|
[ kokanidja2 @ 19.09.2006. 13:05 ] @
| Trebao bih skoro da kupim auto...nemogu da uzmem nesto novo inace bih se vjerovatno odlucio za onu daciu..imam dilemu dal karavan ili ne..nemam neke potrebe za takvim tipom vozila al sad su nekako izgleda popularni il jeftini il ne znam sta al ima ih na sve strane...recimo da za 5000e ima neka astra 1,4 16v karavan iz '99 koja mi se dopada mada bi kratku verziju al nema i ako ima onda je 1000-1500e skuplja..za istu cijenu mogu da nadjem mozda neki clio iz 00/01 ili punto 00/01 ....
Sto su te limuzine toliko skuplje od karavana?
Sta da radim? |
[ dalibord5 @ 19.09.2006. 15:58 ] @
Pa valjda se kasnije karavani teze prodaju...
Ja ne vozim karavan,ali bih voleo.Prostora nikad dosta u automobilu.
Nikad se ne zna kad moze da zatreba.
Moja preporuka bi bila da gleda karavane,jer bih i sam to uradio da kupujem kola.
izgledaju dobro,prostrana su,visak prostora uvek dobro dodje...
Jedino ne znam nisu li polovni karavani vise izraubovani od limuzina,jer je moguce da ih je vozio nekakav zanatlija?
[ Bensedin @ 19.09.2006. 20:23 ] @
ma karavan je zakon- udoban,velik gepek,odlican za letovanja-i jos kupis Mondea 1,8 td, 97god, u odlicnom stanju i uzivas
[ Miroslav Jeftić @ 19.09.2006. 20:49 ] @
Citat: dalibord5: Jedino ne znam nisu li polovni karavani vise izraubovani od limuzina,jer je moguce da ih je vozio nekakav zanatlija?
Mislim da je ova bojazan sasvim na mestu, jer na zapadu karavane kupuju uglavnom oni kojima stvarno i trebaju (ako ne računamo BMW, Alfe i slične karavane), tako da je sasvim moguće da su takva vozila prošla kroz teže uslove korišćenja.
[ kokanidja2 @ 20.09.2006. 07:38 ] @
Odlicno Briane...ovaj karavan mislim da stoji da je preso 120000km...to je valjda ok ako je iskreo
mislim da se za te pare i ne moze naci nesto sto je preslo manje..al opet ako je odrzavan kako treba to je podnosljivo...ima u njemu jos sigurno jedno 80000km sto znaci da s trenutnim potrebama mi treba oko 10 godina da predjem toliko...
[ Fuzz @ 20.09.2006. 07:51 ] @
Zavisi od konkretnog modela, ali ja nekako volim karavane...
[ lancia88 @ 20.09.2006. 09:17 ] @
Pozdrav,
meni je obavezno jedan od automobila uvek bio karavan, izuzetno pogodan za godisnji odmor (mladji klinac ionako vec tesko leze na zadnje sediste i kad je prazno, ne znam kako bi odspavao u putu da nije sve smesteno u gepek), ali i za druge stvari, ja konkretno imam i krovne nosace za camac koji se relativno lako postavi a zahvaljujuci duzini krova na karavanu, ono sto pretekne ne smeta voznji. Ne bih sebe ostavio bez karavana vise, to je definitivno ali svako zivotno doba nosi svoje odluke pa i to treba uzeti u obzir. Moje zivotno doba diktir bas takav stav, mladji verovatno imaju i drugacijih gledanja.
Apropo opaske o izraubovanosti od strane zanatlija i sitnih privatnika koji koriste karavane preko, ja bih se slozio mada tek uslovno. Naime, moja saznanja su takva da se ta opasnost moze gledati tek na nekim nesto starijim godistima (na zapadu to zvuci 5 godina kao starosna granica za prosecne automobile) jer mladja godista se definitivno i odrzavaju, bas zahvaljujuci potrebi da dosta rade i vuku a tamo se svecice ne smirglaju vec menjaju ;)
[ kokanidja2 @ 20.09.2006. 09:20 ] @
sta zavisi?...pa stavio sam konkretne modele..mada me interesuje i generalno trenutno mi je prece da saznam da li je ovaj model astre ok kao karavan..i da li je bolji od nekog clia ili punta 00/01 godiste sa recimo 1,2 motorom..moram uskoro da se odlucim za nesto od toga..plafon mi je 5000e..ako neko ima mozda bolji predlog za te pare i to me interesuje
[ Fuzz @ 20.09.2006. 09:24 ] @
Pa meni prvo nije jasno od kada su karavani jeftiniji od limuzina...
