[ electrobuka @ 30.09.2006. 23:20 ] @
nexia mi se cini zanimljivom samo me brine cena delova i limarije jel zna neko nesto o tome???hitno mi trebaju informacije
ako neko nesto zna nek mi pise na mail [email protected]
[ sasa022 @ 30.09.2006. 23:37 ] @
www.daewoo.co.yu/Nexia_tk.html
[ HoT_Steppa @ 01.10.2006. 10:24 ] @
Dosta delova pasuje od Kadetta E, cuvene Suze. Dobra kupovina.
[ ilkebgd @ 01.10.2006. 10:41 ] @
evo ti jedan citat sa Cannonball foruma. ovo je napisao lik čiji je nick mikele a koji ima neposrednog iskustva sa tim autom:



Nisam ekspert ali bih mogao da kazem ponesto sto ce ti mozda biti od koristi. Nemam licnih iskustava sa Esperom ali cu navesti auto koji mu je slican vrlo a sa kojim opet imam nekih iskustava.
Moj otac od 1998. ima Daewoo Nexi-u GLX, 1.5V DOHC. 1996.-o godiste; kupljena je polovna sa tada nekih predjenih 15000km. Do sada je presao 105000 km i to iskljucivo u groznim uslovima gradske voznje kratkih relacija i loseg odrzavanja.
Ovom modelu fali klima, airbag, ABS, radio je serijski Daewoo 2x25W RMS, sa 4 zvucnika, antenom koja se automatski izvlaci, dzakom za skije, klupom koja se pregradjuje, tamno tonirana sofersajbna...Dosta opreme za vozilo te klase. Daewoo vozila iz tog perioda sredine devedesetih vrlo malo imaju korejskog u sebi, motori su uzeti od Opela a dizajn kasnijih modela su dobrim delom odradili Italijani. Dakle, cene delova za motor su priblizno iste delovima za Opelova vozila. Originalni, pogotovu ako ih kupujes preko ovlascenih firmi mogu biti papreno skupi, ali sve sto spada u redovan servis moze se lako naci po povoljnim cenama i vrlo cesto u prodavnicama delova za Opel vozila. Uglavnom za Nexi-u pasuju delovi od Kadeta, nikakvo cudo jer je Nexia i radjena po osnovu Kadeta sa 4 odnosno 5 vrata. Tako recimo, odlicne Ferodo plocice sam uzeo za 900 dinara (od Kadeta), Lucas paknovi su bili 1600 dinara. Nista dramaticno, po meni, a verovatno moze i povoljnije jer su ovo cene iz Kraljeva koje su svakako vise od onih u Beogradu. Svecice je takodje lako naci, imam odlicna iskustva sa Bosch super 4, iako po katalogu idu sa jednom elektrodom ja osecam razliku sa ovim. NGK su takodje OK ali su mi se cak i jednokrake Bosh pokazale bolje od njih. Prosli put sam ih uzeo za 1600 dinara a to je bilo vec pre godinu dana.
Krupniji kvarovi i delovi koji ne spadaju u domen potrosne robe mogu da naprave problem, malo po ceni a malo vise po zastupljenosti. Moj savet je da ne trazis delove u ovlascenim firmama jer ce te bukvalno odrati. Ima radnji po Beogradu za korejske automobile gde se moze nabaviti prakticno sve,(ima jedna recimo preko puta kineske pijace na Novom BGD, ne secam se imena tacno, valjda Nippon united ili tako nekako). Dosta njih se reklamira i u Halo oglasima. Preko ovih prvih smo narucili hladnjak koji je stigao za samo 7 dana iz Grcke. Drugi put smo morali da nabavljamo set ventila, gumice i spaner zucastog remena (prezubio motor jer zupcasti kais pukao posle predjenih 70000km, sto moj otac nije znao da treba kontolisati lool ). Uz zamenu pumpe za vodu, lambda sonde, dva puta ultrazvucnog ciscenja brizgaca, 2 zamene akumulatora i kalibracije injection sistema, za ovih 10 godina nikakvih vecih kvarova nismo imali (izuzimam ovu havariju sa zupcastim zbog ciste nase nebrige). Ulje je bilo Shell Helix mineralno, 15W40 koje se trosilo malo (recimo u 6 meseci dolijem po 200ml) poslednja dva menjanja je Shell helix ultra 5w40, cisto zbog nekog mog tripa da sipamo kvalitetnu sintetiku ali istina to je za ovaj auto ipak overkill. E, da zanimljivo da motor ovu sintetiku nimalo ne trosi. Jos da napomenem da je auto zaista bio maltretiran: vodu je sipao ko se setio, ulje ja kad mi padne na pamet da pitam jer taj auto ne vozim. Ima nekih sitnih gafova tipa, pregori sijalica u kontrolnoj tabli ili plafonjera ali se to moze resiti lako.
