[ Shomi-1 @ 11.10.2006. 11:48 ] @
Pozdrav,

Auto je Seat ibiza 1.9d i na 100km je potrosio 8.5L . Vozio sam ga samo po gradu, na posao i nazad, kada su najvece guzve.
Da li je to neka normalna potrosnja za taj motor?
[ bakara @ 11.10.2006. 13:40 ] @

Pa to ti je normalna potrosnja, gradske voznje, tako sam i ja mislio kada sam kupio dizelasa od 1900cm3 i slusao price kako trosi 5 kila nafte i slicne bajke, na kraju saznas da to jednostavno nije istina, da auto trosi oko 8l i da prakticno stedis jako malo, negde oko 10 din na 100km u odnosu na benzin, a placas skuplju registraciju...

E sad, postoje i ovi moderniji common rail dizelasi koji zaista trose nesto manje goriva (negde oko 7l za gradsku voznju), ali je opet upitna isplativost, skupa registracija, i preskupo odrzavanje u odnosu na takvog benzinca. Jedina usteda je na malim dizelasima 1.300 ili 1.500cm3 oni stvarno malo trose, registracija je jeftina, ali opet skupo odrzavanje...
[ ilija1 @ 11.10.2006. 14:26 ] @
Ja imam 1.9 jtd i troši od 6 do 10L. zavisi od vožnje. Ispod 6 nikako da stignem jer to znači da treba voziti u 5 brzini max.1500 obrtaja. A ovako se vozit nemože.
Uglavnom trošim oko 8L, a gradska vožnja 9L. Autoput Zagreb- Beograd 11L.
[ salico @ 11.10.2006. 16:22 ] @
Trosi on bez problema 5-6 litara ali ne u gradskoj voznji. Moj auto sa 1.3 cdti motorom prosecno trosi do 5.5l. Mereno od tocenja do tocenja. Dosta voznje van grada. Zimi prosek bude oko 6l
[ bakara @ 11.10.2006. 18:52 ] @
Citat:
salico: Trosi on bez problema 5-6 litara ali ne u gradskoj voznji. ..

Svakako, ali mislim da nije u tome problem, covek koji je postavio temu pita za grad, ja takodje 95% saobracaja obavljam u gradu, tako da me potrosnja na otvorenom bukvalno i ne zanima, jednom ili dva puta godisnje kad putujem...stvarno nije bitno koliko ce da potrosi...Potrosnja u gradu je najbitnija informacija kod automobila...
[ bakara @ 11.10.2006. 18:53 ] @
Citat:
ilija1: Ja imam 1.9 jtd i troši od 6 do 10L. zavisi od vožnje. ...

Ajde reci koji je auto u pitanju, posto ja gledam da kupim nekog stila sa JTD115 motorom...
[ ilija1 @ 11.10.2006. 19:23 ] @
Citat:
bakara: Ajde reci koji je auto u pitanju, posto ja gledam da kupim nekog stila sa JTD115 motorom...

Auto je Lancia Lybra 1.9JTD 115KS Super je to motor ali nikad ispod 6litara. Mada kola su ful oprema i stalno vozim sa "klimom" pa možda zbog toga...
A da i od goriva zavisi, verovali ili ne sa slovenskim dizelom pravim 100 km više nego sa vašim ili rumunskim itd. Znači i gorivo je veoma važno.
[ bakara @ 11.10.2006. 20:00 ] @
Uhh...to je jako lep auto, znaci nisi imao nekih problema?
Inace kakav je za odrzavanje, jel` skuplji od fiata?
[ zugspitze @ 11.10.2006. 20:08 ] @
pozdrav ja imam audu a6 1.9 TDI

mogu vam reci da je potrosnja oko 7 litara a to je u AUSTRIJI a kada sam kuci dole onda mi uzme i do 10 litara pa sam pitao u mom servisu gdje sam ga kupio sto je razlika ali odgovor je bio daa je disel u pitanju
a sta sam js primjetiji da predjem manje kilometara sa tim gorivom nego sa ovim ovamo i jos nesto slabije vuce i to se osjeti tako da nemozes nikada da znaas koliko trosi jedan obicni 1.9 ali u sustini moras racumati na 6-10 litara pozdrav!!!
[ bakara @ 11.10.2006. 20:19 ] @
Ma sto se toga tice dizel je gori i losiji od benzina...
[ ilija1 @ 11.10.2006. 20:36 ] @
Pa znaš kako se kaže u Italiji, Fiat za raju, Alfa za sportski duh, Lancia za gospodu. Prešao sam 180000km bez problema. Redovno servisiran, ulje kvalitetno, promenio jednom zupčasti kajiš, drugo ništa. Moj je sa boljom opremom što znači skoro sva novija tehnička dostignuča, ABS, ASR, aktivno podvozje, 10 jastuka, dupla klima, navigacija, alaram, bose ozvučenje wufer+10 zvučnika, ma šta ja znam šta još.... Motor milina, skoro se ne čuje da je dizel, vuče mnogo bolje od grupe WW i francuza. Imao sam pre toga A6 2.5 dizel ali to je malo drugačija priča, naime drpnili su mi ga u Beogradu pre 3 godine, pa sam onda odlučio da kupim nešto što nije atraktivno za krađu na balkanu i eto uzeo Lanciu i 90° ljudi nikad čuli za taj auto. Održavanje bi trebalo da bude skuplje ali zapravo nije jer se to radi u servisu fiat-alfa-lancia. Znači ista grupa i puno je delova istih tako da se može malo kompenzirati. Sada sam se setio da sam promenio i(ne znam kako se stručno kaže) stabilisatore na prednjem ovesu. To su dve tanke šipke na kraju sa "zglobovima" i ti su isti kod stilota i alfe 156.Kada sam ga kupio imao je dve godine i pola platio sam ga 10000 eura. Eto tolko.
[ bakara @ 11.10.2006. 20:49 ] @
Moracu ovaj tvoj post da kopiram i u temu o fiatu...Cisto da neki malo otvore oci
[ vladd @ 12.10.2006. 11:53 ] @
Upravo tako. "Masa" je "zaslepljena" nemcima, fama kao "simensov sporet". Ostala vozila su im nepoznata, nema "pohvala" u okruzenju, a i nema se para za "eksperimentisanje". Mada je to i "sreca" za one koji hoce dobar auto, koji su pravi "potrosaci", zanima ih kvalitet i udobnost, a ne ime ili prica, pa su pristupacni (bez "naduvane" cene) neki drugi autici.
Lancije, Honde, Seati (za mladje), Citroeni (ili sa "S"), Saab-a ne smem ni da pominjem, i moj "idol" Reno Laguna, su "na srecu" manje popularni od golfova, astri (da ne kazem cele palete opela) i fordova (narocito "kupusara"-karavana).
Pa mi "tesko" pada sto vozim auto, u "ceni" golfa 2, samo sa klimom, servom..., pa je jos i udobniji od "trojke" a duplo jeftiniji.
Ali kao da vecini treba "razlog" kupovine kola, moraju kao da se "pravdaju, nejasno mi je. Kao da su "duzni" da budu "nemacki" "kvalitetni", sto se bas i ne poklapa sa realnom situacijom, narocito u odnosu cena-kvalitet.

Kao drugo, ne znam da li vise ima smisla meriti "potrosnju u gradu", posebno u Beogradu. Sinoc sam 20 minuta "prolazio" kroz tunel, 300m a pola litre goriva. Prevelike su guzve da bi "podatak" imao nekog smisla.
[ MOSLER @ 15.10.2006. 18:14 ] @

Imam Reno Megan 1.9 dizel i u gradu mi trosi oko 7-7.5 litra a znatno je veci auto od Ibize.8,5 l je mozda ipak mnogo.
[ zzz @ 15.10.2006. 20:29 ] @
kod mene fiat punto 1.9jtd sa prilicno energicnom voznjom i klimom po gradu 7.5-8.5, na otvorenom 4.5-5.5, sa voznjom preko 150km/h ide i do 7
[ djricky @ 15.10.2006. 20:40 ] @
Fiat Tipo 1.9TDi, sa D2 trosi oko 7.5l po gradu, normalnom voznjom (mali grad pa nema gde posteno ni da se zaletis),
na putu oko 6l

sa eurodieselom potrosnja je oko 0.5l veca, ali je drugi auto...
buka motora se znacajno smanji, nema trunke dima ni preko 4000 obrtaja kad ga zgazim...

ah, da... mitsubishi turbina, a ne piaggio
[ Shomi-1 @ 15.10.2006. 21:49 ] @
Moj drug ima Golf 3 1.9 GT TDI i po gradu kad ga normalno vozi potrosi oko 8.5L a kad ga "przi" i do 10(mada je to tesko normalno vozit:))
[ Cileinteractiv @ 15.10.2006. 22:55 ] @
Ford Mondeo 1,8TD po gradu oko 9-10L na otvorenom 6,5. Velika mu je mana što je težak oko 1,5T i zato po gradu troši stvarno mnogo.
[ jnk @ 16.10.2006. 20:44 ] @
fabia 1.9 tdi zna razlicito da trosi.


situaciju od posla do kuce po najvecoj guzvi voznja od oko 5 km potrosnja opusteno predje 9 po board compu.

ali kad se opusteno vozi po gradu potrosnja je oko 6-7 litara. naravno kad noga nija laka na gasu brojka moze da poraste...


na auto-putu potrosnja je oko 5.5 l pri brzini od oko 140km/h.


kad se vozi ibarskom magistralom gde veci deo puta vozis iza slepera potrosnja moze da sidje cak i ispod 5 litara......


inace auto je chipovan pa sad trosi manje u proseku negde oko 0.3 litara. naravno ovo je sve po board-u tako da rezultati mogu da odstupaju od realnog stanja.
[ subidubidu @ 16.10.2006. 21:13 ] @
Imam Renault Megane 1.9d, na otvorenom ako se ne prelazi 120km/h trosi 6.5, a u gradu zavisno od guzve 7-8
[ bakara @ 16.10.2006. 21:27 ] @
Citat:
jnk: fabia 1.9 tdi zna razlicito da trosi.


situaciju od posla do kuce po najvecoj guzvi voznja od oko 5 km potrosnja opusteno predje 9 po board compu.

ali kad se opusteno vozi po gradu potrosnja je oko 6-7 litara. naravno kad noga nija laka na gasu brojka moze da poraste...

