.2006. 14:45 ] @
Citat:
ilkebgd: e pa bakara ne znam šta da ti kažem. za "nepoštovanje prvenstva prolaza" kojim je izazvana saobraćajna nezgoda u kojoj nema povrdjenih predvidjena je novčana kazna do 21 000 dinara i oduzimanje dozvole do godinu dana. a meni ne pada na pamet da ostajem bez dozvole zbog idiota...

Ne brini, sumnjam da ces dobiti kaznu, predoci sudiji situaciju, razumeju oni dobro o cemu se tu radi i da si ti pretrpeo stetu, neces dobiti nikakvu kaznu, ali neces dobiti ni obestecenje od osiguranja. Obicno se tako zavrsava, takoreci nikom nista...
Ali kad bolje razmislis bolje i tako, vazno je da nema povredjenih.
[ ilkebgd @ 06.09.2006. 17:33 ] @
@bakara

raspitao sam se oko toga... Sudije za prekršaje su vrlo često žene koje nemaju pojma o saobraćajnoj problematici već samo razrežu kaznu u skladu sa zakonom na osnovu onoga što je saobraćajac napisao. a napisao je da sam ja kriv po tom 226. članu za koji je kazna do 21 000 dinara i do godinu dana oduzimanje dozvole. a opcijua da prodjem bez kazne jednostavno ne postoji. minimum je dozvola na 3 meseca i 4500 dinara kazne. plus ne znam da li treba tom koji me je udario da plaćam štetu odnosno njegovom osiguranju. a čak i da bude muškarac sudija on je ipak pravnik, ne inzenjer saobraćaja i teško da će osporavati nalaz saobraćajne policije i poverovati mojoj priči. izmedju službenog lica i gradjanina uvek se veruje službenom licu. verovatno bi sudija za prekršaje rekao samo "žao mi je ali kazna je to i to... " zato mislim da mi je jedina šansa nalaz veštaka saobraćajne struke tako da sam ga i angažovao.



Citat:
cozmo_im: @Ilkebgd

Ne znam kako mogu da te proglase krivim. Ti si STAJAO na znaku stop, on te udario. Ako si stajao na znaku stop i na liniji preglednosti, sta tu ima da se odredjuje krivica. On je prekoracio brzinu, uska ulica, nije pazio, udario te i gotovo. Ako si bio, kako kazes, 90cm u liniji preglednosti ti si ISPOSTOVAO propis i nema sta vise ti da pricas sa njima, ovaj koji te je udario kriv je i mora mu se oduzeti dozvola jer je DUPLO prekoracio dozvoljenu brzinu. Za preko 30km/h prekoracenja u gradu se oduzima dozvola.

"Vozač koji se približava raskrsnici mora da vozi sa povećanom opreznošću koja odgovara uslovima saobraćaja na raskrsnici. " A jos je imao i ogranicenje brzine.

Mozes biti kriv ako se utvrdi da NISI STAJAO na znaku stop, odnosno da je vozilo bilo u pokretu. Inace, ono ogledalo tamo nicemu ne sluzi i svaki vestak ce da utvrdi da nema sanse da se vidi nesto (pogotovo ako je on vozio 80 a ogranicenje 40).

Bolje ti je da das neke novce sudskom vestaku koji ce pravilno utvrdi stanje (u ovom slucaju da NISI kriv jer si STAJAO na znaku stop) nego 2-3 puta vise za stetu. Ovako ce osiguranje sve da plati.

Pri tom postoji jos nesto u zakonu: Preglednost raskrsnice. Bez obzira sto ima ogledalo, mora biti omogucena preglednost levo i desno, bez parkiranih vozila, kontejnera i sl. Sve se mora uzeti u obzir.

Ako si stajao na znaku STOP, a on te udario iako si stajao na liniji preglednosti, pri tom je on za duplo prekoracio brzinu, auto mu je tehnicki neispravan, bas me cudi da mogu tebe da proglase krivim. Ja na toj raskrsnici isto udjem oko 1m (jer se i pored ogledala nista ne vidi) i stanem i vozila prodju na dobrih 1-2m ispred moje haube, naravno jer voze normalno i oko 30-40km/h jer u toj ulici je NEMOGUCE voziti preko 40km/h a ne izazvati udes, ko nije video tu ulicu bolje i da se ne javlja sa savetima jer jednostavno je samoubilacki voziti tuda brze od 30-40km/h.


oni su nazalost u zapisnik stavili i prekršajnu prijavu koju su podneli samo protiv mene, a protiv lika koji me je udario ništa. znači ja idem kod sudije za prekršaje a taj lik ništa, on samo ima da čeka na odštetu. što se tiče brzine policija nije njemu merila radarom brzinu kad se to desilo, niti su je računali na osnovu tragova kočenja. to za njih jednostavno nije predmet rasprave, nisu to utvrdjivali uopšte.

tako da ako nekako mogu da dokažem da nisam ja kriv nego on to je jedino nalaz veštaka. a najveći je crnjak što je on kada se to desilo i sam priznao da je kriv i da je vozio prebrzo. a i ja sam zvao policiju, ne on, sad još da ispadne da sam napravio sebi medveđu uslugu. da sam ga pustio da ode bez uvidjaja on bi vrlo rado pristao. a i policajac je na licu mesta rekao da je on kriv i da je vozio malo manje od 100 po njegovoj proceni odokativno dok sam ja stajao. i onda lepo u zapisnik stavi da sam ja kriv a lik koji me je udario napiše u izjavi da je išao 40. a naravno relevantno je samo ono što piše crno na belo a ne ono što smo tog dana pričali. inače se obično i ne uzima veštak za prekršajni postupak ali s obzirom na ove okolnosti angažovao sam ga jer mi ne pada na pamet da prihvatim svoju navodnu krivicu za taj sudar. a plus što je moj auto rasturen jer je udaren bočno a njegov je u voznom stanju ostao nakon sudara jer me je udario branikom...

no dobro, nisam mislio da će opet ispasti tema moj udes nego ovo iz novina i način na koji saobraćajna policija utvrdjuje ko je izazvao nezgodu ne uzimajući u obzir ogromna prekoračenja brzine u gradu (čak i 150 km/h). i onda na osnovu toga protiv pogrešne strane podnosi prekršajne pa čak i krivične prijave. eto taj vozač zastave na kojeg je naleteo motor sa 150 km/h može da dobije valjda do 8 godina zatvora, a ni kriv ni dužan, još i teško povredjen...

[ lancia88 @ 06.09.2006. 17:39 ] @
Pozdrav,

da ne nagadjate mnogo, poginuli motociklisti su u oba slucaja ovog vikenda vozili preko ogranicenja, tu dileme nema. Sin pokojnog Trefa je na cajgeru imao zaglavljenu cifru od 210 km/h (nezvanicno) dok je pokojni Peca (na Uscu) podigao na zadnji tocak sa nesto preko 100 km/h. Ipak, obojica bi bili zivi da vozaci kola nisu "odradili" svoj posao tako kako su ga odradili. Ukljucivanje kod Skojevskog naselja od strane "keca" bi svakako napravilo nesrecu i daleko sporijem motoru koji bi se, eventualno, kretao uz desnu ivicu kolovoza da ne ometa brzi saobracaj jer je vozac jednostavno vozio kao kroz vlastitu avliju, nazalost, veoma, veoma cest slucaj danas. Na drugoj strani, imamo Golf 3 koji polukruzno okrece na deonici gde se skoro svako vece "divlja" i kolima i motorima, da se razumemo, tu ne dolaze oni koji bas to i ne zele. Ovaj bata je mozda hteo samo da pokaze svojoj devojci kako drugi divljaju, da je mozda impresionira, pa iz nekog razloga uzeo da okrece polukruzno svoj auto bas tu i bas tada. E, to je bilo dovoljno....

Ukoliko neko prelazi ulicu van pesackog prelaza mi imamo pravo da ga zgazimo i ubijemo? Analogno tome, ukoliko neko vozi vise od ogranicenja imamo neko drugo pravo da mu oduzimamo pravo prvenstva prolaza?

Ja sam u motordzijskim krugovima poznat kao kriticar prebrze voznje, voznje bez opreme (kacige) i voznje u kojoj se krse propisi. Ipak, kada dodje do tragicnih posledica, stvari moraju da se postave na svoje mesto. Dakle, nikoga ne sme da abolira prekoracenje brzine od strane nekog drugog zarad vlastite greske, u ovom slucaju, oduzimanja prava prvenstva prolaza. Danas smo na ispracaju momka poginulog na Uscu, vozili u grupi od oko 250 motora od Usca do Lesca uz povremenu asistenciju saobracajne policije i bez obzira sto smo prosli kroz izuzetno gust saobracaj kroz centar grada nismo nikakav incident napravili, koliko mi je poznato, ni najmanji moguc (mislim na saobracajne incidente) a bilo je itekako situacija naglijeg zaustavljanja kolone usled nemogucnosti da se prodje od guzve pri cemu je lako da se padne, klizne ili ocese koga drugog, posebno u koloni od cca 250 motora plus ostatak saobracaja u centru. Ipak, na povratku sa sahrane, naisao sam na nekoliko udesa, sve automobili ucesnici. Dakle, i takve stvari treba imati u vidu a narocito ako znamo da automobil moze i samo da se ocese sa drugim automobilom i uz razmenu psovki i polisa osiguranja stvar prestaje da bude interesantna. Motor to ne moze...ne moze da se ocese sa automobilom i da sve bude kako treba.

[ ilkebgd @ 06.09.2006. 18:33 ] @
Citat:
lancia88: Pozdrav,

da ne nagadjate mnogo, poginuli motociklisti su u oba slucaja ovog vikenda vozili preko ogranicenja, tu dileme nema. Sin pokojnog Trefa je na cajgeru imao zaglavljenu cifru od 210 km/h (nezvanicno) dok je pokojni Peca (na Uscu) podigao na zadnji tocak sa nesto preko 100 km/h. Ipak, obojica bi bili zivi da vozaci kola nisu "odradili" svoj posao tako kako su ga odradili. Ukljucivanje kod Skojevskog naselja od strane "keca" bi svakako napravilo nesrecu i daleko sporijem motoru koji bi se, eventualno, kretao uz desnu ivicu kolovoza da ne ometa brzi saobracaj jer je vozac jednostavno vozio kao kroz vlastitu avliju, nazalost, veoma, veoma cest slucaj danas. Na drugoj strani, imamo Golf 3 koji polukruzno okrece na deonici gde se skoro svako vece "divlja" i kolima i motorima, da se razumemo, tu ne dolaze oni koji bas to i ne zele. Ovaj bata je mozda hteo samo da pokaze svojoj devojci kako drugi divljaju, da je mozda impresionira, pa iz nekog razloga uzeo da okrece polukruzno svoj auto bas tu i bas tada. E, to je bilo dovoljno....

