|
[ zooloo33 @ 24.09.2006. 10:25 ] @
| uglavnom sledeci korisne saveta sa ovog sajta registrovala sam firmu..nije ni vazno ali ona se bavi malom proizvodnjom - konkretno - modnih detalja ( tasne, novcanici i sl..) ..godinama sam clan ULUPUDS-a ( udruzenje primenjenih umetnika) i sve to isto sam radila na manjem nivou..mali broj komada prodavala po galerijama i ponekom butiku...elem zelela sam da se legalizujem, proizvodnju osposobila ali posto sam covek "umetnik" a ne strucna u biznisu postavlja se pitanje kako prodavati dalje robu....da saljem kataloge prodajnim mestima ( do kojih mogu da dodjem samo setnjom po gradu ili ????)
kucam na vrata pa nudim robu ...nisam sigurna kako se to radi...znam da postoje komercijalisti ali sta dalje sa njima...imate li neke savete - kako doci do prodajnih mesta ....??hvala
Lara |
[ Stefano @ 24.09.2006. 12:51 ] @
Treba da napravis marketing plan. Nije losa ideja da radis po sistemu licne prodaje, i direktnog marketinga, sto ukljucuje slanje kataloga na kucnu adresu, mada moze i slanje letaka na kucnu adresu, u tom slucaju se ne radi slanje postom, nego angazujes 2-3 momka, odstampas 10 hiljada letaka i za jedno 2-3 dana to se moze podeliti. Isti recept se moze primeniti i na deljenje letaka na ulici, na nekom prometnom mestu.
Razmisli i o tome da napravis, ili da ti neko napravi web site, ako nista bar zbog imidza firme, ali racunaj da ti web site moze mnogo pomoci.
Ako te nesto jos interesuje pitaj, voljan sam da pomognem.
[ dalibord5 @ 24.09.2006. 13:31 ] @
Koja je ciljana grupa?
Kolika je novcana vrednost proizvoda?
Ima li prostora u ceni za stimulisanje prodaje?
[ pctel @ 24.09.2006. 13:50 ] @
Mozda nisi svesna da si dosla do naj tezeg dela u svakom poslu - kao sto sam vec rekao na drugoj temi, mogao bih relativno lako da sklopim milion kompjutera, ali da nadjem kupce za njih, to bi bilo mnogo teze. Znas kako kaze Bill Gates - kad bi bankrotirao i celo bogatstvo mu se svelo na 1$, ulozio bi i taj dolar u marketing. U uspesnim firmama, budzet za reklame se odvaja na sledeci nacin:
1) izracuna se razlika izmedju cene kostanja i prodajne cene svih proizvoda prodatih za mesec dana
2) Jedna trecina toga ide za reklame
3) Druga trecina toga ide na troskove
4) Treca trecina toga je dobit koja pripada vlasniku firme
Ili, drugacije receno, vlasnik uspesne firme 10 dana mesecno radi za reklame, drugih 10 dana za troskove i trecih 10 dana za sebe.
[ zooloo33 @ 24.09.2006. 15:22 ] @
Hvala svima na odgovorima...stvarno - svaki savet pomaze...
Moj osnovni problem je u stvari sto nemam svoj lokal...cini mi se da bi tada reklamiranje imalo mnogo vise smisla...recimo - ja dajem svoje tasne u par ( bukvalno ) butika ...ali kontakt sa vlasnicima je cesto malo neprijatan...ja dodjem - odmere me onako odozgo , nadole...kao da hocu da ih prevarim...a ja onda nudim svoje proizvode...To je deo koji moram da usavrsim...Verovatno cu svoj katalog - a imam ga , podeliti po raznim kozmetickim salonima i sl..tamo dolazi puno zena...
imam i sajt - za sada je .com ( ja ga napravila za jedno vece pa ne zamerite ako nije bas savrsen..) www.zooloobags.com
a uskoro cu preci na co.yu i nadam se i prodaji preko neta..
iskreno - igrom slucaja - moji proizvodi relativno cesto izlaze u Joy-u i Jolly-ju pa i drugim casopisima...bila sam nekoliko puta na televizijama i slicno ...medjutim ja bih da udjem recimo u neke malo vece prodajne mreze ... mada iskreno ne znam ni da li ih kod nas ima ...tipa robne kuce ...a ne butikasa koji zaista prodaju uglavnom jeftine stvari za petostruku cenu ...a i marze su sacuvajmemmiliboze...50% od moje cene...ali to je ok...ako se stvari prodaju...
proizvodnja mi je uhodana i mada imam relativno mali obim - recimo 60-tak mesecno cija je trzisna vrednost oko 6000 e
ispada da bih fino zaradila ako sve prodam...Ostalo bi i za reklamu...Jedino ne bih da ih prodajem kucno - nego prosto da udjem u neku mrezu...Taj deo je malo tezi...Posebno sto - a videcete ako odete na sajt - ja pretendujem da to ima i neku "umetnicku" vrednost....uh...
jos jednom hvala momci....PUNO!!!