[ vladd @ 20.09.2006. 10:15 ] @
Karavani malo gube trku sa pikap vozilima. Naravno, stvar je afiniteta vlasnika sta mu treba. Ako je kabasti transport intenzivan, to valjda ima i finansijskog smisla, da bi se koristila dva vozila, neki sedan ili limuzina, plus pikap(koji je ipak malo "prilagodjeniji" teretu).
Karavan je stvar potrebe, mada, licno znam par ljudi koji su kupili karavane, iako im ne trebaju, jednostavno, bila je dobra i povoljna kupovina, pa sad u "velikom" gepeku, cuce zvucne kutije .
Tako da pitanje sta je bolje, ne dobija jednostavan odgovor. Svodi se na potrebe, a ponajvise na priliku kupovine kola, tako da iako neko "voli" karavana, moze da "zavrsi" u limuzini + prikolica, npr.
Poz.
[ dalibord5 @ 20.09.2006. 14:32 ] @
Za 5000 evra,tacnije 4500,moze da se pazari Fiat Marea.Recimo,2000-to ili nesto mladje godiste.
Drugar ga vozi vec 6 meseci,nema nikakvih problema sa njim.
Izgleda sjajno,ima dosta opreme,ukljucujuci i klimu.
Izuzetno je startan i snazan sa svojih 2000 kubika.
Mislim da je za taj novac Marea karavan sjajno resenje.
[ lancia88 @ 20.09.2006. 15:21 ] @
Pozdrav,
da, Marea wikend je zaista super resenje, ja trenutno razmatram jednu Libru karavan ali ona premasuje u svakom slucaju zadati cenovni okvir a Marea se uklapa definitivno.
Citat: vladd: Karavani malo gube trku sa pikap vozilima.
Broj sedista i koncept modularnosti su ono sto definise razliku izmedju pik-ap vozila i karavana i to ce ih nadalje razdvajati u svakom pogledu. Van je nesto sto preti karavanu ustvari ali ovde diskutujemo o karavanu ili limuzini.
[ vladd @ 20.09.2006. 21:07 ] @
Vanovi povecavaju broj sedista, sa adekvatnim prostorom za prtljag, mada se moze "shvatiti" i kao redizajn karavana, u smeru povecanja broja sedista.
Elem karavan je kombinacija limuzine i teretnog vozila, i sta je tu nejasno, ako se "aktivnosti" transporta tereta (btw, za 30 god voznje, vise sam u karavanima video kupusa nego dece, nazalost), i transporta ljudi, razdvoje, ako je korisnik u mogucnosti.
Brojna porodica je retkost u zemlji srbiji da bi razmatrali tu varijantu ka relevantnu. Nazalost, brojna porodica se vise muci sa prihodom po clanu...
A posebno mislim da izvlacenje delica teksta jako kvari smisao celog treda, narocito ako se replikant pogresno fokusira na opaske, koje su uvod u smisao treda. U kompletu, doticnoj konstataciji ne pripada tolika vaznost, cak se moze i zanemariti, poenta je bila u potrebi korisnika, a ne rasprava o konstrukciji, i smisao treda je upravo u odluci korisnika za sta mu vozilo treba.
Poz.
[ Sasa_NS @ 20.09.2006. 21:08 ] @
Citat: kokanidja2: sta zavisi?...pa stavio sam konkretne modele..mada me interesuje i generalno trenutno mi je prece da saznam da li je ovaj model astre ok kao karavan..i da li je bolji od nekog clia ili punta 00/01 godiste sa recimo 1,2 motorom..moram uskoro da se odlucim za nesto od toga..plafon mi je 5000e..ako neko ima mozda bolji predlog za te pare i to me interesuje
Imam u firmi Astru F '96. godište, karavan, 1.6...
