[ square pusher @ 16.09.2006. 18:01 ] @
Dam kontakt...brava ispravna...anlaser nov....upali...malo vozim...2 nedelje...radi....jedno vece drugo vece ne pali...ondak 1 nedlju pali pa me ponovo izda....

Sta da radim !!!! ...kontakt svetla malo potamne kad dam kontakt HELP.....


[ tox master @ 16.09.2006. 19:14 ] @
vrlo jednostavno...
kad nece da vergla,spoji "+" na alnaser direktno sa akumulatora i vidi sta se desava.
ako pali problem je negde od brave pa dalje a ako ne pali problem je u alnaseru (cetkice,automat...).
ili mozda da nije glupost,proveri kakav je kontakt na klemama akumulatora.

pozdrav
[ tweeester @ 18.09.2006. 08:54 ] @
Obrati paznju da li ima veze sa vlaznoscu vazduha: zeza kad je toplo i vlaznost mala, radi sve fino kad je kisa ili velika vlaznost. To bi ukazalo na glupu stvar: oksidirali kontakt negde, malo smirgle i wd-40 ...
[ Dark_Runger @ 18.09.2006. 14:47 ] @
Meni se isto to desavalo zbog automata
[ cannavaro @ 21.09.2006. 01:25 ] @
Ljudi ima li neko preporuku za servis i prodaju delova za yugića?
[ square pusher @ 25.09.2006. 13:56 ] @
BIo je u pitanju karburator i korodirali kontakti....
[ tox master @ 25.09.2006. 18:43 ] @
kakve sad veze ima karburator sa alnaserom?!
ja sam razumeo da motor nece da "vergla" a ne da nece da upali...
da si tako rekao na pocetku ne bi lupali bezveze...

pozdrav
[ square pusher @ 27.09.2006. 23:12 ] @
Pa vidi nisam ja majstor...al auto se ugasi po vlaznom vremenu neposredno posle paljenja....valjda to ima neke veze...

[ mmmilan @ 18.04.2012. 11:26 ] @
Znam da je stara tema, al da se nadovezem.
Yugo 55.
Evo sad kad je ovo kisovito nece da sastavi da si bog.
Nov akumulator, nov alnaser. Ubija kako vergla.
Kad je lepo vreme, nema veze nek je i minus pali "na pola kljuca".
Sad sam ga verglao sigurno pet minuta i odustao, zao mi alnasera. Stavljeni su mu i silikonski kablovi, skinuti sa skode fabie, tako da sad kad uleti u neku veliku baru ne pocne da trokora.
Jedino na sta sumnjam je razvodna kapa.
Jel ima neko iskustvo, savet kako da zastitim to od vlage.
Neko mi je davno rekao da poprscem i wd sprejom, probao i to al nema vajde.
[ Java Beograd @ 18.04.2012. 11:46 ] @
Zastavin motor 1100 cc je izuzetno nezahvalan što se tiče položaja razvodne kape. Neverovatno je kako su je imbecilno smestili da je tuče i kiša i voda sa puta.

Simptomi koje si naveo ukazuju samo na jedno: "struja beži". A da bi struju sprečio da beži potrebno je:

1. Bobina (ne: boMbina)
- Čista spoljašnost, tj. telo bobina. Nikakve naslage prašine, masnoće ...
- Cela (nepocepana) gumica za zaštitu viskonaponskog kontakta
- Čist viskonaponski kontakt
- Čist kabl do razvodne kape

2. Razvodna kapa
- Ne smeju da postoje nikakve naprsline na telu razvodne kape
- Čista spoljašnost
- Cele (nepocepane) gumice za zaštitu viskonaponskih kontakata (svih 5)
- Čisti viskonaponski kontakti
- Čisti kablovi do svećica

3. Svećice
- (da ne pišem da moraju da budu valjane, ne polomljene ...)
- Čisto telo svećice (bez naslage crne sagorele / nesagorele masti
- Ispravne gumice za zaštitu visokonaponskog kontakta
- Čist viskonaponski kontakt



Sve u svemu, "čistoća je pola zdravlja". Prvi sledeći sunčani vikend, otvori haubu, uzmi WD40, i isprskaj spoljašnost (bobine, razvodne kape, kablova) , pa onda obriši suvom krpom, da bude potpuno čisto. Povadi zaštitne kapice (na bobini, raz. kapi, svećicama), isprskaj sve kontakte unutra i spolja, pa obriši suvom krpom pa vrati kontakte. Kad vadiš kontakte sa kape razvodnika paljenja, pazi da ne pomešaš kablove. Otkači celu kapu ravodnika paljenja, pa je vizuelno prekontroliši, i obriši iznutra. Ako je kapa naprsla, kupi novu, jeftina je i lako ćeš je naći. Zamena je prosta. Ako još umeš da odviješ svećicu, očistiš je čeličnom četkom, vizuelno prekontrolišeš i podesiš zazor, eto tebi 100% sigurnog paljenja na hladnom, toplom, na kiši, na snegu, na vlazi ili na suvom.