[ zooloo33 @ 24.09.2006. 15:29 ] @
P.S. ostadoh duzna odgovor..
- Ciljna grupa - zene ...od 20 - 70 stvarno , do sada nije bilo pravila ...osim da nisu bas jeftine .pa mozda ne hvataju sire narodne mase , ali to i nije cilj...ja racunam da u Beogradu ima barem 20 - 30 000 ...recimo svi oni koji udju i u Zaru...
- Troskovi -nazalost veliki , oko 50 % cene ...priblizno 50 e...u prodaji finalna cena prosecno 100-120 e
- Ukoliko bih dobro prodavala ostajalo bi poprilicno mesta za reklamiranje...Recimo da sa 30 komada pokrijem svoje troskove ...ostalih 30 koje mesecno proizvedem su mi zarada...
uhhhhhhhh.....izvinite ako su ovo pocetnicka pitanja .....jedino sto sam shvatila o ekonomiji je pravilo velikih brojeva...odnosno - da zaposlim jos 5 ljudi proizvela bih deset puta vise a troskovi bi mi porasli dva puta ...a zarada skocila nevidjeno...eto...za sada
[ Stefano @ 24.09.2006. 17:19 ] @
Definitivno treba da ubedis ciljnu grupu, da je recimo tvoja tasna boljeg kvaliteta od one u Zari ili Mangu, za nizu cenu.
Da li imas kataloge tvojih tasni? Moraces da izracunas troskove.
Da li si napravila breakeven analizu? Moras tacno da izracunas koliko prodatih proizvoda pokriva troskove, i da na taj nacin odredis cenu u maloprodaji.
[ zooloo33 @ 24.09.2006. 19:00 ] @
imam kataloge i da ..cena mi je nesto niza od onih u Zari i Mangu...Naravno i ja sta god da kupujem prvo odem tamo ..po "deafault-u"...mislim da mi nije neinteresantan proizvod - ima gomile zena koje u stvari ne vole da imaju ono sto imaju i druge...tasne su kozne, cak mozda i bolje izrade i od bolje koze ...ali to jos naravno nije dovoljno ...svesna sam...
dosadasnja klijentela je dosta fina ( zaista - pune su hvale - sve pr-ovi , novinarke, slikarke...uspesne mlade zene koje mogu da kupe i nesto bolje od mene ) ali je brojcano mala..najvise zbog toga sto nisam locirana pravilno...
Proracunala sam sve cene i troskove..
i ulagacu u reklamu...ali ako nemam svoj prostor - nazalost i najvise zbog toga sto sam preracunala da zapocetak ne mogu da priustim dobar lokal i minimum dve prodavacice - gde i kako da prodajem??
Iskreno znam da ne poznajem trziste...i to je moja najveca mana ...uopste nisam u stanju da procenim koliko bih i gde prodavala...
Tako da se ne usudjujem da udjem u vecu investiciju kao sto je iznajmljivanje lokala - a pretpostavljam da bih u dzepu trebala da imam pare koje pokrivaju makar 6 meseci proizvodnje i prodaje ...a to je uh...vise nego sto imam..
i sta mi preostaje..ako izigravam sama sebi agenta prodaje a hocu recimo da prodajem u Mamutu ili Merkatoru...Nabavim telefon - zakazem sastanak , pa nudim ....da li se to tako radi...ja stvarno nisam sigurna...
[ VRider @ 24.09.2006. 19:57 ] @
Odluci se za pocetak da li zelis da pravis konfekciju ili nesto posebno.
Ako radis nesto finije, gde svaki proizvod ima neku svoju pricu i poseban je na svoj nacin, onda mozes da ides i sa manjom klijentelom, nesto visim cenama, i diskretnim reklamiranjem. Ono u fazonu javna tajna, a najbolja reklama ce ti biti preporuka dosadasnjih klijenata.
Ako pak hoces da radis za siroko trziste, da se prodajes na svakom koraku, onda moras imati i cenu koja moze da konkurise onome sto se sada prodaje na svakom koraku. A sa kinezima se nije igrati.
