[ square pusher @ 19.12.2006. 00:03 ] @
Dali je neko probao tečnost za osvežavanje akumulatora...acc. mi je presušio prošlog leta iz nepoznatih razloga...a relativno je nov....

...te sad neradi uvek kako bi trebalo....jel ima smisla to?


jel ima neko iskustva sa tim osveživačima?


Zahvalan




[Ovu poruku je menjao momsab dana 15.01.2007. u 20:25 GMT+1]
[ bakara @ 19.12.2006. 00:28 ] @
Nije ti to nista, ako mislis na one praskove ili tablete...ne pomaze.
Ali video sam da ima da se kupi kiselina za akomulatore, mozda bi to vredelo...

Mada opet akomulatori su jeftini, jedino ako nije u pitanju neki veliki akomulator.
[ Java Beograd @ 19.12.2006. 07:16 ] @
'Vako
- ako je presušio akumulator - to znači da je isparila voda, kiselina je ostala, možeš slobono da dodaš destilovanu vodu do propisanog nivoa
- proveri zašto je akumulator presušio - da li je negde napukao, da li je iscurela kiselina
- ja sam jednom odavno probao sa nekim tabletama, i uspeo dakoristim akumulator još godinu dana

Kod starog akumulatora zapravo propadaju ćelije, tj olovno "saće" se pretvara u prah. Tu leka nema.
[ vladd @ 19.12.2006. 14:03 ] @
I za 50€ moze da se kupi jako dobar akumulator, pa cemu onda..

Dolivanje destilovane vode treba raditi par puta. Prvo naliti da pokrije celije, pa puniti aku, zapremina se malo poveca, pa doliti da prelije 1cm preko celija.
S obzirom na nase puteve, bolje potraziti neku aku sa gel-om, manje ce da otpada materijal sa elektroda.

Poz.
[ Horvat I @ 19.12.2006. 18:38 ] @
Odkakd se akumlatori ne prave od čistog olova ploče su tolko porozne da se odkine parče ploče /pogotovu +/.Dok ne stigne do dna posude ima smanjen kapacitet a posle ćelija ide u kratko,akumlator na otpad
[ Dalibor81 @ 19.12.2006. 18:48 ] @
Citat:
vladd: I za 50€ moze da se kupi jako dobar akumulator, pa cemu onda..

Dolivanje destilovane vode treba raditi par puta. Prvo naliti da pokrije celije, pa puniti aku, zapremina se malo poveca


mislim da je to zbog mehurica koji se stvaraju na "polovnom" akumulatoru, bolje je posle punjenja a i tokom istog promucati akumulator, da bi elektrolit prelio sto vecu povrsinu saca, to i jeste glavni razlog erozije olovnih saca akumulatora pri punjenju u mirovanju.
Pozdrav
[ vladd @ 20.12.2006. 11:58 ] @
Ne, mehurici su cista elektroliza vode, znaca gas "praskavac". Veca zapremina je posledica zasicenog elektrolita, kod punog accu. Pojava mehurica, u relativno znacajnoj kolicini (iskustveno, par mehurica usekundi), ako se pojave na nizem naponu akumulatora, siguran je znak loseg stanja ploca. Kod punog accu, javlja se par mehurica na minut, posto je struja mala.

Uostalom, ja vise i ne poznajem ljude koji krpe cipele, ne racunam "flekice", a ozivljavanje akumulatora, koji je blizi otpadu nego kolima jednostavno ne razumem, vise.
Los akumulator pravi niz problema, od startovanja (koje direktno "kaznjava" vozaca), do loseg rada motora, povecane potrosnje goriva, nagomilavanja ulja po cilindrima i svecicama, patiniranje platina( a "ti" sto imaju platine na kolima najteze kupuju accu), los rad bobine, preopterecen alternator, ili usijani dinamo.

Pa sta vise treba, zasto nekome kupovina accu deluje kao "kazna" ili "maler" u zivotu. Za mobilne (znam par "slucajeva") ne trepnu ljudi i daju 40 evra za bateriju, a za kola ...teeesko, mucno, kukaju danima, isti ti ljudi koji "neguju" "jeftini" mobilni, guraju po snegu, kupuju kablove za startovanje, tablete za "ozivljavanje", prave "pobocne" troskove i preko 20€, samo da ne kupe "zlo". Da ne pricam da ce ih "docekati" remont anlasera, alternatora, zamena svecica, zalepljene karike... O toj "problematici" ne razmislja ni 1% vozaca, koji sebe smatraju "ozbiljnim", sa poznavanjem vozila.

Kablove i punjac sam poklonio, kupio Bosh silver, vozim se dve godine, i leti i zimi, bez razmisljanja i da imam akumulator, a kada zanemoca, isti takav je 3700 din... I to su troskovi "odrzavanja" a ne samo "filteri i ulje"..
Nije reklama za Bosh, samo je bio dostupan, na trzistu, kvalitetan accu sa gel-om, sada je veci izbor, ima i boljih accu..

Poz.
[ Java Beograd @ 20.12.2006. 13:00 ] @
Da ne otvaram novu temu:
Kupio sam BOSCH, sa gelom, bez održavanja pre dve godine. Alternator je sasvim ok, uredno puni, tj. drži sasvim dobar napon. Čini mi se da je akumulator nešto "zanemoćao" ovih dana.

