[ pctel @ 09.11.2006. 20:39 ] @
Kragujevac - Sindikalne organizacije koje deluju u Zastavinoj Fabrici automobila obratile su se juče, zajedničkim pismom, premijeru Srbije Vojislavu Koštunici, kojim ga upozoravaju na neispunjena obećanja Vlade kad su opstanak velikih sistema i domaća auto-industrija u pitanju. "Prilikom susreta sa Vama i resornim ministrima dobijali smo uveravanja da se zalažete za opstanak velikih sistema i automobilske industrije. Sva ta uveravanja ostala su, na žalost, mrtvo slovo na papiru. Dokaz za to su blokada računa Zastava automobila, zatim namešteni tenderi javnih preduzeća na kojima smo diskreditovani kao domaći proizvođač, kao i izostanak investicija za realizaciju saradnje sa Fijatom, navodi se u pismu Zastavinih sindikalnih asocijacija.
U samostalnom sindikatu Fabrike automobila demantovali su tvrdnje nekih političkih partija da su u toj firmi već istaknuti spiskovi viška zaposlenih, a na kojima se, navodno, nalaze imena još oko 1.100 prekobrojnih automobildžija, među kojima su i invalidi rada. "Nikakvi spiskovi viška radnika u fabrici nisu istaknuti. Naprotiv, tek je u toku anketiranje radnika o tome da li žele da uz odgovarajuće otpremnine dobrovoljno napuste fabriku. Do sada se za dobrovoljni odlazak iz firme, uz otpremnine od po 300 evra po godini radnog staža, izjasnilo oko 200 radnika. Imamo još 200 zaposlenih koji imaju dve godine ili manje od toga do odlaska u penziju. Tim radnicima će biti ponuđeno da, opet uz odgovarajuće otpremnine, odu na Tržište rada, gde će do odlaska u penziju primati odgovarajuće nadoknade", ističe predsednik Samostalnog sindikata Fabrike automobila Zoran Mihajlović. Z. R.

[Danas]
[ VladaSu @ 09.11.2006. 21:14 ] @
Imam par pitanja...
1. Zasto im je blokiran racun?
2. Kako to da su "diskreditovani kao domaći proizvođač"? Da li imaju bolju ponudu?
3. Kako to da su izostale investicije? Zasto niko nece da investira u Zastavu?


Obecanje je obecanje,slazem se.
"Obecano-uradjeno". mislim da je ovo slogan za novi ustav, mada je obecan pre 5 godina,ali nema veze.
Ali ako neko ne moze da opstane na trzistu zasto svi ostali moraju da izdrzavaju te ljude? (nije samo Zastava u ptanju)
[ bole_i @ 09.11.2006. 21:28 ] @
Pa nije ni prvo ni poslednje ne ispunjeno obecanje. U nasoj politici obecanje ti dodje kao Dobar dan

Medjutim sto se zastave tice, oni moraju da se spuste na zemlju malo , i da shvate da za njih tesko ima spasa. I da su ispunili obecanja , da su im pomogli , to bi bilo kratkorocno, izvukli bi se godinu dana eventualno dve , i posle sta ? opet kuknjava da drzava pomogne. Ne moze neka nekompetentna firma stalno da trazi pomoc od drzave, pa bilo ko da je na vlasti
[ bojan_bozovic @ 09.11.2006. 21:31 ] @
Citat:
Ali ako neko ne moze da opstane na trzistu zasto svi ostali moraju da izdrzavaju te ljude?


Sad ce izbori ;-)
[ Tyler Durden @ 09.11.2006. 21:36 ] @
Ej, ta Zastava je meni prosto fascinantan slucaj....
[ Ivan Dimkovic @ 09.11.2006. 21:42 ] @
Idu izbori - traze svoj deo, nekoliko hiljada glasaca je to - ej :-)
[ bojan_bozovic @ 09.11.2006. 22:09 ] @
U stvari ono sto je najtragicnije je sto drzava ne prihvata trzisnu privredu vec i dalje subvencionira Zastavu koja je sposobna da posluje sa profitom, samo bi valjalo broj zaposlenih dovesti na potrebnu meru i proizvoditi samo novi Punto. I na zapadu drzavna firma moze dobijati pomoc, mahom su to firme koje prave naoruzanje, ali je profit imperativ inace. Profitabilna Zastava bi znacila i veci budzet, zaboga!
[ Tyler Durden @ 09.11.2006. 22:19 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Idu izbori - traze svoj deo, nekoliko hiljada glasaca je to - ej :-)


Ma nije samo tih ~1000. To salje onako toplu poruku da vlada brine o svojim proleterima i onima koji jos uvijek razmisljaju kao da su zlatne godine komunizma. A takvih je mnogo vise od 1000 :)
[ johann @ 09.11.2006. 22:32 ] @
Radnici moraju da se obrate rukovodstvu preduzeca a ne Kostunici !