Za vožnju je to super autić, vrlo je laka, upravljiva, čak i jako udobna (servo, klima). Ima i odličan motor. Imaš dosta prostora i napred i pozadi, no primetio sam vremenom da to ipak nije "klasični karavan" - dakle, ne trpi pretovarivanje. Iole teži teret u prtljažniku i sva legne pozadi, prednji deo se dosta podigne, a na gasu se oseti da joj fali snage. Napominjem da ima odlične amortizere i vešanje. Zato je smatram više "produženim" običnim autom nego pravim karavanom, odnosno njen prtljažnik je produžen i veće zapremine zato da bi primio par kofera više prilikom puta do mora, a nikako par (desetina) kilograma više.
Druga mana joj je dosta loša limarija. Rđa polako počinje da proviruje, što je najčudnije, na mestima gde je ne bih nikad očekivao... Opel nikako da popravi staru boljku..
Za ilustraciju, imao sam u firmi i Audi 100 Avant 2.0. To je za klasu veći automobil od Aste F karavan. Njega si mogao tovariti do mile volje jer teret teret uopšte ne oseti. A tek kakva mu je bila limarija... Kupljen je sa udarenim prednjim levim blatobranom (oguljena farba, ispod se vidio pocinčani lim) i vožen tako skoro godinu dana. Na tom mestu se za to vreme nije pojavila ni tačkica rđe...
Od tada, što se tiče limarije (a i mnogo čega drugog), Audi je zakon za mene...
p.s Klio i Punto istih godišta po udobnosti i svemu ostalom ne mogu ni da prismrde Astri karavan
[ dalibord5 @ 20.09.2006. 21:39 ] @
Sto se karavana tice,najbolje su mi se pokazali pasatovi karavani.Izdrzljivi su kao mazge i imaju jako puno prostora i za putnike i za teret.
[ rafiki @ 21.09.2006. 08:29 ] @
Citat: Sasa_NS: Imam u firmi Astru F '96. godište, karavan, 1.6...
Za vožnju je to super autić, vrlo je laka, upravljiva, čak i jako udobna (servo, klima). Ima i odličan motor. Imaš dosta prostora i napred i pozadi, no primetio sam vremenom da to ipak nije "klasični karavan" - dakle, ne trpi pretovarivanje. Iole teži teret u prtljažniku i sva legne pozadi, prednji deo se dosta podigne, a na gasu se oseti da joj fali snage. Napominjem da ima odlične amortizere i vešanje. Zato je smatram više "produženim" običnim autom nego pravim karavanom, odnosno njen prtljažnik je produžen i veće zapremine zato da bi primio par kofera više prilikom puta do mora, a nikako par (desetina) kilograma više.
Da li si probao da napumpas amortizere kad si je tovario? Te Astre imaju mogucnost da se zadnji amortizeri napumpaju upravo zato da zadnji kraj ne bi legao kad se natovare. Naravno, nije preporucljivo drzati ih stalno napumpane, posto je onda zadnji kraj visok ako nije opterecen.
Pozdrav
[ vladd @ 21.09.2006. 15:17 ] @
U pravu si dalibore za pasate, ali su oni nekako "blizi" audiju i mercedesu, i po nabavnoj i po ceni odrzavanja. Preko 50% su skuplji od maree isto godiste.
[ dalibord5 @ 21.09.2006. 18:22 ] @
Zato i dajem prednost Marei.Folksvagenova vozila su kod nas neumereno skupa.Jesu dobra,ali necu da placam nerealnu cenu.
Pa kod nas golf star dvadeset godina kosta preko 3 000 evra!
Nisam video nijedan dobar auto za 4 500 evra u klasi Fiat Maree,sa toliko opreme i tog godista.
Drugar prelazi ogromne razdaljine,radi sa grejanjem i ume da optereti auto,doduse umereno,koliko je razumno.
6 meseci takve eksploatacije,12 000 km i nema zamerke,iako je rec o polovnom automobili,starom oko 5 godina.
Sve u svemu dobra muzika za te pare.
[ Sasa_NS @ 21.09.2006. 20:53 ] @
Citat: rafiki: Da li si probao da napumpas amortizere kad si je tovario? Te Astre imaju mogucnost da se zadnji amortizeri napumpaju upravo zato da zadnji kraj ne bi legao kad se natovare. Naravno, nije preporucljivo drzati ih stalno napumpane, posto je onda zadnji kraj visok ako nije opterecen.
