[ Bojan Basic @ 02.11.2006. 22:48 ] @
Da ovo napišem podstakla me je jedna poruka sa druge teme, a u svakom slučaju nikom neće škoditi.

Nisam od onih kojima je bitno da taksi bude što luksuzniji, da ne mogu da živim bez klime u vozilu tokom tih 15 minuta koliko se vozim, i slično — jednostavno, meni taksi služi da se prevezem od tačke A do tačke B, kad mi se ne pešači, ne idem svojim kolima i slično.

Citat:
pantic68:
Ovi novi evropski automobili su bruka. Samo plastika i pop nitne. Na mercedesu recimo branik ima 1 kg a sa unutrasnje strane stiropor da ne bi izgubio oblik da bi nesto skinuo treba razbusivati nitne. Na vecini automobila kad skinete ogromni branik ispod zjapi jedno veliko nista, stednja na svakom koraku.Nema vise hromiranih branika i pocinkovanih safova.

Uglavnom, čovek je ovde potpuno u pravu, što svedoči i moje jutrošnje neprijatno iskustvo. Pozovem ja taksi, stiže auto, tu je negde oko punoletstva. Ide kolona automobila putem, i krene neki magarac da pretrčava na crveno. Čovek ispred mog taksija naglo zakoči (verovatno bih i ja postupio isto, ali bilo bi odlično kad bi neko mirne savesti gazio takve idiote; što ih je manje na svetu — to bolje). Nije bila neka velika brzina, 50-60 km/h, ali kad se naglo koči itekako se oseti. Elem, zakoči i moj taksi, a riba u fensi automobilu iza (s fensi dopičnjakom i ostalim pratećim sredstvima) priča telefonom i je*e joj se šta se dešava ispred nje na putu. Koliko brzo sam poleteo napred zbog naglog kočenja, još brže mi je glava poletela nazad ka sedištu kada se ova zarila u nas. Izlazim ja, gledam njenu haubu, zgužvana maltene do pola! Gledam „dedicu“ kojim sam se vozio, nisam primetio ni ogrebotinu (dobro, verovatno malo preterujem, bila me je sramota da zagledam i ispitujem štetu, ali stvarno ništa nisam primetio koliko sam gledao).

Trenutno mi je malo ušinut vrat i to je sve, a da sam kojim slučajem sedeo u nekom novom, fensi automobilu (poput ovog iza), bez preterivanja — verovatno ne bih sad ovo kucao, već bi sutra sahranjivali spljeskanu varijantu mene.

Naravoučenije: od sada ću verovatno praviti razliku između taksi vozila — što starije, to bolje! :)
[ Miroslav Jeftić @ 02.11.2006. 23:01 ] @
Ne bih se složio. Dosta puta sam imao prilike da vidim posledice sudara gde je novi automobil jedva ogreban ili tek malo ulubljen, a stari se "rascvetao". Ja bih uvek pre odabrao noviji (osim ako taj noviji nije Geely).
[ mitar1982 @ 02.11.2006. 23:40 ] @
Pa valjda auto i treba da se što više zgužva kad dođe do sudara. Apsorpcija energije i ti fazoni...
Nadam se da joj se nije pocepao dopičnjak, ili nedajbože slomile D&G ćore... :D
[ hecky @ 02.11.2006. 23:59 ] @
Verujem da je airbag sacuvao djozluke .

Ljudsko telo ne voli (unutrasnji organi pogotovo) naglo usporenje, pa se kola prave da se zguzvaju i izbace airbag na bi li smanjili to usporenje.

Sta vredi sto je Lada ostane netaknuta, ako vozac slomi vrat .

PS Procitaj prvu izreku iz mog potpisa...
[ pantic68 @ 03.11.2006. 00:14 ] @
Das 18000 e za auto i prvi put kad negde zakacis on se sav raspadne. Ali to je za nase dobro. Pa ne znam da li je bas moralo tako. Koliko ja znam prave se tako da je sila prilikom guzvanja sasije ravnomerna a ne da sa 50 na sat se poguzva pola auta. Da je bilo 90 km/h sta bi ostalo od dopicnjaka. Udarac pri toj brzini su stari volvoi podnosili bez ikakvog ostecenja i rizika zahvaljujuci amortizerima u braniku. Sto nisu odabrali taj pristup bezbednosti a ne da prave ove skupe igracke za jednokratnu upotrebu.
[ Dark_Runger @ 03.11.2006. 00:49 ] @
Citat:
Ovi novi evropski automobili su bruka. Samo plastika i pop nitne. Na mercedesu recimo branik ima 1 kg a sa unutrasnje strane stiropor da ne bi izgubio oblik da bi nesto skinuo treba razbusivati nitne. Na vecini automobila kad skinete ogromni branik ispod zjapi jedno veliko nista, stednja na svakom koraku.Nema vise hromiranih branika i pocinkovanih safova.


Ima 1 kg jer se pazi na masu vozila i tim se povecavaju performanse i smanjuje potrosnja goriva, a plastican je i od stiropora zbog zastite pesaka i samih putnika.Napravljen je tako da se raspadne pri udarcu i tako smanji silu udara.

Citat:
Trenutno mi je malo ušinut vrat i to je sve, a da sam kojim slučajem sedeo u nekom novom, fensi automobilu (poput ovog iza), bez preterivanja — verovatno ne bih sad ovo kucao, već bi sutra sahranjivali spljeskanu varijantu mene.


Da si sedeo u novom automobilu imao bi nazad pojas i naslon za glavu i nebi se u opste toliko iscimao po kabini jer bi branik upio udarac.
Dobro si prosao u toj ladi (ili sta vec), da je brzina bila veca za par kilometara mozda bi sada nosio kragnu.

Mislim da bi trebao naslov teme da izmenis u "Što stariji automobili — manja steta (na autu)"
[ pantic68 @ 03.11.2006. 01:27 ] @
Citat:
Dark_Runger: Ima 1 kg jer se pazi na masu vozila i tim se povecavaju performanse i smanjuje potrosnja goriva, a plastican je i od stiropora zbog zastite pesaka i samih putnika.Napravljen je tako da se raspadne pri udarcu i tako smanji silu udara.


I kosta 800 e da bi ubuduce vozac bio mnogo oprezniji :)

Citat:
Dark_Runger: Da si sedeo u novom automobilu imao bi nazad pojas i naslon za glavu i nebi se u opste toliko iscimao po kabini jer bi branik upio udarac.
Dobro si prosao u toj ladi (ili sta vec), da je brzina bila veca za par kilometara mozda bi sada nosio kragnu.

Mislim da bi trebao naslov teme da izmenis u "Što stariji automobili — manja steta (na autu)"


Nema potrebe da lada pije udarac kad je tu fensi autic a kako je bilo tom pilecem mozgu za volanom tako i ovima u taksiju - sila akcije i reakcije morala je biti ista.
Inace pogodio si srz ti nasloni, pojasevi i airbagovi su jedina korisna poboljsanja bar kad je rec o nizoj klasi automobila, luksuzni to imaju odavno.
I jos nesto, airbag se tesko kod nas na nekom autu moze naci u ispravnom stanju, 95% polovnjaka je doslo sa explodiranim vrecama a ovde ih skoro niko ne menja jer su skupi. Krpe one plastike od volana i snalaze se ali retko ko to dovede u funkcionalno stanje.
[ Trikki @ 03.11.2006. 01:39 ] @
Auto treba i da se raspadne, a ne zguzva, ako je covek u pitanju fantasticni Bojane.

To je zato sto na Zapadu (gde se prave automobili) covekov zivot i produktivnost vrede mnogo vise od jednog usranog auto. On taj auto zaradi za pola godine i jos mu je pokriven osiguranjem koje dobija za nedelju dana, a rata za isti je malo veca od mesecne potrosnje kapucina.

U Srbiji, Albaniji i sl. normalno da covek za krs da sve i onda je spreman da da i sebe samo da mu se auto ne okrzne.
[ Cileinteractiv @ 03.11.2006. 01:55 ] @
Jednom sam bio u sličnoj situaciji ali kao kandidat za polaganje na obuci, čiča me rokno od pozadi i nasloni za glavu su odradili svoje... Evo danas baš gledao Zastavu 10 - nema naslone za glavu na zadnjoj klupi, katastrofa a nov auto 8000€!
[ pantic68 @ 03.11.2006. 02:26 ] @
Ja ovde kao da pricam sa predstavnicima autoindustrije. Ne prave oni to tako bedno da bi ustedeli svoj novac vec nase gorivo i nase zivote. Najbolje da nam za iste pare uvale bicikle i rikse posto je to jos bezbednije i trosi jos manje goriva.
Ja tvrdim da to moze da se napravi i kvalitetnije i bezbednije i ekonomicnije i jeftinije. Ako ne verujete meni pogledajte reklame za nove modele.
[ McKracken @ 03.11.2006. 03:28 ] @
Citat:
Ja tvrdim da to moze da se napravi i kvalitetnije i bezbednije i ekonomicnije i jeftinije.


Pa sto onda ne napravis? Jos jedan od onih koji znaju "bolje".

Prosvetli nas kako bi to bolje izveo?


Citat:
Koliko ja znam prave se tako da je sila prilikom guzvanja sasije ravnomerna a ne da sa 50 na sat se poguzva pola auta


Vecina vozaca npr. Lade pri ceonom udaru od 50km/h ostaje trejani invalid ili trajno ispod zemlje. Znas li ti koliko je 18 k eur kada ih trosis iz jednosobne garsonjere na Orlovaci? Nema sanse da potrosis : )

Vrlo rado su te upoznati sa par ljudi kojima nimalo nije zao sto im se auto "raspao" jer su izasli vise, manje nepovredjeni iz vrlo nezgodnih situacija.


@Trikki: Apsolutno tacno.

Citat:
Trenutno mi je malo ušinut vrat i to je sve, a da sam kojim slučajem sedeo u nekom novom, fensi automobilu (poput ovog iza), bez preterivanja — verovatno ne bih sad ovo kucao, već bi sutra sahranjivali spljeskanu varijantu mene.


Gresis, ali gresis silno Bojane...
[ Ivan Dimkovic @ 03.11.2006. 07:29 ] @
Citat:

Sto nisu odabrali taj pristup bezbednosti a ne da prave ove skupe igracke za jednokratnu upotrebu.


Pretpostavka je da ti je auto osiguran, i da je daleko bitnije da ti ostanes zdrav i citav od nekakve limene kutije koju vozis, a takodje je poenta da ne razneses sa nekim celicnim branikom stvari oko sebe - jer, ono sto unistis svojom greskom obicno moras i da platis :-)

Novi automobili zadovoljavaju sigurnosne testove koje o kojima bi ljudi iz kraja 80-tih mogli samo da sanjaju - bezbednost je daleko veca, bas zato sto se koriste takvi materijali koji sprecavaju naglu promenu brzine i mogucnost da ti motor zavrsi na mestu gde su ti kolena.

