[ anon7994 @ 20.05.2003. 11:12 ] @
Kompanija 'snowflake' je nisko budzetni ogranak avio kompanije SAS - Scandinavian Airlines, clan Star alijanse.

Zimskim redom letenja koji stupa na snagu 26. oktobra 2003. godine, snowflake je najavio uvodjenje cetiri nove linije. Jedna od novih linija je Stokholm - Beograd. Avioni Boeing 737 kompanije snowflake letece za Beograd sredom i petkom.
Red letenja linija SK833 i SK834

Sreda
Stokholm (Arlanda) - Beograd - Let SK833
14:00 16:40
Beograd - Stokholm (Arlanda) - Let SK834
17:50 20:30

Petak
Stokholm (Arlanda) - Beograd - Let SK833
15:30 18:10
Beograd - Stokholm (Arlanda) - Let SK834
19:10 21:50

Cena karte na relaciji Stokholm - Beograde je od 579 svedskih kruna (oko 63 evra) do 1529 svedskih kruna (oko 167 evra)

Za rezervacije: http://www.flysnowflake.com/
[ Ivan Dimkovic @ 20.05.2003. 11:44 ] @
Cool!!!!

Jos samo da Ryanair, EasyJet, Air Berlin i kompanija krenu da lete za Beograd i JAT ce morati ozbiljno da menja politiku ako ne zeli da bankrotira :)
[ radovic @ 20.05.2003. 13:34 ] @
a kakvi su avioni ? ne otpadaju tockovi prilikom poletanja/sletanja ? :PPP
[ Ivan Dimkovic @ 20.05.2003. 13:51 ] @
Ja sam jednom leteo Ryanair-om od spansko-francuske granice do Nemacke i avion je bio potpuno nov Boeing 737-700 sa legspace-om mnogo vecim od JAT-ovog (koji koristi dve decenije stare 737-300 avione)

Cena karte je bila 35 eura sa sve taksama - naravno u avionu se pice placa :)



[ Jovan Marjanovic @ 22.05.2003. 15:48 ] @
Placanje pica u avionu nije nista cudno. Ja sam leteo na relaciji San Francisco-Chicago-Philadelphia, karta je kostala oko 250$ (jedan pravac) i svaki alkohol je morao da se plati. Samo su sokove delili za dzabe.
I jos samo da pocne Ryan Air da leti iz Frankfurta za Beograd, i eto miline. Ima da dolazim svaki vikend :P (za Oslo sam leteo iz Frankfurta za cirka 5 EU + takse, ukupno 22 EU.)
[ Ivan Dimkovic @ 22.05.2003. 17:02 ] @
Da, ali treba napomenuti da to nije "Frankfurt - Main" nego "Frankfurt - Hahn" , za neupucene - aerodrom koji je u nekoj vukojebini severozapadno od Frankfurta (rekao bih da sa punim pravom moze da se zove Cologne - Hahn :-) malo je cimanje dovlaciti se do tog aerodroma (120 km od FRA), jer ide neki shuttle bus (11 eur) od "glavnog" aerodroma i zeleznicke.

Ipak, Ryan rulez - imaju izuzetno nove avione i smesno su jeftini (koga zanima: www.ryanair.com)

Citat:

Placanje pica u avionu nije nista cudno. Ja sam leteo na relaciji San Francisco-Chicago-Philadelphia


Nisam nikad koristio USA aviokompanije ali ove EU (Luftranza, KLM i Air France, barem) ipak i dalje toce alkohol za dzabe :) Hehe

[ Jovan Marjanovic @ 23.05.2003. 00:10 ] @
Naravno da evropljani toce alkohol za dzaba. Kad god letim nalijem se ko zver :P
Ameri vole da naplacuju alkohol u avionima. Cuo sam da je tako u vecini kompanija ako se leti economy klasom. Busines i First class su ipak nesto drugo. U first class ti serviraju Dom Perignon kad udjes u avion (bar u Lufthansi gde sam imao prilike da letim prvom klasom) A da ne pominjem kako dodje stjuardesa da te pokrije kad zadremas, ili kako non stop oblecu oko tebe, pa ti donesu 30 DVD-ova na izbor sta hoces da gledas od filmova .... (i dolivaju sampanjac, mada sam ja radije pio dobar skotski viski :P)
[ Ivan Dimkovic @ 23.05.2003. 00:35 ] @
Citat:

U first class ti serviraju Dom Perignon kad udjes u avion (bar u Lufthansi gde sam imao prilike da letim prvom klasom) A da ne pominjem kako dodje stjuardesa da te pokrije kad zadremas, ili kako non stop oblecu oko tebe, pa ti donesu 30 DVD-ova na izbor sta hoces da gledas od filmova .... (i dolivaju sampanjac, mada sam ja radije pio dobar skotski viski :P)


Xexe, za te pare bih ocekivao i jos neke stvari :) U economy overseas su nudili neka kvalitetna vina, Don Perignon na moju zalost nisu hteli da ponude :)

Odosmo u off-topic, ali generalno Lufthansu bije dobar glas za pica po avionima - cak i u economy/best buy klasi. I ja se svakih par nedelja propisno pripijem - ne valja to :) (imaju neko belo penusavo vino koje potire, zaboravih ime)

Mozemo da otvorimo raspravu u kojim avio kompanijama je najbolje oleshiti se :)

[ Jovan Marjanovic @ 23.05.2003. 00:49 ] @
Slazem se sa predlogom:)
[ Ivan Dimkovic @ 28.05.2003. 22:10 ] @
Evo, sad u Ponedeljak - let Berlin - Stuttgart, Lufthansa B737

- U Economy klasi na ovako kratkim letovima ne daju tezak alkohol, pih :)

- Kao sto pomenuh imaju neko jako dobro penusavo vino (nemacko je, ne znam tacno ime), a ovog puta sam imao srecu da im je ostao visak pred sletanje pa je bila bas uzivancija jer je stjuardesa bila toliko dobra da mi da jos jednu flasu :) Pristojno "ugreje" a i nije "slatkasto" kao neka sto sam pio ranije :)


Inace, na long distance letovima imaju mnogo bolji izbor (mislim na economy, za first bi valjda bio blam da nemaju) - iz nekog volsebnog razloga sam obozavao da im praznim inventar Bailey's-a na FRA->LAX / 747, mada preporucujem asortiman viskija i kvalitetnih vina, je li :)
[ Zoran Rašković @ 28.05.2003. 22:28 ] @
Ja nisam znao da u americi moram da platim alkohol u avionu sve dok nije doslo do te situacije... Nisam mogao da verujem... A i kako bih kupio, kad imam ispod 21. U stvari imao sam tada. heh, truli Zapad!

Da, KLM daje alkohol za dzabe, i to u neogranicenim kolicinama, kolko sam primetio. Barem je tako u duzim letovima(ams-> lax, ams->det). Ljudi se razbiju u avionu i tako prevazidju strah od letenja
[ Snowflake @ 11.10.2003. 22:36 ] @
Obezbedite najbolju tarifu... sada je moguce kupiti karte:
www.flysnowflake.com

[ Snowflake @ 11.10.2003. 22:38 ] @
U cenu su ukljucene aerodromske takse... pogledajte cene za Beograd-Kopenhagen!!!
[ spartak @ 12.10.2003. 07:59 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
i JAT ce morati ozbiljno da menja politiku ako ne zeli da bankrotira :)


Devojka mi radi kao 'avionac', evo citam joj ovaj thread. Jedino sto je prozborila je: "Ma JAT je gotov i ovako..."
[ Slobodan Miskovic @ 12.10.2003. 19:48 ] @
Interesuje me da li je neko vec naruci karte preko ovog sajta i da li je sve bilo uredu...
[ RiV @ 13.10.2003. 00:40 ] @
Sve ove kompanije su iznajmile dobre i skoro nove avione od propalih avio-kompanija posle 11. septembra! Inache ovaj snowflake je sigurno ozbiljna firma jer je gazda u stvari drzavni SAS!
Interesantan podatak : proshlog leta je bio rodjendan izvesnom gazdi RYANAIR-a i lepo naruchi Rolling Stounse za svoj party, oni su prvi put u karujeri uradili takvu tezgu a cifra je bila 8 miliona dolara!
Pa kad se pomislim na onu Djikitovu ponudu ispada smeshna!
[ mav @ 20.10.2003. 09:56 ] @
Na snowflakeovom sajtu pise da ti netreba karta, nego jednom kada rezervises preko neta i platis imas mesto u avionu, koko cu onda da se cekiram da bi uopste uneo prtljag u avion, i da stignem do onih vrata gde se ulazi, ja sam iz beograda, zna li neko kako to ide.

hvala
[ Snowflake @ 20.10.2003. 22:22 ] @
Vrlo jednostavno... kupis kartu na netu, dobijes PIN kod, koji pokazes na salteru (uz odgovarajuci identifikacioni dokument, tj. pasos), i oni ti izdaju boarding pass...
[ anon7994 @ 26.04.2004. 22:05 ] @
Jos jedan "Low Cost Carrier" pocinje da leti za Beograd! Ovog puta, rec je o nemackoj aviokompaniji, Germania Express - www.gexx.de

Prvi let bice obavljen 2. maja na relaciju Dusseldorf - Beograd, a avioni ce leteti na ovoj relaciji tri puta nedeljno (Utorkom, Cetvrtkom i Nedeljom).

Germania Express ce leteti svake Subote i na relaciji Berlin - Beograd. Ovaj red letenja vazice do 15. maja, kada ce biti utvrdjen konacni red letenja.
[ Ivan Dimkovic @ 27.04.2004. 01:08 ] @
Ovo je fantasticna vest.. ustedece mi pare za vikendaske letove u Srbiju :)

Citat:
RiV
Sve ove kompanije su iznajmile dobre i skoro nove avione od propalih avio-kompanija posle 11. septembra!


Zapravo, uvrnuto zvuci - ali vecina kompanija je kupila nove avione posle Sep-11 jer je Boeing krenuo sa nevidjenim popustima za nove 737-800 avione. Leteo sam par puta sa RyanAirom u 2002 i 2003 i oba puta su bili novi avioni B737-800, kakve JAT recimo jos nema u floti.
[ anon7994 @ 28.04.2004. 15:22 ] @
Red letenja Germania Express (letovi iz Dizeldorfa od 11. maja):

Germania Express red letenja za Beograd avionom Fokker 100:

ST 4192: Berlin Tegel - Beograd (subotom u 08:30)
ST 3954: Dusseldorf - Beograd (utorkom, cetvrtkom i subotom u 11:55)
[ postmortem @ 29.04.2004. 22:25 ] @
mislim da je veca novost za nas da je EasyJet poceo da leti iz Budimpeste. Kao i AirBerlin.

[ postmortem @ 23.05.2004. 12:59 ] @
ma hteo sam da pitam.

da li je neko imao iskustva (ili zna iz druge ruke) bilo sta vise o WizzAir avio prevozniku.. Razmisljam da ovog jula idem iz Budimpeste do Pariza i nazad, i ovi imaju ubedljivo najbolje tarife. sa sve taksama, izadje povratna karta oko 100 evra.

evo i sajt:

http://wizzair.com/index.shtml

jel zna neko nesto vise o njima?
[ Ivan Dimkovic @ 23.05.2004. 13:40 ] @
Proslonedelji Economist je objavio studiju lo-cost kompanija u novim EU clanicama, good news - bice ih sve vise i cene ce biti sve nize :) Tako da za stanovnike SCG postoji jako dobra konekcija od Budimpeste... na zalost ne i od Beograda za sad.

Nego, pazi se ti Pariza.. cuo sam da padaju krovovi tamo na aerodromima :))

Nego sta bi sa GEXX-om i Bgd-om? Na sajtu ne vidim da lete za Bgd... a lete za Skopje, pa cak i Tbilisi (ovo moram da vidim) - mene JAT propisno dere 300 eur vikendom (tek jednom u 5-6 puta ubodem V klasu koja je, nekih 230 sa taksama) i voleo bih da vidim da im neko pokvari pazar.



