[ salej76 @ 13.11.2006. 20:36 ] @
Poštovani prijatelji,
imam jednu dilemu. Pošto nemam još uvek svoj auto a limitiran sam novcem do 2000 Eura, da li mislite da bi Golf II (recimo 1987 godište) bio pametna investicija? Zanima me takodje našta još treba obratiti pažnju prilikom kupovine tako starog vozila, jer mi nije baš poznato koje su slabe tačke ovog tipa vozila. Iako je ovo moje pitanje uopšteno, mislim da bi me najbolje razumeo onaj ko je bio u sličnoj situaciji. Zanima me još koliko staju prateći troškovi prenošenja vlasništva vozila, registraciaja itd. Pozdrav svima i hvala unapred.
Sale
[ pctel @ 13.11.2006. 21:47 ] @
Golf II je uvek dobar izbor u zemlju Srbiji - mali potrosac, delovi jeftini i ima ih na svakom cosku, kad resis da prodas samo objavis oglas i vec si prodao, za razliku od nekih za koje mesecima cekas kupca...
Na sta da obratis paznju? Pa na gume, akumulator, auspuh... salim se naravno! Samo ga upali i ako uspe odmah dobar je, ako vergla duze od 5 sekundi bezi od njega. Ne uzimaj one sa spojlerima, tamnim staklima, neonkama i slicnim kvalitetima, to obicno govori da ga je vozio vozac koji, kako da kazem, svojim stilom voznje skracuje radni vek vozila.
Prenos vlasnistva kosta oko 50-60 EUR-a, registracija oko 150-200.
Ako nista, kao sto rekoh, ako ti se ne svidja mozes da ga prodas u roku od odmah, dok za vecinu drugih auta vazi kad ga kupis, kupio si ga, svideo ti se on ili ne.
[ vladd @ 14.11.2006. 00:25 ] @
Malo je to para, moras da nadjes golfa 2 koji kosta bar 5000 evra.
S obzirom da mu je realna cena jedno 300 evra(kompromis, po meni nije ni 100), ti gledaj da bacis sto vise novca.
[ MOSLER @ 14.11.2006. 00:50 ] @

Opel Vektra,Ford Eskort 5,Pezo 405.Ovo su automobili koji se mogu naci za pomenutu sumu a mnogo su bolji izbor od gnojnog Golfa i uz to su mladji!
[ HoT_Steppa @ 14.11.2006. 07:22 ] @
Bezi od golfa II ko dzavo od krsta! Za 2000 mozes da kupis mladji auto, lepsi, kvalitetniji, jednom recju, bolji.
[ sasa022 @ 14.11.2006. 08:26 ] @
Iako je tacno ono sto je pctel rekao ipak izbegavaj Golf-a,sem ako ne kupujes auto
koji vec "poznajes" za koji sigurno znas da je u dobrom stanju.
Ako imas 2000€,trazi auto do 1800€,jer uvek ima nesto da se doda ili zameni na autu koji kupis.
[ salej76 @ 14.11.2006. 10:37 ] @
Ljudi, hvala na odgovorima. Imao bih još nešto da priupitam. Da li neko zna neki internet sajt na kome mogu da se nadju saveti u vezi polovnjaka golf II i odrzavanje istog? Znam da je sve ovo nemoguca misija, ali nazalost budžet je taj koji diktira uslove zivota (bar ovde u srbiji). Valjda ce doci neko bolje vreme... a dotle ljudi sve najbolje.
Sale
[ cozmo_im @ 14.11.2006. 11:38 ] @
Za te pare mozes da kupis bolji auto od Golfa II, plus novije godiste. Recimo Ford Escort.

A recimo 1987. godiste za te pare mozes da nadjes Toyotu Corollu kockicu, garaziranu u odlicnom stanju, koja ce da nadzivi 100 takvih Golfova uz NULA problema.
Zato sto je Golf II to godiste jednostavno - otpad, imajuci u vidu gde se vozi i kako.
[ vladd @ 14.11.2006. 15:41 ] @
Ako postoji neki "tajni" razlog da juris Golfa2 ti ga pazari. Druge, racionalne, razloge ne mozes da pronadjes. Pretpostavka de nemas tajne razloge je upucivanje pitanja na ES.

Preporuka do 2000 evra nije ni malo jednostavna zbog "komplikovanog" trzista. Cak su i par mojih prijatelja, sa oko 2000 u dzepu pazarila novog yuga, na kredit. Nije to moj savet, jednostavno, u kategoriji do 2000 evra je 90% krseva, a od toga 80% su sa cenom ispod 1000€.

Pre bih ti preporucio nesto od poznatog vlasnika, do 1500€, pa da imas bar 500€za doterivanje. Ali to su igre bez granice, taj auto, u eksploataciji moze da te kosta i 70€ mesecno (bez goriva), sto je prosek mnogo vecih i skupljih vozila. Plus, zapitaj se kakav ce to auto biti za 2 godine.

Postoje golfovi 2 koji bi mogli da "opravdaju" cenu, sa ekstra opremom (ne racunam muziku, to je ekstra bacanje para), servo volanom, dobrim felnama, dobrim motorom, sa servisnom knjizicom, neudaran... ali ako nadjes takvog, placas svima pivo, lakse je naci sto evra na ulici..