Citat:

Ja tvrdim da to moze da se napravi i kvalitetnije i bezbednije i ekonomicnije i jeftinije. Ako ne verujete meni pogledajte reklame za nove modele.


Yep - to je zavera industrije, svi mi znamo da moze da se napravi auto koji trosi 2l benzina i koji kosta $2000... Al nikako da ga neko napravi, a svi sve znaju :-)
[ broker @ 03.11.2006. 08:35 ] @
Citat:

Trenutno mi je malo ušinut vrat i to je sve, a da sam kojim slučajem sedeo u nekom novom, fensi automobilu (poput ovog iza), bez preterivanja — verovatno ne bih sad ovo kucao, već bi sutra sahranjivali spljeskanu varijantu mene.


Naprotiv, da si bio u nekom savremenom automobilu, ne bi ni vrat usinuo.
[ abishai @ 03.11.2006. 12:36 ] @
Ako hoces jaka kola, nabavi nekog starog SAAB-a :)
[ vujo032 @ 03.11.2006. 13:14 ] @
Bilo je na Tv-u,objašnjenje za formulu kako je predviđena da se raspadne i apsorbuje silinu udara,
mada je na formuli sve napravljeno tako da bude što lakše, zbog ukupne mase vozila.
Prikazivali su i da je bezbedniji rezervoar (na formuli) od neke gume koja se može dosta deformisati i
promeniti oblik pre nedo što dođe do oštećenja i curenja benzina za razliku od metalnog gde je veliki rizik od eksplozije.
Pravili su neki eksperiment gde stave jaje u neki autić koji se deformiše pri udaru u zid i jaje ostane čitavo,
a kada ga stave u auto koji ostane čitav, jaje se razbije.
Ko prati razvoj auto industrije bolje će znati da objasni od mene, da sad kod novih auta (mislim na skuplje modele) imaju šine po kojima motor u slučaju sudara ode ispod vozača, a da se još neki delovi auta pomeraju i "sklanjaju", da ne bi došlo do većih povreda.
[ su27killeryu @ 03.11.2006. 13:53 ] @
Apsorbovanje je dobra stvar kad udaras u cvrstu prepreku (npr. zid drvo itd.) ali u kontaktu sa drugim automobilom Volvo 240 rulez

[ pantic68 @ 03.11.2006. 14:05 ] @
Ne vredi se sa vama raspravljati posto ne shvatate kako stvari funkcionisu vec verujete pricama iz casopisa i sponzorisanih emisija. Znaci haube ima koliko ima i mogu se odabrati 2 pristupa problemu. Da se recimo cela zguzva pri udarcu sa 60 kmh i vozac bude nepovredjen. Preko te brzine nastaje fatalno povecanje inercije ako se kabina napravi cvrsto ili u suprotnom slucaju pocinje lomljenje nogu i tela. Kod cvrsce napravljenih automobila udarac od 90 kmh ce dovesti do istog ostecenja, sila koju trpi vozac bice veca bice povredjen ali ziv.
Znaci moguce je napraviti automobil tako da podnese udarac pri manjoj brzini bez rizika a pri vecim da to bude fatalno ili da izdrzi i udarce sa vecom brzinom sa odredjenim posledicama. Drugim recima da sila pri havariji bude recimo 5G ili 8G . To je stvar kompromisa svakog proizvodjaca na odredjenom modelu i nisu stvari tako crno-bele kako se to ovde nekima cini.
Jako je bitno da tokom tim metar i nesto lima koji se guzva nema tvrdih delova koji bi doveli do toga da sila u jednom trenutku skoci na recimo 20G sto bi bilo fatalno , znaci da se guzva ravnomerno.
Dalje, bedan kvalitet ne garantuje bezbednost jer branik koji samo lici na branik i mekani prednji deo su cist gubitak jer ne pruzaju gotovo nikakav otpor u pocetku pa apsorbovanje udarca mora da se obavi na dosta kracem delu.
Na nekim starijim automobilima je stvar izvedena tako da se iza cvrstog branika nalazi sasija izvedena u obliku harmonike ili polukruzno sto je dovodilo do toga da prednji deo sa farovima, hladnjakom i sl ne bude ostecen vec se udarac apsorbuje na sasiji i krilima. To mi se desilo par puta na starom mercedesu s klase kad sam na licu mesta pomocu sajle i traktora koji se nasao u blizini istegao sasiju i nastavio put nepovredjen iako su bili sasvim solidni udarci.
Na novim automobilima najcesce se prvo zdrobi 1000-2000 e nekih plasticnih delova, hladnjaka, pa i stvari koje nisu trebale biti tu (video sam i kompjutere stavljaju u sam prednji kraj) bez ikakvog dobitka za bezbednost pa tek onda pocinje ona prica o apsorpciji udarca. Fiat punto opet, kvrcnes malo, napred se ne vidi nikakvo ostecenje ali se slomi krov. Kakav je tu dobitak za bezbednost nisam ukapirao.
U svakom slucaju ne verujem u pricu da su branici bedni da bi mogao udariti pesaka a da mu ne slomis noge. Pre ce biti da nisu nasli interes da cuvaju nas dzep.
I nadam se da mi verujete posto sam dugi niz godina ziveo od tih sto lupaju automobile i sam ucestvovao prilicno puta u tome. Video sam toliko slucajeva i proveo toliko vremena krpeci posledice da mi je sad muka o tome i da pricam.

[Ovu poruku je menjao pantic68 dana 03.11.2006. u 15:24 GMT+1]
[ su27killeryu @ 03.11.2006. 14:11 ] @
Covjek sve rece, znaci da razjasnimo prilikom udara u cvrstu prepreku skoro da nema veze da li se nalazite u Z750 ili u novom slonu (sto se same sile tice, znaci aj da izbacimo vazdusne jastuke pojaseve itd.). Jednostavno sa iste brzine cete se zaustaviti na 0 u manje vise istom vremenskom periodu (a obzirom da je Z750 jelte meksi mozda cak i malko duzem). E sad u sudaru sa drugim kolima prvo odlucuje tezina (inercija) cvrstina itd. itd. Svojim ocima sam gledao kako je stari Volvo (mislim da je 760) prosto pocijepao ovu novu Kiu dzipa. OK slomio je farove ali Kia je za zesci otpad a on je u voznom stanju ostao.
[ pantic68 @ 03.11.2006. 14:34 ] @
Ima veze, sto duzi prednji kraj i ravnomernije rasporedjen otpor lomljenju istog to bolje a cvrstina zavisi od toga za kakve je udarce predvidjen. I moguce je napraviti ih tako da bezbednost bude na nivou a da se vitalni delovi automobila sacuvaju prilikom laksih havarija.
[ Bojan Basic @ 03.11.2006. 15:09 ] @
Citat:
Bojan Basic:
Trenutno mi je malo ušinut vrat i to je sve, a da sam kojim slučajem sedeo u nekom novom, fensi automobilu (poput ovog iza), bez preterivanja — verovatno ne bih sad ovo kucao, već bi sutra sahranjivali spljeskanu varijantu mene.

Vidim da se većina ne slaže s ovom konstatacijom. Bogu hvala, nemam mnogo iskustava sa sudarima, ali ako automobil nema (velik) gepek, grešim li kad mislim da bi, pre nego što se udarac amortizuje gužvanjem metala, putnik sa zadnjeg sedišta bio spljeskan između zadnjeg i prednjeg? Znači, govorimo o udarcu u zadnji kraj, gde nema toliko materijala za gužvanje pre nego što se stigne do ljudi.

Da li je stvarno moguće da su današnji fensi automobili napravljeni isključivo da oduševe isto tako fensi devojke (poput pomenute) sigurniji od starih, koji su napravljeni da funkcionišu (uzgred, u pitanju „fiat“, ne „lada“ kao što je neko pretpostavio, mada sve to nije mnogo bitno)? Naravno, ne pričam o današnjim automobilima koji stvarno imaju neku zaštitu, već o onim što bukvalno vrište „kupi me, vidi kako sam cakan, bićeš glavna u kraju“.
[ Dark_Runger @ 03.11.2006. 15:11 ] @
Kia je koreanski shit
[ jnk @ 03.11.2006. 18:30 ] @
fifth gear je cesto ranije pravilla sudare sa lutkama starijih i novijih automobila.




u svakom slucaju stariji automobili nemaju nikakve sanse.



a kome je novac bitniji od sigurnosti nek se vodi logikom kupovine starih, lakih za opravku, automobila.



[ su27killeryu @ 03.11.2006. 20:26 ] @
Citat:
Bojan Basic: Vidim da se većina ne slaže s ovom konstatacijom. Bogu hvala, nemam mnogo iskustava sa sudarima, ali ako automobil nema (velik) gepek, grešim li kad mislim da bi, pre nego što se udarac amortizuje gužvanjem metala, putnik sa zadnjeg sedišta bio spljeskan između zadnjeg i prednjeg? Znači, govorimo o udarcu u zadnji kraj, gde nema toliko materijala za gužvanje pre nego što se stigne do ljudi.



Ne grijesis, ja sam jednom svojom 18 godina starom Accord (koja bas i nije simbol cvrstine poput starijih Volva) zazdio u juzinu koju je pametni policajac zaustavio na pocetku hlada na bulevaru (da mu ne bije sunce u oci), isao sam vr gasa 25-30 km/h (jer nisam nista vidio ispred kako je sunce bilo pravo u oci, neodgovorno od mene priznajem ali bila je nedjelja 7 ujutru).

Uglavnom moj je auto vec bio udaren s prednje strane i novi udar mu se skoro i nije poznavao, a jugu sam sastavio zadnje sjediste s prednjim...sreca sto nije bilo putnika pozadi.
[ Cileinteractiv @ 03.11.2006. 20:33 ] @
Kad smo već spomenuli "materijal za gužvanje" nemam nešto poverenja u automobile gde su mi noge dok vozim tu negde ispod prednjih farova. Npr. Mondeo baš ima materijala
[ yooyo @ 03.11.2006. 20:56 ] @
Novi automobili imaju suspenzore udara ispod branika. Imam nov Citroen C4 i pre par nedelja na Ibarskoj morao sam da kocim jer mi je na put izleteo lik sa motokultivatorom (#$%&@#). Iza mene je bio Yugo a vozac je gledao u pecenjare pored puta. Kasno je primetio da kocim i sve sto je uspeo je da skrene malo desno i udari me otpozadi po sred tablice. Epilog.. Ja nemam nikakvu stetu (osim sto je teblica "prebijena") a na Yugu je polomljen far i branik, iskrivilo se krilo i hauba.
Imao sam jos jednu slucnu situaciju (opet sa jugom) i opet nisam imao nikakvih posledica. Obrisao sam njegovu farbu sa mojih kola papirnom maramicom. Sad kad vidim Jugo u retrovizoru... najezim se!

