[ slobodan81 @ 24.10.2006. 14:30 ] @
ljudi ako ima na ovom forumu nekih mehanicara nek mi pomognu
ovih dana sam mozda vec dosadio ovom forumu ali pitao bis jos nesto
kako prepoznati dali dizel motor dobare ili ne posto se bar nesto razumem ali naravno ne znam sve cake mogli bi dA MI POMO9GNETRE

[Ovu poruku je menjao ton_majstor dana 24.10.2006. u 18:04 GMT+1]
[ Fuzz @ 24.10.2006. 14:37 ] @
Pa ako vidis da kulja crni dim iz auspuha - bezi :)
[ Shomi-1 @ 25.10.2006. 09:42 ] @

Dim kulja iz svakog dizela, to je zbog nafte, ne smije mnogo ali kulja i iz novog auta. Skini cep od ulja i cim ga skines ne smije da se pojavi dim, a smije da "duva" pomalo vazduh odozdo. A pravilo broj jedan kod dizela je kako pali. Ne smije dugo da vergla, narocito prvo paljenje ujutro.
[ vladd @ 25.10.2006. 15:55 ] @
Pomoglo bi merenje kompresije, ali to nije prost "zahvat" kao kod benzinca. "Spolja" tesko mozes da ocenis motor. Mozda je najjednostavnije resenje, da odvezes auto na "dyno-run", jeste da kosta 40€, ali.., i tada ces "znati" u kakvom je stanju motor, pogonski sklop (lamela, menjac), a to je i "ono" najvaznije.

A i sta ce ti dizel, ako nisi poljoprivrednik, tesko se "ostvaruje" usteda, ako nemas "beneficirano" gorivo. Auto zahteva perfektan akumulator, odrzavane filtere, ima vise skupih delova u "grupi" potrosnih (brizgaljke, grejaci), "osnovna" cena ( i polovnog) u odnosu na benzinca je veca, i ako nema vecih remonta (gde "car pojede vajdu"), trebace ti bar godina dana da "isplatis" razliku cene, gorivom, u odnosu na benzinca. Mozda je bolja opcija benzin + plin.

Osim toga, nema puno "ozbiljnih" radionica, sa "teskom" opremom za popravku dizela. Obicno "majstori" za dizele, vrse zamene blokova i delova, sto njima olaksava posao, a strasno poskupljuje odrzavanje.