[ NikolaVeber @ 23.05.2004. 13:43 ] @
Kolike su cene do Peste? Ima li neki koristan url?
[ Ivan Dimkovic @ 23.05.2004. 14:44 ] @
www.airberlin.com

Koliko vidim, Berlin-Budapest imas od 89 eur.
Ista cena od Dizeldorfa.

Iz Minhena ima za 79 eur.

[ NikolaVeber @ 24.05.2004. 12:25 ] @
Odredjenim danima ima Minhen - Budimpesta za 39 evra... To je jeftinije nego vozna karta Karlsruhe-Minhen :)
[ musashy @ 26.05.2004. 16:30 ] @
Pomagajte!
Po mojim informacijama Snowlake vise ne leti Bgd-Stokh-Bgd... Kako da odem do tamo, kojom kompanijom - a da me ne oderu za 300e??!A ova cena je kao kombinacija klasa kod Jat-a?!Nema vise karata po promo cenama za JAT, a planiram put oko 18.juna za Stokholm - ima li neko da odustaje od leta, pa hoce da proda kartu?Devojka mi zivi u Stokholmu, moram da je vidim bre!

Ajde, izbunarite negde nesto - ima vas sa svih strana... I duhoviti ste, moram da priznam posto sam nov na ovom forumu.I jos nesto... zna li neko za neki posao u Stokholmu-bavio sam se dugo novinarstvom, mada znam da na nacionalnoj SwTv bas ne placu zbog mene...

Pozdrav i hvala.
[ Ivan Dimkovic @ 26.05.2004. 17:06 ] @
Hehe - danas bas kupujem neke karte preko JAT-a... poskupeli su Frankfurt (370 eur ako se vracam tamo poslom), a omladinska tarifa za, recimo, Berlin... 302 bez.. 301 sa omladinskom tarifom... za 350 eura mogu sa super-last-minute da odletim u Hong Kong... ili sa JAT-om u Beograd, jbg...

Nego da - molim osobu koja je postovala vest o letovima iz DE za Srbiju da postuje gde se mogu dobiti informacije.. na http://www.gexx.de/gexx/makepage.php?seite=1&PAGENT= nema nista o Srbiji ili Beogradu?

[ postmortem @ 27.05.2004. 07:53 ] @
za ovog lika sto ide u stokholm: probaj www.wizzair.com polaze iz budimpeste za stokholm..

javi mi za cene posto me mrzi sad da proveravam.

a i ako letis, super super, taman neko da ih 'isproba' :)
[ anon7994 @ 27.05.2004. 14:06 ] @
Information to all passengers traveling to/from Belgrade or Lyon

Due to low demand snowflake has decided to cancel all flights
to/from Belgrade and Lyon.

Belgrade
The last flight Stockholm - Belgrade - Stockholm is on May 14.
The last flight Copenhagen - Belgrade - Copenhagen is on May 11.

We will contact all of you with bookings on these routes after the above dates and give you the options of traveling with other airlines, flying to another snowflake destination or receiving a full refund. We are currently working on finding alternative options with other airlines, and as soon as we have these alternatives available we will contact you.

Lyon
The last flight Stockholm - Lyon - Stockholm on Wednesdays is
on May 19.
The last flight Stockholm - Lyon - Stockholm on Saturdays is on
August 14.

We will contact all of you who have bookings on this route after these dates and you will be given the options of traveling to another snowflake destination, such as Nice, or receiving a full refund.

If you have further questions please contact us on +45 77 66 10 05 (Sweden 0771 66 10 00, Denmark 77 66 10 00).


http://213.150.143.57/snowflake/en/information/info_main.asp
[ anon7994 @ 27.05.2004. 14:07 ] @
Letovi iz Dizeldorfa za Beograd:

http://duesseldorf-internation..._x=74&Fluege_anzeigen_y=1#
[ musashy @ 27.05.2004. 15:34 ] @
Alo bre "mrtvac" - Nislija... pa zar na mene da se probate?!! Salim se, hvala ti. Lete tek od 15.jula i to za oko 10.000 i 5.000 forinti - nemam pojma koliko im je to. Svakako hvala, trazim dalje. Sajt im je ok.
[ Iggy CHE [666] @ 30.05.2004. 01:11 ] @
Nista ne mogu da kazem sem da cekate jesen da se uspostave novi letovi sa Skandonavijom sa budget kompanijama...
[ hodac @ 31.05.2004. 21:42 ] @
Mene zanima najbolja kombinacija beograd lisabon .
[ postmortem @ 01.06.2004. 12:12 ] @
za Sinishu:

racunaj da je 1300 forinti = 5 evra

pa se preracunaj.
[ postmortem @ 01.07.2004. 08:31 ] @
posto nije dozvoljeno da otvorim posebnu temu o autobuskom prevozu BG-Pariz-BG, ja se izvinjavam sto krsim pravila i to pitanje postavljam ovde: jeli neko isao, ako da, kojim prevoznikom, koja cena, i kontakt, tj, preporuke, saveti, itd itd.. treba mi u neku ruku, nazovimo, hitno..
hvala.
[ @ 06.07.2004. 14:21 ] @
Ima li neko ideju kako sto jeftinije na udaljena mesta: India, Maldivi, Sri lanka, Bali, Juzna amerika i ostala egzoticne lokacije??? A pri tom iz Beograda (bez viza ako je moguce)
[ Slobodan Miskovic @ 06.07.2004. 16:49 ] @
Koliko sam upucen mislim da iz BGD-a nemas neki veliki izbor. U svakom slucaju vidi sa agencijama koje prodaju avio karte jer su mnoge od njih i predstavnici i distributeri velikih avio kompanija.
[ postmortem @ 27.09.2004. 16:55 ] @
budimpesta - stokholm - budimpesta, za februar/mart 2005, kosta sa SVE taksama 19923 HUF.

ako je kurs jos uvek slican kao sto je bio (1300 HUF ~ 5 Euro) => cena je ~77 evra

to preko wizzair-a

opet pitam, jel ima neko neke pouzdane informacije i iz druge ruke, o ovom prevozniku?
[ Ivan Dimkovic @ 27.09.2004. 17:39 ] @
Citat:

Ima li neko ideju kako sto jeftinije na udaljena mesta: India, Maldivi, Sri lanka, Bali, Juzna amerika i ostala egzoticne lokacije??? A pri tom iz Beograda


Iz Beograda nikako direktno (nista ne leti za ta mesta iz Bgd-a) - gledaj da saberes last-minute cene za ova mesta iz Frankfurta, Dizeldofra, Minhena, Berlina i Amsterdama i kako da se prevezes do tih vecih aerodroma najjeftinije.

Za ta mesta lete mnoge charter kompanije (LTU, Thomas Cook, Luftnansa/Condor, TUI, ... ) i karte mogu biti prilicno jeftine. Za Bali se obicno preseda u Bangkoku ili Singapuru.

Vize ti nisu potrebne ako imas povezani let - npr. JATom do Frankfurta a onda Thomas Cookom do Maldiva - u tom slucaju ti i ne ulazis na teritoriju EU pa ti viza ni nije potrebna.

Ako menjas aerodrome, onda ti na zalost treba viza - tranzitnu vizu mozes dobiti u ambasadama u SCG relativno lako.
[ @ 24.10.2004. 16:41 ] @
Trazim informacije o naj jeftinijem transportu iz Budimpeste (od aerodroma) do Beograda. Dolazim iz Londona sa "Low Budget" kompanijom do Budimpeste, ali ne znam kako cu otud do Beograda.
[ hodac @ 31.10.2004. 22:15 ] @
Hmm , najlaksha varijanta je bus , imash fudeks koji kreche u 2 iz peshte .Karta oko 15 evra . 0113620255
[ fokicank @ 25.01.2005. 14:24 ] @
Ja sam na moju veliku zalost tek juce saznala za ove low budget kompanije preko volonterske mailing liste, a danas procitala preporuku da se poseti ovaj forum.
A nije ni cudo kad zivim u provinciji gde i telefoni jedva rade a dobra internet veza je do skora bila misaona imenica.
Upravo sam se vratila iz Lisabona i to Alitaliom...zali boze para za te letove.
Vidim da je neko pitao kako do Lisabona ovakvom kompanijom iz Beograda.
Molila bih istu osobu ukoliko je uspela to da izvede da napise kako, ili bilo ko ko ima podatke za ovu relaciju.
[ milena jovanovic @ 25.01.2005. 22:44 ] @
Zdravo svima, nova sam ovde pa ne zamerite ako negde izgresim

Bicu u Talinu uskoro i to na neko vreme pa sam mislila da otuda "skoknem" do Helsinkija (jedinstvena prilika - brodom povratna karta 42€, ali.....
Zbog vize ne mogu nazad u Estoniju tako da moram da letim iz Helsinkija u neku drugu EU zemlju (i tako posle idem u Belgiju). Da skratim celu pricu - interesuje me znaci kako da od Helsinkija odletim "negde" u taj deo Evrope (nemacka, holandija, belgija...), a da me ne deportuju nazad s' pola puta

Hvala svima
[ Ivan Dimkovic @ 25.01.2005. 22:50 ] @
Helsinki -> centralna Evropa?

http://www.whichbudget.com/en/cheapflights.php?from=HEL

Probaj sa German Wings do Kelna, ili Blue1 do Amsterdama, Brisela ili Berlina (TXL)
[ mannex @ 09.02.2005. 22:05 ] @
Citat:
Beograd -- Ponuda popularne i jeftine avio-kompanije "Rajan er" aerodromima "Beograd" i "Niš" nije zainteresovala nadležne institucije.


Nijedna od institucija nije odgovorila na ponudu koja se odnosila na otvaranje regionalnog centra "Rajan era" na aerodromu "Beograd". Direktor Aerodroma Nebojša Nedeljković, s druge strane, tvrdi da pregovori tek treba da počnu.

"Rajan er" je kompanija čije su cene avio-karata veoma niske, pa bi nesaradnja mogla direktno da ugrozi poslovanje "Jat ervejza". Prema nezvaničnim saznanjima B92, "Rajan er" je aerodromima "Beograd" i "Niš" predložila sastanak na kojem bi bilo razgovarano o otvaranju regionalnog centra te kompanije u Srbiji, a isti izvor navodi da niko od nadležnih sa tih aerodroma nije poslao bilo kakav odgovor toj kompaniji.

Predsednik Upravnog odbora aerodroma Niš, Nebojša Rančić kaže da od aviokompanije Rajan er niški aerodrom nikada nije dobio ponudu za otvaranje regionalnog centra. Rančić kaže da, ako je ponude i bilo, se verovatno zaglavila negde u Beogradu, a da su u Nišu spremni da već sutra pregovaraju sa Rajan erom.


