[ Zemuntrio @ 18.09.2006. 21:45 ] @
Sta mislite o ugradnji multipoint plinskog uredjaja u golf 3 2.0 16v 150ks,i mozda onda nekog kasnijeg "stelovanja" rada motora??
-Moze li se postici ista jacina auta kao i na benzin kad ide,i da li plin steti jacim motorima,posto je slabiji kao pogonsko gorivo???!
[ gorcilo @ 18.09.2006. 21:54 ] @
Za taj tip motora cini mi se da bi sekvent BRC bio najbolji izbor.Snaga nije problem moze se nastelovati da ide isto kao na benzin ali je sada to pitanje sta zelis?da li manju potrosnju i neosetno manju snagu ili vecu potrosnju sa pribliznom snagom kao na benzin Plin ne steti motoru,cak plin potpuno sagoreva pa nemas cadji i garezi po motoru.Steti izduvnom sistemu jer auspusi brze stradaju ako se vozis na plin.
prosetaj malo do www.brc.co.yu
[ Zemuntrio @ 18.09.2006. 22:17 ] @
Hvala, hvala..A posto moj auto ima kompjuter koji regulise rad motora(golf 3. 16v 2.0cc 110KW), i ako stavim taj 'multipoint' ili neki drugi plinski uredjaj,
-da li to onda utice na rad i snagu motora kad ga vozim na benzin,tj-sa fabrickim komjuterom??
I koliko je uopste oktana plin?? -40?? :-)
[ bakara @ 18.09.2006. 22:53 ] @
Citat:
Zemuntrio:
-da li to onda utice na rad i snagu motora kad ga vozim na benzin,tj-sa fabrickim komjuterom??
I koliko je uopste oktana plin?? -40??

Koliko znam plin u opste nema manja oktana od benzina, cak sta vise mislim da ima oko 115, tu je razlika u necemu drugom, sto ja ne bih znao da objasnim...
Inace taj sekven sistem ti je direktno ubrizgavanje plina, i kosta oko 1200e, pa ne znam da li ti se isplati ugraditi na taj auto...
[ Zemuntrio @ 18.09.2006. 23:10 ] @
Pa sta ja znam..ja mislim da ce se plin u svakom slucaju isplatiti..pa i ako je malo skuplji-a kvalitetniji,jos ako nesmanji mnogo snagu,a i nekvari se u buducnosti...i jos na rate ako ga dobije covek..mislim da vredi dati i koju stotkicu vise..bojim se samo da nezeznem auto,jer je zdrav u svakom smislu(hvala Bogu..)
Pa u cemu se onda ogleda snaga pogonskog goriva..ako ne u oktanima..znam da mere kerozin kao preko 120 oktana-za avione..ne moze valjda avion ili 'space-$atl' da leti na plin :-D
[ bakara @ 18.09.2006. 23:15 ] @
Pa ako si spreman dati toliko para veruj mi bices prezadovoljan...po meni to je jedina prava stvar sve drugo je obicno budženje
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 18.09.2006. 23:29 ] @
Oktanska vrednost kod plina(110) je veca od oktanske vrednosti benzina(95). To ne znaci da plin ima vecu toplotnu moc od benzina naprotiv benzin je oko 20% jaci. Veca oktanska vrednost smanjuje rizik od detonacije u kompresionom prostoru koja nastaje pri niskom broju obrtaja motora gde se smesa ne pali varnicom vec sama detonira pre nego sto klip dodje u krajni gornji polozaj sto je stetno za klipove i karike a i lezaje radilice. Drugi uzrok detonacije jesu ostatci sagorevanja koi se zadrzavaju na klipovima i u kompresionom prostoru. Oni se usled visoke temperature usijaju pa pale smesu pre vremena i opet se javlja detonacija. Ovi ostatci sagorevanja (garez) kod nas usled loseg benzina su povecani pa je rizik da se pojavi detonacija veci. Kod plina produkti sagorevanja su zanemarljivi pa je to jos jedan pozitivan efekat plina.
Zbog manje toplotne moci plina javlja se veca potrosnja od 10-20%.

Nista nemoj da se razmisljas vec odmah ugradjuj plin.. Pa nisi valjda lud da bacas pare kad nemoras.. Prvog meseca ces odmah primetiti da ti je novcanik tezi jer tvoj auto je ipak veliki potrosac pa ce ti i usteda biti veca.. Inace uredjaj koji ce te kostati oko 1000e ces otplatiti za oko 30 000 km a posle toga ces se voziti upola jeftinije i nastavljas sa stednjom...
Inace ja imam Kadet gsi 1.8 8v 115 konja i plin vec 3 godine u njemu.. I vise sam nego zadovoljan pa ti toplo preporucujem.. Razlika u snazi je jedva osetna a tebi posto je masina jos jaca tesko da ces i osetiti.. Potrosnja je veca za 20%.. Tebi s'obzirom da je noviji auto razlika u potrosnji ce biti sigurno manja.. Za motor kao sto je vec receno plin je mnogo zdraviji.. Pozzz
[ EagleOne @ 18.09.2006. 23:40 ] @
Oktanski broj NEMA NIKAKVE VEZE sa kolicinom energije koju ce neko gorivo osloboditi oksidacijom. Znaci snaga motora nema veze sa tim da li je gorivo od 85 ili 95 oktana. Automobilsko gorivo, benzin, moze imati oktanski broj od 1 do 100. A ocemu se radi mrzi me da pisem, potrazite :).