Ukoliko neko prelazi ulicu van pesackog prelaza mi imamo pravo da ga zgazimo i ubijemo? Analogno tome, ukoliko neko vozi vise od ogranicenja imamo neko drugo pravo da mu oduzimamo pravo prvenstva prolaza?

Ja sam u motordzijskim krugovima poznat kao kriticar prebrze voznje, voznje bez opreme (kacige) i voznje u kojoj se krse propisi. Ipak, kada dodje do tragicnih posledica, stvari moraju da se postave na svoje mesto. Dakle, nikoga ne sme da abolira prekoracenje brzine od strane nekog drugog zarad vlastite greske, u ovom slucaju, oduzimanja prava prvenstva prolaza. Danas smo na ispracaju momka poginulog na Uscu, vozili u grupi od oko 250 motora od Usca do Lesca uz povremenu asistenciju saobracajne policije i bez obzira sto smo prosli kroz izuzetno gust saobracaj kroz centar grada nismo nikakav incident napravili, koliko mi je poznato, ni najmanji moguc (mislim na saobracajne incidente) a bilo je itekako situacija naglijeg zaustavljanja kolone usled nemogucnosti da se prodje od guzve pri cemu je lako da se padne, klizne ili ocese koga drugog, posebno u koloni od cca 250 motora plus ostatak saobracaja u centru. Ipak, na povratku sa sahrane, naisao sam na nekoliko udesa, sve automobili ucesnici. Dakle, i takve stvari treba imati u vidu a narocito ako znamo da automobil moze i samo da se ocese sa drugim automobilom i uz razmenu psovki i polisa osiguranja stvar prestaje da bude interesantna. Motor to ne moze...ne moze da se ocese sa automobilom i da sve bude kako treba.


@lancia88

nisam znao da si motorista...

Žao mi je ljudi koji su poginuli pa makar vozili motor 210 km/h po gradu. nije u tome stvar. ali treba motoriste podeliti na dve grupe izmedju kojih postoji nespojiva razlika. jedna grupa su oni koji voze u okviru ograničenja brzine odnosno ako voze i nešto brže nema veze ako ne krše drastično ograničenja i jednostvno ne divljaju nego voze u skladu sa uslovima neke ulice/puta i prilično bezbedno. a druga grupa su oni koji divljaju odnosno voze potpuno suludo kao što je i tih 150 ili čak 210 km/h u gradu! pa čak i samo "preko 100 km/h" tog momka koji je poginuo na Ušću. naravno problem je samo u ovoj drugoj grupi, ljudima koji divljaju, trkaju se na ušću, voze suludim brzinama na neprimerenim mestima pa zbog toga u saobraćaju predstavljaju samoubice i ubice na 2 točka.

i NIKAKO ih se ne sme poistovećivati sa onima koji voze razumno i sve nazivati "motoristima, bajkerima" ili kako god. prvi to jesu a ovi drugi nisu ni motoristi ni bajkeri već divljaci.

nisam naravno video taj dogadjaj kada je tref mladji poginuo (verovatno da nisi ni ti) ali mislim da je verovatno ipak krivac vozač motora prosto zato što je vozio 210 u gradu! to je brzina od 58,3 metara u sekundi i mislim da vozač zastave jednostavno nije mogao da ga vidi kada je gledao da li neko dolazi iz suprotnog smera i da li može da skrene. jer neka je prošlo recimo 3 sekunde od trenutka kada je vozač zastave pogledom proverio da li može da skrene pa do momenta sudara. to znači da je u tom prvom trenutku tref mladji bio na 175 metara od njega. a motor na 175 metara vidiš vrlo sitno, gotovo kao tačku zar ne??? i šta je sad vozač zastave tu kriv, kako je mogao da ga vidi i da zna da neko dolazi ulicom koja zaboga ima prvenstvo prolaza te da treba da ga propusti... da li ti kada skrećeš propuštaš nekoga ko je na 175 metara od tebe ako ga i primetiš? a te priče da ga je propustio ne bi ništa bilo iako je vozio 210 mislim da stvarno nisu na mestu. pre bi se moglo reći da je motor išao 60 a ne 210 ne bi ništa bilo zar ne? tref ako je vozio 210 i da ga je taj vozač zastave nekim čudom primetio i propustio on bi poginuo na nekoj od sledećih raskrsnica i isto bi udario i teško povredio nekog drugog... jednostavno suluda brzina je u pitanju i stvarno je sramota da saobraćajna policija za krivca smatra vozača zastave te da protiv njega podnese krivičnu prijavu...
[ VRider @ 06.09.2006. 18:52 ] @
@lancia: Pa sada ako neko divlja po gradu, svi ostali treba da se sklanjaju? Jeste li vi mozda neki oslobodioci?
[ pctel @ 06.09.2006. 20:11 ] @
Znaci, ovako...
Imas tri vrste raskrsnica:
1) Raskrsnica iste vaznosti - tu treba da stanes, propustis vozila koja po saobracajnim pravilima imaju prvenstvo i nastavis.
2) Raskrsnica sa putem koji ima prvenstvo prolaza - tu treba da se zaustavis i ukljucis se TEK posto putem sa prvenstvom prolaza prodju SVA vozila kojima bi eventualno MOGAO zasmetati, na bilo koji nacin (ne smes ih uplasiti, naterati da pipnu kocnicu, uticati na smer njihove voznje). Ako uradis bilo sta od toga, kriv si, nebitno da li je doslo do cukanja ili ne.
3) Raskrsnica gde si na putu sa prvenstvom prolaza - prodjes kao da raskrsnice nema ne zanimaju te ovi sto cekaju sa strane, ne treba da ih vidis uopste.

To je ono kako je po zakonu. Sa druge strane, nekada je kazem veoma tesko/nemoguce ispostovati to sve. Evo, tako ja ovde kod Slavije imam ogroman problem na uglu ulica Prote Mateje i Njegoseve, i to ne samo ja, naravno. Naime, Njegoseva ulica je poznata po kaficima namenjenim pretezno motociklistima i vozacima novih, skupih, sportskih automobila. Nasuprot tome, Prote Mateje je jednosmerna ulica idealna za parkiranje, ima obelezena parking mesta sa obe strane i to u hladovini bujnih krosnji pod kojima se auto ne ugreje do 100 stepeni kao na drugim mestima. E, sad, neki "mozak" se setio da na uglu te dve ulice otvori kafic. Dobro sto je otvorio kafic, ali sto je na raskrsnici postavio "bastu" tj. stolove i stolice do same ivice uglova kolovoza dve ulice. Dobro sto je postavio bastu pa sad stolovi, stolice i ljudi koji tu sede ometaju preglednost, vec sto je podigao i neprozirnu drvenu ogradu do visine preko koje ni jedan vozac putnickog automobila ne moze da vidi apsolutno nista. Dobro sto ne moze da vidi, nego od muzike ne moze ni da cuje, a od svetlosnih efekata nocu ne moze da primeti ni farove vozila koja se poprecno krecu. Znaci, linija preglednosti je na takvom mestu, da kad na nju stanes mozes samo videti da li ces za 1-2 sekunde imati udes, koji nikako neces moci da izbegnes, bas kao ilkebgd, sa tom razlikom da ovde nema ni ogledala koje bi eventualno kolko-toliko moglo da pomogne. I sa tom razlikom sto ovde moze da te lupi ili motocikl ili neki Porshe slican onom iz venturinih ranijih postova. Od ta dva ne zna se sta je gore... U prvom slucaju, kao sto znate, posle takvog "kontakta" sa motociklom vozac automobila verovatno ide u zatvor, a i ako ne ode prezivljena trauma ostavlja posledice za ceo zivot. U drugom slucaju, iz slupanog Porshe-a bi sasvim verovatno izasao neki besan, drogiran, lud lik pa bi "rasprava" sa njim realno mogla imati za posledicu i smrtni slucaj - ili moj ili njegov.

Veliki mi je problem ta raskrsnica, jer trazeci parking mesto tuda prodjem i po 3-4 puta za dan. Svaki put pre nego sto udjem u raskrsnicu molim se bogu da iz poprecnog smera ne ide neko vozilo, jer niti ja njega mogu videti pre nego sto bude kasno, niti on moze videti da tu uopste postoji sporedna ulica. Srecom, za ovih par meseci od kad je kafic otvoren na tom mestu niko nije poginuo, daj Boze da tako i ostane.
[ lancia88 @ 06.09.2006. 20:20 ] @
Pozdrav,

vrideru, ako nemas sta pametnoga, slobodno pogledaj po drugim temama, nemam nerava da se sa Tobom natezem oko stvari koje ionako ne mozes da shvatis pre prvog brijanja pa zasto onda da trcimo pred rudu...doci ce i to jednom, bez sekiracije.

Ilke, naravno da je neoprostiva brzina i divljanje po gradu, po meni je neoprostivo i vozenje bez kacige, jednako kao voznja kola bez pojasa. Po mom misljenju i kaciga i pojas primarno deluju na vozacevu psihu u disciplinskom smislu (andragogija i psihologija detaljno izucavaju te pojave, slicno kao i opasac na uniformi iud.) i stalno ga podsecaju na postovanje pravila a cesto im je primarna namena ustvari sekundarna..kod kacige se ispostavi da nije nikakva nazalost neretko. Takodje imam problema sa poistovecivanjem u saobracaju upravo sa takvima koji se ponasaju divljacki prema ostalim ucesnicima, kada sam na motoru cesto osecam gnev koji su takvi izazvali a samo sto se ne slomi na meni ili prvom motoristi koji naidje. Sve je tu problem, uopste nije tema od par recenica. Postoje nacini kojima se zeli razdvojiti ko na kakav nacin razmislja u saobracaju bez obzira sto su u oba slucaja dva tocka zajednicka stvar, nazalost, ona prva koja svima pada u oci. Ipak, ti nacini su mukotrpni i neizvesni a nezainteresovanost vozaca automobila da postuju saobracajne propise nimalo ne pomaze tome, sta da se radi. Ja sa time svakodnevno sedam na motor, ispracam suprugu na njenom motoru (ona takodje vozi svakodnevno) i stavljam dete iza sebe na motor (jos par godina pa ce sam), nije lako, veruj mi da sa takvim mislima sednes na motor, posebn posle ovakvih tragicnih vikenda (u Paracinu na defileu na motoskupu suvozac na skuteru slomio kicmu kada su pokusali da se popnu na trotoar). Stvar je samo u tome da sta god da uradi motociklista, da li treba da za to bude kaznjen tako sto ce poginuti? Padovi bez gipsa u epilogu su retkost zaista, mene je pre mesec dana oborio na Pancevackom mostu vozac automobila i pobegao, nismo bas bili pribrani da upamtimo broj, ali sam imao srece da upadnem u tu retku kategoriju koja prodje bez gipsa. Ipak, najtragicniji su oni udesi gde ni gips ne pomaze. Cime je zasluzio tako nesto?