[ salico @ 03.11.2006. 21:01 ] @
Citat:
Yep - to je zavera industrije, svi mi znamo da moze da se napravi auto koji trosi 2l benzina i koji kosta $2000... Al nikako da ga neko napravi, a svi sve znaju :-)


To i nije neki problem napraviti. Problem je ko bi to kupovao..
"Limarija" po trabantovom konceptu. Termo plastika. Motor od wv-a Iskopira se stari golf2 1.6 dizel ali mu se smanji zapremina na naprimer 0.8 kubika... Maksimalna brzina da mu bude 80 kmh. Ubrzanje do 50 kmh 15 sekundi... Dodatna oprema: brisaci vetrobrana, kljuc za kontakt bravu i vrata, pedale za po gradu kako bi voznja bila ekonomicnija i ekoloskija... :)

Eto teoretski recepta za jeftini auto koji malo trosi :)
[ NOVISAD @ 03.11.2006. 21:26 ] @
Citat:
Kia je koreanski shit

Ne bih se slozio sa tobom. Jos uvek je mnogo predrasuta prema Korejancima, ali ljudi nisu ni svesni sta oni sada prave. Kia i Hyundai su blagim recima totalno evoluirali. Mnogi ljudi nisu ni svesni kakve motore sada pravi npr. Hyundai, sto dokazuje i statistika da je novi Accentov 1.5crdi motor bio na 4. mestu ispred nemackih velikasa Mercedesa, VW i Opela kao i drugih evropskih proizvodjaca. Ne radi se o brzini, nego o kvalitetu. Najmanje reklamacija i najredje kvareni motori. A i sto se snage tice iz 1.5 dizela oni izvuku 110ks i brzinu od skoro 200km/h. Bezbednost je isto na visokom nivou sto govore prednji vazdusni jastuci, bocne vazdusne zavese i bocni vazdusni jastuci, kao i sigurnostni el. predzatezaci pojaseva koji drze coveka zategnutog za sediste neposredno pre udesa ili naglog kocenja; takodje imaju i ABS sa EBD-om sto onemogucava "setanje" automobila pri naglijim manevrima. Sve je to u evropi testirano i dokazano. E sad ono sto je jedina mana korejskih automobila, a to je veoma slaba limarija. Vama u udesu nece biti nista ali autu ce biti "svasta". Istina je da su jako "mekani" i da se lako unistavaju. Ali ipak mislim da je zdravlje i vas izgled bitnije od izgleda i "zdravlja" automobila.
[ BigHakuna @ 04.11.2006. 12:41 ] @

http://video.google.com/videop...87215936550250197&q=granny

:D )))
[ mulaz @ 04.11.2006. 14:13 ] @
ne vidim problem oko guzvanja auta... Mercedes i sl. automobili su napravljeni za zapadno trziste... znaci.. imas mercedes.. imas puni kasko.. neko se zaleti u tebe.. auto se zguzva.. tebi nista.. dobijas pare od osiguranja, i kupujes novi mercedes.
Cekam da se neko javi, ko se zaleteo sa nekim starim 'tvrdim' autom u zid ili drvo :) (ako je uopste ko to preziveo) :)
[ pantic68 @ 04.11.2006. 15:38 ] @
Citat:
mulaz: ne vidim problem oko guzvanja auta... Mercedes i sl. automobili su napravljeni za zapadno trziste... znaci.. imas mercedes.. imas puni kasko.. neko se zaleti u tebe.. auto se zguzva.. tebi nista.. dobijas pare od osiguranja, i kupujes novi mercedes.
Cekam da se neko javi, ko se zaleteo sa nekim starim 'tvrdim' autom u zid ili drvo :) (ako je uopste ko to preziveo) :)

Citat:
jnk: fifth gear je cesto ranije pravilla sudare sa lutkama starijih i novijih automobila.
u svakom slucaju stariji automobili nemaju nikakve sanse.
a kome je novac bitniji od sigurnosti nek se vodi logikom kupovine starih, lakih za opravku, automobila.


Vecina ovde stvarno ima televizor umesto glave. Ako je neko u SAT-u video onu namestaljku sa lutkama taj sad ide i kao hipnotisan ponavlja " bolje da se auto zguzva nego da poginem ". Pa jeste bolje ali ko ti to garantuje. Postoje automobili u kojima se malo bolje podnose udarci ali to nije bas vezano za godinu proizvodnje vec vise za klasu automobila.
Ali cela ta prica je do te mere prenaduvana da ja nemam reci. To valjda sto se te stvari tesko dokazuju pa su zgodne za manipulisanje u marketingu.
Sledece je sto to nema mnogo veze sa istinom. Neki limiti te pasivne bezbednosti su postignuti odavno i ne moze se sad napraviti auto dugacak 3.50 m sa kojim mozete opizditi u zid pri 150 kmh jer je eto tim strucnjaka uspeo da izmozga nesto sto prkosi zakonima fizike.
Vec sam objasnio to u nekom prethodnom postu ali ce se svejedno pojaviti neko ko ce da kaze kako je bolje da se auto zguzva nego da vozac bude povredjen. Pa bolje je da dobijem milion $ nego da rintam ceo zivot ali niko mi taj izbor nije ponudio.
Po mom iskustvu u 95% slucajeva ljudi su ostajali zivi a uglavnom i nepovredjeni ako prilikom udesa nije bila ostecena kabina. Sve dok se guzvala hauba bilo je uredu, nebitno da li je lada ili mercedes u pitanju. Kad dodju vatrogasci sa brenerom i brusilicom da vade povredjene to je problem. Znaci nece vam pomoci to sto su auti ko od pihtija zato sto je inercija redji nacin pogibije.
E sad ne znam mozda je meksi prednji kraj prilagodjen potrebama zapada posto pri manjim brzinama ucesnici udesa izlaze bez ogrebotine i mogu odmah da rade a pri vecim im neki komad lima prodje kroz vitalne organe i oslobodi zdravstveno osiguranje troska.
Postoji toliko drugih vaznijih aspekata u bezbednosti da je smesno ovome pridavati toliki znacaj. To je zanimljivo evropskim proizvodjacima da bi otrcavali kineske tri puta jeftinije modele dzipova.
[ johann @ 04.11.2006. 16:48 ] @
Ja sam imao nesrecu da frontalne sudare dozivim dva puta Prvi sudar ja sam vozio Alfu Quadrofolio 33 (nesto kao golf GTI) zakucao sam se u Kombi Micubisi pri brzini oko 140 Km/h ostao sam bez svesti nekoliko trenutaka, kad sam dosao sebi nogom sam jedva otvorio suvozaceva vrata. Bio sam vezan kao i nesretnici u kombiju nikom nije falila dlaka sa glave sto mi i danas nije jasno naravno oba vozila su nastavila put otpada. Drugi put sa Fijat Tipom 1.6 ie prebrzo sam usao u krivinu (pricao sam mobilnim) gde je ogranicenje 40 ja sam isao oko 120-130 km/h zaneo se zadnji deo vozila i u pokusaju da se izvucem razvalio sam LADU Samaru nista nije ostalo od prednjeg dela Fijata a Ladi na oko nista nije falilo, a sto se tice mene nisam bio vezan niti sam osetio neki udarac nista mi nije bilo jasno a jadnici u Ladi su polupali glave, kolena nisu mogli da stoje na nogama. Moje lisno misljenje moja glava vredi vise od bilo kojih para. Za auto se uvek nekako skrpis a za ZIVOT ? NIKAKO SAMO JE JEDAN !

Imam jedno pitanje za sve, kad vidis nekog kretena da ide na tebe obilazeci neko vozilo i procenis da je gotovo neizbezan sudar dali je bolje dati gas (logika masa puta ubrzanje i razbucati ovog ispred tebe i ostati ziv) ili kociti i bezati sa puta, zakucati se u neko drvo i poginuti a kreten ode svojim putem neogreban ?

Pozdrav !
[ su27killeryu @ 04.11.2006. 16:54 ] @
Citat:
johann
Imam jedno pitanje za sve, kad vidis nekog kretena da ide na tebe obilazeci neko vozilo i procenis da je gotovo neizbezan sudar dali je bolje dati gas (logika masa puta ubrzanje i razbucati ovog ispred tebe i ostati ziv) ili kociti i bezati sa puta, zakucati se u neko drvo i poginuti a kreten ode svojim putem neogreban ?

Pozdrav !


Ako ne vozis kao u ova dva slucaja kad si imao udes mala je vjerovatnoca da ce ti se to desiti, naravno da treba prvo pokusati da se izbjegne sudar, kako si ti prosao ljekarski?!
[ pantic68 @ 04.11.2006. 17:16 ] @
Par puta sam morao da letim u njivu i koliko god da me neko iznervira opet bih to uradio uostalom u refleksima mi je da trazim slobodan prostor da se provucem.
A ova prica sa fiatom i ladom je jos jedna glupost jer koliki je bio udarac u fiatu toliki je bio i u ladi , nije uopste bitno ciji se prednji kraj zguzvao. Sila akcije i reakcije, pa zar treba to svakih dva posta da ponavljam to se uci u osnovnoj skoli.
Druga je stvar ako kabina od lade nije uradjena anatomski pa mogu da se povrede, narocito zbog toga sto nisu vezali pojase sto zaklucujem iz price i sto je glavni razlog za razbijene glave i kolena.
[ Trikki @ 04.11.2006. 17:49 ] @
ja ti panticu68 predlazem da kupis negde tenk ! I onda da se njim budes vozio po njivama i poljima (dakle precicom) jedno 20 do 25 km/h. Ti ces tako biti bezbedan 100%, a mi indoktrinirani ostavljeni na miru da zivimo u zabludi.

[ dalibord5 @ 04.11.2006. 19:30 ] @
Citat:
johann:

Imam jedno pitanje za sve, kad vidis nekog kretena da ide na tebe obilazeci neko vozilo i procenis da je gotovo neizbezan sudar dali je bolje dati gas (logika masa puta ubrzanje i razbucati ovog ispred tebe i ostati ziv) ili kociti i bezati sa puta, zakucati se u neko drvo i poginuti a kreten ode svojim putem neogreban ?


