[ majstor kvaris @ 19.12.2006. 10:30 ] @
Pre par meseci sam kupio Opel Astru G karavan. U savrseno je stanju, grejanje radi super, pa i pored toga od kako je pocelo hladno vreme stakla u kabini mi se magle. Kada ukljucim grejanje uspevam da odmaglim prednje staklo i bocna stakla vozaca i suvozaca. Ostala zadnja stakla su non-stop zamagljena.
Problem je u tome sto je vidljivost drasticno smanjena, pa ako neko ima iskustva neka mi pomogne.
Naravno molim ozbiljan odgovor jer i ja znam da sve to moze da se otkloni krpom, ali bih morao svakih pola sata da stajem i brisem stakla u kolima.
Unapred hvala.
[ KinaPalestina @ 19.12.2006. 10:55 ] @
Znash u chemu je problem... U velikoj temperaturnoj razlici. I dobrom dihtungu. Samo malko otvori (1, 2cm) bilo koje staklo na vratima (ja otvaram 1 i poosti grejanje. Netje biti problema.

Pozdrav!
[ majstor kvaris @ 19.12.2006. 10:57 ] @
Hvala na pomoci KinaPalestina.
[ goranrus @ 21.12.2006. 21:52 ] @
Problem koji ti imas imaju u vecini slucajeva karavani starijih godista.Stvar je u tome sto sistem za grejanje i ventilaciju ne prolazi duz celog vozila, vec samo na instrument tabli, pa je samim tim u prednjem delu vozila toplije nego u zadnjem. Kad pustis ventilator da radi od groz difuzore na tabli izbacuje vazdu i tako se stakla odmagle,, do pozadi ostaju stakla zamagljena. Resenje ti je jedino sto ti je predlozio KinaPalestina. Otvori malo prozor na vratima ( najbolje onaj iza tebe kao vozača) i smanjices zamagljenje stakla.

cao!!!
[ bakara @ 22.12.2006. 00:41 ] @
Ili pusti klimu, ona najefikasnije odmagli stakla...
[ VladeM @ 24.12.2006. 17:42 ] @
Jedan trik: namazi stakla tecnoscu za sudove, koncentrovanom. Ne da
trljas prozor, nego samo uvece premazi - vrlo verovatno da nece
magliti, ili ce bar magliti mnogo manje.

--
Best regards,
VladeM
[ bakara @ 24.12.2006. 20:07 ] @
Ima jedan problem kod mazanja stakla glicerinom limunom ili tecnosti za sudove, ato je da posle toga stakla stvarno ne magle, ali su isto tako muzgava da se kroz njih ne vidi dobro...Tako da... mazite ali preskocite sofersajbnu!
[ vinovnik @ 26.12.2006. 18:35 ] @
Isti auto, isti problem! Na staklima kao da izvire voda! Kad se ukljuci klima problem se malo ublazi. Nikako ne iskljucuj dovod vazduha spolja jer ce biti jos gore.
Sve sam probao. Kupovao desetak razlicitih hemija protiv zamagljivanja, nekoliko specijalnih krpa, menjao filter kabine, u servisu proveravo ispravnost klapne za otvaranje-zatvaranje dovoda spoljnog vazduha... i opet isto.
jednom prilikom sam uspeo da delimicno pobedim maglu tako sto sam:
-ukljucio dovod spoljnog vazduha
-ukljucio klimu
-usmerio sav vazduh na vetrobran
-grejanje do daske
-ventilator do daske
Vozio sam u majci, glava mi se usijala, a noge smrzle. Napominjem da sam bio sam u kolima (zamagljivanje se pojacava sto je vise ljudi u kolima). Svi koji imaju taj model imaju iste muke. Mrzim taj auto zbog mnogih stvari, a najvise zbog tog problema. Ku*ton od kola! Najgori izbor!
[ vladd @ 28.12.2006. 10:02 ] @
Pa mozete da zakljucite da je u pitanju povecana vlaznost vazduha. Hladnim danima najcesce pomaze otvaranje prozora, malo, ako je napolju suv vazduh, ako ne, onda klima, koja isusuje takodje.

Kod jeftinih karavana, bez obzira na godiste, slaba je ventilacija u "zadnjem" delu, vise su se plasili da ne prokisnjava. Kod boljih modela su ugradjeni ventilacioni otvori u stubove, ali ko to gleda, kada kupuje auto, toliko opasnijih "zona" ima za pregled.

Naknadna ugradnja je moguca, ali...naci ventolaciju, prilagoditi je, ici do limara, farbara.....mislim da je nemoguce.