Nastavak na http://www.b92.net/info/vesti/...v_id=161851&nav_category=9

Dobro je ako se ryanair uopste zainteresovao za ovo trziste, (jeftinije karte da ljudi iz Srbije obidju malo svet, kao i dolazak turista iz inostranstva koji ce da ostave i neku lovu) ali tesko da ce neke od nadleznih institucija shvatiti prednosti postojanja konkurencije.
[ Fuzz @ 09.02.2005. 22:33 ] @
mrzi me da citam sve prethodne postove, ali Ryan air je vec leteo iz Bg-a. Isla mi devojka u London za neke smesne pare...ali bas ,bas smesne...
[ postmortem @ 09.02.2005. 23:28 ] @
Fuzz, jesi li sasvim siguran? kada je to bilo?
[ bkaradzic @ 09.02.2005. 23:42 ] @
Citat:
Zoran Đukanović, međutim, smatra da je očigledno da postoji strah "Jat ervejza" od dolaska "Rajan era". Prema njegovim rečima, u tom slučaju reč je o strahu od toga da će morati da se radi. "Ako bi se takva jedna kompanija pojavila na našem tržištu došlo bi do tektonskih poramećaja na tržištu avio-industrije u našoj zemlji, samim tim i do ogromnog porasta broja putnika iz naše zemlje ka inostranstvu, bio bi smanjen broj noćenja u domaćim objektima, koji su u 99 odsto slučajeva popunjeni domaćim gostima jer stranaca nemamo u našem turizmu", kaže on.

http://www.b92.net/info/vesti/...av_category=&nav_id=161851
[ Ivan Dimkovic @ 09.02.2005. 23:50 ] @
Meni su ipak genijalni komentari ba B92 sajtu tipa:

Citat:

Mislim da je dovodjenje avio kompanija poput Ryanair i slicnih potpuno van pameti. To je iz vise razloga. MOra da postoji razlog zbog cega je kod njih prevoz jeftiniji, kao naprimer los servis aviona, slabo placeni zaposleni, ne iskustvo pilota,... To su osnovni trikovi kapitalistickog drudtva u ostvarivanju profita preko ledja zaposlenih a na rizik putnika. Onosto me posebno plasi je ogroman broj turista koji bi dosli u Beograd. Svima je jasno da jeftine avio karte su pristupacne najnizem sloju jedong od kapitalistickih drustava koji bi bili redovni na tim limnijama. Nas voljeni grad bi se pretvori u mesto da ugosti pijane Engleze i Nemce a oni bi za sitne pare sirili maximalni ne moral.
(realan, 9. februar 2005 20:53)


Citat:

Tona goriva (kerozina) se krece oko 500$.Boing 737 trosi oko 2,5 tone na sat,na to dodajte troskove preleta,kontrole leta,aerodromskih usluga...Tako da je cena karte,koja se navodi u vesti,od 1 do 10 eura blago receno budalastina.Koji su to alternativni aerodromi u Srbiji???I koja ozbiljna evropska drzava ne stiti svog nacionalnog prevozioca???NEMA takve. Rekoh "ozbiljna" i "evropska", tako da me ne bi zacudilo da Ryanair u Srbiji bude docekan rasirenih ruku, i sa zeljom da se JAT pokopa do kraja.
(Bora, 9. februar 2005 19:13)


Citat:

Nije to bas tako .Sta mislite da bi Lufthansa dala dozvolu da se leti sa Rayanom do Beograda iz Nemacke i time sebi smanjili profit.Oni ovde daju Rayanu da leti samo na linijama po Evropi,na onim gde nema etnickih putnika.Ko misli da se tu Lufhanza /za trziste Nemacke/ne pita grdno se vara.
(tanja, 9. februar 2005 17:53)


Ovi ljudi ili... pojma o tome nemaju, ili su neki JAT-ovi trollovi koji sire def... budalastine :-) Mada mi je ipak malo neverovatno da JAT ima trollove - koga zanimaju komentari na nekom sajtu...

Bice da je ipak... anestezija :-)

Evropske drzave & zasticeni nacionalni prevoznici... Ryanair i losi avioni :-) U kom svetu... tj. veku ovi ljudi zive... mora da su zaspali 1991 i kada su se probudili misle da sanjaju - a kafa lepo mirise ujutru ;-)
[ Nabukodonosor @ 10.02.2005. 01:35 ] @
Citat:
Fuzz: mrzi me da citam sve prethodne postove, ali Ryan air je vec leteo iz Bg-a. Isla mi devojka u London za neke smesne pare...ali bas ,bas smesne...

Koliko smesne? bas me zanima kakve su cifre. Ili neko drugi neka kaze kolika je cena npr. povratne karte do Italije.
[ flylord @ 10.02.2005. 15:27 ] @
Rayn AIR karte kostaju od 60-ak do negde mozda 150-ek evra po evropi
i oni stvarmo uglavnom ne slecu na glavne aerodrome po evropi, nego na neke sporedne. Avioni su strava, jedino sto ne postoje besplatne stvari u avionu, slece se malo dalje po evropi od glavnih gradova ... Ali, to cesto i nije problem
[ Nabukodonosor @ 10.02.2005. 15:34 ] @
Ma nije problem, samo da ne sleti na neku livadu. Pa dobro, Italija je blizu, tih 60 eura bi trebalo da je za nju. Jesu li to cene povratnih karata ili ne? Ako nisu, onda i nisu nesto preterano jeftiniji od npr. JAT-a.
[ Ivan Dimkovic @ 10.02.2005. 15:36 ] @
Ako mislis u jednom pravcu - moze i za mnogo manje od 60, secam se da sam se jednom vracao iz Spanije (Francuska granica - Perpignan) do Frankfurta (Hahn) za oko 30 eura ukupno.

Fora je samo kupiti kartu unapred, sto kasniji datum - bice jeftinije.

Osim RyanAir-a postoje i mnoge druge firmice, EasyJet, WizzAir, Air Berlin, Gexx, Happad Lloyd Express, Snowflake, Germanywings, Deutsche BA - neke od njih su skroz jeftine (kao Taxi) dok neke druge imaju fiksiranu cenu karte, koja je relativno niska (70-80 eur) (DBA) ...

Postoje letovi do Zagreba i Budimpeste (EasyJet, Wizzair, Germanywings), pa kome se isplati...

[ Nabukodonosor @ 10.02.2005. 16:23 ] @
Jel postoji negde zvanican cenovnik?

P.S. Bio sam u Perpignanu. Sta si radio tamo?
[ NikolaVeber @ 10.02.2005. 20:59 ] @
Ovo je u principu super, samo me malo brine to sto sebi ostavljaju mogucnost da menjaju vreme letova i cenu, kao i sto mnogi ne prikazuju troskove raznih taksi.
(germanwings na primer ima letove od Stutgarta do zagreba po smesnim cenama, ali koliko to stvarno kosta?).

Sta vi mislite o tome / iskustva... ?
[ hecky @ 11.02.2005. 14:14 ] @
Moje iskustvo za EasyJet-om:

- povratna karta Budimpesta - London (Getvik) 95 eur (placena online, VISA Internet karticom, u cenu su ukljuceni karta i aerodromska taksa)
- u Budimpesti na aerodromu sam pokazao pasos na standu EasyJeta, oni mi dali bording pas (sedista nisu numerisana, tako da ko prvi udje moze da bira di ce da sedne)
- avion je bio nov novcijat Airbus A319, cist kao suza, a ne kao JATovi oldtajmeri
- osoblje je extra ljubazno
- pice i hrana na avionu se placa

Bad: sedista u avionu su jako blizu, pa nema nesta za noge :(
Good: sve ostalo

EasyJet je definitivno za svaku preporuku.

JAT: Beograd > London (Hitrou) > Beograd - 500 eur
British Airways > Beograd > London (Hitrou) > Beograd - 420 eur
EasyJet: Budapest > London (Gatwick) > Budapest - 95 eur
[ Ivan Dimkovic @ 11.02.2005. 14:36 ] @
Citat:

Jel postoji negde zvanican cenovnik?


www.ryanair.com
www.easyjet.com
www.germanwings.com
www.wizzair.com
www.gexx.de
www.airberlin.com
www.flydba.com

Cenovnik je inkrementalan - tj. cena se povecava sa popunjavanjem aviona.

Probaj da uradis test booking, izaberi neke destinacije - recimo bar 3 nedelje unapred, i posmatraj cenu finalnu - to ti je cena koju moras da platis sa svim taksama.

Citat:
P.S. Bio sam u Perpignanu. Sta si radio tamo?


Bio po Spaniji/Palmi, a Ryan je tada leteo iz Perpignana za DE, odrao nas taksista :-)

Citat:
Ovo je u principu super, samo me malo brine to sto sebi ostavljaju mogucnost da menjaju vreme letova i cenu, kao i sto mnogi ne prikazuju troskove raznih taksi.


Sto ostavljaju i rade i sve ostale avio kompanije, uostalom :-) Takse variraju i zavise od aerodroma pa je nemoguce dati tacnu konacnu cenu bez test bookinga.

A pravu cenu ces najbolje saznati ako uradis online test booking (vidi gore) - takodje, u tim reklamama postoje eventualno neke naznake koji su uslovi - i to moras imati u vidu.

Citat:
(germanwings na primer ima letove od Stutgarta do zagreba po smesnim cenama, ali koliko to stvarno kosta?).


50 eura max. Burazer je leteo skoro bas tako, imas i autobus do Bgd-a - 6h, i prolazi bez frke na granici brzo.

Citat:
Sta vi mislite o tome / iskustva... ?


Nisam skoro leteo sa LCC-om nekim (u ponedeljak idem EasyJet-om za Nicu) - ali ranija iskustva sa RyanAirom i EasyJetom su odlicna - u DE cesto letim sa DBA, AirBerlin i Germanwings i mogu da kazem da je usluga odlicna - DBA ima i free inflight service (ako letis do Nice dobijes i sendvic :-), a Germanwings koristi Lufthansine A319 avione koji su odlicni.

Ryan ima najnovije B737 avione proizvedene prosle i pretprosle godine.
[ Nabukodonosor @ 11.02.2005. 15:41 ] @
Sve je to super, samo sto ja na pomenutim sajtovima nisam nasao nijednu relaciju da mi odgovara. Hteo bih npr. da idem za Anconu ili Bolognu iz SCG. SCG nema nigde pa sam probao Budimpestu, ali iz nje samo za London. Malo mi je daleko da idem do tamo...
[ Aleksandar Marković @ 11.02.2005. 15:43 ] @
http://www.bootsnall.com/cheap-tickets-europe/?tk=25&ti=427
[ Nabukodonosor @ 11.02.2005. 15:53 ] @
Odlican link! Ima i RSS feed.
[ NikolaVeber @ 11.02.2005. 19:34 ] @
http://www.whichbudget.com/

Sajt koji mi se svideo, aerodromi razvrstani po zemljama, imas pregled kuda se sa tog aerodroma leti i odakle se tu stize, sa linkovima ka kompanijama koje lete na konkretnim relacijama.
[ Nabukodonosor @ 11.02.2005. 21:28 ] @
Da, pod uslovom da se aerodrom u Pristini nalazi u Srbiji.
[ NikolaVeber @ 11.02.2005. 21:42 ] @
Pa tu bi se jos moglo diskutovati... :)

Samo na te sitne propuste sam prestao da reagujem kada sam u nekom formularu video podelu Srbije i Crne Gore na evropski i azijski deo. Tu sam ostao bez komentara :D

Steta je sto nema nista narocito do beograda, ali je Hrvatska dobro pokrivena. Ostaje nam da cekamo i da se nadamo da niko nece "braniti nasu industriju od stranih kompanija" i stranaca koji seju nemoral za male pare ;)
[ Nabukodonosor @ 11.02.2005. 22:12 ] @
Sta ti je Kris Veber?
[ NikolaVeber @ 11.02.2005. 22:14 ] @
Ma burazer od ujaka, al sto voli covek solarijum, cudo jedno :)

P.S. Ajde obrishite par poslednjih poruka, nemaju veze sa temom koja je vise nego zanimljiva...
[ anon7994 @ 04.03.2005. 20:01 ] @
nije bas low-cost kompanija, ali cena moze da prodje ;)

---

Poletite!
polasci iz Beograda

99 evra Paris
1 let dnevno

Air France

Rezervacije do 31. maja u vasim putnickim agencijama ili u Air France-u, (011) 263 88 11 i (011) 263 82 22

Letovi od 27. marta do 15. juna 2005. Cena povratne karte ne ukljucuje aerodromske takse.
[ Slobodan Miskovic @ 24.03.2005. 23:54 ] @
„Delta“ osniva avio kompaniju za jeftine letove

Poslovi na osnivanju nove firme vezane za regionalni avio-saobraćaj privode se kraju, a prvi letovi naših aviona obaviće se već tokom leta, potvrdila je za „Blic“ Milka Forcan, potpredsednik „Delta holdinga“.

Po njenim rečima, po ugledu na firme poput irskog „Rajan era“, „Deltina“ avio-kompanija poslovaće po principu „lou kost“, odnosno niskih troškova koji omogućavaju poplarne cene avio-karata za većinu evropskih destinacija.