Dakle, kada se kaze da odredis ciljnu grupu, ne misli se samo na 20-70 godina. Nisu ni devojke/zene od 25 godina jedna grupa. Imas one koje prate neke svetske trendove, imas one koje same nesto fazoniraju, imas one koje samo kupe bilo sta. Moras da znas tacno ko su tvoji klijenti. Najbolje je da, kao sto i sama kazes, to budu uspesne mlade zene, koje su vec postigle nesto, i koje mogu da priuste nesto ekskluzivnije i licnije (i naravno, skuplje ).
[ Marko_L @ 24.09.2006. 20:00 ] @
Ne znam zašto stalno potenciraš da ti je problem lokal da bi mogla da ulažeš u marketing (ili mi se barem tako čini). Nema to nikakve veze. Cilj marketinga je da se tvoji proizvodi pročuju, i da se ljudi zainteresuju za njih na ovaj ili onaj način. Prema tome, ako već imaš registrovanu firmu, ne treba ti lokal da bi mogla da se reklamiraš, odnosno, ako već radiš proizvodnju, ne moraš da radiš i prodaju. Naravno, svaki početak je težak, tako da se mora raditi polako i isplanirano, pogotovo kada je u pitanju marketing. Najbitnije u svemu je proceniti mentalitet ciljne grupe i raditi marketing na osnovu toga. Pošto kažeš da su u pitanju relativno skupi proizvodi, ciljna grupa svakako ne mogu biti sve žene, već one iz šou biznisa i one koje pripadaju "krem" društvu, a njima takvi proizvodi pre svega predstavljaju statusni simbol. Naravno, to ne znači da žene iz takozvane srednje ili niže klase ne bi kupile taj proizvod, ali treba misliti o tome da one ako se već reše da odreše kesu za tašnu recimo, , odrešiće je za nešto što ima ime i što nosikaju slavne ličnosti, u suprotnom će je jednostavno kupiti kod Kineza za mnogo manje pare. Prema tome, moj predlog ti je da pre svega pokušaš da proguraš te proizvode kod ciljne grupe. Dakle, reklama na nekoj popularnijoj televiziji ili radiju, promoter iz sveta poznatih, pominjanje tvog proizvoda u modnim emisijama bi bili pravi potezi. E sad, to zahteva prilična novčana ulaganja, a ako toga nemaš, možda bi mogla da razmisliš o varijanti da pokušaš da postaneš sponzor nekog kviza, gde bi jedna od nagrada bila tvoja tašna (ili neki drugi proizvod), ili još bolje neke emisije, u kojoj gostuju slavne ličnosti i gde bi gosti dobili neki od tvojih proizvoda na poklon. Ako su ti tvoji proizvodi zaista toliko kvalitetni, oni koji ih budu dobili/osvojili će ih svakako nositi i pričati o tome, a bolju reklamu ne možeš da dobiješ. Svakako, što popularnija televizija, i što popularniji kviz/emisija, to bolji učinak reklame. Naravno, ni letci koje je neko već pomenuo, nisu na odmet, a zahtevaju relativno mala ulaganja. E sad, to je nešto što bih ja uradio, i što mi deluje kao dobar potez, ali ne mora da znači da ja razmišljam pravilno.
[ pctel @ 24.09.2006. 20:43 ] @
Citat: zooloo33: ako izigravam sama sebi agenta prodaje a hocu recimo da prodajem u Mamutu ili Merkatoru...Nabavim telefon - zakazem sastanak , pa nudim ....da li se to tako radi...ja stvarno nisam sigurna...
Pazi ovako...
Zamisli jedan spil karata, koje su licem prema dole rasporedjene po stolu. Tebi trebaju recimo samo kecevi. Njih ima 4, ostalih karti koje ti ne znace ima 48. Sta radis - nerviras se sto ne znas koje od karti su kecevi ili prevrces redom dok ih ne nadjes?
Isto tako je i ovde, da bi nasla 4 radnje koje ce ti znaciti u zivotu, moras obaviti jos 48 poslovnih razgovora kojima neces nista postici. Dok ne prevrnes kartu ne znas da li je kec, dok ne zavrsis razgovor ne znas da li je ta radnja tvoja zivotna sansa. veoma lako se moze desiti da prevrnes deset... dvadeset... karata i jos ni jednog keca, neces biti ocajna, oni su tu negde, samo jos nisi naisla na njih. Jedno je sigurno - niko od nas ti ne moze reci gde tacno na stolu se nalaze kecevi. Nema sanse da prevrnes prve cetiri, nadjes ih i resis problem.
