[ MatezYU @ 03.10.2006. 06:44 ] @
Poz.

Interesuje me koja je normalna radna temperatura benzinskog motora?
Novi automobili pale ventilator za hladjenje hladnjaka tek kada postignu 95 stepeni. Voda kuva na 100 stepeni. Antifriz moze vise da izdrzi, mada sporije cirkulise nego voda.. Posto sam cuo X verzija na ovu temu interesuje me koja je normalna radna temperatura za motor? Da li je 90-92 stepeni normalno za motor? Da li onda ima najbolje performanse?
[ nlupco @ 03.10.2006. 06:50 ] @
92 stepni je normalna radna temperatura
[ MatezYU @ 03.10.2006. 07:14 ] @
Cuo sam neke stare majstore koji kazu da treba namestiti bimetal da ventilator pali vec kod 70 stepeni... Glupost!
[ nlupco @ 03.10.2006. 07:29 ] @
starije majtore za starije motore kade radna temperatura e 80 stepeni
[ tweeester @ 03.10.2006. 08:07 ] @
Kod novijih motora radna temperatura je visa, zbog poboljsanog sagorevanja i zadovoljavanja eko-normi. Tako da neki termostati otvaraju tek na 105-107 stepeni.

p.s. Antifriz u kombinaciji sa vodom, pod pritiskom (kako je inace u rashladnom sistemu kad se motor zagreje) nece prokljucati ni na 120 stepeni.
[ cozmo_im @ 03.10.2006. 10:18 ] @
Radna temperatura zavisi od konstrukcije sistema za hladjenje i motora.

Recimo, na mojoj Toyoti termostat otvara na 82 stepena, a ventilator se pali na 95 stepeni, radna temperatura je 90 stepeni. Opel (stariji modeli) recimo otvaraju tek na 90 a pale ventilator na 95 stepeni. Mislim da je 90-92 normalna temperatura kod vecine vozila.

Novi motori idu i vise, neko je vec objasnio.

Inace, kloni se majstora koji skidaju ili ostavljaju otvoren termostat ili ubacuju termostat koji ranije otvara. To ne valja za motor jer nije projektovan da radi na nizim (ili visim) temperaturama, vise se haba, trosi vise benzina, slabije ide...

Crveno polje na meracu obicno oznacava temperaturu nizu za 5-10 stepeni od prokljucavanja (to je kod starijih automobila mislim 105-110 stepeni).

Ispravan sistem je onaj koji ne dize i ne spusta temperaturu kakvi god da su uslovi (tu ne racunamo 1-2mm pomeranje kazaljke sa centra, to su normalne oscilacije). Ako dize iznad pola cesce (u guzvi, uzbrdo) ili stalno, imate pregrevanje. Ako spusta dosta temp. prilikom voznje ili nizbrdo, obicno zeza termostat.
[ Sasa_NS @ 03.10.2006. 11:14 ] @
A šta ako u vožnji kazaljka stalno stoji u dnu skale (plavo polje) - kao da je motor hladan, a ako negde malo staneš, motor radi (pogotovo leti, semafori, gužva) odmah skoči na drugi kraj skale, preko 90 (a ventilator se ne pali - ili vrlo retko)... Čim ga malo zatrčiš, kazaljka se vraća nazad. Automobil je Opel Astra F karavan, 96. godište, 1.6... Da li je to normalno? Meni ne izgleda. Nakon pola sata stajanja u gužvi, na letnjoj vrelini, ventilator bi valjda morao da se uključi...
Opet, na drugu stranu, ovako sve funkcioniše već dve-tri godine i motor se i dalje normalno ponaša...
[ tweeester @ 03.10.2006. 11:46 ] @
Verovatno je termostat otisao (ili ga je neki pajser izbacio), tako da voda non-stop cirkulise i motor se previse hladi u voznji. Neko je vec objasnio da to nije bas dobro, ceo motorni sklop i svi metalni delovi su projektovani da rade (i postizu odgovarajucu velicinu/oblik/zazor) na odgovarajucoj temperaturi (recimo 90 ili 100 stepeni).
[ Shomi-1 @ 03.10.2006. 12:54 ] @
Na Opel Kadetu 1.3 benzinac, 86. godiste, termostat se otvara na 95 stepeni(tako pise na njemu) a ventilator se pali na 100 stepeni i snizava temperaturu na 95 stepeni(tako pise na termoprekidacu 100/95). To je tako fabricki.
[ broker @ 03.10.2006. 13:02 ] @
Radna temperatura zavisi od motora. Na mojoj Fiesti XR2i je radna temperatura 105 stepeni pa uvek moram da stavljam sredstvo za hladjenje koje je namenjeno za tu radnu temperaturu.
[ FIREBIRD @ 29.11.2006. 20:32 ] @
Moj BMW radi na 105-108c 1.9 motor.
Koristim obican KORSANTIN ne bacajte pare na te skupe antifrize, sve je to falsh.

Pozdrav
[ cozmo_im @ 30.11.2006. 11:39 ] @
Nikako se ne bih slozio. Svaki motor ima propisano koju tecnost trosi za hladjenje. Moze da se sipa i drugacija tecnost i to ce "kao" da funkcionise dok ne krenu problemi (korozija u sistemu, prvenstveno drasticno brze skupljanje kamenca i korodiranje hladnjaka, kanala, ostecenje dihtunga glave motora...).