Na pitanje kako će formirati flotu, Milka Forcan kaže da će se avioni iznajmljivati na međunarodnom tržištu, a u saradnji sa kompanijom „Aviogeneks“. Inače, za direktora „Deltine“ avio-kompanije postavljen je bivši direktor „Jata“ Predrag Vujović. Za iduću nedelju Milka Forcan je najavila konferenciju za štampu na kojoj će javnost biti upoznata sa ostalim detaljima vezanim za osnivanje nove avio-kompanije. U „Aviogeneksu“ juče nismo pronašli nikoga ko bi komentarisao ovaj zajednički posao sa „Deltom“

[ H@usto® @ 25.03.2005. 00:49 ] @
Uze mi text iz ustiju! :)
[ JogyII @ 25.03.2005. 00:53 ] @
mislis text iz PRStiju LOL


[ vuki1 @ 25.03.2005. 13:44 ] @
Citat:
„Delta“ osniva avio kompaniju za jeftine letove

Poslovi na osnivanju nove firme vezane za regionalni avio-saobraćaj privode se kraju, a prvi letovi naših aviona obaviće se već tokom leta, potvrdila je za „Blic“ Milka Forcan, potpredsednik „Delta holdinga“.

Po njenim rečima, po ugledu na firme poput irskog „Rajan era“, „Deltina“ avio-kompanija poslovaće po principu „lou kost“, odnosno niskih troškova koji omogućavaju poplarne cene avio-karata za većinu evropskih destinacija.

Na pitanje kako će formirati flotu, Milka Forcan kaže da će se avioni iznajmljivati na međunarodnom tržištu, a u saradnji sa kompanijom „Aviogeneks“. Inače, za direktora „Deltine“ avio-kompanije postavljen je bivši direktor „Jata“ Predrag Vujović. Za iduću nedelju Milka Forcan je najavila konferenciju za štampu na kojoj će javnost biti upoznata sa ostalim detaljima vezanim za osnivanje nove avio-kompanije. U „Aviogeneksu“ juče nismo pronašli nikoga ko bi komentarisao ovaj zajednički posao sa „Deltom“


Ovo bi bilo super.
Rajan airu nisu dali da radi u Srbiji.
Oni su merkali Niski aeraodrom ali BGD nije dao!!!!
[ Aleksandar Marković @ 25.03.2005. 15:42 ] @
Delta Holding i Aviogeneks potpisali su danas ugovor o poslovnoj saradnji, cime je zvanicno najavljen pocetak rada nove Deltine aviokompanije Er Maksi (Air Maxi).

Ugovor su potpisali potpredsednik Delta Holdinga Milka Forcan i direktor International CG Milorad Savicevic.

Prvi letovi kompanije Ar Maksi se ocekuju ovog leta.

Bivsi generalni direktor Jat ervejza Predrag Vujovic potvrdio je da ce on obavljati duznost direktora Er Maksija.

On je naveo da ce u pocetku ta kompanija iznajmljivati dva boinga od jedne americke avio-kompanije.

(beta)
[ radovic @ 08.05.2005. 16:31 ] @
Ali nijedna od ovih avio companija ne nudi letove iz Evrope za USA.

Zna li neko avio kompaniju koja nudi jeftine letove iz Evrope za USA?

[ sergio @ 09.05.2005. 14:16 ] @
Da li neko zna jefitnije letove za Maltu mozda, bilo kakva informacija dobrodosla ?



Keep on going
---------------
[ vuki1 @ 30.07.2005. 00:57 ] @
Citat:
„Delta“ osniva avio kompaniju za jeftine letove

Poslovi na osnivanju nove firme vezane za regionalni avio-saobraćaj privode se kraju, a prvi letovi naših aviona obaviće se već tokom leta, potvrdila je za „Blic“ Milka Forcan, potpredsednik „Delta holdinga“.


Sta bi sa ovim.
Ima li neko neke informacije.
[ Boki4u @ 30.07.2005. 13:50 ] @
Pa taj "air maxi" je trebalo vec da krene sa radom, ili samo sto nije!

Zna li neko mozda odakle ima (i da li ima uopste) let sa nekom od low cost kompanija iz evrope sa Sao Paulo ili Rio de Janeiro?
[ mist @ 18.05.2006. 10:13 ] @
Konačno dobre vesti:

Od septembra Germanwings leti na liniji Beograd-Keln po ceni od 19€.

Evo vesti u Blicu:

http://www.blic-europa.com/danas/broj/strane/evropa.htm#2

Izgleda da link važi samo danas, zato evo celog teksta:

Citat:

Prva "lou kost" aviokompanija u Srbiji

Keln- Beograd za 19 evra

Let avionom po najnižim cenama konačno će od septembra biti dostupan i građanima Srbije. Za samo 19 evra putnici će moći da kupe kartu od srpske prestonice do Kelna, zahvaljujući nemačkoj "lou kost" kompaniji "Germanwings", koja uvodi let do Beograda.

Saobraćaj na liniji Keln - Beograd odvijaće se tri puta nedeljno, a karte za septembar mogu se rezervisati već od danas - saopšteno je iz Kelna. Zanimljivo je da su u iznos od 19 evra uračunate sve takse i porez.

Koliko je to povoljna ponuda svedoči podatak da je vozna karta od Frankfurta do Kelna 55 evra, što znači da bi putnici iz Frankfurta za 74 evra mogli stići do Beograda.

Karte za sve destinacije na kojima lete avioni kompanije "Germanwings" mogu se, kako ističu na svom sajtu, rezervisati upravo preko sajta, telefonom ili u ovlašćenim turističkim agencijama.

Ta nemačka kompanija posluje od 2002. godine i u vlasništvu je "Eurowingsa", firme koja radi od 1997.

Kao glavni konkurent "Rajan era", jedne od najpoznatijijh "lou kost" aviokompanija, "Germanwings", iz Kelna, Bona, Štutgarta, Berlina i Frankfurta organizuje jeftine letove do ukupno 53 evropska grada. Tokom leta, uobičajene su i ture ka destinacijama na koje ne lete druge "lou kost" kompanije.

Aerodrom u Bonu je baza "Germanwingsa" i odatle već neko vreme poleću avini za zemlje u našem regionu, kako za Hrvatsku ( Zagreb i Split), tako i za Mađarsku, Grčku, Češku, pa i Tursku.

Flotu te "lou kost" kompanije čini, kako saznajemo, 21 avion tipa "erbas A319-100" i tri "erbasa A320-200", koji su pogodni za letove po Evropi i u kojima se, kao što je i običaj u kompanijama sa niskim cenama aviokarata, ne služe hrana i piće.

U "Germanwingsu" ističu da poseduju sve sertifikate i dozvole koje potvrđuju bezbednost letenja u njihovim avionima koji su prosečno stari oko šest godina.

M. J.
[ Ivan Dimkovic @ 18.05.2006. 11:25 ] @
Citat:

U "Germanwingsu" ističu da poseduju sve sertifikate i dozvole koje potvrđuju bezbednost letenja u njihovim avionima koji su prosečno stari oko šest godina.


Ma koga briga za te tehnikalije ;) Nego, jesu li oni dobili najvazniji sertifikat za obavljanje avio-biznisa u Srbiji, sertifikat Velje the Kapitalnog? ;-)


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 18.05.2006. u 12:28 GMT+1]
[ kasaad @ 18.05.2006. 11:34 ] @
Pa izgleda radosna vest ipak :) cak su i na sajtu ubacili Bg kao destinaciju, doduse jos uvek ne moze da se izabere ali pokazuje letove za Bonn :)

Kas
[ Ivan Dimkovic @ 18.05.2006. 11:39 ] @
Jeste - lepa je vest i bice super ako je tako.

Samo ja sam jos vrlo sumnjicav jer znam da je 2004 godine Gexx isto valjda najavljivao letove za BGD iz Dizeldorfa:

http://duesseldorf-internation...archiv_detail/inhalt.php?id=27

Cak je i u planu letenja na DUS aerodromu bio izlistan taj let - ali se ne secam da se to materijalizovalo na kraju ;-)

No dobro - bice super ako se pokaze da sam ja samo bio previse sumnjicav :)
[ DDN @ 18.05.2006. 12:10 ] @
Tesko je poverovati, nadajmo se da je tako, koliko vidim iz Kelna ima veza sa svim vecim gradovima, sto je dobro za nastavak putovanja.
Mada sumnjam u ovih 19 evra sa taksama, to je vec klasicna novinarska patka koju su pokupili sa sajta.
Lepo pise, "from 19", sto bi trebalo da znaci da je to u jednom smeru i bez taksi sve sa letom u 6 ujutro.

U svakom slucaju znacajan pomak.
[ kasaad @ 18.05.2006. 12:13 ] @
Citat:
DDN: Tesko je poverovati, nadajmo se da je tako, koliko vidim iz Kelna ima veza sa svim vecim gradovima, sto je dobro za nastavak putovanja.
Mada sumnjam u ovih 19 evra sa taksama, to je vec klasicna novinarska patka koju su pokupili sa sajta.
Lepo pise, "from 19", sto bi trebalo da znaci da je to u jednom smeru i bez taksi sve sa letom u 6 ujutro.

U svakom slucaju znacajan pomak.



Agree ali moze verovatno da se iskombinuje nekako :) sve je bolje od onog truckanja od peste i nazad, 6 sati im treba za jedva 400km :)

Kas
[ vukad @ 18.05.2006. 13:12 ] @
Odavde iz Stockholma Germanwings leti za Keln za 40-70 eur u proseku, plus takse oko 30 eur. Ne verujem da ce cena iz Beograda biti niza. Dobro sto su probili led, ali od te linije nema bas mnogo vajde. Hvatati konekcije sa low cost je jako, jako tesko i u najvecem broju slucajeva skuplje nego direktan let. Treba nam kompanija koja ce imati hub u Srbiji.

[Ovu poruku je menjao vukad dana 18.05.2006. u 14:19 GMT+1]
[ anon7994 @ 18.05.2006. 22:16 ] @
Ja sam probao, i povratna karta iz BG, sa svim taksama kosta 66 evra (+1.50 evro provizija za placanje karticom). Vec sada se moze rezervisati na www.germanwings.com
[ anon7994 @ 18.05.2006. 22:18 ] @
KÖLN/BONN – Die Germanwings-Europakarte wächst weiter in Richtung Südosten: Ab dem 2. September 2006 fliegt die Günstig-Airline auch nach Belgrad und nimmt damit ihr 48. Ziel ab Köln/Bonn auf. So bietet sich allen Reisenden aus Nordrhein-Westfalen eine für den europäischen Kontinent einmalige Auswahl an Günstig-Zielen. Die neue Verbindung ist ab kommenden Donnerstag, 18. Mai, um 20.00 Uhr auf www.germanwings.com buchbar – zu Preisen ab 19 Euro inklusive aller Steuern und Gebühren.

Belgrad wird bis zum Ende des laufenden Sommerflugplans am 28. Oktober 2006 jeweils montags, mittwochs und samstags angeflogen: Germanwings startet an den Flugtagen Montag und Mittwoch jeweils um 6.05 Uhr von Köln/Bonn nach Belgrad und fliegt um 8.35 Uhr ab Belgrad zurück an den Rhein. Samstags startet die Günstig-Airline um 14.30 Uhr in die Hauptstadt von Serbien und Montenegro. Der Rückflug ist ab 16.55 Uhr geplant und erreicht Nordrhein-Westfalen um 19.00 Uhr.

Die Verbindung nach Belgrad ist ab Donnerstag auch für den Winterflugplan 2006/07 bereits buchbar. Zwischen dem 29. Oktober 2006 und dem 22. März 2007 fliegt die Günstig-Airline allerdings jeweils einen Tag später: dienstags, donnerstags und sonntags.
[ GMC @ 18.05.2006. 22:44 ] @
Nisam vidio da je neko vec napisao a vidim da ima ljudi koji nisu bas sigurni zasto su te kompanije low-cost pa da objasnim ukratko:

Zaci nisu cjene niske zato sto su avioni krsevi i zbog ustede na sigurnosti (kao sto je to slucaj na nasim prostorima) nego jednostavno razlika je u sljedecem:

Karte mozete kupiti samo preko interneta (tako stede da placaju saltere i ostale taxe koje idu uz to na aerodromiam)
Ne dobijate broj mjesta nego se sjeda kako ulazite u avion
Nema jela i pica (besplatno) nego se sve placa dodatno
To jest te kompanije su samo za one koji se zele prevesti od A do B a netraze luksuz (takvi i imaju novca za prvi razred u avionu)

Eto toliko od mene , da nepametujem vise , pozdrav
[ markalauskas @ 20.05.2006. 10:51 ] @
Citat:
Zna li neko mozda odakle ima (i da li ima uopste) let sa nekom od low cost kompanija iz evrope sa Sao Paulo ili Rio de Janeiro?

