[ milosnikolic @ 21.12.2006. 21:59 ] @
E ovako,

Gledao sam po forumu ima svakakvih misljenja o ROVER-u 75. Ima plan da kupim ovaj auto uskoro, vozio sam se u njemu, vozio sam ga licno (probao samo), i odusevio sam se u svakom pogledu. Auto je bio sa 2.0 dizel motorom i voznja u njemu moze da se poredi sa voznjom u Audiju A6 !!!

Ono sto me interesuje - DA LI NEKO IMA ROVERA 75 ili ga je bar vozio malo duze vreme i kakav su iskustva ?

Gde su servisi ? Na sta treba posebno obratiti paznju kod kupovine - sta su mu slabe tacke ? Koji su motori najbolji ?

Zahvalan sam na svakoj bra malo proverenoj informaciji (a ne samo "rekla-kazala").

Pozz,
Milos.
[ legend @ 21.12.2006. 22:11 ] @
ako imas para za odrzavanje....kupi!

moj prijatelj vozi rovera i par puta je morao da porukucje delove iz UK i bilo je papreno...prosto neisplativ auto.
[ Miroslav Jeftić @ 22.12.2006. 07:39 ] @
Složio bih se sa prethodnim postom (iako ga nisam vozio). Nema ni ovlašćenog uvoznika i/ili distributera, a ni ozbiljne servisne mreže, skupi delovi (a svakako Rover ne važi za mnogo pozdanu marku, tako da u svakom slučaju možeš očekivati da će ti trebati delovi), skoro garantovan pad cene u daljoj prodaji... ja bih ga zaobišao.
[ ilkebgd @ 22.12.2006. 08:29 ] @
Nemojte bas tako, idi na cannonball forum, tamo imas vlasnike rovera koji su prilicno zadovoljni. ja recimo znam prodavnicu delova za rover i servis na kruznom putu ispod trosarine, a ima ih jos, nije to jedini primer. ima neki lik sa Umke i neki u Batajnici koji rasturaju rovere- strance, kod njih imas polovnih delova. sto se tice servisa, to isto nije problem, svi kazu da je servis Mile Pile odlican, on radi Honde i Rovere, a ne preteruje ni sa cenama. takodje, mnoge delove moze on da ti nabavi, da ne moras da se gnjavis sa trazenjem. Sto se tice pitanja koji motor je najbolji u Roveru 75 pa definitivno BMW-ov dizel motor. to je original BMW motor samo sto u 75-ici razvija malo manju snagu nego u Bmw trojci, namerno su tako uradili da bi zastitili svoju trojku... no to ne znaci da je motor slab, postize oko 200 i sa tim malo oslabljenim motorom. delovi jesu relativno skupi, ali nije tacno da je Rover bas tako nepouzdan, to su predrasude. evo ti test 75-ice bas as tim motorom u jednom hrvatskom casopisu http://www.autogodine.hr/rablj...ver_75_2_0_d_2002_-_38_600_km/

To je ono sto sam ja cuo od vlasnika Rovera, a ti ih pitaj direktno na cannonu.



[ ilkebgd @ 22.12.2006. 10:40 ] @
Takodje postoji i servis Bugi koji radi Rovere i Land Rovere. http://www.servis-bugi.co.yu/rover_putnicki_program.htm

A evo u kojim radnjama mogu da se kupe delovi za Rover... http://www.vrelegume.co.yu/for...fca58bb634abaafbd82e6787688b76

