|
[ PoisonTree @ 07.12.2006. 20:41 ] @
|
Suprug i ja smo odlucili da kupimo toyotu yaris i imamo dilemu oko motora.
1. Terra 1000cm3
2. Luna ( u odnosu na terru ima klimu, bocne jastuke i podizace ) 1300cm3
Razlika u ceni je 2000eur. Dodatna oprema Lune nam nije toliko bitna koliko je bitan motor.
Pitanje: da li je za 30ak km dnevno po gradu (Beograd) i 1-2 izlaska na autoput mesecno ( oko 500km2 skupa ) vredi uzimati jaci motor od 1300cm3 i dati 2000 eur vise!? Kakva su vasa iskustva sa Toyotinim motorom od 1000cm3?
Molim iskustva (ne)zadovoljnih vlasnika ovog modela.
|
[ Miroslav Jeftić @ 07.12.2006. 21:03 ] @
Zbog dodatne opreme bih uzeo jači model (klima i vazdušni jastuci), ali zbog motora ne.
[ Nebojsa Milanovic @ 07.12.2006. 21:22 ] @
Yaris je odličan auto i po mnogoma najbolji u klasi.
Lično, ako bih uzimao Yarisa, opredelio bih se za dizel motor od 1364 kubika, 90 KS.
Ali u toj klasi, mrvicu pre Yarisa bih uzeo Corsu sa motorom od 1242 kubika i 90 KS, najviše zbog ozbiljnijeg spoljnog izgleda, ali i unutrašnjosti.
[ bakara @ 07.12.2006. 21:25 ] @
Ja preporucujem LUNU jer pored boljeg i jaceg cetvorocilindricnog (u odnosu terina 3 cilindra) motora vi u stvari dobijate gratis tu dodatnu opremu.
A klima sigurno vredi, mozda vam sad i nije bitna, ali kad budete kupovali sledeci auto necete ga hteti bez klime...
Citat: PoisonTree:
Pitanje: da li je za 30ak km dnevno po gradu (Beograd) i 1-2 izlaska na autoput mesecno ( oko 500km2 skupa ) vredi uzimati jaci motor od 1300cm3 i dati 2000 eur vise!?
Pa realno ne vredi, ali vi to dobijate kao ceo paket, tako da ipak vredi, uz to jaci motor znaci sigurniju i zabavniju voznju, a dodatna oprema ce vam doprineti tome da vam auto kasnije dosadi, a i bicete zadovoljniji sa njim...
[ ilkebgd @ 07.12.2006. 22:13 ] @
Svakako da je bolja ta druga verzija, sto zbog motora sto zbog opreme, ali mislim da ta razlika ne vredi bas 2000 evra...
jeste yaris dobar i jeste da ja cenim toyotu, ali njega nikad ne bih kupio. corolla, avensis i ostali su sasvim neka druga prica. mnogo je mali i iako je prostor maximalno dobro iskoriscen nije to to. pogotovo je to platio gepek. dalje prednji kraj mu je ruzan, instrumenti su ponovo na sredini komandne table sto je po meni ocajno resenje, a dok se ne naviknete moze biti i opasno. dalje, ma koliko bili dugotrajni tojotini motori uvek je ipak bolje uzeti 4-cilindras nego 3-cilindricni motor. mislim da mu je i cena previsoka. ja bih u toj klasi kupio ipak neki drugi auto.
[ PoisonTree @ 07.12.2006. 22:14 ] @
Sto se tice nekih udobnosti npr. centralna brava, podizaci, metalik boja i sl. to nam nije bitno. Nama je bitnija sigurnost i iz luna paketa bi mi jedino nedostajali bocni jastuci. Mene samo zanima da li je motor od 1000 kubika dovoljno jak za nase povremene izlaske na autoput i voznju od maksimalno 120km/h Da li ce se motor "muciti" pri toj brzini? Nemamo neka tehnicka znanja, ali planiramo da se obrazujemo :)
Nasa ravnodusnost prema komforu dolazi otuda sto smo vozili ladu i nama sve sto nije rusko je apsolutno udobno :)
[ vsi @ 07.12.2006. 22:18 ] @
Gledaj sve zavisi koliko se vas vozi u vozilu, ali mislim da je 1000 kubika malo, nebi bilo lose imati taj od 1300 kubika, a ni ti vazdusni jastuci nisu na odmet.E sada klima pa to ti i ne teba, ako neces ici na dalja putovanja.
Realno taj paket ne vredi 2000 eura
[ ilkebgd @ 07.12.2006. 22:41 ] @
Yaris terra 1.0 (3 cilindra) sa troja vrata kosta 10.900 evra. ima 69 KS pri 6000 o/min na masu od 1000 kg. max. brzina po fabrici 155 km/h, 0-100 za 15,5 s. Dakle svakako da brzina od 120 km/h (pogotovo ako je opterecen sa dosta putnika i prtljaga) jeste dosta veliko naprezanje za ovaj motorcic.
Hyundai Getz 1.4 (4 cilindra) sa 5 vrata kosta 10.931 evro. razvija 97 KS pri 6000 o/min. max. brzina 170 km/h, 0-100 za 11,2 s.