Meni se cini da si ti cesto ispadao taj "kreten"
Svoj zivot cenis,a tudje redovno dovodis u opasnost svojim stilom voznje...
[ Ilic Igor @ 04.11.2006. 19:59 ] @
Oštećenja, zavise od slučaja do slučaja.
Ali ima jedna zanimljiva stvar što si propustio (mislim na Bojan Basic-a)
1. Riba u fensi automobilu iza,
2. Trenutno mi je malo ušinut vrat i to je sve.
Ovo si mogao da iskoristiš i da je tužiš, minimum 1.000 eura bi uzeo.
[ ~Vojvoda @ 04.11.2006. 21:31 ] @
1. Ona konstatacija o kretenima koji pretrcavanju na crveno je apsolutno tacna, i cini mi se da njihov broj ima exp rast. To bi se brzo iskorenilo kada bi se panduri potrudili malo vise.
2. Ta stara kola su dobra za demolition derby-je(valjda sam dobro napisao), a svi znate kakve zastite nose ti vozaci ;) i to ponekad nije dovoljno ;) Neko rece gore ako oces bezbednost kupi tenk odlican je za probijanje kroz saobracaju guzvu :))))
3. Brzina od 50-60 kmh nije nimalo naivna, imajte na umu da se crash testovi rade pri tim brzinama, naravno treba imati na umu da coveka ubija usporenje a ne ubrzanje. sudari na 100kmh+ su uglavnom kobni, i retki su srecnici koji su preziveli da ispricaju takav dozivljaj.
4.Sto se tice fensi auta i fensi ribe :)... Danasnja auto industrija je naravno komercijalizovana i naravno automobili se prave prema zahtevima da pruze 4-6 godina besprekornog rada, da budu lagana, da malo trose, da budu bezbedna, da se uklope u cenu u klasi, da materijali budu enviroment friendly. Sada zakljucak ne bi me zacudilo da proizvodjaci namerno prave te branike koji cu cvrsti koliko i ljuska od jajeta, zasto, zato ako samo "naslonis" auto da ga unakazi, i to naravno kosta, a pare za opravku uglavnom idu ovlascenim servisima. Znaci sve ima rok trajanja, auto, ribina fensi sukljica, njen fensi mob. pa cak i njen fensi mozak:)))))

Pozdrav i svako dobro!
[ zaraza @ 05.11.2006. 00:11 ] @
oko guzvanja i ostalog...
zar niko nije primetio da se formula pri udarcu skoro potpuno raspadne, ostane maltene samo kokpit...

@johan
nemam reci...zamalo da ubjes nekoga zato sto si pricao telefonm i vozio kroz krivinu 120 gde je ogranicenje 40....
zbog takvih vozaca su nama ostalima potrebni tenkovi....
[ su27killeryu @ 05.11.2006. 11:48 ] @
Citat:
Ilic Igor: Oštećenja, zavise od slučaja do slučaja.
Ali ima jedna zanimljiva stvar što si propustio (mislim na Bojan Basic-a)
1. Riba u fensi automobilu iza,
2. Trenutno mi je malo ušinut vrat i to je sve.
Ovo si mogao da iskoristiš i da je tužiš, minimum 1.000 eura bi uzeo.


Hmm znas kako te fensi ribe uglavnom imaju ne bas tako fensi tipove koji su im to obezbijedili. Ne znam da li bi mu to bilo bas pametno.
[ johann @ 05.11.2006. 17:24 ] @
Ja znam da nisam neki sjajan vozac jako negativan bilans rezultata moje voznje, na svu srecu zadnja saobracajka je bila pre 6 godina i nadam se da ce tako ostati, a sto se tice mog stila voznje nakon zadnje saobracajke sa Fijatom vozim mnogo smirenije i stalozenije. NARAVNO NIKO NIKOM NE DAJE ZA PRAVO DA SVOJIM STILOM VOZNJE UGROZAVA TUDJE ZIVOTE ! Ali mi jos niko nije odgovorio na predhodno pitanje Ide vam u susret vozilo i sudar je gotovo neizbezan dal dati gas do daske idemo logikom masa puta ubrzanje razbucati vozilo ispred i ostati ziv ili kociti i bezati u neku njivu ili drvo pored puta ?

Pozdrav svima.
[ dalibord5 @ 05.11.2006. 17:48 ] @
U pitanju su trenuci,reaguje se u magnovenju...ako nije moguce vratiti se u svoju traku,ja bih verovatno "pobegao"u njivu.
Direktan sudar bi bio samoubistvo.A ne zelim da sebe povredjujem pokazujuci debilnim vozacima da sam besan i da se svom silinom zalecem u one koji drsko preticu.
U voznji,vozac treba da izbegava svaku situaciju koja bi mogla da dovede do problema.
Ume da se dogodi da slucaj dovede coveka u bezizlazan polozaj,ali i dalje sam uveren da 99% slucaja covek sam sebe dovede u opasnu situaciju.
Treba,u najvecoj meri,preduprediti moguce nezgode.
I sigurno,ne izazivati sudbinu ludackom voznjom.
Moguce je voziti brzo i energicno.To je stil voznje.Ali ko ume brzinu da prilagodi situaciji,putu i mogucnostima vozila,pravi je majstor i siguran sam da ne pravi probleme prilikom voznje.Ni sebi,niti drugim vozacima.

[ Bojan Basic @ 05.11.2006. 17:52 ] @
Citat:
johann:
Ali mi jos niko nije odgovorio na predhodno pitanje Ide vam u susret vozilo i sudar je gotovo neizbezan dal dati gas do daske idemo logikom masa puta ubrzanje razbucati vozilo ispred i ostati ziv ili kociti i bezati u neku njivu ili drvo pored puta ?

Ne znam šta ti je „logika masa puta ubrzanje“, ali to što pričaš nije baš smisleno.

Ako tebe neko udari brzinom od 100 km/h dok stojiš, to je isto kao kad ti njega udariš brzinom od 100 km/h dok on stoji, i sve to je isto kao da se vas dvojica čeono sudarite dok svako vozi po 50 km/h (ili ti 60 km/h a on 40 km/h, ili bilo koja treća kombinacija). Znači, jednostavno sabereš brzine, i što je zbir veći veća je i sila, pa je u svakom slučaju bolje kočiti (a da li ćeš bežati u njivu pored ili kočiti i ostati na putu već treba sam da proceniš).
[ su27killeryu @ 05.11.2006. 18:43 ] @
Taman posla da je tako.
[ Djomloun @ 05.11.2006. 19:24 ] @
>„logika masa puta ubrzanje“<

Sila kojom ce tvoj auto udariti drugi auto je jednaka proizvodu mase tvog auta i ubrzanja, tako da je sa te strana logika potpuno OK. Znaci tezxi auto i vece ubrzanje veca sila i obrnuto. Ali ce te verovatno murija posle pitati zasxto nema tragova kochenja!
Naravno ja se nikada ne bih vodio tom logikom vec bih pokusxao da izbegnem sudar (sve i kada ne bih hteo veorvatno da bih to uradio instiktivno). Ako je auto ispravan, pre svega kocnice i sistem za upravljanje ne vidim u cemu je problem da se izmanevrisxe (naravno ako je vozac vest, ako nije dzaba mu sve..) da ne dodje do sudara.
[ Bojan Basic @ 05.11.2006. 19:37 ] @
Citat:
su27killeryu:
Taman posla da je tako.

Treći Njutnov zakon, poznat i kao Zakon akcije i reakcije, uči se čak i u osnovnoj školi, i kaže otprilike da ako jedno telo deluje na drugo nekom silom, onda i drugo telo deluje na prvo silom koja je istog intenziteta, istog pravca i suprotnog smera.

Hoćeš li možda da kažeš kako kada auto u punoj brzini udari parkirani, autu što se kretao ne bude ništa? Ili, još bolje, kada auto juri ka steni (naravno, nepokretnoj) bolje je dodati još malo gasa kako bi „razbucao stenu a njemu da ne bude ništa“?

Citat:
Djomloun:
Sila kojom ce tvoj auto udariti drugi auto je jednaka proizvodu mase tvog auta i ubrzanja, tako da je sa te strana logika potpuno OK.

Previđaš da će ista sila delovati i na tvoj auto (i dodatno sila koja potiče od drugog auta). Pošto već ne možeš da utičeš na taj drugi auto, najmanje što možeš uraditi je da smanjiš silu što je više moguće sa svoje strane.
[ Djomloun @ 05.11.2006. 20:15 ] @
Kada se vec pozivasx na III Njutnov zakon, da li znasx za sxta je on definisan ?

Za apsolutno kruto telo -- telo koje se ne deformisxe pod dejstvom sile.
Dalje, sistem nije u ravnotezi, radi se o dinamici a ne statici...

I to sxto si sabirao brzine u prethodnom postu nema veze sa zxivotom jer je

F=mxa

F -- sila

m -- masa

a -- ubrzanje | a=dV/dt (V -- brzina)



btw sasvim sigurno mozxemo da uzmemo da je stena ne deformabila a da ti to svakako nisi...
[ su27killeryu @ 05.11.2006. 20:21 ] @
Tacno tako, bolje da vam to on objasni nego student fizike poput mene (blokirao bih server ).
[ Djomloun @ 05.11.2006. 20:40 ] @
+ sxto nismo materijalne tachke ;)
[ Bojan Basic @ 05.11.2006. 20:45 ] @
Hajde onda mi odgovorite na pitanje iz prošle poruke:
Citat:
Bojan Basic:
Hoćeš li možda da kažeš kako kada auto u punoj brzini udari parkirani, autu što se kretao ne bude ništa?
[ Lord Stark @ 05.11.2006. 20:53 ] @
Cini mi se da sam gledao na tv-u isto neku diskusiju o sudaru volzila...
Naime radi se o tome da su hteli da saznaju kolike su sanse da se prezivi u kolima koja su manje visine od kola koja
su vec visine pri udaru, a brzina oba vozila je ista pri udaru.
E vece sanse da prezivis su bile u kolima vece visine, i kilaze tako da
Citat:
Djomloun: >„logika masa puta ubrzanje“<

Sila kojom ce tvoj auto udariti drugi auto je jednaka proizvodu mase tvog auta i ubrzanja, tako da je sa te strana logika .

samo sto je ovde ubrzanje i brzina konstantna pri sudaru.
E u svakom slucaju ne bih se usudjivao u praksi da eksperimentisem, ja vozim mog Peugeot 205 i mislim da pri bilo kom sudaru bih jedva imao sanse da prezivim... Toliko o tome. Ipak vozac treba da bude veoma vest i da ima rutinu da bi isbegao sudar. Da se ne uplasi, jer bi ga taj strah kostao zivota. Ja taksiram vec god. dana i mogu da kazem za sebe da
samo odlican vozac. Imao sam samo jedan sudar i to nisam ja bio kriv :).
[ Djomloun @ 05.11.2006. 21:33 ] @
Deformisace se i jedan i drugi auto. Koliko? (*) Zavisi od mnogo toga...recimo sxto auto koji miruje ima vecu masu bice vece trenje izmedju njega i podloge sxto ce dovesti do vece deformacije auta koji udara i obrnuto.
Da li ce se isto deformisati (kao sxto si ti potencirao sa III Njutnovim zakonom)? U opsxtem slucaju NE.



