[ zedochok @ 12.09.2006. 22:43 ] @
Imam Corsu 1.0 (3 klipa) X10XE '98god i zvao sam danas za ugradnju plina, rekli su mi da klasicna instalacija nije dobra za moj automobil i da treba sistem Lambda control, citao sam malo i kontam o cemu se radi (na osnovu podataka sa lambda sonde uredjaj odredjuje koliko ce plina uspricavati - da ne bi preterivao i da ne dolazi do nezeljenih detonacija)

Jedini problem je sto stvar kosta 470eur sa malim rezervoarom od 35l. Ima li neko predlog sta da radim, ima li neka druga alternativa (pouzdana) i na koji nacin funkcionise?
[ NJUHE @ 13.09.2006. 20:25 ] @
Dobro su ti rekli.Evo ovdje pogledaj sta te zanima.

http://www.autogas.co.yu/

pozdrav
[ zedochok @ 17.09.2006. 13:52 ] @
ok je sve sto tamo pise, ali mene interesuje malo opsirnije kako sistem funkcionise, i ima li jos neki osim tog Lambda control pogodan za moj auto?
[ makjazz @ 26.11.2006. 00:00 ] @
A jeli ce taj ured biti atestiran ka de ugradi? Taj sistem plina ti je kao injection na benzin, t.j. sa kontroliranim sagorevanjem.
[ operacija @ 26.11.2006. 00:15 ] @
Moze i bez Lambde ali koliko ce da trosi?
[ BOOM electronic @ 26.11.2006. 00:47 ] @
Potrosnja i detonacije su samo deo problema. Drugi deo se odnosi na to kako ce kompjuter motora koji se nalazi u tvom vozilu i oji je novije generacije, reagovati na krive signale sa lambda sonde, protokomera i MAP-a, kada stavis klasican sistem bez regulacije. Takodje veoma bitna stvar, na koju mnogi ne obracaju paznju prilikom ugradnje plina, noseni samo zeljom da prodju sto jeftinije, je ta da je kod klasicnog manuelnog sistema veoma tesko (citaj nemoguce) napraviti idealan odnos goriva i vazuha. Sta se desava kada ovo nije odradjeno kako treba, a sto ce se desiti kod manuelnog sistema sigurno, je to da ce u odredjenim rezimima rada motor ostajati sa prebogatom ili presiromasnom smesom. Kao jedan od najbolnijih po vlasnika automobila, je problem presiromasne smese kada moze doci do detonacije u usisnoj grani (samim tim i do ostecenja protokomera, klapne ili usisne grane), do pregorevanja ventila u glavi motora prilikom duze voznje na siromasnoj smesi (ovo se vrlo cesto desava, posto klasican benzin pored ostalog i hladi celo ventila, dok LPG to ne cini, a tesko se primeti posto vozilo na granicno siromasnoj smesi ide odlicno, ali su temperature sagorevanja preko dozvoljenih). ITD.....
I sada kad sve ovo uzmes u obzir (naravno imaj u glavi cene delova koji mogu da stradaju: protokomer orginal 180eur, jedan ventil ~25eur, obrada glave ~70eur, rad majstora ~100eur), ti vidi koliko ti se isplati da radis jeftinije.
Ni sistem koji pominjes ti ne garantuje 100% zastitu od ovih problema, ali svakako smanjuje rizik. Mislim da je dovoljno da bacis oko na ono sto imas od struje ispod haube, pa da ti bude jasno da ako je svaba bacio koju hiljadu evra na elektroniku ubrizgavanja tog motora, on to nije uradio bez veze, a ti bi sad da sve to zajebes (ECU, MAP,MAF,TPS,LAMBDA,EGR,IAT,CTS....) i da se vozis na plin za 200eur!?!@
NARAVNO DA MOZE, TO CE CAK I PO TEBI DA RADI OK, MOZDA AKO DOBRO UPARE ISPARIVAC I MESAC IMA I DA TROSI OK (RECI CE MNOGI DOMACI VELIKI MAJSTORI PLINADZIJE (INACE DOSKORASNJI POSLASTICARI, PEKARI, BRAVARI, TAKSISTI, ...), ALI SAM JA ONDA DZABA PISAO SVE OVO.




