|
[ Shomi-1 @ 04.10.2006. 21:29 ] @
| Pozdrav,
Posto vozim dizela, treba li da mu dodajem u rezervoar odredjenu kolicinu ulja. To mi je rekao jedan majstor koji samo radi dizele(bosh pumpe itd). Rekao mi je da je nafta loseg kvaliteta i da na pun rezervoar sipam 1L ulja, motornog ili dvotaktola.
Sta mislite o tome? |
[ ilkebgd @ 04.10.2006. 22:08 ] @
Zavisi koji je auto u pitanju. ja znam recimo da dvotaktol dodaju ljudi koji voze starije dizelaše koji su predvidjeni za običan dizel a oni ih voze na eurodizel jer je kvalitetniji pa i recimo golf 2 sa njim lepše radi ali onda mora da se dodaje dvotaktol jer eurodizel sadrži daleko manje sumpora od običnog dizela. ako i ti imaš neki od starijih dizelaša ja bih ti preporučio da sipaš eko 3 dizel (i još sipaj dvotaktol), znači on ima do 350 ppm, dok euro 4 eurodizel ima samo do 50, što je jako malo za starije dizelaše kojima je sumpor potreban.
[ vladd @ 05.10.2006. 11:36 ] @
Ciste gluposti, od "majstora", nicim izazvanog, da se tako nazove, pa na dalje. "Kvalitet" nafte sigurno se nece popraviti dolivanjem bilo cega.
Taj "visak sumpora" koji domaca tehnologija "ostavlja" u nafti je 200mg/l (umesto 80 po EU normi).
Lose servisiranje (opstepoznato u Srbiji) ne treba da trazi razlog u losoj nafti, benzinu, fals ulju..
I do sada se voze dizeli, i benzinci, i kada su motori dobri, nista im "ne smeta". Noviji motori su visokoturazni, pa im to "skracuje" vek, ne prelaze milione km. Stariji motori, se nakon 15-20 godina ne mogu servisirati i popravljati "prirucnim" alatima, neophodni su veci zahvati, ili krupnije, neisplatljive zamene. Posto se zamene blokova novim ne isplate, a popravke ne mogu da se obave u malim radionicama, a pri tome auto treba da vozi jos 10 godina, eto krivca za ceste intervencije.
"Bosisti" nesto mogu da poprave, a nesto ne. I to sto ne mogu je otprilike 2/3 onoga sto dobiju da rade. A tada nastupa krpljenje, posto je stednja opsti trend, a da ne bi ispali "krpadzije" treba im neki veeeliki razlog.
Kako nije bilo problema kada je auto imao pet-sest godina, a nafta je isto bilja "djubre"?
Poz.
[ Shomi-1 @ 05.10.2006. 13:08 ] @
Auto je Seat Ibiza 1.9(motor mu je isti kao kod golfa3) '96. godiste, presao je 110 000 km. Na vratancima od rezervoara pise bio diesel i bio gasole i to je precrtano(kao onaj znak zabranjeno pusenje). Ispod toga pise velikim slovima DIESEL GASOLE.
Kod nas u CG na Jugopetrolovim pumpama postoji samo eko dizel i dizel d2. E sad sta im je eko dizel dali je to eko3 ili eko4 nemam pojma. Ovaj majstor mi je rekao da sipam obicni dizel i da dodajem dvotaktol. On kaze da dodavanjem ulja nafta postaje "masnija" a bosh pumpa se podmazuje samom naftom. Znaci li da se dodavanjem ulja povecava i sadrzaj sumpora?
pozdrav
[ ilkebgd @ 05.10.2006. 14:59 ] @
ako sipaš običan dizel d2 ne treba ti dvotaktol jer on sam po sebi dovoljno podmazuje, uostalom auto je i predviđen za običan dizel. ako hoćeš da sipaš kvalitetnije gorivo- konkretno taj eko dizel onda sipaj dvotaktol i to je to. ljudi kažu da i ti stariji motori lepše rade na eurodizel nego na d2. pa ti vidi šta ćeš sipati,odluka je na tebi.
[ vladd @ 05.10.2006. 21:16 ] @
Mozes i da pljunes u rezervoar, zbog uroka i maleroznih "saveta". Sreca da nisu rekli i neki sint Castrol, za 15€ po litru. Sipaj sta hoces ako te polupismeni majstori "uznemiravaju" svojim glupavim savetima.
Kod Helenika je kvalitetniji dizel, tako da...
