[ despoti @ 24.10.2006. 13:47 ] @
imam coroly 1990 god 1.3. potrosnja u gradu joj je uvek bila 10 lit. ali u zadnje vreme je prolupala i ide preko 12 l/100 km. ovo je pocelo kada su mi u servisu cackali oko paljenja. da li paljenje ima veze sa potrosnjom ili je iskljucivo rec o karburatoru. auto inace lepo radi. hvala na savetima
[ tweeester @ 24.10.2006. 13:53 ] @
Naravno da potrosnja moze da ima veze sa paljenjem. Ako je pogresno nastelovano onda ne dolazi do propisnog sagorevanja smese, sto (indirektno) utice na potrosnju.
[ Java Beograd @ 24.10.2006. 14:27 ] @
Naravno.
Kasno paljenje (tj. varnica izbije nakon što je dostignuta maksimalna kompresija i klip se već udaljava od GMT) motor radi mirno, bez trzanja i relativno stabilno, ali potrošnja je uvećana i oseća se da motor slabije vuče. U principu, nema neke ozbiljne posledice.

Rano paljenje (tj. varnica izbije znatno ranije pre dostignute maksimalne kompresije, tj. GMT) motor trza, čuje se lupanje u motoru, stvara se veliko opterećenje na klip i ventile. Znatno se gubi snaga i mnogo uvećava potrošnja. Ako duže vremena ovako radi, trajno će se oštetiti klipovi.

I naravno, sve zavisi koliko je paljenje pomereno. Po svemu sudeći tebi je paljenje podešeno na "kasno". To se lako da rešiti.
[ ilkebgd @ 24.10.2006. 21:33 ] @
Nemoj više nikad da ideš kod tih koji su to radili... osim ako rešiš da im j...š mater :) moja prosečno troši oko 6,5 litara, znači mix vožnja- i grad i otvoren put.
[ vladd @ 25.10.2006. 15:45 ] @
Mozda su "cackali" oko paljenja, ali to bi se odrazilo i na samo paljenje motora. Pre ce biti da su brljali oko karburatora, i, posto su lagano pomerili paljenje (koje ne bi izazvalo toliku promenu potrosnje), nastavili su "stelovanja" na karbu... ler.. mozda su zeznuli saug, prebogata smesa
[ 1alexa @ 05.01.2011. 10:45 ] @
Imam identican problem sa corollom 13 xli 12v, trosila je oko 6,5 l sada trosi 10. Sigurno znam da su mi prilikom zamjene rotora razvodnika cackali oko paljenja, stelovali su i ler gas na srafu koji se nalazi na vrhu usisne grane i pomjerali ugao throttle senzora. sve ovo utice na potrosnju i problem mozete rijesiti samo uz pomoc pravog majstora i insrumenata.
Dok ga ne nadjem moze li mi neko reci zbog cega mi ne radi zeleno-crvena lampica economic? hvala
[ Darko Nedeljković @ 05.01.2011. 16:18 ] @
Ne razumem ljude koji ocekuju da ce automobil na -10 i verovatno na kratkim relacijama gde motor nikada ne dostigne radnu temperaturu na kojoj je potrosnja najmanja, imati potrosnju kao tokom leta na +30. Sasvim je normalno da se potrosnja poveca do 30%, a jedino validno poredjenje je ako upalite auto pa vozite par stotina km bez stajanja, tada potrosnja leti i zimi ne bi trebala da se razlikuje za vise od 1-2 l/100km, zbog pocetnog zagrevanja, zimskih guma koje pruzaju mnogo veci otpor kotrljanja od letnjih a ako na putu ima snega, to je 2x vece opterecenje za auto. Takodje, zimi se obicno vozi brzinom, stepenom prenosa i brojem obrtaja koji su manje stedljivi nego letnji. Znaci, svaka potrosnja do 20l/100km ako se radi o stalnim kracim relacijama se smatra normalnom za zimu.
[ cozmo_im @ 05.01.2011. 16:28 ] @
Vrlo lako zbog ove zime moze da popije do 10 litara po gradu.

Meni je prosek po gradu (sa karburatorskom verzijom doduse), 7,5 litara recimo. Cist grad (Beograd)... E po ovom minusu bogami ide i preko 8,5 ako ne i svih 9 litara!

Takodje, prosek neki mi je oko 6,5 kombinovane voznje, ali sad je i preko 7,5.

Na otvorenom zima nema toliki uticaj, mozda oko pola litre vise.

Zadnji put kad sam merio gradsku potrosnju, na -7c ili -8c je bilo 8.59l na 100km ali nije bio strogi centar grada. Sto je litra i vise nego uobicajeno.

Ko ima tezu nogu, lako nabaci 10l na 100km... jos ako ima snega, i ako ima zimske gume...

Tamo gde po suvom idem petom, po snegu idem 4. brzinom ili trecom i naravno odmah je veca potrosnja.

Plus, dok se motor zagreje, radi saug, jos ako je relacija ispod 15 kilometara...

Lampica economic ne radi ako je iskljucena ili ako je senzor prljav ili mrtav...
[ Connect3 @ 24.11.2014. 11:56 ] @
pozdrav svima ... potrebna mi je pomoc jer vidim da ovde ima ljudi koji se razumiju u toyotu ... ja imam toyota corolla 1.3 xl i u zadnje vrijeme mi je povecana potrosnja ranije je trosila 6.6l kombinovane voznje a sada na vrhu gasa kada vozim ne prelazim 90 trosi 7.5l nedavno sam bio kod majstora i promijeni svecice filtere i pravio mi je paljenje e prije nego sto je majstor pravio potrosnja mi je bila 11.1l normalne voznje cak sta vise vrh gasa konstantno ... pa sad dali neko zna do cega to moze biti jer i 7.5l je cini mi se puno otvorene voznje grad ide vise ... hvala unaprijed pozz
[ cozmo_im @ 25.11.2014. 14:13 ] @
Najosnovnija stvar na 2E motoru, a da bi potrosnja bila blizu fabrickoj, je ispravno ociscen i nastelovan karburator i da nema nijednog falicnog vakuuma. To je uslov broj 1. Zatim komutator, bobina, razvodnik, ruka i kablovi moraju biti u zadovoljavajucem stanju, a na kraju je tu i nastelovanost paljenja i istrosenost motora.