Zasto sebi uzimamo za pravo da tako olako sudimo o necijem zivotu na bazi toga kojom je brzinom vozio? Tu je poenta. Brzina kojom je mladji Tref vozio se postize u jednom momentu, tri diska za kocenje na 170 kg inercije se veoma brzo vraca u normalnu voznju, zacas se obara na ispod 100 km/h, to mozes proveriti kod bilo koga ko vozi savremene motore, tzv. cucavce. Prema tome, analogije da bi poginuo na nekoj od sledecih raskrsnica ne stoje iako je verovatnoca zaista visoka, daleko visa nego da je vozio upola manjom brzinom. Sramote saobracajne policije u ovom slucaju nema i ne treba da bude, motor je bio oznacen upaljenim farom, da je gledao uopste, vozac bi ga primetio, tu nema sumnje, prema tome, njegova je krivica sto nije ni gledao a kamoli da je video pa slabo procenio. Ukljucivanje sa sporednog puta definitivno zahteva najmanje gledanje, najcesce i zaustavljanje a ne procenjivanje odoka. Odoka i nekoga vise nema.... Sramote saobracajne policije ima sto ne goni svim mogucim sredstvima takve koji divljaju, sto im svakodnevno promice stotine skutera i cucavaca bez kaciga na glavi itd. E tu i jeste sramota. Ja znam da policajaca ne moze upaliti motor a kamoli kola i stici onoga ko projuri sa 200+ pored njega sem na autoputu (tu vec postoji sansa, posebno ako projuri bez kacige na glavi) ali zato uz vece angazovanje moze da preventivno deluje na ovakve pojave (broj tablice, zahtev za privremenom obustavom registracije dok se ne utvrdi ko je vozio itd.).

I problem je sto policija ne deluje protiv trkanja i divljanja ispred zgrade PC Usce gde se desio drugi udes. Nedelovanje policije je stimulativno za takve pojave pa "divljaci" postaju sve popularniji medju sebi slicnima i onda kada prosire svoje "rejone dejstva", lako stignu i sa Usca na Vidikovac i sve ostale vidikovce koji neminovno vode na neka svoja Lesca.

Samo, to jos uvek ne sme dati za pravo ljudima da kada voze kola ne obracaju paznju na propise a to je poenta ove diskusije.
[ ilkebgd @ 06.09.2006. 21:01 ] @
Evo baš je sad bila emisija sa dvojicom motorista na studiju B. odlična emisija. jedan od te dvojice je onaj Siniša Nikolić što je bio ili je možda i dalje direktor direkcije za gradsko gradjevinsko zemljište. a drugi, ne znam, oslovljavaju ga sa Boki. Ljudi su išli motorima preko cele evrope sve do St. Petersburga. Ali vozili su razumno i vratili se živi i zdravi. Mnogo toga su doživeli i I to putovanje će pamtiti celog života. a sa druge strane neka budala vozi po bg-u 210 i pogine.

Slažem se da su vozači automobila takodje često katastrofa, kako se ponašaju u saobraćaju i kako reaguju. i kako se odnose prema pešacima, biciklistima pa i motociklistima. Takodje ima mnogo bahatih.

Jedino se ne slažem sa tim da nema sramote za saobraćajnu policiju kad je konkretan dogadjaj u pitanju. i mislim da u neku ruku i dalje poistovećuješ vas razumne motocikliste sa neizivljenim manijacima koji voze 200 po gradskim ulicama. a to je pogrešno, to je nebo i zemlja jednostavno. Deluje mi da u tvojim rečima postoji primesa motociklističke solidarnosti verovatno zbog tragičnih dogadjaj poput pogibije tog momka na ušću i sličnih dogadjaja. to je i razumljivo ali mislim da ne treba praviti takve podele motociklisti sa jedne i vozači automobila sa druge strane. nego treba praviti podelu na razumne vozače motocikla i automobila sa jedne i ljude koji divljaju bilo sa motorom ili automobilom. što se tiče policije Kod saobraćajne nesreće bi valjda trebalo utvrditi njen pravi uzrok. ja ne znam da li je vozač zastave gledao ili nije, ali retko ko skreće a da ne pogleda uopšte. ali mislim da je skandalozno da smatraju tog vozača kao jedinog krivca za tu nesreću. pokojni tref nije ni delom odgovoran što se desila ta saobraćajna nesreća u kojoj je sam poginuo je li? to ispade kao da je svejedno da li je vozio 210 ili 60 i kao da to nema nikakvog uticaja na to da li će se dogoditi saobraćajna nezgoda ili ne... skloniji sam da verujem da je jedini uzrok te nesreće trefova suluda brzina. a ne vozač zastave koji skreće bez ikakvog gledanja. mislim da i dalje stoji ono za udaljenost na kojoj se nalazio. sigurno je bio preko 100 metara udaljen kada je vozač zastave krenuo da skreće. možda i 200 metara. postavlja se pitanje ko od nas gleda tako daleko, ko očekuje da će neko u gradu da vozi 210... možda je i video malu tačku sa upaljenim svetlom na 200 metara od sebe... i pomislio jako je daleko mogu da skrenem... da bi se onda manijak stvorio tu za 3 sekunde i desilo se to što jeste.

i niko ne kaže da motociklista treba za grešku da bude kažnjen tako što će biti povredjen ili poginuti. ali ako vozi 210 po gradu... pa to mi deluje kao pokušaj samoubistva zar ne... niko ga nije terao da toliko tu vozi. ako je imao nameru da vozi preko 200 i da je prošao tu raskrsnicu on bi opet na nekom pravcu vozio preko 200 i isto bi se desilo...

ne sumnjam da novi motori imaju fantastične kočnice. ne osporavam da je tref imao upaljena svetla kad se to desilo. ali to nije nikakvo opravdanje za voznju suludom brzinom po gradu. i mislim da ipak treba suditi na osnovu brzine. nije isto kada neko vozi motor razumnom brzinom i bahati/nepažljivi vozač automobila ga recimo obori i kad vozi 210 po gradu pa se desi ovo što se desilo. to se ne može strpati u isti koš!

Inače ja kad vozim automobil zaista maksimalno pazim na motocikliste. uvek im se i sklanjam, pustim ih da prodju i držim se na ostojanju u odnosu na njih. izbegavam da vozim paralelno sa motorom ili neposredno iza. ostavljam im što više prostora za svaki slučaj,nikad se ne zna šta može da se desi kakvi su nam putevi/vozila/vozači. a sve zato da ih ne bih ugrozio jer ipak su oni ti koji su slabiji u eventualnom kontaktu sa automobilom.

inače, moram priznati da se i divim motociklistima. ali razumnim, kao što su ovi koji su obišli celu evropu na 2 točka. inače sam još pre nekoliko godina razmišljao o tome da kupim motor i položim za A kategoriju. ali sam tada razmislio i odustao do doljnjeg. ne samo zbog opasnosti koje vožnja motocikla u našim uslovima sa sobom nosi i tih tragičnih dogadjaja. živim u beogradu, u stanu. nemam garažu, osim na vikendici 30 km odavde. gde parkirati motor? iznajmljivati garažu? ako ga ostavim na vikendici kad bih ga vozio... a i da kupim neki relativno nov i dobar motor bilo mi skupo, a opet neki krš... ne hvala. ne znam ni koji bi motor bio preporučljiv za početnike. ali motor, ne skuter. imam iskustva u saobraćaju kada je vožnja automobila u pitanju. ali kada je vožnja motora u pitanju iskustvo mi je 0. i mislim da bi taj prvi period bio naročito opasan, ne zato što bih divljao nego zbog neiskustva u vožnji motora i učestvovanju u saobraćaju sa istim. inače kada bih vozio motor to ne bi bilo ništa brže nego što vozim automobil.



[Ovu poruku je menjao ilkebgd dana 06.09.2006. u 22:34 GMT+1]
[ lancia88 @ 07.09.2006. 01:33 ] @
Pozdrav,

sto se mene licno tice, ja nastojim da realno posmatram stvari i nemam razvijen osecaj za motociklisticku solidarnost u toj meri da ugrozavam svoje realne stavove. Mislim licno da se najveci broj nesreca mogao izbeci manje brzom voznjom bez obzira na nepostovanje propisa, u konkretnom slucaju sam cak i siguran da bi sa voznjom od 80 km/h ( a to je svega 20 km/h brze od dozvoljene brzine u naseljenom mestu) moglo ukociti u potpunosti. Na Uscu se samo normalnom voznjom mogla izbeci tragedija, nista vise od toga. Kako vec rekoh, u vecini slucajeva se moze izbeci tragedija samo ne-preterivanjem u dodavanju gasa ali mi ovde diskutujemo o necem sasvim drugom a to je nepaznja vozaca koja u najvecoj vecini ovih nesreca definise onu pogubnu komponentu udesa. Bez toga bi se moglo voziti i suludo a ne bi se ginulo toliko koliko se gine kada dolazi do nepostovanja propisa. Znaci, ja vidim dva sasvim odvojena problema od kojih nijedan ne uslovljava ili kreira onaj drugi vec su oba autonomna. Jedina prakticna razlika je sto su prekoracenja brzine potencijalna opasnost a krsenje propisa kolima u konkretnim slucajevima ona najdirektnija i presudna opasnost. Oko tog se dela treba zamisliti jer taj koji ne gleda na motor sa sve upaljenim farovima dovoljno ozbiljno da shvati da on nema pravo da procenjuje koliko ce ga usporiti ako mu se sad ubaci, je upravo onaj najopasniji faktor u saobracaju. Takvi se sudaraju sa svima ali pesaci i motociklisti nisu zasticeni kao putnici automobila, kamiona, tramvaja....ove sezone se desilo nekoliko takvih nesreca sa nepostovanjem prednosti u Beogradu.
Uzgred, iste veceri je Skodom Sabackih tabli cini mi se oboren kod Kineske ambasade motociklista na chopperu (tip motora koji i ja vozim, retko razvija brzine vece od 120 km/h jer je predvidjen za udobnu voznju a pri tim brzinama to nije definitivno) i zadobio "samo" otvoreni prelom noge. Dakle, imao je srece.....e taj nije ni imao uslove da divlja pa opet..eto..
[ VRider @ 07.09.2006. 01:33 ] @
Ja se, lancia, necu spustati na tvoj nivo. Brijao se ti nama jos puno godina...
Znam samo da kada bi svakom ko ga u gradu zduva 100 na sat uzeli dozvolu na 6 meseci, bilo bi manje ovakvih sranja. Ko je bio kriv, manje je bitno. Nekima je vec presudjeno.
[ pctel @ 07.09.2006. 01:39 ] @
I mene bi zanimali odgovori na ista pitanja. Posto sam par puta ovog leta posizeo pri voznji automobilom (Zeleni venac-Slavija=60 minuta i slicno), rekao sam sebi da bi sledece leto trebalo da docekam sa motorom. Motor se lako provlaci kroz guzvu gde se svi krecu ~1km/h, za sta bi mi skuter mozda bio bolje resenje, ali volim da krenem i na medjugradske relacije, tako da onda nista od skutera. Sto se tice parkinga planiram da ga ostavljam ispod prozora, na trotoaru, nisam paranoik sto se lopova tice, ali naravno ne bi me obradovalo da vidim da su ga odneli. Nemam obicaj da ludujem, zelim samo da bezbedno brze stignem na destinaciju, po gradu bi mi sasvim OK odgovaralo 50-60 km/h a kad izadjem na ibarsku onda bi 100 km/h u proseku bilo sasvim dovoljno. Dakle, iskusni motociklisti, sta predlazete?
[ pctel @ 07.09.2006. 01:43 ] @
Citat:
VRider: Znam samo da kada bi svakom ko ga u gradu zduva 100 na sat uzeli dozvolu na 6 meseci...