Ali i dalje ostaje "problem" sto moze da se upali bez kljuca...ventilator na 3, ablend... i ode...

Poz.
[ dootzky @ 14.11.2006. 16:10 ] @
hehe.... ja ne bi previse da mudrujem, ali... imao sam slicnu dilemu, secate se sigurno......

http://www.elitesecurity.org/t...a-voznje-do-konkretni-predlozi

elem -> na kraju sam kupio Ford Escort IV, 1.6d, 1988 godiste.
Z-a-k-o-n.

Barem meni.
Evo vozim ga svaki dan ko ninja (u smislu vozim puno, ne silujem auto i sl), isao sam sa njim i do NSa i nazad, i svasta sam naucio, auto se odlicno ponasa, nema nekih "OMIGOD" ulaganja, zamenio sam ulje, filtere, kocnice, i sve skupa je ispalo (sa zamenama i rukama i sl) - 1900 eur!

a auto je extra, barem meni!!
i brz je, i dobro 'lezi' na putu, evo nedavno sam mu i muziku ugradio, i sada pevam karaoke svaki dan....

u svakom slucaju - koliko sam ja naucio iz isqustva -> popularni jefitni automobili nisu dobar izbor, jer ih svako "aka" puno. Yugo, Golf, kec i sl. koji su vozeni i vozeni -> prosta stvar -> zamor materijala.

ako si vec ogranicen sa malom svotom kesha, bolje je uzeti nesto manje poznato/popularno i cao.

bila je super diskusija, i neko je odavde predlozio: Ford Escort IV, ili Toyota Corolla XL.
To su super automobili, barem po meni, i totalno vrede svaku paru.

A sad je vec 5h, idem ja sada kuci, i to idem da vozim svog Forda! hihiiiiiiiiiiii

poz,
dootzky

p.s. ako mogu da pomognem nekim savetom (mada zaista sumnjam, jer sam totalni n00b), ocu, a jedino iskustvo je: postoje 3 faze u kupovini automobila:

1) euforija (jupi, kupujem auto)
2) trazim vec 6 nedelja, smorio sam se i dokurcilo mi je, na kraju ce mi i presesti i ni ne treba mi...
3) ok - nemam vise ni snage ni zivaca - daj sta das!!

e samo je mudrost da co'ek ostane istrajan, a i da naleti na neki korektan model, obavezno kod majstora da ga on pregleda i da procenu za "neophodna ulaganja", jer se ipak ljudi koji ZIVE od toga bolje razumeju od mene, i ... to je to. ono -> GL HF GG! =)

poz!
[ HoT_Steppa @ 14.11.2006. 20:25 ] @
dootzky nemas pojma koliko si u pravu za ono pod 3), ali to mnogo zavisi od tipa coveka. Ja ne spadam u takve, vidim ne spadas ni ti, razumno si kupio.
Sta ce salej76 od ovoga gorepomenutog da primeni, to zavisi samo od njega.
[ pctel @ 14.11.2006. 21:29 ] @
Citat:
cozmo_im: Za te pare mozes da kupis bolji auto od Golfa II, plus novije godiste.

Moze. Naravno da moze. Ali bolji auto znaci skuplje odrzavanje, novije godiste jos skuplje odrzavanje. Covek verovatno nije trenutno u krizi sa parama, vec mislim da inace nema neka visoka primanja, pa mu je bitno da ga upotreba automobila kosta sto manje. A u ukupnim troskovima je gorivo manja stavka. Da li vi uzimate u obzir cinjenicu da kad bi meni neko poklonio auto od 10k-15k eura, ja ne bih mogao da ga vozim? Tacnije, mogao bih, ali samo do prvog redovnog servisa, gde bih morao da dam dve svoje plate, a posto mi te plate trebaju za druge stvari, onda bi auto zavrsio parkiran ispred kuce.

Imam jedno pitanje za dezurne pluvace po VW-u - da li ste vozili taj auto? Ja ne poznajem nikog ko ga je vozio i zamrzeo, jer realno nije imalo zbog cega. Zna se da nije neka luksuzna limuzina za ljude visokih kriterijuma, ali za jednog prosecnog Srbina... ma za prosecnog Srbina dobro je i nesto losije, a Golf II je premija!

Citat:
vladd: Postoje golfovi 2 koji bi mogli da "opravdaju" cenu, sa ekstra opremom (ne racunam muziku, to je ekstra bacanje para), servo volanom, dobrim felnama, dobrim motorom, sa servisnom knjizicom, neudaran...

