|
[ nibleri @ 21.12.2006. 20:04 ] @
| pitanje je sad?!
čitala sam za ove novije alu felge da su nešto otpornije na udarce po čemu su do sada bile nepopularne a znajući stanje naših cesta to je jedna od bitnijih mana
inače radi se o laguni II i trebam kupiti zimske gume ali su mi sada 17" pa bih da ih zamjenim 16" a cjena je alu felga oko 80 eura dok su čelične oko 50 eura
naravno da su aluminijske ljepše ali me zanima vaše iskustvo i mišljenje za i protiv
[Ovu poruku je menjao ton_majstor dana 21.12.2006. u 21:27 GMT+1] |
[ paparazzo @ 22.12.2006. 02:02 ] @
imas nekoliko foruma na tu temu,recimo vrele gume,fandjo.......
[ vladd @ 23.12.2006. 17:19 ] @
Neki tamo automobili imaju bord kompjuter, da li da kupim neki auto za 500€.
Ako ti verzija odgovora nije jasna, "otporne" alu felne kostaju vatreno, a te sto planiras...spadaju u najobicnije pa lose.
Drugo, niposto ne izlazi donji deo auta snegu i ledu sa manjim felnama. Da ne mislis da ce ti pomoci "balonjerke". Gume trpe mnogo vece bocne sile, po snegu (da na to pomisle oni sto preporucuju lako izduvane gume, zbog "vece povrsine"), a mnogo je lepo menjati gumu po snegu i bljuzgi.
Poz.
[ RAMBRAKER @ 23.12.2006. 17:31 ] @
....imas Magnezijumske felne koje su otporne na udarce .
[ Sasa_NS @ 23.12.2006. 22:06 ] @
Da, čelične su nešto otpornije i isto toliko ružnije.
No, ako "drmneš" u neku veću rupu, oštetićeš i čelične, veruj mi. Zato - oprez. Lično imam utisak da alu-felne više stradaju zbog nepažljivih penjanja na visoke ivičnjake, nego što svaki dan upadaju u rupetine...
[ bakara @ 23.12.2006. 22:36 ] @
Ne bih se slozio da su celicne felne otpornije na udarce od alu felni, bar je moje iskustvo takvo.
Celicne felne se vrlo lako krive i na prvoj rupi ce se dobro iskriviti, naravno vulkanizer moze to cekicem ispraviti, ali to jednostavno nije vise ta felna.
Sto se tice alu felne ona se na rupama nece iskriviti, a pogotovo ne kao celicna, jer ona nije mekana, ali na zalost ni ona nije svemoguca i u nekoj vecoj rupi ona ce se polomoti (nece se iskriviti), ali i to se moze popraviti (i to mnogo bolje nego celicna), jedino sto vam to ne moze uraditi bilo ko vec samo specijalizovana radionica, ali posle toga ce felna biti kao nova (a ne ispravljena kao celicna).
Razlika izmedju celicnih i alu felni je najveca u ceni, jer dobre alu felne dobro i kostaju, a ako se moraju krpiti i to moze dobro da kosta.
Za zimu se ne preporucuju alu felne zbog toga sto se povecava i sansa da je ostetite, ne mozete montirati lance, a i so moze nagrizati zastitni lak...
[ tox master @ 24.12.2006. 14:18 ] @
Citat: Za zimu se ne preporucuju alu felne zbog toga sto se povecava i sansa da je ostetite, ne mozete montirati lance, a i so moze nagrizati zastitni lak...
nisam znao da se na alu felne nemogu stavljati lanci posto sam ja stavljao i vozim ih i leti i zimi naravno.
mozes li malo bolje da objasnis zasto nemogu da se stave lanci ili bolje zasto ne bi trebalo?
pozdrav
[ RAMBRAKER @ 24.12.2006. 14:28 ] @
Naravno da se mogu montirati lanci , sto ne bi , ali nije preporucljivo
verovatno da se ne bi gulio bezveze onaj plastificirani sloj na felni .......