Zato oni i ne voze 100, vec 200 km/h, pa ako ga stigne nek mu uzme dozvolu... Znaci, ili postujes pravila, ili ih mnogo krsis, ja tako shvatam zivot motociklista.
[ lancia88 @ 07.09.2006. 01:50 ] @
Pozdrav,

e bas mi je pred spavanje trebalo to objasnjenje da se neces spustati na moj nivo vrideru, to Ti je prava odluka sa aspekta mog mirnog spavanja. Srecom nisi u poziciji da uzimas dozvole kako stignes pa onda mozemo svi mirno na spavanje, ne samo ja.

Pctel, ja nisam ljubitelj skutera nimalo ali oni su jedno veoma prakticno resenje. Imas o tome dosta tema na ovom forumu, najpre da tamo mozes naci sve sto bi bilo nekakava osnova za razmisljanje. Jedno je sigurno za sve: treba da nosis kacigu i postujes saobracajne propise ma sta da uzmes a ako prebacis 100 km/h, racunas da po ES-u neces da vozis jedno 6 meseci :)
[ pctel @ 07.09.2006. 01:53 ] @
Citat:
lancia88: ako prebacis 100 km/h, racunas da po ES-u neces da vozis jedno 6 meseci

Eeee, ali ima tu jedna fora... dozvola se "uzima" samo za onu kategoriju sa kojom si napravio prekrsaj, tako da bi mi dobro dosla jedna kategorija za ludovanje a druga za voznju
[ cozmo_im @ 07.09.2006. 09:58 ] @
Jednom sam prisustvovao stravicnom dogadjaju. Jedan decko je tako fino vozikao svoj Kavasaki kroz naselje, toliko fino da mu je noga odletela oko 100m a glava i ruka jos oko 60-70m od mesta udesa. Dakle, udario je u VW Bubu - isto tako motor je imao prednost (pravilo desne strane, nema apsolutno nikakvih znakova), ali voziti 180-190km/h u ulici punoj parkiranih automobila, kontejnera, punoj dece i setaca okolo je po meni samoubistvo - imao prednost ili ne. Covek koji je vozio Bubu nije video ama bas nista.

Posto sam kontrolor letenja po osnovnom zanimanju i bavio sam se proucavanjem nekih avionskih nesreca, a to ukljucuje velike brzine, kada postoji prav ugao, dakle u ovom slucaju raskrsnica, na brzinama od preko 40m/s postoji tzv. "smicanje" uglova, odnosno zbog polozaja u kome se nalazite, zbog ogranicenosti bocnih prozora i ugla i brzine kojom dolazi objekat sa strane - nema sanse da ga primetite jer on za dve sekunde prelazi maltene 100 m, prosto vid coveka tako funkcionise.

Jednostavno, mozak ne registruje nista, ili registruje jako kasno. Dakle, covek sa bubom ulazi u raskrsnicu polako (gotovo je stao), oko 3-4 sekunde otprilike je trajao taj ulazak i skretanje, ulica je dugacka oko 500-600m. Motor je isao 180-190km/h po proracunu, dakle 50-60m/s, znaci bio je na oko 200-250m od Bube u trenutku kad je covek ulazio i gledao desno. Motor je bio bez upaljenog svetla, zelene boje. Nema sanse da ga je primetio, covek cak nije ni registrovao sta se desilo, samo je u soku slomljenog nosa i razbijene glave sedeo 15 minuta u automobilu dok ga neko nije izvukao. Bio je paralisan maltene. Motor se samo cuo, ali ne i video, ta brzina je brzina na kome polecu neki avioni pa vi vidite. Nesretnik koji je vozio motor se razleteo na sve moguce strane, kazem, noga mu je odletela preko kuca iza u bastu (zajedno sa cizmom koju je nosio). Prizor koji NIKADA necete zaboraviti.

Panduri i istrazni kad su dosli, nista nisu rekli ovom coveku u Bubi, samo je dao izjavu i vise nikad ga nisu cimali (poznajemo ga).
Posle je pricao da ama bas nista nije video, samo je cuo zvuk, jednostavno je ovaj toliko brzo isao, da vid i mozak zbog fizickih ogranicenja, velike brzine i malo "fizike" nije mogao ama bas nista da konstatuje. Jednostavno, kriv je bio ovaj lik sa motorom.

Znaci: vozio je 180-190km/h u ulici koja je prepuna pesaka, dece, parkiranih automobila... Zamislite da je neko dete istrcalo za loptom. Kuce su isto tako blizu do ulice, ladno je mogao da uleti nekom u gajbu kroz terasu.

Panduri nisu mogli da veruju, istrazni sudija za 20 godina svoga rada nije video takav udes. A ovog komsiju je spasla Buba. Da je bio u Yugu ili 101 ili Golfu - i on bi se izlomio. Ovako imao je srece - slomljen nos, glava, ruka otecena, sav izudaran, ali je ostao citav.

Drugi slucaj: Sedim kod kumova u restoranu u Staroj Pazovi. Gledamo na put. Vidimo debila na motoru koji ogromnom brzinom na CENTRU Pazove krece da pretice neku Zastavu 128. Elem, isao je sigurno preko 100-110km/h. Gubi kontrolu, kliza na stranu, udara u stubic na pumpi, leti sa motora i zajedno sa motorom udara u parkiranog pasata. Noga mu je bila IZA vrata, ruka takodje!! Takve jauke nikad necu zaboraviti. Odmah smo pritrcali, sav je bio nateko i plav, krvav, krv iz usiju, nosa, ogromne opekotine jer je klizao sa auspuhom... zdrndao se skroz. Prepoznali smo lika (kumovi ga znaju iz vidjenja), pozvali odmah hitnu i pandure. Jedva smo ga odrzali u svesti, odmah voda, obloge i nismo ga mrdali (vozio je u sorcu i papucama). Epilog: dozivotni invalid (ona silna krv, imao je zesci potres mozga i skrcao neke kosti u glavi). Sta je hteo? Eto, malo da proba...

Zato, pamet u glavu!
[ EagleOne @ 07.09.2006. 13:15 ] @
Znate za motoristu koji je nastradao u Kneza Milosa nema mesec dana. Isao je valjda oko 140, prosao kroz crveno, u isto vreme kada je vozac kola polukruzno okretao auto u Kneza Milosa. Motorciklista je poginuo na licu mesta...

Ja sam prolazio autom kroz K. Milosa, mozda desetak sekundi posle nesrece. Prvo nisam video olupine. Panduri su istrcavali iz kucica ispred mupa, mahali rukama, gestikulirali, drali se. Prikocio sam jer nije mi bilo jasno sta se desava, dok nisam video telo pored mojih kola, covek je izgledao kao one rasrafljene lutke, kada ih devojcice bace na pod i one ostanu da leze u nekoj neprirodnoj pozi. Imao je kacigu. Motor nisam video, auto je bio gotovo na ivicnjaku. U isto vreme je covek izasao iz kola sav obliven krvlju, drzao je levu ruku isecenu i odranu u desnoj, isao je ka meni i policiji. Panduri su me udaljili.
2 mozda 3 sata posle sam se vracao istim putem, onaj motorista je jos uvek lezao na ulici u istoj pozi nepomeren... Ne znam.
[ cozmo_im @ 07.09.2006. 15:30 ] @
Inace, pri ruci mi je bio aparat (u ovom drugom slucaju u Pazovi), cak par sekundi pre toga smo se slikali a u kadru mesto gde je on udario u stubic. Nisam hteo nista da slikam jer nikom ne zelim nesrecu, niti je moralno pokazivati tudju nesrecu, ali slike bi itekako bile VEOMA sokantne i svim vozacima motora i automobila bi pokazale sta se desava kada se prekoraci brzina i vozi nepazljivo, bezobzirno prema drugim ucesnicima u saobracaju.

To sto neko ima prvenstvo prolaza ne daje mu za pravo da vozi 180km/h kroz naselje. To je 3 puta vise od dozvoljene brzine.

[ bakara @ 07.09.2006. 15:35 ] @
@cozmo im
Daj slike...
[ cozmo_im @ 07.09.2006. 15:56 ] @
Nemam slike, rekoh da bi bile JAKO ilustrativne. Nikad ne slikam bilo kakvu nesrecu, nego sam rekao da sam maltene slikao 5-6 sekundi to mesto pre nego sto je udario, kako sam sklonio oko s aparata eto udesa... poenta je bila da sam ga slikao bilo bi strasno i u neku ruku bi bilo upecatljivo videti tako nesto.

Cim je zveknuo ostavili smo sve na stolu i pare/kartice/aparat... da bi pritrcali u pomoc (niko se nije usudio od ostalih), posto smo imali fizioterapeuta s nama.... cim je video kako mu noga stoji rekao je da nema sanse vise da prohoda. Ustvari, 6 meseci je lik lezao nepomican u bolnici.