Ja imam fabiu 1.4 100ks i po gradu mi ne predje 8l, kad ocu da ustedim mogu da prodjem i sa 7l...na putu oko 5l...gde se onda tu isplati imati auto od 1900cm3?
[ vladd @ 17.10.2006. 10:39 ] @
Isplati se ako auto nije "jednosed". Probaj da meris potrosnju sa bar jos dvoje teskasa u kolima. Sa 1,9 motorom, razlika ce biti gotovo neprimetna, a sa 1,4 tesko da ces "silaziti" ispod 8l.
[ jnk @ 17.10.2006. 17:06 ] @
ako oces ka kazes da od posla do kuce na kratkoj relaciji po najvecem spicu uspes da ti potrosnja bude ispod 8 litara onda si hudini.



inace mogu i ja po gradu spustim ispod 6 ali onda to se ne moze nazvat voznjom...


a to da ti na otvorenom putu potrosnja oko 5 litara mogu opusteno da nazovem bajkom.


mislim imao sam ja dodira sa benzincima i to sa manjom snagom i potrosnja se nikako ne moze spustiti do 5 llitara.
[ vladd @ 17.10.2006. 20:17 ] @
Pa meni na parkingu trosi oko 3 l . u spicu ne vredi meriti potrosnju, a pogotovo kratke ture, gde se pola puta predje sa bogatijom smesom i ladnim motorom. Ja otprilike gledam koliko nedeljno trosim, odnosno koliko goriva moram da sipam da bih ga "normalno" koristio, posao, spic, guzva, odlazak u posete, i to je negde oko 1500 din. A da li sam presao 120 ili 150 km, to je vec stvar "pravca", vremena... Tunel ili gazela oko 5 popodne, moze cudo benzina da potrosi.
[ bakara @ 17.10.2006. 21:29 ] @
Citat:
vladd: Isplati se ako auto nije "jednosed". Probaj da meris potrosnju sa bar jos dvoje teskasa u kolima. Sa 1,9 motorom, razlika ce biti gotovo neprimetna, a sa 1,4 tesko da ces "silaziti" ispod 8l.

Hmm....bice da me niste razumeli, kod benzinca da bi ustedeli morate ga saltati na preko 3500rpm, jer je tu potrosnja najmanja, dok je kod dizelasa potpuno obrnuto...

I u praxi je tako, benzinac ce manje da trosi ako ga blago gazite, a vise ako ga vozite lakse...
Probajte, mada je po gradu tesko tako saltati od semafora do semafora.
[ Shomi-1 @ 17.10.2006. 22:39 ] @
Citat:
bakara: Hmm....bice da me niste razumeli, kod benzinca da bi ustedeli morate ga saltati na preko 3500rpm, jer je tu potrosnja najmanja, dok je kod dizelasa potpuno obrnuto...

I u praxi je tako, benzinac ce manje da trosi ako ga blago gazite, a vise ako ga vozite lakse...
Probajte, mada je po gradu tesko tako saltati od semafora do semafora.


Kako mislis kod dizelasa potpuno obrnuto? Mislis da treba da se salta ispod 3500rpm kod dizelasa?
Ja mislim da je isto i za benzinca i za dizela, ako se blago vozi trosice manje
[ bakara @ 17.10.2006. 22:52 ] @
E pa nije...mada sam mislio i ja tako, dok mi ljudi nisu objasnili drugacije i rekli probaj!
Radi se o tome da dizel motori imaju max obrtni momenat vec od 1500rpm, dakle njihovo najvece iskoriscenje je u niskim obrtajima, tada daju najvecu snagu i najmanju potrosnju...
Benzincima je kriva obrtnog momenta po pravilu preko 3000rpm i tada je obrtni momenat najveci, i potrosnja najmanja (od 3000-5000rpm), to narocito vazi za 16 ventilske motore koji se rado vrte...

U praxi je malo teze postici da benzinca bas tako gazite ( po gradu) i drzite izmedju 3-4000rpm, i najcesce je u neoptimalnom broju obrtaja...
Isto tako kad dizelasa isterate na auto put i vozite na 4000rpm, on ce dobro da posrce gorivo, vise nego benzinac...
[ miroslavac @ 18.10.2006. 04:28 ] @
Konkretno za dizel 1.9 potrosnja normalna je grad ne vise od 7.5L a otvoreni put min4.5-5.5ako se ne prelazi100km/h.Ovo je prosek neki za 1.9 sve zavisi od tezine auta,menjaca da li je turbo ili ne
A za potrosnju uopsteno zavisi za svaki auto od broja obrtaja nebitno da li je dizel ili benzinac .Sto vise obrtaja vise ce trositi a nikako ne moze manje da trosi na 4000rpm nego na 2000rpm.Problem je u preranom saltanju,tad auto trosi dosta vise.Potrebno je izvuci predhodnu briznu na na malo vise obrtaje pa onda u sledecu brzinu pogotovo kod benzinaca zbog obrtnog momenta koji je na visim obrtajima.Ali nikako ne voziti na visokim obrtajim duze vreme jer ce potrosnja porasti vise nego kod preranog saltanja.
[ jnk @ 18.10.2006. 20:33 ] @
zvedba Hatchback 5V
Pogon PR
Motor B
Mjenjač M5

Obujam i snaga
Obujam [ccm] 1390
Snaga [kW/KS] 74/101
Pri o/min 6000
Maks. okr. moment [Nm] 126
Pri o/min 4400

Brzina
Max.brzina [km/h] 185
Ubrzanje 0-100 [s] 11,5

Dimenzije
Duljina [mm] 3960
Širina [mm] 1646
Visina [mm] 1451
Međuosovinski razmak [mm] 2462
Prtljažnik [l] 260

Gume
Gume 185/60 R14 H

Potrošnja [l/100km]
Grad 9,5
Kombinirano 7,0
Otvorena cesta 5,5
Obujam spremnika [l] 45

izvor: http://www.index.hr/auto/baza/prikaz.aspx?model=287&tip=60



nije problem u tome da li benzinci trose manje sa punim gasom ili ne ( a trose manje do 3500rpm, ali ne zbog torka nego zbog toga sto gorivo sa punim gasom ulazi u cilindar pravilnije pa je veca iskoriscenost prilikom sagorevanja ( auto bild broj 18) )
nego je cudno da tebi je potrosnja cak 2.5l manja od fabricki deklarisane. po nekim mojim iskustvima a i raznoraznim auto testovima i prica drugih vozaca realna potrosnja je gotovo uvek veca od deklarisane.
[ bakara @ 18.10.2006. 21:38 ] @
Moja trosi manje, dizel trosi vise...pogledaj sliku...toliko o fabrickim karakteristikama
[ bakara @ 18.10.2006. 21:52 ] @
@jnk, miroslavac
Inace i meni je potrosnja stvarno bila oko 9, 9dok mi neko nije skrenuo paznju) ali kazem vam da je fazon u saltovanju...nista ne kosta da probate.
Ja imam board comp. i prilicno je precizan, ako ne verujete, slikacu ga da vidite potrosnju u proteklih 100 sati voznje...


Citat:
miroslavac: Konkretno za dizel 1.9 potrosnja normalna je grad ne vise od 7.5L a otvoreni put min4.5-5.5ako se ne prelazi100km/h.Ovo je prosek neki za 1.9 sve zavisi od tezine auta,menjaca da li je turbo ili ne
A za potrosnju uopsteno zavisi za svaki auto od broja obrtaja nebitno da li je dizel ili benzinac .Sto vise obrtaja vise ce trositi a nikako ne moze manje da trosi na 4000rpm nego na 2000rpm.Problem je u preranom saltanju,tad auto trosi dosta vise.Potrebno je izvuci predhodnu briznu na na malo vise obrtaje pa onda u sledecu brzinu pogotovo kod benzinaca zbog obrtnog momenta koji je na visim obrtajima.Ali nikako ne voziti na visokim obrtajim duze vreme jer ce potrosnja porasti vise nego kod preranog saltanja.

Upravo spuprotno od ovoga, inace motori vece snage sa istom zapreminom manje trosi, dizel sa turbinom manje trosi od onog bez nje, i ako je jaci...

//Sto vise obrtaja vise ce trositi a nikako ne moze manje da trosi na 4000rpm nego na 2000rpm

Zavisno da li je benzinac ili dizelas, to ja pokusavam da objasnim...
Zamisli sledece da vozis benzinca na ne vise od 2000rpm i dizelasa, benzinac se tu nije ni zaleteo...a dizelasu je to optimalan br. obrtaja, mislis da ce jednako da potrose?
A sad zamisli da vozis benzinca na 4000rpm i dizelasa na isto toliko, dizelu je to vec skoro maximalni br obrtaja, i tu najvise trosi, dok je benzinac u podrucju maximalnog obrtnog momenta i najvece iskoriscenosti...
[ vladd @ 19.10.2006. 00:33 ] @
Bakara je u pravu, kod benzinca (posebno karburator) bolje je dati malo jaci gas 2500-3500" pri polasku, kod dizela, na 2000 vec ima dovoljno snage za polazak. Kod novih motora, i benzin i dizel, to je "sredjeno", u svim rezimima motor optimalno trosi gorivo.
Od "prastarih" automobila, mini moris, i reno 4 (za saaba nisam siguran) su imali "regulaciju" u 5 rezima obrtaja. Ostali, vecinom u 3 rezima, ler, srednji i max obrtaji. Pocetkom devedesetih, japanci su "uveli" cetiri do 6 "rezima" regulacije, a onda su kompjuteri (u kompletu sa mernom opremom i sondama), regulisali mnogo sire radne opsege. Nravno, i tu je blo varijanti, boljih i losijih resenja. Jedno od losijih je Yugo EFI, kome mapa u racunaru nije imala puno veze sa "stvarnoscu", a i "mozak" se cesto kvario, pa je potrosnja bila za Ginisa.