[ ChrisMaresi @ 24.12.2006. 16:52 ] @
Iskreno, predlazem ti celicne koje nisu lepe kao alu ali su izdrzljivije. Plus dodas lepe ratkapne i to je to. Kod nas u Srbiji putevi su ocajni i alu felne stradaju brzo. Ja sam na mojim kolima 3 puta isao na popravku alu felni.
pozdrav
[ RAMBRAKER @ 24.12.2006. 17:01 ] @
imam komsiju koji ima Pola 2002 sa alufelnama i ne promasuje rupe , znaci , svaka je njegova :-) i izdrzale su 4 godine , mislim i dalje traju (bez popravki )
[ vladd @ 24.12.2006. 18:52 ] @
Rupe su rupe, cele godine, zimi je veci problem bocnih ostecenja, a rupe su pretezno zatrpane snegom. Zanosenje, nanosi snega, to ostecuje felne, a ako neko voli da sebi pravi stetu, pa neka.
Poz.
[ bakara @ 24.12.2006. 19:49 ] @
Citat: tox master: nisam znao da se na alu felne nemogu stavljati lanci posto sam ja stavljao i vozim ih i leti i zimi naravno.
mozes li malo bolje da objasnis zasto nemogu da se stave lanci ili bolje zasto ne bi trebalo?
pozdrav
Pa mogu naravno ( nisam se bas dobro izrazio, nisam mislio bukvalno) ali onda je to zaista surovo, nemoguce je da se ne izgrebe. Citat: ChrisMaresi: Iskreno, predlazem ti celicne koje nisu lepe kao alu ali su izdrzljivije. Plus dodas lepe ratkapne i to je to. Kod nas u Srbiji putevi su ocajni i alu felne stradaju brzo. Ja sam na mojim kolima 3 puta isao na popravku alu felni.
pozdrav
Jos jednom...celicne (koje BTW u opste nisu celicne) ni u kom slucaju nisu izdrzljivije od alu felni...
Alu felna samo na oko deluje neznija, jedino je manje otporna na grebanje, jer tome na celicnim necete ni pridavati znacaj, a na alu ce vas dusa boleti.
Naravno postoji svakojaki krs od alu felni, koji se i prodaje bez garancije, ali to je posebna kategorija, i sto se tice takvih felni preporucujem izbegavanje petokrakih (punije su ipak sigurnije...), i kupovinu felni za svih 5 tockova!
[ tox master @ 24.12.2006. 22:59 ] @
najbolje imati 4 celicne i 4 aluminijumske felne.
na ovim celicnim zimske gume a na aluminijumskim letnje.
ta bi varijanta dala najbolje rezultate u svakom pogledu,i cuvanja felni a i vozne karakteristike bi bile najbolje.
e sad tu naravno dolazi onaj finansijski deo...
pozdrav
[ RAMBRAKER @ 24.12.2006. 23:23 ] @
upravo to cu ja da uradim na prolece !
[ vladd @ 25.12.2006. 01:42 ] @
Bakara, celicne felne su celicne, e nije bas "alatni" nego celicni lim, presovan. Mislim, ima manje od 1,7% ugljenika..i tako to, zastita farbanje..nema obrada termickih.
Ko moze , dva kompleta guma. Mada su u vecini, na zalost, oni sa "dobrim polovnim", tek da ide.
Alu felna je stvar estetike, a lako se narusava po snegu. Izdrzace, ali po koju cenu. Vise sam za lepe alu felne, sa malo nizom gumom, za leto, a zimi neke kramponke, na "gvozdju", pa par meseci "lagano".
Poz.
[ zei @ 25.12.2006. 20:40 ] @
Aluminijumske felne su lakse od celicnih sto je jedan bitan parametar ali zimi nije bitno. Ja imam i zimske gume na Al felni. Kupio sam neke jeftino polovne u dobrom stanju ...