[ zoxvujke @ 06.10.2006. 09:06 ] @
Pozdrav ekipi sto se tice dodavanja dvotaktola ili obicnog ulja u euro dizel tu se potpuno slazem jer je euro dizel suvlji od obicnog dizela d2 (manje mastan) i losije podmazuje bos pumpu i dizne pa moze doci do ostecenja bos pumpe i dizni zato se za starije motore pa i novije koji imaju sistem PUMPA-BRIZGALJKA treba dodavati ulje u euro dizel a u obican ne. Euro dizel je prvenstveno namenjen motorima sa INJEKTORSKIM ubrizgavanjem goriva zato sto oni nemaju bos pumpu, za motore kao sto su HDI JTD itd.
Euro dizel ima veci Cetanski broj 51 dok obicni d2 ima 45 zbog toga motori starije generacije saeuro dizelom mirnije i tise rade.
Moje pitanje glasi Koliko ulja treba dodavati na 50 litara euro dizela.
[Ovu poruku je menjao zoxvujke dana 06.10.2006. u 16:13 GMT+1]
[ vladd @ 06.10.2006. 11:51 ] @
30 litara po gramu dizela.
Pa nije ovo "javna" rasprava, pa da se "slazemo" ili ne. I kakve su to "gluposti" o "suvoci", dajte malo tehnike, ozbiljnost nije vazna. Pa po toj logici, sta sve treba u bezolovni benzin da se trpa da bi se "zamastio".
Pa jos za motor posle 110000. Kako li je do sada isao....
Dodavanje "masnoca" je najbolji nacin da se cesce srece sa majstorom "bosistom".
[ Shomi-1 @ 06.10.2006. 13:02 ] @
Meni je ovaj majstor rekao da treba dodati 1L na pun rezervoar. Tako da tu je to, na 40-50L nafte.
[ zoxvujke @ 06.10.2006. 15:20 ] @
Citat: vladd: Mozes i da pljunes u rezervoar, zbog uroka i maleroznih "saveta". Sreca da nisu rekli i neki sint Castrol, za 15€ po litru. Sipaj sta hoces ako te polupismeni majstori "uznemiravaju" svojim glupavim savetima.
Kod Helenika je kvalitetniji dizel, tako da...
Pa ti brate pljuj koliko hoces ja ti kazem kako ce bolje motor da radi a i manje ces
bosistu posecivati. Mislim bez uvrede...
Pozdrav ekipi koja me razume...
[ McKracken @ 06.10.2006. 15:45 ] @
Ajoj, opet majstori i "saveti"...
Iz kog to razloga automobilu "treba" sumpor?
[ pejcha @ 07.10.2006. 03:08 ] @
Sta je bosista.
Sto bi se sipalo ulje u bezolovni, nije on bezmasni, vec bez olova.Kakva mutna rasprava.
I meni je majstor rekao da sipam neko ulje u sa evrodizelom u rezervoar, ali ne koristim evrodizel.
[ CharlieUE @ 07.10.2006. 14:22 ] @
Cuo sam za tu pricu o dizelu+ulje ali mi je jedan majstor rekao da koliko je to dobro za pumpu toliko ne valja za dizne, i kaze da nema potrebe da to radim. Probao sam i da sipam mesavinu (D2+ulje) i nisam primetio neku razliku, a na eurodiesel "ide bolje" (ma tripujem).
Pozz
[ vladd @ 07.10.2006. 17:15 ] @
Bosista (bez slova š napisano) je "majstor" sa "Bosh" pumpe, tj pumpe visokog pritiska....kod dizela naravno.
Motor bolje radi. Motor losije radi. I sta ce mo sa ove dve tvrdnje. Da ih "mlatimo" po tekstu. Rek'o "majstor", sa ceelom osnovnom skolom, ponekad srednjom.....
OK, radi motor bolje, ali "zasto", to ne moze niko da objasni, kako to da je sumpor, i "suv" dizel (koji btw ima vise parafina od D1), "poboljsan" sa dvotaktol uljem. A zasto ne bi bio poboljsan sa sint uljem. Da li se povecao "viskozitet, nije, da li se smanjo sumpor, nije, da li je povecan "cetanski" broj dizela, nije, cak je smanjen. Pa koja je to POTREBNA osobina poboljsana. Bolje se "podmazuje" gornji deo cilindra.....
Nije (jos) referendum, nema "glasanja", ajde tehnicki "dokazite" sta je to "bolje", placebo efekat se ne racuna....
Poz.
[ Java Beograd @ 08.10.2006. 17:56 ] @
90 % majstora u Srbiji su zapravo "majstori". Bežali iz srednje škole pa je nisu završili, a onda počeli da rade kod vulkanizera, onda prešli kod komšije mehaničara - i eto za koju godinu velikih umova koji su svakako stasali da ocenjuju inženjerske projekte u savremenom automobilizmu.