Da podsetim Prosle godine Dinkic je objavio da je Republika Srbija do kraja prosle godine dala na ime pomoci i za plate zaposlenih u Zastavi ukupno 148 MILIONA EURA ! Neznam koliko ima radnika u Zastavi. Ajde da stvari postavimo ovako da je svako dobio bespovratnu pomoc od 50.000,00 Eura za pokretanje privatnog biznisa uz striktnu kontrolu od strane drzavnih organa. To iznosi 2960 novih preduzeca ili radnji ,neka svako preduzece zaposli po cetiri radnika to je armija od 11840 zaposlenih ! Koji primaju redovno plate i imaju placene doprinose. Dobro svima dobro nasoj Srbiji u vidu PDV-a i ostale vazdusarine.
[ bojan_bozovic @ 09.11.2006. 22:51 ] @
Kojim radnicima bre? Tih 148 miliona je otislo mahom na novi Punto, pretpostavljam, sto bi bila i valjana investicija da se je krenulo sa kresanjem rashoda Zastave, prodajuci Punto i ovde i vani mislim da bi mogla da povrati tu investiciju.
[ Miroslav Jeftić @ 09.11.2006. 22:52 ] @
Citat:
VladaSu3. Kako to da su izostale investicije? Zasto niko nece da investira u Zastavu?


Mislim da je mnogo bolje pitanje zašto bi neko investirao u tu rupu bez dna?
[ bojan_bozovic @ 09.11.2006. 22:59 ] @
Investirao bi svako da "u paketu" ne ide i kolektivni ugovor koji ce novog vlasnika naterati da trosi svoje pare izdrzavajuci radnike zastave koji nemaju potrebe da budu tamo. Bez toga svako bi ulozio, veruj mi, a i kao drzavna firma bi mogla da posluje sa profitom. Zasto Skoda ili Dacija nisu postavile iste nerealne zahteve? Da bi sada zaradjivali. Prakticno, bolje je, ako zelis praviti auto da napravis novu firmu i kupis licencu nego da kupujes zastavu.
[ sasa022 @ 10.11.2006. 05:17 ] @
Tu rupu treba sto pre zatrpati i ograditi sa sto vise bodljikave zice.

Dokle vise drzava da finansira Zastava Automobile ? NESPOSOBNI SU I TREBA DA NESTANU !!!
[ bkaradzic @ 10.11.2006. 05:55 ] @
Citat:
1. Zasto im je blokiran racun?

Verovatno zato što su u minusu na računu od osnivanja fabrike... :)
Citat:
2. Kako to da su "diskreditovani kao domaći proizvođač"? Da li imaju bolju ponudu?

Da, bolja ponuda je da se oni što dolaze u krug fabrike svaki dan oteraju iz kruga fabrike i fabrika zatvori... :)
Citat:
3. Kako to da su izostale investicije? Zasto niko nece da investira u Zastavu?

Zato što nikome ne treba glomazna fabrika koja prozvodi djubre. :)

6 Horrible European Cars (pre nego što klikneš na link pogodi koji je broj 1 ;)
http://www.askmen.com/cars/car_lists_150/162_car_list.html
[ VladaSu @ 10.11.2006. 12:06 ] @
bkaradzic-u
Ona pitanja sam postavio da bi se ljudi zapitali zasto se bune!!!!

Meni traba pomoc od oko 100.000.000 evra da bih uvozio pokvarena jaja koja niko nece da kupi.
Zaposlicu 1000 radnika koji ce da se bune a ako posle godinu dana ne budem mogao da ih isplacuem, sindikat ce traziti pomoc od drzave.
Kada dobijem pomoc zaposlicu jos 1000 radnika i zapoceti uvoz pokvarenih lubenica.
Posto ce to biti profitabilno otvoricu jos par preduzeca koja ce se baviti istom poslom.
A ako neko kaze da ce da me zatvori ja cu mu odgovoriti:" A znas li ti koliko porodica ja hranim? Dve hiljade!!!!".

Sta kazete na ovaj biznis plan? Da li bi prosao?

Mislim da treba zatvoriti tu rupu bez dna ili je doboro sanirati. Oni jos zive u '80-im!
Koliko fabrika u Srbiji ima koji su u slicnoj situaciji kao Zastava?