Slucajno sam slikao jedan sudar kod mene na raskrsnici (bas slucajno), kad lik prolazi kroz crveno i udara drugog. Ja nailazim u trenutku kad sokirani covek izlazi iz svojih kola (slikao sam nesto usput i eto sudara).
[ lancia88 @ 07.09.2006. 17:11 ] @
Pozdrav,

pa ovde sad polako zalazimo u klasicnu zamenu teza:

Citat:
cozmo_im:

To sto neko ima prvenstvo prolaza ne daje mu za pravo da vozi 180km/h kroz naselje. To je 3 puta vise od dozvoljene brzine.


tema o kojoj je ovde povedena diskusija se odnosi na to da li nekome tudje prekoracenje brzine daje za pravo da ga ubije ne postujuci pravo prvenstva, konkretno, i ne pokusavajuci ukljucivanjem bez gledanja ili sto je jos gore, sa vlastitim procenjivanjem. Ja sam apostrofirao kako su to dva odvojena prekrsaja i kako treba tretirati svaki od njih ali u pomenutim situacijama imamo jedan POTENCIJALNO ubistveno opasan prekras a to je prevelika brzina i drugi DE FACTO ubistveno opasan prekrsaj koji je konkretno i zasluzan za tragediju. Jedan prekrsaj NE DAJE za pravo nikome da ga ubije svojim prekrsajem, o tome se ovde radi. Dakle, nisu samo motociklisti ugrozeni tim negledanjem vec i pesaci. Cak i u toj pomenutoj S.Pazovi iz pravca autoputa pa sve do raskrsnice gde su MUP, Hotel, Sud itd. je ogranicenje od 40 km/h, u godinam za nama su cesto bas tu policajci "prikupljali" priloge od onih koji se zaborave ili jednostavno ne mogu da voze 40 km/h tih par kilometara. E to je upravo zbog frekvencije bas pesackog saobracaja sto siri pricu sa onih neobuzdanih motordzija koji divljaju straobalnim brzinama na sve ucesnike u saobracaju i ukazuje na jednu opstu opasnost od nepostovanja prednosti, zaustavljanja na znak Stop ili crveno itd, itd. Sumanutom i suludom voznjom motora se ne moze pravdati jos smrtonosnije nepostovanje znaka u saobracaju i tu se negde i nalazi poenta price. Ovi se problemi moraju odvojeno resavati a ne dozvoliti da steknu uzrocno-posledicne relacije pri cemu bi se svaki cas nalazio nekakav "delilac pravde" koji bi "kaznjavao" nekoga sa prekoracenom brzinom. Dakle, bruka je za policiju sto ne skine svakog motordziju sa motora ukoliko nema kacigu na glavi i ne naplati mu propisanih 3000,00, problem je sto saobracajna policija ne integrise svoje resurse sa ostalim vidovima policije pa naknadno pronalazi one koji luduju motorima na opasnim brzinama (nije meni uopste svejedno da pustam dete da prelazi ulicu u takvim okolnostima), problem je sto saobracajna policija reaguje na sve to pasivnim merima kao sto su lezeci policajci a zanemaruje kako sistemom korupcije pored lezecih i stojecih policajaca sve cesce dobijamo i kategoriju dobrostojecih policajaca. Dzepovi im punacki a sigurnost na ulicama daleko ugrozenija stavljanjem do znanja da ludaci imaju njihovu podrsku za poneku konvertibilnu novcanicu u svakom slucaju i bez obzira na nivo prestupa.

Sa onima koji su svojim prekrsajem skrivili smrt druge osobe bez obzira na okolnosti, svakako sledi mera oduzimanja vozacke dozvole ali i zatvora, doduse, u sasvim prirodno, slobodnijim tipovima zatvora. Tako treba da bude, svakom prema zasluzi a ne nalaziti stalno prema vlastitoj savesti ili interesovanju neke olaksavajuce okolnosti koje bi sad na ovoj temi trebale da aboliraju nekoga ko je svojom krivicom nekoga UBIO i to samo pod izgovorom da je ovaj vozio ionako samoubilacki itd.
[ ilkebgd @ 07.09.2006. 19:50 ] @
Citat:
lancia88:
tema o kojoj je ovde povedena diskusija se odnosi na to da li nekome tudje prekoracenje brzine daje za pravo da ga ubije ne postujuci pravo prvenstva, konkretno, i ne pokusavajuci ukljucivanjem bez gledanja ili sto je jos gore, sa vlastitim procenjivanjem. Ja sam apostrofirao kako su to dva odvojena prekrsaja i kako treba tretirati svaki od njih ali u pomenutim situacijama imamo jedan POTENCIJALNO ubistveno opasan prekras a to je prevelika brzina i drugi DE FACTO ubistveno opasan prekrsaj koji je konkretno i zasluzan za tragediju. Jedan prekrsaj NE DAJE za pravo nikome da ga ubije svojim prekrsajem, o tome se ovde radi. Dakle, nisu samo motociklisti ugrozeni tim negledanjem vec i pesaci.


Iako se u mnogim stavovima kao što sam već rekao slažem s tobom sa ovim ipak ne mogu. Ako vozač automobila stvarno uopšte ne gleda pri skretanju onda to što kažeš jeste tačno.

Ali šanse da u slučajevima o kojima smo pričali vozači nisu gledali su mislim veoma male. mislim da 99,9 % ljudi gleda da li neko dolazi iz suprotnog smera odnosno da li može da skrene. a ako neko vozi 200km/h po gradu on je jednostavno SAMOUBICA koji osim sebe nekad u smrt povuče još nekog ni krivog ni dužnog. (kao Tref samo što je vozač zastave valjda teško povredjen a ne poginuo). dakle mislim da nije cozmo izvršio zamenu teza nego ti sad. jer taj koji krene da skreće nije nikoga ubio, nego je onaj koji vozi 200 izvršio samoubistvo i pri tome povukao u smrt ili teško povredio nekoga ko nije ni kriv ni dužan i ko možda ima porodicu koju izdržava. evo sada sam bio napolju da kupim nešto i prelazio ulicu. i baš gledam vozila na preko 100 metara i razmišljam- nema šanse da ne bih krenuo da skrećem da vidim vozilo na 150-200 metara... kao i većina vozača jer ako se ono kreće iole normalnom brzinom ne moze tako brzo da se stvori. da li ti kad treba da skreneš i vidiš vozilo na recimo 180 metara skreneš ili čekaš da ono prodje? pa da tako radiš ne bi skrenuo pola sata, uvek će biti neko vozilo na 200 metara. plus što na toj udaljenosti ne možeš nikako da proceniš njegovu brzinu kretanja pogotovo ako je u pitanju tako mali objekat, mala silueta kao što je motocikl. a da ne govorim o onome što je cozmo rekao da možda uopšte nije mogao da ga primeti ili bar ne na vreme čak i da je ne znam koliko gledao. u tu teoriju ne ulazim jer se ne razumem ali ima logike.
[ EagleOne @ 07.09.2006. 20:13 ] @

Sta bi bilo da je vozac automobila poginuo, a motorista nekim slucajm preziveo ? Znaci u ovom slucaju o kome diskutujete.
Da li bi motorista odgovarao samo za prekoracenje brzine ili i za ubistvo ?
[ cozmo_im @ 07.09.2006. 20:45 ] @
Citat:
lancia88: Pozdrav,Ja sam apostrofirao kako su to dva odvojena prekrsaja i kako treba tretirati svaki od njih ali u pomenutim situacijama imamo jedan POTENCIJALNO ubistveno opasan prekras a to je prevelika brzina i drugi DE FACTO ubistveno opasan prekrsaj koji je konkretno i zasluzan za tragediju. Jedan prekrsaj NE DAJE za pravo nikome da ga ubije svojim prekrsajem, o tome se ovde radi. Dakle, nisu samo motociklisti ugrozeni tim negledanjem vec i pesaci. Sa onima koji su svojim prekrsajem skrivili smrt druge osobe bez obzira na okolnosti, svakako sledi mera oduzimanja vozacke dozvole ali i zatvora, doduse, u sasvim prirodno, slobodnijim tipovima zatvora. Tako treba da bude, svakom prema zasluzi a ne nalaziti stalno prema vlastitoj savesti ili interesovanju neke olaksavajuce okolnosti koje bi sad na ovoj temi trebale da aboliraju nekoga ko je svojom krivicom nekoga UBIO i to samo pod izgovorom da je ovaj vozio ionako samoubilacki itd.


Nisi dobro procitao sta sam napisao. Covek sa Bubom je usao i ZASTAO na raskrsnici maltene jer u NEREGULISANOJ rasksrnici nije ni obavezan da stane, vec samo da uspori. On je stao (znaci ubacio u prvu i lagano - gledajuci desno - krenuo). Svi smo bili tu kao ocevici, videli da je covek usao lagano i skoro stao (a nije obavezan po propisu) gledao desno. Veruj mi, ovaj je toliko brzo isao da smo ga mi videli sekund pred udarac, covek jednostavno iz tog ugla nije mogao ni da ga konstatuje. Dakle, direktna krivica motorcikliste jer je i on obavezan da uspori i propusti vozilo koje je uslo u raskrsnicu koja nije regulisana. Istrazni i pandur ni rec nisu rekli vozacu Bube, niti ga je iko krivio. Cisto da razjasnimo taj slucaj.

Ima raznih slucajeva, ovaj je bio takav gde se pokazalo ponasanje nekih (dakle NEKIH, ne svih) neoubuzdanih motociklista.
[ cozmo_im @ 07.09.2006. 20:53 ] @
Citat:
ilkebgd: a da ne govorim o onome što je cozmo rekao da možda uopšte nije mogao da ga primeti ili bar ne na vreme čak i da je ne znam koliko gledao. u tu teoriju ne ulazim jer se ne razumem ali ima logike.


Smicanje, tj. odsecanje uglova pri brzinama koje se blize preko 40-50m/s kad gledas desno i desno gore pod pravim uglom (90 stepeni) u odnosu na tebe. Jednostavno oko i mozak ne registruju na vreme pokret koji se krece brzo pod tim uglom gledanja i polozajem u odnosu na taj auto. Da je isao 100km/h sigurno bi ga primetio, ovo je bilo skoro duplo brze (cajger mu je bio zakucan na 200 valjda, a merenjem i ne znam cime su ustanovil da je isao preko 180). Naravno, tu su i ocevici. Isao je tako brzo jer je iz blage krivine uleteo na pocetak ulice (oko 500m pre mesta udesa) i onda verovatno ubrzao. Znaci za 2 sekunde je bio sigurno 100m od Bube, nije bilo sanse da ga vidi uopste u tim uslovima.

Isto tako, vezano za odsecanje uglova, u toj vrsti kretanja, brzina isto NEMA sanse da se proceni, kao ni udaljenost. Stanite i nek neko proleti pored vas brzinom od skoro 200km/h... nek bude 100m od vas, pogledajte desno pod 90 prema njemu, preko parkiranih automobila, i videcete kako izgleda odsecanje uglova.

Da ne trucam o teoriji vise, mislim da ste ukapirali...
[ lancia88 @ 07.09.2006. 23:56 ] @
Pozdrav,

pardon, nisam mislio na slucaj sa bubom vec na ovaj na Vidikovcu. Da je motociklista preziveo, takodje bi odgovarao kao i vozac kola, to je neosporno, posebno to tretira novi ZOBS u kome je najveca novina postojanje institutaopasne i namerne voznje (voznja u kontra smeru, voznja veca od 80 km/h u odnosu na ogranicenje itd.) gde je zakon dosta drakonski predvideo mere zatvora recimo. Tako upravo i treba da bude. Obzirom da je motociklista mrtav, protiv njega ne moze da se podigne prijava jer ni njemu niko ne daje za pravo da nekoga ubije samo zato sto se ovaj ukljucio nepropisno. Ista stvar samo obrnuta situacija.