[ vladd @ 25.12.2006. 22:52 ] @
Ti si nam dika i ponos, nemoj za zericu da se maknes od proseka, ni po cenu da ostanes ili da nekoga ostavis bez glave. A akumulator, hoce li progurati ovu zimu, ima li "duse".
Poz.
[ vsi @ 26.12.2006. 15:15 ] @
NEsto procitah magnezijumske felne, pa koliko ja znam magnezijum je suvise mek da bi se od njega pravile felne.Mozda neke legura gde ima magnezijuma ili tako nesto.A, kako to alu felne poboljsavaju karakteristike?
[ RAMBRAKER @ 26.12.2006. 15:52 ] @
Sto se tice magnezijuma , pogledaj WRC , tamo svi kosriste magnezijumske felne zato sto su isto tako lake kao Al ali su dosta jace .....a i skuplje !
Daju bolje performanse , naravno , bolje lezanje u krivinama i udobniju voznju .....ali ako se velike felne stave na juga koji ima recimo 55-60ks one ce ga malo osporavati zbog svoje povrsine .......
pozz...
[ zei @ 29.12.2006. 22:04 ] @
Pa dobro sta je na kraju bolje voziti zimi? Al ili Fe?
[ vsi @ 29.12.2006. 22:09 ] @
ako mislimo na Mg, on se ne moze naci u elementarnom stanju, znaci to je neka legura, 100 %
[ RAMBRAKER @ 29.12.2006. 22:34 ] @
Definitivno Fe !
Teze su ,a i manje se habaju - mislim manje ih so nagriza ....
Sto se tice legure Mg , verovatno je !
[ Ka2 @ 18.11.2007. 00:31 ] @
Gde bih u gradu (BG) mogao da pogledam neke felne? Gde imaju dobar izbor? Ima li smisla kupiti polovne i gde bih to mogao da ucinim?'
Koliko kostaju alu (ili celicne) felne velicine 13 ? Nove. Da li one doprinose necemu u odnosu na ruzne fabricke osim lepoti automobila (a tome doprinose zaista enormno) ?
[ bakara @ 18.11.2007. 10:51 ] @
Tesko ces naci polovne 13" alu felne...
[ nebule @ 18.11.2007. 10:58 ] @
Citat: Ka2: Gde bih u gradu (BG) mogao da pogledam neke felne? Gde imaju dobar izbor? Ima li smisla kupiti polovne i gde bih to mogao da ucinim?'
Koliko kostaju alu (ili celicne) felne velicine 13 ? Nove. Da li one doprinose necemu u odnosu na ruzne fabricke osim lepoti automobila (a tome doprinose zaista enormno) ?
Subota i Nedelja pijaca "Bubanj potok" ima dosta felni i alu i čeličnih.
[ vladd @ 18.11.2007. 12:52 ] @
Bolje je kupiti nove, manje glava boli, o estetici da ne pricam, a razlika je nekoliko desetina evra. Kupovati "daleko" od balans masine je, po meni, veliki zli macor u dzaku..
Pogotovo kupovanje od "fizionomija" na Bubnju. Pa da se osvrcem da neko ne trazi svoje felne, na mom autu...
Poz.
[ Ka2 @ 18.11.2007. 12:57 ] @
Ok, onda nove. Zna li neko okvirnu cenu? 100 evra po komadu?
EDIT: Evo izbrisao sam GDE pitanje.
[Ovu poruku je menjao Ka2 dana 18.11.2007. u 15:30 GMT+1]
[ bakara @ 18.11.2007. 13:29 ] @
Da podsetim:
Odgovore "gde" nesto kupiti nije dozvoljeno postaviti u ovom forumu.
Hvala!
[ vladd @ 18.11.2007. 16:24 ] @
Lepo sto je K2 stigao do felni. Znaci sve ostalo je cakum..
Nekada je to bilo muka za naci, retka ekskluziva. Sada su mnoge vece firme koje se bave tockovima postavljene i na internet, vulkanizeri su shvatili da je standard porastao, ili svest o bezbedosti ispred neke sulude stednje, sve je manje polovnih guma, a sve vise sminke...