(*) btw sam si sebi odgovorio:

Citat:

Bojan Basic
Izlazim ja, gledam njenu haubu, zgužvana maltene do pola! Gledam „dedicu“ kojim sam se vozio, nisam primetio ni ogrebotinu (dobro, verovatno malo preterujem, bila me je sramota da zagledam i ispitujem štetu, ali stvarno ništa nisam primetio koliko sam gledao).
[ mulaz @ 05.11.2006. 21:40 ] @
Citat:
Lord Stark: Cini mi se da sam gledao na tv-u isto neku diskusiju o sudaru volzila...
Naime radi se o tome da su hteli da saznaju kolike su sanse da se prezivi u kolima koja su manje visine od kola koja
su vec visine pri udaru, a brzina oba vozila je ista pri udaru.
E vece sanse da prezivis su bile u kolima vece visine, i kilaze tako da

samo sto je ovde ubrzanje i brzina konstantna pri sudaru.
E u svakom slucaju ne bih se usudjivao u praksi da eksperimentisem, ja vozim mog Peugeot 205 i mislim da pri bilo kom sudaru bih jedva imao sanse da prezivim... Toliko o tome. Ipak vozac treba da bude veoma vest i da ima rutinu da bi isbegao sudar. Da se ne uplasi, jer bi ga taj strah kostao zivota. Ja taksiram vec god. dana i mogu da kazem za sebe da
samo odlican vozac. Imao sam samo jedan sudar i to nisam ja bio kriv :).


da.. veca tezina je obicno 'dobra', zamisli da se kkamionom od par deset tona zaletis u ficu... naravno da tebi nista... a od fice... moze da se napravi poklopac za kanalizaciju

ali ako se sa takvim kamijonom udaris u tvrd zid, koji se ne srusi (ili nekom starom ladom u neku zgradu, drvo,...), auto se zaustavlja skoro momentalno, i g sila na coveka unutra je ogromna (dosta veca nego kad se zaletis sa mercedesom, pa prvo dok se zguzva ceo prednji deo, pa tek onda se potpuno zaustavi)
znaci ako guzvanje prednjeg dela mercedesa traje pet puta duze nego samo zaustavljanje Lade, onda je i sila na putnika u mercedesu pet puta manja od one na putnika u Ladi (naravno malo preterujem, deformise se i lada, ali recimo da pet puta manje)).
[ Nebojsa Milanovic @ 05.11.2006. 21:56 ] @
Reći da su stariji automobili bezbedniji, pa to argumentovati činjenicom da se manje deformišu tokom sudara, je van svake pameti.

Upravo deformacija, ali KONTROLISANA - temelj je bezbednosti savremenih auta.

Teški proračini se rade da se ostvari što kvalitetnija deformacija koja bi na sebe preuzela što veći deo energije sudara. Tada putnici u kabini trpe minimalno usporenje, što je način kako da sačuvaju glavu. Vazdušni jastuci dodatno pomažu u tome.
[ Bojan Basic @ 05.11.2006. 21:56 ] @
Citat:
Djomloun:
Deformisace se i jedan i drugi auto. Koliko? (*) Zavisi od mnogo toga...recimo sxto auto koji miruje ima vecu masu bice vece trenje izmedju njega i podloge sxto ce dovesti do vece deformacije auta koji udara i obrnuto.
Da li ce se isto deformisati (kao sxto si ti potencirao sa III Njutnovim zakonom)? U opsxtem slucaju NE.

Hajde da podrazumevamo kako je reč o dva ista automobila — u suprotnom bi bilo besmisleno išta diskutovati, jer bi bilo jasno da će se manje deformisati onaj čvršći. Dakle?

Ili, ako već pričamo o različitim automobilima, posmatrajmo dva slučaja koji se razlikuju samo po tome što jedan automobil jedanput ide sporije, a drugi put brže (sve ostalo, uključujući i brzinu drugog automobila, ne menja se). U kom slučaju će posledice sudara biti gore po prvi automobil, a u kom slučaju po drugi? Tvrdim da će pri povećanju brzine oba automobila više nastradati, što sam i ranije rekao — kažeš da nisam u pravu?
[ Bojan Basic @ 05.11.2006. 21:59 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Upravo deformacija, ali KONTROLISANA - temelj je bezbednosti savremenih auta.

Pričam o udarcu u zadnji kraj. Koliko tu ima prostora za „kontrolisanu“ deformaciju pre nego što deformacija zahvati i putnike sa zadnjeg sedišta?
[ Nebojsa Milanovic @ 05.11.2006. 22:04 ] @
Nisam nailazio na studije za zadnji kraj. Verujem da se, makar kod jeftinijih modela, tu ne primenjuju deformabilne zone.
[ johann @ 05.11.2006. 22:47 ] @
Diskusija je poprimila zanimljive razmere moj zakljucak iz vasih izlaganja (mislim na poznavaoce zakona fizike) : Kad vidis da auto ide ka tebi koci koliko god mozes ako ti je zivot mio ! Inace sam pre par godina imao jako stresno iskustvo na autoputu NS-BG, ja vozim srednjom trakom obilazeci sleper koji se krece zaustavnom trakom i istovremeno mimoilazim sa sleperom iz suprotnog smera nista strasno na momenat si u sendvicu izmedju dva slepera a kad ono neki buzdovan krene da obilazi sleper sa kojim se mimoilazim krv mi se sledila ! Na svu srecu buzdovan se jedva vratio u svoju traku, nisam imao kud da idem ni levo ni desno, zato sam postavio pitanje dal dati gas ili kociti. Definitivan odgovor KOCITI !


Pozdrav.
[ pctel @ 05.11.2006. 22:59 ] @
Citat:
F=mxa

F -- sila

m -- masa

Nistra, onda se kreces konstantnom brzinom bez kocenja i ubrzavanja, tako ce ubrzanje biti 0 i jelte, ti i tvoj auto nastavljate dalje bez ostecenja. Da se ja pitam, ukinuo bih ove skole i univerzitete, bez veze ljudi gube vreme a nista ne nauce!
Citat:
samo sto je ovde ubrzanje i brzina konstantna pri sudaru

Moze biti konstantno ili jedno ili drugo. Oboje istovremeno nikako.
[ pctel @ 05.11.2006. 23:20 ] @
Nisam se bas do detalja bavio fizikom u slucaju sudara, tako da je moje misljenje vise intuitivno i slicno je Bojanovom. Ja takodje zazirem od guzvanja auta i daleko vecu opasnost vidim u tome da mi neko parce metalnog profila isece neki deo tela, nego da mi se glava zbog inercije iscupa i otkotrlja. Kad sam kupio auto, drugar koji radi tuning&stiling mi je ponudio da mu ugradi razne sitnice kako bi bio brzi i lepsi. Rekao sam mu da meni ni brzina ni izgled nisu vazni, ali da mi kad je vec raspolozen ugradi ona ojacanja kao sto se ugradjuju u automobile za reli. I tako, sada mi je auto pun nekakvih sipki, ima ih napred oko motora, ima ih pozadi oko prtljaznika, mozda ih ima jos negde ali se ne vide, nisam ja to toliko pazljivo ni razgledao. Bilo kako bilo, te sipke sigurno smanjuju guzvanje, ali ih ljudi koji se cesto sudaraju ipak ugradjuju. Znam ih nekoliko, lupaju minimum 2 auta godisnje, ali su svi hvala Bogu zivi i zdravi!
[ Ilic Igor @ 05.11.2006. 23:32 ] @
su27killeryu: Hmm znas kako te fensi ribe uglavnom imaju ne bas tako fensi tipove koji su im to obezbijedili. Ne znam da li bi mu to bilo bas pametno.

Naj gore je to što si u pravu, ali upornost je čudo.
P.s. Postoji van sudsi dogovor (to je onaj minimum).
[ Nebojsa Milanovic @ 05.11.2006. 23:41 ] @
Šipke nisu baš bezopasne, jer je u slučaju sudara njihovo kretanje totalno nepredvidljivo i bez kontrole. Ugrađuju ih u reli vozila, ali se ne može primeniti analogija sa njima.

Pri reliju su vozači čvrsto vezani i fiksirani za specijalna sedišta, a i tu je daleko veća opasnost od prevrtanja kada te šipke daju kostur karoseriji i osiguravaju očuvanje njenih kontura i pri višestrukim prevrtanjima. Osim toga, pri relijima su česti bočni sudari kada vrat može da strada.

Tu nema direktnih sudara gde su deformabilne zome jedini spas.
[ bakara @ 05.11.2006. 23:47 ] @
Ja ne znam kakvo vi imate iskustvo u sudarima, ali ja imam dosta (dosta puta su me udarali, a i ja sam par puta)
Noviji automobili su napravljeni tako da prime udarac ( ne svi), narocito sitna cukanja do 20km/h, i u tu svrhu sluze plasticni branici, koji bi pri sitnim cukanjima trebali da sacuvaju auto od ostecenja, za istu stvar sluze i plasticna krila. Ispod branika se nalaze elementi koji absorbuju udarac, to su najcesce delovi od stiropora ili sacaste plastike, koji automobili iz uvoza najcesce nemaju jer se dovoze havarisani, a nasi majstori te delove smatraju za suvisne...E zbog toga su brznici krti i lomljivi...
Mozda ti automobili posle udesa ne izgledaju na oko citavi, jer im obicno poiskacu zabice, pa branici ili krila vise, ali to je zbog toga da ne bi doslo do loma tih delova, prvo popuste zabice, pa tek ako je jaci udarac puca deo...
Dalje, hauba je napravljena tako da se prednji deo prelomi na bar 2 dela, iz razloga da bi sto manje povredila pesaka, tj da on ne bi leteo u kabinu ili preko krova.
Farovi se prave od plastike, jeftiniji su teze pucaju, i bezbedniji u slucaju sudara...

Ja nesto ne verujem da su stari automobili bezbedniji, novi ce mozda da se razbije, ali tesko da ce nesto da prodre u kabinu, zaboravljate da je kabina u novim automobilima izuzetne cvrstine, da izdrzavaju cak i prevrtanje na krov...

[ Cileinteractiv @ 06.11.2006. 01:50 ] @
Citat:
Bojan Basic: Pričam o udarcu u zadnji kraj. Koliko tu ima prostora za „kontrolisanu“ deformaciju pre nego što deformacija zahvati i putnike sa zadnjeg sedišta?
da, i posebno u automobilima gde od leđa do zadnjih vrata ima 20tak cm? Atos, Punto (Z10) ...
[ su27killeryu @ 06.11.2006. 11:43 ] @
+ sto zaboravljate kineticku energiju, mislim kad sa 10 km/h udaris u zid neke kuce on vjerovatno nece naprsnuti (mozda ces zguliti malter) ali kad se zavalis sa 200 vjerovatno ces uletjeti nekom u sobu...
[ Djomloun @ 06.11.2006. 12:53 ] @
Citat:

Da se ja pitam, ukinuo bih ove skole i univerzitete, bez veze ljudi gube vreme a nista ne nauce!


