[ slobodan81 @ 03.11.2006. 19:31 ] @
e pa ovako u poslednjih mesec dana imao samfrku prvo mi je riknuo stari auto pa sam odlucio da kupim drugi nisam znao ni koji model ni marka ni vrsta goriva. e sad je sve to proslo. nasao auto i kupio
audi a6 1,9 tdi e sad posto nisam do sada vozio dizela imam jedno pitanje koje ce mi mnogo znaciti dali u se u evrodizel dodaje aditiv i do koje temperature ispod nule se moze voziti bez aditiva i dali je to moguce
hvala unapred
[ Java Beograd @ 03.11.2006. 21:20 ] @
Nema glupih pitanja - ima samo glupih odgovora.
[ NOVISAD @ 03.11.2006. 21:32 ] @
Pa ne znam ja imam cr(common rail)di euro4 motor i ne stavljam nista u njega (odn. ne vozim ga ja nego cale) i radi sasvim normalno. E sad posto je auto kupljen ove godine, ne mogu ti reci za zimu jer jos ni ja nisam imao iskustva sa tim.

Pozdrav!
[ rafiki @ 04.11.2006. 18:16 ] @
Ja vozim HDI dizel, pregurao sam sa njim 4 zime (sad ce peta). Prve godine sam sipao neki Castrol aditiv protiv "smrzavanja", a posle nisam nista sipao i dosad nisam imao nikakvih problema. Pali iz prve, osim onih par jutara kad je najveci minus - tada pali iz drugog puta.

Ako ista znaci, ja sam u Beogradu. Kod vas je mozda hladnije?

Pozdrav
[ sasa022 @ 05.11.2006. 06:02 ] @
Testiraj gorivo koje koristis - stavi malu kolicinu u zamrzivac pa vidi kako se ponasa na odredjenoj temperaturi.
Nisam siguran da li kod nas ima "letnji" i "zimski" eurodizel.Pitaj na pumpi.
Ako primetis probleme pri prvom jutarnjem startovanju - dodaj aditiv.
[ codegen @ 05.11.2006. 17:44 ] @

Audi A4 1.9 TDi 195 000km, nikad nikakvih aditiva, ide/radi bez problema... vodi brige o filteru goriva, za svaku ga sezonu (zimu) promijeni i vozi... Naravno, sve zavisi od kvalitete goriva... U HR imamo i famozni PLAVI eurodizel koji dobijes eurodizel + voda, a toce ga u traktore...

Kazem, uvijek tocen eurodizel i no problem sa smrzavanjem (uz redovnu promjenu filtera goriva)
[ jnk @ 05.11.2006. 19:44 ] @
nema potrebe da bilo sta sipas posto pumpe to vec rade umesto tebe. znaci sipas i ne mislis.
[ melink @ 05.11.2006. 22:08 ] @