Servo volan nema neku posebnu svrhu. Jedino, eto, lakse je vrteti volan, pa ako cesto ides npr. na Ostrog sa njim, onda ces malo manje da se ukoris od motanja volana po onim krivincinama. Ako ne ides na takva mesta izbegavaj ga, nema neku bitnu funkciju, samo smanjuje ukupnu bezbednost vozila. Dobre felne... da li da komentarisem... 'ajde da prokomentarisem... to sluzi jedino da se fasciniraju "ribe" ali, dobre felne mora da su na dobrom autu, do 3 godine starom inace ni jedna nece da te pita "can I suck your dick", pa dakle ovaj nevazan detalj zaboravi. Dobar motor - to je jedino sto se slazem, ako pali bez problema dobar je, eventualno mozes pogledati da li duva, ali ocekuj da duva, posto je to sasvim normalno za auto te starosti, ako ne, onda je to vec malo cudno, pa ljutito pitaj vlasnika "kako bre ovaj tvoj motor ne duva ni malo :-) Servisna knizica... bas me uveseli spominjanjem servisne knjizice za GolfII. Pa ja ni moj Alfa Romeo ne servisiram u ovlascenom servisu (a taj auto 99% majstora ne zna da servisira), vec sa nekim od zaludnih drugara koji znaju mehaniku resimo pa za vikend sve rasturimo, izmenjamo sta ne valja i ponovo sklopimo. Sta mislis onda ima li ludaka koji Golf II (automobil koji perfektno zna da servisira apsolutno svako ko sebe zove automehanicarem) servisiraju u ovlascenom servisu?! Srbija, bato, nemamo mi ovde para za ovlasceni servis i ne treba nam ta servisna knjizica.
[ HoT_Steppa @ 14.11.2006. 22:13 ] @
Citat:
pctel: Moze. Naravno da moze. Ali bolji auto znaci skuplje odrzavanje, novije godiste jos skuplje odrzavanje.

Ne bolji, nego noviji, iz iste klase.
I Fiat 3 godine star je jeftiniji za odrzavanje od Mechke stare 15 godina.
Inace, naravno da sam vozio Golfa II, nista specijalno.
Citat:
automobil koji perfektno zna da servisira apsolutno svako ko sebe zove automehanicarem

Gledaj ovo iz drugog ugla:
Nikad ne bih kupio nesto sto svaki priuceni lopov zna da ukrade.
[ millko @ 14.11.2006. 23:55 ] @
e ovak cu ti reci za tog forda.limarija-uzas,ako su ti dobre zadnje obrve znaci da ih je neko radio,al opet to im je boljka.dugo,zadnji trap isto hrdja veoma brzo.ima dosta problema sa strujom,pogotovo zimi,zato obrati panju na grijace kakvi su ti,prekontrolisi sve mase na autu.taj motor je jako jako zahvalan,vozio sam to auto dosta vremena jer mi ga ima komsija pa stalno nest radi s njim,da ne duzim...najbolja stvar kod eskorta je motor taj bas 1.6 d.malo trosi,nema nikakvih znacajnih problema,al je jako trom.sto je najvaznije guta "sirovu" naftu:)jos nesto,obavezno pogledaj nosace motora kakvi su i tjeraj.
ps. http://www.slibe.com/image/61e6f254-fordjo-jpg/ nemoj ovo da radis:)poz
[ markulja @ 15.11.2006. 00:15 ] @
Pominju mnogi forda escorta, a sta mislite o fordu orionu? Isti kao escort samo mu drugaciji zadnji kraj ( produzen mu gepek, korisno ako imate vecu porodicu i cesto prevozite nesto vise prtljaga) Ja sam uzeo 2000. oriona 1988. god. , 1.6d, presao sam do sada oko 100.000km i nisam nista radio na njemu, osim redovnih servisa (ulje, filteri....) mada ponekad zaboravim da na vreme promenim ulje Isao je cesto i na duze puteve ( do mora i sl. ) i nikada nije pravio nikakvih problema...
[ salej76 @ 15.11.2006. 20:15 ] @
Prijatelji, imam jos jedno pitanje, sta mislite o opel kadetu (suza). Zanimaju me njegove karakteristike i koje su mu slabe tacke. Da li je i on u rangu forda escorta? Nemoguca misija se nastavlja!:) Thx unapred
[ HoT_Steppa @ 15.11.2006. 20:20 ] @
Od trojca, Golf II/Escort IV/ Kadett E, Suza najvise truli, inace, po meni ima najlepsu liniju i dizajn za taj period. Najpregledniji je Escort kao i najudobniji za voznju. Da pohvalim i Golfa, stvarno mu je 1.6D najbolji motor od ove 3 marke, jer su svi pravili 1.6D. Ostalo...
[ dalibord5 @ 15.11.2006. 21:31 ] @
Kadet ce ti praviti problem sa limarijom.Poznat je po tome.
Kupio sam Kadeta prosle godine,sada radim limariju.
Inace,jako sam zadovoljan.Svaki Ciga svoga konja hvali...
Odrzavanje jako jeftino,motor sjajan,auto udoban i prostran.Potrosnjom sam zadovoljan...
Mislim da slicna iskustva imaju i ono koji voze forda,golfa II...sve je to manje vise isto.
Moj ti je savet da gledas bilo sta od ovoga.Sve je jednako dobro ili jednako lose...
Treba naci dobru priliku,dobro ocuvaan auto,a to nije nimalo lako.
Da li je to neki od ponudjenih kola,nije toliko bitno.
Samo strpljivo i nesto ce da iskrsne...
Ako mozes da biras,juri Fiat Tipo.
Po mom misljenju izuzetan uto za te pare.
[ pctel @ 15.11.2006. 23:31 ] @
Ako kupujes Kadeta, nemoj dizel. Jednostavno ljudi nikad nisu znali da naprave dobar dizel motor. Sto se benzinaca tice, oni su sasvim korektni, cak i bolji nego od druga dva pomenuta proizvodjaca.
[ millko @ 16.11.2006. 00:04 ] @
pctel je dobro rekao.bjezi od kadeta dizela,krs motor.moj poznanik ga ima,promijenio je 3 glave motora do sada,jednostavno krs.od dizela gore ponudjenih ja biram golfa,vozio sam jednog,presao 450000 i sad ide.
[ vladd @ 16.11.2006. 10:42 ] @
@pctel
Mozes na mobile.de videti golfa 2 kojeg sam "opisao", ima i jedan "bolji" u koji je ulozeno 15000 evra u opremu.
Tvoj komentar za servo volan je malo neozbiljan, ne znam iz kog razloga, ali sprava povecava bezbednost u voznji i ne iskace volan iz ruke pri incidentnim situacijama. Plus je jako skupa "oprema". Remus auspuh kosta nekoliko stotina evra, moza sluzi za zafrkavanje, ali je kvalitetna, vredna komponenta, koja dugo traje..
Dobre felne dosta kostaju, da li ce biti za "ribe" ili ce se uklopiti u opsti izgled kola.. Logika ti je pribliznia "rezultatu" da kupi bilo sta ili jos bolje, da ne bi uznemiravao ribe i trosio pare, da ne kupi nista, javni prevoz se znacajno poboljsao.