[ indicator1 @ 22.12.2006. 13:52 ] @
Ajde da se kladimo da u tim prodavnicama nema za tog Rovera 75 nista? Uostalo, pozovi lepo i reci "znate treba mi za 75-icu set kaiseva sa zatezacima, lamela sa korpom, protokomer, plocice i diskovi, zadnji lonac...) pa vidi sta ce da ti kazu a i koje su cene za ono sto imaju. Pre ces delove za motor naci u BMW prodavnicama, a za ostalo nek ti je bog u pomoci.Inace auto je stvarno dobar, vozio sam se u Engleskoj u jednom "jaguar zelenom", benzincu, ali cak i tamo se slabo kotira kao polovan. Ovde kod nas po meni spada zajedno sa npr Lanciom, SAAB-om i Chrysler-om u red automobila koje u Srbiji ne treba kupovati.
[ markom @ 22.12.2006. 14:05 ] @
Citat:
Složio bih se sa prethodnim postom (iako ga nisam vozio). Nema ni ovlašćenog uvoznika i/ili distributera, a ni ozbiljne servisne mreže, skupi delovi (a svakako Rover ne važi za mnogo pozdanu marku, tako da u svakom slučaju možeš očekivati da će ti trebati delovi), skoro garantovan pad cene u daljoj prodaji... ja bih ga zaobišao.


Ovome treba dodati i činjenicu da je Rover (konačno) bankrotirao ove godine, za šta sigurno postoje opravdani razlozi. Sa druge strane, što se servisiranja tiče, tu možda i nije sve crno, zato što to možda sad rade Fordovi servisi.

Lično mišljenje: Ako hoćeš čestit britanski auto, skupi pare za DB9, do tad se drži ozbiljnijih stvari od Rovera :-).
[ Miroslav Jeftić @ 22.12.2006. 14:17 ] @
Hm... ako će već ići u Fordove servise, bolje da uzme Mondea 3, ne bi trebalo da je velika razlika u ceni. DB9 na srpskim putevima... dugo bi trajao. Bolje neki Land Rover.
[ vladd @ 22.12.2006. 14:23 ] @
To je ekstra auto, ali nije za nase "terene". Jednostavno, vlasnik mora da ima vise resursa oko sebe, od para do nabavke delova. Kod engleza nema pardona, delovi su papreni, transport jos gori, pa na sve to carina...
Znaci, tetka u Londonu, plus dovoljno para, i nema "problema".

Poz
[ Slobodan Miskovic @ 22.12.2006. 15:15 ] @
Bankrotirao jeste ali britanska centrala :) Rover je kineski tako da...sve se seli u Kinu, proizvodnja pre svega... Cak su i na nedavno odrzanom sajmu automobila u Pekingu izbacili i novi 75 model, MG TF, MG ZT i MG ZT-T a najavili su i izbacivanje preko 100 novih modela i ulaganja preko 1 000 000 000 $ ;)

[ ilkebgd @ 22.12.2006. 16:09 ] @
Indicator, u nekima od prodavnica na onom spisku koje su za japanska vozila verovatno da nema delova za 75 ali ima za starije Rovere u koje su se ugradjivali Hondini motori. ali ima i solidan broj prodavnica bas za rover na onom spisku. dovoljno da ne mora da se narucuje iz engleske.

Inace, mozete procitati u onom testu da se njegovo ogibljenje pokazalo kao otporno na lose puteve.

Svakako da je kupovina Mondea racionalnija, ali mondeo se jednostavno ne moze porediti sa roverom 75. mondeo je u odnosu na njega konfekcija. u 75-icu su ugradjivani vrhunski materijali u pravom britanskom stilu, kabina mu je prosto fenomenalna,plemenito drvo i koza gde god pogledas. mislim da ne zaostaje za jaguarom u tom pogledu.
[ Miroslav Jeftić @ 22.12.2006. 16:41 ] @
Ih... pretera ga. Nisam sedeo u njemu, ali pretpostavljam da nije baš jaguar.
[ vladd @ 22.12.2006. 19:24 ] @
Tesko ces primetiti razliku izmedju Rovera i Jaguara po konforu, jedino spoznaja da si u Jaguaru, daje "novu dimenziju". A razlika je izmedju Forda i Jaguara, kao Zastava i Golf, nije prevelika ali je osetna. A da ne spominjem zvucnu izolaciju, koja je bolja nego kod A6, ali na to niko ne obraca paznju, bolje da da nekoliko hiljada evra manje, pa neka zvecka sve, kupice vece zvucnike.