Sve ovo ne uzima više od 15 min vremena, i treba uraditi svega par puta godišnje. Moj Jugić je palio na pola ključa odmah nakon pranja motora ! Bez posenog sušenja i izduvavanja kompresorom.





[ Zarko Silic @ 18.04.2012. 11:49 ] @
A da nije mozda u tom Jugu aktiviran HumanGuard, sistem za bezbednost koji prepoznaje lose pneumatike pa ne dopusta vozacu da na kisnom vremenu startuje svoj automobil, kako ne bi izazvao nesrecu na drumu.

[ vladd @ 18.04.2012. 12:54 ] @
Zazor svecica na 0,7 mm, obicno se samo pazare i ugrade, sa zazorom 1mm.

Komutator. Treba ga odsrafiti i spoj sa karoserijom namazati "temperaturnim" silikonom za hladnjake(na kompjuterima se koristi na hladnjaku procesora, u elektronici za komponente koje se greju).

Zatim kontakti do komutatora, treba da su ciisti, poprskani kontakt sprejom, a obod konektora naliti silikonom da ne ulazi vlaga.

Bobina treba da ima 3-5 oma, ako je motor sa komutatorom u opremi.

Proveriti da li se kablovi negde naslanjaju i da li su cisti. Bez obzira sto su "silikoni", treba proveriti da li probijaju ili su porozni. Da je sve vrhunskog kvaliteta, ne bi stucalo na kisi.

Poz
[ mmmilan @ 18.04.2012. 17:20 ] @
@vladd
Slazem se sa tobom. Da je sve ok ne bi se desavalo to sto se desava.
Za akumulator sam siguran da je ok, kupljen je ove zime, alnaser je ganc nov, mesec dana star. Kablove sam skinuo sa svoje skode i na nju stavio nove kablove. Ove koje sam skinuo sam ugradio u juga bas zbog toga sto sam sto posto siguran da su ispravni i da skoda nije imala problema s njima. Svecice su trokrake, menjane pre mozda 5000 km, namesten zazor. Alternator lepo puni, jer kad se desi da nece da sastavi kad je vlaga mogu da verglam sigurno dest minuta, sto sa akumulatorom sa slabim punjenjem ne bi bilo moguce.
Ostaje da pregledam sve kontakte, sto cu uraditi prvom prilikom.

Jedno pitanje:
-Kakve ima veze ako se kablovi negde naslanjaju? Mislis zbog mehanickih ostecenja ili nesto drugo?

Citiram te
"Da je sve vrhunskog kvaliteta, ne bi stucalo na kisi." On kad upali ne stuca posle, pa makar i da je najveci prolom oblaka. Ne znam jel bitno.

Pozdrav
[ edi maj @ 18.04.2012. 18:48 ] @
WD40 je poznati odvlaživač zraka, dakle naprskaj unutrašnjost razvodne kape i ostale kontakte i onako naprskaj taj prostor gdje su kablovi i sistem paljenja. Nisam upratio da li je auto s elektronskim paljenjem ili platinama. Ako su platine a zazor veći od 0,45-0,5 možeš verglati godinama. Preporučeni zazor je 0,37 ali zbog lufta osovine bolje je držati na 0,25-0,30, odnosno ako imaš uređaj za mjerenje ugla zatvatranja platinskih namjestiti na 52-58 stepeni.
[ vladd @ 19.04.2012. 22:45 ] @
Citat:
mmmilan
Jedno pitanje:
-Kakve ima veze ako se kablovi negde naslanjaju? Mislis zbog mehanickih ostecenja ili nesto drugo?


KAblovi kod 55-ice prolaze pored hladnjaka, sipke meraca ulja, ispod filtera vazduha. To su sve mase, koje mogu da odvuku visok napon. Vredi pregledati.

Elem, ako je sve kako si naveo, ostaju dve stvari, Da nesto nije u redu sa razvodnikom, zavisno od tipa, i da "komutator", prakticno elektronsko paljenje, treba zameniti. On je nekoliko stotina dinara, i trebalo bi ga zameniti sa nekim Magneti Marelli tipom.

Cesto se desava da izlazni tranzistor radi u aktivnom, a ne prekidackom rezimu, a kada se interno zagreje, krene da radi kako treba. S tim sto je najkriticnije prvo paljenje, dok je komponenta hladna.

Poz
[ komosarz @ 24.04.2012. 22:32 ] @
Jesi li upalio yugu?Kod dijagnosticiranja kvara nisi uradio osnovnu stvar,skinuti svjecicu i staviti kabal da vidis baca li varnicu...
[ mmmilan @ 17.05.2012. 21:47 ] @
Uh, totalno sam zaboravio na ovu temu.
Da, upalio sam juga. Isprskao sam sve kontakte wd sprejom, otvorio razvodnu kapu i nju isprskao...
Sad pali po kisi.
Videcu kad stignem da detaljno operem motor i sve kontakte prekontrolisem, verovatno zamenim komutator...
Hvala svima na savetima.