Pozdrav,



P.S. Nisam zeleo da uvredim majstore koji ugradjuju plinske uredjaje i zaista znaju sta rade (stekao sam uisak da su vrlo retki).
[ makjazz @ 26.11.2006. 23:18 ] @
Kad vidis koliko je jeftin gas , nije bitno koliko ce da trosi nego nuspojave. Ja sam primetio da kod klasicnog sistema, auto ne moze da povuce od mesta, znaci je slab na startu(treba mnogo gasa), a kod kontroliranog je to poboljsano, a kod Fast sistema sa diznama, da i ne govorimo.
[ nikola2424 @ 20.02.2007. 03:16 ] @
Pozdrav svima!
Evo malo da probudim ovu temu.
Svi hvale Lambda Control System, ali ja imam probleme. Imam Opel Corsu B 1.4 8v i ugradjen LCS. Probem je sa ler gasom koji oscilira od 700 do 900 obrtaja i ne primanjem gasa na 3200 obrtaja. Pretpostavljam da se radi o pogresnoj informaciji lambda sonde prema step motoru koji se zatvara na 3200 ortaja. Ne znam da li sam u pravu i kako mogu resiti problem? Molim ljude koji imaju iskustva da mi pomognu!
[ Moonart @ 20.02.2007. 21:57 ] @
Citat:
nikola2424: Pozdrav svima!
Evo malo da probudim ovu temu.
Svi hvale Lambda Control System.........


Provjeri vuce li nedje fals vazduh oko miksera, ako to nije u pitanju, vidi sta kaze dijagnoza
[ Moonart @ 20.02.2007. 22:24 ] @
Citat:
zedochok: ok je sve sto tamo pise, ali mene interesuje malo opsirnije kako sistem funkcionise, i ima li jos neki osim tog Lambda control pogodan za moj auto?


Postoje dva sistema koja bi mogla da se primijene na vas auto: Venturi i seqvent injection.
Venturi ili vakumski sistem je stari sistem za autogas, njegova prednost je cijena, a mane su povecana potrosnja u odnosu na benzin 15-25%, isto toliko smanjena snaga motora, opasnost od detonacija u usisnoj grani, podesavanje smjese nije moguce uraditi idealno i jos mnogo toga. Uredjaj je moguce podesiti za neki srednji rezim rada motora, npr 2500-3000 ob/min. Sve ispod i iznad toga je daleko od idealnog. Ako je smjesa siromasnija, npr na vecim obrtajima ili vecem opterecenju, elementi motora i razvodnog mehanizma su izlozeni visokim temperaturama usled siromasne smjese, a pri manjim obrtajima i manjem opterecenju smjesa je prebogata i slabije je motorno kocenje, gorivo se trosi bez potrebe i jos dosta toga...
Kao dodatak na Venturi sistem, u zadnje vrijeme se koristi lambda kontrol. Sastoji se od jednog ventila sa step motorom koji se stavi umjesto rucnog ventila, a sluzi za doziranje maksimalne kolicine plina koju motor moze usisati i jednog modula koji upravlja sa tim ventilom. Taj modul dobija signal od lambda sonde, a u nekim slucajevima i od jos nekih senzora na motoru. Na osnovu toga on dozira kolicinu usisanog plina u svakom trenutku, zavisno od potreba motora.
Znaci lambda kontrol poboljsava do maksimuma venturi sistem i samim tim smanjuje njegove mane, ali ih ne eliminise u potpunosti.
Seqvent sistem je najnoviji sistem za autogas. Na vozilo se ugradjuju injection dizne, slicne benzinskim, a ubrizgavanje plina je potpuno procesorski kontrolisano. Detonacije su gotovo nemoguce, razlika u snazi i potrosnji u odnosu na benzin je zanemarljiva. Jedina "mana" je cijena. U zadnje vrijeme su cijene prilicno pale, pa razmisli...
[ nikola2424 @ 21.02.2007. 00:47 ] @
Skoro mi se desila eksplozija na motoru. Iskrivljeni ventil je usisao plin u ulje i kada je, posle duzeg verglanja, svecica bacila varnicu, doslo je do eksplozije u kojoj je raznesen poklopac glave, probijeni klipovi i osteceni cilindri. Posle toga bila mi je prevelika investicija da na Venturi sistem ugradim seqvent, pa sam ugradio Lambda Kontrol. Dijagnostika ne pokazuje nasta, jer se problem tad ne javlja. Cim majstoru okrenem ledja ono ponovo. Hvala na odgovoru! Provericu da li vuce vazduh pored mixera.
Pozdrav!
[ zedochok @ 11.03.2007. 02:34 ] @
moonart hvala na objasnjenjima, objasnio si stvar lepo.