Korsantin je dobar za odredjene motore, a u odredjenim motorima i konstrukcijama dovodi do habanja i korozije. Ako moze u BMW ne znaci da moze u Opel ili Toyotu, a pri tom i zavisi koje je godiste automobil, kakva je glava, kakav hladnjak i sta pise u uputstvu. Pogresan izbor sredstva za hladjenje dovodi do goreopisanih havarija. Naravno, nece se to odmah desiti, ali kroz par godina moze svasta da se desi, a posle je vec kasno kad mora da se menja hladnjak ili dihtung glave motora.

Kvalitetni antifriz nije falsh, osim ako kupujete u divljim, neproverenim radnjama. U hiper-marketima i na pumpama mozete naci originalna strana sredstva koja su drasticno bolja od korsantina, ali ne bolja u smislu da li bolje hlade motor ili se ne smrzavaju vec su bolji u zastiti motora od stetnih posledica dejstva antifriza.
[ Java Beograd @ 30.11.2006. 16:07 ] @
Dok se nakupi kamenac proći će oko 20 godina. Hladnjak ne korodira svejedno pošto je od aluminijuma ( ili poneki od mesinga ) a još nisam čuo da je nekome korodirao blok motora (nije to sajtna ili blatobran ). Oštećenje dihtunga glave motora tek nema nikakve veze sa ovim, već sa kvalitetom samog dihtunga.
Naravno, postoje manje ili više kvalitetni antifrizi, ali nemojmo da pravimo od komarca magarca.
[ StORM48 @ 30.11.2006. 21:38 ] @
Nominalna radna temperatura Audijevih motora je i znatno viša, što znači da ne postoji baš tačna "prava" vrednost.

Pozdrav
[ HoT_Steppa @ 30.11.2006. 21:43 ] @
Citat:
Voda kuva na 100 stepeni.

Voda kuva na 70-75 stepeni, na 100 isparava.
[ tweeester @ 01.12.2006. 08:49 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Voda kuva na 70-75 stepeni, na 100 isparava.


Deder ti ovo potkrepi nekim dokazima, sa naucne strane, moze link ka par sajtova, pausu iz neke knjige o neorganskoj hemiji, bilo sta? Ne mozes tek tako da "odvalis" cinjenicu i ocekujes da ti verujemo na lepe oci ...
[ HoT_Steppa @ 01.12.2006. 08:58 ] @
Jesi ti bio na nekom casu hemije? Ili jos jednostavnije, gurni termometar u kuvalo za kafu pa meri temeraturu kad pocnu mehurici da se stvaraju (kuvanje), a vidi da li ce doci voda do 100 stepeni pre nego cela kolicina ispari.
[ cozmo_im @ 01.12.2006. 09:39 ] @
Citat:
Java Beograd: Dok se nakupi kamenac proći će oko 20 godina. Hladnjak ne korodira svejedno pošto je od aluminijuma ( ili poneki od mesinga ) a još nisam čuo da je nekome korodirao blok motora (nije to sajtna ili blatobran ). Oštećenje dihtunga glave motora tek nema nikakve veze sa ovim, već sa kvalitetom samog dihtunga.
Naravno, postoje manje ili više kvalitetni antifrizi, ali nemojmo da pravimo od komarca magarca.


Niko nije spomenuo korodiranje bloka motora. Kamenac vrlo lako moze da se nakupi ako antifriz nije odgovarajuci (da znas samo koliko sam video rasturenih hladnjaka posle par godina i glava motora sa ubi boze kamencom). Dihtung glave itekako strada zato sto strada glava a sa njom i ditung. Neodgovarajuci antifriz vrlo brzo moze da osteti glavu motora, pogotovo aluminijumsku.

Evo nam sad upravo iza zgrade jedne Omege iz 1992. godine da vidis na sta lici, svega 200.000km presla, covek sipo korsantin... steta sto je motor vec ociscen i glava uradjena a da nisam odslikao. Da bude drugima za nauk sta radi neodgovarajuci antifriz i ulje. Skoro nam je bio i covek sa Hondom Accord. Lepo je on godinama sipao Galax i korsantin i totalno upropastio motor. Unutra bre sve bilo zeleno da se odvalis. Sine, mogao si kamenolom da napravis od kamenca iz Honde i Omege.

To su samo neki od primera.

Hint: Dovoljno je da se zamalo omasi smesa korsantina i destilovane vode i dovidjenja... a i sam korsantin ubija neke glave i hladnjake.
[ HoT_Steppa @ 01.12.2006. 15:06 ] @
Jel' to mislis na ovaj najjeftiniji zeleni Zastavin Corsantin?
[ moler1 @ 02.12.2006. 22:39 ] @
citam ine mogu da verujem.sto pametujete kad je proizvodjac tacno propisao?za svaki tip vozila odredjeno ulje,odredjeni antifriz,i sve to opet u zavisnosti od regiona,klime itd.Ljudi u svetu ne znaju sta je generalna,dok je kod nas to normalna stvar
[ Goran BG @ 20.12.2010. 14:04 ] @
Retki su ovlašćeni servisi koji svoje majstore šalju na redovne obuke i usavršavanja.

Zbog toga sam ja na pitanje zbog čega mi motor na LPG zimi radi sa pola radne temperature dobio odgovor da je to sve OK jer inače ne bi prebacivao na plin?!?

btw. ima li neko ideju kako da izmerim temperaturu motora?

Hvala
[ vladd @ 20.12.2010. 15:14 ] @
Termometrom, termokamerom..

A koja te temperatura zanima, negde na obodu motora, u medjukomorama gde je tecnost za hladjenje, u cilindtu ili temperatura ulja? I zasto?

Poz