Limarija je perfektna, to apsolutno nema veze sa onim problemima korozije koje je Opel imao sa Kadetom. Pod je beskpekoran, korozije ima samo na mestima gde je moj otac zveknuo auto pa ga mrzi vec godinu i jace da popravlja. Ako je ista bolje na Nexi-i u odnosu na Kadeta, to je lim.
Kako rekoh, postoje modeli koji imaju full opremu a nje zaista ima dosta. Prostora napred ima solidno, pozadi malo manje ako se ovi na prednjim sedistima razbaskare. Sedista su udobna, nista ekstra, mada nezna pa ovi korpulentniji posle vise godina mogu ova prednja poprilicno da "razgaze". Prtljazni prostor je ogroman, oko 540L, sto je reda prtljaznog prostora limuzina vise klase kao sto su Audi A6 i BMW serije 5. Ja sam sa svojih 90kg i 186 visine bez problema upadao ceo u prtljaznik dok sam recimo menjao zvucnike na zadnjoj tabli. Iz razloga velikog prtljaznika auto je malo nepregledan pri voznji unazad, ali se naviknes. Ima elektricne podizace, osigurace zadnjih vrata da ih iznutra ne bi otvarala deca, zadnje pojaseve...Vrata imaju bocna ojacanja u slucaju sudara itd.
U voznji je specifican. Postoje modeli sa motorom bez DOHC razvoda (oznaka GL i GLE) koji su slabiji ali verujem da korektno vrse posao. 90 odnosno 95 konja kako se negde navodi za ovu moju GLX verziju je odlicno. Sa tih 16V motor se izuzetno lako zavrti i odlicno poteze, na visokim obrtajima inspirisuce "rezi" a na leru je vrlo miran i prijatnog zvuka. Nimalo zacudjujuce jer ipak je to tehnologija dobrim delom pozajmljena iz Opelove GSI serije motora. Toliko sam zbunjenih BMW-a ostavljao na semaforu da je to par puta bilo vise nego smesno, pogotovu sto auto nije imao oznaku modela pa su se svi pitali "sta je to".
Napred je tezak a pozadi vrlo lagan tako da je zimska voznja bez adekvatnih pneumatika na sva 4 tocka jako neprijatno iskustvo. Vesanje je mekano, i auto je inace jako udoban (meni su, poredjenja radi, ledja "otpala" posle 10 minuta voznje u Hyndai Accent-u, a Audi A4 mi po istom osnovu nije nimalo udobniji od Nexi-e, stavise prostora pozadi za noge ima i manje). Cak i moj Fiat Tipo i po prostou napred i nazad "sije" Nexi-u. Nije za divljanje po krivinama jer se lako naginje i "vuce preko nosa". Gume su dimenzija 185/60/R14. Potrosnju goriva nisam merio detaljno jer nisam bio u prilici ali neprovereno oko 7L na otvorenom odnosno 12-13 l u gradu (bezolovnog benzina). Za ugradnju plinskog uredjaja su mi trazili 350 eura. Usisna grana je metalna. Mali tip: GL(E,X) modeli imaju 4 vrata, GT(E,X) imaju 5 vrata,dakle klasican Opel Kadet "suza".
Dobra Daewoo Nexia apsolutno vredi izmedju 3000 i 3500 eura. Ispod 3000 sigurno ne. Za manje pare bih trazio Fiat Tipo. Za tu cenu koju ti navodis vecina ce ti predlagati sumnjive Vektre, izvikane (i precenjene) Passate i Audi, "ocuvane Alfe" i tome slicno. Licno mislim da Daewoo vozila iz 90-ih imaju vrlo malo korejskog a daleko vise evropskog (Opel) u sebi sto ih opet malo izdvaja od svojih komsija najvise cenom delova (opet Opel) i kvalitetom Opela (koji naravno nije u vrhu ali Boze moj). Takodje su ovo modeli predstavljani u vreme kada je Daewoo grabio ka vecoj afirmaciji u Evropi i smatram da nije fuserisao na izradi (koliko to moze jedna mlada firma tada), a sta se desilo posle Leganze, Nubire i prodaje Daewoo-a Chevrolet-u zaista ne znam ali bih rekao da je kvalitet cak i losiji.
U tvom slucaju bih isao na Espera. Vise opreme, verovatno i klima, vise prostora, manje nasvirani ali verovatno elasticniji motori. S obzirom da Espero postoji i u verziji sa motorom koji je u mojoj Nexii verovatno bi ti i 1.8 bio dovoljan. Pretpostavljam da su troskovi registracije zbog zapremine motora jedino sto moze da prestavlja dilemu u ovom slucaju. Opet, sumnjam da ces naci dobrog Esper-a ispod 3500.Ako ne budes mogao, pojuri Nexiu, ako ti otac nije zahtevan mozda ce mu i varijanta motora od 75 konja biti OK. Moj je upravo takav vozac-penzioner, i koliko vidim ovaj auto je kao smisljen za njega.