Mnogo zavisi i gde drzis auto u toku noci .Ako je u garazi onda i ne moras nista od aditiva sipati,ali ako je napolju bolje nesto sipaj da ti se ne desi da nece da kresne .Moj je pred zgradom na vetrometini,i moram da sipam aditiv jer mi se desavalo da malo teze pali ,ali kada temperatura padne na -10 C I nize.
A sto se kvalieta goriva tice,nas dizel je mnogo losiji od hrvatskog.Provereno.
Recimo ovde u Novom Sadu sam sipao na raznim pumpama,ali u zadnje vreme sipam na Aviinim ili na Nisovim pumpama i nemam problema.
POZDRAV
[ BigFoot @ 26.10.2007. 09:37 ] @
1. Kakva su iskustva sa evrodizelom u odnosu na pumpe gde se sipa? Ima li razlike npr. OMV, Avia, JP...?
2. Postoje li aditivi za evrodizel koji bi skinuli eventualne naslage na putu goriva, tipa na diznama i sl. ili se to rešava povremenom žiškom, tj. dovoljnom količinom "gasa" u jedinici vremena?
[ bakara @ 26.10.2007. 09:48 ] @
1. Gorivo je svuda isto, jer drzava drzi monopol na uvoz goriva.
2. Aditivi za ciscenje su samo kratkotrajno resenje, ako su ti vec dosta prljave brizgaljke sumnjam da ces ih aditivom ocistiti.
[ vlada01us @ 26.10.2007. 10:16 ] @
Eurodizel je na slobodnom uvozu. I verovatno ima razlike. Na NIS pumpama eurodizel odgovara euro4 standardu. Ekodizel odgovara euro3 standardu. Bar bi trebalo. :) Aditivi za ciscenje nisu nista posebno. Nece da skodi ako sipas, ali bolje promeni uloske dizni.
[ BigFoot @ 26.10.2007. 10:43 ] @
Ok. Nemam problem sa diznama, ali sam mislio preventivno. Mada, kad smo već kod toga, jednom sam tako "preventivno", bez ikakve potrebe i problema, otišao na ultrazvučno pranje dizni na Fiat-u Uno 1.3 Turbo i.e. (105 KS). Od prosečne potrošnje oko 7-8 l/100 km dobio sam 12
Problem je bio što je nekad neko pre mene sužene otvore dizni "kompenzovao" varanjem i prepodešavanjem protokomera. Posle pranja, otvori su se proširili na pravu meru, ali je protokomer ostao razdešen i kasnije jedva vraćen u kakvo-takvo stanje sa potrošnjom od oko 8.6 l/100 km.
[ bakara @ 26.10.2007. 10:50 ] @
Citat:
vlada01us: Eurodizel je na slobodnom uvozu. I verovatno ima razlike. Na NIS pumpama eurodizel odgovara euro4 standardu. Ekodizel odgovara euro3 standardu. Bar bi trebalo. :)

Ovo stvarno nisam znao?
Onda mi opet nema logike da na drzavnim pumpama mozes kupiti bolji euri dizel nego na privatnim, pa valjda bi drzava trebala da prodaje dizel iz drzavne rafinerije?
[ vlada01us @ 26.10.2007. 11:00 ] @
Pa da. Ali NIS ne moze da napravi dovoljnu kolicinu eurodizela. Secas se onih nestasica pre nekoliko godina. I onda je drzava odlucila da dozvoli slobodan uvoz. Na NIS pumpama je gorivo iz njihove rafinerije, a ostali prodaju svoje. Ne znam da li sve ove strane kompanije koje imaju pumpe kod nas imaju i svoje rafinerije, Lukoil znam da ima. i da li je njihov dizel kvalitetan. AVIA je udruzenje privatnika, ne znam odakle njima gorivo. Kad je Mercedes poceo prodaju novih modela kod nas, preporucili su Zmaj I pumpu, i mislim Dejtonku, za sipanje eurodizela.
[ palomas @ 26.10.2007. 13:29 ] @
Prije uvođenja Eurodizela postojali su D2 (ljetni dizel) i D1 (zimski dizel). Razlika je bila u tome što je D2 sadržavao u sebi dosta parafina (voska), koji je kod niskih temp. prelazio u kruto stanje, začepio je filter i onemogučio vožnju... Da bi se to spriječilo, u D2 je trebalo točiti aditive koji će to spriječiti.

D1 bio je u tom pogledu čišći, jer parafina je bilo u daleko manjoj mjeri, i aditive nije trebalo dodavati do temp. -20 ili -25 C.

Eurodizel je nešto poput D1, ali sa daleko manjim postotkom sumpora. Novijim generacijama motora sumpor u gorivu prilično smeta, a i zagađuje okoliš. O kvaliteti Eurodizela PRESUDNA je rafinerija u kojoj se proizvodi. Rafinerije starijeg tipa nisu opremljene tehnologijom koja može proizvesti naftni derivat s vrlo niskim postotkom sumpora.