Sreca pa se ti ne pitasx...a ni slichni tebi..maystori ruls, oni bwe swe znaju...

Ajde sada malo da te edukujem:
Sila nije isto sxto i kinetichka energija.
Ako je suma sila =0 telo miruje ili se krece ravnomerno pravolinijski.
'Dobro' je imati veliko ubrzanje jer cesx tada imati vecu silu tj. vecu razornu moc na drugi automobil. Automobil nije aps. kruto telo, nema puno smisla. pozivati se na III Njutnov zakon.
Za domaci nauci zakon o odrzxanju kinetichke energije.
[ mitar1982 @ 06.11.2006. 14:16 ] @
Kad već spominješ zakon o održanju energije, ako si pre sudara imao 2 automobila mase m1 i m2 koja su se u trenutku sudara kretala brzinama v1 i v2, a posle sudara imaš 2 automila približno iste mase, i brzine 0, koliko energije je potrošeno u tom sudaru. I kolika sila deluje na jetru ili slezinu, pri promeni brzine od v1 do 0 ili od v2 do nule, za vreme koje protekne dok se automobili ne zaustave. A šta će da bude u slučaju da oba vozača pre sudara dodaju gas?

Citat:
Djomloun: 'Dobro' je imati veliko ubrzanje jer cesx tada imati vecu silu tj. vecu razornu moc na drugi automobil. Automobil nije aps. kruto telo, nema puno smisla. pozivati se na III Njutnov zakon.
Ovo možda važi ako treba da se sudariš sa fićom. Ako nalećeš na kamion, stenu ili nešto "veće" ta povećana sila ti baš i neće pomoći...
[ Djomloun @ 06.11.2006. 14:49 ] @
Upravo o tome pricam, diskusija se vodi na dva koloseka:

-prvi, logika vece sile ako imate cvrsxci auto npr Ladom na ficu i naravno ne ako idete ficom na kamion; objasnio sam gore zasto ovo ima smisla, da se ne ponavljam...

-druga, ukupna kineticka energija pre sudara je m1*v1+m2*v2, posle sudara brzine su nula ili priblizno nula, tako da se sva energija trosxi na sudar/deformaciju i zato nam je bolje da imamo manje pocetne brzine v1 i v2 da bismo pretrpeli manju udarnu enrgiju. Zbog razlicitosti masa m1 i m2 nije isti slucaj kombinacije {20 km/h i 80km/h} i {50 km/h i 50km/h}.

Nadam se da smo sada sve razjasnili ;)
[ tox master @ 06.11.2006. 16:12 ] @
Citat:
Ovo možda važi ako treba da se sudariš sa fićom. Ako nalećeš na kamion, stenu ili nešto "veće" ta povećana sila ti baš i neće pomoći...
a ljudi o cemu vi pricate!
nemojte bre da pisete ovakve stvari,osim ako necete da nosite tudje zivote na dusi!
sad ce svaki novopeceni vozac (a mozda i neki iskusniji) koji ovo procita misliti da je najbolje da sto brze vozi da u slucaju sudara njegov auto "bude jaci" od drugog.i da je bolje kada vidis da ces sa nekim da se udaris dodajes gas umesto da kocis i pokusavas da izbegnes drugo vozilo.
razumem ja da je takvo vreme doslo da je sve naopako ali ovo je ipak previse...mislim strasno.

ja sam pre nekih 7-8 godina vozio ladu i jedno vece kad sam se vracao kuci sa parkinga mi izleti jugo 45.
posto je bilo zimsko doba i put mokar poceo sam da kocim ali bez puno efekta,sreca pa nisam brzo isao i na kraju sam zvekno jugu u vozaceva vrata.kada sam video da cu da udarim sav sam se ukocio ocekujuci neku veliku sili koja ce me "gurnuti" napred.u trenutku udara skoro da nije bilo uopste nikakvog trzaja (ne bi rekao da je zenskoj u jugi bilo tako cool posto se jugo odigao od zemlje za nekih pola metra).e sad ne znam koja je brzina bila u trenutku udara ali po mojoj proceni mozda oko 20km/h (ukupno sam isao oko 50-60,kocenje po mokrom 10-ak metara ...).
posle kada sam pogledao napred...ladi ama bas nista a ja sam mislio da je sve otislo,farovi ,maska...a na jugi su vrata bila toliko deformisana da zenska nije mogla da izadje na njih nego na suvozaceva vrata.
poenta ove price je :vozite ruska vozila sa celicnim branicima i retko cete imati stete!salim se naravno
LADA rules!!!

ps:zaboravio sam da kazem da je zenska jos meni platila za stetu (?) posto je ona bila kriva,i sutradan sam se dobro pocastio sa drustvom na njen racun!

pozdrav
[ pctel @ 06.11.2006. 17:37 ] @
Citat:
Djomloun: Sreca pa se ti ne pitasx...

Ako je za tebe sreca to sto se za poslednjih 10 godina polovina skolaraca provukla kroz skolu kao pas kroz ogradu, onda u redu, budi srecan. Ja bih bio daleko srecniji da su takve naucili da citaju i pisu pa poslali na Staru planinu da cuvaju ovce, tako bi svoje vreme korisno potrosili. Ovako, maltretirali su sebe, isli u skolu, cepali patike, a nista nisu naucili.
Citat:
Djomloun: zato nam je bolje da imamo manje pocetne brzine v1 i v2 da bismo pretrpeli manju udarnu enrgiju.

Cini mi se da bi morao da se dogovoris sa samim sobom oko nekih stvari:
Citat:
Djomloun: 'Dobro' je imati veliko ubrzanje jer cesx tada imati vecu silu tj. vecu razornu moc na drugi automobil.

Ako imas veliko ubrzanje, imas i veliku brzinu i veliku razornu moc, koju proizvodjaci inace nastoje da smanje ugradnjom delova koji se guzvaju.

Inace, bilo bi dobro ako mozes da koristis neki od opsteprihvacenih nacina zapisivanja reci. Nikako ne shvatam zasto moze isto da se pise cvekla i curka a ne moze cetka vec mora cxetka?!
[ su27killeryu @ 06.11.2006. 17:59 ] @
Hehe obrati paznju na moj slucaj, znaci juzina je jedna obicna kartonska kutija.
[ bakara @ 06.11.2006. 19:18 ] @
Citat:
pctel:

Inace, bilo bi dobro ako mozes da koristis neki od opsteprihvacenih nacina zapisivanja reci. Nikako ne shvatam zasto moze isto da se pise cvekla i curka a ne moze cetka vec mora cxetka?!

I ja sam bas ovo hteo da napisem, tesko je za citanje, a nije bas ni pismeno
[ Djomloun @ 06.11.2006. 19:32 ] @
Vidi, ne pada mi napamet da se prepirem sa tobom oko obrazovanja, malo je bez vez da lepisx nekom tek tako etikete sxta bi mu bolje bilo da radi...

Ontopic:
Lepo sam rekao da postoje dva koloseka -- dva principa, ako ti nesxto nije jasno procitaj ponovo moj post. Ako ti ne bude o5 bilo jasno procitaj ponovo...nije toliko tesxko da se razume ;)
[ bakara @ 06.11.2006. 20:01 ] @
Ali je zato tesko da se procita...
[ Sasa_NS @ 06.11.2006. 20:05 ] @
Uuuu, ala smoriste sa fizikom... Ovo je bre Madzone, pogrešili ste forum... :)

Ja imam jedan vrlo jednostavan recept za ta česta čukanja otpozadi, koja se (čak ni po zakonu) ne dešavaju vašom krivicom, odnosno, ne možete ih nikako izbeći...

Ugradite na auto najobičniju kuku za vuču prikolice... Svako ko vas sitno čukne otpozadi ima da razbuca auto garantovano (pogotovo ova nova "fancy-plastik-fantastik" auta), ili bar da sredi spojler, masku, hladnjak, pa čak ponekad i haubu, a vašem autu u većini slučajeva neće biti ništa (ponekad se kuka malo iskrivi)...

Naravno, nije ovo sad neka genijalna stoprocentna zaštita (baš je odgovarajuća za Madzone forum :)), ali verujte mi da ima itekako efekta, a isplatiće vam se već prvi put (mereno količinom zadovoljstva) kad vas neka takva riba "opali" otpozadi. Dok ona užasnuto gleda polu-totalku na svom bolidu, a vama zadovoljni cerek od uva do uva... :)

Nedavno mi je tako burazera udario autom otpozadi u njegov automobil jedan "šminker" sa ganc novim autom. A burazer takođe ima kuku... Kad je vidio šta mu se desilo sa autom i kolika je šteta, tip mu je besno rekao: "J.b..a te ta tvoja kuka"!

Ha, ko ga je terao da naleće na nju... :)
[ Lord Stark @ 06.11.2006. 20:19 ] @
Ipak (tesxko) je stvarno tesko da se procita, imaju pravo sto ti kazu za rukopis.... Promeni to pod hitno.
Evo ja sam se uclanio na neki forum (nebitno koji) i ja sam tada pisao u fazonu ( teshko, wishe, neshto, itd itd.)
U startu me je moderator opomenuo da promenim rukopis jer je za neke iz inostranstva koji ne vladaju dobro jezikom ili
su malo zaboravili , stvarno tesko za citanje....
A sada onntopic:
Citat:
tox master: a ljudi o cemu vi pricate!
nemojte bre da pisete ovakve stvari,osim ako necete da nosite tudje zivote na dusi!
sad ce svaki novopeceni vozac (a mozda i neki iskusniji) koji ovo procita misliti da je najbolje da sto brze vozi da u slucaju sudara njegov auto "bude jaci" od drugog.i da je bolje kada vidis da ces sa nekim da se udaris dodajes gas umesto da kocis i pokusavas da izbegnes drugo vozilo.
razumem ja da je takvo vreme doslo da je sve naopako ali ovo je ipak previse...mislim strasno.:)


potpuno si u pravu... ne bi me cudilo da neki debil sutra isproba ovo sto mi dokazujemo i maksimalno sjebe svoj zivot.
Zamisli on prezivi i nako silnih operacija bla bla bla, upitaju ga: "Zasto je to uradio?" A on im odgovori: :"Pa ja sam procitao na Elitesecurity forumu da ako dodajem gas pri sudaru da cu imati vece sane da prezivim...."
Apsurdno, potpuno...
Ova tema bi trebala da se razvija ka tome da se ljudi informisu kolika bi bila steta pri takvim sudarima i da sa tom spoznajom trude da izbegavaju takve situacije...
Inace, mislim da su starija kola ipak cvrsca i bezbednija za voznju, zbog cvrsceg materijala od kojih su pravljeni....
Ova tema je veoma diskutabilna.....
[ Miroslav Jeftić @ 06.11.2006. 20:27 ] @
Sve zavisi od automobila i gde i kako je kuka montirana. Inače možeš sebi napraviti mnogo više štete nego koristi - umesto razbijenog branika i malo ulubljenog gepeka možeš dobiti zeznut ceo zadnji deo šasije.
[ tox master @ 06.11.2006. 22:20 ] @
ova fora za kuku je davno provaljen i isproban fazon i odradjuje posao u velikoj vecini slucajeva udara otpozadi!
ja licno nisam probao posto ni na jednom autu nisam imao kuku ali znam dosta ljudi koji su imali takvih situacija i kuka ih je spasila vece stete na zadnjem kraju auta.
a ne bi se slozio da ce udar u kuku da pomeri sasiju ili sta vec iz prostog razloga sto ako je udar vec toliko jak da to odradi preko kuke zamislite sta bi se tek desilo da nema kuke i da udari direktno u zadnji kraj kola...
naravno,podrazumeva se da je kuka propisno pricvrscena za sasiju na vise tacaka.