Auto, koji ima motor menjac, par pedala i tockove...zasto pricamo o nekom modelu...moze i sam nesto da sklepa u garazi..

Servisna knjizica, ozbiljna, to sam retko video, samo kod skupljih automobila. Ali, ja licno, i za par polovnjaka koje sam kupio, imao sam "istoriju bolesti", od starog vlasnika, koju sam nastavio. Ja ili mehanicar, zapisujemo sve radove, sitne ili krupne, cisto da znam u kakvom je stanju auto, i sta moze da me ocekuje.
Takvu knjizicu, buduci kupac moze da "ignorise" ali ne moze da je ospori. Moze da zanemari nesto, a moze i da je "proveri". Moze da mi ne veruje da sam menjao prednje amortizere ili diskove, a moze i da ih pogleda. Ako sam na 60000 menjao nesto, pa na 120k nesto drugo, pa na 150k nesto trece, ne mora da sumnja na kilometar sat na kome "stoji" 1640000...a i ne mogu da mu "preradim" pokazivac na 90000...

Poz.
[ IdeaR @ 17.11.2006. 09:11 ] @
Citat:
Ali i dalje ostaje "problem" sto moze da se upali bez kljuca...ventilator na 3, ablend... i ode...


Ovo nije istina?!
[ vladd @ 17.11.2006. 15:44 ] @
Ja probao, neka proba ko hoce. Istina, treba ukljuciti jos nesto, za starije modele, za novije jos jedno "nesto", ne bih bas da delim "nezgodna uputstva". Dobije se kontakt, i na gurku se i upali. Naravno treba volanu polomiti zub... Ali to im je jedna od "mali milion" gresaka, opsta konstrukcija, oblik karoserije koji pravi vrtlozenje(lepi blato po zadnjem staklu), trap koji se deformise pri vecim brzinama, lagan zadnji kraj, nepristupacna instrument tabla, za slucaj da crkne ventilator ili regulacija...

Poz
[ IdeaR @ 18.11.2006. 17:15 ] @
He, he, he. Ipak je istina. Nevjerovatno...
[ millko @ 20.11.2006. 00:50 ] @
pa tako su ti se i krali golfovi.
[ stash @ 21.11.2006. 19:30 ] @
Pa sta onda uraditi da ga koliko-toliko zastitis od kradje? Ima li ovde majstora da zna neke cake?
[ HoT_Steppa @ 21.11.2006. 19:52 ] @
Najbolja zastita je da vozis drugi auto.
[ pudar @ 22.11.2006. 00:06 ] @
Bilo je svakakvih komentara,ali Golf je definitivno pravi izbor za tipicnog BALKANCA(kljuc u bravu i ne otvaras haubu!) Ako si se ovde prepoznao,kupi Golfa i uzivaj! Prva serija "dvojke"('84,'85..) se bolje pokazala od '91- mehanika je perfektna,limarija je kompletno voskirana sa unutrasnje strane i ne truli ako nije bila havarisana. Samo su dve stvari bitne-ne kupuj TAS-ovog Golfa i bezi od motora 1.3 benzin(to je krsh!)! Sve ostalo je u igri i svaka "dvojka"(pod uslovom da nije bas demolirana),mora uz minimalno ulaganje da predje 500.000 km. Da,da 500.000! Delovi su dzabe,ima ih i na otpadima i sve sto ugradis sa otpada prelazi jos 100.000, a svaki cika Mika-Zika moze da ti ga povoljno servisira. Promenio sam 27 automobila( sta ces kad TAXI "ubija" auto),ali sam se sa svakim VW-om slatko navozao za male pare i prodao ih cak i skuplje nego sto sam ih kupio(naravno sa svakim sam u medjuvremenu presao 70-80.000 km). Te automobile niko vise ne krade(kome da ga prodaju,jer regularnog Golfa strane registracije ,za delove, mozes da kupis za 400-500e).Sto se tice Opela i Forda - kad malo "zadju u godine",nisu preporucljivi! Srecno!
[ pctel @ 25.11.2006. 14:08 ] @
Citat:
Ali i dalje ostaje "problem" sto moze da se upali bez kljuca...ventilator na 3, ablend... i ode...