Hyundai Accent 1.4 (isti motor,) kosta 11.010 evra.
Ja bih na vasem mestu za gotovo isti novac kupio Accent koji je daleko ozbiljniji automobil od Yarisa. No, cak je i Getz bolji izbor po meni... jedino je koliko znam Yaris u prednosti jer ima 1 zvezdicu vise na crash testu. mada je i to pod znakom pitanja jer je EuroNcap testirao prvu verziju Getza, a ne ovu novu koja je malo modernizovana, moguce da je napravljeno i neko poboljsanje u pogledu pasivne bezbenosti...
Za Accenta ne znam ni da li je testiran, ali mislim da je svakako bezbedniji od Yarisa, cak i da dobije "samo" 4 zvezdice. jednostavno, veci i tezi auto je uvek bezbedniji od mnogo manjeg koji ima jednu zvezdicu vise. dok Yaris ima 980 kg, Accent ima 1313, sto je bitna razlika od oko 30%.
Laicki receno Glavni EuroNcap test podrazumeva udarac automobila u prepreku, a ne sudar dva automobila. i onda se nakon udarca utvrdjuju povrede lutaka koje u sebi imaju ugradjene brojne senzore. ali znate u cemu je "prevara"? u realnom zivotu u najvecem broju slucajeva dolazi do sudara izmedju 2 vozila a redje se vozilo zakuca u cvrstu i nepomicnu prepreku. posto je masa ova dva vozila razlicita za 30% onda ce toliko procenata biti razlicita i njihova kineticka energija koju poseduju u momentu sudara (m*v na 2)/2. to dalje znaci da bi u realnom zivotu u slucaju sudara ova dva vozila gore prosli putnici u yarisu iako on ima jednu zvezdicu vise.
[ bakara @ 07.12.2006. 23:03 ] @
Citat: ilkebgd: Svakako da je bolja ta druga verzija, sto zbog motora sto zbog opreme, ali mislim da ta razlika ne vredi bas 2000 evra...
Ja bih rekao da vredi, jer je razlika u ceni samo zbog motora (motor 1.3 je skuplji 2000e) ne racunajuci klimu, podizace, to je bonus!
E sad to sto je toyota skupa, i sto kosta koliko kosta to je za neku drugu temu....
A ako vec hocete da predlazemo druge automobile mislim da je grande punto best buy od novih automobila!
[ bakara @ 07.12.2006. 23:05 ] @
Citat: PoisonTree: Sto se tice nekih udobnosti npr. centralna brava, podizaci, metalik boja i sl. to nam nije bitno. Nama je bitnija sigurnost i iz luna paketa bi mi jedino nedostajali bocni jastuci. Mene samo zanima da li je motor od 1000 kubika dovoljno jak za nase povremene izlaske na autoput i voznju od maksimalno 120km/h Da li ce se motor "muciti" pri toj brzini? Nemamo neka tehnicka znanja, ali planiramo da se obrazujemo
Nasa ravnodusnost prema komforu dolazi otuda sto smo vozili ladu i nama sve sto nije rusko je apsolutno udobno
Ovo mislite sad, dok ste vozili ladu, verujte da ce vas toyota razmaziti i da ce te pozaliti sto ne kupiste klimu i jaci motor...
A sledeci auto kad budete kupovali necete uzimati ni u razmatranje ako nema ono sto je toyota imala...
[ Nebojsa Milanovic @ 07.12.2006. 23:12 ] @
Ljudi, nemojte mešati Yaris i getz, razlika je velika.
Yaris vredi svaki evro u bilo kojoj verziji.
120 na autoputu nije nikakvo opterećenje za trocilindrični motor u njemu, veći su problem preticanja....
Kažem najveće, zapravo jedine mane na Yarisu su spoljni i unutrašnji izgled, i ako vam to ne smeta - to je pravi auto za vas, čak i u najjeftinijoj verziji
[ cozmo_im @ 08.12.2006. 09:04 ] @
Ne znam kako da se izrazim... a da budem kulturan:)
Salim se, Yaris je AVION za Getz, Accent i slicne automobile. Hyundai jeste da pravi odlicne automobile sa povoljnom cenom... ali, uvek ima jedno veliko ALI.
A to je da je Yaris sa motorom 1.3 trenutno prvi na listi svugde u svetu kao najbolji i najpouzdaniji mali automobil. Pri tom, bezbednost je na mnogo vecem nivou nego god Accenta (cak i novog modela) i Getza. Inace, Yaris ima vise mesta od Getza. Pobajte da stavite decija kolica u Getza pa cete videti na sta mislim. Nije samo "zapremina" gepeka bitna vec i kako je taj gepek, recimo, organizovan. Drugo, Yaris je za klasu udobniji i tisi i zivahniji (mislim na 1.3) od Getza 1.4 recimo. Materijali i sveukupna izrada su daleko kvalitetniji. A novi Yaris meni izgleda i iznutra i spolja lepse od Getza - modernije i atraktivnije. A utisak u voznji je...hm... kao da vozis mali sportski djavo. Getz je malo penzionerski auto.