Drzava treba tamo da investira ali i ljudi tamo treba da promene nacin ramisljanja. Kao niko o njima ne brine. A ko brine o meni?

[ dinke @ 10.11.2006. 13:50 ] @
Citat:
sasa022: Dokle vise drzava da finansira Zastava Automobile ? NESPOSOBNI SU I TREBA DA NESTANU !!!

Ne samo sto su nesposobni, nego i ekstremno bezobrazni. To sam skapirao kada sam pre par meseci pomislio da ipak kupim Zastavu 10, kada me je lik iz Zastava prometa bukvalno isterao, jer "samo sto nije kraj radnog vremena". Bio sam uporan, ali mi je "prodavac" sa cigaretom u ruci i mobilnim na uhu na svako moje pitanje odgovarao u stilu "Dodji ti bato sutra". Ovo sto je ostalo u Zastava Automobilima je poput bubasvaba i pacova, mislim da ce oni i atomski udar preziveti a kamoli promenu vlasti i sl.
[ ar nogard @ 10.11.2006. 14:07 ] @
Argumenti za podrsku:
1 neprofesionalizam
2 Leba preko pogace
3 Dzabalebarenje

Skoro je tip polomio slucajno retrovizor na novom yugicu i bio posten zvao vlasnika i otisao da mu kupi drugi. Sta mislite koliko ga je platio? Neverovatnih 5500 dinara za parce plastike i ogledalce. I sta oni hoce sa takvom politikom da urade. Inace smatram da zastava moze da dobro funkcionise kada bi maksimalno skresala troskove i smanjila cene rezervnih delova ili bar pobosala kvalitet istih.
[ vladd @ 10.11.2006. 15:13 ] @
Moj imenjak je poprilicno u pravu.
Zastava je "problem" i izgleda da moze da bude problem samo u zemlji Srbiji. Bilo gde u svetu bi propali jos pre 20 godina.
Traze da im drzava pomogne. Pa evo i ja trazim, dajte mi stan, kucu, a ja cu da se vec da se naviknem pa da trazim jos.
Najveci je problem u mentalitetu. Cekaju ljudi "pemziju", kao da ceo zivot provode samo da bi je docekali. A to treba, mora, da se dogodi na izabranom radnom mestu.
E ako to sto radimo nikome ne treba, a nas je puno, ajde da se obratimo drzavi, ona zbog politicke ekonomije mora da brine o masi...

Dvadeset godina "rade", nesto prave, ne zele nista da unaprede, glume profesionalce, glume fabriku, kao ko ce to, taj njihov "trud" da plati. Menadzeri su im nepoznanica, direktori su "baje" iz okruzenja, "vidjeni" ljudi. Vidjeni za sta, za robiju, mozda.
Sto ne plate nekoga da ih organizuje. Napravili su i masinski fakultet zbog fabrike, a diplomci beze iz grada.

A pri tome insistiraju, cak i politickim pritiscima, da se njihov proizvod zastiti. Ne bi li ostalih 5 miliona imalo vecu stetu od njihove koristi. Tolika ogranicenja uvoza nisu uspeli da iskoriste, kao sto su iskoristili neki tajkuni. Nisu zeleli ni da budu uvoznici, to je valjda previse posla. A vidim Delta propade...

I treba da im bude blokiran racun, trebao bi neko i malo da robija (mada niko nije kaznjen zbog zloupotrebe polozaja, ako nije cacnuo nekoga na vlasti), da vide sta se moze sa proizvodnjom, zaradjenim parama, neka trziste odredi vrednost njihovog rada.
A brojcano su najvise automobila prodali u svakoj od zadnjih 5 godina. Pa gde su pare, da nemaju prevelike troskove proizvodnje...

I neka se doobro zamisle o "dodatnoj opremi" za vozila zvanoj "auto radio kasetofon"........

Poz.
[ vladd @ 10.11.2006. 15:18 ] @
Da dodam, kao opazanje. Misle ljudi da su u dubokom komunizmu. Jos im se prividja prefiks Crvena. Misle valjda ako se spomene "sindikat" sad ce svi da popadaju u nesvest, ili da stanu mirno. Pa tako i robijasi mogu da naprave sindikat koji ce da "zastiti" njihov "rad", slicna logika..
[ VladaSu @ 10.11.2006. 23:26 ] @
Mislim da su ovi iz Zastave bezobrazni.