[ vladagrujic @ 15.11.2007. 23:13 ] @
Jedan savet za kupovinu dizela u svim zemljama u okruženju i kod nas. Biraj pumpe sa velikim protokom vozila. Kod njih se prodaje velika količina goriva preko dana. Tu je po pravilu nafta najbolja. Uvek ostaje dobra stara izreka pumpadžija na pumpama: Bog pozlatio crevo i vodu. Iznenadili bi ste se kada bi znali šta jedan dizel motor u svom radnom veku proguta. Inače, Boš pumpama i diznama u momentu neće smetati loša nafta koliko će zasmetati voda u njoj. Najvećem broju kvarova boš pumpi i zamena uložaka dizni je kumovala voda u nafti. Ako baš hoćete, najsigurniji sitem je sledeći: Jedno bure od 200l se napuni sa naftom i ostavi da odstoji neko vreme. Kada se nečistoće i voda stalože u auto se sipa čista nafta sa vrha bureta. Zimi samo treba obratiti pažnju pošto na površini se izdvaja parafin. Inače, istina je da rafinerije prave naftu za određene vremenske uslove (kako procene da će vreme biti u narednom periodu)
[ brainless @ 15.11.2007. 23:24 ] @
eko3 dizel sa nis-ovih pumpi jedva moze da se poredi sa D2 na privatnim.. ocajan je!
[ bakara @ 16.11.2007. 09:53 ] @
Kako se ovo:
Citat:
vladagrujic: Biraj pumpe sa velikim protokom vozila. Kod njih se prodaje velika količina goriva preko dana. Tu je po pravilu nafta najbolja.


Slaze sa ovim:
Citat:
vladagrujic: Jedno bure od 200l se napuni sa naftom i ostavi da odstoji neko vreme. Kada se nečistoće i voda stalože u auto se sipa čista nafta sa vrha bureta.
[ zolitas @ 16.11.2007. 19:33 ] @
Kod prometnih pumpi se redovno i cesto doliva gorivo u cisterne....nafta cesto uzburkana i uvek neka manja kolicina vode odlazi u automobile(kolicina koja jedva skodi)....kod pumpi gde je manji promet vece je talozenje vode a i takve pumpe najcesce porucuju gorivo kad ostanu bez njega...i naravno oni koji sipaju pri kraju dobiju vecu kolicinu vode........
...fazon sa talozenjem nafte u buretu(ko ima mogucnost) je odlicna stvar.

PS:gde je veci promet, Pumpadzije nemaju toliko vremena da "muvaju"
[ bakara @ 16.11.2007. 19:49 ] @
Citat:
zolitas

PS:gde je veci promet, Pumpadzije nemaju toliko vremena da "muvaju"

Ja zato imam vise poverenja u privatnike jer gazda ne voli da ga kradu pa imaju razradjene nacine da sprece kradju.
[ vlada01us @ 16.11.2007. 20:38 ] @
Pa jedini nacin da se "muva" sa gorivom je da se dospe voda u rezervoar-cisternu na pumpi. Drzavne, NISove pumpe su imale redovne kontrole nivoa vode u rezervoaru. Po meni je zbog toga sigurnije sipati na JP pumpi. Voda nastaje kondenzacijom, i dozvoljena je u nekon minimalnom procentu. Zbog toga se rezervoar nikada ne prazni do kraja, odnosno ono na dnu i ne moze da se izvuce. Licno nikada nisam cuo da je neko dosipao vodu u rezervoar da bi potkrao vozace. Uvek se radilo sa "puskama", ili sa racunima.
Citat:
...nafta cesto uzburkana i uvek neka manja kolicina vode odlazi u automobile(kolicina koja jedva skodi)

Dok se auto-cisterna prazni nije dozvoljeno sipanje goriva, pa stvarno ne razumem da nafta u onim rezervoarima na pumpi bude uzburkana. Kako?
[ zolitas @ 16.11.2007. 21:15 ] @
Nije mozda pravo mesto,pricati o tome kako voda dospeva u rezervare...ali si verovatno vidjao ko i kako mere kolicinu goriva u cisternama(to rade metrom u centimetrima...e bas tada "ako fali" se dodaje voda......sto se tice privatnika,ni oni nisu gadljivi na koju litru vise.......cesto cekaju velike kolone auta da se pomeri cisterna da bi mogli sto pre da sipaju jos ne talozenu naftu.....postoje aditivi koji vezuju vodu za naftu,koji se inace koriste u druge svrhe.............
..predpostavljam da se ne bavis popravkom automobila,jer da se bavis video bi sta je sve moguce...nije mi namera da se raspravljam stobom oko teorije(kako se muva sa gorivom)vec sam hteo da objasnim zasto je voda prisutna u nasem gorivu.....jer i na zapadu postoji kondensacija ali vode nema
[ vlada01us @ 16.11.2007. 22:03 ] @
Pa nema veze sto si ti majstor.
Citat:
Nije mozda pravo mesto,pricati o tome kako voda dospeva u rezervare...