Ne postoje low cost kompanije koje voze preko okeana!
Razmisli malo o tome. Ko bi se vozio u tim uslovima, jedino ako spremis sebi srpski sendvic sa sunkom sirom i lukom pa puta 3. A sto se tice udobnosti, zaboravi. Morao bi da se fizicki pripremas 2 meseca za taj let.
Na sta bi to licilo?
Aj

[Ovu poruku je menjao markalauskas dana 20.05.2006. u 11:52 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 20.05.2006. 11:22 ] @
Moram da primetim par stvari -

Postoji "Low Cost" nacin da se leti prekookeanski, zove se "last minute" / charter let - evo bas sam nasao

Brisel - Varadero

http://www.ltur.com/de/search....=CUB&zo=zoVRA&foah=BRU
Citat:

23.05.2006 um 09:20 Uhr 31.05.2006 um 09:30 Uhr 7 ab 288 € ab 288 €


Za 288 evra - ako se pogleda koliko sati traje let, cena uopste nije tako losa u odnosu na regionalne low-cost carriere. Ne moze biti puno manja zbog troskova goriva - prekookeanske karte za 20-30 evra su utopija :)

Citat:

A sto se tice udobnosti, zaboravi.


Legspace u EasyJet-u nije nista manji nego u prekookeanskoj Lufthansi u economy klasi ;-)
[ dejan, @ 23.05.2006. 17:27 ] @
Evo još jedne dobre vesti
Citat:
Ovog leta počinju jeftini letovi

23. maj 2006. | 10:53 -> 16:18 | Izvor: B92

Beograd -- Prva srpska niskobudžetna avio-kompanija "Centavia" saopštava da je iznajmila avion i da ovog leta počinje jeftin prevoz putnika


Tokom leta ova kompanija će sa dva iznajmljena aviona prevoziti putnike u saradnji s turističkim agencijama do letovališta u Grčkoj, Turskoj, Egiptu i Španiji, dok će prodaja jeftinih individualnih karata za građane za evropske destinacije početi od septembra.

Kao jedan od prvih letova avio-kompanije "Centavia" mogao bi biti prevoz navijača iz Srbije za Nemačku na Svetsko prvenstvo u fudbalu. Osnivač kompanije Predrag Vujović za B92 kaže da će kompanija raditi po principu niskih cena, s namerom da regionalno poveže Beograd s evropskim destinacijama do kojih do sada nije moglo da se leti.

Baza je aerodorm Surčin, a za početak, tokom leta prevoziće se putnici koji preko turističkih agencija idu za Tursku, Grčku, Egipat i Španiju. Individualni jeftini letovi kreću od jeseni, kaže Vujović: "Za drugu polovinu septembra nadalje planiramo destinacije u Evropi koje takođe nisu direktno povezane sa Beogradom, pre svega u Nemačkoj, Švajcarskoj, Austriji, severnoj Italiji i Bliskom istoku. Što se tiče nivoa tarifa, za sada nisu definisane, ali će oni biti drastično niži od onih na koje su putnici navikli".

"Centavia" je iznajmila dva aviona, prvi sledeće nedelje stiže u Beograd. Avion "džambolino", sličan džambo-džetu, ima kapacitet od oko 100 mesta. Prema rečima Vujovića, takve avione, pored svetskih kompanija, imaju i neke kompanije u našem regionu: "Radi se o mlaznom avionu, proizvodnje Britiš aerospejsa, sa 98 sedišta. To je avion koji ima četiri motora, ali je izuzetno tih. Prihvaćen je od avio-kompanija i u Evropi i u Americi i u Australiji kao baza za regionalni saobraćaj. Slične avione imaju velike evropske kompanije".

Kako je pisala beogradska štampa, kompaniju "Centavia" su osnovali bivši direktor JAT-a Predrag Vujović i nekadašnji direktor beogradske filijale Vojvođanske banke Zvonko Gobeljić
[ DDN @ 02.06.2006. 14:19 ] @
Citat:

Izvor:B92

Srpska avio-kompanija Jat ervejz saopštila je da će svi putnici koji od sutra pa do 31. avgusta putuju avionima te kompanije na četiri međunarodna leta, moći da od 1. septembra pa do 15. decembra kupuju avionske karte po ceni od jednog evra, bez taksi.

Kako se navodi u saopštenju Jat medija centra, za četiri iskorišćene povratne karte na međunarodnim letovima tokom letnje sezone, putnici će od septembra do 15. decembra povratnu kartu, bez aerodromskih taksi, plaćati dva evra. U saopštenju kompanije se naglašava da pomenute cene neće važiti za letove na linijama za Podgoricu i Tivat.

Cena karte u jednom pravcu od septembra do decembra biće 39 evra, dok će povratna karta u tom periodu koštati 78 evra, uz dve karte kupljene u letnjoj sezoni.

Za tri putovanja u jednom pravcu u letnjoj sezoni, kako se dodaje u saopštenju, cena karte od septembra do decembra u jednom pravcu biće 19 evra, a povratne karte 38 evra. Iz Jat medija centra naglašavaju da ovom akcijom srpska avio-kompanija nastavlja sa pogodnostima koje pruža putnicima koji putuju često.




E bas me zanima kako ce to sve da ispadne. Procitao sam malo vise na njihov sajtu, za takav sistem nikad nisam cuo pre.
Pazi letis 4 puta u sledeca dva meseca da bi leteo u decembru za 1 evro?? Naravno, za odredjenje destinacije. Malo je ipak cudno.

U svakom slucaju dobra vest, dovoljno govori o tome koliko se nase nacionalno cedo zamislilo o svom opstanku.

Nesto se ipak desava, ocekujem svaki dan dolazak easyjet-a, ryanair-a ili nekog slicnog.


[ IvanR. @ 06.06.2006. 21:50 ] @
Da li neko zna vise informacija o ovakvim letovima iz Beograda do Amsterdama, ili Brisela....
Neko mi je pricao da su poceli i kod nas....
Sta znate o tome>>>???
[ maliradojca @ 06.06.2006. 22:52 ] @
http://www24.germanwings.com/ http://www.ryanair.com/site/EN/ vidi... kod nes ih nema,a bice ako budemo dobri :)
[ mist @ 09.06.2006. 07:48 ] @
Evo, na Germanwingsu vec mogu da se kupe karte za letove iz Beograda od septembra.
[ Stefano @ 09.06.2006. 17:30 ] @
Citat:
Avion "džambolino", sličan džambo-džetu, ima kapacitet od oko 100 mesta

Auuu kad ovo procitam najezim se.
Izgleda da novinar ne zna da je jumbo jet ovo:


a jumbolino ovo:


Ja slicnost ne vidim, osim ako se ne misli na to sto su oba avioni, ali ako cemo gledati tim principom onda je i Airbus A380 slican avionu brace Rajt.
[ enes_k1 @ 11.06.2006. 20:41 ] @

Zanima me ima li neka kompanija da za neke pristojne pare leti sa nasih prostora ( bivsa Juga bez Slovenije ) za Kinu??
Gledao sam na Lufthansinoj stranici povratna karta za Sangaj dodje oko 1200 eura a meni trebaju dve.
Ili ako ima neka turisticka agencija u BG-u da organizuje odlazak i smjestaj jer sam provjeravao u SA nema niko.
[ Ivan Dimkovic @ 12.06.2006. 08:09 ] @
Citat:

Gledao sam na Lufthansinoj stranici povratna karta za Sangaj dodje oko 1200 eura a meni trebaju dve.


Lufthansine karte su vrlo varijabilne - pogledaj prvo da li nude neke "last minute" letove, recimo ja sam u Martu ove godine leteo za Peking iz Frankfurta za 470 eura (povratna) i to bas Lufthansom.

Ne znam odakle letis - ali najbolje je uvek da se prvo raspitas kod nekoliko turistickih agencija i agenata za prodaju avio karti, a onda pogledas i na internetu ako mozes da sklopis nesto jeftinije sebi.
[ kasaad @ 24.07.2006. 22:08 ] @

Evo ja cisto da prijavim da sam uzo karte za germanwing let za 2 septembar. Zvanicno prvi let za Keln-BG. Cena je krenula od 130 povratna karta doduse ja sam malo duze cekao tako da sam platio 170. Postovacu utiske kad stignem.

Kas
[ Boki4u @ 25.07.2006. 09:11 ] @
E to je zato sto je taj let Keln-BG 79e.
Npr. let BG-Keln-BG (2.sep - 12.sep) najjeftinije je 106,17 EUR.
[ mist @ 26.07.2006. 11:58 ] @
Moja sestra od septembra treba da krene na studije u Nemačkoj.
Kada je išla na prijemni letela je EasyJet-om iz Budimpešte do Dortmunda. Let je koštao, sa taksama, povratna karta, oko 118€.
E pošto se pročulo da GermanWings leti od septembra iz Beograda, odemo mi na sajt i vidimo da oni ljudi zaista prodaju karte počev od 2. septembra. Međutim, pošto ja znam da je u ovoj zemlji ministar saobraćaja (između ostalog) Velja Ilić i da će to teško da ide bez njegovog učešća, posavetujem moju sestru da pozove Direktorat civilnog vazdušnog saobraćaja.

Međutim, ona u početku nije mogla da nađe telefon, pa je pozvala aerodrom "Nikola Tesla". Naravno, službenica na šalteru za informacije nikad u životu nije čula za GermanWings, ali kad joj je moja sestra objasnila o čemu se radi, ova se latila rasporeda letenja i, na sopstveno iznenađenja, u njemu zaista našla da GermanWings leti iz Beograda od septembra. Na kraju, svelo se na to da je moja sestra dala informacije službenici, umesto obrnuto.

Posle par dana, našla je telefon Direktorata za civilni vazdušni saobraćaj i pozvala je i njih. Tamo se javio neki službenik, po glasu mlađi čovek. Međutim kad je pitala za GermanWings, nesrećnik se strašno uplašio. Pitao je ko je ona, zašto zove, ko je šalje, ko joj je rekao da zove. Onda joj je rekao da ne sme da joj da informacije o GermanWingsu. To su poverljive stvari. Nikakva ubeđivanja nisu pomogla. Na kraju, nesrećni mladić je ponovio da ne sme da pruži nikakve informacije i da mora da je prekine. Tu se završilo.

Slobodno donesite sve moguće zaključke.
[ Ivan Dimkovic @ 26.07.2006. 12:31 ] @
Citat:

Posle par dana, našla je telefon Direktorata za civilni vazdušni saobraćaj i pozvala je i njih. Tamo se javio neki službenik, po glasu mlađi čovek. Međutim kad je pitala za GermanWings, nesrećnik se strašno uplašio. Pitao je ko je ona, zašto zove, ko je šalje, ko joj je rekao da zove. Onda joj je rekao da ne sme da joj da informacije o GermanWingsu. To su poverljive stvari. Nikakva ubeđivanja nisu pomogla. Na kraju, nesrećni mladić je ponovio da ne sme da pruži nikakve informacije i da mora da je prekine. Tu se završilo.


Krmad.