Pozdrav
Za ovo prvi put čujem...
Za tako nešto znam da imaju mogućnost starije Omege (mislim da se duvaju neki posebni vazdušni amortizeri/jastuci, ne ovi "klasični"), no za Astru F mi to nije poznato...
Imam njenu knjigu sa tehničkim uputstvima (specifikacijama), pa ću baš pogledati (sutra)...
[ lancia88 @ 22.09.2006. 08:15 ] @
Pozdrav,
Vladd, zaista nema potrebe za toliko dozvolis sujeti da dolazi do izrazaja, nista nisam izvlacio iz konteksta, napisao si da karavan gubi trku sa pikap-om zarad mogucnosti veceg krcanja tereta, to je bio sam pocetak posta i nema govora o izvlacenju iz konteksta. Malobrojna srpska porodica u kolima je upravo osnova za razmisljanje na temu van-ova jer danas jedini pruza upgrade sa karavana na nesto funkcionalnije u smislu osnovne potrebe za putnickim vozilom i sa povremenom, tj. sporednom potrebom za vecim prtljaznim prostorom. Ja sam na to obratio paznju autoru teme upravo zato da bi ostao fokusiran na ove mogucnosti karavana i to sa aspekta njegove, uslovno receno, evolucije u smeru van-a i time jos neprimetnijeg raslojavanja od limuzine. Dakle, bazicne ideje i limuzine i karavana su priblizenije a sto ce reci da su ideje karavana kao kombinovane limuzine ne samo prezivele vec i usavrsene. To opet govori o svrsishodnosti tih ideja na globalnom planu. Mozda mu to bude neka smernica, njemu ili nekom drugom, ja upravo tom logikom ne dozvoljavam da se nadjem bez jednog karavana u kuci iako se povremeno cak javljaju i van-ideje i kod mene ali me mnogo trenutno pleni ova Lybra o kojoj sad pregovaram.
[ overburn @ 22.09.2006. 08:53 ] @
Ko hoce da se pocasti Mareom 2.0 20V ili bilo kojim drugim Fiatovim autom sa tim motorom, a kupuje ga polovnog i zeli da mu promeni zupcasti kais (svako ce reci da je to obavezna investicija nakon kupovine polovnjaka) neka racuna sa celim radnim danom odnosno 8 radnih sati za zamenu u ovlascenom servisu jer je propisano da se za tu operaciju motor mora demontirati i izvuci iz motornog prostora i nakon toga opet vratiti tamo - pomnoziti ovo sa cenom radnog sata u ovlascenom servisu i onda dodati na cenu polovnog automobila - pa ce sada mozda biti malo jasnije zasto u inostranstvu zele da se rese ovog automobila blizu predjene kilometraze koja iziskuje ovu zamenu.
Dakle, ko gleda Maree ili Brava/e sa ovim motorom neka dobro pripazi i neka se ne cudi sto mu je cena malo niza u odnosu na konkurenciju.
I na kraju - naravno - nemojte verovati "postenim" prodavcima koji su vratili kilometrazu pa kazu da jos nije vreme za zamenu zupcastog - jer ako vam on pukne na ovakvom motoru (kojeg je inace uzitak voziti) bolje da se oprostite od istog ...
[ bakara @ 22.09.2006. 09:38 ] @
Citat: overburn: Ko hoce da se pocasti Mareom 2.0 20V ili bilo kojim drugim Fiatovim autom sa tim motorom, a kupuje ga polovnog i zeli da mu promeni zupcasti kais (svako ce reci da je to obavezna investicija nakon kupovine polovnjaka) neka racuna sa celim radnim danom odnosno 8 radnih sati za zamenu u ovlascenom servisu jer je propisano da se za tu operaciju motor mora demontirati i izvuci iz motornog prostora i nakon toga opet vratiti tamo - pomnoziti ovo sa cenom radnog sata u ovlascenom servisu i onda dodati na cenu polovnog automobila - pa ce sada mozda biti malo jasnije zasto u inostranstvu zele da se rese ovog automobila blizu predjene kilometraze koja iziskuje ovu zamenu.
Dakle, ko gleda Maree ili Brava/e sa ovim motorom neka dobro pripazi i neka se ne cudi sto mu je cena malo niza u odnosu na konkurenciju.