Zasto ne? Mislim da nije lose znati kako se vrse razna muljanja.
Citat:
ali si verovatno vidjao ko i kako mere kolicinu goriva u cisternama(to rade metrom u centimetrima...

Pa da, taj alu metar i sluzi da se izmeri nivo vode u cisterni a ne kolicina goriva. Namazu pastom donji deo, i ta pasta promeni boju u dodiru sa vodom. kao sto rekoh, postoji odredjena granica koliko je dozvoljeno vode u cisterni.
Citat:
jer i na zapadu postoji kondensacija ali vode nema

Ovo mi nije jasno!? Gde onda nestane ta voda?
[ vladagrujic @ 16.11.2007. 22:58 ] @
Bakara, mislim da su ti ljudi lepo odgovorili u kakvoj su vezi benzinske pumpe i burići od 200l. Inače, za privatnike užasno grešiš. Jedan moj poznanik drži benz. pumpu. Na moje pitanje o vezi kvaliteta nafte, benzina ili gasa se samo osmehnuo i rekao:
Citiram:
Na pet cisterni kupljenih kod dobavljača, uslove nas da prodamo jednu sa lošim kvalitetom goriva (važi i za benzin i naftu i TNG)
Završen citat.
E sada, ukoliko u cisternama pumpe, u trenutku sipanja te jedne loše ture, ima veća količina boljeg goriva, razlika se neće mnogo primećivati. U suprotnom, muke koje slede su nam svima poznate.

Inače ova fora sa buradima je super stvar i ubedljivo najbolji način da se nafta izfiltrira od raznih nečistoća, vode i parafina. Što dizel duže stoji u buradima to bolje.
Svi koji vozite dizele znate da na dnu filtera nafte postoji mali čep. On upravo služi za ispuštanje vode nakupljene u filteru. Na nekim luksuznijim autima je tu sonda, pa ona pokazuje, kada je vreme da se izvede ta operacija
[ savo26 @ 17.11.2007. 06:58 ] @
Pozz svima , evo da se i ja ukljucim u ovu temu posto sam merodavan, radim u
jednoj firmi ( ne bih da imenujem) direktno na ovim poslovima.
Prijem goriva se vrsi iskljucivo uz pismeno uverenje o kvlitetu goriva. Voda
je obavezno prisutna u podzemnim rezervoarima,zbog kondeza u istim,vazno je
da voda bude u propisanim kolicinama sto opet zavisi od kapaciteta podzemne
cisterne. Vazna karakteristika goriva da je ono lakse spec.tezine od vode i
da se lako odvaja od vode,tj voda je na dnu i lako se detektuje pomocu
odgovarajuce paste. Korpa preko koje se izvlaci gorivo nalazi se na
odredjenoj visini i ne postoji mogucnost da pumpa povuce vodu sa dna
podzemnog rezervoara . Znaci voda se moze nasuti u rezervoar ali se ne moze
pomesati i lako se otkriva tj. preko pumpe se u vozilo moze nasuti samo
gorivo ili samo voda ali se ne moze nasuti mesavina goriva i vode.
Nacini muvanja na pumpama su razliciti,nisam merodavan da pricam o njima,ali
ono sto sam ja doziveo ,govori mi da su najveca muvanja sa bazdarenjem
aparata za istakanje goriva(podlezu bazdarenju jedanput godisnje).
Licno ,vozim auto na TNG i doziveo sam na jednoj jakoj privatnoj ben.pumpi
da mi u rezervoar od 33 litra sipaju i naplate 40,3 litre TNG-a. Problem sam
resio uz pomoc trzisne inspekcije kojoj sam zahvalan.
I jos jedan savet onima koji voze na D-2 ,najbolji aditiv je benzin samo
treba paziti da se ne pretera u kolicini (do 15%).Verujte mi da se ova
kombinacija u praksi pokazala najbolje , bolje od bilo kakavog
aditiva.Toliko od mene. Pozz!
[ zolitas @ 17.11.2007. 17:40 ] @
-citat....>preko pumpe se u vozilo moze nasuti samo
gorivo ili samo voda ali se ne moze nasuti mesavina goriva i vode...........
...........
kako objasnjavas,da u jednom buretu od 208l,koje je napunjeno na privatnoj pumpi,bude ca.40l vode...?

