[ rsinisa @ 27.10.2006. 15:58 ] @
Sledece nedelje treba da kupim polovan auto na firmu pa me zanima koje je kompletna procedura u toj varijanti. Auto ide "na ime kupca", sto bi znacilo da je auto uvezen (EURO3 motor), ocarinjen i placen porez, ali nije registrovan nego ce ici direktno na kupca, tj. na moju firmu. Auto se nalazi na teritoriji opstine Pancevo, firma koja prodaje u Subotici, a moja firma u Smederevu. Reci ce neko "pa pitaj firmu koja ti prodaje auto"; jeste, ali ja volim da sam uvek korak ispred, odn. da znam sta i kako treba da se uradi, ne da me ne bi firma-prodavac prevarila, vec da ne napravim neku gresku jer to moze da bude posle komplikovano da se ispravi. Znaci, ako neko zna kompletnu proceduru korak po korak, da li treba ugovor ili je dovoljna faktura, gde treba da se uradi tehnicki pregled, kako dovesti auto iz Panceva, da li sa probnim tablama ili sacekati regularne tablice, itd, itd.

Pozdrav.
Sinisha
[ pctel @ 28.10.2006. 00:42 ] @
Mislim da kad se automobili kupuju od firme dobije se faktura a ne kupoprodajni ugovor. Trebalo bi da ti daju minimum 2 primerka - jedan za policiju, drugi za knjigovodstvo. Sto se tehnickog pregleda tice, mozes ga raditi bilo gde, naj jeftinije resenje je na kvarnjaka ako ima blizu neki tehnicki pregled - razgledas malo ima li policije, sednes u auto i odvezes se do tamo, glupo je da zbog 100 metara placas slep sluzbi utovar i istovar. Tehnicki pregled kosta oko 1000 dinara. Kad to zavrsis, ostavis tu negde auto gde ne smeta pa sa tim papirom od tehnickog pregleda krenes u policijsku stanicu u gradu gde se nalazi tvoja firma. Usput svratis do neke osiguravajuce kuce pa uplatis obavezno osiguranje. Ma... kad bolje razmislim svrati do neke od agencija za prenos vlasnistva i nek ti oni popune svu potrebnu dokumentaciju i uplatnice. Nije njihova usluga tako skupa a treba dosta toga da se izracuna koliko je za taj auto (osiguranje, porez na upotrebu, ekoloska taksa, posebna taksa, administrativna taksa, taksa za saobracajnu i tablice, naknada za javne puteve...). Odes u banku, poplacas to, sacuvas svoj primerak i trazis tamo da ti daju neki papir o prometu koji se uzima za registraciju, znace oni. Onda jos iz firme uzmes kopiju resenja o osnivanju i PIB-a i to bi otprilike bila skoro cela papirologija, dogovoris se u agenciji ko ce da nosi - ti ili oni i verovatno istog dana popodne dobijas saobracajnu i tablice. Dalje znas, tablice pod misku pa pravo do kola, zakacis ih i vozih gde hoces.