A kad hocete da ukljucite bojler samo triput brzo ukljucite i iskljucite sijalicu i promenite kanal na televizoru...
Ima pacijenata koji bi poverovali u takve price! Svakom ko ima minimum znanja iz elektronike jasno je da od toga nema nista - dok se ne ukljuci prekidac nema proticanja struje kroz strujno kolo.
[ vladd @ 26.11.2006. 16:35 ] @
E sad si nam rekao, ni u radnji ne mozes nista da kupis bez para...

E sad, malo ukljucis mozak, das mu kontakt, i prisetis se da postoje neke "zive" zice, i razne ukrstene veze u instalaciji.
Bojler mozda ne mozes da ukljucis tako, zbog proste instalacije, ali ako je pogresno izvedena, mozes sebe da ukljicis dirajuci bojler i bez prekidaca.
Paralelnim kolom, ili spojem, "nevidljivim" na prvi pogled, dobija se napajanje na bobini, startovanjem na gurku, resava se problem paljenja.

Mada mi i dalje nije jasno sta ti bi.
Rec je o golfu, koji bi u ovom trenutku bio odlican izbor ali da mu cena nije preko nekoliko stotina evra. Dementno je precenjen, i nista drugo.

Poz.
[ kefaja @ 26.11.2006. 17:28 ] @
Ma brate kupi VW Bubu! ;) Zvuci smesno al ako covek ima samo 2000 evra da da za auto, to znaci da ce mu biti jako tesko da dodje do para za delove. Kupis lepo ovo za 800 evra, gledas samo limariju i nista vise, i posle za 400 evra zamenis mu maltene sve sto moze da se zameni i ne razmisljas... A buba je prosta ko kosilica za travu tako da mozes sam da je sredjujes uz pomoc nekog malo strucnijeg druga...
[ dalibord5 @ 26.11.2006. 18:41 ] @
E to je tacno ;-)
GOLF ne nudi nista posebno,a kupovinom Bube dobija se sve sto GOLF nudi.
Samo sto su jos manje kvari,svaki majstor zna da je popravi i "nemac je nemac"
I sto bi davao par hiljada za golfa?
Long live the beatle

Golfa nikad ne bih kupio,jednostavno je precenjen.
I ne razumem one koji su toliko nalozeni na tu mrcinu od kola.
[ salej76 @ 26.11.2006. 19:37 ] @
Ma slažem se ja ljudi uglavnom sa vama. Moram da vam kažem da sam od golfa odustao, a nekako najbliže pameti mi je neki opel kadett 1.3(1988-1990), jer mi je jedan drugar preporučio. On je kupio i već ga ima godinu dana, samo mi je skrenuo pažnju na limariju, reče da o tome dosta treba da se vodi računa, jer mu je to slaba tačka. Razmišljao sam i ford-u escortu IV, i sada polako pratim oglase. Prilično sam siguran da će ovo potrajati minimum do nove godine, .... ko zna već. Sve u svemu verovatno bi mi značajnije bilo ako neko ima neki predlog ili savet u vezi ova dva pomenuta vozila da malo kucne po koju reč na forumu. Da li slučajno znate neki sajt koji ima podatke o gore pomenutim vozilima, znate ono podaci o motoru, menjaču, dimenzijama i sl...?U svakom slučaju hvala vam, redovno čitam vaše komentare. Pozdrav i još jednom hvala svima. Sale
[ burner @ 26.11.2006. 22:28 ] @
čitaj cannonball.se, tamo ti sve lepo piše...
[ HoT_Steppa @ 27.11.2006. 08:17 ] @
Citat:
salej76: Ma slažem se ja ljudi uglavnom sa vama. Moram da vam kažem da sam od golfa odustao, a nekako najbliže pameti mi je neki opel kadett 1.3(1988-1990), jer mi je jedan drugar preporučio. On je kupio i već ga ima godinu dana, samo mi je skrenuo pažnju na limariju, reče da o tome dosta treba da se vodi računa, jer mu je to slaba tačka. Razmišljao sam i ford-u escortu IV, i sada polako pratim oglase. Prilično sam siguran da će ovo potrajati minimum do nove godine, .... ko zna već. Sve u svemu verovatno bi mi značajnije bilo ako neko ima neki predlog ili savet u vezi ova dva pomenuta vozila da malo kucne po koju reč na forumu. Da li slučajno znate neki sajt koji ima podatke o gore pomenutim vozilima, znate ono podaci o motoru, menjaču, dimenzijama i sl...?U svakom slučaju hvala vam, redovno čitam vaše komentare. Pozdrav i još jednom hvala svima. Sale