ps:imam jednog drugara koji ima kuku na autu a inace kad izadje u grad malo popije i kada krene kuci onako pod gasom vidi da su ga neki likovi zagradili na parkingu!e tu kuka dolazi do izrazaja...ide u rikverc dok ne cuje da nesto krcka i to je znak da se ne moze vise nazad,onda uglavnom vise nije problem izaci sa parkinga posto napred ima mesta.
mislim po meni malo riskantna metoda ali znate i sami kako se covek ponasa kada mu alkohol cirkulise venama!
[ su27killeryu @ 06.11.2006. 22:27 ] @
Citat:
Bryan Fury: Sve zavisi od automobila i gde i kako je kuka montirana. Inače možeš sebi napraviti mnogo više štete nego koristi - umesto razbijenog branika i malo ulubljenog gepeka možeš dobiti zeznut ceo zadnji deo šasije.


Pa da moze zadnji most da iskrivi sto se mozda i ne bi desilo ovako ali bi ostao bez branika i gepeka
[ Sasa_NS @ 06.11.2006. 22:32 ] @
Citat:
Bryan Fury: Sve zavisi od automobila i gde i kako je kuka montirana. Inače možeš sebi napraviti mnogo više štete nego koristi - umesto razbijenog branika i malo ulubljenog gepeka možeš dobiti zeznut ceo zadnji deo šasije. ;)


Tačno. Podrazumevao sam da je kuka originalna za taj automobil i da je pravilno motirana...

Ako je tako, nema tu šta da se zezne i pomeri. Ako i dođe do toga, onda je to verovatno toliko jak udarac da nema te zaštite koja će vas spasti od veće štete, ili, ne daj Bože, nečeg još goreg.
Govorimo dakle o onim neugodnim i dosadnim čukanjima (pogotovo zimi, kada malo zalede ulice) koja umeju da naprave dosta štete, i za koja niste nimalo krivi. Ovako ponekad možda ipak uspete da uštedite sebi bespotrebno maltretiranje...

@ Tox master

Naravno, nisam ja izmislio i patentirao taj štos. Samo sam to pomenuo jer sam primetio da o tome niko ni reči nije napisao, a vrlo je jednostavno, efikasno i dokazano u praksi...
[ tox master @ 06.11.2006. 22:46 ] @
@Sasa_NS
nisam imao nameru da te prozivam a dobro si to spomenuo ovde samo mi je bilo krivo sto se ja nisam setio toga!
[ pantic68 @ 06.11.2006. 23:11 ] @
Dakle ovaj forum treba preimenovati u eliteludazona da i oni sto kubure sa engleskim znaju sta mogu ovde da vide.
Bio sam odustao od ispravljanja krive drine ali me ovo razvijanje debilnih teorija i potkrepljivanje formulama navelo da se javim. Proslu noc su neki momci negde pored sapca isprobali teoriju masa puta ubrzanje u kamion. I bio je nov auto predvidjen da se zguzva prilikom udarca sto je i uradio i isekao nesretnike na komade.Idite na sajt kurira ili tako nekih novina pa napravite statistiku. Svaki dan se desi par vecih nesreca sto ove novine proprate textom i slikom. Mozete videti da se u vecini gine u novijim autima sto moze biti i zbog toga sto ih cesto voze neizivljeni tatini sinovi ali i u nesrecama gde istovremeno ucestvuju vozila razlicite koncepcije nisam primetio prednost novih plastikanera. Inace meni je bio posao da popravljam te olupine pa sam to gledao iz prve ruke. I jedno desetak puta sam licno ucestvovao, nije bas pohvalno ali puno vremena na putu nosi rizik.
Price kako se lada prilikom udarca samo odbije a vozacu otpadne dzigerica dok se u nekom ford k ima osecaj uletanja u testo su do te mere debilne da ja ne zelim vise da ih komentarisem. Oni koji mogu da shvate vec znaju sta hocu da kazem a ovi koje je obrazovni sistem upropastio me ne interesuju.

Pctel je bas bio slikovit:
Ja takodje zazirem od guzvanja auta i daleko vecu opasnost vidim u tome da mi neko parce metalnog profila isece neki deo tela, nego da mi se glava zbog inercije iscupa i otkotrlja.

Bilo kako bilo ovi fizicari sa foruma su najvece otkrovenje, da su ikada igrali bilijar ili bar klikere imali bi mnogo vise znanja o prirodnim zakonima,masi,inerciji i interakciji medju telima.
[ tox master @ 06.11.2006. 23:37 ] @
Citat:
Bilo kako bilo ovi fizicari sa foruma su najvece otkrovenje, da su ikada igrali bilijar ili bar klikere imali bi mnogo vise znanja o prirodnim zakonima,masi,inerciji i interakciji medju telima.

[ srki @ 07.11.2006. 00:51 ] @
Citat:
Djomloun: Zbog razlicitosti masa m1 i m2 nije isti slucaj kombinacije {20 km/h i 80km/h} i {50 km/h i 50km/h}.


Verovao ili ne, za vozace u kolima je potpuno svejedno kakva je kombinacija, bitna je samo relativna brzina i ona odredjuje koja ce sila delovati na njih.
[ yooyo @ 07.11.2006. 01:04 ] @
Dajte ljudi... u takvim situacijama ko šiša auto... bitan je život. Dakle... čvrsći auto znači vece negativno ubrzanje (-G) i to je veci šok za oganizam. Auto koji se gužva znači manje negativno ubrzanje i manje šok za organizam. Poenta je u balansu, tj. kolika treba da je sila sudara da bi auto počeo da se gužva. Tu su još i vazdušni jastuci koji dodatno ublažavaju -G. U stvari... gužvanje auta ima isti cilj kao i jastuk.. da smanji negativno ubrzanje.

Svako ko dodaje gas u kritičnoj situaciji nije normalan.
[ pantic68 @ 07.11.2006. 11:41 ] @
Ko je još poginuo od tog šoka i u autu koji nije izgužvan? Ja sam video u Sopranovima tip je u autu dobio 3 metka a u saobraćaju teško.
[ bakara @ 07.11.2006. 12:14 ] @
@pantic68
Ti imas svoje stavove zbog toga sto si majstor, i normalno je da ti ne odgovaraju automobili koji imaju plasticna krila, branike i ostalo...
U ostalom ja nisam video te guzvajuce (tako smo ih nazvali?) kome je nesto uslo u kabinu, pa cak ni one kratke hatchback verzije...i sta bi sad to trebalo da dokaze?
[ pantic68 @ 07.11.2006. 17:36 ] @
Kao majstoru mi ovakav trend pravljenja automobila baš odgovara ali od prošle godine se ne bavim tim poslom pa sam resio da podelim sa vama neka zapažanja ( do tada sam mudro ćutao :-). Nervira me što ne nailazim na razumevanje.
Automobili se kao i druge stvari usavršavaju ali se time više anulira Šteta od ustede materijala nego sto ima napretka. 30 cm kraći i 200 kg lakši automobil teško može biti bezbedniji bez obzira na trikove u konstrukciji šasije. Vazdušni jastuci i drugi načini aktivne zaštite su tu mnogo delotvorniji.
Tužna je istina da je razvoj automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem odavno dostigao svoj zenit i da su dalja unapredjenja sve sitnija ali ih marketing predstavlja kao epohalna. Da probate neki luksuzni model od pre 25 godina i potpuno nov videli bi da razlike nema . U medjuvremenu su se neka tehnicka resenja spustila iz više klase medju jeftine modele tako da sada i mali imaju servo volane i sl, ali slabo je šta stvarno novo i pritom korisno.
Neko je u drugoj temi pomenuo da je na novim mercedesima sajla za gas zamenjena senzorom na pedali . Taj senzor od 100 e se svaki čas kvari i tako postaje opasno preticati jer kurva može da te izda u najgorem času. Takvih "unapredjenja" je sve više ali moje je mišljenje da bi bolje živeli bez toga. Negde sam pročitao da je direktor IBM-a rekao kako će za par godina više od polovine cene automobila činiti softver. Šta će doqrca toliki softwer u automobilu. Pa više ćemo raditi reinstalaciju (servis) nego se voziti. Pročitajte malo forum autoelektronika da vidite kakva sve nepotrebna čuda postoje i zagočavaju život vozačima. Majstorima omogucavaju da zarade za život.
[ boccio @ 07.11.2006. 19:52 ] @
Prica ti je sasvim OK, ali postoji jedan problem. Polazna tacka :)

Automobili se prave da traju 4-5 godina. Ne bih ulazio u razloge, svima su manje-vise poznati... Samim tim, konstruktore ne interesuje da li ce se taj auto raspasti na 23425 delova nakon 8 godina, jer ce ga 90% kupaca prodati nakon spomenutih 4-5, a bogami kako je krenulo i krace. A naravno, njih preprodaja na trziste istocne Evrope, Afrike i ostalih ekonomski nerazvijenih zemalja zanima kao lanjski sneg...

Prema tome, nase jadikovke kako su ovi novi automobili ovakvi ili onakvi, kako im se kvari ovo i ono, a pre 25 godina su bili tenkovi, etc. potpuno padaju u vodu. Koliko clanova ovog foruma vozi auto 2003. ili mladji? 2%? 3%?



[ Miroslav Jeftić @ 07.11.2006. 20:08 ] @
Probaj u promilima.