[ gorancir @ 24.09.2006. 21:08 ] @
Marketing je najbitniji ali takodje i distribucija. To znači da ti u recimo 10 radnji imaš po 10 tačni (5-6 modela) na lageru pa marketingom a prodaš iste. Nije loše da napraviš kvalitetne kataloge (ali one naj naj) i da imaš svoju mrežu agenata (komercijalista) koji će raditi na procenat. Tašna košta 120 EUR agentu ide 20 EUR što nije mnogo veliki % jer je i tebi u interesu da ti proizvodnja radi (kao što je Oriflame i Avon...).
Neka se isti ti katalozi nalaze i frizerskim i kozmetičkim salonima, pozorištima, restoranima... Efekta će sigurno biti!
[ dalibord5 @ 25.09.2006. 00:39 ] @
Napraviti brend.
Prepoznatljivo ime.(bar u nekim krugovima)
Obezbediti ekskluzivnost svog proizvoda.
Prodavati komad po komad robe izbegavajuci posrednike i tako ostvarivati sto vecu ustedu(bacanje para na reklamu na TV-u ili masovna distribucija kataloga nema smisla u ovom slucaju)
Ostvariti odgovarajucu akumulaciju kapitala.
Otvoriti lokal u elitnom delu grada(knez Mihajlova)
Primer moze biti Swarovski.
Ili pristati na manju ekskluzivnost i masovniju proizvodnju,sa nizom cenom i sirom ciljnom grupom.
[ zooloo33 @ 25.09.2006. 09:33 ] @
divni ste stvarno...ne samo da mi svaki savet nevidjeno utice na entuzijazam , nego doda i kockicu koja nedostaje u slici...sto bi rekli " javlja mi se.."
ja definitivno zelim da idem na manje - ekskluzivnije serije ...i manje vise probranu klijentelu ...mada - u zenskoj modi to je prilicno relativna stvar...ja imam veoma jasnu sliku - ko kupuje moje proizvode..i to je za pocetak veoma vazno...imam mnogo energije a i ideja...nedostaje mi iskustvo i veci kapital...ali - to je nesto sto se stice...
Citat: Dok ne prevrnes kartu ne znas da li je kec, dok ne zavrsis razgovor ne znas da li je ta radnja tvoja zivotna sansa. veoma lako se moze desiti da prevrnes deset... dvadeset... karata i jos ni jednog keca, neces biti ocajna, oni su tu negde, samo jos nisi naisla na njih.
ovo mi je fenomenalno....jos jednom - hvala ...
[ Marko_L @ 25.09.2006. 22:14 ] @
Da, samo imaj u vidu da ćeš uvek imati bolju poziciju u pregovorima ako prodavnica (ili lanac prodavnica) zatraži od tebe mogućnost da prodaju tvoje prozvode, nego ako ti zatražiš to od njh. Tako da, nikako nemoj da zapostaviš aspekt sticanja imena i popularizaciju tvog proizvoda.
[ zooloo33 @ 25.09.2006. 23:56 ] @
hm....razumem...negde mi se javlja prica o koki i jajetu...reklamiranje je malo tricky.. da ne bude prosto ni prizemno ...ni namenjeno sirokim masama ...a da svi cuju...i misle o tome...nema sanse da to zanemarim, prosto nisam sigurna odakle da pocnem...ali hvala, svakako...
[ deki77 @ 26.09.2006. 07:58 ] @
@zooloo33
Torbe su ti VRH !!!!
[ zooloo33 @ 26.09.2006. 09:45 ] @
Hvala...Nemas pojma koliko mi znaci...Mi svi sto nesto smisljamo - pravimo smo ekstremno nesigurni ...
Jos od muskarca - takav kompliment....Eh....
[ Davor Vlajkovic @ 26.09.2006. 13:52 ] @
Isti kompliment i od mene
Vezano za temu, moje mišljenje je manje-više reflektovano kroz poruke drugih korisnika. Razvij sajt (optimizuj ga za sve browsere koji se masovno koriste, plus english verzija i povezivanje sa servisima za online naplatu preko kartica) i oglašavaj se na sajtovima čiji se posetioci uklapaju u profil prosečnog kupca tvojih proizvoda.