E sad, ukoliko znamo da motor po danu uglavnom ima samo jedno svetlo (drugo je obicno dugo, pali se eventualno nocu), onda moramo znati da kada vidimo samo jedan far da se priblizava on najverovatnije predstavlja motor koji najverovatnije ide brze od ogranicenja. Tu ja nemam sta da dodam apropo spekulacija da li je vozac automobila gledao ili ne. Sta procenjujes ako vidis samo jedan far (ja konkretno imam tri fara napred, jedan glavni i dva pomocna)? Kojom ce brzinom da naidje? Nije to bas tako linearno, ukljuci se baja i tera svojom brzinom a ti koci kao lud je r te ne ubija bas direktno ali usporava strahoviti...ja takve situacije redovno dozivljavam.

Uzgred, veceras se vozim motorom po gradu i u dva navrata dvojica napaljenih me svojim automobilima spopadaju u stilu nekakvog trkanja...strasno sa koliko se malo mozga seda za volan.
[ cozmo_im @ 08.09.2006. 09:38 ] @
Ovaj lik kod mene u naselju nije imao upaljeno svetlo. Ustvari, dosta motociklista nema upaljeno svetlo, a skuteri se najteze primete u retrovizoru i kad ulaze/izlaze iz raskrsnice. Zato ja uvek pazim na motore i ostavljam im mesta da prodju ili sta vec god nameravaju da urade, cak ih nekad i pustam iako ja imam prvenstvo. Ustvari, ja uvek usporavam na bilo kakvoj raskrsnici iako imam prvenstvo. Ne zelim nista da rizikujem.

Medjutim, postoje motociklisti koji ulecu u suprotnu traku, u makazice, naglo koce, naglo skrecu, a to je nezgodno ako doleti iz mrtvog ugla i ti ga ne vidis. Cini mi se da ne paze dovoljno (ono sto sam ja video do sad u svojih 15 godina vozackog staza), a retko ko nosi kacigu i odecu koja je propisana. U zadnje vreme malo vise, ali ne nesto posebno. Najvise mrzim divljanja po novosadskom autoputu.

Naravno, ima i motociklista koji voze kako treba, imaju opremu, drze upaljena svetla, samo za ovih 15 godina koliko sam za volanom, oni su u debeloj manjini.

Isto tako mrzim i isfrustrirane vozace koji seku motocikliste i trkaju se s njima (eto moja masina je brza od motra i slicno), prosto su pravi debili.

Novi zakon o saobracaju koji bi se sprovodio kako treba bi popravio stanje. Nek on njemu rebne 500e sto ne nosi kacigu, pa nek se cese. Ili vozacu koji opasnom voznjom obori motor, zatvor ili slicno, pa ce i jedni i drugi da se urazume.

Inace, ako se ja ukljucujem u raksrnicu na trougao ili neobelezenu ili imam strelicu na semaforu, ja pretpostavim da onaj koji dolazi iz suprotnog smera i koji ima prvenstvo valjda POSTUJE ogranicenja i propise. Da je to slucaj, mozes da se ukljucis sigurno u raskrsnicu ili da procenis da ne mozes da udjes, pa stanes. Ali, vecina udesa se desava tako sto motorista jurca preko 150km/ na mestu gde je dozvoljeno 50 ili 60km/h i tu se prica sa procenjivanjem daljine i brzine zavrsava. Druga stvar je ako neko prodje na STOP ili crveno, to nikako ne opravdavam pa nek je ovaj vozio i 250. Ali u svim drugim situacijama mislim da onaj koji vozi van svih limita ugrozava bezbednost daleko vise nego ovaj sto je usporio na trougao ili na strelicu na semaforu (ili je neobelezeno), tu nema stvarno nikakvih opravdanja za nekog ko divlja, jer na takvim raskrsnicama je i drugi vozac obavezan da prilagodi svoju brzinu i da uspori i obrati vise paznje (tako stoji u zakonu) posto je raskrsnica neobelezena ili ima trougao recimo koji znaci da NIJE obavezno zaustavljanje. Trougao se vidi itekako i iz suprotnog smera. Znaci, odvojimo to od semafora i znaka stop - tu nema opravdanja za one koji ne postuju to.

Moj burazer je imao udes tako sto se ukljucivao na zuti trougao, nema nikog u traci, covek krene da skrece i u tom momentu lik sa Ladom ladno iz leve u desnu skrene naglo i tresne mog burzera. I pocne da se dere kako moj burazer nije stao na trougao (a NIJE obavezan) pri tom zaboravljajuci da je on naglo iz leve skrenuo u desnu bez zmigavca iako je video da se moj burazer ukljucuje u slobodnu traku. Posto je moj burazer malo poveci lik (bilder, skoro 2m, ogroman je), cim je izasao iz kola, lik iz Lade se zakljucao jer je mislio da ce ovaj da ubije boga u njemu. Burazer mu je samo rekao da ce zvati pandure, kriv je na kraju bio ovaj sa Ladom jer nije pazio i nije dao znak da oce da ide u desnu traku, kao hteo je naglo da skrene u tu ulicu pa nije ni gledao, priznao je posto nije smeo da laze burazera jer bi ga ovaj oduvao sve sa Ladom. Postoji milion slucajeva i svaki se razlikuje...

[ pctel @ 08.09.2006. 12:41 ] @
Citat:
cozmo_im: Ustvari, ja uvek usporavam na bilo kakvoj raskrsnici iako imam prvenstvo. Ne zelim nista da rizikujem.

Mislim da je upravo ovo uzrok problema - vozaci se totalno izbezobraze i naviknu na to kao nesto sto se podrazumeva. Evo, danas su mi na relaciji Slavija-Zemun-Slavija nekih 5-10 puta uskratili prvenstvo prolaza. Racunajuci i lika koji mi je prozujao ispred branika brzinom >180km/h vozeci zaustavnom trakom koja je od raskrsnice traka namenjena iskljucivo da se ja ukljucim, nikako da on vozi tuda. Mogu samo da potvrdim da ga je bilo nemoguce videti a dok sam shvatio sta to bi vec je nestao iz vidokruga. Zato sam poslednjih dana poceo pomalo da ih edukujem - bez obzira sto mogu ranije da kocim naglo zakocim tek na pola metra iza njih pa legnem na sirenu i ako im je otvoren prozor derem se iz sveg glasa. Znam da je to nekulturno i prostacki, ali u pitanju je visi interes - spasavanje zivota ljudi. Mislim da ce taj sledeci put makar malko da razmisli pre nego sto nekom oduzme pravo prvenstva.

[/quote]Novi zakon o saobracaju koji bi se sprovodio kako treba bi popravio stanje. Nek on njemu rebne 500e sto ne nosi kacigu, pa nek se cese. [/quote]
Vec sam rekao na jednoj temi - visoke kazne ne povecavaju postovanje zakona. Kaznjavanje povecava postovanje zakona. Kad bi se uveo dusanov zakonik pa se nesavesnim vozacima sekla ruka do lakta, opet bi imalo onih koji ne postuju zakon ako se kazna retko sprovodi. Takav ce misliti da ga nece ni upisati. A ako je kaznjavanje skoro zagarantovano, vozaci se pridrzavaju pravila makar kazna bila vrednosti jedne paklice cigareta.

[/quote]Inace, ako se ja ukljucujem u raksrnicu na trougao ili neobelezenu ili imam strelicu na semaforu, ja pretpostavim da onaj koji dolazi iz suprotnog smera i koji ima prvenstvo valjda POSTUJE ogranicenja i propise.[/quote]
E, pa na to ne smes da racunas... Mozes da se ukljucis jedino ako time neces primorati vozilo sa prvenstvom prolaza da promeni brzinu ili smer kretanja. Za njega ti ne postojis, on vozi svoju voznju onako kako zna i ume. Cak i ako je frekvencija saobracaja takva da ceo dan ne mozes da se ukljucis, saobracajni propisi ti ne dozvoljavaju da se ukljucis tako da uznemiris vozace sa pravom prvenstva prolaza - propisi predvidjaju bukvalno da se vratis kuci, parkiras auto i posvetis drugim aktivnostima.
[ cozmo_im @ 08.09.2006. 13:11 ] @
Citat:
pctel: E, pa na to ne smes da racunas... Mozes da se ukljucis jedino ako time neces primorati vozilo sa prvenstvom prolaza da promeni brzinu ili smer kretanja. Za njega ti ne postojis, on vozi svoju voznju onako kako zna i ume. Cak i ako je frekvencija saobracaja takva da ceo dan ne mozes da se ukljucis, saobracajni propisi ti ne dozvoljavaju da se ukljucis tako da uznemiris vozace sa pravom prvenstva prolaza - propisi predvidjaju bukvalno da se vratis kuci, parkiras auto i posvetis drugim aktivnostima.


Ma to je OK, nego mislio sam na nesto drugo... recimo imas trougao na kome nije obavezno da stanes, vec samo usporis, a stanes samo ako ne mozes da se ukljucis u raskrsnicu a da ne smetas ovima koji imaju prvenstvo prolaza. Ako taj koji ima prvenstvo postuje ogranicenje brzine od 60km/h ili nek ide barem do 80km/h svaki vozac u preglednoj raskrsnici moze itekako dobro da proceni daljinu i brzinu i tako mozes kulturiska da udjes ispred njega i da ima ihihaj prostora - problem nastaje kad neko vozi 180 i ti nit' ga vidis, nit' cujes, a iako ga vidis, vidis ga kad je na metar, jer nema sanse nista da procenis, a tek ako ga ne vidis to je problem... tj. mislio sam na motore, ne na vozila.

Inace za raskrsnice vazi sledece, cak i za one koji imaju prvenstvo:

"Vozač koji se približava raskrsnici mora da vozi sa povećanom opreznošću koja odgovara uslovima saobraćaja na raskrsnici. "

Sto se tice kaznjavanja, treba da budu visoke kazne i da se rigorozno sprovode. Tek onda ce zakon delovati.
[ srki @ 09.09.2006. 10:48 ] @
Citat:
ali mislim da je verovatno ipak krivac vozač motora prosto zato što je vozio 210 u gradu!

Krivi su obojica i da je vozac motora ostao ziv sigurno bi trebalo da i on ide u zatvor.

Citat:
to je brzina od 58,3 metara u sekundi i mislim da vozač zastave jednostavno nije mogao da ga vidi kada je gledao da li neko dolazi iz suprotnog smera i da li može da skrene. jer neka je prošlo recimo 3 sekunde od trenutka kada je vozač zastave pogledom proverio da li može da skrene pa do momenta sudara. to znači da je u tom prvom trenutku tref mladji bio na 175 metara od njega.