Izgovor im je da ce drzava imati vise stete ako puno ljudi ode na ulicu.
Mislim da to nije tacno. Jeftinije je da svi budu na siz-u, a neki ce naci drugi posao, zaraditi za svoj hleb.

"Japanac" star skoro 20 godina ima elektronske podizace stakla.
Yugo nije ni cuo za to, a i kako bi ugradili? Trebao bi elektro-motor od 2 kW jer i sa rukama tesko ide.


Ovo je samo iznerviralo ljude.
Zakljucajte forum.
[ bole_i @ 11.11.2006. 00:17 ] @
Mozda gresim , ali mislim da je Srbija zemlja sa ne vecim brojem sindikata. Mi za sve imamo po sindikat
[ biciklista @ 13.11.2006. 16:23 ] @
Ne bih zeleo da ispadne kako nekoga branim, ali zastava u tom pogledu se malo razlikuje od nekih drugih "velikih sistema" u svetu. Pogledajte recimo GM. Da ih ne pomaze americka vlada odmah bi mogli da progutaju katanac. Ili recimo francuski sitroen, kada je sredinom proslog veka bankrotirao i fiat se spremio da ih otkupi, predsednik DeGol je rekao da je to ponos francuske industrije i sprecio prodaju. O engleskom roveru, mislim da i ne treba trositi reci. Neki ga zovu "engleski pacijent". Sa kim sve nisu saradjivali i ko sve u njih nije ulagao, samo Bog zna. Konacno, kupili su ih kinezi u kompletu, sa sve imenom, koje ce sada valjda biti roewe, ako se ne varam. Sto se mene tice, oni nista nisu bolji od zastave.


Dobro, vec cujem komentare. Zastavi to nista nece pomoci.
[ Miroslav Jeftić @ 13.11.2006. 17:17 ] @
Tačno, samo bih dodao da SAD, Francuska i Engleska to mogu sebi da priušte, ali Srbija definitivno ne.
[ sezam @ 13.11.2006. 19:22 ] @
Sta je problem s tom Zastavom toliko vremena? Jel moguce da za nju nema resenja? Znaci ili sravniti fabriku sa zemljom ili je modernizovati i otpustiti visak radnika. Verujem da su to bile polazne opcije. Gde je u medjuvremenu postalo komplikovano?
[ Miroslav Jeftić @ 13.11.2006. 19:54 ] @
Od samog početka je problem što ni u jednoj kombinaciji ne može ostati onoliko radnika koliko bi oni hteli. A političarima je jednostavnije da drže status quo nego da urade ono što je u bankarskom sektoru urađeno sa četiri velike banke.
[ tassotti @ 15.11.2006. 19:09 ] @
Meni deluje da Zastava takva kakva jeste najvise odgovara nasim uvoznicima automobila. Jer da nema Zastave uvoznicki lobi bi tesko uspeo da spreci liberalizaciju uvoza, ovako uvek se provlaci neka prica da nema uvoza da nebi naskodili Zastavi a ovi gujanici ne mogu da naprave posten auto zadnjih dvadeset godina. Naravno da cenu placamo mi obicni gradjani koji sa prosecnom srpskom platom tesko da mozemo da vozimo(i odrzavamo) iole bolja kola jer su ta ista kola kod nas dosta skuplja nego na zapadu. I jos kad cujem za ovaj euro 3 digne mi se kosa na glavi :) Pozdrav
[ Davor Vlajkovic @ 05.12.2006. 23:56 ] @
Saga se nastavlja...

Citat:
Vlada najavljuje pomoć „Zastavi“

Ministar privrede Predrag Bubalo je, po ko zna koji put, obećao da će Vlada Srbije podržati proizvodnju „punta“ u „Zastavi“. Prema rečima predsednika Sindikata Fabrike automobila Zorana Mihajlovića, on je najavio da će oprema neophodna za proizvodnju automobila po modernoj tehnologiji početi da se montira u Kragujevcu do 10. januara naredne godine.

Obećanjima ministra Bubala, koji je pre samo tri nedelje u Kragujevcu izjavio suprotno - da država neće finansirati „Zastavin“ projekat sa „Fijatom“, u Kragujevcu ne veruju sve dok ne potpiše „papir koji će garantovati ulaganja od oko osam miliona evra“.