I sama kažeš da si umetnička duša kojoj klasične biznis radnje tipa pregovaranja ili prodaje ne idu baš najbolje, pa zato gledaj da te obaveze prebaciš na druge koji su u tome uspešniji - stupi u kontakt sa galerijama, kafićima, salonima lepote i sličnim fancy lokalima po Srbiji i ponudi primamljiv % od svakog prodatog artikla. Možda i da poradiš na ambalaži, neka svaki proizvod dođe u nekoj žešće dizajniranoj kutiji ili limenci sa sve brošuricom koja prezentuje druge proizvode, i obavezno naglasiš da je moguće sve to naručiti kod nekog od tvojih lokalnih zastupnika, ali isto tako je moguće i brzo & lako naručivanje svega toga online. Nema potrebe da u startu bacaš pare na najam lokala, komunalije i osoblje kada za tim još uvek ne postoji realna potreba. Podjednako uspešno možeš da radiš i u slučaju kada ti se firma sastoji od poštanskog sandučeta, telefona i računara. Zašto trošiti na nepotrebne stvari, logičnije je akumulirati novac za proširenje posla, zar ne?
Pozdrav
[ zooloo33 @ 26.09.2006. 19:30 ] @
potpuno se slazem...trenutno sam negde na pola dizajna sajta ( cekam fotke novih modela )..tako da mi je taj korak potpuno jasan...
ambalaza - takodje - slazem se da je to 50 % utiska...usput - dugo sam pokusavala da napravim bas limenke - medjutim nasi proizvodjaci uglavnom rade standardne profile koji se tesko uklapaju u moj program , sto zbog velicine , sto zbog oblika ...ako neko zna nekoga ko radi limenu ambalazu u "custom" obliku , sto bi rekli mo meri - a da alat nije 2000 evra..molim javite...
e sad...
Citat: stupi u kontakt sa galerijama, kafićima, salonima lepote i sličnim fancy lokalima po Srbiji i ponudi primamljiv % od svakog prodatog artikla
OVO JE MOJ PROBLEM.. .daleko od toga da sam stidljiva ili smotana ...ili sta god vec...Ja zelim da stupim u kontakt ali nisam sigurna kako ...recimo
1. Prvo pozovem telefonom vlasnika i zakazem sastanak.?
2. Pod pretpostavkom da me ne odbije vec preko telefona , sastanak se i odigra...
3. Ja prezentujem svoju robu i ponudim uslove..?
Propustila sam nesto...
Plase me pogledi tipa: Jos jedan koji me smara...jos jedan trgovacki putnik koji ti kuca na vrata...znate vec...Kako da to izvedem elegantno i profesionalno...?
[ deki77 @ 26.09.2006. 19:54 ] @
mislim da je malo glupo i neprofi, kako rekoste da ideš "od vrata do vrata " bukvalno...
Taj proizvod,marketing mora da ima nešto sasvim profesionalniji pristup kupcu/distributeru itd.
[ zooloo33 @ 26.09.2006. 22:39 ] @
Slazem se naravno !!!!
to i zelim da izbegnem....ali dajte mi alternativu...ako cekam da se proslavim ...moze da potraje ...da li vec rekoh da sam bila bar 10 puta na tv-u pa me opet niko nije zvao za saradnju......
od vrata do vrata...je skrooooooooz bezveze....
[ operacija @ 26.09.2006. 22:55 ] @
Neke uspesne firme i do 80% zarade izdvajaju na reklamu.
[ zooloo33 @ 27.09.2006. 01:03 ] @
da li je ovde akcenat na uspesne...
ali ok...recimo da ulozim ...ni sama ne znam koliko ...par soma...postavim bilborde....napravim kataloge ...
mislite da bi me trazile maloprodaje...??....kupci bi morali da budu usmereni ka necemu sto mogu i da opipaju...
dragana ognjenovic, manuel...ko god....svi imaju svoja prodajna mesta ....
[ pctel @ 27.09.2006. 01:05 ] @
Mozda... eventualno... ne bi bilo lose...