Ali voznja "u gradu" u vecem periodu i nije "voznja", auto stoji, motor na leru...
[ miroslavac @ 19.10.2006. 01:32 ] @
Za obrtaje sto sam napisao da ce trositi vise ako je na vecim i za benzinca i za dizela podrazumeva se da se racuna benzinac 6000rpm = dizel4000rpm.Ne realno je porediti na istom broju obrtaja koce vise trositi dizel ili benzinac.
Citat:
bakara: @jnk, miroslavac
Inace i meni je potrosnja stvarno bila oko 9, 9dok mi neko nije skrenuo paznju) ali kazem vam da je fazon u saltovanju...nista ne kosta da probate.
Ja imam board comp. i prilicno je precizan, ako ne verujete, slikacu ga da vidite potrosnju u proteklih 100 sati voznje...



Upravo spuprotno od ovoga, inace motori vece snage sa istom zapreminom manje trosi, dizel sa turbinom manje trosi od onog bez nje, i ako je jaci...

//Sto vise obrtaja vise ce trositi a nikako ne moze manje da trosi na 4000rpm nego na 2000rpm

Zavisno da li je benzinac ili dizelas, to ja pokusavam da objasnim...
Zamisli sledece da vozis benzinca na ne vise od 2000rpm i dizelasa, benzinac se tu nije ni zaleteo...a dizelasu je to optimalan br. obrtaja, mislis da ce jednako da potrose?
A sad zamisli da vozis benzinca na 4000rpm i dizelasa na isto toliko, dizelu je to vec skoro maximalni br obrtaja, i tu najvise trosi, dok je benzinac u podrucju maximalnog obrtnog momenta i najvece iskoriscenosti...

Razumeo sam sta si hteo reci i tu si u pravu ako poredis na istom broju obrtaja i dizela i benzinca
[ bakara @ 19.10.2006. 09:27 ] @
Jos malo zabune, za one koji ne znaju...
Da li ste znali da auto vise trosi kada ga vozite izbacenog iz brzine, nego kada se kotrlja u brzini...tada ne trosi nista.
neki ovo primenjuju na nizbrdicama, ili do semafora, i nemaju pojma koliko grese.
[ Arnold Layne @ 19.10.2006. 11:50 ] @
Pojasni nam zasto?

Stvarno me zanima, posto se ja tako kotrljam do pumpe kada znam da su mi ostala samo isparenja u rezervoaru.

Ja mislim da trosi ako se kotrljas nizbrdo u prvoj, kada motor koci. U drugoj i dalje vec ne znam.

Nije da ti ne verujem na rec :), nego sam radoznale prirode.

Pozdrav
[ Shomi-1 @ 19.10.2006. 22:20 ] @

Da sumiramo, znaci da saltam na oko 2000 obrtaja?
[ Cileinteractiv @ 20.10.2006. 11:37 ] @
Dizela ili benzinca?
[ Shomi-1 @ 20.10.2006. 21:52 ] @
Dizel, 1.9 obicni
[ Cileinteractiv @ 20.10.2006. 23:05 ] @
Evo nekoliko dana pratim ovu temu i baš sam danas pokušao Ford Mondea 1.9TD da vozim tako, stvarno se to ni ne može nazvati vožnjom, odustao sam i kao i obično šaltao na 3000 iliviše.
[ melink @ 21.10.2006. 15:52 ] @

Evo da dodam nesto na temu! Naime i ja imam problem sa potrosnjom,sa Fordom Escortom 4, 1.6 d , 88.god.
U gradu potrosnja ne pada ispod 6l,ali sada na zadnjem sipanju goriva kada sam preracunao potrosnju dosao sam do saznanja da imam potrosnju od 7.7 l,doduse ciste gradske voznje,ali to mi je nekako preterano mnogo.Neke kolege koji imaju isti takav auto mi tvrde da im ne trosi vise od 5.5 l u gradu ,a na otvorenom cak i ispod 5 l.Nekako mi je tesko da poverujem u te price!
Letos kada sam bio na godisnjem presao sam 1950 km sa 118 l D2.Tu je bilo ok 1500 km auto puta i ostatak gradske voznje.Prosecna potosnja je ok 6 l.
Ako neko ima isti auto neka mi kaze koliko trosi!Ova potrosnja kod mene mi je mnogo ,ali isto tako mi je mnogo malo i ona potrosnja od 5,5 l,kao sto sam vec rekao!
Hvala unapred!!!!
[ Cileinteractiv @ 21.10.2006. 21:49 ] @
Ispod 5 a u gradu 5.5 ma to su bajke i to još auto iz raskalašnog doba bezbrižnih 80-tih.
[ DrJekyll @ 23.10.2006. 00:52 ] @
Citat:

bakara:

Jos malo zabune, za one koji ne znaju...
Da li ste znali da auto vise trosi kada ga vozite izbacenog iz brzine, nego kada se kotrlja u brzini...tada ne trosi nista.
neki ovo primenjuju na nizbrdicama, ili do semafora, i nemaju pojma koliko grese.


Da ne trosi nista ugasio bi se....u najboljem slucaju trosice isto, mada mislim da je razlika toliko mala u korist voznje na leru da je u praksi zanemarljiva, tako ta ova tvoja teorija ne pije vodu ;)

Citat:

bakara:

Zamisli sledece da vozis benzinca na ne vise od 2000rpm i dizelasa, benzinac se tu nije ni zaleteo...a dizelasu je to optimalan br. obrtaja, mislis da ce jednako da potrose?
A sad zamisli da vozis benzinca na 4000rpm i dizelasa na isto toliko, dizelu je to vec skoro maximalni br obrtaja, i tu najvise trosi, dok je benzinac u podrucju maximalnog obrtnog momenta i najvece iskoriscenosti...



Znaci, po toj teoriji ako vozis nekog amera 6.0 trosice manje od dizela 1.9? Ne moze se potrosnja gledati samo kroz obrtaje..
[ salico @ 23.10.2006. 02:06 ] @
Potrosnja je manja kad se koci inercijom (odnosno nema je) nego kad se izbaci iz brzine i kotrlja se... Ovo se odnosi samo na aute sa ubrizgavanjem, odnosno sa racunarski kontrolisanim ubrizgavanjem goriva. Racunar automatski prekida dovod goriva kad detektuje kocenje inercijom. Eventualno doda malo goriva prilikom spustanja niz dugu nizbrdicu da se nebi ostetio katalizator... Tako nekako sam procitao u uputstvu za moj auto. Uglavnom prilikom takvog kocenja potrosnja je 0,0L To znaci da je motor prakticno i ugasen a inercija pokrece sve neophodne agregate.

[Ovu poruku je menjao salico dana 23.10.2006. u 03:25 GMT+1]
[ bakara @ 23.10.2006. 10:36 ] @
Malo sam bio odsutan...ali vidim da sam izazvao interesovanje...
Citat:
DrJekyll: Znaci, po toj teoriji ako vozis nekog amera 6.0 trosice manje od dizela 1.9? Ne moze se potrosnja gledati samo kroz obrtaje..

Potrosnja se gleda kroz broj obrtaja i obrtni momenat.
Verovali ili ne moj drugar ima chrysler sa 2.8cm3 turbo (negde oko 170ks) i ne trosi vise od 10l po gradu...
A o tim amerima od 6000cm3, naravno da vise trose,a li ako ste se nekada vozili u takvom autu, onda znate da se on na 200km/h vrti na 3000rpm, zakljucak izvedite sami...



Citat:
salico: Potrosnja je manja kad se koci inercijom (odnosno nema je) nego kad se izbaci iz brzine i kotrlja se... Ovo se odnosi samo na aute sa ubrizgavanjem, odnosno sa racunarski kontrolisanim ubrizgavanjem goriva. Racunar automatski prekida dovod goriva kad detektuje kocenje inercijom. Eventualno doda malo goriva prilikom spustanja niz dugu nizbrdicu da se nebi ostetio katalizator... Tako nekako sam procitao u uputstvu za moj auto. Uglavnom prilikom takvog kocenja potrosnja je 0,0L To znaci da je motor prakticno i ugasen a inercija pokrece sve neophodne agregate.

@Arnold Layne
Salico je ovde sve rekao umesto mene, i ovo naravno vazi samo za motore sa el. ubrizgavanjem, i mislim da je i to jedan od zahteva euro standarda za smanjenjem izduvnih gasova...
Auto se nece ugasiti, motor radi pod inercijom, potrosnja je 0.0l ko ima merac potrosnje neka proveri, na leru ti je potrosnja oko 0.9l...
[ DrJekyll @ 23.10.2006. 10:44 ] @
Citat:

bakara:

Verovali ili ne moj drugar ima chrysler sa 2.8cm3 turbo (negde oko 170ks) i ne trosi vise od 10l po gradu...


Znam, i ja imam takve drugare koji mi kazu kako njihov 2.5TDI trosi 5 litara u gradu, a kad im ja kazem da moj trosi duplo vise njihov odgovor je "pa nesto ti nije u redu s kolima, ne sme trositi vise od 5 lit. u gradu..."

Ovo sa el. ubrizgavanjem kako trosi 0.0l ok mozda, nisam bas toliko upoznat, mislio sam na klasican karburator sistem.
[ Cileinteractiv @ 23.10.2006. 14:57 ] @
Citat:
salico: Potrosnja je manja kad se koci inercijom (odnosno nema je) nego kad se izbaci iz brzine i kotrlja se... Ovo se odnosi samo na aute sa ubrizgavanjem, odnosno sa racunarski kontrolisanim ubrizgavanjem goriva. Racunar automatski prekida dovod goriva kad detektuje kocenje inercijom. Eventualno doda malo goriva prilikom spustanja niz dugu nizbrdicu da se nebi ostetio katalizator... Tako nekako sam procitao u uputstvu za moj auto. Uglavnom prilikom takvog kocenja potrosnja je 0,0L To znaci da je motor prakticno i ugasen a inercija pokrece sve neophodne agregate.