Za Kadetta i Escorta je najbitnije da nisu chukani i da su limarijski zdravi i da motor nije bas pred riknjavanjem, sve ostalo se da srediti.
I naravno, da su papiri u redu (OBAVEZNO proveriti auto u MUP-u pre davanja para).
[ salej76 @ 05.12.2006. 21:42 ] @
Cao ljudi,
evo zanimljivosti po pitanju kupovine automobila. Pre neki dan sam snimio jedan opel kadett limuzinu , i na prvi pogled izgledala je ok, medjutim vlasnik je tvrdio da je prva boja i pored zamazanih kedera i ostalih ukrasnih letvica, prosto je neverovatno koliko ljudi znaju da potcene neciju inteligenciju. Inaceodlucio sam da odvezem auto kod majstora i on mi je ispricao celu istoriju o automobilu, za desetak minuta pregleda bukvalno mu je ocitao svaki detalj njegove istorije. Svakako ovo pisem da bi ljudi koji imaju nameru da kupe stari automobil trebali imati na umu kolika je vaznost odvesti ga kod majstora. BTW vlasnik mi je ponudio da ga sam odvezem kod majstora bez njegovog prisustva, jer kao ne voli majstore, cak mi je nudio da ga vozim dokle hocu sam, misleci da sam totalno naivan i da "od sume necu videti drvo". Inace majstor je moj prijatelj i mnogo mi je znacio savet.
Puno pozdrava svima i molim vas da ostavite sve dobronamerne savete prilikom kupovine automobila kako bi oni koji su pocetnici znali kako da se postave.
[ HoT_Steppa @ 05.12.2006. 22:37 ] @
Evo malo saveta (courtesy of cannonballforum):

Karoserija:

- nejednaki zazori između školjke automobila i vrata (kao i haube) govore o ozbiljnim deformacijama karoserije usled udara. Dobro obratite pažnju na njih – svi trebaju biti isti.

- često su tragovi velikih oštećanja vidljivi kada se automobil podigne dizalicom u servisu – ukoliko je bilo ispravljanja karoserije ovde je to teže sakriti.

- ako spazite varove na karoseriji ovo je znak da su delovi karoserije naknadno spajani jer se u proizvodnji limovi spajaju tačkastim zavarivanjem, pa se varovi ne vide.

- dobro je potražiti oznake proizvođača na farovima, žmigavcima i staklima – originalno ugrađeni delovi imaju znak proizvođača automobila na sebi.

- otvorite gepek i podignete tapacirung. Pored rezervnog točka, ovde se obično mogu videti i deformiteti nastali usled udarca od nazad, jer je u tom bunkeru teško bilo šta peglati a da ne ostanu vidljivi tragovi.

- nema šanse da auto star 5-6 godina nema ni jednu ogrebotinu ili oštećenje od kamenčića. Ako je takav, znači da je komplet prefarban a to najčešće znači da je bilo većih oštećenja ili je čak sastavljen od 2 automobila.

- nikad ne kupujte prljav auto, niti to radite po mraku. Izgovor da vlasnik nije stigao da ga opere jer nije mislio da ga prodaje kada ste vi slučajno naišli je najčešće varka da se ne primeti loše odrađen limarsko-farbarski posao.

Kabina:

- istrošenost obloga papučica uvek govori o intezivnoj upotrebi. Isto tako i potpuno nove obloge po pravilu ukazuju da je prodavac to hteo da sakrije.
- istrošenost tapacirunga sedišta, a posebo vrata, govore o intezivnoj upotrebi automobila.

- vozila državnih službi često se voze u 2 ili čak 3 smene, pa godište nije najbitniji pokazatelj. Ipak, ukoliko je kilometraža “nabijena” na autoputu, motor je verovatno u mnogo boljem stanju nego ako je vozilo prešlo manje, ali u gradu, na kratkim relacijama.

- povećan zazor na šarkama vozačevih vrata nedvosmisleno govori o intezivnoj upotrebi i nepovoljnim kratkim relacijama. Usled trenja “štift se pojede” i vrata malo “padnu” prema zadnjem delu vozila.

- obloga volana može biti izlizana ili zategnuta na vrhu, pre svega zbog vožnje po gradu.

Motor:

- savremeni dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem (oznaka HDi, TDI, CRDi, CDI, JTD...) troše manje i agilni su poput benzinaca, međutim, zahtevaju gorivo visokog kvaliteta! Ovakvi motori imaju mnogo više problema sa našim gorivom nego motori klasične koncepcije – naš Euro dizel nije ravan evropskom. Dovoljan dokaz takvoj tvrdnji jeste nepriznavanje velikog broja kvarova u garantnom roku od strane proizvođača upravo iz ovog razloga.

- motori sa turbinama po pravilu imaju bolje pogonske karakteristike, ali je turbina deo koji se takođe upotrebom troši i nakon određenog vremena traži reparaciju. Turboprehranjivani motori su jače termički i mehanički opterećeni i imaju više delova, pa su generalno zahtevniji za održavanje.