Elem, cak i da vam se ne svidja izgled Yarisa, on je trenutno najpouzdaniji mali auto koji se moze naci na trzistu. Pri tom, uskoro ce Toyota davati garanciju na 6 godina, pa vi vidite...
Birajte: pouzdanost, izdrzljivost, vecnost maltene u odnosu na izgled i par dodatnih sitnica u opremi. Uvek biram ono prvo.
Dakle, moja preporuka, Yaris 1.3
[ cozmo_im @ 08.12.2006. 09:15 ] @
Citat: ilkebgd: Za Accenta ne znam ni da li je testiran, ali mislim da je svakako bezbedniji od Yarisa, cak i da dobije "samo" 4 zvezdice. jednostavno, veci i tezi auto je uvek bezbedniji od mnogo manjeg koji ima jednu zvezdicu vise. dok Yaris ima 980 kg, Accent ima 1313, sto je bitna razlika od oko 30%.Laicki receno Glavni EuroNcap test podrazumeva udarac automobila u prepreku, a ne sudar dva automobila. i onda se nakon udarca utvrdjuju povrede lutaka koje u sebi imaju ugradjene brojne senzore. ali znate u cemu je "prevara"? u realnom zivotu u najvecem broju slucajeva dolazi do sudara izmedju 2 vozila a redje se vozilo zakuca u cvrstu i nepomicnu prepreku. posto je masa ova dva vozila razlicita za 30% onda ce toliko procenata biti razlicita i njihova kineticka energija koju poseduju u momentu sudara (m*v na 2)/2. to dalje znaci da bi u realnom zivotu u slucaju sudara ova dva vozila gore prosli putnici u yarisu iako on ima jednu zvezdicu vise.
Ovo apsolutno nije tacno. Yaris je na svim crash testovima prosao daleko bolje cak i od vecih automobila. Uopste masa nema blage veze sa tim, vec kako je napravljena i proracunata bezbednost na malom automobilu. Dovoljno mi je sto sam na DSF-u gledao testove direktnih sudara raznih automobila (na 70km/h). Da ne kazem kako se Accent izlomio (sedista poletela nazad skroz, tj. pukla su napola i ode kicma) u odnosu na Yarisa kome su sedista ostala na mestu i putnik je bio sacuvan, dok je u Accentu dobio teske telesne povrede vrata recimo. Testirali su direktan sudar, bocni sudar, udarac u prepreku, padanje sa 1,5m visine, prevrtanje. Najbezbedniji je, naravno, bio Yaris, zato je svugde u vrhu u gotovom celu svetu. Toyota ima daleko bolju aktivnu i pasivnu bezbednost od bilo kog Hyundaija.
EuroNcap je najbolji test, mnogo realniji od svih ostalih... novi Yaris ima 5 zvedica:
"New Toyota Yaris achieves 5 stars in Euro NCAP tests
Toyota's compact car achieves 35 points for adult protection
Best ever Euro NCAP adult occupant protection score for Toyota
Equipped with the segment’s first driver knee airbag
Minimal Intrusion Cabin System provides efficient impact energy dispersion
The new Toyota Yaris has been awarded a 5-star safety rating and 35 points for adult protection in the latest round of Euro NCAP safety tests.
The 35 points for adult protection is simultaneously the highest score ever for a Toyota car. In addition, the new Yaris scored 2 stars in pedestrian protection and 3 stars in the child protection rating.
Building class-leading safety into compact cars, like the new Toyota Yaris, is a significant engineering challenge due to their compact body size and very short front overhang. This 5-star result is a recognition of the high levels of safety Toyota is committed to provide to its customers.
Driver and passenger front and side airbags, curtain shield airbags and a driver’s knee airbag (a first in the segment) are available and there is a seat-belt warning system (with variable intensity buzzer) for both front seat passengers.
The Yaris body structure has been developed using Toyota’s Minimal Intrusion Cabin System (MICS) technology which effectively disperses the energy of frontal or side impacts through the body in order to divert it away from the passenger cell and minimise cabin deformation.
Furthermore, the new Yaris is the first car to be developed by Toyota according to more stringent internal car-to-car crash test standards. These simulate a 55 km/h (both vehicles travelling at 55 km/h) impact with a two-ton vehicle in frontal 50% overlap, side and rear 50% overlap collisions.
The 5-star rating for adult protection for the new Toyota Yaris follows the similar 5 star score of the Toyota Avensis, Corolla Verso and Prius"
Dakle, najbezbedniji mali auto na svetu!
[ vsi @ 08.12.2006. 09:40 ] @
Dodaj jos malo i uzmi grande punto, i gotovo.
[ smsnet @ 08.12.2006. 11:19 ] @
Da li neko zna u cemu se razlikuje "grande punto" od "punta 2"? Sta je to (sem spoljasnosti ) promenjeno u grande puntu?
Gledajuci koleginicu koja se muci sa Puntom 2 ( 2002 uvezen iz Italije ) ja punta nikada ne bih preporucio! Kvari se u proseku jednom mesecno! Od 25 radnih dana ona 5 dana dolazi taxijem na posao. Kada sabere popravke i taxi i pretvori u evre ona dobije mesecnu lizing ratu i kasko za nov auto.