Citat:
pantic68:Proslu noc su neki momci negde pored sapca isprobali teoriju masa puta ubrzanje u kamion. I bio je nov auto predvidjen da se zguzva prilikom udarca sto je i uradio i isekao nesretnike na komade.Idite na sajt kurira ili tako nekih novina pa napravite statistiku. Svaki dan se desi par vecih nesreca sto ove novine proprate textom i slikom. Mozete videti da se u vecini gine u novijim autima sto moze biti i zbog toga sto ih cesto voze neizivljeni tatini sinovi ali i u nesrecama gde istovremeno ucestvuju vozila razlicite koncepcije nisam primetio prednost novih plastikanera. Inace meni je bio posao da popravljam te olupine pa sam to gledao iz prve ruke. I jedno desetak puta sam licno ucestvovao, nije bas pohvalno ali puno vremena na putu nosi rizik.


Ako voziš 150 na sat (što je danas u stanju verovatno i Matiz) i doživiš sudar, teško da će ti pomoći sva tehnologija sveta. Sva ta zaštita je predviđena za neku normalnu vožnju, tj. pridržavanje saobraćajnih propisa.
[ tox master @ 07.11.2006. 20:51 ] @
Citat:
Ako voziš 150 na sat (što je danas u stanju verovatno i Matiz) i doživiš sudar, teško da će ti pomoći sva tehnologija sveta. Sva ta zaštita je predviđena za neku normalnu vožnju, tj. pridržavanje saobraćajnih propisa.
potpuno se slazem!ovo je konstatacija koja je neoboriva i tu nema puno rasprave.
ova rasprava je otpocetka krenula pogresnim tokom,mislim da je tema trebala ici u pravcu kako se koji automobili ponasaju pri "cukanjima" pri malim brzinama i ne znam kako se pocelo pricati o udesima sa relativno velikim brzinama gde slabo pomaze (ili odmaze) guzvanje haube i ostalih delova auta.
'ajmo ispocetka...ja mislim da je bolje voziti ladu ili mercedesa 123 sa kojima cistis sve ispred (i iza) sebe! nego neko sminkersko auto koje skrsi branike na malo vecu gomilu snega.

offtopic:znam tipa koji je pre nekoliko godina sleteo sa puta sa grand cherokee-em...
bila je zima i svi putevi zamrznuti i lik je przio kao da je leto i kada je pokusao da skrene skoro pod 90 stepeni pri brzini od 70-80km/h pravo se izdenadio kada je zavrsio u kanalu!
i jos nama posle prica kako je sra** taj ABS,ASR... i ostale zezancije kojih ima na tom autu u smislu kako ti sistemi nisu "odradili" svoje pa je sleteo sa puta i napravio stetu vrednosti jednog novog auta srednje klase.ali po obicaju tata mu je rekao "ma vazno je sine da si ti dobro,jeb** kola,kupice ti tata druga,bolja...".
mislim sta reci vise...

sva ta nova tehnika koja se ugradjuje u kola je cool ali ipak protiv fizike se ne moze ni sa kakvom tehnologijom.
[ Trikki @ 07.11.2006. 21:23 ] @
Ja tebe pantic68 potpuno razumem i evo imam jedan predlog.

Kombinacija. Treba kombinovati. Znaci, auto da bude tvrd za druge a za tebe da se guzva. Resenje je da oko auta ugradis celicni obruc debljine oko 20 cm. Prilikom, nedajboze sudara, ti bi prosto razneo drugo vozilo sinenim obrucem, a inercija bi se lagano prenela na tvoj mekani lim koji bi se nezno guzvao dok ti drobis vozilo ispred sebe.

Ovim jednim sredstvom postigao bi se jos jedan cilj. Auto bi naime, delovao naprosto zastrasujuce tako da vec prilikom pojave na ulici ljudi bi se sklanjali. Nocu pak mogao bi da stavis fluorescentnu farbu na super branik !

Ne samo sto bi bio sasvim siguran vec bi dobio i na arhaicnosti jer bi auto izgledao bar minimum 25 godina starije, sto je svakako bolje.

[ bakara @ 07.11.2006. 21:51 ] @
Bio sam posle podne sa cerkom u luna parku, vozili smo one autice na sudaranje i...
Kad udarimo nekog ko stoji, nije frka odgurnemo se i mi i on...
Kad udarimo u ogradu, tu ces dobro da se protreses
Kad se zalete 2 autica i sudare od napred, e to je za ispadanje iz sedista...

I da ne guzvaju se
A sad zamislite da nemaju onu gumu koja absorbuje udarac....
[ EagleOne @ 07.11.2006. 22:35 ] @
Citat:
srki: Verovao ili ne, za vozace u kolima je potpuno svejedno kakva je kombinacija, bitna je samo relativna brzina i ona odredjuje koja ce sila delovati na njih.
Pa nije bas Srki, iako je svejedno kolika je masa vozila kad pricamo o sili, nije svejedno kada pricamo o posledici, jer ce vozac silu osteti kao ubrzanje, a kako je sila jednaka m*a, ubrzanje ce zavisiti i od mase, a=F/m.
Nije svejedno da li se sudaris u jugu od 1000kg i dzipu od 2tone, razlika u ubrznaju pri istoj sili je 2x. A da ne pricamo o sleperima u sudaru sa autom, kamiondzije osete samo cim, a auta nema.

A sto se tice tih povreda koje nastupaju od naglog ubrzanja ili tupog udarca, nije tacno da ih nema. Unutrasnja krvarenja su tipicna za takve sudare pri velikim brzinama, pucanje slezine, mokracne besike, itd. a tu su i kosti i kicma. Bas iz tih razloga oni koji na oko izgledaju neozledjeni u saobracajci ostaju na posmatranju u bolnici...
[ su27killeryu @ 07.11.2006. 23:33 ] @
Citat:
Trikki: Ja tebe pantic68 potpuno razumem i evo imam jedan predlog.

Kombinacija. Treba kombinovati. Znaci, auto da bude tvrd za druge a za tebe da se guzva. Resenje je da oko auta ugradis celicni obruc debljine oko 20 cm. Prilikom, nedajboze sudara, ti bi prosto razneo drugo vozilo sinenim obrucem, a inercija bi se lagano prenela na tvoj mekani lim koji bi se nezno guzvao dok ti drobis vozilo ispred sebe.

Ovim jednim sredstvom postigao bi se jos jedan cilj. Auto bi naime, delovao naprosto zastrasujuce tako da vec prilikom pojave na ulici ljudi bi se sklanjali. Nocu pak mogao bi da stavis fluorescentnu farbu na super branik !

.


I cetiri neonke ispod
[ pctel @ 08.11.2006. 08:57 ] @
Citat:
pantic68: Pa više ćemo raditi reinstalaciju (servis) nego se voziti. Pročitajte malo forum autoelektronika da vidite kakva sve nepotrebna čuda postoje i zagočavaju život vozačima.

Ha, ha, istina...
Jedan moj prijatelj ima kompjutersku radnju u malom mestu i redovno mu doteravaju automobile na servis :-)
On ih poveze na laptop, nesto programira i posle toga automobil bude ispravan, ne prijavljuje gresku, nekima ukuca vise konjskih snaga pa rade bolje nego novi. I dobro sto on to radi, nego kad god me vidi ubedjuje i mene da se time bavim, kaze proslo je vreme majstora sa kljucevima i gedorama, sada kompjuterasi popravljaju automobile.
[ Lekic @ 12.12.2007. 18:50 ] @
Prvo, ko god da je postavio ime teme, treba da zna da "Što stariji automobili — bezbednija vožnja" nema veze sa mozgom! Trend, samo da mi se ne osteti auto, je davno prosao i treba da ima u vidu da je sada glavna tema zastita ucesnika u saobracaju. Hauba je dizajnirana da se ugiba, zbog bezbednosti nosaca. Motor ce vam mnogo lakse spasti sa nosaca, ne zbog toga sto su stari cvrsci, vec da bi vam noge ostale citave. Tako imas sansu da eventualno kupis nov auto i vozis ga... normalno... Ista prica je i za limariju i za sve moguce stvari... Bolje je da se on pokvari, polomi, savije, nego ti. Veoma jasna logika. Pa ti ako hoces nekog matorca sedamdes-deseto godiste koji kada ga sjuris 40 u zid nema ogrebotinu, samo izvoli... Po mom misljenju, bolje je da se crash kutija potpuno unisti nego ja da letim kroz soferku i posle se sakupljam po haubi.
[ M-84 AB1 @ 12.12.2007. 23:19 ] @
Koja je gora varijanta po vozaca prilikom sudara - cist frontalni sudar, ili onaj polu-bocni, iste brzine, (samo jednim krilom, levim ili desnim, mada i tu postoji razlika...)?
Koliko pomazu pojasevi u 4 tacke (sa naravno adekvatnim sedistima, tj. naslonima za glavu), koja je razlika u odnosu na ostale?

Pozdrav




[ mkvb @ 13.12.2007. 10:19 ] @
Evo jedan slikovit odgovor na mnoga pitanja u ovoj temi

http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
[ vladd @ 13.12.2007. 12:46 ] @
Najgora varijanta je imati sudar.
Preskupa je "kocka" da li ce ovaj ili onaj lim ili konstrukcija nesto izdrzati, ulog nema cenu.

Diskusija je besmislena od strane korisnika, moze da ulije laznu nadu u dodatnu sigurnost. A popravke greske nema...

Sudar je kompleksna pojava, samo guzvanje lima gotovo da nista ne znaci. Odnosno, moze nesto da znaci ali je pitanje trenutka da li je to bitno.
Da li ce sudar biti prosto guzvanje, bez prevrtanja ili pozara, to je takodje nepredvidivo.

Pri tim brzinama, zbog velikog -G svi padaju u nesvest, trajno ili trenutno, pozar, krvarenje ili nagnjecenje mozga mogu da dovedu do naknadnih tragicnih posledica, nakon pola sata, par sati ili par dana.

Poz
[ milos23 @ 16.12.2007. 11:35 ] @
Meni nije jasna ta logika "das xxxxx evra za nov auto a on se na sudaru sav zgnjeci".......... pa majku mu, ne pravi se automobil zbog sudara, vec zbog prevoza... to sto srbi shenluche po putevima i sto su putevi kod nas katastrofa i sto je ekonomska situacija takva kakva jeste, to je vec druga stvar....... jos ako na celu pricu dodamo da 90% tih ljudi sto vole stare automobile imaju celave gume, da veci broj uredjaja u proseku vise ne rade nego sto rade (ali "ej, ja vozim mecku 124 a ti hyundai", a to sto je mecka bila sastavljana iz dva dela to nikom nista), da se i sami majstori cude kad otvore auto kako to uopste radi, da je veci broj tih starih automobila unikatni rad sprskih majstora, onda bas pricamo o sigurnosti na srpskim putevima......... chudan je mentalitet u nas Srba