Ono što je kod nas Srba tragikomično je da se najčešće ne veruje lekaru, pravniku, inženjeru, ali brate, majstori svakog kova i kalibra su nesumljivi autoriteti.
"Nema sumpora pa je manje masno ! " - zadivljujuća narodna mudrost. Čak sam u dilemi da li da napravim zbirku majstorskih umotvorina.
[ vladd @ 09.10.2006. 14:08 ] @
Mogao bih da razumem "diskusiju" o aditivima za dizel.
Ali o "prirucnim" i pristupacnim tekucinama, druge namene, koje se dodaju sa izmisljenim "razlozima", a za koje, uzgred, i nije projektovana doticna pumpa. Onolike "muke", racunanje gornje i donje granice viskoznosti, protoka, tolerancije za dobijanje visikog pritiska, "ponisti" neki "iskusni" retard, koji je molio za dvojcicu u nekoj skoli vezanoj za tehniku, da bi se nakon toga, nicim izazvan proglasio "majstorom".
I to oni, koji misle da je sinteticko ulje "profiltrirano" mineralno, o hemiji i sastavu i polimerima ne smem ni da pitam, odgovor je, gotovo uvek, "ma to je sve fals, sve je isto, znam ja momka kaji radi u punionici u Pazovi..."
Poz.
[ Goran Mijailovic @ 23.01.2009. 21:34 ] @
Citat: Ali o "prirucnim" i pristupacnim tekucinama, druge namene, koje se dodaju sa izmisljenim "razlozima", a za koje, uzgred, i nije projektovana doticna pumpa.
Hm, u to neko vreme nije postojao Euro 4 ;) pa motor nije ni predvidjen da radi na to novo gorivo.
Danas kod mene nema nigde D2 da se kupi na pumpi, sipao Euro 4 (nekih 18-19l) na Lukoilu i dodao oko 200ml FAM dvotaktola, pa sta mu Bog da.
EDIT:
Izvinjavam se moderatoru ali sam samo zeleo da ostavim ova dva linka, sa stranih foruma kao prilog ovoj temi.
Prvi govori o coveku koji je dodao dvotaktol gorivu i radi se manje vise o pojedinacnom iskustvu, a drugi je rezultat ispitivanja aditiva lubrikanata koji se dodaju gorivu.
Added 2 Cycle Oil, now it's blowing smoke
http://www.thedieselstop.com/f...-now-its-blowing-smoke-188966/
research study on diesel fuel Lubricity Additives
http://www.dieselplace.com/forum/showthread.php?t=177728
[Ovu poruku je menjao Goran Mijailovic dana 25.01.2009. u 17:47 GMT+1]
[ Shomi-1 @ 23.01.2009. 23:10 ] @
Citat: Danas kod mene nema nigde D2 da se kupi na pumpi, sipao Euro 4 (nekih 18-19l) na Lukoilu i dodao oko 200ml FAM dvotaktola, pa sta mu Bog da.
U tim situacijama mozda da, ali inace ne treba dodavati nista.
[ Zarko Silic @ 23.01.2009. 23:17 ] @
Gorane,
izvukao si temu iz naftalina.
U starijim dizelasima nece skoditi. Budi bez brige. Osim toga u ovim hladnim danima preporucljivo je koristiti dizel "evropske orjentacije" (evro, eko,...) ako ni zbog ceg onda bar zato sto dozvoljene niske temperature koja je kod ovih evropejaca -20C (D2 na -5C pocinje da pravi probleme).
[ tdusko @ 24.01.2009. 08:15 ] @
Citat: Osim toga u ovim hladnim danima preporucljivo je koristiti dizel "evropske orjentacije" (evro, eko,...) ako ni zbog ceg onda bar zato sto dozvoljene niske temperature koja je kod ovih evropejaca -20C (D2 na -5C pocinje da pravi probleme).
Potpisujem!
Meni se u 123-ki pred novu godinu zaledio d2 pa sam presao na evro dizel. Od tada nisam imao problema, a bilo je i "vecih" minusa nego tada kada mi se ledio d2.
[ vladd @ 24.01.2009. 13:58 ] @
Ukratko, kao odgovor na temu, NE TREBA da se dodaje dvotaktol dizel gorivu, pogotovo ne "cistim" dizelima, euro 3 ili 4, sto se motora, i sklopova tice.
Sta cete dodati, vasa je stvar, dizeli dosta toga mogu da sagore, i maslinovo ulje, riblje ulje...i vital i suncokret, i shell i motul..
Poz.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|