Pozdrav,
[ Vrhovna_Truba @ 08.12.2006. 13:20 ] @
@PoisonTree
pogledajte privatnu poruku
[ ilkebgd @ 08.12.2006. 14:46 ] @
Prvo, ne mozemo nista sa sigurnoscu reci o pasivnoj bezbednosti novog accenta posto jos nije podvrgnut EuroNcap crash testu. Ono sto sam ja pretpostavio je da on nece proci losije od svog manjeg, a starijeg rodjaka Getza (logicno je da prodje bolje ili u najgorem slucaju podjednako) sto je realno za ocekivati.
-Getz je podvrgnut crash testu i to model iz 2004. godine. rezultat testa su 4 zvezdice za zastitu odraslih putnika i 4 zvezdice za zastitu dece. u medjuvremenu je izasla na trziste blago redizajnirana i modernizovana verzija Getza (koja se danas prodaje), ali zaista ne znam da li je unapredjena i pasivna bezbednost, moguce da jeste,ali mozda i nije. dakle mozda bi danasnja verzija Getza osvojila i 5 zvezdica za zastitu odraslih putnika, ko zna. ali da ne nagadjam, dalje cu pisati racunajuci sa 4 izvesne zvezdice.
-Yaris (novi model) je testiran u novembru 2005. rezultat je bio maksimalnih 5 zvezdica za zastitu odraslih putnika i 3 zvezdice za zastitu dece.
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=1
Dakle, nije sporno da Yaris ima jednu zvedzdicu vise za zastitu odraslih putnika od Getza. Ali ta razlika (izmedju 4 i 5 zvezdica svakako nije bas toliko drasticna sto se moze videti i na prilozenim slikama).
Getz:
Yaris:
Dalje ako bismo sabrali zvezdice za zastitu odraslih putnika i zastitu dece novi Yaris i stari Getz imaju isti broj zvezdica odnosno 8. Mislim da ni ovaj drugi podatak, odnosno broj zvezdica za zastitu dece uopste ne treba zanemariti iako vecina ljudi govori samo o zvezdicama za zastitu odraslih putnika.
svima onima koji recimo imaju/ocekuju bebu ili imaju malo dete logicno je da im bude vise bitna bezbednost njihove dece nego njih samih u slucaju da ne daj boze dodje do sudara, zar ne?? a tu je stari Getz nesto bolji od novog Yarisa...
dalje, mislim da je pogresno u celoj ovoj prici zanemariti pitanje mase. zar nije elementarna logika da pri udaru 2 automobila razlicite mase a pri istoj brzini u istu nepomicnu prepreku (kao sto je slucaj na crash testu) vece sile deluju u slucaju vozila sa vecom masom? nakon testa se utvrdjuje do kakvih je deformacija doslo odnosno kakve su povrede "putnika". mislim da je jasno da ukoliko pri ovakvom testu dva automobila razlicitih masa imaju isti broj poena u slucaju njihovog direktnog sudara a ne udara u nepomicnu prepreku losije bi prosli putnici u automobilu manje mase?
kako bih sto slikovitije objasnio svoje stanoviste uzecu radikalan primer. novi Audi Q7 ima 2195kg, a osvojio je 4 zvezdice na crash testu za zastitu odraslih putnika. http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=9
pomenuta Toyota Yaris ima 1020 kg u testiranoj verziji i osvojila je maksimalnih 5 zvezdica.
da vas pitam, sta mislite da li bi u direktnom, frontalnom sudaru ova dva automobila bolje prosli putnici u Yarisu ili u Q7? u kom biste od ova dva vozila voleli da se nadjete u slucaju njihovog ceonog sudara? mislim da bi se retko ko opredelio za Yaris :-)
Ono sto hocu da kazem je da broj zvezdica koje neki automobil osvoji na EuroNcap crash testu nikako ne moze biti apsolutni vec je relativni pokazatelj njegove pasivne bezbednosti. smatram da taj broj zvezdica kao pokazatelj pasivne bezbednosti vazi samo u slucaju sudara sa vozilom iste kategorije, odnosno vozilom slicne velicine i mase. naravno primer koji sam ja uzeo je radikalan,ali princip je isti i u ne tako drasticnim slucajevima. svakako da postoji i razlika izmedju klase Superminis kojoj pripada novi Yaris i klase Small family car kojoj pripada novi accent. accent je znatno veci i ima oko 30% vecu masu, cak i da osvoji "samo" 4 zvezdice kao stari Getz pretpostavljam da bi ipak nesto bolje prosao u slucaju ceonog sudara sa novim Yarisom. a mozda ce novi accent osvojiti i celih 5 zvezdica, ko zna, ali da ne spekulisem.
jedini accent koji se zaista raspada, ocajno prolazi pri sudaru je stari model iz 1998. i slicnih godista. vec noviji accent, prethodnik ovog najnovijeg o kome govorimo uopste nije tako slab po tom pitanju sto moze da se vidi na sledecem linku... http://cartest.omega.kz/crash/hyundai_accent.html
dakle ocigledno je da je i kod prethodnog modela kabina ostajala prilicno nedeformisana, a vozac bez znacajnijih povreda nakon udara. i to je testirana verzija bez vazdusnih jastuka! jedino je dakle najstarija verzija accenta losa u tom pogledu.
i navescu jos jedan primer koji se desio u realnom zivotu. moj komsija je vozeci Bmw E39 iz 1999. doziveo ceoni sudar sa Fiatom grande punto. E 39 ima 4 zvezdice ( http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=4), grande punto 5. ali E39 ima oko 1500 kg, grande punto manje od 1100. naravno covek je bio u Bmw-u i prosao je gotovo nepovredjen, a vozac Grande punta je zavrsio u bolnici...