-citat...>najbolji aditiv je benzin samo
treba paziti da se ne pretera u kolicini (do 15%)...........
...........
hmm..!na prosecan autorezervar hafte,sipati ca.10l benzina..??da ne objasnjavam detalje,bolje nemojte to probati...inace ce bosisti imati pune ruke posla....postoje zato aditivi

[ vlada01us @ 17.11.2007. 18:50 ] @
Citat:
hmm..!na prosecan autorezervar hafte,sipati ca.10l benzina..??da ne objasnjavam detalje,bolje nemojte to probati...inace ce bosisti imati pune ruke posla....postoje zato aditivi

Pa daj objasni detalje, zasto ne bi objasnio?
[ zolitas @ 17.11.2007. 21:46 ] @
Na gore navedenu kolicinu benzina u dizelu,auto pocinje osetno losije da radi,ako bi se dodalo jos koja litra auto nebi vise palio ili bi radio i dimio katastrofalno.
Znas li zasto se preporucuje,sipati 2-taktol u dizelu.?zbog boljeg podmazivanja pumpe.....posto je benzin posniji od dizela,dolazi do jos slabijeg podmazivanja....mozes zamisliti sta se desava u pumpi,kad bi se cesto sipala ta kolicina benzina..
Petrolej bi mogo biti zamena za aditiv(naravno,ne vise od 5%)....kad se temperatura priblizi 0*,na najradje sipam iz bureta(i nikad problema)...........
.....pozzz
[ vladagrujic @ 19.11.2007. 00:42 ] @
Naprotiv, motor će bolje raditi, imati veću snagu i neće dimiti ako se sipa veća količina benzina u dizel. Tako će biti narednih 10 do 20 minuta, dok se ne probije dihtung glave motora. Jednostavno, neće biti dovoljno vremena da se uništi boš pumpa. Verujte mi, bio sam svedok jedne takve situacije. U nekoliko kamiona, radnih mašina i auta je sipana takva nafta. Evo redosleda crkavanja motora: Prvo kamioni, zatim radne mašine i na kraju (da se ne poveruje) auta. Na svakom vozilu je probio dihtung glave.
Inače što se tiče petroleja, do skora se kod mene u firmi on koristio umesto aditiva i to upravo u razmeri od 10 do 15%. To je sve odlično funkcionisalo i na temperaturama od -20. Na obični aditiv se prešlo samo iz jednog razloga, zato što je to dosta jeftinije. Inače znam lika koji je na rezervoar od 50l nafte sipao 5 l običnog benzina. Obavezno je morao da sipa i 1l dvotaktola (to mi je pričao pre nekoliko godina, a isti auto vozi još i danas). Ipak smatram, da je ova priča o dodavanju benzina pomalo i glupa, zato što je mnogo jeftinije sipati aditiv. Ko baš to i ne želi uvek mu preostaje sistem filtriranja goriva sa buretom.