Samo bih još dodao da se u toj situaciji motor hladi jer više ne proizvodi mehanički rad nego ima "priliv" energije usled nizbrdice, znači menja se smer toka toplote u motoru kao reverzibilnoj toplotnoj mašini.
[ ajevic @ 31.03.2007. 16:32 ] @
Citat:
DrJekyll: Znam, i ja imam takve drugare koji mi kazu kako njihov 2.5TDI trosi 5 litara u gradu, a kad im ja kazem da moj trosi duplo vise njihov odgovor je "pa nesto ti nije u redu s kolima, ne sme trositi vise od 5 lit. u gradu..."


Moj 2.5TDI trosi 15l u gradu ;) Kad se pomucim moze 5l na autoputu...
[ slobodan81 @ 31.03.2007. 20:53 ] @
audi a6 c5 1,9 tdi 110ks u gradu neceispod 8l eurodizela ni da cuje, na otvorenom do 140km/h 6-6,5l
[ _Gugleta_ @ 03.04.2007. 00:10 ] @
Evo da dodam nesto na temu! Naime i ja imam problem sa potrosnjom,sa Fordom Escortom 4, 1.6 d , 88.god.
U gradu potrosnja ne pada ispod 6l,ali sada na zadnjem sipanju goriva kada sam preracunao potrosnju dosao sam do saznanja da imam potrosnju od 7.7 l,doduse ciste gradske voznje,ali to mi je nekako preterano mnogo.Neke kolege koji imaju isti takav auto mi tvrde da im ne trosi vise od 5.5 l u gradu ,a na otvorenom cak i ispod 5 l.Nekako mi je tesko da poverujem u te price!
Letos kada sam bio na godisnjem presao sam 1950 km sa 118 l D2.Tu je bilo ok 1500 km auto puta i ostatak gradske voznje.Prosecna potosnja je ok 6 l.
Ako neko ima isti auto neka mi kaze koliko trosi!Ova potrosnja kod mene mi je mnogo ,ali isto tako mi je mnogo malo i ona potrosnja od 5,5 l,kao sto sam vec rekao!
Hvala unapred!!!!

__________________________


Ja sam svojevremeno imao escort 1,6 D i na otvorenom mi je trosio oko 5,5 l, ponekad i manje. A ni po gradu mu potrosnja nije bila nesto puno veca, negdje oko 6 l koliko me pamcenje sluzi.

U stvari to je prosto nevjerovatno kako je to auto bilo stedljivo - ja sam se zaprepastio u pocetku.
[ dzonka @ 09.04.2007. 13:00 ] @
ja vozim 1.9 ali TDi od 110 konja i trosi mi u gradu (sa malo jacim gasom, ali ne jakim) izmedju 6,2 i 7,2. na otvorenom pri kostantnoj brzini izmedju 5 i 5,5 ; a kada bih ga vozio 100 na otvorenom trosio bi 4,5 lit.

moj dva druga imaju audi i bmw dizele i evo njihovih potrosnja,

audi a6 3.0 tdi quatro automatik, trosi u gradu od 11-13 litara, na otvorenom pri brzini od 160-200 trosi oko 8
bmw 530 d, manuelni menjac, po gradu od 9-10 litara, na otvorenom pri brzini od 160-200 trosi malo iznad 7 litara (7.2)

mercedes 270 cdi je nejekonomicniji na otvorenom putu on ne prlazi 7 litara ako se ne prelazi 200
[ vladd @ 09.04.2007. 22:19 ] @
Svaka cast, kakve stedise vi vozite. Ja imam neka drugacija iskustva. Moj matori Lancer, u gradu, bez centra i spica, valda je i NBG neki "grad", je oko 12, na putu nesto malo preko 8, bas decimale nisam racunao.

BMW530, automatik, oko 16 u gradu, jako tesko se vozi oko 80, hoce asfalt da pokida, sa klimom dodirne 20l.

A4, 1,9TDI, 2004 godiste, do NS, malo tamo vamo, ne vise od 20km, znaci nesto manje od 200km, 14 litara. e sad, malo se przilo po putu, kratko ...Za po gradu BG, nemam podatak, zabusio sam sipanje corbe, ali mislim da nije ispod 8...nema razloga da me ortak laze, nije na prodaju...

Nova Buba, 2.0, benzinjara, e ko njoj "skine" ispod 12.....svaka mu cast. Trosi i na parkingu..

Poz.
[ njinsa @ 09.04.2007. 23:19 ] @
gradska voznja: opel kadet 1988,1.6i 10 l ,mazda 626,1988 2.0 16v.12l,citroen XM 1990 ,2.1 td 9l,toyota avensis 1999,2.0 td, 9l, golf 4 ,2000,1.9tdi(116ks) 9l, astra f 1996,1.7td,6,5 l , vectra B 1998, 2.0dti, 7l , polo 1.4i,1998 7l, seat ibica 1.9 d 1999,7l ...... ma mogao bih jos ih bar 20 nabrojati,ali pravila nema desavalo mi se da "isti " auto trosi i do 1.5-2 vise nego "isti" takav ,ali nije uvek ni u pitanju sam auto vec je bitan i stil voznje i zivci vozaca!
[ Srdjan Marinkov @ 20.08.2007. 07:57 ] @
Citat:
njinsa: gradska voznja: opel kadet 1988,1.6i 10 l ,mazda 626,1988 2.0 16v.12l,citroen XM 1990 ,2.1 td 9l,toyota avensis 1999,2.0 td, 9l, golf 4 ,2000,1.9tdi(116ks) 9l, astra f 1996,1.7td,6,5 l , vectra B 1998, 2.0dti, 7l , polo 1.4i,1998 7l, seat ibica 1.9 d 1999,7l ...... ma mogao bih jos ih bar 20 nabrojati,ali pravila nema desavalo mi se da "isti " auto trosi i do 1.5-2 vise nego "isti" takav ,ali nije uvek ni u pitanju sam auto vec je bitan i stil voznje i zivci vozaca!


A ti si vozio sve te automobile pa znaš?!
[ magnat @ 20.08.2007. 16:57 ] @
Moj Peugeot 607 2,2 hdi trosi 7,2 u gradu do 7,7 sa klimom. Na otvorenom putu sa 100km/h trosi 5,5 a na 160km/h
7,5lit.
Golf 2 1,6d sa petostepenim menjacem u gradu do 6lit. a na otvorenom ispod 5. Cak imam i dvogodisnju potrosnju na 30000 km jer su moji radnici uredno vodili naloge i prosek je 5,75lit sa 2/3 voznje u gradu.
A auto koji svakodnevno maltretirem u gradu AUDI 80 B4 2.0 plin 15lit u gradu a na otvorenom oko 8 ako vozim ispod 120km/h.
[ skorohaker @ 20.08.2007. 19:12 ] @
Moj Hyundai Pony 1.3 B '91., 8.5l po gradu, nesto preko 5l na magistralnom u idealnoj voznji i oko 7.5l na autoputu. Retko ukljucujem klimu.
[ RiciSambora @ 20.08.2007. 19:57 ] @
Prijatelj vozi Octaviu 1.9 TDI. Trosi mu u gradu 6 litara normalne (bukvalno) voznje. Maksimalno 6.5. Mozda trosi i manje, ali on ne zeli da kaze i ubjedjuje se sa ljudima koji tvrde da mora vise trositi.
[ rslobodan @ 20.08.2007. 22:21 ] @
306 1.9 tdi karavan prosjek 7.5l ispod toga nema sanse (prosjek je na pun rezervoar tj. 60l kombinovane voznje ). Može li neko da me nauci kako da skinem potrosnju na 5.5l, osim da ga ne vozim?
[ factor @ 21.08.2007. 20:41 ] @
Focus 1.8 TDCi 100KS 6.9l po gradu, na otvorenom putu sa 100km/h 5.4l.
[ Mungos 7 @ 24.08.2007. 10:27 ] @
ja imam astru G DI-16V iz 98. to je 2.0 motor snage 82 konja
motor koji ljeti gradske voznje trosi od 6.5 do 7 litara na 100km, zavisno od voznje i goriva
sipam euro dizel
zimi zna gradske da potrosi i do 9 litara

[ Svrco1 @ 01.10.2007. 23:52 ] @
Pozdrav. Imam Golfa 3 1.9 obican(nema turbo) nikad do sada mi nije presao 5.7 lit/100 u to racunam i gradsku i voznju na otvorenom. Otprilike imam 70% gradske voznje. Na otvorenom ga uvek drzim u 5-oj brzini na 3000 obrtaja i to mu je brzina oko 115 km, u gradu uvek saltam do 2800-3000 obrtaja. Testirao sam ga i kad sam isao za CG i tacna potrosnja mu je bila 5.5 lit/100, Pozdrav
[ millko @ 02.10.2007. 00:20 ] @
octavia I sa 260k,tdi 110ks,gradske voznje u prosjeku 7 lit.otvorene ne ide iznad 5.3 l,inace laganijom voznjom otvorena oko 4.8l.naravno,podaci su sa boarda!
[ jonyyy @ 11.10.2007. 07:56 ] @
Ja imam vw g 19 tdi 90ks.I auto mi trosi koliko god ja naspem.A stvarno je tesko znati koliko auto tacno trosi goriva,jer kad se uzme u obzir zima i ljeto nije isto.Po ljeti gradske voznje trosi oko 6.5-6.8.Tako board u autu kae.Na predjenih npr 4000 km,gdje je prosjecna brzina kretanja bila 45km/h prosjecna potrosnja je 6.8.E pa vi sad vidite.A to da na otvorenom trosi manje to je sasvim jasno.I fors voznjom na otvorenom ce se potr4ositi skoro ista kolicina goriva.A prava otvorena cesta je nesto drugo.To je vec za ne povjerovati.Ja sam proslo ljeto isao sa autom na odmor u Pariz.I bio sam vise nego iznenadjen potrosnjom,jer sam sa\ tri tanka otisao i vratio se iz Pariza.Mislim da je ukupna kilometraza bila oko 3500 km.Ali sam isto tako primjetio da cim sidhete sa auto puta i krenete u gradku voznju,auto srce ko lud gorivo.Jer kazaljka ne laze.U svakom slucaju ja sam zadovoljan sa tih negdje u prosjeku 7 litara potrosnje u kombinovanoj voznji.Jer sam sest godina vozio passata 18 benzin i auto mi je prosto jeo pare iz novcanika.Sa tim passatom sam putovao dosta puta u inostranstvo i mislim da je trosio oko 8 litara na autoputu ako ne prelazis 140 km/h.A kad to predjes vidis kako kazaljka od goriva polako pada.A u gradskoj voznji nisam siguran jre nikad nisam mjerio tacno,ali vjerujem da je trosio 9-10l na 100 km.A po zimi sigurno i 12 ko ce ga znati.Ja samo znam da sam cesce posjecivao benzinske stanice nego sto radim sada sa dizelom i ja sam prezadovoljan.Veliki pozdrav svima.
[ vladd @ 11.10.2007. 18:37 ] @
Pa to je otprilike pravi odgovor na pitanje 1.9 i "normalna" potrosnja. Sve zavisi od mapiranja racunara, tezine kola i rezima voznje. I najmanje zavisi od "1.9".

