[ stefanbg @ 03.12.2006. 13:18 ] @
Znaci skoro sam uzeo Ford Fiestu 1.3 1998
Za sada ide OK. Ali kada je malo hladnije vreme bas dimi dosta beli dim iza mene ostaje.
Ulje posle prednjenim 3000 km je spalo na sredinu izmedju MAX i MIN sto znaci da je potrosio.
Tecnost za hladjenje ne trosi ali posto je antifriz crven sada posle 3000 km primecujem da je boja malo zamucena . Nije vise tako crvena. Kada podignem sipku meraca ulja i dam gas ne vidim nikakav dim. To bi valjda trebalo da znaci da ne duva. Da li da prodajem auto. Ne primecujem nista sem belog dima i potrosnje ulja bilo je na MAX evo sada je na polovini posle 3000 km .
[ deki45 @ 03.12.2006. 14:24 ] @
Ne panici sve je to OK i normalno...
[ pctel @ 03.12.2006. 14:24 ] @
Pa u redu je to, kad dodje na min menjaj ulje. Sto se boje antifriza tice i to je u redu, tacnije, dobro je da uopste podseca na crvenu posle 3000 km.
[ vsi @ 03.12.2006. 14:35 ] @
NEbih da te plasim, ali beo dim znaci lose sagorevanje, e sada to moze biti i da je gorivo lose(retko, ali moze), a i znak istrosenosti komponenata motora.
[ deki45 @ 03.12.2006. 14:48 ] @
A moze da bude i obicna kondenzacija...
[ vsi @ 03.12.2006. 14:53 ] @
Pa ne kazem, moze da bude da voda pada, i reaguje tako.Ali i ne mora..
[ stefanbg @ 03.12.2006. 16:02 ] @
U dosadasnjoj voznji nisam primetio nikakve lose znakove. Resio sam da postavim ovu temu jer sam isao par puta u servis i menjao delove, nista specijalno ( kablovi, diskovi i ostale tekuce stvari tipa kais PK kais itd ) i cene za FORDA kao i za ruke su za moj budzet prilicno visoke. Kada sam ugledao taj beli dim i video kako se ulje potrosilo nije mi se pricalo ceo dan. Mislim se samo mi fali sada jos neki veci kvar pa da bankrotiram. Razmisljam se da ga udam, jer ako me saceka neka veca popravka ...
Ne razumem se preterano u automobile. Pazim redovno na tecnosti i stari koje mogu golim okom da uocim ili cujem.
Evo moj problem se nastavlja i danas.
Znaci

Konstantno dimi kada je malo hladnije ( cak i kada je temp 10 stepeni. ) pogotovo na leru
Ulje je spalo na sredinu
Kada pogledam nakon voznje zadnji lonac tacnije auspuh na njemu se nalazi malo vode, vlage ili sta je to vec
Drugih indikacija nema

Proverio sam
Ulje deluje dobro, boja nije katran vec opet nesto izmedju :)
otvorio sam prelivnu posudu za vodu i turirao nikakvi se baloncici ne pojavljuju
podigao merac za ulje takodje turirao ne vidim da duva

Ne znam ljudi zato vas i pitam. Citao sam neke ranije forume, pa sam zakljucio da moze da bude NISTA ali i
dihtung glave, gumice ventila, sagorevanje, kondez, lose gorivo .... itd
Na zalost meni nema mira a bolje vas da pitam nego da odem u servis pa da oni nagadjaju tako sto ce da mi vrsljaju po motoru i to zestoko naplate . Hvala ljudi unapred i nadam se da ce me auto sluziti posto sam ga polovnog uzeo na kredu.
[ icobh @ 03.12.2006. 16:20 ] @
Citat:
pctel: Sto se boje antifriza tice i to je u redu, tacnije, dobro je da uopste podseca na crvenu posle 3000 km.