Za vodu u nafti:
Kada se u naftu sipa voda ona će se izdvojiti na dnu. Ovo ne važi, kada dolazi do njihovog žešćeg mešanja (pretakanja iz kamionske u cisternu benz. pumpe). Tada se pravi emulzija nafte i vode. Samo na taj način si mogao dobiti vodu u buretu. E sada, na koji način je ta voda došla u cisternu privatne benz. pumpe, to ne znam, ili bar mogu samo da naslutim. Zato se i ne sme istakati gorivo iz cisterne dok ne prođe određeno vreme potrebno za taloženje. Pa ko voli vodu u nafti, nek izvoli na pumpu, da sipa gorivo, odmah posle istakanja cisterne.
[ Goran Mijailovic @ 19.11.2007. 11:00 ] @
Kako je jeftiniji aditiv kad flasica Wurth zimskog dizel aditiva kosta 390 din? a dovoljna je za 50litara zimskog dizela do -30oC ili za 25 litara do -26oC ako se koristi letnji dizel, sto ce reci D2
[ vlada01us @ 19.11.2007. 11:06 ] @
Cini mi se da je ovde doslo do nesporazuma. @zolitas misli na redovno dodavanje benzina, a @savo26 na dodavanje zimi. I ja sam ranije sipao benzin, onaj "obican", u rezervoar. I to vec kada spoljna temperatura ide od -5C pa nanize. Sprecava kristalizaciju parafina, a i auto bolje pali. Sada vozim na eko3 i sipam aditiv. Ali, iskreno, ne znam koliko su ovi aditivi protiv smrzavanja efikasni kada se sipaju u D2. Sipas jedan cep na pun rezervoar i nema kristalizacije!? Za benzin iz svog iskustva znam da je efikasan i ne skodi, jer sam vozio na dosta niskim temperaturama -25C, -30C.
Ima li neko iskustva sa aditivima u D2 i voznjom na niskim temperaturama?
[ vladagrujic @ 19.11.2007. 18:07 ] @
Zastavin aditiv za D2 koristim već skoro 3 godine i zimi i leti. Kasnije će me neko pitati zašto baš leti, ali to je druga priča. Uglavnom, 1 litra aditiva meša se sa 1000 litara nafte. Takav odnos se primenjuje do -22. Međutim, ja sam primetio da dolazi do blagog zagušivanja filtera na nekih -15, u vožnji. Auto se ne gasi, samo malo slabije vuče. S obzirom kakva nam je D2, smatram da je to odličan rezultat. Naježim se kada čujem da neko sipa ovaj ili onaj aditiv od 400, 500 dinara, na rezervoar goriva, kada može da prođe mnogo jeftinije. Samo treba obići nekoliko prodavnica. Ne znam koji aditiv koriste kod mene u firmi, ali mogu da kažem da je takođe dobar. I on se meša u nekom smešnom procentu sa naftom D2, a mašina super radi i pali i na velikim minusima.
[ bakara @ 19.11.2007. 18:14 ] @
Ja ne sipam nista (osim dizela), aditivi se i onako dodaju u rafineriji.
[ zolitas @ 19.11.2007. 18:44 ] @
@vladagrujic,reci mi molim te sta bi se desilo kada bi sipao 50%benzina supera ili bezolovnog,posto se obican benzin tesko nalazi..?
Koristiti aditiv i leti je pametno,sprecava naslage u rezervaru koje bi zimi prilikom dodavanja aditiva pokrenulo u filter.Sto se tice probijanja dihtunga glave zbog vece kolicine goriva...Hmm, tu se ne slazem,jer benzin sadrzi aditive protiv samozapaljenja,tako da bez varnice samo na pritisak ne moze da upali..Kod vece kolicine benzina u dizelu auto pocinje losije da pali i naravno losije da radi...Cesto mi dolaze musterije kojima je greskom sipan benzin u dizela i auto na pola puta do servisa pocne da stuca i ugasi se.NE MOZE BOLJE DA RADI.!
[ vladagrujic @ 19.11.2007. 22:45 ] @
Zolitas, stvarno ne znam koliko bi trebalo sipati supera ili bezolovnog, da bi se uzela ista razmera, kao da se dodaje običan benzin. Da ti kažem drugačije, lagao bi te. Jednostavno nemam iskustva sa time, niti znam nekoga ko pravi takvu razmeru. Znam samo da je čak poželjnije koristiti petrolej umesto običnog benzina. Lepo si provalio svrhu sipanja aditiva i leti. Tu postoji još nešto. Aditivi, kao i ulje za motor, imaju u sebi integrisane komponente i za sprečavanje korozije, što će uveliko produžiti radni vek dizni. Takođe većina sadrži i dodatke koji povećavaju cetanski broj nafte.
E sada malo o problemu prevelike količine benzina u nafti. Ti pričaš, verovatno, o gotovo samom benzinu sipanom umesto nafte. Ja sam govorio o drugačijem odnosu (možda i 40,50%). Ovaj događaj koji pominjem, nisam čuo od nekoga, već sam i sam vozio jednog od tih kamiona. To se desilo pre nekih 14 godina. U to vreme inflacije trgovalo se sa svim i svačim. Tako je vlasnik tih mašina kupio cisternu nafte od jednog gazde benz. pumpe. Ovaj je, verovatno greškom, u cisternu od benzina, koju nije do kraja ispraznio, sipao naftu. Dolazeći na posao primetio sam da se oko rezervoara kamiona širio miris benzina. Uradili smo čak i mali test. Sipali smo naftu u jedan čep i probali da je zapalimo. Gorela je kao benzin. Gazda je bio ipak alav za parama, pa je bez obzira na sve, ipak rešio da vozila rade. Šta je dalje bilo znaš i sam. Od 8 dihtunga glava na kamionu, riknule su 3.