Ako ti se uradi ok sistem neces mnogo izgubiti na snazi, plin se ugradjuje uspesno i u motore mnogo jace od tvog, ne brini...

edit: eto stole, sve lepo napisa :)
inace oko sagorevanja, gotovo uvek kada automobili stoje, a radi motor, mogu ostetiti miris plina iz kola koja ga koriste, da li je do nepodesenih sistema li sta, ali oseti se
[ avalac @ 18.09.2006. 23:53 ] @
Sekvencijalni uredjaj ima komp koji radi upareno sa tvojim kompom kad si na plinu a plin se ubrizgava u usisnu granu preko brizgaljki i kolicinu plina regulise komp kao sto regulise i kolicinu benzina nemoj ugradjivati bilo gde i neproverene uredjaje moj savet ti je italijanski LANDI najstariji proizvodjac autogas opreme u evropi ili BRC bezi od lovata ili zavolija ne valjaju im brizgaljke brzo crkavaju a landi ti daje dve god garanciju mislim da i brc isto landi ti je za dve glave jeftiniji od brca ja ga imam u 607 i radi savrseno osetis razliku samo pri vecim brzinama ne ubrzava kao na benzin ali to mi bas i ne smeta
[ gorcilo @ 19.09.2006. 07:16 ] @
Ako se odlucis za landirenzo poseti www.*********. plinski sistemi kada se stave na auto nemaju nikakav negativan uticaj na benzinski sistem.Imas prekidac preko koga biras rezim voznje i to je to .

[Ovu poruku je menjao bakara dana 21.01.2007. u 18:47 GMT+1]
[ vladd @ 19.09.2006. 19:07 ] @
Ovo deluje kao jeftina reklama za pivo. Ima prekidac i nema nikakvih problema.

To je "ozbiljan" motor, mada nema "previse" konjskih snaga (mozda za pre 15-20 god).

Za taj auto "nije" plin iz LOGICNIH razloga, a ne zato sto je neizvodljivo. Neophodan bi bio sekvencijalni sistem, koji kosta od 800-1200€, sto bi se isplatilo za godinu i po, do dve godine, zavisno od predjenih kilometara (posle 2500km).

E sad, da li se isplati dati pare odmah, i cekati da se "vrate"...ivesticija koja se ne "vraca" za 6 meseci je losa, za pojedinca, da ne kazem "mikroekonomija".

A kao drugo, cisti je greh "daviti" takvu masinu sa plinom, jeftinije da kupi renoa 4, pa plin za njega 250€, pa milina od ustede, na sve strane.

Neko izgleda vozi auto "preko gubera"...

Poz.
[ Zemuntrio @ 20.09.2006. 00:19 ] @
Pa super je to,vidim da stvarno ima puno pametnih ljudi na forumu i da covek moze stvarno nesto i da sazna i odluci..Znaci, ja mislim da sam dobro skontao:
-ako ugradim seqvent sistem-plinski kompjuter mi regulise rad i ide neznatno slebije,
-a kad prebacim na benzin-auto radi isto kako je i do sad radio i nema smetnji zbog plina i njegovog kompa
(..cak mogu i da ga chipujem recimo,pa kad je na benzin onda da ide bruka)
a sto kaze Stole_sto.. kad bih ugradio ugalj (zbog toplote) isao bih ko raketa

bas ste mi ulili nadu u bolju buducnost za moj dzepic,a i neciji jos..mislim da je plin za nas i nase okolne drzavice pravo resenje,a u buducnosti..ko zna....i kad bi ovi Ameri smanjili tu potrosnju goriva kod sebe mozda bi nesto ostalo i za nas..
[ vladd @ 20.09.2006. 10:05 ] @
Glavni racunar nije "potpuno" iskljucen za vreme rada na plinu, vise je nekim rezimima "prevaren". Tako sa bi se chip tjuning "odrazio" i na rad sa plinom. Sve to bi zahtevalo jako doobrog mehanicara, a onda si postao njegov "rob" .

Za takve zahvate, dobro bi bilo da sam proucis sisteme i principe rada i regulacija sekvencijalnog sistema, cisto da bi unapred znao sta tacno zelis, i sta je uopste "moguce" da ocekujes.

Sa ovako "univerzalnim", idealnim zaljama, danima se "jeftino" vozis, a onda, prekidac, pa "prziz" po ulicama, lagano prelazis u izgled ovcice sa debelim slojem vune, majstorski "san".