[ risp73 @ 08.12.2006. 17:56 ] @
Stari model Yaris Terra 1,0 VVT-i (998 ccm, 4-cilindra, 2 vazdušna jastuka) se mogao kupiti sa i bez klime.
Sada vozim novi model (2006) Yaris Luna (998 ccm, 69 KS, 3-cilindra, 4 vazdušna jastuka, klima). Snaga im je praktično ista ali novi 3-cilindrični motor najviši obrtni moment razvija pri 3800 o/min za razliku od starog 4-cilindričnog koji je to imao na 4100 o/min. Novi model ima šire (i veće) gume 185/60R15.
Ovaj 3-cilindrični motor se, ako se ne varam, ugrađuje i u Toyotu Aygo, Citroen C1 i Peugeot 107.
Izgleda da su svi automobili sa motorom od 998 ccm genijalni (nekad sam vozio Minija, takođe 998 ccm) ;-)
A sad i pitanje: Zna li neko gdje se mogu naći dijagrami snage i obrtnog momenta za novi 3-cilindrični motor?
[ ilkebgd @ 12.12.2006. 13:03 ] @
Prosto neverovatno da se niko vise ne javlja da me ubedi da moja "teorija" nije tacna... :-)
[ Arnold Layne @ 12.12.2006. 13:34 ] @
Ajde ja da pitam cisto teoretski.
Ako vozilo vece mase i vozilo manje mase udare u nepokretnu prepreku - koje ce pretrpeti jaci udar.
Ja bih se kladio na ono vece, jer masa*ubrzanje ... znamo gde to ide. Znaci ako je ubrzanje isto a masa je varijabilna, ono telo sa vecom masom ce imati jacu silu udara.
Ono sto ne ulazi u celu jednacinu ( a i nema kako) je gde ta masa ide - tj da li je ta dodatna masa iskoristena na ojacanje vozila ili samo mrtav teret. To ne moze da se uklopi u ove jednostavne proracune.
Druga stvar je ako ti sudaras dva tela razlicitih masa, u tom slucaju ce naravno gore proci ono lakse jer ce ga ovo teze prosto odneti.
Ispravi me ako gresim
Pozdrav
[ Miroslav Jeftić @ 12.12.2006. 13:40 ] @
Ne može se to tako uprostiti. Nisam nikakav fizičar, ali mislim da po svoj prilici takva postavka može važiti samo za dva identična automobila - sudare se dve Lade, jedna od 1t, jedna od 1,5t i ova druga "odnese" prvu. Ne prave se svi automobili od istih materijala i na isti način, mnogi materijali su lakši, ali čvršći i izdržljiviji/otporniji, što se iz prostog vaganja teško može zaključiti.
[ Arnold Layne @ 12.12.2006. 13:44 ] @
Pa dobro, nisam ja to ni rekao. Nego je receno negde gore da vozilo vece mase bolje trpi sudare zato sto ima vecu masu.
Zato sam se i ogradio onom recenicom o cvrstini.
Nisam ni ja fizicar, ovoga se secam iz osnovne skole. Ja sam odgovorio na pitanje o dva tela razlicite mase (gde se podrazumeva da su to fizicka tela - istog sastava i osobina). Nema tog proracuna koji bi mi ovde mogli dati, a da ukljucuje cvrstinu kola i ko zna sta jos...
Pozdrav
[ cozmo_im @ 12.12.2006. 13:46 ] @
Ljudi, shvatite, ne bi oni bacali tolike pare na testove. Pogotovo Toyota, mislim da oni ne bi voleli da tek tako olako gube reputaciju da im ljudi ginu u automobilima pri direktnom sudaru na 50-70km/h. Preko te brzine je sve lutrija, znam coveka koji je Alfom 156 zvekno Pajera i ovi u dzipu izginuli a ovaj samo polomio butnu kost i ruku...
@ilkebgd:
Na DSF-u je bio test sa NOVIM Accentom. Znaci direktan sudar pri 70km/h, i to sa preprekom mislim od preko tonu koja putuje istom tom brzinom... pa ti vidi. Dakle, Yaris na 1. mestu, barem sto se ticne direktnog sudara.
Bacali su bre automobile sa 1.5m, sudarali ih sa kamionom... prevrtali. I Yaris ostade na 1. mestu, sta da ti kazem... kao najbezbedniji mali auto, iako su poredili i sa vecim (Accent i sl.).
