[ basic10 @ 17.11.2006. 23:09 ] @
Dakle imam problem sa kombijom T4 2.4D 1992 god.
Kad je bili prije par dana malo hladnije vrijeme kombi nece da upali.
Pregledao sam grijace bili su ispravna Bospumpa mi je malo pustala naftu i tako da sam je dao u Boschservis da je prepakuju i nastimaju.
Tako isto i dizne.Kad je zavrsio bosch servis to htio sam to da ugradim i neko djavo me natera da izmjerim kompresiju.
Kad sam izmjerio imo sam sta vidjeti 22bar najveci za ostale da nepricam.
Raspakujem ja taj motor i odradim sve u njemu (znate vec sta) i kad sam sve spakovo izmjerim na hladno kompresiju bilo je 32 prosjek
Smontiram tu bospumpu i zubcastiremen velika kao i mali.
radilicu sam stavio na MT gledajuci kroz otvor na mjenjacu,bregastu sam stavio u polozaj pomocu lenijara kojeg imam original za ovaj tip motora.Bospumpu je tacno na oznakama(2remen mali) i sad kad sam sve ozracio nece da upali nikako.
Neke oznake su bile na zamajcu ofarbane zutom bojom, ne znam zasto ali nije bas blzu te oznake koja e normalna.Mozel se desiti da je covjek koji je mjenjo lamenu(tj citavo kvacilo) pogresno stavio zamajac pa mi ovamo pokazava pogresnu Mrtvu tacku 1 klipa.
Kako da ja kad izvadim diznu da nadjem tu mrtvu tacku tj tacku paljena pomocu neceg sto cu ugurat u otovr gdje se dizna zateze.
Jeli 1klip mora da bude skroz gore ili vec da krece u preme dole ili na sredini(mozeli mi neko to bolje objasniti
Sad kako mi remenje stoji sve je na tackama kako treba ali nece da upali.

Mozel iko pomoci valjda sam dovoljno opiso svoj problem

Hvala unaprijed
[ gorcilo @ 17.11.2006. 23:33 ] @
GMT mozes naci tako sto ces videti po ventilima,onaj klip koji je na paljenju ima ventile koji su zatvoreni znaci izmedju ventila i klackalica imas zazor,znaci taj klip je na paljenju.Tada treba bosh pumpa da baci gorivo a to ces videti tako sto ces motor okrenuti rucno skinuti pre toga cev koja dolazi do dizne i treba da baci malo nafte napolje.
kod rotacionih pumpi nemam neka velika iskustva radio sam linijske,i kod njih linijskih obicno je zutom bojom na zupcaniku oznaceno paljenje kod 1 cilindra.Videcu i na autodati ako ima tvoj motor i poslacu ti sliku uzubljavanja pumpe.
Srecno.
Inace zamajac se ne moze postaviti pogresno jer je obicno fabricki odredjeno da ga mozes ustrafiti samo u jednom polozaju.
GMT mozes naci i pomocu necega sto ces ugurati u rupu koja ostaje u cilindru kada izvadis diznu.Uguras unutra neku zicu ili nesto slicno srafciger ili sta vec i sve dok to nesto ide na gore dok okreces motor okreces i daljesve dok klip ne dodje u najvisu tacku posle cega se vraca nadole kada srafcigeer ili zica koju si stavio ne ppocne da se krece nadole.Toada je klip u gornjem polozaju.
Inace trreba da dizna baci mlaz nesto pre te gmt to ti je predpaljenje.
[ basic10 @ 17.11.2006. 23:40 ] @
znaci kada zica koju sa stavio krene prema gore (klip ide na gore GMT i kad dodje na vrh jeli tada treba da bude na oznaci na otvoru na mjenjacu) Kod mene trenutno klip krene prema dole i tad je na oznaci na mjenjacu tacno na liniji.??? nesto mi tu nije jasno
[ gorcilo @ 18.11.2006. 06:08 ] @
Treba da zica bude u gornjem najvisem polozaju i tada treba da se poklopi sa tackom na zamajcu.A ako okreces motor posle te tacke treba da ide nadole.Obicno na zamajcu ima jedna veca tacka a ne linija.
[ basic10 @ 19.11.2006. 21:27 ] @
jeli ovako treba
[ gorcilo @ 20.11.2006. 01:39 ] @
Tako bi trebalo da se poklope te dve strelice i tada treba da ti je 1 klip u GMT na paljenju.Daj mi godiste i da ti skinem uzubljavanje sa autodate.
[ basic10 @ 20.11.2006. 08:34 ] @
1992 god AAB motor 57 kw
na mojoj dati piste da treba da bude izmedju OT slova eto pogledaj
[ gorcilo @ 20.11.2006. 16:05 ] @
Da to je to imas crticu koja je bas negde izmedju OT i ona treba da se poklopi sa strelicom.Kazi mi da li motor daje znak da hoce da upali?cini mi se da si ga pravilno uzubio ali ako si radio generalku trebas da nastelujes i ventile a kod bosh pumpe imas fintu da mozda pogresis celih 180 stepeni pa umesto da ti je klip na paljenju on je na izduvavanju a cim su ventili otvoreni
ne mozes nikako upaliti auto.
[ basic10 @ 20.11.2006. 21:41 ] @
problem je bio u bospumpi koje je bila pogresno uzubljena sad je sve ok

hvala ljudi
[ gorcilo @ 20.11.2006. 21:58 ] @
Da li si bosh pumpu okrenuo za 180 stepeni?
[ basic10 @ 23.11.2006. 19:53 ] @
nije 180 vec 90 ne znam zasto ali uopste se neslaze sa sa oznakama ali radi i fino pali bas kako treba