Test stanja turbine: skinite crevo usisnog voda na mestu turbine. U slučaju da u crevu ima ulja ili čađi (kod motora sa recirkulacijom), remont turbine je blizu.

- boja izduvnih gasova, odnosno, izlazne cevi izduvnog lonca (auspuha), može pružiti informaciju o stanju motora. Ukoliko je dim sive boje, sagorevanje je loše, odnosno nepotpuno, pa dolazi do isparavanja nesagorelog goriva u izduvnoj cevi (sličan mehanizam se koristi u tenkovima za pravljenje dimne zavese). Ukoliko je dim crne boje, postoje problemi sa povećanom potrošnjom ulja. Motor sa dobrim sagorevanjem ne bi trebao da ima vidljiv dim na izduvu, no pri tom treba isključiti vremenske prilike niskih temperatura kada se vidi vodena para.

- u slučaju da je silikon na spojevima motora (kartera ili glave sa blokom) crvene boje, ili ne daj bože providan, motor je otvaran, a za to je postojao jak razlog – fabrički silikon je bele boje.

- jedan od najskupljih delova koji vam može upropastiti završenu kupovinu je pumpa za gorivo. Da bi ste je isprobali, pritisnite gas skoro do kraja, pa ako nema ravnomernog razvoja zvuka, nego motor ubrzava obrtaje u trzajima, pumpa nije ispravna.

- pregled motora treba obavezno da uključi merenje stepena sabijanja (kompresije) i vizuelni pregled svećica. Čak i relativno nove svećice lako odaju da li se motor pregrevao, da li prekomerno troši ulje i kakvo je sagorevanje. Posredno mogu ukazati i na probleme sa ubrizgavanjem goriva, odnosno, karburacijom. Potrošen motor zahtijeva skup opravak. Bilo kakvo kucanje ili škripanje iz prostora za motor treba definisati - od škripavog remena, što je banalno, do potrošene servo pumpe ili poderanog ležaja na kolenastom vratilu što već nisu bezazlene stvari.

- obavezan je i pregled čepa za ulje, beličasta emulzija znači prodor vode u motorno ulje. Kompenzaciona posuda za hladjenje i tečnost za hladjenje ne smeju imati tragova ulja koji ukazuju na prodor ulja u sistem za hladjenje.

Transmisija:

- menjač i kvačilo su osjetljivi sklopovi. Za klasično kvačilo je poznat jednostavan test - ubaciti u direktnu brzinu i lagano pustiti kvačilo. Ako se motor ne ugasi, kvačilo je potrošeno i traži zamenu. Svako krčanje iz menjača, lagani udarci prilikom ubrazanja ili usporenja govore o istrošenosti zupčastih snopova i/ili sinhronih prstenova.

Oslanjanje:

- istrošenost amortizera bitno utiče na “držanje” puta. Ukoliko su amortizeri loši, potrebno ih je zameniti, a to košta. Stoga, proverite amortizere pre kupovine i to tako što ćete svojom težinom potisnuti karoseriju prema jednom točku i pustiti. Karoserija bi trebala da se vrati u početni položaj i da se odmah zaustavi.

- ukoliko je automobil prešao ispod 80.000 km amortizeri bi trebali biti originalni, iz prve ugradnje.

- takodje, ležaje proverite tako što ćete uhvatiti gumu kao volan u položaju "15 do 3" ili "10 do 2" (kako vam više odgovara) i cimajte točak. Ako ima "lufta", otišli su ležajevi točka.

Pneumatici:

- ukoliko su pneumatici istrošeni više sa jedne strane, trap nije dobro centriran ili u njemu postoje zazori.

- potrošenost pneumatika je dobar indikator verodostojnosti pokazivanja brojača kilometara. Njihova kupovina je i veliki izdatak, a kupovina dobrih je još veći. Pneumatici su ključni elemenat za sigurnost vožnje i pogrešno mesto za štednju. Proverite DOT broj (trocifreni broj gdje su prve dve cifre sedmica u godini, a zadnja predstavlja godište). Odnos potrošenosti pneumatika i godište vam daje dobru ideju koliko je vozilo prelazilo godišnje. Pneumatici gube na kvalitetu starenjem, te pneumatik star 7-8 godina nije bezbedan bez obzira na broj predjenih kilometara ili stanje profila - planirajte kupovinu novih.

Ponašanje u vožnji:

- probna vožnja je kod polovnih vozila daleko važnija nego kod novih. Pored ponašanja motora, u njoj se mogu osetiti rad menjača, spojnice (kvačila), kočnica, upravljača, ležajeva... Stoga, obratite pažnju na reakcije vozila i načuljite uši.

- evo malog testa za elemente oslanjanja: na ravnom delu dobrog puta ubrzajte vozilo do nekih 50 km/h, pritisnite papučicu kvačila, pustite volan i polako kočite do zaustavljanja. Ukoliko auto ne povuče na stranu, već se zaustavi u pravcu, trap je u dobrom stanju. U suprotnom, postoje zazori ili treba da se uradi optika (centriranje) trapa.