- Za montažu „zastave 10“, koja treba da se montira u Kragujevcu i prodaje na tržištu jugoistočne Evrope, do sada je izdvojeno blizu četiri miliona evra koje je prikupila sama kragujevačka fabrika od prodaje svoje imovine. Za kupovinu modernih proizvodnih linija, koje su većim delom robotizovane, potrebno je ukupno 15 miliona evra. Ministar Bubalo je rekao da će država dodati novac koji bude nedostajao nakon prodaje preostalih atraktivnih lokacija u vlasništvu „Zastave“ koje se, osim u Kragujevcu, nalaze u Beogradu i Somboru - kaže Mihajlović.
[ burex @ 06.12.2006. 01:30 ] @
Citat:
po modernoj tehnologiji


Jedva čekam
Kad "naši" upotrebe taj izraz, digne mi se kosa na glavi...

Citat:
nakon prodaje preostalih atraktivnih lokacija


Ovo već nije loše!
[ ton_majstor @ 06.12.2006. 19:50 ] @
Citat:
Obećanjima ministra Bubala, koji je pre samo tri nedelje u Kragujevcu izjavio suprotno - da država neće finansirati „Zastavin“ projekat sa „Fijatom“, u Kragujevcu ne veruju sve dok ne potpiše „papir koji će garantovati ulaganja od oko osam miliona evra“.


Hahaha, obećanje ludom radovanje! Pritom, to je bio državni projekat, nije samo "Zastavin"... ali, 'ajde.

Naime, Bubalo ionako neće biti ministar na proleće, sve i da pobedi njegova koalicija, pa može da naobećava šta god treba za potrebe kampanje.

Isto, Dinkić udeli "egzitovcima" onaj ugovor o stipendiranju, šta li... pa uteče! Mislim da mogu komotno da obrišu avangardne guze sa tim, ako se on ne pojavi na vlasti na proleće. Baš će neki "Boža Derikoža" da finansira sve to... .

Mada, i ako dođu neke "patriote" na vlast, Zastava neće bolje proći, jer su se već smučili svima. A i njima svi ostali.

Pozdrav!
[ EagleOne @ 07.12.2006. 01:16 ] @
Ne razumem... znaci u "Zastavu" je sasuto oko 80 miliona evra iz budzeta. Bez efekta. Sada bi jos...
Za to vreme drzava iz tog istog budzeta fakultetima ne isplacuje zakonom definisanu sumu, jer se kao nema ?
Isplacuje samo 50% od propisane sume. A onda fakulteti "nadoknadjuju" nedostatak novca povecavajuci skolarine studentima (na mastovite cifre). Uzmes jednom iz dzepa da bi dao drugom, balansiras sa kobajagi socijalnom pravdom, bezobrazno krsis zakon... A onda se cude...
A sve je tako jednostavno.
Za zastavu necu ni da pricam.
Za fakultete. Da li nam trebaju, imamo li novca i interesa da ih finansiramo (profsore), pogotovo fakultete bazicnih prirodnih i drustvenih nauka...
[ bakara @ 07.12.2006. 11:56 ] @
Ja u opste ne razumem investiranje u zastavu kad ona i sa tim starim puntom pravi cist promasaj i ide direktno u gubitak...
Nerazumem cije su to prognoze da se taj automobil moze prodavati u nekom tirazu da zastavu izvuku iz krize...
Taj model je skup i zastareo, a takvih vec zastava ima u svojoj proizvodnji zar joj treba jos?
[ Davor Vlajkovic @ 15.12.2006. 02:14 ] @
http://www.zastava-info.co.yu/zastava10/Z%2010%20main.mp3 :)))))))
[ VladaSu @ 24.12.2006. 16:50 ] @
Skinio sam pesmu i povraca mi se, stvarno." Naaaasssss novi auto". Verovatno su platili jedno 500.000 evra da se napravi ova pesma.
Prvo sam mislio da je neka zezancija.
Ima li tamo neko veze za marketingom ili svi znaju samo da oru pa budzetu?
Tesko je reci da nemam reci... IMAM!!!! Ali bice obrisano.

Ovo dalje sto cu reci mozete brisati.

<delete>
Bez mozga, ludo, kretenski, debilski, maloumno,... cek da uzmem "Vujakliju" pa cu da nastavim
Prvi put sam doziveo da zvuk smrdi!!!!!!!!!!!!
</delete>

Morao sam, jace od mene, pa makar me dozivotno zabranili na ES-u.
[ burex @ 24.12.2006. 19:01 ] @
Te pare su mogli upotrebiti za izradu nekog normalnog website-a...

Beauty and the beast:


Pogledajte meni na http://www.zastava-info.co.yu/ , ladno su koristili Microsoft Visual Studio logo kao bullet!

Što se tiče pesme, i ja sam mislio da je neka loše odrađena parodija u pitanju...