Bas mocno i "posteno" uradjen auto, svuda specificna resenja, a ne samo bagovita elektronika, ili grejanje sedista i eto ti "konfor"

Poz.
[ markom @ 22.12.2006. 20:18 ] @
Naravno, sve je isto kao u Jaguaru ako ti odgovora 0-100 za oko 45 minuta, što je ključna razlika između Rovera i Jaga ;-).

Marko.
[ HoT_Steppa @ 22.12.2006. 20:26 ] @
@milosnikolic:
Ne sumnjam da je sve kako kazes, ali mislim da bi te ODRZAVANJE Rovera 75 kostalo skuplje ovde nego odrzavanje Mercedesa S klase.
Zavisi takodje i koje godiste kupujes i koliko bi ga zadrzao kod tebe. Takodje u startu, ako ga vec ne nabavljas povoljnije, budi spreman da izgubis OGROMNE pare kad ga budes prodavao.
[ Miroslav Jeftić @ 22.12.2006. 20:43 ] @
Citat:
vladd: Tesko ces primetiti razliku izmedju Rovera i Jaguara po konforu, jedino spoznaja da si u Jaguaru, daje "novu dimenziju". A razlika je izmedju Forda i Jaguara, kao Zastava i Golf, nije prevelika ali je osetna. A da ne spominjem zvucnu izolaciju, koja je bolja nego kod A6, ali na to niko ne obraca paznju, bolje da da nekoliko hiljada evra manje, pa neka zvecka sve, kupice vece zvucnike.

Bas mocno i "posteno" uradjen auto, svuda specificna resenja, a ne samo bagovita elektronika, ili grejanje sedista i eto ti "konfor"

Poz.


Hmhm. Ne bih da teram u offtopic, ali nekako ne verujem da samo "spoznaja" deli Jaguara i Rovera, a pogotovo da je izrada bolja nego kod Audija koji je poznat po visoko kvalitetnom finiširanju, mada ko zna. Uostalom, nije džabe Rover propao čak i u Engleskoj, gde mu ni veliki lokal-patriotizam nije mogao pomoći.

Citat:
Slobodan Miskovic: Bankrotirao jeste ali britanska centrala Rover je kineski tako da...sve se seli u Kinu, proizvodnja pre svega... Cak su i na nedavno odrzanom sajmu automobila u Pekingu izbacili i novi 75 model, MG TF, MG ZT i MG ZT-T a najavili su i izbacivanje preko 100 novih modela i ulaganja preko 1 000 000 000 $


Tih milijardu dolara je dovoljno taman za jedan čestit model, ako će izbaciti 100 na šta li će to da liči. Ako se dobro sećam, Reno je u Klija II uložio dve milijarde (maraka ako se dobro sećam).
[ Slobodan Miskovic @ 22.12.2006. 20:53 ] @
Nisam bas siguran da su milijarde u pitanju :) prosta racunica ako su dali 2 000 000 000 $ za pravljenje modela koliko komada tog modela trebaju da prodaju da bi se isplatilo :)
[ StORM48 @ 22.12.2006. 20:56 ] @
Audi A6 je priiilično daleko od toga da je slabije zvučno izolovan, pa bila konkurencija i Jaguar. A6 spada u već rafiniranu seriju ovog nemačkog proizvođača, koja je daleko od konfekcije tipa VW.

Doduše, ja dosta ličnih iskustava imam jedino sa 2.6 V6 benzincem, kod kojeg su podizači prozora bučniji nego motor, koji se čuje tek kada počne da "reži" na nekih 4000-5000 obrtaja.

A4 je već glasniji, ali nije ni čudo, s obzirom da nisu ista klasa.