[ ilkebgd @ 12.12.2006. 23:20 ] @
Ja naravno verujem da je Yaris najbezbedniji automobil u svojoj klasi. to uopste ne dovodim u pitanje.
Ali mi je sumnjivo da moze biti bezbedniji od vozila jedne klase iznad (za broj veceg) koje je i 30% teze a moralo bi da osvoji minimum 4 zvezdice.
ali ko zna. ne znam da li se secate tog skandala ali ako se dobro secam Chevrolet Aveo je osvojio pola zvezdice manje od Kalosa iako je Kalos naravno stariji model. Po meni zaista bruka. Sve mislim da je Hyundai danas ipak ozbiljniji proizvodjac od Chevroleta (Daewoo-a) i da to ne moze da mu se desi.
[ Balša @ 13.12.2006. 03:38 ] @
Imam dojam da se ovde brkaju dva slučaja.
Jedno je sudar s nepokretnim objektom "beskonačne" mase, npr. betonskim zidom. Tu gore prolazi teži automobil.
Drugo je čeoni sudar lakšeg i težeg automobila. Pod uslovom da su im ostale karakteristike jednake, tu gore prolazi lakši automobil.
[ ilkebgd @ 13.12.2006. 09:09 ] @
Pa upravo sam o tome pricao. EuroNcap test (glavni) je prvi slucaj. a u realnom zivotu obicno dolazi do sudara izmedju automobila.
[ cozmo_im @ 13.12.2006. 09:52 ] @
Citat: Balša: Imam dojam da se ovde brkaju dva slučaja.
Jedno je sudar s nepokretnim objektom "beskonačne" mase, npr. betonskim zidom. Tu gore prolazi teži automobil.
Drugo je čeoni sudar lakšeg i težeg automobila. Pod uslovom da su im ostale karakteristike jednake, tu gore prolazi lakši automobil.
Nisi dobro razumeo. Sudarali su Yarisa sa POKRETNIM betonskim zidom od jednu tonu koji je putovao brzinom od 70km/h. A zatim su ga zveknuli brzinom od 55km/h u kamion koji je isao istom tom brzinom. Dakle radi se o testu kada oba predmeta putuju brzinom od 70 km/h. Naravno, radili su i testove bocnih udaraca i u staticni zid od jedne tone.
Dakle, presa gura taj zid, druga presa automobil. I zveknu se. To je trebalo videt, kako u Accentu, Fiesti, Corsi pucaju naslonjaci, lome se sedista... a lutke napred nazad ko pri avionskom udesu.
[ ilkebgd @ 13.12.2006. 11:46 ] @
Cudo je taj Yaris. Mislim da su trebali da ga sudare sa Avensisom :-) Bas me zanima ko bi tu bolje prosao.
[ cozmo_im @ 13.12.2006. 14:54 ] @
Prosao bi tako sto bi putnici preziveli. Materijalna steta i spoljasni izgled zguzvanog automobila nema veze, ima veze samo kako je konstrukcija zastitila putnike...
[ Abydon @ 13.12.2006. 19:29 ] @
Kao i uvek, diskusija ode presiroko. Sto se tice dimenzija to mozes i sama da vidis u salonu. Dimenzije necu komentarisati jer je to iskljucivo licni afinitet. Toyota vs bilo koji korejanac kao i shevrolet ex daevoo, izbor je bez dileme Toyota. Imao sam jarisa prethodne generacije nekoliko meseci model od ispod 1000 ccm i vukao je kao lud za svoju kubikazu, sa cak 4 osobe u kabini sam isao 250 km u cugu, tek manji nedostatak ubrzanja sam osetio prilikom obilazenja kamiona. To navodim jer je to jedini put da sam sa njim izasao iz grada. Uglavnom, za svoju kubikazu su dosta jaki i sto je jos vaznije jedan od najizbalansiranijih automobila uopste. Najmanje nezadovoljnih vlasnika, tacnije ja ne znam ni jedog, je medju vlasnicima tojote, iako svi u glas kukaju na cenu rezervnih delova, ipak se na kraju sloze sa konstatacijom da ih i do 3x redje menjaju nego bilo koji vlasnik nemackog auta, a italijanski necu ni da pominjem. Znaci ukoliko ti nije premali sto realno jeste u smislu prtljaznog prostora, ako ti ne smeta ipak malo female dizajn (odnosno tvom muzu), u smislu kvaliteta i voznih svojstava moj glas obavezno ide tojot.i
[ bakara @ 13.12.2006. 22:55 ] @
Citat: cozmo_im: Prosao bi tako sto bi putnici preziveli. Materijalna steta i spoljasni izgled zguzvanog automobila nema veze, ima veze samo kako je konstrukcija zastitila putnike...
Pa dali je bas tako?
EURONCAP kaze da se ne mogu porediti zvezdice za automobile razlicitih kategorija tj. veci su ipak jaci!
[ zoran @ 14.12.2006. 06:03 ] @
Momci...skrenuli ste malko s teme. Neki ovde izgleda bolje znaju posao od EURONCAP ekipe. Da li ste čuli za tehniku raspodele sila...da li ste čuli za monte i fertgredice ...