Poz.
[ indicator1 @ 28.12.2006. 21:45 ] @
Astra koju ja vozim (dizel, koji inace slabije greje nego benzinac) se odmagli sasvim posle pola sata voznje. Na Astrama hoce da otkaze klapna koja omoguci/onemoguci recirkulaciju pa ako ostane na recirkulaciji, normalno da ce stalno da bude vlazan vazduh. To sto se pali i gasi lampica ne znaci da klapna radi, pa proverite. Nema tu velike nauke, cist filter klime i nesmetan protok vazduha, to je sve sto je potrebno.
[ barcode @ 28.12.2006. 23:15 ] @
Definitivno treba proveriti filter kabine. Ovaj filter je jos poznat i kao polen filter ili filter klime. Imaju ga (uglavnom) samo modeli sa klimom. Ako se taj filter zapusi (a meni se to desilo), definitivno se stakla puno magle. Dakle, prvo to proverite (ako vam se ne daju pare na slepo, prvo izvadite filter napolje, pa vozite tako i vidite da li se stanje popravilo). Inace taj filter se retko (nikad) menja pri redovnim servisima, i eto problema...

Inace, klima vam se NECE upaliti pri niskim temperaturama, vec pri temperaturi od 3-5 stepeni se ne ukljucuje.
[ RAMBRAKER @ 29.12.2006. 10:01 ] @
Promeniti filtere za grejanje - klimu , sta vec!
To se meni nekad desavalo na puntu pa sam promenio filtere i sad radi lepo - ne magli !
[ bakara @ 29.12.2006. 16:12 ] @
Citat:
barcode
Inace, klima vam se NECE upaliti pri niskim temperaturama, vec pri temperaturi od 3-5 stepeni se ne ukljucuje.

Da klima jeste izuzetno efikasna za odmagljivanje ali samo ako temp. nisu suvise niske, tako da treba voditi racuna o gornjem detalju.

Sto se tice sredstava protiv maglenja postoje i razne krpice i sundjeri koji su natpoljeni nekom hemikalijom, koji takodje "rade posao", a ne brljaju prozore...
[ RAMBRAKER @ 29.12.2006. 16:49 ] @
Citat:
Jedan malo stariji metod je sledeći:
Na natopljen sunđer(mekani) sipaš malo VIM-a, saćekaš da se malo rastopi(u protivnom ostavlja ogrebotine), stežeš sunđer i napraviš penu, sunđerom prebrišeš staklo tako da tanak sloj pene ostane po staklu. Obavezno sačekaš da se pena koja je ostala na staklu osuši(za koji minut postane suva). Onda uzmeš toalet papir i lepo skineš sve tragove sada već osušene pene. Probajte, eksperimentišite sa količinom i dužinom sušenja i dobićete dobre rezultate. Magla se ne stvara, a ako je baš velika kondenzacija, prave se graške znoja.
Jedino je problem što se staklo ne treba dirati sa unutrašnje strane nakon tretmana. Ja sam postigao da traje oko tri nedelje, pa ponoviti postupak.



Preuzeto sa www.*********
[ vladd @ 29.12.2006. 17:35 ] @
"Tehnicki" objasnjen "recept". Povrsinu stakla premazati sa bilo cim sto povecava "povrsinski napon", prednjace detergenti i sapuni za tu primenu, ta bi se poremetila tacka rose.

Pa sad mozete da pravite milion "varijacija" na temu, osnova je cist prozor i provetravanje(izbacivanje vodene pare).

Poz.
[ inobradovic @ 14.08.2007. 12:31 ] @
jedna od bitnih stavki je ukljuciti ventilator odmah po ulasku u auto a ne kad se zamagli komplet, znaci zameniti filter otvoriti klapnu da ulazi svez vazduh i naravno ventilator odmah pri ulasku u auto i naravno ako je vise putnika i velika vlaznost pomoc krpe koja sprecava vlaznost a ona nije skupa par evra je njena cena i nece biti maglenja.
[ vladd @ 14.08.2007. 18:16 ] @
Tako je to kada se kupi "dobar" auto..:):).

Mozda je najbolje provuci rebraste cevi do stakla i povezati sa grejanjem.

Poz.
[ SaponjicDragan @ 08.11.2009. 02:27 ] @
Imam isti problem. Servis je dijagnostikovao problem sa hladnjakom grejanja, nalazi se ispod instrument table i zamena nije nimalo jeftina. I hladnjak je skup, oko 8000 din, zamena ide i do 100 EUR. Ne mora da znaci da je to slucaj i kod tebe ali je moguce. Proveri da li ti je auto vlazan ispod patosnica, otvori mali poklopac ispod desne prednje patosnice, onaj koji pokriva broj sasije i ako je i tu vlazno, moguce je da imamo isti problem.
[ luger81 @ 18.11.2009. 12:38 ] @
Evo ovako! vozim opela vec 12 godina, razne modele i svima se pojavljuje isti problem, nije stvar u tome sto je auto karavan, isti problem je imala i potpuno nova korsa jos davne 1998 god koju sam vozio jedne prilike! Elem, jedn prilike mi se desilo da sam na astri F upalio grijanje i istog momenta se kompletan auto zamaglio. Rjesenje je bilo to da mi je plastika ispod haube ispala iz dihtunga i tu se slijevala voda(jer sam dan prije prao auto) vratio plastiku i sve je bilo u redu. Ovo je samo u slucaju drasticnog magljenja stakla, a ponasanje tvog auta je potpuno normalno, odnosno desava se na svim Opelovim modelima.