Mislim da je veci problem NE NACI mesto gde se prodaju felne, samo je pitanje konkretnog modela ili neke specijalne zelje..
Poz.
[ Ka2 @ 18.11.2007. 17:38 ] @
Bogami, dosta sam ga ispopravljao poslednjih mesec dana. :) Ostala je jos jedna velika popravka (set kvacila) i da mu kupim neke dobre gume i to bi bilo to. Nego, videh u gradu jednog KA sa nekim lepim felnama i to tako lepo izgleda da nije normalno... pa sam se primio... ali pojma nemam koliko bi mogla da kosta jedna felna... ne znam da li ima celicnih "ukrasnih" ili su celicne one obicne sugave a samo alu su lepe...
[ bakara @ 18.11.2007. 18:27 ] @
Ako mislis menjati felne onda sacekaj sa gumama i bolje stavi 14" felne i vece gume, posto 13' felne nema sanse da nadjes ni nove ni polovne!
Cena 14" felni su negde oko 70-80€ po komadu mada i to sve zavisi od proizvodjaca.
[ Ka2 @ 18.11.2007. 20:07 ] @
Stvarno? A sto nema 13" ? Evo ja sam na netu nasao neku prodaju gde barem po slikama na sajtu imaju 13". I sto da sacekam sa gumama ako mislim menjati felne?
Nego ja bih trebalo da odem negde da mi srede i ove sada felne sto imam (najobicnije), jedna mi je malo iskrivljena sa strane iako to uopste nema uticaja u voznji, ne trese se auto a i guma moze normalno da se balansira.
Nego reci ti meni, sada kada budem stavljao zimske gume uradicu i centriranje trapa... da li je vazno sta se pre radi, menjanje guma ili centr. trapa?
[ tox master @ 18.11.2007. 20:58 ] @
Citat: Ka2
Nego reci ti meni, sada kada budem stavljao zimske gume uradicu i centriranje trapa... da li je vazno sta se pre radi, menjanje guma ili centr. trapa?
moje iskustvo je da posle montaze novih guma radim optiku mada u principu nema veze,u teoriji bi centriranje trapa moglo da se radi i na felnama (bez guma) mada to naravno niko ne radi.
[ pisac @ 27.08.2008. 11:27 ] @
Ovo sam pitao više puta i uvek sam dobijao odgovor koji ne zadovoljava logiku.
Dakle, koje su prednosti aluminijumskih felni?
S obzirom da su višestruko skuplje, trebalo bi da su i bolje, jelte? Nešto nisam primetio ni jednu jedinu prednost, čak naprotiv, primećujem da alu-felne imaju samo mane u odnosu na čelične.
[ vladd @ 27.08.2008. 11:32 ] @
Pitao si i nije pomoglo. Verovatno mi nemamo tu logiku da pojasnimo stvar.
Poz
P.S. Iskreno, mislio sam odmah lock, ali da sacekam malo....
[ KMaRKo @ 27.08.2008. 11:44 ] @
Moje misljnje:
- Al je laksi te je kod sportskih automobila to vazno zbog performansi.
- Celicne felne pravi presa, dok se Al liju pa je stoga lakse izliti neki malo komplikovaniji dizajn nego da je lupas presom u nekoliko faza i da na kraju treba da ostane u balansu.
[ Nebojsa Milanovic @ 27.08.2008. 12:16 ] @
Citat: pisac: Ovo sam pitao više puta i uvek sam dobijao odgovor koji ne zadovoljava logiku.
Dakle, koje su prednosti aluminijumskih felni?
S obzirom da su višestruko skuplje, trebalo bi da su i bolje, jelte? Nešto nisam primetio ni jednu jedinu prednost, čak naprotiv, primećujem da alu-felne imaju samo mane u odnosu na čelične.
A da ti nije palo na pamet da nam prvo kažeš koje su to "mane"?