..Još jedan glas za Yarisa ,naravno 1.3vvti ...a za muža RAV4 cena prava sitnica 32K€...
ps:kad bih dobio Punta na lutriji , o'ma bih ga ćero na pijacu ...pa ljudi bre taj auto prokišnjava i po magli...a što se Accenta tiče mogu zamisliti kakvo je ostalo kad mu i pozadi značku pristojnu nisu umeli da naprave , nego zalepili nalepnicu... 206-tica , jes lepa ali 0-100 ~15sek. ....Yaris1.3 ~11.5sek ...auuu...
[ ilkebgd @ 14.12.2006. 08:49 ] @
Citat: bakara:
EURONCAP kaze da se ne mogu porediti zvezdice za automobile razlicitih kategorija tj. veci su ipak jaci!
E pa upravo to je poenta ove price o pasivnoj bezbednosti...
[ bakara @ 14.12.2006. 16:09 ] @
Citat: zoran:
ps:kad bih dobio Punta na lutriji , o'ma bih ga ćero na pijacu ...pa ljudi bre taj auto prokišnjava i po magli...a što se Accenta tiče mogu zamisliti kakvo je ostalo kad mu i pozadi značku pristojnu nisu umeli da naprave , nego zalepili nalepnicu... 206-tica , jes lepa ali 0-100 ~15sek. ....Yaris1.3 ~11.5sek ...auuu...
Ajde da ne preterujemo...
Ja sam predlozio punta kao alternativu, i kao veoma dobru opciju za razmisljanje, a narocito kada se uzme u obzir opcija yarisa tera, jer se za te novce moze kupiti punto sa odlicnim 1.3 multijet motorom, i odlicnim paketom opreme...
O hyundaiu i 206tici to su veci ( i tezi) automobili od yarisa a za poredjenje uzimas najslabije motore...
Yaris jeste dobar auto, ali pri kupovini novog (a i polovnog) automobila zanemarite predrasude i misljenje drugih, prosetajte po auto salonima i lako cete odluciti gde najvise dobijate...
[ Žarko @ 15.12.2006. 03:57 ] @
Imam yarisa terra 1000cm3 od maja 2006,letos sam bio na Sinjajevini pa na more oko 600 -700 km.Savršeno sam zadovoljan-Vožnju nisam osetio,nijednom nisam stao,nisam osećao nikakav umor posle 450km do planine.Rođak koji mi se pridružio ima džip i kada je prošao kameni put sa velikim usponom do kuće u kojoj sam bio, pitao me je kako sam se usudio da idem tim autom u takvo bespuće.Osim mene ,u autu su bili i žena i dvoje dece 9 i 11 god.A gepek pun do vrha.
Svuda ćeš naći kao jedinu manu mali gepek,to je poluistina jer on ima 2 nivoa pozadi plus
deo oko rezervne gume koji je u trećem nivou.
[ zoran @ 20.12.2006. 00:27 ] @
Yaris Tera je 1.0 i košta 11K€ , a GrandePunto sa MJ motorom jeftinija verzija je 14.7K€ i uz to je još i dizel za one koji ne znaju!
Grande dužina 4030, širina1687 Yaris dužina 3750 širina 1695
Grande gepek 275 Yaris gepek 272 !!!
Dizel Grande jači model 90KS cena 15.5K Yaris dizel 90KS 16K.
[ Munze2007 @ 31.01.2007. 14:30 ] @
Da li ste kupili Yaris?
Kakvi su vasi utisci posto planiram da kupim model 1.0
[ ilkebgd @ 31.01.2007. 19:22 ] @
Mozda je offtopic, ali za te pare (10+ k evra) nikad ne bih kupio yaris (niti bilo koji auto te klase), ma koliko on bio dobar (sto ne osporavam da jeste).
To nisu male pare (narocito ne u Srbiji) i za njih se moze kupiti polovan auto u odlicnom stanju, a mnogo veci i mnogo bolji. Za te pare ja bih uzeo Bmw E39. Ili Eventualno Ford mondeo, on bi mi bio rezervna opcija.
Naravno polovan auto pre kupovine treba oterati u servis na kompletan pregled, treba proceniti kakav je vlasnik, bilo bi dobro kad bi imao servisnu knjizicu itd...
Jeste komplikovanije ali onda i imas nesto sto je u odnosu na male automobile tipa yaris auto... a ako nisu presli vise od recimo 150 000 km to za njih nije nista. Neko ce reci na nov auto se dobija garancija, nema vanrednih troskova za odrzavanje u prve 3 godine itd... to je tacno, ali sa druge strane vrednost automobilu najvise pada u prve 3-4 godine. nakon prve 3-4 cesto zna da padne i 40% pa vi racunajte koliki je to gubitak. za 3-4 godine bacili ste pola tog automobila. a troskovi za popravke za polovan kvalitetan auto nema sanse da izadju toliko. naravno i njemu ce pasti cena ali mnogo mnogo manje. opste je poznato da je kriva pada cene automobila izuzetno strma u prve 3-4 godine dok je posle znatno blaza.
dalje, sto se tice cene delova uvek je isplativije imati malo stariji auto za kojeg vec ima kvalitetnih zamenskih delova koji su dosta jeftiniji od originalnih. za nov auto ste naravno osudjeni na kupovinu paprenih original delova. znam koliko kostaju original delovi za moju staru Toyotu, pa mogu da zamislim tek koliko je za novu...