Kako si to izracunao. Ne razumem zasto mislis da vozaci motora kada im neko izleti uopste ne koce nego nastave da idu istom brzinom? Za 3 sekunde on bi na motoru sigurno barem duplo smanjio brzinu ako ne i vise. A i ako vidis far na 150m opet ne bi trebalo da kreces dok se ne uveris da se taj far ne priblizava velikom brzinom.

Citat:
Jednostavno, mozak ne registruje nista, ili registruje jako kasno. Dakle, covek sa bubom ulazi u raskrsnicu polako (gotovo je stao), oko 3-4 sekunde otprilike je trajao taj ulazak i skretanje, ulica je dugacka oko 500-600m. Motor je isao 180-190km/h po proracunu, dakle 50-60m/s, znaci bio je na oko 200-250m od Bube.

Ne znam zasto u svakom koraku proracuna povecavas vrednost. 180-190km/h kada se pomnozi sa 3-4 sekunde je 150-211m. To je prva greska. Druga greska je da ti racunas da je on sve vreme isao brzinom od 180-190 km/h i da za te 4 sekunde nije uopste pokusao da koci. Pa ne znam kom automobilu treba 4 sekunde da prodje raskrisnicu. Nemoj misliti da se hvatam za sitnice ali ipak znam da mnogi vozaci ne vode previse racuna o motoristima i biciklistima i imao sam losa iskustva vozeci skuter ne vise od 50km/h.

Citat:
u trenutku kad je covek ulazio i gledao desno. Motor je bio bez upaljenog svetla, zelene boje.


To sto je bio bez upaljenog svetla ga je ustvari oslobodilo krivice i tada naravno da ne moze da ga vidi. Znam za lancane sudare gde je kriv vozac koji je ispred zakocio ne previse naglo ali mu nisu radila stop svetla! Ali ako motociklisti rade farovi, sigurno mozes da ga primetis pa makar isao i 200km/h ali vecina njih kada vide svetla u daljini odmah krenu jer smatraju da je taj neko spor i da vozi u okviru ogranicenja a to cesto nije slucaj. Bolje je sacekati par sekundi da se uveri da se svetla ne priblizavaju brzo. Nece mu mnogo znaciti ako predje raskrsnicu za 3 umesto 5 sekundi.

[ ilkebgd @ 09.09.2006. 11:11 ] @
citat:

Kako si to izracunao. Ne razumem zasto mislis da vozaci motora kada im neko izleti uopste ne koce nego nastave da idu istom brzinom? Za 3 sekunde on bi na motoru sigurno barem duplo smanjio brzinu ako ne i vise. A i ako vidis far na 150m opet ne bi trebalo da kreces dok se ne uveris da se taj far ne priblizava velikom brzinom.


Pa lancia88 je rekao da mu je brzinomer na motoru bio zaglavljen na 210 km/h... a to je 58,3 metara u sekundi...
[ cozmo_im @ 09.09.2006. 12:33 ] @
Citat:
srki:
Ne znam zasto u svakom koraku proracuna povecavas vrednost. 180-190km/h kada se pomnozi sa 3-4 sekunde je 150-211m. To je prva greska. Druga greska je da ti racunas da je on sve vreme isao brzinom od 180-190 km/h i da za te 4 sekunde nije uopste pokusao da koci. Pa ne znam kom automobilu treba 4 sekunde da prodje raskrisnicu. Nemoj misliti da se hvatam za sitnice ali ipak znam da mnogi vozaci ne vode previse racuna o motoristima i biciklistima i imao sam losa iskustva vozeci skuter ne vise od 50km/h.
To sto je bio bez upaljenog svetla ga je ustvari oslobodilo krivice i tada naravno da ne moze da ga vidi. Znam za lancane sudare gde je kriv vozac koji je ispred zakocio ne previse naglo ali mu nisu radila stop svetla! Ali ako motociklisti rade farovi, sigurno mozes da ga primetis pa makar isao i 200km/h ali vecina njih kada vide svetla u daljini odmah krenu jer smatraju da je taj neko spor i da vozi u okviru ogranicenja a to cesto nije slucaj. Bolje je sacekati par sekundi da se uveri da se svetla ne priblizavaju brzo. Nece mu mnogo znaciti ako predje raskrsnicu za 3 umesto 5 sekundi.


Cajger mu je bio zakucan na 200km/h. Nema tragova kocenja, nije kocio uopste. Prvo, ne znas kako izgleda raskrsnica. To su ustvari obicne ulice u naselju i raskrsnica je oblika slova "T", Buba je isla levo, on je dosao s desno. Covek je bio oko 3-4 sekunde u raskrsnici jer je takva. Ne mozes pravo, deca se igraju tu, covek je usporio, stao (tj. u hodu ubacio u prvu), pogledao desno (znaci bili smo ocevici). Ovaj je za te 3-4 sekunde uleteo iz polukrivine u tu ulicu, mi smo culi zvuk, a u tom trenutku je vozac ubacio u prvu i lagano izlazio u raskrsnicu. Za to vreme ovaj je presisao preko 150m, a sama ulica ima manje od 500m (taj deo oko 300-350) i jos oko 200 levo. Desno nije mogao da vidi od parkiranih automobila i moras da udjes u raskrsnicu. Covek je apsolutno usao u neobelezenu raskrsnicu po propisu. Inace, taj lik sa motorom je bio pod narkoticima (mislim znamo ko je). Da li je tad bio udrogiran ne znam, ali drogirao se, jedan od "mafijasa" u naselju. Gomila ocevidaca koja je samo CULA motor koliko je brzo isao. Mislim, videli smo ga u zadnje 1-2 sekunde. To sto mu se telo raspalo pokazuje koliki je udarac bio (kazem, leteli su delovi tela po 100 metara!!!!). Vozac u bubi samo cudom nije nastradao.

Jos nesto. Da je ovaj sa motorom vozio desnom stranom kolovoza za 2m i vise bi prosao pored bube, zato sto je ladno automobil mogao da prodje, ali posto je ovaj 300-350m ranije sigurno sa preko 120-130 uleteo u tu blagu polukrivinu verovatno je ubrzao i nije ni gledao kuda ide.
[ lancia88 @ 11.09.2006. 08:32 ] @
Pozdrav,

juce u Borskoj ulici u Bgd-u, malko su se "liznuli" motor i automobil, drugome nista, dvojica nece nikad vise na motor, "ispravili krivinu" i zavrsili je u banderi. Lekari Hitne samo su konstatovali smrt. U svakom slucaju prekoracili su ogranicenje a ja samo zelim da ukazem na taj, i najmanji kontakt motora i vozila. Sve drugo je sada nebitno vise, barem za njih dvojicu. Saobracajna policija najavljuje jos rigoroznije kontrole vozaca automobila ne sporeci deo krivice u prebrzoj voznji motora (po meni ne kljucni mozda ali onaj presudni deo) jer su posledice ovakvih susreta automobila i motociklista u zadnje vreme gotovo u pravilu kobne.
[ cozmo_im @ 11.09.2006. 08:54 ] @
Pa, da su postovali ogranicenje mozda nesrecnici i ne bi nastradali. Dovoljno je da su vozili minimum 100km/h i naravno je da ce svaki kontakt (pretpostavljam da nisu mogli da se iskontrolisu) zavrsiti tragicno. Da se razumemo, mislimo na slucajeve kad je kriv motociklista. I ekstremni slucajevi kao kod mene u naselju.

Slazem se da svi treba da paze, i vozaci i motociklisti, ali jednostavno za 15 godina koliko vozim u vecini su nepazljivi motociklisti. Evo primera iz Borske... a negde u to vreme juce ja se vracam kuci, skrecem iz Ugrinovacke desno prema Galenici. I sta se desava? Ovi sa Altine imaju ZELENO, covek lepo Passatom ulazi u raskrsnicu i odjednom na kocnicu (ovaj iza njega za malo da ga zvekne). Sta se desva? Motocikl sa frajerom i ribom (neki Kawassaki nabudzeni) iz skroz desne naglo izlece NA CRVENO i za milimetar zaobilazi Passata UBRZAVAJUCI. Ovaj covek iz Passata psuje, vice, ali sta vredi, ovaj je za dve sekunde vec skretao ulevo ka Galenici!! Ja sam isto morao da ukocim da ga propustim, doduse video sam ga kad je izleteo pa sam blago kocio samo. I sva sreca da je lik u Passatu imao dobre reflekse jer je isao sporo (motor je isao oko 60-70km-h sigurno po nasoj proceni) i jos sreca sto je desna traka (inace koja sluzi samo ZA SKRETANJE DESNO) bila poluprazna pa ga je ovaj video. Tu je inace, dozvoljeno 40KM/h. Em je isao prebrzo, em prosao kroz crveno. Dzaba im kacige da ih je opalio Passat karavan.

I onda dodjemo kuci i cujemo za taj udes u Borskoj, a svo vreme do kuce nam nije iz glave izbijao taj motociklista koji zamalo da pogine na toj raskrsnici kod Altine...
[ cozmo_im @ 11.09.2006. 09:20 ] @
Evo sad mi dodje koleginica, ona je videla udes u Borskoj. Dzekirali su se ovi sa motorom, jurcali abnormalno brzo (nju su pretekli a da ih je videla tek 100m ispred sebe). Sekli su, i jedan nije dobro isekao i naravno je udario u auto. A ima dete od tri meseca kuci... e, tek to mi nije jasno, pa valjda znas za sta zivis... i svesno jurcas u nesrecu.
[ EagleOne @ 11.09.2006. 15:14 ] @
Citat:
lancia88: Pozdrav,

juce u Borskoj ulici u Bgd-u, malko su se "liznuli" motor i automobil, drugome nista, dvojica nece nikad vise na motor, "ispravili krivinu" i zavrsili je u banderi. Lekari Hitne samo su konstatovali smrt. U svakom slucaju prekoracili su ogranicenje a ja samo zelim da ukazem na taj, i najmanji kontakt motora i vozila. Sve drugo je sada nebitno vise, barem za njih dvojicu. Saobracajna policija najavljuje jos rigoroznije kontrole vozaca automobila ne sporeci deo krivice u prebrzoj voznji motora (po meni ne kljucni mozda ali onaj presudni deo) jer su posledice ovakvih susreta automobila i motociklista u zadnje vreme gotovo u pravilu kobne.


Koliko sam ja razumeo izvestaj sa tv-a i novina, vozac automobila u ovom slucaju apsolutno nije kriv. Inace evo je i statistika:
Citat:
CR­NI bi­lans ne­sre­ća u ko­ji­ma uče­stvu­ju mo­to­ci­kli se i da­lje na­sta­vlja. Pre­ma po­da­ci­ma sa­o­bra­ćaj­ne po­li­ci­je, broj ne­sre­ća u ko­ji­ma uče­stvu­ju mo­to­ci­kli je tro­stru­ko ve­ći ne­go pro­šle go­di­ne. U vi­še od 60 od­sto slu­ča­je­va kriv­ci su mo­to­ri­sti a ne­sre­će naj­če­šće do­la­ze zbog pre­br­ze vo­žnje i kr­še­nja sa­o­bra­ćaj­nih pro­pi­sa.