I na kraju - naravno - nemojte verovati "postenim" prodavcima koji su vratili kilometrazu pa kazu da jos nije vreme za zamenu zupcastog - jer ako vam on pukne na ovakvom motoru (kojeg je inace uzitak voziti) bolje da se oprostite od istog ...
Da nazalost ovo je tacno, ali teba znati jos nesto, cena zamene zupcastog kaisa za passat karavan 2000god, je bar duplo veca, a i cena passata je duplo veca, cena lamela za passata to godiste zna da bude i preko 1000e zavisno od modela...
I nemojmo o cenama, treba znati da je fiat najjeftiniji zapadni proizvodjAc automobila...
Znaci nije to samo kod fiata tako...
[ Fuzz @ 22.09.2006. 09:58 ] @
Nemojte samo i temu karavan vs. limuzina da pretvorite u fiat vs. ne znam...toyota...
[ rafiki @ 22.09.2006. 10:05 ] @
Citat: Sasa_NS: Za ovo prvi put čujem...
Za tako nešto znam da imaju mogućnost starije Omege (mislim da se duvaju neki posebni vazdušni amortizeri/jastuci, ne ovi "klasični"), no za Astru F mi to nije poznato...
Imam njenu knjigu sa tehničkim uputstvima (specifikacijama), pa ću baš pogledati (sutra)...
Mislim da se ventili za naduvavanje nalaze ispod unutrasnjih poklopaca za zadnja svetla (u gepeku). Mozes da pogledas ako su ti kola pri ruci, pa javi.
Pozdrav
[ bakara @ 22.09.2006. 10:10 ] @
Citat: Fuzz: Nemojte samo i temu karavan vs. limuzina da pretvorite u fiat vs. ne znam...toyota...
Ne brini (ja) necu, samo sam hteo da kazem da to nije tako skupo samo kod fiata...
[ kokanidja2 @ 23.09.2006. 10:22 ] @
Ne bi trebalo da se pretvori u fiat vs...neko drugi ali nije lose da se zna ali bi se zadrzo
na kompakt klasi ili okviru od 5000e jer za ostalo se nema para...
jasno je da je pasat bolji od fiata al pasat tesko da mogu priustiti a marea ja ogromna...barem mi se tako cini
[ HoT_Steppa @ 23.09.2006. 14:06 ] @
Ford Mondeo II je odlican izbor za 5000e. Udobniji je od Passata a i par cm veci, a jeftiniji za odrzavanje od Fiat Maree.
[ bakara @ 23.09.2006. 14:50 ] @
Citat: HoT_Steppa: Ford Mondeo II je odlican izbor za 5000e.....a jeftiniji za odrzavanje od Fiat Maree.
Da, da, kako da ne...
[ HoT_Steppa @ 23.09.2006. 16:26 ] @
Ne verujes?
Po logici stvari, jeftinije je ono sto se manje kvari, zar ne? Delova ima neoriginalnih, kao i za VW i Opel, pa nema da brine.
[ bakara @ 23.09.2006. 17:53 ] @
Citat: HoT_Steppa: Ne verujes?
Po logici stvari, jeftinije je ono sto se manje kvari, zar ne? Delova ima neoriginalnih, kao i za VW i Opel, pa nema da brine.
Po logici? A ne po realnom stanju?
[ HoT_Steppa @ 23.09.2006. 20:25 ] @
Pa naravno po realnom stanju, ali ja ti pricam o Golf sindromu, bolje da kupim nesto ako se pokvari da nije popravka skupa. Gadna bolest. Po mnogima neizleciva. Kupicu valjda nesto sto se ne kvari, a ne sto je jeftino ako se pokvari.
Ajd jedan automobilcic primer od prekjuce. Ortak vozi Nissan Bluebird 2.0 dizel 1984 godina, presao ~oko~ 500 000 km, ne zna se tacno jer se pokazivac zaglavio na 320 000 pre 2 godine, a tad ga je vozio jedan taksista, a on je vozio dosta sa zaglavljenim pokazivacem a sad vozi ortak koji je vec presao 150 000. Nije radjeno nista na automobilu osim zamene potrosnih delova. Radi odlicno i ne pokazuje znake da ce uskoro da crkne. Ludilo od auta. Totalno neupadljiv spolja, a unutra sve na struju. Samo neka klimu, sve ostalo ima.