Posto je post vec odavno postavljen u medjuvremenu sam se dosta informisao i naucio svasta.

Trenutno sam misljenja da za 800eur bolje ugraditi neki sekvent sistem je isplativije nego lambda za 500. Venturi sam iskljucio u startu, stvar je pogodna za obicne karb. motore (i to zastava, lada i sl. cenovnih kategorija) i polako mora da se preseli u proslost.

Naravno tu je uvek racunica o vremenskoj isplativosti i predjenim km.
Zbog toga odustajem od plina za pomenutu corsu posto ce brzo na tender, ali svakako je tema za sledeci auto.

P.S. za nikolu2424:
nisi napisao kako ti se ponasa kad radi na benzinu, da li ler oscilira i tad. Cak i ako ne, treba proveriti senzore posto senzor protoka vazduha i temperature moze da lazira kad dobija plin sa vazduhom pa da buni ecu, a cak i sa samim vazduhom. Imao sam skoro slican problem, resio sam zamenom protokomera iako stari nije prijavljivao gresku. Probaj da stavis neciji ispravan... trebalo bi da odgovara sa drugih opelovih motora, sa 1.7dti provereno isti
[ olico11 @ 26.12.2007. 16:45 ] @
mrzelo me da citam sva odgovora i nisam vidio dali ima sledeci sovet:
kod mene sam imao isti problem sa step motora pa sam ga ednostavno isklucio, ali pri to moras da ga otvoris(otvaras kapak, go stegas kon unutra ventilot i isklucujes kabel za struja) i to e sve.
[ Drazen GSI @ 11.11.2011. 17:30 ] @
Ja imam problem slican na mom auto u pitanju je Opel astra 1.4 95 god imam ugradjen plin u njoj u italiji sa atestom i imam weliki problem sa smjesom stwara mi detonacije u usisnoj grani .. a wec sam obisao majstora i majstora koji nisu umijeli to da urade i naprawe kako treba... u pitanju je lambda sistem i imam na desnoj strani 3 led lampice na regulatoru jednom u pitanju su zelena zuta i crwena lampica trenutno mi stoji crwena lampica i auto mi trosi maximalno ne ide kao sto je isao a kada mi je zelena lampica auto mi stwara detonacije i mnogo sto sta.. jeste da sam smorio ali stw nemogu da nadjem resenje powodom owog pitanja ako neko zna odgowor neka kaze hwala unapred!!
[ damic @ 14.11.2011. 09:00 ] @
Ako ti je stalno upaljena crvena lampica, mali kompjuter nije dobro podešen, odnosno smesa je previše bogata. Na leru, obično treba da varira izmedju crvene i zelene, dakle malo ipak prema bogatijoj smeši. Pri gasu, ako je dobro naštelovano, sve 3 diode se naizmenično ravnomerno pale i gase sleva na desno i obrnuto. Moraš naći dobrog majstora koji će ti sa kompom naštelovati motor. Da si u BG-u, preporučio bih ti jednog ali u PG, ne znam. Pre štelovanja obavezno promeniti filter za vazduh.

Da bi izbegao detonacije, moraš naučiti da u prvoj i drugoj brzini nikad nema naglog patosiranja gasa, što ljudima često teško ide.