[ pisac @ 27.08.2008. 12:47 ] @
Prvi odgovor koji će mnogi odmah da ispale iz topa je da su "lakše" pa to navodno ima mnogo pozitivan učinak na brzinu startovanja i zaustavljanja vozila, i opterećenje zglobova i ko zna šta još. Odmah da kažem da je to: netačno. Prvi razlog zašto je to netačno je taj što se točak ne okreće 100 o/sec pa da razlika mase lakše felne ima bitnu ulogu u ubrzavanju i usporavanju vozila. Pri brzini od 200km/h, točak 205/55/16 se okreće oko 24 o/sec, a da bi se vozilo zaustavilo sa te brzine treba mu oko 140m, što je još oko 60 okretaja točka (ako ne blokira): taj točak bi na balans mašini sa te brzine bez ikakvih problema mogao da se zaustavi i rukom za tih 60 okretaja (uz rukavice naravno). Drugi razlog što je to glupost je taj da aluminijumske felne uopšte nisu lakše od čeličnih. Alu felna za moj auto ima 10kg, a čelična 9kg. Znači upravo je suprotno!
Drugi odgovor je da su "lepše". Naravno, to u principu i jeste tačno, ali čelične felne sa lepim ratkapnama mogu biti isto tako lepe kao aluminijumske, za mnogo manju cenu. A mogu biti i lepše ukoliko je ratkapna na čeličnoj felni nova, a aluminijumska felna stara i izgrebana. A ratkapnu je naravno mnogo lakše i jeftinije zameniti od cele aluminijumske felne.
Svi "znamo" da su aluminijumske felne osetljivije na rupe od čeličnih. Ne znam da li je to tačno (pošto su moje alu-felne i dalje savršene posle 2 godine vožnje po rupčagama) ali ako je to tako onda alu felna u stvari nema bukvalno nijednu prednost u odnosu na čeličnu: Teža je, osetljivija je, skuplja je!
I da pomenem da čelična felna za moj auto košta 4950 din, a aluminijumska (koja mi je stigla uz auto) 21500 din. Ratkapna za čeličnu felnu je 1700 din. Znači, za 26600 din mogu da stavim potpuno nove čelične felne sa novim lepim ratkapnama, i da vozim auto. Za aluminijumske bih trebao da dam 86000 din. Zašto da dam 86000 din, kada za te pare mogu da kupim 13 čeličnih felni zajedno sa ratkapnama, i da ih menjam kada god naletim na rupu, ivičnjak, stubić, i slično... Šta da radim sa lepom aluminijumskom felnom kada je izgrebem na ivičnjak ili stubić? Da kupim novu za 21500 din? A šta da radim sa čeličnom kada izgrebem ratkapnu na taj isti ivičnjak ili stubić? Da kupim novu ratkapnu za 1700 din
I, dakle, koje prednosti ima skupa alumiijumska felna?
[Ovu poruku je menjao pisac dana 27.08.2008. u 13:59 GMT+1]
[ bakara @ 27.08.2008. 13:27 ] @
Alu felna u opste nije osetljivija od "celicne", koja BTW u opste nije od celika
[ DrJekyll @ 27.08.2008. 13:35 ] @
pisac
Sve to sto si napisao za alu felne je u principu tacno, ali znas kako...neko trosi novac na cigarete i alkohol, neko na drogu, neko na svalerke, neko na egzoticna putovanja, neko na bastenske zajebancije, a neko na sredjivanje auta i kupovinu alu felni koje realno, osim estetskih, nemaju nikakvih prednosti.
Kad se govori o ovakvim stvarima odgovor ne mora zadovoljavati logiku, vec neke druge, licne potrebe.
[ vladd @ 27.08.2008. 13:45 ] @
@pisac
Moraces detaljnije da pojasnis SVOJU logiku.
Da li imas staklene case u kuci???Zasto staklo ako su metalne ili plasticne otpornije na pad???