Poz.
[ icobh @ 11.10.2007. 18:54 ] @
Passat 1.9 TDI 101KS karavan, otvoreno 4.5 - 5, grad 7 - 7.5
[ vladd @ 12.10.2007. 00:45 ] @
Pasat 2.0 TDI, limuzina, grad Beograd 6L a do Novog Sada 6,5...i sta cemo sad?

Sta je "normalno" ?

Poz.

P.S. Istina, ovaj je star 4 meseca
[ icobh @ 12.10.2007. 08:54 ] @
Kako taj tvoj 2.0 tako malo troši? Da se nisi preračunao? To su strašno slabi motori i prema pisanju mnogih korisnika istog, kažu da povuče i 10 litara čim se malo forsira. Ja svog jedva nabijem na 9 litara kad ga baš ono forsiram, znači šaltanje na 4.500 o/m, vožnja u maloj brzini, gas do poda itd...
[ yu1ny @ 12.10.2007. 09:48 ] @
Normalna potrošnja kod Pežoa 206 dizel 1.9 "klasičan" motor, oko 6.5 l u gradu i od 4,5 (do 90 km/h) do 7 l (autoput, 150 km/h), lična iskustva, sa punjenjem rezervoara do vrha.

Btw, da li neko može da mi sa sigurnošću kaže koje dizel gorivo da sipam u njega, neki kažu običan D2, zbog podmazivanja PVP, neki da je bolji EuroDizel...nedoumica.
[ vladd @ 12.10.2007. 10:54 ] @
Koristi sta nadjes, taj motor je za D2 projektovan, nista mu ne smeta euro dizel, riblje ulje...
I da izbacimo "majstorske" teorije o "podmazivanju" tamo necega, i slicna "teza" lupetanja, alkoholisanih polupismenih samoprozvanih strucnjaka, koji su se upustili u dedukciju.

Poz.

Passat tako "blesavo" trosi, posto slabo zalazi u cetar grada, ili kada nema spicava, vozi se "normalno", a po putu, sa sve slabim motorom, izvuce i 240, naravno, na kracim relacijama, posto je staza zatrpana "plinasima". Menjac je automatik, pa ne mogu da se probaju varijante "do daske u nizem stepenu" pa jedno par minuta.

Samo sam "pokazao" da se "ne slazem sa pitanjem" odnosno, malo je bezveze...
[ yu1ny @ 12.10.2007. 12:17 ] @
Hoćeš da kažeš, kao što i ja mislim, da "normalna" potrošnja ne postoji, mnogo faktora ima koji uzrokuju razliku u potrošnji dva, na izgled, ista automobila...
[ dzoni8 @ 12.10.2007. 12:53 ] @
Slazem se oko uslova i to je jedan od glavnih preduslova.Konkretno,ja imam Reno Megan 1.9 dci i potrosnja je oko 6,5 u gradu,dok na otvorenom oko 5 lit.
[ vladd @ 12.10.2007. 13:25 ] @
@yu1ny

Naravno, inace bi sve prosto bilo, i ne bi postojao chip tjuning, koji prosiruje opseg potrosnje, u nekim zonama rada je cak manja, ali u gornjim granicama solidno veca.

Tezina kola, navike vozaca, stanje guma i filtera, mnogo vise uticu na potrosnju, nego sama cinjenica 1.9, od opreme motora, mapiranja u ECU-u...

Ili bi dobili "neupotrebljiv" raspon, kao i da nema odgovora. NPR, moze da trosi izmedju 5,5 i 10 litara...."univerzalno", a u tom opsegu je 99% vozila kubikaze od 1,6 do 2L, novijih naravno, ne racunam stare cumurane...

A VW-ov 1.9TDI, se ugradjuje, i slicni njemu (audi), u boga oca modela, od 900kg do 1800 i vise (audi A6, pasat karavan...)..uz razlicite menjace, klime, serva...
Dovoljno je da auto ima "jaci" alternator, pa da poveca malo potrosnju, pa vece tockove,..da ne nabrajam gde se sve "rasipa" energija, koja utice na "potrosnju".

I ne znam zasto tolika manija oko potrosnje. Treba je posmatrati, ali se ne hvatati kao davljenik za slamku, i davati joj znacaj.
Ako predje u neke netipicne vrednosti, 30-40% vise od 8L, pregledati motor, odnosno auto, sta nije u redu.
A "cevciti" pola litre gore dole, nema smisla, osim ako nije proglasena neka olimpijada.

Ja, kao i neki, ne gledam puno na "potrosnju", kada koristim auto, koristim ga, od 500000 automobila, neka je 10000 taksista, ne smatram da mi treba da se bavimo njihovom racunicom, nekom.

Davno su me prosli () studentski dani i gluvarenje sa kolima, prebiranje sitnisa da bih se "vozio". Ako koristim auto za neki posao, povremeno, pa valjda ce posao pokriti prevoz...i jos neke vece troskove od par hiljada din za gorivo...

Licno mislim, da je tema blago zamlacivanje, ali boze moj, neko razvija "brigu" i "stednju" do neslucenih granica..

Poz.
[ yu1ny @ 12.10.2007. 13:38 ] @
"teška noga" je odlučujući faktor za potrošnju goriva, naročito u gradu...
A na kraju, cela rasprava o normalnoj i nenormalnoj potrošnji goriva se svede na: da li vozač može da novčano podnese potrošnju goriva svog automobila.
[ dzonka @ 12.10.2007. 15:41 ] @
@vladd...

smanji malo... 2.0 tdi ide dobro, ali 240 (jos automatik)!!!
ja audija a6 3.0 tdi (koji je raketa za tvog pasata) nisam mogao da vozim preko 230... ili ti neradi cajger dobro ili ti malo izmisljas...

a sto se tice potrosnje (po gradu) od 6 lit (jos automatik)... kako ga ti vozis, do 1500 obrtaja?! nadam se da ces se sloziti sa mnom da 1.9 tdi (PD motor 105 ks) ne bi trebao da trosi vise od tvog pasata, pa taj isti 1.9 (skoro nov) trosi po gradu od 7.5-8 lit...
[ vladd @ 12.10.2007. 15:51 ] @
Nisi procitao glavnu stvar, star je 4 MESECA, znaci nije bio "povoljan" sa samo 156000km, i "skinutim" jos toliko.
To su podaci, da li moze da ide 240, dodji da provermo, frka mi je da slikam pri toj brzini, a za potrosnju veruj-ne veruj, kako god, ne planiram da te vozikam par nedelja po gradu..

Poz.
[ ubimestruja @ 13.10.2007. 00:21 ] @
vw 1.9 sdi 3000 din eurodizela 38-39 litara prešao 675 km sve gradska vožnja. Računaj, ja sam zadovoljan. Prethodni auto mi je trošio 13-15 benzina u gradu.
[ vladd @ 13.10.2007. 12:57 ] @
I jos da ima turbnu, bio bi ekstra. I jaci i sa manje potrosnje. Uzgred, prinudjeni smo da zivimo u proslosti. Novi 1.9 i 2.0(100ccm razlike) manje trose nego "ovi nasi" koji su se pravili pre 5-10 god.

Poz.
[ dzonka @ 13.10.2007. 20:04 ] @
@vladd

dobro sam ja procitao... ja sam ti lepo rekao sto se tice brzine koliko ide a6 3.0 tdi (star manje od godinu dana)
i... koliko trosi skoro nov 1.9 tdi PD motor.

obozavam kada ljudi pocnu da pricaju kako im automobili skoro uopste ne trose...
lepo ti kazem, 2.0 tdi (140 ks) nema sanse po gradu da trosi manje od 7.5 litara, a pogotovo ne automatik... tvojih 6 litara su ... realni, ali na 50 km! a i ono...da moze da ide 240 :) vazi ;)

MOTOR
Tip 4 cilindra u redu
Položaj Napred, poprečno
Ventila po cilindru 4
Prečnik/hod cilindra (mm) 81 / 95,5
Radna zapremina (cm3) 1968
Kompresija 18,5 : 1
Sistem za napajanje gorivom Pumpa-brizgaljka
Kontrola emisije Katalizator, sistem recirkulacije izduvnih gasova
Maksimalna snaga (kW/KS/pri 1/min) 103 (140) / 4000
Maksimalni obrtni moment (Nm pri 1/min) 320 / 1750-2500
PERFORMANSE
Maks. brzina km/h 205
Ubrzanje 0-100 km/h 9,3
POTROŠNJA GORIVA
Vrsta goriva Dizel/bio-dizel
Gradska vožnja l/100 km 7,9
Na otvorenom l/100 km 5,6
Prosečna potrošnja l/100km 6,7
CO2-emisija g/km 154
[ vladd @ 14.10.2007. 01:01 ] @
Evo pa mu dodaj sanse

http://www.volkswagen.co.uk/new_cars/passat_estate/engines

Pa izaberi "Sport 2.0 TDI 170 PS 6spd DSG DPF" motor,

Pa da prosiris vidike , i da pocnes da obozavas price

Poz.
P.S> nema smisla da offujemo toliko, ovo je ipak novo, novo, po svemu novo, i zelim da svi vozite ako ne ovakvo novo, onda nesto slicno novo...
Nije poenta bila da raspravljamo o novom, besnom pasatu, vec, posto nisi dobro citao, "ne slazem se sa pitanjem", jednostavno nema pametnog ili korisnog, upotrebljivog (univerzalnog) odgovora, a pasat je bio "pokazni", prirucni primer..