- obratite pažnju i na paljenje signalnih lampica. Lampica vazdušnih jastuka treba da se upali pri davanju kontakta i potom da se ugasi posle nekoliko trenutaka. Ali, obratite pažnju da se lampice za AIR BAG, ABS i ostale ne gase istovremeno! Ukoliko je to slučaj, sva je prilika da je neko intervenisao ispod instrument table i spojio ih na isti vod. Svaka lampica ima svoj trenutak koji je definisan završavanjem testa koji sprovodi računar. Servisi sa dijagnostičkim jedinicama u prilici su da vam daju informaciju o jastucima koji su aktivni u njegovoj memoriji, kao i stanju ostalih sistema.

- ukoliko je vetrobran u lošem stanju vidljivost je smanjena, pogotovo noću. Proverava se tako što se kroz staklo pogleda u neki izvor svetlosti i ako se pojavi venac oko izvora, znači da će vetrobran praviti dosta problema noću kada vam u susret dolaze druga vozila. To je dobar pokazatelj i o kilometraži automobila.

Ostali saveti:

- preporuka je da uvek prvo pustite vlasnika da vas provoza da vidite kako vozi, kako se ponaša, detaljno ga ispitajte o održavanju auta. Obratite pažnju šta je njemu kao vlasniku bilo bitno, a šta nije. Onima kojima je bitnije da imaju 500 W ozvučenja u kabini nego da promene ulje u menjaču posle dve-tri godine svakako nisu za preporuku. Oni koji su loše održavali auto ili se iživljavali na njemu uvek mogu da se "uhvate" u laži.

- sve češće su priče od prodavaca kako je auto prethodno kupljen od "dede koji ga je vozio samo u aprilu kada ne pada kiša", ili "moja tetka mi ga je prodala kada je umro teča, a auto je stajao dve godine". Nemojte nasedati na takve priče.

- oni koji neće da idu kod majstora na proveru su za izbegavanje, ali i oni koji mnogo pričaju i prave se ekstra uslužni takodje mogu biti sumnjivi. Ako postanete previše ljubopitljivi umeju da počnu da vas ismevaju ("Brate, nije ovo nov auto, nemoj to da me pitaš...Šta mi izigravas Stevu Žigona...") ne bi li prestali da ih pitate - oni su takodje za izbegavanje.

- prilikom kupovine automobila koji imaju kodirani ključ i "imobilajser", obavezno tražite od vlasnika i rezervni ključ (obično je crvene boje) koji sadrži kod. To će vam pomoći da kasnije po potrebi izradite rezervni ključ i kodirate ga. Ukoliko se ključ ne kodira, sa njime je moguće otključati vrata ali ne i startovati motor, što baš i nije od velike koristi.

- leti je lako proveriti funksionisanje klimatizacionog sistema, ali kada su temerature niže od 15 C, teško je reći odakle potiče hladan vazduh u kabini. Postoje dva testa za proveru rada klime. Ako je dovoljno vlažan vazduh toga dana, pustite da vam se tokom vožnje zamagle stakla, a zatim uključite klimu na najhladniji stepen. Ako klima pravilno funkcioniše, trebalo bi da odmagli stakla, zato što je vazduh klime suv. Ukoliko vremenski uslovi za ovakav test nisu odgovarajući, uvek ostaje drugi način, kojim doduše ne možete proveriti stanje rashladnog gasa u sistemu (čija dopuna nije toliko skupa), ali možete proveriti funkcionisanje kompresora. Upalite auto, i pustite malo da radi, obratite pažnju na zvuk motora (tj. na ler gas) i na broj obrtaja. Kada uključite klimu, posle nekoliko trenutaka bi trebalo da se promeni broj obrtaja (zbog konzumacije energije od strane pokrenutog kompresora klime). Takođe, ispod otvorene haube trebalo bi da se čuje zvuk "da cakne". Tada ste sigurni da bar kompresor radi, što je i najskuplji deo sistema klimatizacije.

- u najvećem broju slučajeva, kada automobil ima kuku znači da je vukao prikolicu, a to opet znači da je motor bio dodatno opterećen. Taj podatak je naročito bitan za motore manje snage i turbodizele zbog dodatnog opterećenja koje trpi turbina.


Quentin Willson's used car buying guide

All you need to know to buy a used bargain:







Jos jedan detaljan vodic:


http://www.samarins.com/buying/index.html


i, na kraju najvaznije...

...proverite svu papirologiju!

trazite u saobracajnoj policiji u opstini iz koje je vozilo dosije vozila. carinsku potvrdu, sve prethodne vlasnike i registracije.
proverite sva dokumenta, ukljucujuci i licnu kartu vlasnika.
licno uz svedoke potpisujte kupoprodajni ugovor.
budite prisuni kad se overava ovlascenje u opstini koje se pise za vas.
proverite na kraju i tablice.
proverite SVE!

i pomolite se Bogu da niste pored svog opreza ispali biiiip!. to sto cete odjaviti auto, platiti porez na prenos i prijaviti ga na sebe ne znaci da vam cika policajac nece posle tri meseca reci da ste kupili auto koji zapravo ne postoji.