Nebih se baš složio! Kad sam ja kupio auto, na satu je bilo 124.000km, u njemu je bio antifriz crvene boje, bistar kao suza, takav je i danas, kap ga nehvali, a prešao sam do dana današnjeg 83.000km...
[ deki45 @ 03.12.2006. 21:08 ] @
Obican kondenz u auspuhu,nista cudno kad je hladnije i vlazno vreme.Proveri samo kada su ti stelovani ventili,oce to na toj Enduri
[ vsi @ 03.12.2006. 21:10 ] @
Ma sta da ti kazem, nemoj se nervirati jer materijalne stvari odu i dodju, a zivot ti je samo jedan.Ko sto ti vec rekoh moze da bude nista, jebiga svakom autu se vidi malo belog dima, nego vidi onaj cep na motoru ima li tragove belog?
[ burner @ 03.12.2006. 21:57 ] @
Nemoj da se nerviraš, beli dim je posledica kondenzacije (koja je posebno izražena ako voziš na plin) i NORMALNA je pojava kada je napolju hladnije. Ako ne duva na meraču ulja, onda je sve što se tiče karika OK. Kada propadnu gumice ventila, vidi se plavičasti dim pozadi, bez obzira na spoljnu temperaturu. Ako ti ne opada nivo rashladne tečnosti, sve je OK (rashladni sistem). Ako nema naslaga na poklopcu ulja (gde dolivaš ulje), takođe je sve OK (ne meša vodu i ulje).
[ millko @ 03.12.2006. 23:41 ] @
bijeli dim u hladim uvjetima je ok,receno je gore vec.samo vozi
[ HoT_Steppa @ 04.12.2006. 00:25 ] @
Koje ulje koristis?
[ bakara @ 04.12.2006. 00:33 ] @
Ma teraj to nije mu nista, verovatno si vozio neki stariji auto pa nisi navikao da trosi ulje, ovi noviji svi trose. Kazu da je to zbog koncepcije motora.
U pocetku sam se i ja tako brinuo za moju fabiu i sve redom pitao i svi me gledali ko ludaka, novi motori znaju da potrose po litar ulja na 1000km i do toga se smatra za normalnu potrosnju...

Ako bas hoces da budes 100% siguran, teraj ga da ti izmere kompresiju.
[ Devious @ 04.12.2006. 07:18 ] @
istina, mada cudno, zar ne bi noviji auti trebali trositi manje ulja?
[ HoT_Steppa @ 04.12.2006. 08:56 ] @
Novi motori (narocito visoko turazni tipa Audijevi) su niskofrikcioni, njima fabrika propisuje da trose ulje i to je normalno.
Ja sam ovde pitao koje ulje koristis jer je dosla zima, mozda imas redje ulje za koje je sasvim normalno da se trosi vise u zimskom periodu. Proveri koje ulje imas i ako je doslo vreme za zamenu (a preporucuje se zamena pred zimu). Ako imas ful sintetiku 10w50 ili 5w50 stavi polusintetiku 10w40 (recimo Mobil super S) ili cak mineralno neko brendirano tipa Mobil Super M 15w40, pa promeni na prolece ako predjes do 5-7 000 km.
[ indicator1 @ 04.12.2006. 08:59 ] @
Ako te toliko brine potrosnja ulja, promeni tip ulja koje sipas. Bilo je i ranije slucajeva da sa jednom vrstom auto trosi ulje a sa drugom ne. Postuj gradaciju ulja koju je proizvodjac automobila preporucio. Ako imas izbor, probaj sa guscim uljem, (npr umesto 10W40 probati 15W40).
[ bakara @ 04.12.2006. 10:19 ] @
Mislite da se gusce ulje manje trosi od redjeg i da se mineralno ili polusinteticko manje trosi od sintetickog? Naravno na novijim tipovima automobila!
Bas me zanima, neka neko pokusa da odgovori.
[ stefanbg @ 04.12.2006. 10:57 ] @
Koristim British Petrol VISCO 10W40 ta gradacija je i propisana.

Ne znam ljudi valjda ce da sluzi. On ide. Mada me i dalje brine kud se dede toliko ulje.

Sipano je pre samo 3. meseca ( cuo sam i ja da ga valja promeniti pred zimu ), platio sam cini mi se 450 din po litru.
Od tada presao 3.200 km i ulje je sa max doslo do sredine .
Ne znam da li da to napominjem osecam se glupo ali prethodni vlasnik je koristio 15W40 ( mada mi deluje kao da to nikakve veze nema )

Sada cu morati da se tripujem i redovno zavirujem pod haubu prateci ulje. Cini mi se da mi nista drugo ne preostaje.
Neko je komentarisao kako mu auto Fabia trosi ulje i kako su ga svi bledo gledali. Meni su u servisu rekli da garantuju za ovo ulje i da ga preporucuju kada je Ford u pitanju i da je ciklus na koji se menja nikako manje od 8.000 km .