[ dzonka @ 14.10.2007. 15:26 ] @
Fuel Consumption
Urban 32.8mpg - 8.6l/100km
Extra-urban 49.6mpg - 5.7l/100km
Combined 42.2mpg - 6.7l/100km
Engine emissions 177g/km
Engine noise levels n/a
Engine maximum Speed** 136mph - 220km/h
Engine acceleration 0-62mph 8.6secs


za one koji ne znaju engleski (mada sumanjam da ih ima), potrosnja u gradu 8.6 litara, maksimalna brzina 220 km/h

i tako...

ps. drug mi vozi pasata od 170 konja (sa manuelnim menjacem) i auto mu trosi od 9 do 10 litara po gradu, a znam da ne manijachi sa kolima. znaci, da ima dsg (automatski menjac) trosio bi jos malo vise...
[ Cileinteractiv @ 14.10.2007. 17:46 ] @
Mondeo 1.9TDI 98' po specifikacijama troši 6.5 litara. Možda je tako na otvorenom putu ali u gradu sa svojih 1,5T težine troši on i više od 9l, da se ne lažemo.
[ Abydon @ 14.10.2007. 17:57 ] @
Bas kao sto neko rece, malo su te price o potrosnji precenjene. Nekad kada je razlika u ceni dizela i benzina bila duplo imalo je smisla pricati o tome, sada kada su dizelasi blago povecali potrosnje, + cene dizela i benzina su se priblizile na kriticnu tacku da budu skoro iste, smisao ove price se iskazuje tek na 30k > km, ovako sta mozete ustedeti na gorivu na recimo 10k km koliko predje velika vecina prosecnih amaterskih vozaca. To je moje iskustvo, imao sam 80% benzinaca i 20% dizelasa do sada (total vise od 20 automobila od 90' + sluzbenih mozda i vise) starosti uglavnom od 3-7 godina, pa bih steceno iskustvo podelio sa vama. Evo trenutni primer: zbog prirode posla, a i zbog preseljenja van grada sam prodao pezo 406 1.8 16V sa potrosnjom 9l grad(vrlo diskutabilno, ovo je u vecini slucajeva, medjutim zimi ide do 11l) Crna Gora ispod 7l, Grcka malo preko 7l. Kupio Escort 99' 1.8TD, grad 8-9l otvoren put 6l i sta sam dobio: udobnost koja se meri sa zapreznom kocijom, 20-ak € manje potrosnje mesecno. Naravno, Escort je za klasu manji auto, ali da Escort trosi euro dizel umesto D-2, ne bih ga zadrzao ni sekunde, da ne pricam koliko bi razlika bila manja da se radi o istoj klasi automobila,
Pozdrav,
[ vladd @ 14.10.2007. 19:40 ] @
Ponavljam, totalno je nebitna prica o pasatu, u smislu u kojem trenutno ide, ali...

Podatak je sluzio da pomalo izmeni dzonkin nacin razmisljanja, ali on se "uvija", neda, zivi u jednostavnijim predrasudama..


Ne spominje **( i objasnjenje....**Where the law permits, elektronski moze biti ograniceno, ili ne, zavisno od tolerancije zemlje izvoza), i da li je DSG bas "automatski menjac"(http://cars.about.com/od/thingsyouneedtoknow/a/ag_howDSGworks.htm), na koje smo "navikli" u zadnjih 15 godina....i da auto od 4 meseca manje trosi od "nema sanse" makina sa po par stotona hiljada km... diskusija ide u PM, umesto da ..bolje prestane, pogotovo sa tvrdoglavima, usmerenim u neku cudnu stranu..

I kakve veze ima sad neki tamo drug, koji mozda i lupeta, ili dere makinu, ili vozi nesto bajato, sve cesce susrecem po forumu (ovom i onom drugom) likove koji "nasednu" na "potrosnje", narocito automobila koji se "dobro prodaju", pa se cude kako to njihov auto "ne silazi ispod 10" u gradu, a masa njih prica kao potrosnja je 7,8; 8 2 litre ili slicno...

Prosto smo konstatovali da nema smisla pitanje (ono sa pocetka), mnogo je drugih faktora, da bi mogli da damo neku "dimenziju" potrosnje, da bi pritom, neki mogli da formiraju "tvrd stav" o tome, lakse je ne misliti, ziveti u proslosti i imato lake odgovore na "zivotna pitanja"..
I da kazemo 8l, treba li onda da svako ko se zaglavi nekoliko puta na Slaviji ili u tunelu, da radi generalnu, posto mu auto prebacuje "zakonit" broj, potrosenih litara...

Konstatovali smo da 2,0 TDI moze da ima 170 konja, a onda smo konstatovali i da dzonkin drug vozi 170 ks, za koje dva posta ranije, u "znacajnim podacima", "nismo znali":

"Maksimalna snaga (kW/KS/pri 1/min) 103 (140) / 4000"

i sve to ima neku "drugo dimenziju", nema dobre namere, insistira se na pritupom sukobu, dobija dimenziju flejma, spama...

Poz.
[ vladd @ 14.10.2007. 19:48 ] @
I sta smo konstatovali, da 1,9TDI, star 5-10 god, moze da trosi izmedju 6,5 do preko 9L...kao i x00000 drugih..."grad" je zlo..

O tome pricam...

Poz.
[ dzonka @ 14.10.2007. 23:02 ] @

ja ti lepo pricam, ali ti opet. imam a6 3.0 tdi star manje od godinu dana, a imam i nov (star dva meseca) 1,9 tdi PD i pricam o realnim potrosnjama. na kraju sam spomenuo prijatelja koji ima pasata od 2.0 tdi od 170 i koliko njemu trosi (auto je star oko 6 meseci).
where the law permits, znaci gde zakon dozvoljava (ko tu spominje blokadu)?!

ti si se pozvao na te podatke, a pri tom tvrdis da taj (tvoj) pasat ide 240?!
ovo na slici je A6 3.0 TDI sa gasom do daske... samo za tebe slikano. sve mi nesto govori da je tebe neko provozao u nekom pasatu i da se tebi ucinilo da ide 300 i da trosi (kako si rekao) 6 litra u gradu!

odrasti...

[Ovu poruku je menjao bakara dana 15.10.2007. u 11:08 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 14.10.2007. 23:22 ] @
Taj 30 TDI treba vise da ide (po satu). Vmax je relativna i cesto zavisi od vise faktora, a diskusija oko toga nema smisla.
Passat 19 TDi 130 Ps moze da ide po satu 230 (ali samo nakon ciptuninga). Passat NEW 20 TDI nakon cipa nije nista bolji od B5 sa 130 PSa tunovanog.
TDI 170 PS je nesto drugo.

Ovo je sve isprobano (nisu podaci iz kataloga). Ponekad pri merenju koristim GPS i Vmax se znacajno razlikuje od pokazivanja sata.
VW satevi uglavnom podjednako pokazuju. Nisam primetio znacajniju razliku medju tipovima.
Sto se potrosnje tice, u par postova sam vec napomenuo da nova generacija TDIa trosi vise od prethodne (1 do 1,5L). Nije mi jasan stav VWa po tom pitanju. Nakon cipa, ova potrosnja se koriguje za otprilike toliko.
[ vladd @ 17.10.2007. 01:29 ] @
Ne mogu vise da odrastem ... ...

I ,nazalost, nazalost, Pasat nije "moj"...

A da li ide 240, zar o tome treba da pricam ili "ubedjujem"...koga, pa ...ajde da ne "lajem", ali nema sta da se "smanji".

Znaci par detalja, audi je oduvek bio problematican za brzine preko 200, do dvesta nagura relativno lako, ali preko toga mu treba vecnost.

Sto se tice potrosnje, takva je kakva je, ako se zaglavi auto u centru, povecace se, ali boze moj..inace, ne odudara, zasad, od fabricke.

Druga vazna stvar je DSG menjac, da li se nesto naucilo...

Poz.

P.S. A sta se radi sa vozilima, za trziste, gde "zakon dozvoljava" max 220( i to ne po auto-putu), a ne "evropski" 240...?