da kontaktiras marketinsku agenciju i prebacis na njih deo posla. Verovatno dok ovo citas pomisljas kako treba neka ogromna suma novca da bi se angazovala marketinska agencija, ali situacija je totalno drugacija marketinske agencije u principu rade - BESPLATNO! Sigurno ti nista nije jasno kako to neko radi besplatno, ali... ja sam ih angazovao za razne sitnice, recimo vizit karte, oni sakupe narudzbine za vizit karte od 50 firmi, besplatno odrade pripremu i pojave se u stampariji kao "krupan igraac" kakvima mora da se da popust. Tako njima stamparija da recimo nizu cenu za 20% od one koju bi dala meni, oni uzmu tih 20%, a ja svoje kartice dobijem po ceni po kojoj bih inace morao da platim stampariji, jos mi oni besplatno to pripreme, odnesu na stampu i donesu na adresu. Slicno je i za ostalo - reklamne kese, oglase, radio/tv reklame... pomenuli su mi jednom prilikom da mogu da mi odrade i kompletnu marketinsku kampanju gde je njihova briga za sve - od ideje do realizacije. Nisam bio zainteresovan za to tako da nisam ni pitao za detalje, ali neosporno je da mogu posao da odrade bolje nego ti ili ja ili neko kome mozak funkcionise na nekoj totalno desetoj frekvenciji od te na kojima radi mozak tih marketing strucnjaka. Nadji neku takvu agenciju pa ih pozovi na razgovor, nemoj misliti da imas neku obavezu zbog toga sto su dosli, posao im je takav da oni obicno moraju da traze takve kojima ce moci da prezentuju svoje usluge pa ce biti presrecni sto ne moraju oni tebe da traze nego si ti nasla njih. Kazem ti, nemas nikakvu obavezu da ih angazujes posle razgovora ako ne smatras da bi ti ta varijanta odgovarala, jednostavno se zahvalis, kazes da za sada nema uslova za saradnju i da ces ih angazovati jednog dana ako se situacija promeni. Ako nekim slucajem ne uspes da nadjes ni jednu marketinsku agenciju, javi se da ti predlozim ovu sto meni radi gore pomenute sitne poslice, ali prvo pokusaj da nadjes sama, da ne ispadne posle kako ja zloupotrebljavam forum kako bih nekoga reklamirao.
[ deki77 @ 27.09.2006. 08:00 ] @
Ja mislim da je najbolje za početak da otvoriš(iznajmiš) lokal,na nekom dobrom mestu i lagano kreneš...sa prodajom...
Može i uporedo s'tim i marketing i ostali vidovi oglašavanja...
Nema ništa dok kupac ne vidi proizvod i neoceni kvalitet(ne opipa ga).Znaš kako je kod ljudi(ts žena...obilaze butike)to se pročuje brzinom svetlosti,kad je nešto novo,riučni rad,unikat,kvalitet itd....kasnije tebi reklama i ne treba(kao npr. Manuel-u)...OK treba se probiti...treba vremena ...ali ja mislim da prodajni prostor moraš(trebalo bi) imati...
Uporedo s'tim širiš svoju mrežu,po buticima,TC,robnim kućama,po unutrašnjosti Srbije.Oni kasnije dolaze kod tebe..a ne ti kod njih !!!!
Sama si rekla da su loša iskustva sa pregovorima(kada ti ideš)....jer takav je mentalitet kod nas!!!!
[ zooloo33 @ 27.09.2006. 11:32 ] @
Sto se agencija tice...naravno - padalo mi je napamet...iskreno moja kuma ima agenciju , i gomila ljudi koje ja znam rade u vrlo zvucnim firmama...i verujte - cene su horor...reda velicine ?0000 ....evra...cak ni moja kuma ne bi tako nesto radila za manje....savet da ...ostalo..ipak..mozda neke manje bi to radile za neki eventualni kasniji profit...neki poznanici ( sve art direktori i slicno ) su mi cak preporucili da na bezobrazluk odem kod najvecih i ponudim im da mi plasiraju proizvod - sto bi oni rekli - odrade kampanju za dzabe - kao lako je raditi za coca - colu ajde vi progurajte mene nepoznatu......generalno - cena za to je preko 10 000 ...a verujte - to mi je mnoooogo....
znam da sam dosadna sa lokalom...licno - kao arhitekta , vizuelac i vec sta mislim da bi to bilo za pocetak jako fino ...ali me plasi da odmah utrcim u toliko troskova...lokal + proizvodnja + zaposleni - mesecno min...4000 ev...mozda bi izdrzala mesec , dva ali ako ne krene ....da li neko ima iskustva sa iznajmljivanjem preko poslovnog prostora???
[ ducka @ 27.09.2006. 13:00 ] @
Ni ja se ne bih slozio sa pctel-om da je rad marketinskih agencija besplatan, sta vise ta recenica mi deluje vishe nego smesna. Neko ko radi tako vizitke kako je pctel naveo nije ni najmenje marketinska agencija vec neka firmica koja se bavi uslugamo ovog i onog tipa (radi sve i svasta a najvishe sta naleti :) ) i takvih "agencija" u novom sadu ima bar 20 a da ne pricam u bg-u. Da bi probila brend posredstvom agencije treba joj mnogo vishe pocetnog kapitala nego za proizvodnju i iznajmljivanje lokala zajedno. Ne preterujem jer pricam iz iskustva jer sam radio za jednu takvu agenciju koja i nije bas klepala po usima a davala je krajnje ok uslugu.