Pitam, da li neko zna iz iskustva: koliko godina ovakvi akumulatori traju ?
[ palomas @ 20.12.2006. 13:16 ] @
Pa trebao bi držati daleko više, proizvođači tvrde čak 8-10 godina! Vjerojatno ga nikad nisi napunio do kraja, a to bi trebalo činiti sa svakim akumulatorom, svakih 6 mjeseci.. Akumulatori se u vožnji samo dopunjavaju, a pune se do vrha malom strujom u trajanju od više sati. Bez toga accu je sve slabije napunjen, i onda obično pred zimu to se i pokaže...
[ bakara @ 20.12.2006. 13:18 ] @
Citat:
Java Beograd:

Pitam, da li neko zna iz iskustva: koliko godina ovakvi akumulatori traju ?

Ja u autu imam bosch koji traje vec 6 godina, ali recimo burazer je prosle godine promenio 3 i to su trajali po 6 meseci, sto se tice servisa i samog procesa reklamacije na to stvarno nemam nikakve zamerke, akumulator su zamenili bez pogovora, mada koliko sam ja primetio bio je pun servis akomulatora na reklamacijama.
I da ovo se odnosilo na proslu zimu...ne znam kako je sada stanje.
[ Java Beograd @ 20.12.2006. 14:03 ] @
Ne nikad ga nisam punio. Tj. kako sam ga kupio, tako smestio u auto i nisam ni dirao. Moje shvatanje termina "bez održavanja" je da ne treba da se kontroliše nivo elektrolita (jer ga ni nema ) ali i takođe da ne moram da se mučim sa punjenjem i svim ostalim oko toga. Po principu: "Sipaš i ne misliš"
[ vladd @ 20.12.2006. 14:07 ] @
Kod mene od 2001, istina stajao je nekoliko meseci, prakticno je bez odrzavanja i problema, jednom sam ga dopunjavao "do kraja" i odusevio se kako se ponasa na ispravljacu (ne standardni punjac), kada je pun vuce manje od 50mA (30, ali da ne uzimam to kao "podatak"), i jednosam mislio da je crkao, a nije, nije ni ispraznjen bio posle letovanja, istrulio osigurac od 80A.

Poz.
[ Mbit @ 20.12.2006. 20:00 ] @
"pravilno" održavanje akumulatora podrazumeva 1 kontrolu godišnje u servisu za akumulatore i to po pravilu pred zimu, i više puta vizuelna kontrola nivoa fluida naročito pri visokim temperaturama, leti, i problema ne bi trebalo biti, sve dok vam u servisu kažu da akumulator neće "preživeti" zimu, i preporuče novi.
Pregled i punjenje akumulatora je oko 300-450din max stim da možeš i sam napuniti sa punjačem (55Ah, 5.5h sa 10A), ali ne možeš proveriti koncentraciju kiseline.
[ vladd @ 21.12.2006. 15:37 ] @
E bas, a sto ne dnevni, pa nedeljni pregled vozila, kao u vojsci. Koliko puta si dao krv na pregled, godisnje. A pored tehnickog, ponasanja vozila, jos i mozda "ovlasceni servis". Radis li to i za mobilni.

Rec je o "robi" od 50€, poznavanju vozila koje se koristi, pa ko izrazava "sumnje" i izmislja "bezbednosne" provere gde im nije mesto, ima previse vremena i para, za odlazak (odnosenje accu) u servis, cekanje, placanje, svaka cast.

"Pratim" ponasanje vozila iz kabine, proverim ponekad uvece da li "dramaticno" oslabi svetlo kada ugasim motor, kada se to desi, najjeftinije je nov komad, bez obzira na "strucno" misljenje doucenih srednjeskolaca, mnogo se lose osecam, kada me savetuju "bez padez".

Poz
[ klakson @ 15.05.2007. 20:54 ] @
Pojavile su se tu i nove tehnologije, koje nisu samo carobni praskici i tecnosti, ali za te tehnologije moras da odes kod ljudi koji znaju sta i kako treba uraditi sa tim dodacima da bi povratili accu u zivot uz garanciju.
[ klakson @ 15.05.2007. 21:09 ] @
Nadam se da sada necu biti cenzurisan, zbog reklame,

Citat:
bakara: Ja u autu imam bosch koji traje vec 6 godina, ali recimo burazer je prosle godine promenio 3 i to su trajali po 6 meseci, sto se tice servisa i samog procesa reklamacije na to stvarno nemam nikakve zamerke, akumulator su zamenili bez pogovora, mada koliko sam ja primetio bio je pun servis akomulatora na reklamacijama.
I da ovo se odnosilo na proslu zimu...ne znam kako je sada stanje.


Ja ne koristim gore navedeni accu, vec koristim domaci proizvod, cije ime necu da navedem zbog cenzure (reklame), i koji mi je dugogodisnji saputnik u autu, bez nekih problema.
Pozdrav svima
Vlada
[ lancia88 @ 15.05.2007. 23:02 ] @
Pozdrav,

pa nije reklamiranje kada se pominje proizvod ili proizvodjac, to je uglavnom i predmet diskusije, reklamiranje je kad se pominje prodavac. Iako masu stvari zbog skracenja postupka podvodimo pod reklamiranje, osnovni problem lezi u potencijalnoj neobjektivnosti iznesenih misljenja bas oko proizvoda/proizvodjaca ukoliko se isti tretira sa aspekta prodavca. Otud i tako stroga moderacija svega sto ima veze sa nasirim pojmom reklame. Dakle, prodavac ne, proizvod/proizvodjac da.