Ljudi kod nas generalno neodgovorno voze, cesto ne paze na automobile i pesake, a kamoli motore. Mislim ne treba deliti ljude na vozace automobila i motora, isti su to ljudi, iz istog grada i skole voznje. I zato bi motoristi kada vec znaju koliko su po njih opasnija cukanja, i znaju ko sedi za volanima, trebali da budu eksta oprezni, a ne obrnuto, jer kao sto pise brzina ubija.
Inace razumem kako coveka povuce kad ima jaku masinu u rukama, ali i za to ima mesta i granice.

A cozmo nema sta tu da bude nejasno, desi se coveku da napravi glup potez, a s druge strane neki ljudi su takvi i tako ce da voze bez obzira na sve. Od drugarice otac, bez obzira sto ima porodicu itd. stigne bar jednom u 6 meseci da slupa auto. MOj drug padne sa motora, egzibicija, zavrsi u bolnici, izadje ne moze da vozi motor uzme auto, 180kmh totalna steta, bolnica, izadje posto vise nema auta, jos uvek izrazbijan sedne na motor, dizanje na zadnji, pad, opet bolnica, i tako u krug...
[ lancia88 @ 11.09.2006. 18:30 ] @
Pozdrav,

nisam imao nameru da apostrofiram krivicu jer ja apsolutno zastupam stav da je kriv onaj ko ne postuje propise, vec samo da ilustrujem koliko je svako "gurkanje" pogibeljno za motor. Ko o cemu treba tu da razmislja, irelevantno je u ovom trenutku, temu smo poceli oko nepostovanja prednosti a nadovezali je sa primerima gde je kobna greska vozaca automobila ali mozda do bas same tragedije ne bi ni tada doslo da nije motoridzija vozio prebrzo. Ovaj najsveziji sam primer naveo iz razloga kako sam to vec opisao jer ovde imamo evidentnu krivicu motocikliste koju je platio glavom, kao i glavom svog suvozaca ali da se zapitamo koliko puta je iznerviran vozac automobila pa mozda i samo hoce da zaplasi motociklistu ali ispadne nesto poput ovoga....nisam to naveo uzalud, ispituje se trenutno upravo ta moguca opcija u ovoj tragediji.
[ pctel @ 11.09.2006. 20:13 ] @
Hteo bih da razmotrimo 2 slucaja:
1) motocikl se krece propisnom brzinom od 60km/h
2) motocikl se krece nepropisnom brzinom od 180 km/h

E, sad:
1) Vozac koji se ukljucuje iz sporedne ulice na ulicu sa pravom prvenstva prolaza treba nekih 5-6 sekundi da ubrza do 60km/h, kako ne bi motociklistu naterao da koci i tako prekrsio saobracajna pravila. Za to vreme preci ce oko 50 metara. Osim toga, treba mu i 2 sekunde da izvrsi skretanje. Znaci, ukupno 7 sekundi. Motocikl krecuci se brzinom od 60km/h (~17m/s) za 7 sekundi predje oko 120 metara i nastavlja da se krece iza automobila uz punu bezbednost. Kad se oduzme 120-50, dolazimo do podatka da je neophodno uociti motocikl na 70 metara od raskrsnice.

2) A sada to isto, samo sa kocenjem. Motocikl treba da smanji brzinu za 120 km/h, ili 33m/s. Motocikl moze da smanjuje brzinu za nekih 25-30 km/h u sekundi, uzmamo 25, ili 7m/s2. Po formuli za predjeni put, s=v2/2a, dobijamo sledece:
s=332/2*7
gde je
s - predjeni put
v - razlika brzine 180-60=120km/h tj. 33 m/s
a - ubrzanje tj. usporenje 7m/s2
s=1089/14=78 metara (priblizan racun)

E, znaci, ako fizika ne laze, i ako ja nisam negde pogresio u racunu mozemo izvesti sledeci zakljucak:
Vozac automobila treba da propusti motocikl udaljen 80 metara. Ako je vise udaljen i krece se propisanom brzinom, motocikl nece morati da uspori, dok ako se krece nepropisnom brzinom uspece da zakoci i izbegne sudar. Ili sam pogresio, ili te price "bio je udaljen 200-300-500 metara" ne piju vodu?
[ lancia88 @ 12.09.2006. 07:55 ] @
Pozdrav,

da, sve to pod uslovom da onaj koji se ukljucuje zaista uspe da se ukljuci/skrene za te 2 sekunde sto je odlika savesnog vozaca a ne vecine koja konstatuje da cim podmetne zadnji kraj, Zakon je na njegovoj strani pa neka udara ko hoce. Neki dan idem za S.Kamenicu i u Indjiji u odlasku a u S.Pazovi u povratku se toliko bezobrazno ukljucuje po jedan kombajn da je to ukljucivanje trajalo duze nego sto ispisemo ova dva posta otprilike. Nastavak voznje je jos gori, vire obojica van puta, nema obilazenja, tesko mimoilazenje, pesaci pored puta se sklanjaju, jedan odstupa u kanal pored puta (suv naravno ali mu je valjda bilo tako zgodnije, sta li) itd. U prvom slucaju sam vec zatekao kombajn na putu pa ne znam koliko je cekao da se ukljuci, u drugom slucaju sam zaprepascen gledao kako mi se ispred nosa ukljucuje i ne zastajkujuci cak, nije ni sekunde cekao na ukljucenje! Naravno, isao sam kolima i vozio propisanih 60-80 km/h, za taj put to i jeste neka realna putna brzina, tako da nije bilo nikakvih incidentnih situacija ali se ovde pise o samim stavovima sa kojima sedaju ljudi za volan, bilo cega. Stoga proracuni brzine kretanja ostaju u domenu teoretskog, na motociklistima je da zaista prvenstveno sebe cuvaju vlastitim ogranicenjima brzine i adrenalina jer su kazne za njihove greske zaista drakonske a popravnog u vecini slucajeva nema. Za vozace automobila za koje nije nista toliko tragicno u tim nesrecama u vecini slucajeva ostaje zestoka kaznena politika, ja to vidim kao jedino resenje. Zbog toga zastupam ovde stav da prekoracenje brzine motocikliste nikako ne sme da abolira onoga ko ga je ubio svojim nepostovanjem prava prvenstva, to pravo prvenstva nije uslovna stavka pa da ako baja proceni da ovaj ide brze nego sto treba, moze i da ga ubije ako mu se hoce, otvorena sezona lova.....
[ cozmo_im @ 12.09.2006. 08:58 ] @
Citat:
pctel: Hteo bih da razmotrimo 2 slucaja:
1) motocikl se krece propisnom brzinom od 60km/h
2) motocikl se krece nepropisnom brzinom od 180 km/h
E, znaci, ako fizika ne laze, i ako ja nisam negde pogresio u racunu mozemo izvesti sledeci zakljucak:
Vozac automobila treba da propusti motocikl udaljen 80 metara. Ako je vise udaljen i krece se propisanom brzinom, motocikl nece morati da uspori, dok ako se krece nepropisnom brzinom uspece da zakoci i izbegne sudar. Ili sam pogresio, ili te price "bio je udaljen 200-300-500 metara" ne piju vodu?


Ako mislis na onaj slucaj kod mene u naselju, racunica ti je potpuno pogresna. Motociklista NIJE kocio, stavise ubrzavao je (tako je zakljucio istrazni), cajger je ostao zakucan na 200. Znaci on je na oko 200m od udesa isao sigurno preko 180 i nije kocio. Dakle vise od 50m/s. Ne znamo kad je covek sa Bubom usao u raskrsnicu (vremenski u sekundama), ali samo sto je polako krenuo da izadje u raskrsnicu i pogleda desno (posto moras uci malo jer su automobili parkirarani sa desne strane i ne vidi se ama bas nista) njega je zveknuo motor. Znaci mozda je bio 100m od njega u tom trenutku. Manje od dve sekunde. E, sad, tu postoji jos nesto. DESNA traka kojom se kretao motor je bila APSOLUTNO SLOBODNA, mogao je kamion da prodje jer covek prvo ulazi ulevo dijagonalno i onda ulazi u desnu traku. Ulica je dovoljno siroka da su automobili parkirani levo i desno i da se mimoidju dva automobila komotno (200-300m nize kuda je motor prolazio nije bilo parkiranih automobila na ulici pa je imao i vise mesta). Iz tog je istrazni zakljucio da je ovaj vozio levom trakom ili sredinom ulice jer je mogao dve bube da obidje. Posto je vozio preko 180, imao je suzeno vidno polje te stoga nije ni mogao da proceni sirinu puta. Znaci on je udario bubu u haubu, koja je bila ukoso (buba), na levoj traci ulice (dakle usao je u tu traku da bi pogledao dolazi li ko sa desne).

Ustvari, evo skice sudara u kojoj se vidi da vozac bube nije kriv, tj. jeste usao u raskrsnicu, ali posto je neregulisana, on propusta ove sa desne strane sto je covek uradio. Jer on je lagano isao, cekajuci da ugleda desnu traku od parkiranih automobila. Ali nije video motor, jednostavno je toliko brzo doleteo da mozak nije registrovao (ili oko), jer on je sigurno "fizicki" video motor ali je to brzina pri kojoj treba reakcija mozga, tako da se ovo naucno ne moze objasniti, ustvari smicanje uglova je bilo tu na delu. Prosto fizicki normalan covek ne moze da odreaguje tako brzo.



U takvim ulicama je i brzina od 60km/h prevelika. Jeste ulica komotna, ali tu su parkirani automobili koji zauzimaju pola na trotoaru pola na ulici (a i sa druge strane) i automatski se mora prilagoditi voznja. Tu stvarno niko ne vozi brzo, max. 60km/h, a i kad vozis tom brzinom jako je zeznuto ako izleti lopta ili sl, jer stalno tu prolazim i znam kako izgleda.
[ Milos niks @ 12.09.2006. 15:22 ] @
Jel ovo u Engleskoj ili su bili pijani pa voze levom stranom :)


Inace svaka cast za crtez , u verziji 1.02 crteza stavi neke plavuse pored puta radi docaravanja situacije

poz
[ cozmo_im @ 12.09.2006. 16:07 ] @
Nezvanicno je ovaj lik sto je vozio bubu saznao da je mladic koji je vozio motor bio izgleda pod dejstvom nekog narkotika...

PS. Sa bubom je covek skretao levo i naravno da mora da prodje kroz levu traku da bi usao u svoju, desnu...