Logika je ipak u pitanju.
Da li se auto kupuje da bi se lupao ili ako prodje tu fazu, da bi se "lakse prodao". Koriscenje je nuzno zlo..takva je psihologija nekih...
Automobilizam nije jeftina zabava, pa tako nije bas pogodno tlo da se maksimalno propagira filozofija "sto jeftinije". Mislim da je najjeftinije nemati auto, svesti svoje potrebe na rodovsko drustvo...ali to je vec za Mad zone, kao sto mislim da je cela tema za dotican direktorijum..
Elem, laksa felna, na trapu pravi manje problema, lakse se kontrolise masa, manje se opterecuje pruga, prigusivac, manje su sile na zglobovima. Lakoca je neophodna, zato sto se auto koristi blizu krajnjih mogucnosti...Naravno, inicijalno se primenila, doticna "alu felna", na trkackim automobilima.
I OTPORNIJA je na rupe od celicne felne, za ekvivalentnu sirinu, jedino je problem kada se dodje do granice mogucnosti, celicna se iskrivi (sto neki resavaju kuckanjem sa sto vecim cekicem, ili im ne smetaju vibracije u voznji..jeftinije je..), a felna od legure aluminijuma mora da ide na "ozbiljnu" popravku...koja kosta...nekada kao nova celicna..a nekada i vise
Krutost alu felne je veca od celicne, tako da za srazmerno istu tezinu, omogucava solidno siru gumu. Elasticnost celicne felne (koja prividno deluje "otpornija" na iskopine na putu, mada nije namena svih vozila da se forsiraju rupe) ne omogucava dovoljnu sirinu, lakocu i krutost tocka za brzinske trke.
Za terenska vozila, jeftinija i vise nego dovoljna, je celicna felna, i naravno uske gume,inace bi prvo blato bilo kraj transporta.
Za putnicka vozila, naravno, jeftina solucija do odredjene sirine gume, opcija "alu" uz doplatu...ali valjda tome i sluzi auto industrija...da nam prodaje tonu preradjene rude za velika pare :)
Estetika, slozenost tehnologije i preciznost izrade formiraju cenu. Estetika je moguca u doticnoj tehnologiji, pa se i (obilato) koristi. Estetika u kovanom ili presovanom limu nije prioritet..a i problem je...
Poredimo jednosobni stan i dvorac..mnogo toga je lakse...ili mozda nije..
Poz.
[ pisac @ 27.08.2008. 15:18 ] @
Pa eto, baš lepo što si pomenuo i to, ja inače koristim plastične (od kvalitetne tvrde plastike) čaše i tanjire, za moje privatne potrebe, a staklenci i porculanci mi služe samo kada dodju gosti.
Za estetiku (felni) se uglavnom slažem, ali eto meni estetika po 4x većoj ceni ne treba jer mi taj deo mozga izgleda nije dovoljno razvijen ili mi je neki drugi deo mozga malo više razvijen . Sem toga, uz zaista lepe ratkapne ne vidim bitnu razliku u odnosu na alu felne. Mislim da je ta umišljena estetska razlika u stvari samo proizvod svesti da je to nešto što je "skupo", pa samim time ljudu odmah imaju drugačiji pogled (tj. mora biti lepše). Kada bi alu felne bile 4x jeftinije od čeličnih sa ratkapnama, mislim da bi masa počela da vozi čelične felne sa ratkapnama jer bi odmah "shvatili" kako im auto izgleda mnogo lepše sa njima.
Inače, pominješ lakoću. Pa ja navedoh da to nije tačno: Moja "čelična" felna je lakša za 10% od moje "aluminijumske" felne. A siguran sam da je to tako sa svim ovim alu felnama koje se prave samo radi dobrog izgleda automobila.