Pitanje za Bakaru.
Koju vrstu nafte sipaš u auto (D2, Eko ili Euro)?
[ bakara @ 19.11.2007. 22:54 ] @
Citat:
vladagrujic

Pitanje za Bakaru.
Koju vrstu nafte sipaš u auto (D2, Eko ili Euro)?

Euro dizel...
[ BigFoot @ 19.11.2007. 23:16 ] @
Evo još jednog glupog pitanja u vezi dizela... Zašto rafinerije ili pumpe za gorivo ne sipaju potrebne aditive? Da li to mnogo podiže cenu goriva ili?
[ vladagrujic @ 19.11.2007. 23:24 ] @
Bakara, euro dizel ima nekoliko hiljada puta manje sumpora nego D2. Zato i u njega ne ide aditiv. A i pitanje je (pošto je, predpostavljam, tvoj motor Comon Rail) kako bi reagovo na neki aditiv.

BigFoot, ma dodaju rafinerije aditive u naftu. To rade na osnovu vremenske prognoze za narednih desetak dana. Problem nastaje ukoliko su se zeznuli (mislili su da će biti -5 a bude -15) ili sipaš gorivo na nekoj pumpi koja još nije dobila tretiran dizel (ni pumpe ne naručuju svaki dan novu cisternu goriva).
[ vladd @ 20.11.2007. 00:30 ] @
Nije sumpor presudan, vec parafin, koji zapusi filtere, pumpu niskog pritiska, povecava gustinu goriva i ometa rad motora. Neki rezervoari se greju zbog takvih potreba.

Poz.
[ zolitas @ 20.11.2007. 18:52 ] @
@vladagrujic,da nebi bespotrebno sirili temu,hteo bih samo da dodam da super benzin ne treba dodavati zbog olova....sto se tice kamiona i dihtunga glave:
-benzin nece upaliti samo na pritisak(kompresija)vec dolazi do sagorevanja nakon palenja u samom izduvu....usled toga se motor gusi i greje,tako da su se kamioni pregrejali.....to znaci da na vecoj kolicini benzina nebi ni upalili...to opet znaci da sto manje goriva auto bolje pali i radi,..... a ne obrnuto....gorivo u nafti je nuzno zlo......i naravno slazem se, da je bolje sipati petrolej....pozdrav Ekipi


@vladd,evro dizel nije problematican sa parafinom
[ pudar @ 01.12.2007. 02:41 ] @
Meni se nijedan dizel nikad nije zaledio(a vozim ih 15 godina) i nikad nisam sipao nikakav aditiv.(ovo sa cistim benzinom je ludist i ako se ne pomesa sa nekim uljem - rikne pumpa). Ja sam svojevremeno obavezno(i leti i zimi) sipao litar ulja na svaki rezervoar nafte(ulje bilo jeftinije od goriva-uzimali na veliko za potrebe proizvodnje) i nikad nisam imao problema sa pumpom. Uglavnom-ako vec morate,sipajte do 5% petroleja,a benzin ostavite benzincima!
[ vlada01us @ 01.12.2007. 09:28 ] @
Citat:
Ako se vozila koriste na nižim temperaturama (-15°C do -20°C) preporučujemo da u dizel gorivo dodate oko 20% petroleja ili 10-15% bezolovnog motornog benzina BMB95.


http://www.jugopetrol.co.yu/za_potrosace/saveti05.html

http://web.archive.org/web/200....yu/za_potrosace/saveti05.html

Citat:
Lambe Topalo
dipl.ing.