Bilo bi lepo kad bi se neke novine bavile malo ovim.
[ Boki4u @ 26.07.2006. 16:44 ] @
Pa kontaktirajte neki dnevni list i prenesite im svoja iskustva. Mozda im bude interesantno.
[ mist @ 26.07.2006. 18:24 ] @
Pa i meni je prvo palo na pamet da pošaljemo priču nekom mediju, bilo štampanom, bilo elektronskom.
Ali čemu? Da neće nekome slučajno da bude neprijatno? Pa ljudi su bre uvezli gomilu matorih lokomotiva preko nekog butika. Ovo će sigurno da zatrese javnost :).
[ indicator1 @ 28.07.2006. 10:56 ] @
Ne znam da li je ovo vec pominjano ali low cost podrazumeva dve stvari: low-cost let i low cost aerodrom.
Ja se ne bih bas mnogo nadao, a evo i zasto: Let British Airways Beograd-London moze da se kupi i za 60e (cak mislim i da JAT ima istu cenu). Ali karta koju putnik plati je ni manje ni vise 250e, znaci 190e aerodromske takse, rezervacije i ostale gluposti. Dzaba ti jeftin let kad ovo ostalo nosi najveci deo cene. Zato sve low cost kompanije biraju sporedne aerodrome, a kod nas to jedino moze da bude Nis (to se i pominjalo kad je Rayan Air bio jos uvek u igri).
[ Fuzz @ 28.07.2006. 11:54 ] @
Taj let od 60 eura je...pa...mit.
Ali evo vam nedavna offtopic situacija.
JAT-ov let London-Beograd...nadrkana klinka od stjuardese seta kolica i kresti kafa, caj, kafa, bla...
A caj je sta?
Znaci smezurana flasa Voda-Vode, savijena od toplote, u kojoj se nalazi nekoliko kesica caja. A povratna 400 eura. I klosari ne mogu da kupe plasticni vrc za 50 dinara. Ne znam....Jadni su...najstrasnije.
[ Tyler Durden @ 28.07.2006. 13:03 ] @
E to i mene ubija.. to dno..
Zar ih nije sramota? Ja ne bi mogao tako stvarno.
[ Boki4u @ 28.07.2006. 13:20 ] @
Ma bre ljudi, Jat je dno dna. Uvek je bio, i tako ce i da ostane.
Leteo sam poslednji put njima pre 3 godine, duvala je promaja kroz avion
Vise je zalosno nego smesno.

Jeste da sam mozda jos mlad u odnosu na neke ovde, ali sam leteo sa nekoliko kompanija, i za sada je JAT na poslednjem mestu
KLM je ostavio dobar utisak, koji je jos '93 imao ugradjene male ekrane u svako sediste. Aeroflot isto nije bio los (bili dobri kolaci ), a Lufthansa ne spominjem.

Sto se tice low cost, sama rec kaze. Ne moze se ocekivai od toga ne znam ni ja sta. Ako zelite udobnost, onda zaobidjite low-cost letove i gotovo.
[ Ivan Dimkovic @ 28.07.2006. 14:09 ] @
Citat:

KLM je ostavio dobar utisak, koji je jos '93 imao ugradjene male ekrane u svako sediste


Da si leteo KLM-om malo duze mozda bi uocio neke probleme koji ne spadaju u kvalitet aviona vec u odnos sa musterijama ;-) Ali avaj...

KLM je na mojoj crnoj listi.
[ ventura @ 28.07.2006. 16:38 ] @
Opštepoznato je da je KLM shit, i do skora sam mislio da je Malev ubedljivo najgora kompanija, sve dok nisam leteo sa Tarom (Rumunski JAT ;) ... Znači let sa njima bi preporučio samo avanturistima i onima sa dobrim stomakom... Leteo sam 3 puta sa njima, i sva tri puta je kapetan utripovao da pilotira borbenim avionom u sred akcije, po manevrima koje je izvodio, a brkate stjuardese se mogu meriti sa našima...

[ misk0 @ 28.07.2006. 16:40 ] @
Letio sa RyanAir-om par puta - nikakvih problema. Za 2 sata voznje, nema tih kolaca, soka, keksa, sendvica i slicnog (ima, ali nije dzabe) ali ne idem u avion da bih jeo, vec da bih letio. Jeste, lete na periferne i manje aerodrome ali obezbjede prevoz autobusom koji te ceka kad sletis i vozi u centar grada. Nisam skoro letio (mozda ima 2 godine) tad sam karte sa sve aerodromskih taksama placao po 60-80Euro. Te aerodromske takse od 190Euro nisam vidio nit cuo.

[ Ivan Dimkovic @ 28.07.2006. 19:48 ] @
Evo nekog mog iskustva sa low-budget kompanijama:

- Ryanair - leteo par puta, nisu losi - dosta humora od strane pilota i sl ;-) Obicno su velike guzve jer su cene manje-vise niske. Levi aerodromi (Stansted, Frankfurt Hahn, Perpignan i sl...)

- Easyjet - leteo isto par puta, malo bolji od Ryana po meni + dosta crnog humora obicno na racun Ryana ;-) Cene isto niske, i naravno popunjenost velika - koriste jebeni London Luton koji je na kraju sveta

- Germanwings - cesto letim sa njima na relaciji Berlin-Minhen, jako dobra kompanija koja i ne lici na low-cost bas puno osim sto ne numerisu sedista, zato sto koriste Lufthansine hubove po DE (Germanwings je cerka kompanija Lufthansa-e) - doduse nemaju toliko razvijenu mrezu kao EasyJet ili Ryan


Generalno, osim akutne prepunjenosti, levih aerodroma i nedostatka numeracije nema neke preterane razlike izmedju low-cost i obicnih carriera ovih dana. Vecina "obicnih" aviokompanija je podigla nivo sedista u svojim kabinama na vrlo "low-cost" nivo (interkontinentalna lufthansa, KLM, JAT i sl...) a tamo gde postoji "premium economy" klasa je obicno ostalih 50% aviona business (lufthansa, opet - letovi za skandinavske zemlje) i karte su skupe kao vrisak - dakle razlika i nema puno za slicne pare.

Sto se hrane tice - hrana u avionu je poslednja stvar koja mi treba - servira se uvek djubre koje se naplacuje skuplje od najboljih restorana, bilo da su u pitanju low-costovi (direktna naplata) ili "premium" kompanije koje ce vam djubre naplatiti uracunato u kartu desetostruko.
[ cozmo_im @ 28.07.2006. 20:18 ] @
Citat:
ventura: Opštepoznato je da je KLM shit, i do skora sam mislio da je Malev ubedljivo najgora kompanija, sve dok nisam leteo sa Tarom (Rumunski JAT ;) ... Znači let sa njima bi preporučio samo avanturistima i onima sa dobrim stomakom... Leteo sam 3 puta sa njima, i sva tri puta je kapetan utripovao da pilotira borbenim avionom u sred akcije, po manevrima koje je izvodio, a brkate stjuardese se mogu meriti sa našima...


Xe, xe, ne znas ti sta je pilotiranje... 250 KIAS, Speedbreakes up, gear down uz Flaps configuration warning horn i gear warning horn (onda pogledas lica putnika i pomislis - ima li ko ziv ovde) throttle na idle sve u dve sekunde, B727-200 pada kao klada izmedju Valjeva i Obrenovca. Ovo je super fora da u trenutku usporite pticu kao sto je B727-200 koji ima cisto krilo (znaci u istom momentu se dizu spojleri, spustaju tockovi na 250 cvorova brzine, bez flapsova, gas se oduzima do kraja) i da izazovete masovnu paniku u putnickoj kabini (uz sve warning sirene jer nisu flapsovi spusteni a tockovi jesu a i oni su spusteni maltene iznad 250 KIAS pa svira i sirena za stajni trap). I onda downwind leg i odmah sletanje na dvanaesticu... uz grobnu tisinu u avionu:)))

Copyright JAT & Aviogenex. Ex, to su bile ptice...
[ Sasa_NS @ 28.07.2006. 21:56 ] @
Samo da živi stignemo tamo gde smo pošli, sve ostalo (osim cene, naravno) je apsolutno nebitno.... :)
[ ton_majstor @ 28.07.2006. 23:30 ] @
Citat:
Ryanair - leteo par puta, nisu losi - dosta humora od strane pilota i sl ;-)


Jel rekao... "Ajmo svi lične karte u zube, da se zna KO je KO, kada nas nađu?"

Nezajebljiva sletanja su uvek bila tapija JAT-a, a primer je let u Podgoricu sa ATR72, pre desetak godina.

"Gazda" se garant u pare kladio sa ekipom iz kokpita da može da sleti pod sumantim nagibom! Prvo smo proletali KROZ kanjon Morače kao Luk Skajvoker kroz "Zvezdu Smrti", zatim smo gledali solitere u Podgorici pod uglom od 45 stepeni, bre! A ako je nekome u tim momentima nešto ispalo iz ruku od straha, otkotrljalo se sve do pilotske kabine!

Čak su i Dese imale VRLO kiseo osmeh na licu... mi obični smrtnici smo izgledali kao posle vožnje na rollercoasteru, ali bez da smo platili za to zadovoljstvo.

Ne verujem da se IKO ikada više radovao tom vrelom podgoričkom betonu na pisti, kao mi tada, kada ga se dočepasmo!

Pozdrav!
[ djricky @ 28.07.2006. 23:37 ] @
majstore... ako neko moze da mi izmami osmeh na licu... to si ti...
znaci, probudio sam celu kucu od smejanja!!!
[ cozmo_im @ 29.07.2006. 07:50 ] @
Citat:
ton_majstor: "Gazda" se garant u pare kladio sa ekipom iz kokpita da može da sleti pod sumantim nagibom! Prvo smo proletali KROZ kanjon Morače kao Luk Skajvoker kroz "Zvezdu Smrti", zatim smo gledali solitere u Podgorici pod uglom od 45 stepeni, bre! A ako je nekome u tim momentima nešto ispalo iz ruku od straha, otkotrljalo se sve do pilotske kabine!



Xa, xa... pa to je ponekad sasvim normalno sletanje za Podgoricu. ATR72 je Turboprop i s njime mozes da radis sta hoces na jako maloj brzini. Samo skines gas do kraja i on pada ko klada. Pa, kad im se zuri, oni malo skrate sletanje, xi, xi... Inace, da si gledao zgrade pod uglom od 45 stepeni ne bi bio ovde da nam pises o tome...xe...

Klasika kad kasni i kad im se zuri, uz vizuelno sletanje ukoliko je bilo lepo vreme... ATR slece na dosta manjoj brzini nego jet pa onda mozes s njim stvarno sta hoces... manji radijus zaokreta, lako se menja visina snagom motora, ima odlicnu avioniku (super je avion) pa se onda malo zezaju kad zure... xi, xi...

Procitaj sta sam napisao za 727... e to je sletanje, posto su sile koje deluju u mlaznom avionu daleko jace nego na ATR-cu...
[ Ivan Dimkovic @ 29.07.2006. 12:20 ] @
Imao sam i ja tih iskustava pri sletanju u Podgoricu sa JAT-om.

Ali ubedljivo najbolje je bilo jednom pri sletanju na Frankfurt - JAT-ov 737 je upao u wake-vortex nekog veceg aviona tacno iznad Frankfurta. 10 sekundi totalno izgubljene kontrole (ostar nagib na levo, pa na desno i tako 3-4 puta za 10 sekundi uz lep pogled na rezidencijalni deo frankfurta i zgrade koje se priblizavaju ;-) i abortiranje sletanja uz ostar uspon, Na kraju - javljanje pilota tek posle svega da se izvinjava zbog neprijatnosti bla bla i kako nisu oni krivi itd.. :-)

Bio je fin muk u avionu do momenta dok nije sleteo posle par krugova okolo - priceless :)
[ cozmo_im @ 29.07.2006. 12:29 ] @
Nije se zezati sa 737 i wake vortex-om nekog jumbo-a. A i cudi me da kontrola nije dala dovoljnu separaciju (3nm). B737 je imao problem sa PCU uredjajem za kontrolu rudder-a (blokira se u krajnjem polozaju i ode avion u propast), desavalo se bas kad pilot pokusa da kompenzuje tako nesto rudderom. Ne znam kad si leteo, pretpostavljam da je PCU bio zamenjen (Boeing je dao mandatory i svima je menjan PCU sa novijim sistemom).
[ Miloje Sekulic @ 01.08.2006. 21:52 ] @
Upravo sam se vratio sa jednodnevnog promotivnog leta za novinare Centavije www.centavia.com Isli smo u Bodrum

off topic:
- Baja na pasoskoj kontroli u Bodrumu nije mogao da veruje da smo im u zemlju usli u 11.30 a izlazimo u recimo 18.30
- U jos vecem bedaku su bili ljudi kod kojih popunjavate anketu pri odlasku. Pitali su zasto odlazimo kad nismo ni noc prespavali. Onda je pocelo lozenje da nam se nista ne svidja i tako dalje... Nisu ni primetili jedno 10 profi Nikon foto aparata sa ogrooomnim objektivima i bar 5 kamera TV stanica

No dobro. Hajdemo sad nazad na informacije.