Citat: bakara: Alu felna u opste nije osetljivija od "celicne", koja BTW u opste nije od celika
Pa ni Alu nije od čistog Aluminijuma, tako da mu to dodje na isto. Ne znam da li je osetljivija na rupe ili nije, jer znam da većina misli da je osetljivija ali ja na osnovu mog iskustva to nisam primetio. U svakom slučaju, ogrebi aluminijumsku felnu na ivičnjak, i ogrebi čeličnu (bez ratkapne) pa će se lako videti koja je osetljivija na takav način oštećenja.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 27.08.2008. u 16:43 GMT+1]
[ lancia88 @ 27.08.2008. 15:54 ] @
Pozdrav,
jeste Alu felna osetljivija, upravo se o ivicnjacima radi, nekada je bila cak i kradljiva a u najgorim momentima i kradljivija od celicne....to sve stoji.
Konkretno, radi se o estetici i to onoj koja zaista nema cenu, makar ne razumnu, ali.....cemu onda sunka dok ima salame, cemu mnogo stosta u zivotu. Ako je poenta da pokazes kako si iznad neobuzdanosti kupovine onoga sto oci vide, makar po svaku cenu, to je opet OK. U tom slucaju, da ne zalazim da li Tvoj mozak nije dovoljno razvijen ili je moj mozak rudimentirao, tek ja imam prepun licni a bogami i poslovni zivot nepotrebnih stvari koje su se mogle svesti na odnos Alu Vs celicna+radkapna, iliti salama Vs Sunka.
Eto, ako je to bila poenta, ja priznajem u ime svih da sam neracionalan u najmanju ruku i neka to bude ta "prednost" Alu felne.
Uzgred, sticajem okolnosti, od svih vozila samo na jednom sportskom auticu jos imam Alu felne i na tri motocikla, ostala mi vozila ne poznaju Alu felnu ali samo zato sto sam skroz nezainteresovan za taj segment zivota, no secam se svojih ranijih "logika" :)
[ popovicvl @ 01.09.2008. 01:32 ] @
Alu felna 15' ili 16' sa normalnim profilom,recimo 195/60 ili 65 R15 ili klasika 205/55 R16 uvek da.Nema problema ni sa rupama ni sa ivicnjacima.
Izricito sam protiv tankih profila guma.Tu ne pomazu ni plasticne felne.
[ Deep|Blue @ 03.09.2008. 08:45 ] @
Citat: vladd:
Bolje je kupiti nove, manje glava boli, o estetici da ne pricam, a razlika je nekoliko desetina evra. Kupovati "daleko" od balans masine je, po meni, veliki zli macor u dzaku..
Pogotovo kupovanje od "fizionomija" na Bubnju. Pa da se osvrcem da neko ne trazi svoje felne, na mom autu...
pa sto se tice polovnih felni, najveci deo otpada na kradene felne i ove skinute sa polovnjaka koje uvoze placevi.
inace razlika izmedju nove i polovne je malo veca od par desetina eura (izuzev ako pod par ne smatrs cifru > 6 )
u svakom slucaju nijednu polovnu felnu ne uzimati bez provere na balans masini.
a sto se tice zimske voznje, toplo preporucujem neku jeftiniju alu felnicu.
[ izida @ 08.09.2008. 16:47 ] @
imam ja jedno pitanje a nema veze sa temom,planiram da kupim felne za opel astru 1.6 1999godiste a da nisu neke fabricke pa me zanima koje mogu na moj auto,ustvari koje su oznake koje mu odgovraju,jel to ima neke veze sa srafovima na felni ili sta vec?
[ vladd @ 09.09.2008. 12:14 ] @
Ima veze i sa rastojanjem srafova, i sa centralnim otvorom, a ostale dve mere mozes da biras proizvoljno, tj, precnik i sirinu felne. Naravno. limiti postoje, zavisno od karoserije, i mogucnosti da se obim usaglasava sa visinom gume.
Informacije mozes dobiti, najbolje je u radnji, za konkretnu felnu koja ti se svidi, ili da proguglas neke informacije o potrebnim i mogucim dimenzijama, pa po njima da trazis sta ima po radnjama.
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|