Doduse ima ih raznih sa raznim dijapazonima ponuada ali za video reklamu, vizuelni identitet, fin web site i sve propratne delove marketinga jednog brenda placa se lepa cifra i to u Srbiji, za inostranstvo da ne pricam.
Inace za zoo moj je predlog stvarno iznajmljivanje lokala, sto ti daje neku sigurnost u radu, mesto gde ce ljudi da dodju i vide tvoje proizvode, mesto gde ces i ti mozda da proizvodis svoje proizvode pa cak LIVE pred njima, ima tu raznih opcija, jednostavno drzi se stare dobre marketinske a to je triple P (price, promotion, PLACE). Jebi ga, moras malo da reskiras, pa niko nije u posao usao opusteno i sa nekom lezernoscu a voleo bi da je mogao i imao sredstava.
SVAKI POCETCI SU TESKI I PO MALO RIZICNI, kasnije je sve na tebi mada mislim da imash proizvod koji ce da prolazi ako budes pametno vukla konce a i citala malo neke brosure vezane za marketing, ekonomiju, srednja i mala preduzeca.
[ Davor Vlajkovic @ 27.09.2006. 13:24 ] @
Citat: pctel: Mozda... eventualno... ne bi bilo lose...
da kontaktiras marketinsku agenciju i prebacis na njih deo posla. Verovatno dok ovo citas pomisljas kako treba neka ogromna suma novca da bi se angazovala marketinska agencija, ali situacija je totalno drugacija marketinske agencije u principu rade - BESPLATNO! Sigurno ti nista nije jasno kako to neko radi besplatno, ali... ja sam ih angazovao za razne sitnice, recimo vizit karte, oni sakupe narudzbine za vizit karte od 50 firmi, besplatno odrade pripremu i pojave se u stampariji kao "krupan igraac" kakvima mora da se da popust. Tako njima stamparija da recimo nizu cenu za 20% od one koju bi dala meni, oni uzmu tih 20%, a ja svoje kartice dobijem po ceni po kojoj bih inace morao da platim stampariji, jos mi oni besplatno to pripreme, odnesu na stampu i donesu na adresu.
Ovde je reč o definisanju, kreiranju i razvoju brenda, teško da će to neko da radi free of charge osim u slučaju da baš juri reference. A i moje iskustvo govori da je vrlo zeznuto sarađivati sa takvima jer malo-malo pa izjave nešto tipa "kol'ko pare tol'ko muzika" (ili po kragujevački kakva meni plata takva tebi vratatm). Primer koji si ti naveo se ipak odnosi na znatno drugačiju situaciju jer su imali jasnu računicu kako će naplatiti svoje usluge. U ovom slučaju to je vrlo 'pipava' stvar - možda potope i taj brand-to-be, a možda i uspeju da ga dignu u nebesa. Anyway, ja im sigurno ne bih dao da se igraju osim u slučaju da smo ortaci u poslu pa delimo i dobro i zlo...
[ mkdsl @ 27.09.2006. 14:16 ] @
Citat: Davor Vlajkovic: Ovde je reč o definisanju, kreiranju i razvoju brenda...
Upravo tako! Svaki proboj na tržište mora biti energičan, usmeren striktno ciljnoj grupi, s akcentom na vizuelni identitet kreatora. Svestan sam da se plašiš troškova, ali proboj na tržište ti neće biti uspešan ukoliko pametno ne investiraš.
Evo ja bih predložio nešto ovako: s obzirom da je internet ipak najjeftiniji način reklamiranja (iako ne treba da ti bude jedini način), potrudi se oko izgleda sajta, angažuj par prijateljica da ti izigravaju modele i jednog fotografa, zatim web dizajnera (mada može da prodje i dobro odradjen template sa jedinstvenim crtama brenda koji prodaješ) i sve to upakuj u jednu lepu funkcionalnu celinu.
S obzirom da na našem internet prostoru postoji par ženskih tematskih sajtova (akcenat na forume), predlažem ti da se raspitaš oko cene reklamiranja na njima. U krajnjem slučaju, možeš ponuditi popust na robu korisnicima sajtova (mislim da znaš na šta mislim kad kažem "popust"), na sajtu naravno sredi kontakt formular (neki web form za apliciranje za kataloge i sl). Ja znam jedan izuzetno popularan ženski forum (khm, nisam se registrovao tamo :)), tako da ti mogu na pm poslati adresu, a kod njih se raspitaj za cenu bannera. Naravno, to i dalje ne rešava problem prodajnog mesta, ali šta je tu je, kataloška prodaja može biti vrlo uspešna za kvalitetne proizvode koji su tek u povoju.