One osnovne, destinacije i cene, nemam jer ih nema ni u press materijalu niti sam konkretne odgovore dobio od PR-a. Navedeno je da je predvidjeno da kompanija radi po low-cost principima. Za sada radi za potrebe turistickih agencija a od jeseni uvodi redovne letove. Karte ce se rezervisati putem interneta, call centra i ovlastenih agencija. Citat iz materijala:"Zahvaljujuci sistemu vrsenja rezervacija, minimalnom broju zaposlenih i redukovanju svih administrativnih troskova, kompanija Centavija spremna je da ponudi nize cene usluga", kraj citata.

OK sacekacemo jesen i prve konkretne informacije.

Malo subjektivnih zapazanja:
- Avion je sasvim OK, mada bi sediste moglo da bude 5 cm vise i da ima 2 cm vise prostora za noge. Kako god bilo i ovako su 2x2 sata leta prosla brzo a uspeo sam i da odspavam.
- Stjuardese su stvarno lepe u cemu su se slozile i koleginice (a kad zena pohvali zenu...).
- Cela ekipa (sa nama su bili i CEO i komercijalni, i IT manager i par prijatelja) deluje jako pozitivno i potpuno uvereno da dobro rade pravu stvar.
- Komplet ekipa ima onaj entuzijazam koji imate kad pocinjete nesto u sta verujete.
- Pilot je avion oba puta spustio k'o majka bebu u kolevku. I lepo je poletao, nije bilo onog pritiska. Mozda je to nesto povezano sa velicinom aviona ili umecem majstora.
- Veoma se insistira na sajtu. Adresa je svuda. Na avionu, na kacketima, na majicama, na maramama stjuardesa.

off topic: Kako jedan kolega rece: "Bodrum je turska Budva sa gomilama pijane engleske radnicke klase"

Miloje

[ Slobodan Miskovic @ 19.08.2006. 02:02 ] @
Srbija bez lou kost kompanija

Od jeseni jeftin avio-prevoz

Putovati po što jeftinijoj ceni, što je praksa u svetu, san je mnogih. Da li će to uskoro biti ostvarivo, i dalje ostaje enigma. Još pre nekoliko meseci pojedine poznate inostrane lou kost kompanije, nemački „Džerman vingz“ i irski „Rajan er“, kao i domaća firma „Centavija“, najavile su da će leteti po takozvanom lou kost sistemu, i to iz Beograda, ali ti letovi po jeftinijim cenama još nisu počeli.

- U Srbiji nijedna lou kost kompanija zasad ne leti iz Beograda, jer nemaju potrebne dozvole da bi u našoj zemlji radile. Jedina lou kost kompanija koja može da leti iz Beograda je „Džerman vingz“, jer na to ima pravo po horizontalnom ugovoru između Srbije i Nemačke - objašnjava za „Blic“ Velibor Vukašinović, direktor Sektora za sigurnost i nadzor vazduhoplovstva u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.

Po njegovim rečima, „Centavija“ ima dozvolu za čarter letove, ali da bi letela po lou kost sistemu, morala bi da ima dozvolu za redovni vazdušni saobraćaj.

- Za obavljanje čarter letova potrebno je imati avion i na računu imati 200.000 dolara u dinarskoj protivvrednosti, a da bi dobili dozvolu za redovni saobraćaj, morali bi da uplate 400.000 dolara. Koliko je meni poznato, oni to uskoro planiraju da urade. Što se tiče „Rajan era“, oni su još prošle godine pokazali interesovanje da lete iz Srbije, ali su se pre svega raspitivali za jeftinije aerodrome kao što je onaj u Batajnici, jer bi time smanjili značajno troškove letova. Naš direktorat već je posetio batajnički aerodrom i stavio na papir šta sve treba da se promeni kako bi aerodrom dobio potrebne dozvole za rad - kaže Vukašinović.

Na sajtu „Džerman vingza“ (www.germanwings.com) već sad mogu da se rezervišu karte za let iz Beograda ka Bonu. Međutim, da li će neko kupiti jeftiniju ili skuplju kartu, zavisi od toga kad je kupi. Ukoliko je rezerviše za septembar, povratnu kartu će dobiti po ceni od 130 evra bez taksa, dok u martu, recimo, povratna karta košta 94 evra sa svim taksama.

I pored toga što nemaju dozvolu za obavljanje redovnog saobraćaja, u „Centaviji“ za „Blic“ kažu da će sigurno krenuti od septembra sa lou kost letovima do Italije, Nemačke, Švajcarske, Austrije, Slovačke, Slovenije, ne želeći da preciziraju do kojih gradova i po kojim cenama će leteti, sem da će one biti veoma pristupačne.

Predrag Vujović, direktor „Centavije“, već je najavio da bi cene mogle da budu od pet evra pa naviše.

- Ne izbegavam da kažem pet, 15, 25 i 125 evra - rekao je Vujović.

U „Centaviji“ kažu da im je cilj da uspostave redovni saobraćaj do onih gradova u Evropi do kojih za sada ne postoje direktne linije iz Beograda.

- Putnici će tada moći da rezervišu karte putem interneta, preko kol centara ili preko mreže turističkih agencija sa kojima „Centavija“ sarađuje. Cene karata biće izuzetno pristupačne i formiraće se na osnovu popunjenosti aviona i momenta u kojem putnik bukira kartu. Ukoliko on to učini nekoliko meseci unapred, prevoz će biti znatno jeftiniji - objšanjava Jasmina Panić, portparol „Centavije“.

Upravo ovo i jeste jedan od načina na koji lou kost kompanije rade. Upućeni kažu da će lou kost kompanijama biti problem da lete po nižim cenama iz Beograda, najviše zbog toga što su našim građanima potrebne šengenske vize kako bi putovali. Pored toga, problem će biti i što će se većina karata kupovati preko interneta. Mnogi građani Srbije ne koriste internet, ali je problem i taj što mnogi od njih nemaju bankarsku karticu na kojoj su uplaćene devize kako bi kartu preko, recimo „Džerman vingza“, uopšte mogli da kupe.

Lou kost sistem, inače, u samoj EU uzeo je korena iz prostog razloga što među zemljama nema granica, dok su avioni lou kost kompanija popunjeni 90-95 odsto, a to jedan od bitnijih uslova kako bi ovakav sistem letenja uspeo.

Miroslava Cvejić


[ _djevojka_ @ 19.08.2006. 07:14 ] @
Citat:
lou kost


Nije valjda da su ove rijeci koristili u clanku? QQ, stvarno.
[ kasaad @ 19.08.2006. 09:44 ] @

Deder nek mi neko objasni sta je horizontalni ugovor ?

Kass
[ dekibre @ 03.11.2006. 19:02 ] @
Da li je neko leteo Germanwingsom od Beograda do Kelna?

Ako ima takvih, molim vas vasa iskustva i sve korisne informacije.

Hvala
[ kasaad @ 03.11.2006. 19:13 ] @

Ja leteo, keln-bg i nazad pa nista posebno nemam da izjavim sve je bilo skroz ok malko smo nesto kasnili al inace sasvim normalan let kao i bilo kojom avio kompanijom. Leteo sam svim i svacim i ovo se nije razlikovalo ni malo od bilo cega drugog :)

ako imas direktna pitanja kazi :)

Kass
[ dekibre @ 04.11.2006. 16:06 ] @
Samo sam hteo da proverim da li stvar funkcioniše od nekoga iz prve ruke. Sada trenutno nemam nijedno konkretno pitanje ako ga budem imao, javiću se.

Pozdrav i hvala.
[ xchillah @ 10.11.2006. 08:33 ] @
"„Centavia“ neće leteti" , izvor : Blic online
[ Ivan Dimkovic @ 10.11.2006. 10:29 ] @
Citat:

U Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo „Blic“ je saznao da „Centavia“ zbog tehničkih razloga nije dobila dozvolu za redovni let, već isključivo samo za čarter letove. Bez dozvole za redovne letove „Centavia“ nije bila u mogućnosti da leti po principu lou kost kompanije, kako je prvobitno bilo zamišljeno.


I posle su nekima krivi zapad, CIA, Vatikan, Masoni, USA, Brisel itd... za to sto nam je zemlja u bezumlju - nama ne trebaju neprijatelji, sami smo sebi dovoljni :((

Prelistajte tekstove u Glasu koje je pisao neko protiv Centavije - FUD koji siri neko sa ociglednom zeljom da jedna kompanija nema konkurenciju, dokle god se moze.
[ vukad @ 10.11.2006. 11:17 ] @
Koliko znam Centavija je trazila dozvolu za "redovne carter letove". Probali su isto u HR, odbijeni su sa obrazlozenjem da tako nesto ne postoji, a oni ponavljaju istu pricu u CG. Bili su maksimalno neozbiljni od samog pocetka, najavljujuci letove za koje nije bilo sansi da dobiju dozvole. Kako su npr. mislili da ce dobiti dozvolu da lete za Budimpestu kada su "nasi" vec nekoliko puta odbili zahteve Malev-a i Wizzair-a da lete za Beograd? Zbog ovog dilentantizma nije mi ni najmanje zao sto su propali, pogotovu kad se uzme u obzir da je vlasnik Centavije Gobeljic, jedan od najozloglasenijih krimosa u Srbiji. Nadam se da ce i JAT da crkne uskoro.
[ fox_mulder @ 10.11.2006. 12:48 ] @
Hoce li dolaziti Ryanair kod nas?
[ Fuzz @ 10.11.2006. 13:01 ] @
Sigurno :)
[ Janmix @ 11.11.2006. 23:13 ] @
E **bem ti drzavu...

Ja bas mislio da ce ovo da proradi...

Kad ce i da li ce biti alternative JAT-u ???
[ sdrats @ 24.11.2006. 00:43 ] @
pregledala sam sve ove kompanije, i osim easy jet-a, nista nisam uspela da nadjem.
treba mi jeftin (znaci ispod 150e povratna karta) let do berlina. e sad, najbolje bi bilo iz beograda, ali eto moze i iz nekog grada u regionu - budimpeste, zagreba.. jel moze neko da mi pomogne?
hvala.
[ mmv @ 24.11.2006. 11:18 ] @
GermanWings
[ kasaad @ 24.11.2006. 17:41 ] @

Germanwings leti samo za keln, ako ces berlin ili imas varijantu vozom od kelna ..to je nekih 4 sata ili probaj air berlin oni bi trebali da imaju pesta - berlin letove

Kass
[ ako Bog da @ 02.12.2006. 19:26 ] @
Kupio sam od WizzAir-a povratnu kartu Zagreb-London(Luton),koja je kostala 75e i povratnu kartu London(Luton)-Glazgov od EasyJet-a koja je 85e.

Posto do sada nisam leteo,pitao bih one koji imaju iskustva sa low cost kompanijama-da li je ovo kompletna cena ili na aerodromima treba doplacivati jos nesto(i koliko)?

Hvala.