Mislim da pravilno razmisljas i slobodno juri Espera ili Nexiu. Za to za sta si naveo da auto treba da ti sluzi sigurno neces pogresiti. Naravno stoji prica kao i o kupovini svakog polovnog automobila da treba dobro otvoriti oci i proveriti sta se sa automobilom desavalo ranije, ali to je vec neka druga tema.
.
Nadam se da sam ti umesto nepotrebne kritike koju si nezasluzeno dosad "pio" tokom ovog thread-a za promenu malo pomogao.


Da, zaboravih, prica o popravci limarije i o servisu uopste. Zaista ne znam kako je u Beogradu ali po meni samo LUD covek moze da vozi ovakav auto na popravku (van garantnog roka naravno) u ovlascen servis. Skinuce ti i kozu s ledja. Kakav crni Autotrend servis za Daewoo! Jedanput sam okrenuo broj telefona kada sam nabavljao hladnjak i kad sam cuo cenu uspeo sam da ne padnem u nesvest i spustio slusalicu. Prvi put kada nam je trebao servis,malo sam procunjao ko se u okolini malo bolje razume u strana vozila, dosao kod jednog prijatelja i dovezao auto da ga on pogleda, on kaze:" Jao, ne smem ja to, ne poznajem", ja kazem:"Ma slobodno!", on baci pogled i sav ushicen kaze:" Hej, pa ovo je isto k'o Opel!" i eto, problem resen. Dakle, ako imas majstora za Opela, imaces ga i za Daewoo-a. Pricam naravno za Nexia/Espero modele.
Ne znam takodje ni cemu tolika drama oko limarije i popravke iste. Opet kazem, ne znam kakve su cene limarskih radova u ovlascenim servisima (niti smatram da bi ikoga ko je van garancije trebalo da zanima) ali barem kod mene u Kraljevu, majstori Pera, Mika, Goran i slicni nisu nasli neku razliku niti poseban metod po kome bi se ispravljanje limarije na Daewoo-u razlikovalo od istog postupka na Opelu, Audi-ju i ostalim "ubikvitarnim" markama. Na sta se misli zaista ne znam ali da znam za sve ove godine i silna cukanja koja smo imali na Nexii (zadnji spojler, izgrebano levo krilo i leva vrata, ulubljeno levo krilo i vrata nismo sve zajedno dali preko 500 eura. Jos kada navedem da svaki bolji limar, kao sto je recimo Goran iz Mrsaca kod Kraljeva koji od kifle napravi auto, radi posao za male pare, sta je tu "papreno"?
Cinjenice, ljudi, cinjenice, ne predrasude, molim vas...

Da, to za zatvaranje vrata si dobro primetio, i u pravu si. Nexia ima karakteristican grub, "skljocavi" zvuk prilikom zatvaranja vrata, bas kao i Kadet, ali bih rekao znacajno "nezniji", i on je izrazeniji na zadnjim nego na prednjim vratima. To je verovatno nesto sto je nasledjeno iz starije konstrukcije Kadeta. I mene je to jako nerviralo u pocetku jer sam pre kupovine Nexie (izuzimam Zastavu 128 koju smo imali pre nje) "osetio" vrata BMW-a 520i i starog Audi-ja a A6 pa sam se razocarao kada sam video kako je to na Nexii. Iako sam sarke i brave podmazivao redovno WD40 sprejem i cistio dok sam mogao to je jednostavno bilo tako i taj se zvuk nije mogao ublaziti. Kod mojih kola doduse postoji i blaga asimetrija prednjih vrata jer mi je auto udaran sa leve strane a i inace su vozaceva vrata vise "izakana", ali se suvozaveca vrata vrlo lepo zatvaraju prakticno sopstvenom tezinom gotovo bez tog skljocavog zvuka. Da te ne brine, iako je taj zvuk onako "ruzan za uho" sila kojom zatvaras vrata nece morati da bude nista snaznija od one kojom bi zatvarao vrata na kvalitetnijem automobilu. Lada i Zastava su sto se tog zatvaranja vrata tice, na srecu ipak jako daleko od Daewoo-a. U vezi s tim, skoro sam poceo da cujem neko blago jedva cujno pucketanje u toku voznje na neravnom putu, mislim da su u pitanju sarke vrata koje treba promeniti ali to opet nije veliki problem. Na mom Fiat Tipu imam u vezi s tim pravu nocnu moru, jer su vrata na njima masivna a sarke slabe pa vrata padaju nadole, brave lose zatvaraju i stradaju, ja sam vec dve promenio.