[Ovu poruku je menjao vladd dana 17.10.2007. u 02:40 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao vladd dana 17.10.2007. u 02:40 GMT+1]
[ RS TURBO @ 17.10.2007. 21:09 ] @
to je normalna potrosnja ako si u gradu i u guzvama.... a opet sve zavisi do vozaca kako vozi pozzz
[ Srdjan Marinkov @ 24.10.2007. 19:36 ] @
Mondeo 1,8TD '97, otvoren put 5-6 l, gradska vožnja 7+ l
[ brainless @ 14.11.2007. 20:32 ] @
vidim ne prica se vise, al da kazem, 1.9 dti [moj] trosi od 5 litara [na putu] do 6.5 u gradu, leti bez klime.. sad, sa klimom ili zimi kad radi grejanje,malo vise ali to je to.. e da.. to je motor od 79 konja, kontam da isti moze da trosi vise ako ima npr 100 ili 110 konja..
[ BigFoot @ 14.11.2007. 21:05 ] @
Citat:
brainless: sa klimom ili zimi kad radi grejanje,malo vise

Klima utiče, ali za grejanje ne bih rekao...
Citat:
brainless: to je motor od 79 konja, kontam da isti moze da trosi vise ako ima npr 100 ili 110 konja

Tačno je. Može
Fiat Stilo 1.9 JTD, 115 KS, tjuniran na 155 KS, na otvorenom putu 4.3, po gradu 6-6.2, prosek 5.8 l/100.
[ brainless @ 19.11.2007. 12:12 ] @
@BigFoot

i klima, i grejanje, i radio, i svetla [pogotove dugacka] i maglenke, i cd player, ma sve.. stim sto npr. muzika ce ti poveceti potrosnju za lupam 0,3 %, dok ce klima recimo za 5-10%, al kad se zimi lepo upali grejanje, pa farovi, pa muzika, pa ovo pa ono, moze dosta da se poveca potrosnja [nesto kontam da moze i do litre na 100km]
[ BigFoot @ 19.11.2007. 19:55 ] @
Svaki potrošač struje u automobilu manje ili više povećava potrošnju, ali kada se pomene grejanje, mislim samo na usmeravanje tople vode kroz grejač kabine i to ne može negativno uticati na potrošnju. Ventilator je nešto drugo.
[ DenisNS @ 28.11.2007. 10:01 ] @
U gradu zavisi od godisnjeg doba oko 8 a na otvorenom oko 5,5!
[ ppejic @ 29.11.2007. 18:48 ] @
rodjeni brat, taxista, 1.9JTD 105K Brava u taxi vozjni 6l(leti bez klime), niti ga stedi niti ga gazi,
to znaci da Punto JTD ne bi smeo prelaziti 6L. Moj jugic 45 0davno po gradu zderre 8L
[ mimom @ 30.11.2007. 13:47 ] @
I ja imam Golf 3 1.9 dizel obicni. u gradu potrosi 7.5-8 litara. dosad sam sipao ulje valvoline Diesel Turbo (kosta 5.5 evra). Da li je to OK? Unaprijed hvala
[ SmilieBG @ 30.11.2007. 22:53 ] @
Peugeot 406, 2002 godiste 2.0 HDI (90 konja) na otvorenom 5,5 - 6,0 (120 km/h). U gradu ne znam jos, nisam ga jos po gradu vozio :)

Poz,
Sale
[ StAnO1E @ 04.12.2007. 17:19 ] @
Ibiza 1.9TDI sport, 110KS potrosnja u gradu, leti 6.5-7l, zimi 7-8l
[ l4m3r @ 04.12.2007. 23:55 ] @
Sto se tice onog passata od 240 km/h i ostalih komentara vezanih za njega..
Samo cu vas podsetiti da kad proizvodjac kaze max speed 220 km/h, to se misli na to da auto moze 'bezbedno' i normalno da se vozi do te brzine. Znaci recimo da karoserija izdrzava tu brzinu, motor takodje, da moze da se koci 'bezbedno' do te brzine. Znaci proizvodjac kaze da je do 220 km/h maksimalna brzina (za normalno funkcionisanje automobila). Sve preko toga, proizvodjac (sad cu reci sturo), ne preporucuje ili kako vec.. da se vozi.
Pa ja sam vidjao mnoga kola koja su prelazila fabricki max speed, za po 10 - 20 km/h, i to bez problema.
Ne ne.. nisu u pitanju neke sklopocije.. nego automobili novijih generacija.. starih maksimum do 4-5 godina.

Poslednji primer je golf 5 1.4 80 HP.. VW kaze: Engine maximum Speed** 104mph - 168km/h - **Where the law permits

Drugar i ja na autoputu ka zagrebu, kod zmaj-a, upeca nas radar na 182 km/h.. A toliko je i pokazivao cajger.. Nisam video tacno sa suvozacevog mesta, ali na 180 je sigurno stajala kazaljka.. Istina je da golf tesko moze da nastavi dalje sa ubrzanjem.. i za tih 180 mu je trebalo vremena.
I ko sad tu laze? Cini mi se, niko.

A sto se tice audi-a A6 3.0 tdi.. Mnogo mi je cudno sto ne moze preko 230 km/h.. Fabrika kaze da mu je max speed 250 km/h. Znaci on bi komotno trebao da ide do tih 250.
A6 3.0 tdi info:

Max Output 0(233)/4000
Topspeed 153 mph - 246 kmh
Acceleration 0-100 km/h 6.9 Seconds

Pa kad jedan BMW 530d moze da postigne 260 km/h.. Treba da moze i audi A6
530d info:

Max output (kW/hp/rpm) 173/235/4000
Top speed (mph) 155 (154)mph - 247 kmh
Acceleration 0-62 mph (sec) 6.8 (6. (62mph = 100kmh)

Znaci eto.. Nesto tu ne valja..





[ rascha gts @ 02.01.2010. 04:16 ] @
1,9d ili ti cuveni SDI motor, taj motor je pravljen za gradsku voznju, on ne sme da predje 7l, dok 1,9TDI trose i po 12, 13l sportske voznje...
minimalna potrosnja na ovim motorima postize se na saltanju od 2100 do 2400o na vecem stepenu prenosa, i odrzavanju const brzine na 2000o...

1. do 1300o
2. do 2000o
3. do 2100o
4. do 2300o
5. do 2400o
6. const 2000o

ovo su idealni obrtaji sa prelazak u sledecu brzinu, ako ostajete u odredjenoj brzini optimalni obrtaj je 2000...
[ rascha gts @ 02.01.2010. 04:24 ] @
a sto se tice audija 3.0TDI, svi oni imaju neku blokadu, jedno 2 meseca sam vozio sluzbeni Q7 4.2TDI, ni on nije mogao da izvuce 250km/h
to je normalno, jel u danasnje vreme prave se pametni automobili koji ne dozvoljavaju sve i svasta, tako da ne brinite sve je uredu na tim automobilima...
[ Zarko Silic @ 02.01.2010. 11:55 ] @
E Rašo, ti sa neba pa u rebra

Pogledaj datum poslednjeg posta !
[ gmtrvc @ 03.01.2010. 09:12 ] @
Imam Škodu FABIJU 1,9 TDI 101. k.s.
po gradu mi troši 7-8 . Vožnja nije ni lagana, a nije ni previše žustra
Pozdrav
[ Dishko @ 13.01.2010. 10:36 ] @
Ovako,

Imam već par meseci sada Fiat Stilo 1,9 JTD 115KS.
Posle ovog vremena već mogu da ocenim i da uporedim merene sa stvarnim i nominalnim vrednostima.

Nominalne vrednosti su po meni vrlo laboratorijske, i nije moguće tako voziti.
Kada vozim na otvorenom, mlakom vožnjom, tj 4-5 70-110km/h , krećem se oko 5,7-6,5 (neke proračunate vrednosti, uz upoređivanje šta kaže kompjuter). To i jeste najekonomičnija vožnja, a probao sam sa 10 litara stignem i vratim se na putu BG-VŠ, što je nekih 200 km lepog magistralnog puta na kome se može voziti ekonomično, probao sam sa sipanjem 15 litara (što je jedna četvrtina tanka) i sa time pređem oko 200 km (prženje autoputem nekih 70 km, pa onda magistrala sa dosta različitih deonica, ima krivina, ima pravaca, ima vožnje od 60-120 i na tom putu), dakle, sa oštrijom vožnjom i 15 litara mi na takvom putu bude dovoljno za tih 200 km .
Sipam samo Eurodizel sa NISovih pumpi (Dejton i Zmaj). Kako je ovo sada od oktobra do sada sve zimska vožnja, klima ne radi, tako da nema dodatnog opterećenja.
Gradska vožnja (auto težak 1300 kg) je malo šarena, kada se vozim samo autoputem (tako odlazim na posao, a i dolazim, a i to je 80% moje vožnje po gradu) proračunao sam sledeće :

do posla i nazad imam 25 km vožnje, dakle za 5 dana pređem samo za od i do posla nekih 120-130 km (zavisno da li još nešto usput idem tamo ili vamo, malo menjam rutu, i štatija znam)
dve nedelje takve vožnje mogu da pređem sa malo više nego što je low fuel objava (recimo low fuel je na nekih 14 litara), dakle 15-17 litara za cca 240 kilometara, prost račun je onda oko 7,1 litara, e sad nikad nisam ostao bez goriva, a i nisam siguran na koliko tačno objavljuje da je low fuel, i koliko je to moje malo iznad zapravo goriva,
ukoliko više idem i po gradu, zakrčeni bulevari, kreni stani situacije, stajanja na semaforima to poraste do nekih 8,5 litara na sto, mada kompjuter u ukupnom prosečnom skoru, sa mnogo gradske vožnje od kako sam kupio auto samo tovari prosek, i ja sam na opštem proseku po kompjuteru na 7,3 litara (za pređenih 6530 kilometara, od čega nekih cca 2000 km gradske vožnje) račun kaže, onda nekim računanjem, sa uračunatim kupljenim i posisanim gorivom, pa uporedno u proseku dodje otvoreno 6,45 litara, mešane vožnje, i mlake i jače) i oko 8,7 u gradu u proseku. Naravno, greške koje bi trebalo da budu su oko +/- 0,15 litara na sto. Sve ovo da se odnos predjenih proračunatih kilometara u gradu i van grada, slaže sa proračunatim prosekom koji kompjuter kaže ( a slaže se po tačnosti računa koji sam obavio) , razglavljeno, pa sastavljeno, kaže mi da prema onome što ja potroših moj prosek potrošnje po kompjuteru jeste tačan.

Svakako, ona priča, pet na sto je tačna ako, i samo ako se vozi 85-90, petom brzinom, bez velikih varijacija gasa (tada kompjuter u trenutnoj potrošnji prikazuje tipa 5,1 lit/100km), a pri kretanju iz mesta, sa dosta gasa, to ume da skoči u trenutnoj potrošnji i na 19,8 (toliko mi prikaže kad ga zgazim iz lera na raskrsnici).

Veći deo ove vožnje je obavljen sa prosekom od tri prosečne osobe unutra, tako da se masa vozila slobodno može reći da je oko 1500 kg.
Sa druge strane, evo jednog repera, vožnja HN-PG-KL-BP-PP-ZLATAR-SJENICA-NP-KV-KG-BG (cca 689 km, sa oko 90 km poluplaninske magistrale na pešteru) je pređena sa ravno 45 litara crnogorskog eurodizela sa Eko Pumpe u Kotoru. U tom računu, potrošnja na sto je u proseku za taj put, sa šarenom vožnjom na otvorenom izlazi oko 6,54 lit/100km.