Ako ga ja menjam posle 3.500 km onda VESELO
[ HoT_Steppa @ 04.12.2006. 11:24 ] @
Ford trazi kvalitetna ulja, polusinteticka ili sinteticka, a ako je dosta presao moze i mineralno ali neko kvalitetno. Ako je prethodni vlasnik sipao mineralno 15w40 (samo neko krsh) mogao je malo da osteti motor, ako je brendirano nije mogla da bude veca steta. PREPORUCUJE se zamena bilo kog ulja 5 (mineralno, polusinteticko)-8 000 km (ful sintetika) i obavezna zamena filtera kod svake zamne ulja jer se najgore ulje skuplja u filteru, a samo zamenom ulja a ne i filtera to ulje ostaje opet u motoru.
Stefane probaj 15w40 recimo Mobil super M, odlicno ulje a nije ni skupo oko 280-300 din/l za ovu zimu pa uporedi potrosnju. Ako je manje, ostani na njemu. Motor ti je verovatno dosta presao i sasvim je normalno iz zbog toga da pocne pomalo da trosi ulje. Jos jednom, to je sasvim normalno. Razlika izmedju min i max je oko pola litra tako da 250 ml na 3500 km nije mnogo.
[ Arnold Layne @ 04.12.2006. 11:27 ] @
Ma pusti to sta ti oni kazu. Ja placam ulje isto toliko (Valvoline) pa ga menjam na 4-5000 ili 6 meseci (sta dodje pre), pod obavezno. To je stvarno minimum koji mozes da uradis za svoj auto. A i vrlo je jeftino kada pogledas koliko znaci. Neko ce ti reci da sa pojedinim sintetickim uljima mozes da predjes i po 20-30k kilometara a sa nekim mineralnim po 7-8k, ali ja zaista ne bih zeleo to da isprobavam. Vec posle 4000 osetim kako motor za nijansu malo drugacije radi, drugacije se cuje i vibrira. Kada zamenis ulje, ono milina:)

Ulje menjam sam (sto bi preporucio svakome), tako da racun izadje oko 1800 dinara sa filterom i pola sata posla. Ne znam za tvoj Ford, ali na Toyoti ulje mozes da zamenis bez kanala i dizalice, tako da mi jedino treba ravna povrsina... Toliko para potrosim na benzin za nedelju dana i stvarno mislim da to nije nikakav trosak, a velika korist.


P.S. Mislim da to nije slucaj kod tebe, ali znam da potrosnja ulja zavisi i od nacina voznje. Meni se ulje uopste ne trosi, ali kada sam bratu jednom pozajmio kola - uspeo je da sagori cca 1/2 litre za 20 minuta zato sto ga debil vozi na crvenom (gas do daske, pa polako pusta kvacilo). To ubija motor i trosi ulje k'o ludo.

Pozdrav
[ bakara @ 04.12.2006. 11:32 ] @
Ja sam pomenuo fabiu, ona mi potrosi vise od pola litre na 4000km i kazem ti da to nije nista, sve zavisi i koliko ga gazis...
A to sto ti garantuju u servisu zato ulje ne znaci i to da ne treba da kontrolises ulje i dolivas po potrebi.
Ulje ne moras menjati na 3500km, ja ga recimo menjam na 6000km, ti mozes i na 10000km, a do tada kontrolisi, dolivaj i gledaj da ga uvek bude dovoljno...
U ostalom pitaj u servisu, siguran sam da ce ti reci isto sto i meni...
[ stefanbg @ 04.12.2006. 12:01 ] @
Hvala na iscrpnom odgovoru. Verovatno cu da probam to ulje. Neki mi jos sugerisu da probam Fordovo ulje. Ima ga u nekim prodavnicama za Fordove delove.

Posto Fiesta nema 6 cifru ( merac predjene kilometraze ) ne mogu da utvrdim koliko je presla. Tako da na satu stoji
06.000 km ( to moze da bude 106 a moze da bude i 206.000 km ) ko ce ga znati.

Pregledao sam i poklopac za ulje, nema niceg belog niti nekakvih drugih znakova.

Hvala svima u svakom slucaju, verovatno sam smorio i u nekoj drugoj zemlji bi mi rekli sta bre oces auto 9. god a da ti radi besprekorno menjaj debilu...ali posto je ovo Srbija auto od 9. god se smatra novim - na zalost tako i na na njega gledam.
[ HoT_Steppa @ 04.12.2006. 15:01 ] @
Kad si vec pomenuo chep, pogledaj ispod njega da li je zapusen skorelim uljem. Ako jeste, skini i ocisti u benzinu ili u nekom drugom sredstvu za rastvaranje masti. To moze da ti napravi velike probleme, tj. mogu da ti propiste semerinzi, i da ostetis remenicu radilice. To se meni desilo.