Dizel motori u zimskim uslovima eksploatacije

Zimi, sa padom temperature raste viskoznost svih ugljovodonika iz sastava dizel goriva pri čemu se parafinski ugljovodonici izdvajaju u obliku kristala koji se daljim snižavanjem temperature međusobno povezuju i potpuno sprečavaju protok goriva, odnosno začepljuju filter za gorivo.

Po našim standardima zimski kvalitet dizel goriva D2 ima tačku filtrabilnosti -9°C, a evrodizel i eko3 dizel -15°C.

Ako se vozila koriste na nižim temperaturama (-15°C do -20°C) preporučujemo da u dizel gorivo dodate oko 20% petroleja ili 10-15% bezolovnog motornog benzina BMB95.

Veći procenat dodatka motornog benzina ne preporučujemo jer motorni benzin ima veliki oktanski broj koji je u direktnoj suprotnosti sa cetanskim brojem dizel goriva. Motorni benzin dizel gorivu smanjuje viskoznost, gustinu i tačku paljenja, što dovodi do povećanja mehaničkog i termičkog opterećenja motora.

Ako koristite aditive, pridržavajte se uputstva proizvođača, a aditive sipajte u rezervoar neposredno pre sipanja dizel goriva.

Na benzinskim stanicama NIS Petrol-Jugopetrola možete nabaviti aditive proverenog kvaliteta renomiranih proizvođača.

U zimskim uslovima, pri niskim temperaturama, ulje u koritu motora se zgušnjava i pri pokretanju motora javlja se dodatni otpor koji otežava start. Kvalitetna motorna ulja odgovarajuće viskoznosti (SAE 5W40, 10W40, 15W40) olakšaće start hladnog motora, a smanjiće i potrošnju goriva.

Pre zime, zamenite filter za gorivo, proverite ispravnost grejača, snagu akumulatora i kleme (očistite oksidne naslage).

Ako je vozilo parkirano na otvorenom prostoru, imajte u vidu da akumulator gubi 50% nominalne snage.


[Ovu poruku je menjao Goran Mijailovic dana 05.02.2011. u 11:04 GMT+1]
[ vladd @ 01.12.2007. 12:16 ] @
Ma moze 5% bilo kog "cistijeg" rastvaraca, i acetona i trihlora, mada su oni agresivni prema plastikama, naravno moze i olovni i bezolovni benzin, mada je "najpribliznija" dopuna sa petrolejom ili kerozinom, naravno ne vise od 10%.

Poz.
[ vladagrujic @ 01.12.2007. 23:41 ] @
Opet ponavljam, glupo je u opšte danas pomišljati i sipati nešto pored aditiva (dvotaktol ne računam) u naftu. Ova priča o petroleju i običnom benzinu je iz vremena kada aditiva nije bilo toliko i kada su bili jako skupi i prilično ne efikasni. Ja sam lično u mašinu, na kojoj radim na poslu, sipao 20 litara petroleja na 100 litara nafte. Ukoliko na pumpi nisu imali petroleja sipali smo običan benzin u nešto manjem odnosu. U suštini, ovo se primenjivalo u sličajevima kada se nije moglo obezbediti mešanje aditiva (temperature su bile ispod nule) ili nije bilo D1 (zimska nafta). Tako pripremljena nafta nije mogla da se zaledi (izdvoji se parafin) ni na - 25. Što se tiče uništavanja motora, moja dizalica (koja je inače 1973 godište) nikada nije imala nikakve kvarove prouzrokovane takvim pogonskim gorivom. Napominjem da se ovakve stvari rade jedino sa dizelima starije generacije. Za novije, ne smem ni da zamislim, šta bi moglo da se dogodi sa sistemom ubrizgavanja nafte, ukoliko bi se kod njih koristio benzin ili petrolej.