Dalje, malo stariji model automobila je vec uveliko poznat majstorima, imaju sa njima dosta iskustva, tacno znaju koji se kvarovi javljaju, sta su im slabe tacke itd. dok to nije slucaj kod novih modela...
[ SmilieBG @ 31.01.2007. 19:26 ] @
Sramota da u Holandiji 3 godine star Yaris kosta kao tu nov :(
Verovatno cu i ja jedan 1.3 pazariti.
Poz,
Sale
[ zoran @ 02.02.2007. 21:37 ] @
Ja sam ga pazario...mislim ...neću da ga hvalim... više...to je munja od auta...oni što ga kude nisu nikada ni sedeli u njemu , a kamoli pritisnuli pedalu gasa... 1.3 je u pitanju...vredi svaku paru...preporučujem tamniju boju..
[ deki999 @ 13.04.2008. 20:26 ] @
jeste stara tema, ali sam počeo da vozim Yaris star godinu dana (34000km), pa da vidim šta ljudi kažu o tom autu...
@ilkebgd
bravo, i ja bih ``sutra`` dao 10k za polovan auto
[ 101010 @ 14.04.2008. 01:19 ] @
Kako sta drugi kazu, shta ti kazes na tu temu, pa ti ga vozis :).
A ja sam obnuo par krugova i rekao bi da je neverovatno prostran auto iznutra, prostraniji od svega u sta sam seo i to klasu iznad. Stari yaris, dupe mi novog nije videlo.
Kada sednem na vozacko i namestim sediste uvalim se cak predaleko od volana, nazad komotno imam mesta za kolena, tu sam na 191cm.
Zato recite gepeku sajonara, srecom na dugmece se obara zadnja kljupa 60:40 i resen problem.
Pitanje za Vas, mozete mi odgovoriti preko privatne poruke posto mislim da ne sme ovde cenzurisace, gde odrzavate vase yarise, da li mozete dati preporuku za neki dobar servis ?
[Ovu poruku je menjao 101010 dana 14.04.2008. u 02:32 GMT+1]
[ PoisonTree @ 15.04.2008. 10:07 ] @
Kupila sam Yaris, mi smo pokrenuli ovu temu, pa je red da i napishemo neki komentar.
U toku premisljanja mi je "uleteo" polovan Yaris 1.3 Sol 5v 2002god. sa kompletnom opremom, kupljen ovde i servisiran ovde. Uzet je na 82000, a sada je negde na 95000. Pre kupovine auto smo odvezli u ovlasceni toyotin servis na proveru. Sve je bilo uredu sem brisaca ( cetkice )
Auto je isao 75% grad ( Beograd ) i 25% autoput ( Novi sad i Nis )
Intervencije:
- Zamenjene cetkice brisaca ( oko 15eur )
- promenjen antifriz u toyotinom servisu ( oko 2500din )
- Redovan servis i promena ulja na 90000 ( najskuplji, 11000din, ali se menja dosta toga )
- Intervencija zbog ogrebotine na vratima nastale na parkingu ( cifra je oko 25000 din, platilo osiguranje )
Redovni servisi: svejedno je, svi servisi se pridrzavaju standarda koji propisuje Toyota. Ja sam izabrala najblizi kuci. Kod nas se preporucuje servis na 10.000km zbog loseg benzina.
Auto je bez premca u gradu, na autoputu bez problema ide 150km/h, ali je frka obilaziti slepere ( tezak je samo 900kg )
Odlican je po svim vremenskim prilikama. Sa lancima po sneznom kolovozu nema gde ne moze da se popne.
Potroshnja: Grad ( normalno 7.0, pazljivo 6.8 ), a na autoputu 5.5l sa prosecnom brzinom od 110km/h
Prostor: Imam kolegu koji je 210cm i 150kg i bez problema moze da se smesti napred i pozadi!
Zamerke:
Mali prtljaznik, jedva uspevam da ubacim bicikl cak i kada oborim sedista. Ukoliko ste ljubitelj biciklista, morate uzimati neki dodatak.
Plastika ispod soferke se brzo odlepi, to sam primetila na 10-15 razlicitih Yarisa na parkingu :)
Zabice na braniku napred nisu bash kvalitetne... par Yarisa sam videla da imaju slican problem.
Zakljucak:
Ako ga odrzavate u ovlascenom servisu, koristite fluide koje preporucuje Toyota, rezervoar uvek iznad gornje polovine, benzin na istoj pumpi i uvek dobre gume ovaj auto moze dugo da vas sluzi.
SBBKBB: Da smo uzeli 1.0cm3 mislim da ne bismo pogreshili, ali bi voznja na autoputu bila blago mucenje za motor.
[ Mobtel @ 16.04.2008. 09:52 ] @
A cena
[ Mobtel @ 27.05.2008. 17:45 ] @
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|