Sto se kvaliteta plastike tice, ne verujem da je u Esperu nesto losija ako uopste i jeste. Espero bi ipak trebalo da je malo visa klasa od Nexie. Enterijer mog Fiat Tipa iz 1992. na losem seoskom putu vise skripuce nego Nexia. Jedno sto Nexii zameram je putnicki prostor, kojeg doduse ima vise nego u slicnim automobilima ali jednostavno kada sednem u Tipo i napred i nazad stvarno mogu da se protegnem, sedista su siroka gotovo kao fotelje. Ovo nije problem sto se Nexi-e tice, tako klaustrofobicno sam se osetio i kada sam seo za upravljac Opel Astre karavan 1996. godiste, pa cak i u Vektri, otprilike tako Opel koncipira automobile.
Nexia je pravljena u dve verzije, barem se tako prica, jedna je Uzbekistanska (manje kvalitetna) a druga ne. To se moze videti po broju i ako je suditi po tome ja imam kvalitetniju verziju. Mozes i to da imas na umu kao bitan detalj prilikom pretrage. Mislim da je sve to objasnjeno u onom review-u Nexie na "auto-oglasima".
Dok sam studirao u Beogradu ranije Espera i Nexia je bilo dosta po gradu kao sluzbenih vozila sa diplomatskim tablicama, a Espero je posebno bio "direktorski" auto. I to bi trebalo da nesto znaci.
Alfa Romeo volim, ali se slazem da nije za ono sto tebi treba i cak mislim da jedino najnoviji modeli 156 i 166 mogu da se pohvale pouzdanoscu koju trazis. Imas na forumu i topic u kome je covek lepo i vrlo objektivno napisao sta je doziveo, lepo i ruzno sa modelom 156 i koji je zakljucak izvukao.
Daewoo je zaista specificna marka koja je igrom slucaja za razliku od ostalih koreanskih i japanskih proizvodjaca vrlo vezana za evropsku auto industriju i to je po meni glavna prednost. Nissan je Nissan, Toyota je Toyota, Honda je Honda i svi oni zbog delova ne mogu biti jeftiniji a Daewoo je u najmanju ruku " Opel prethodne generacije" dakle solidne pouzdanosti i sirom dostupnih delova prihvatljive cene. Daewoo je takodje i zbog zelje da se probije na trzistu uvek pakovao u svoje automobile vise opreme od konkurencije. Da li ces u Pezou 405, Audiju 80, Passatu 2 ili 3 imati isto sto i u full Esper-u za 3500 eura? Sumnjam.
Dakle, meni je Espero ipak vise na srcu. Ako opet hoces Nexi-u, nemoj da se razocaras jer su modeli u prostoj beloj ili trula visnja boji bez alu felni ili makar radkapni vrlo neugledni. Nexia je prelepa sa alufelnama i u metalik sivoj ili zlatnoj boji (kao moja). Za tjuning je kao rodjena jer ima jako zanimljivu liniju, pronadji na internetu Czech-Nexia club pa ces videti sta sve ljudi prave od nje. To je jako zahvalan i dopadljiv auto.

Da ne budu hvalospevi samo oko Daewoo-a, ne znam da li si za te pare razmisljao o Ford Escort-u? Moj brat od strica je uzeo na nekom placu ovde u okolini za 3800E karavan verziju 1997. ili 1998. godiste 1.6 16V model i jako je zadovoljan. Mozda ti zvuci pouzdanije nego Daewoo, (mada je Espero meni mnogo lepsi a bogami i bogatiji opremom).
[ palomas @ 04.10.2006. 08:12 ] @
Ja vozim Nexiu GL 1,5 OHC, 74 KS i mogu samo reći da sam više nego prezadovoljan! Osim redovnog održavanja, baš NIŠTA do sada se nije pokvarilo. Trenutačno ima više od 120.000 prijeđenim km, motor radi besprijekorno i na eko-testu mu mjere emisije CO i CO2: 0,000 - dakle NIŠTA :) Ovaj motor je pravo čudo, s obzirom na broj km, a kao da je novi..

Imam verziju s trojim vratima, unutrašnjost je vrlo komforna i prostrana, auto odlično leži na cesti i pravi užitak ga je voziti. Nedostaje mu klima, ali i to se može ugraditi..

U sporim gradskim vožnjama mašina mu se hoće malo "zalijeniti", zato ga je dobro malo brže provozati po AC i "propuhati" ga.
Jedina veća investicija do sad na njemu bila je promjena prednjih kočionih diskova, i promjena svih kočionih pakni. Sve ostalo još će dugo raditi bez problema....