Poz.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 20.09.2006. 23:16 ] @
@Vladd
Stvarno ne razumem sta si hteo da kazes u prethodna dva posta..
Kazes da covek prouci sisteme i principe rada i regulacija sekvencijalnog sistema.. Pa on ako to nauci onda moze i sam da ugradi sistem zar ne.. Koji ce mu djavo majstori onda.. Mislim stvarno.. Bitno je samo dobro se raspitati i naci kvalitetan servis sve ostalo je nebitno..
Druga stvar kazes investicija koja se ne vraca za 6 meseci je losa??? Svaka investicija koja donosi zaradu u ovom slucaju ustedu je dobra, bilo da se ona isplati kroz 1, 2 , 3 ili 5 godina.. Ova investicija se isplacuje na 25-30 000 km sto je 1.5-2 god voznja zavisno koliko ko prelazi.. Posle toga je vrato ulozenih 1000 eura, ostaje mu uredjaj od 1000 eura i nastavlja da stedi istim tempom... znaci za 10 godina ima 5000eura u dzepu na racun ugradnje plina.. Stvarno se ne isplati zar ne..
Treca stvar je kazes da za takav auto nije plin???? Da ce da ga gusi ??? 10-ak posto je oko 15 konja manje to je 135 konja i dalje jak auto za nase uslove ja tu ne vidim nikakvo gusenje...
Voleo bi da neki bolji poznavalac objasni uticaj cip tjuninga na rad auta na plin ali moje skromno misljenje je da to nema veze jedno sa drugim.. Kompjuteri su totalno nezavisni jedan od drugog... Pozzz
[ vladd @ 23.09.2006. 02:28 ] @
Dobro Stole, nisam ni ocekivao od nekog ko ima takve "pretenzije" sa nikom, da shvati moje postove.

Previse povrsno razmisljas, pa mi je jako tesko da zapocnem pricu.

Covek ima kontroverznu zelju, i odatle "savet" da malo prouci, sta moze da "dobije" za takav motor, a da ga ne oderu (pod parolom "moze sve" samo plati nenormalno). A za majstore je "lutka" neko sa "ekstra" zeljama. Znaci vise dobronamerno, nego tehnicki.
Da li je 135 konja dovoljno ili nije, pa zavisi, da li su "dodati" ili "udavljeni', razlika je velika, ne raspravljamo o brojkama, ves o "ponasanju" motora.
Moze se i na trkaceg konja staviti samar...

Prica o "zaradi" vazi za majstore, realno, i za one sto "zaradjuju" kada plate nesto jeftinije. Za njih je vic o Muji.. o dva druga koji su "zaradili" po deset maraka.

Ako neko treba da iskesira, odmah, 1200€ (a izgledi su takvi, zbog motora), prelazi stotinak km dnevno, "zarada" mu je 3-4€ dnevno, na autu, koji upola toliko gubi na ceni, otprilike. A investicija se "isplacuje" za godinu dana. "Stedljiva" logika, das pare odmah, i mozda se "isplati" za godnu. a mozda i slupa auto za 6 meseci, pa je zarada...
naravno, sudari se drugima desavaju.

Mada je prava steta kada auto stoji, nema "zarade"

Pri tome se malo povecaju troskovi odrzavanja, paljenje, instalacije moraju da budu u perfektnom stanju, ne u "dobrom", mogu ovi kablovi jos da izdrze... sto dodatno "umanjuje" zaradu, pa i agresivni plin malo jede vodjice ventila...

Cisto da se malo vise informise, a majstori sluze da instaliraju tacno ono sto bude trazio, uz neku "korekciju", ili sitnu izmenu. Ali ga nece posmatrati kao "ovcu".

Poz.

P.S. Uredjaj koji mu "ostane", tesko da vredi 1000€, tesko ce neko toliko da plati za raubovan uredjaj, pre ce dodati 200 evra za nov, a "uredjaju" moze i da padne cena za godinu dana, a majstorske ruke kostaju..

[Ovu poruku je menjao vladd dana 23.09.2006. u 03:39 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 23.09.2006. 14:12 ] @
Nema potrebe za sekvent sistem, moze i venturi ako nema plasticnu usisnu granu. Snaga ne mora da se izgubi, ima i na venturi sistemu kompjutersko podesavanje, to zadovoljstvo kosta oko 400 evra sve ukupno. Najbolje da se raspitas kod onoga ko ce da ti ugradjuje. Inace, kad sam video naslov teme, mislio sam da imas ko zna sta. Video sam plin u BMW-u M5. Ako u njega moze plin, moze u bilo sta slabije.
[ bakara @ 23.09.2006. 15:28 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Nema potrebe za sekvent sistem, moze i venturi ako nema plasticnu usisnu granu. Snaga ne mora da se izgubi, ima i na venturi sistemu kompjutersko podesavanje, to zadovoljstvo kosta oko 400 evra sve ukupno.

Mozes li da objasnis sta je to venturi sistem?
[ HoT_Steppa @ 23.09.2006. 16:24 ] @
Vakuumski
[ Zemuntrio @ 23.09.2006. 19:32 ] @
pa ok.ima istine u svemu tome,ali stvarno...