U svakom slučaju, ja ne vidim drugi način, sve ostalo će ti isterati dosta novca iz džepa, a u "bari u kojoj ti plivaš, pliva i mnogo drugih krokodila" :)))
Pozdrav i sa srećom, torbe ti zaista izgledaju fenomenalno.
[ zooloo33 @ 27.09.2006. 15:08 ] @
Dragi moji ...dali ste mi neke jako dobre ideje, puno saveta i neogranicenu kolicinu entuzijazma.....
Nadam se da ce sve biti u redu sa mojom firmom...dacu sebi tu slobodu da vam se pohvalim u tom slucaju...
Vama zelim da budete i dalje tako velikodusni i srdacni...I oni konkretni i oni mastoviti predlozi su me definitivno pomerili
od rigidnog pravca razmisljanja...Setila sam se svog prijemnog ispita kad smo svi medjusobno razmenjivali puskice , mada smo bili direktna konkurencija...Ovo su momenti kad sam srecna sto sam u Srbiji...Cudna zemlja...( cudno je sto svi nismo milioneri - koliko nas ima talentovanih i pametnih...) eto...odoh u patetiku ...a sad na posao...
Hvala jos jednom...mnogo..
[ aleksandarg @ 28.12.2006. 14:46 ] @
Neznam da li će pomoći ali po meni bi trebala kao prvo da napraviš brand(recimo zooloo) sve sa karakterističnim logoom. Uz naravno sve one savjete tipa sajta što je jako bitno za današnji biznis.Kao vrstu marketinga bih ti predložijo da odvojiš 3-4 komada i jednostavno ih pogloniš nekom od poznatije raje tipa,glumica,pjevačica itd,oni vole da se šepure sa stvarima koje niko nema a ti imaš šansu da se medju takvim krugovima pročuješ.Radi unikatnu robu,lova je bolja a i sama si rekla da mnogi vole da imaju nešto što nije uniformisano.Kontaktiraj i neke od mladih kolega kreatora pa im ponudi i tvoje proizvode.Ja se lomim oko početka biznisa i da imam konkretan proizvod kao ti ne bi se brinuo.
Samo naprijed i srećno,
[ svi.za.forum @ 17.01.2007. 21:43 ] @
aleksandarg ti je dao predlog sta prvo treba uraditi pre nego sto se odlucis za bilo koji vid reklame.
Prvo nadji dve tri medijske licnosti, objasni im da imas ono sto one nemaju (skolu i diplomu - ovo vazi za estradu: seka, slavica i td. Mada moj bi izbor bio drugaciji ... vidi dole), zamoli ih da ti pomognu u vidu slikanja sa tvojim proizvodom i te iste proizvode im poklonis.
Zatim sa tim slikama delis propagandni materijal, te slike imas u katalogu i td. Za bilo koji vid se reklame odlucis.
Posto trenutno nemas lokal, ja ti predlazem da svu svoju prodaju usmeris na: zlatare (odredjene prodaju i takve stvari), butike, parfimerije i td.
Onaj predlog da imas komercijaliste da prodaju na terenu je aut, jer se tako prodaju serpe, nozevi, plastisni kaisevi i td.
Ti si umetnik ... zapamti ... imaj kvalitet i neka tvoji proizvodi ako treba budu i skuplji od poznatih brendova.
Ja se uvek zapitam zasto je nesto toliko jeftinije od ono drugo i 99,9% uvek kupim skuplje. Sto je sigurno, sigurno je.
Skuplje stvari se lakse prodaju od jeftinijih (jos ako ima slika recimo za mene bi bilo in, g-dja Karic, Djindjic ... uspesne, poslovne, skolovane zene).
Ono sto je najbitnije, tebi je lakse da imas 1 klijenta koji ce da kupi tarbu od 150eura, nego da nadjes 30-ak oji ce da kupe torbu kineske vrednosti.
Zasto? 1 klijenat ako nije zadovoljan, on je jedan i moze da isprica najvise na jos 20njih, a ukoliko od onih 30-ak, samo 10% ne bude zadovoljno to je 3x20=60, tj 120 usiju je culo da ti imas sr... od robe.
Iz tog razloga ja ti predlazem da cene budu iste kao i brendiranih. Naravno kvalitet isti.
pozdrav.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|