Eto nekako, nadam se da nisam smorio, a svakako nije šturo testirano. Inače videh ovaj post, još davno, pa onda kupih auto koji se po tom postu može tretirati, i reko ajd i za sebe, a i za ostale na forumu, da probam da istesterišem manje više relevantno.

hvala na pažnji i na vašim podeljenim informacijama.
[ rascha gts @ 13.01.2010. 14:06 ] @
E stvarno si majstor... :)
Mogao bi' i ti u test vozace.... :)
Svaka cast na trudu, ali moras da uzmes u obzir da potrosnja ne zavisi samo od mase automobila i mase posade ili ti putnika, brzine itd. ima tu jos mnogo stavki i filozofije, ali u svakom slucaju bas si se potrudio...

Prosle zime na stazi sam testirao 2.0TDI motor u passatu i golfu V, kombinacija sneg/led, voznja je bila izuzetno ostra (do granice izletanja sa staze), potrosnja u ovakvim uslovima i kolicina goriva u rezervoaru merila se na sate, kao potrosnja goriva voznje gliserom... :)))
tako da novi dileli mogu da budu i ekonomicni a i velike velike ale... :)

napomenuo sam passat i golf samo zbog razlicitog polozaja motora....

pozdrav
[ Dishko @ 14.01.2010. 13:34 ] @
Pa, istina, zanemario sam uslove vožnje u mega zimskim uslovima, bilo je toga malo, zanemario sam promenu moje lične naravi pri vožnji (nekad se malo opustim, nekad sam baš dekica, kad me mrzi da vozim, vozim samo da bih se prevezao, onda baš gnjavim i uživam u muzici), sve te neke parametre koje baš ne mogu nominalno izmeriti (nisam baš obraćao pažnju na sve moguće parametre) nisam ni merio.

Ali prilično je tačna procenjena potrošnja, barem u slučaju mog auta, i posle ukupnih 137k km ponaša se kako je fabrički procenjeno.

I naravno, uvek je tačna ona, koliko sipaš, toliko potrošiš, koliko zgaziš gas, toliko ti poveća potrošnju, kočenje, sve karateristike vožnje su uključene.
[ rascha gts @ 14.01.2010. 23:34 ] @
probaj da uradis mali test, dostigni neku normalnu brzinu, izbaci auto iz brzine i pocni da kocis lagano do zaustavljanja, i gledaj sta ti pokazuje trenutna potrosnja...

slazem se sa tobom pravu potrosnju pokazuje...

probaj ovaj test pa mi raci sta ti pokazuje... :)
[ alagor2000 @ 15.01.2010. 10:01 ] @
Lancia kappa 2.4 JTD 100 KW trosi mi oko 7 l/100 km ali lagana vozna!
[ Dishko @ 15.01.2010. 10:30 ] @
Probaću, nisam obraćao pažnju šta u datom momentu kaže trenutna potrošnja, mada sećam se da mi je više puta prikazivao da posle laganog kočenja na raskrsnici, na leru, umanjuje veličinu trenutne potrošnje, do nekog momenta, tipa ispod 1000 obrtaja i onda u nekom trenutku prikaže --:-- l/100km
[ Cileinteractiv @ 16.01.2010. 12:11 ] @
Citat:
alagor2000: Lancia kappa 2.4 JTD 100 KW trosi mi oko 7 l/100 km ali lagana vozna!

Druze ne bi da se konfrontiramo ali to mora da je neka ultra lagana voznja u sred leta naravno.
[ goat @ 17.01.2010. 14:11 ] @
Citat:
Cileinteractiv: Druze ne bi da se konfrontiramo ali to mora da je neka ultra lagana voznja u sred leta naravno.


1.9 i 2.4 nije jednako!?... a može da bude!?.... ...


http://www.elitemadzone.org/t3...Kolika-vam-je-potrosnja-goriva
[ Java Beograd @ 19.08.2010. 13:58 ] @
Stara tema - pa neka je.

Dakle, Lancia Lybra 1.9 JTD. Prazan automobil (kerb weight) je težak 1310 kg

Potrošnja merena na putu do Grčke i nazad, oko 2.200 km. Klima uključena 90% vremena. Prosečna potrošnja 6.6 L/100 km. Podatak je realan, na osnovu količine sipanog goriva, a ne na osnovu bord compjutera (koji malo "laže")
Potrošnja u gradu oko 8.5, leti, sa oko 50% vremena uključenom klimom. Takođe realan podatak.
[ AstralPro @ 29.08.2010. 15:21 ] @
Potrosnja se racuna tako sto

1) naspes pun rezervoar znaci dokle god moze
2) predjes 500km
3) vratis se na istu pumpu na isti aparat i opet sipas do vrha.
4) podelis potrosenu kolicinu goriva sa 5 i imas tacnu brojku prosecne potrosnje /100km.
[ MARIJANABG @ 19.06.2011. 09:40 ] @
Audi A6 moze da postigne brzinu od 240km/h 3,0 dizel,dokaz fotografija Zelim da kupim audi A3 samo sam u dilemi da li benzin-plin ili dizel motor,da li neko ima iskustvo u potrosnji A3 1,9 tdi po gradu i na otvorenom?
[ Markoxxx @ 23.01.2012. 19:30 ] @
Da ne otvaram novu temu, interesuje me jedna stvar,

kod mog passata 1.9 tdi 96kw po boardu potrosnja na leru je 1.1 L/h, (mada nekad varira od 1-1.2) a inace u voznji pokazuje nekih 20% vise od stvarnog.

Isao sam danas kod prijatelja u servis, zakacili smo na dijagnostiku svi parametri su ok, dizne su ok, da li je moguce da samo board laze ili nesto drugo moze da bude problem?
[ Zarko Silic @ 23.01.2012. 19:48 ] @
Moguce je da bord gresi.
Morate prekodirati sat.

1,1L na leru ukazuje: ili na gresku borda, ili na lise dizne.
[ Markoxxx @ 23.01.2012. 19:54 ] @
pratio je bas nekoliko minuta na radnoj temepraturi, sve dizne su davale slicne parametre oko 0.4 on rece da je to odlicno...

mada, temperatura na tabli kada se ugreje stoji na 90 c, a na racunaru kada je bio zakacen je pokazivao da je ustvari nekih 79-80
[ Zarko Silic @ 23.01.2012. 20:04 ] @
Citat:
Markoxxx: pratio je bas nekoliko minuta na radnoj temepraturi, sve dizne su davale slicne parametre oko 0.4 on rece da je to odlicno...


Ovo je nemoguce. Ne moze to biti ni teoretski ni prakticno. Osim toga, kanal 13 nije jedini merodavan za procenu stanja dizni.

99,9% majstora ne poznaje dijagnostiku.

Ako ti je to sto sam citirao rekao tvoj majstor, onda on ne poznaje dijagnostiku.
[ Markoxxx @ 23.01.2012. 20:12 ] @
e sad ga ga j***, sta da radim?


da ne reklamiram sad, ali oni vaze za najbolji servis u okruzenju a i najvise posla imaju ubedljivo...
[ Zarko Silic @ 23.01.2012. 20:21 ] @
Pitaj ga sta znaci taj parametar "0,4" pa nam prenesi sta je odgovorio, ali gledaj tako da ga pitas da on u medjuvremenu ne moze da pita nekog treceg.
[ Markoxxx @ 23.01.2012. 20:24 ] @
moze i tako, to je koliko se secam bio pritisak na leru...
[ Zarko Silic @ 23.01.2012. 20:29 ] @
Samo ti to pitaj njega. Nemoj da mislis vec pitaj onoga ko bi to trebao znati.
[ Markoxxx @ 23.01.2012. 20:36 ] @
Hocu, al' tek sledeceg ponedeljka u podne, tada sam zakazao da sve detaljno pregledaju
[ vaske2 @ 24.01.2012. 17:28 ] @
Pasat 1,9 tdi 96kw pokazuje 0,9l na leru po bordu kada su iskljuceni svi potrosaci. Paljenjem svetala,klimatronika,grejaca zadnjeg stakla...pokazuje od 1,0 do 1,1l na leru.
[ Zarko Silic @ 24.01.2012. 17:32 ] @
To je previse.
Normalno je da pokazuje od 0,5 do 0,8 kada je nov i od 0,3 do 0,5 kada je kilometraza oko 300.000 km.

Ako je star i polovan, a pokazuje 0,9 i vise, onda je 1,9 tdi neispravan. Nebitno u kojoj se karoseriji ovaj motor nalazi.
[ vaske2 @ 24.01.2012. 18:14 ] @
Znaci sto je više prešao trebalo bi da pokazuje manje???

I ja sam primetio da mi bord laze jer svaki put punim rezervoar i nije mi teško da izracunam potrošnju.Ispada da pokazuje oko 25% više od prave potrošnje...
[ Zarko Silic @ 24.01.2012. 19:35 ] @
Tako je,

potpuno nov automobil trosi vise. (Pa i logicno je. Zar ne? )


Bord ume da laze, a ume da bude i neispravan.

Podatak od 0.9 i vise za ler sam sretao na autima uvezenim iz Italije. Obicno su vec cipovani (i to lose) dosli. Na pojedinim sam primetio da su podeseni po principu: drze vodu dok majstori odu. Motor i dizne vec na izdisaju.
[ tdusko @ 24.01.2012. 20:12 ] @
Moja astra 2.0 dti na radnoj temperaturi od 90 C drzi 0.4. Ujutru neposredno nakon prvog paljenja bude preko toga i varira od 0.5-6 leti, a do 1-1.1 zimi na -15. Sobzirom da bilo koji ispravni 1.9 TDI trosi u svim rezimima manje od mog auta tih 0.9 nije dobro sigurno.
[ Markoxxx @ 26.01.2012. 00:08 ] @
Meni je taj motor u golfu 81kw koji je presao vise od 300k trosio na leru oko 0.5 - 0.6