[Ovu poruku je menjao HoT_Steppa dana 23.09.2006. u 21:40 GMT+1]
[ lancia88 @ 23.09.2006. 20:34 ] @
Pozdrav,
domaci putevi+domace gorivo+domaci mehanicari= nemoguce da se ne pokvari....
[ vladd @ 24.09.2006. 14:05 ] @
Pravo "balkansko odrzavanje" auta. Ili se 80% delova smatraju "potrosnim".
Moguce je da se sprava "kotrlja", ali da motor nije u sjajnom stanju, da je bar jedan amortizer popustio, da je gomila gumica u losem stanju, da su alternator i starter morali da budu remontovani, bar dva puta, da je zamajac kao flis papir, pa lageri, semerinzi, homokineticki, krajevi spona...."potrosni" materijal?
Ili samo nisu "radjeni" radilica, karike i menjac (sto je normalno verovatno za japance tih godista, i Toyote i Mitsubishije..), to je "kapitalna" popravka, pa kada se to ne popravlja, ostalo je "potrosno".
Ali sve to ne "sprecava" kotrljanje
Poz.
[ jojozo @ 30.09.2006. 11:51 ] @
Hmmm neko je vec spomenu da je karavan uslovljen potrebom a kod nekih modela i izgledom (Lybra, Alfa) naravno kada si mlad (relativan pojam 18 do 25) nema sanse da neko kupi karavan medjutim, kada neko ima zenu dvogodisnje dete i drugo na putu ne uzima Opela Corsu. Karavan dodje kao idealno resenje iskreno i ja razmisljam o Marei jtd. Ali nema veze koji je model da li je neko probao da ode na duzi put sa dvogodisnjim detetom u nekoj klasicnoj limuzini (more, inostranstvo) mozda samo mercedes ili Audi A8 moze da primi sta sve mojoj zeni padne napamet da ponese.
[ kokanidja2 @ 30.09.2006. 18:08 ] @
ma sve to stoji...od viska prostora ne boli glava al me interesuje dal auto brze propada kao karavan u odnosu na limuzinu..
dal vise trosi?..mislim da to ima veze jer vjerovatno tezi pa po nekom laickom razmisljanju amortizeri prije odu...i sl.
[ HoT_Steppa @ 30.09.2006. 19:20 ] @
Karavani su tezi 50-100 kg, znaci vise trose i imaju slabije performanse od limuzina. Vecina ima za nijansu drugacije zadnje vesanje od limuzina, vise opruge.
[ lancia88 @ 30.09.2006. 19:41 ] @
Pozdrav,
aaa, tu bih vecu potrosnju vec voleo da vidim...bilo bi zabavno procitati fabricke specifikacije na ovu temu a kada se uzima nesto polovno, ja nikada dosad nisam primetio neke razlike izmedju karavana i limuzine sa istim motorom. Prema fabrikama, razlika u potrosnji se uglavnom krece za vecinu modela ispod do oko pola litra na sto kilometara ali je u praksi vec posle prvih par godina eksploatacije ta razlika svedena na nultu vrednost u smislu primetljivosti. Brze truljenje koliko znam, takodje nije vezano za ove razlike, razlike su uglavnom u onome sto smo vec naveli a opruge zaista jesu malo cvrsce/tvrdje bas da bi se mogao normalno krcati predvidjeni teret pozadi a da to ne ometa voznju.
[ joksa xxx @ 07.12.2010. 22:03 ] @
Ja sam skoro kupio opel kadeta karavana sa 70.000 predjenih kilometara ,nisam u pocetku bio siguran da li je to pravi izbor ali sam brzo promenio misljenje za automobil te velicine 1,3 motor nije previse mali i potrosnja mu je razumna naravno ima svojih mana ali za auto koji sam platio 1000e koji nije truo necujan u kabini lao se upravlja i ima brate mesta za medalju jedini je problem sto mora da se namesti ventilacija , jer kada zatvorim otvore na sredini konzole cuje se pistanje pa ako neko zna kako to da namestim bio bih mu jako zahvalan /Isto tako me interesuje zasto kod opel kadeta grejanje neradi na srednjim otvorima iznad cd plejera kazu mi da je to tako kod svih kadeta malo mi je to nelogicno .
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|