[ vukad @ 16.01.2007. 02:03 ] @
Norwegian Air Shuttle krece sa letovima Beograd-Oslo od 28. aprila. Karte mogu da se kupe na www.norwegian.no. Trenutno najjeftinija povratna karta za kraj maja kosta oko 80 eur sa taksama.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 16.01.2007. 22:08 ] @
@ako Bog da
Ja sam leteo par puta Wizz-om i mogu samo da prenesem pozitivna iskustva.. nikad nije bilo preterane guzve u avionu, osoblje maksimalno ljubazno, uvek sve bilo na vreme.. a cena ti je ta koju si platio, nema nikavih doplata... samo obrati paznju na dozvoljenu tezinu prtljaga.. pozz
[ ako Bog da @ 17.01.2007. 23:48 ] @
Odgovor je malo zakasnio tako da sam morao da skupim petlju(i vise novca) i krenem na put.
U svakom slucaju hvala na odgovoru!
Pozdrav!
[ Mishaetf @ 22.01.2007. 22:23 ] @
Pokushavam vec neko vreme da nadjem nacin da iz Beograda otputujem za Helsinki... Zna li neko kako jje moguce ovo izvesti, naravno nije neophodno da je low cost kompanija u pitanju...
poz
[ Demian @ 24.01.2007. 23:29 ] @
Kod mene u poseti su bile dve devojke iz Finske.

mozes da koristis GermanWings, Beograd-Bon potom Bon-Helsinki

mozes da odes vozom do Budimpeste pa koristis bilo koji lowcost kompaniju do Helsinkija (WizzAir, GermanWings)

mozes da stopiras (jedna od njih se tako vratila za 3 dana u Helsinki iz Beograda) naravno ovo podrazumeva evropski pasos

mozes da odes u ambasadu i pitas



[ Mishaetf @ 24.01.2007. 23:44 ] @
Hvala na brzom odgovoru!
poz
[ Ivic@ @ 15.02.2007. 22:45 ] @
Da li je neko imao iskustva sa ovim kompanijama na relaciji Budimpesta - London. Osim easyJet-a nisam nasao ni jednu.
[ Ivic@ @ 15.02.2007. 23:06 ] @
Nasao sam i wizzair ali su skuplji za 30% od easyJet-a, barem na toj relaciji.
[ somil @ 15.02.2007. 23:09 ] @
Provereno znam da iz Budimpeste za London pored EasyJet-a leti, jos, Wizzair i Air Berlin (preko Hanovera). Sa Wizzair-om sam leteo par puta i veoma sam zadovoljan. Sto se tice Air Berlin-a nisam nikad leteo, ali sam cuo (od ljudi koji jesu) da su ekstra kompanija.
[ Slobodan Miskovic @ 15.02.2007. 23:19 ] @
Imas jako lepe ponude iz Zadra koliko mi se cini, oko 45e povratna sa svim taksama.
[ MOSLER @ 16.02.2007. 00:44 ] @

Da li neko zna jel leti neka Low Budget avi kompanija za Holandiju, iz Srbije ili blize okoline??
[ ako Bog da @ 16.02.2007. 11:55 ] @
Wizzair leti od Budimpeste do Ajndhovena.
[ vukad @ 16.02.2007. 17:06 ] @
SkyEurope leti BUD-AMS
[ Slobodan Miskovic @ 16.02.2007. 18:26 ] @
http://www.whichbudget.com/.
[ MOSLER @ 16.02.2007. 18:43 ] @

Hvala :)
[ Ivic@ @ 18.02.2007. 23:06 ] @
Sad ostaje pitanje kako se prevesti do Budimpeste iz Beograda. Mislim na prevoz autobusom ili minibusom, molim za preporuku.
[ noreniou @ 19.02.2007. 20:17 ] @
Citat:
Ivic@: Sad ostaje pitanje kako se prevesti do Budimpeste iz Beograda. Mislim na prevoz autobusom ili minibusom, molim za preporuku.


pa najbolje je minibusom sa tvoje kucne adrese dolaze ljudi da te pokupe
al je onda i najskuplje oko 60 evra
pa imas i foru minibus iz sarajevske se ode oko 40ak
kao i bas sa autobuske oko 30
cene su povratne
[ Aleksacar @ 21.02.2007. 16:35 ] @
Niš -- Direktor niškog aerodroma "Konstantin Veliki" Radosav Radojković kaže da kontaktira sa pojedinim niskobudžetnim kompanijama.

Mi imamo kontakte sa pojedinim 'lou kost' kompanijama, ali praksa nas uči da ih ne imenujemo, pošto se dešavalo da one budu skrenute na neke druge aerodrome ili budu upozorene da od toga nema ništa", rekao je Radojković.

Prema njegovim rečima, Jat do sada nije pokazivao spremnost da dozvoli niskobudžetnim kompanijama da lete sa niškog aerodroma, već da je nacionalna kompanija jasno pokazivala svoj interes samo da bude pitana oko davanja dozvola drugim kompanijama koje su pokazale interesovanje da lete iz Niša.

Radojković je potvrdio da su početkom nedelje počeli razgovori čelnika "Konstantina Velikog" sa predstavnicima Jata o njihovim planovima vezanim za niški aerodrom, pošto je dosadašnje ponašanje nacionalne kompanije negativno uticalo na poslovanje niškog aerodroma.(B92)


Nadam se da ce biti nesto od ovog posla i da ce JAT pustiti na miru niski aerodrom da neometano posluje.
[ anon7994 @ 31.03.2007. 10:17 ] @
Germanwings uvodi novu liniju Stutgart - Beograd

---

Džermanvings-om i do Štutgarta

Beograd -- Nemačka niskotarifna aviokompanija "Džermanvings" najavila je da će od 24. maja uvesti liniju između Beograda i Štutgarta.

"Džermanvings" (Germanwings) će na toj liniji leteti tri puta nedeljno. Kako se navodi u saopštenju, najniža cena karte iznosiće 19 evra i letovi će biti svakog utorka, četvrtka i nedelje.

Nedeljom su oba leta pomerena za pola sata kasnije, što znači da je vreme poletanja iz Štutgarta 11.30, a iz Beograda u 13.45, dodaje se u saopštenju.

Germanwings leti i na relaciji Keln - Beograd cetiri puta nedeljno.
[ Janmix @ 24.01.2010. 22:12 ] @
Jel ima nseto novo na ovu temu? Sada po ukidanju viza, koja jeftina avio kompanija leti iz Srbije ka EU ili dalje
[ DusanSukovic @ 25.01.2010. 13:47 ] @
Flyniki, a i valjda je wizzair u pregovorima da leti
[ anon7994 @ 28.01.2010. 23:57 ] @
Citat:
Janmix: Jel ima nseto novo na ovu temu? Sada po ukidanju viza, koja jeftina avio kompanija leti iz Srbije ka EU ili dalje :D


Sledeće niskobudžetne aviokompanije lete ili planiraju da uvedu letove za Beograd:

Germanwings (www.germanwings.com) - Keln, Štutgart
Niki (www.flyniki.com) - Beč (od 1. februara)
Norwegian (www.norwegian.no) - Oslo (tokom cele godine), Štokholm (leti)
Wizz Air (www.wizzair.com) - London Luton (od 1. juna)

Pored ovih, mnoge aviokompanije su povećale broj letova ka Beogradu, a sledeće aviokompanije su uvele ili uvode nove linije za Beograd:

Adria Airways (www.adria.si) - Ljubljana (od 1. marta)
Aegean Airlines (www.aegeanair.com) - Atina
airBaltic (www.airbaltic.com) - Riga (od 5. maja)
Cimber Sterling (www.cimber.com) - Kopenhagen (od 30. marta)
Malev (www.malev.com) - Budimpešta
Spanair (www.spanair.com) - Barselona (od 30. marta)
TAROM (www.tarom.ro) - Bukurešt

[Ovu poruku je menjao [email protected] dana 29.01.2010. u 01:13 GMT+1]
[ anon7994 @ 29.01.2010. 00:13 ] @
Sledeća niskobudžetna aviokompanija leti iz Niša za Forli (http://en.wikipedia.org/wiki/Forl%C3%AC) u Italiji: Windjet (www.volawindjet.it)
[ vukad @ 29.01.2010. 06:42 ] @
Izgleda da Norvidžan neće leteti za Stokholm ovog leta.
[ DusanSukovic @ 03.02.2010. 16:00 ] @
http://www.b92.net/biz/vesti/s...02&dd=03&nav_id=408615
[ DusanSukovic @ 05.02.2010. 15:15 ] @
http://wizzair.com/about_us/news/default.asp#wizen042


Citat:

Wizz Air, the largest low fare – low cost airline in Central and Eastern Europe announced at a press conference today that it would enter the Serbian market by opening two new routes from Belgrade, as early as Summer 2010. The initial network will include services to Dortmund and London Luton from 12 June and 24 July respectively.
[ papu @ 14.02.2010. 11:26 ] @
Da li neko moze da mi kaze da li karte od Flyniki sa cenama na sajtu ukljucuju aerodromske takse i sve ostale poreze i dazbine ?
Probao sam rezervaciju ali je nisam obavio do kraja i posle prvog koraka mi daje dodatni iznos od 15 eura za Service Charge. Da li je to aerodromska taksa ?
Interesuje me let do Beca i od Berlina do Beograda.

Izvinjavam se ako je na ovo pitanje suvise vec odgovoreno ali nikako nisam naisao na konkretan odgovor.
[ vladorr @ 14.02.2010. 12:50 ] @
Citat:
papu: Da li neko moze da mi kaze da li karte od Flyniki sa cenama na sajtu ukljucuju aerodromske takse i sve ostale poreze i dazbine ?
Probao sam rezervaciju ali je nisam obavio do kraja i posle prvog koraka mi daje dodatni iznos od 15 eura za Service Charge. Da li je to aerodromska taksa ?
Interesuje me let do Beca i od Berlina do Beograda.

Izvinjavam se ako je na ovo pitanje suvise vec odgovoreno ali nikako nisam naisao na konkretan odgovor.


Ta cena koja se pojavi na kraju prve stranice pri rezervaciji je ukupna tj. definitivna. Tu su uključene sve takse, uključujući i aerodromske, servisne itd.. Jedino se iznos može povećati ako na zadnjoj strani rezervacije čekiraš neke dodatne usluge (putno osiguranje, rent a car isl.)
[ Nabukodonosor @ 30.04.2010. 13:51 ] @
Jel moze neko da mi predlozi neki sajt neke low-budget kompanije, jer bih trebao drugaru da nadjem nesto, posto ide za Nemacku, pa bi rezervisao kartu kod neke takve kompanije. Sta je najpovoljnije za Nemacku, iz Srbije naravno?
[ Srdjan Marinkov @ 30.04.2010. 19:23 ] @
Citat:
vladorr: Ta cena koja se pojavi na kraju prve stranice pri rezervaciji je ukupna tj. definitivna. Tu su uključene sve takse, uključujući i aerodromske, servisne itd.. Jedino se iznos može povećati ako na zadnjoj strani rezervacije čekiraš neke dodatne usluge (putno osiguranje, rent a car isl.)

ja, ipak, mislim da je ta cena koja izađe na kraju samo obaveza prema kompaniji, a da se dodatno plaćaju aerodromske takse.
jel ima nekog ko je leteo sa ovim low-budget kompanijama pa da može da nam kaže iz prve ruke?
[ Dexic @ 30.04.2010. 23:48 ] @
@papu, ako ne kaze "including taxes" onda nije krajnja ;) (uvek smatraj da ce pokusati da te zeznu)
Service Charge je doduse obicno zadnja stavka i kad nju dodaju nema nista dalje, ali nije pravilo (to je taksa za izdavanje tiketa online - citaj "nizasta").

@Nabukodonosor, jedino Germanwings valjda leti za Nemacku, konkretno Keln (aerodrom je povezan direktno na Die Bahn, za razliku od skoro svih low-cost aerodroma).
Sumnjam da mozes naci jeftinije od toga...

Ali moras da juris stalno, i za sve termine da trazis karte i na GW i na JAT-u, da bi nasao nesto jeftinije. Drug je vec nekoliko puta uhvatio za 80-120e kartu na GW, ali je jurio mesecima unapred.

EDIT: pardon, i Wizzair ima low-cost do Dortmunda, ali tek od 12. juna. Doduse cela karta sa taksama izadje <40e.
(Dortmund je jako mali aerodrom, ali ako ti je neko blizu ili mozes da se snadjes, odlican izbor)

[Ovu poruku je menjao Dexic dana 01.05.2010. u 00:58 GMT+1]