Mada, gledajući iskustva koja je jedan moj poznanik imao sa (nikad prežaljenim) Jaguarom XJS, nisam baš siguran koliko bi bilo ko bio zadovoljan - isti se kvario relativno često i svaki put je na popravku morao da čeka, u proseku 2-15 dana, a više puta ga je servisirao u Austriji. Iako to nerado priznaje, kaže da je Jaguar (u kojeg je skoro pa zaljubljen) auto, za koji nikada ne bi mogao da kaže da ga je "slatko izvozao".

Više je bio po servisima, nego na putu.

Ovo nikako ne znači da je Jaguar generalno loš, ali nisam baš oduševljen tim čuvenim britanskim "perfekcionizmom", onda kada se zaviri pod haubu. Ako je verovati nekolicini sadašnjih i bivših vlasnika (iz okoline i sa interneta), ni Jaguar nije slučajno vađen iz kaljuge, od strane Forda. Solidnijeg je enterijera, nego što je ukupno kvaliteta.

Na kraju, cene polovnih primeraka govore same za sebe - vlasnici gledaju da ih se što pre otarase.
Sad, but true. :(

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 22.12.2006. u 22:06 GMT+1]
[ Miroslav Jeftić @ 22.12.2006. 21:08 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic: Nisam bas siguran da su milijarde u pitanju :) prosta racunica ako su dali 2 000 000 000 $ za pravljenje modela koliko komada tog modela trebaju da prodaju da bi se isplatilo :)


O, da. Ne mogu sad da nađem za Clia II, ali evo recimo za Clia III - uloženo je 953 miliona evra, što će reći za dlaku milijarda.

Citat:
The total programme outlay for Clio III was €953 million, of which €630 million represented production-related investment.


http://www.topspeed.com/cars/renault/renault-clio-ar18112.html
http://www.babez.de/renault/clio3.php
[ markom @ 22.12.2006. 21:23 ] @
Citat:
Ovo nikako ne znači da je Jaguar generalno loš, ali nisam baš oduševljen tim čuvenim britanskim "perfekcionizmom", onda kada se zaviri pod haubu.


Britanska kola su po definiciji kul i to je to. Mini, Jaguar, Aston Martin, Triumph, TVR, Land/Range Rover, itd. Svi su savršeni u smislu da su konceptualno fantastični, ali svi zajedno imaju jednu zajedničku osobinu... Traju do prve krivine. Otprilike su tu negde sa italijanskim kolima.

Ko god je imao tu (ne)sreću da poseduje Land'Range Rover, zna o čemu pričam.

Jedina dva izuzetka od pravila su su Rolce Royce i Bentley.

No, sve je ovo akademska rasprava, pošto su sad sve to nemačke i američke kompanije, što je odlično pouzdanosti radi, ali coolness factor... Mislim, šta je kulje, Morris Mini ili Golf GTI*? :-)

Marko.

P.S. Naravno da je GTi MkV najkulji auto koji postoji. Ko se ne slaže, banivam odma!
[ ilkebgd @ 22.12.2006. 21:39 ] @
Citat:
Bryan Fury: Ih... pretera ga. Nisam sedeo u njemu, ali pretpostavljam da nije baš jaguar. :)


Ja jesam sedeo u 75-ici, ali nisam u jaguaru. :-) Unutrasnjost jaguara sam video na slikama i uzivo nekoliko puta, ali samo kroz prozor od istog :-)

Ono sto mogu da kazem, je da je kabina rovera apsolutno fantasticna i cini mi se da ne zaostaje uopste za jaguarom, a stil je potpuno isti. meni je cak lepsa unutrasnjost 75-ice od jaguara S i X type.


Citat:
vladd: Tesko ces primetiti razliku izmedju Rovera i Jaguara po konforu, jedino spoznaja da si u Jaguaru, daje "novu dimenziju". A razlika je izmedju Forda i Jaguara, kao Zastava i Golf, nije prevelika ali je osetna.

Tacno tako.

Citat:
markom: Naravno, sve je isto kao u Jaguaru ako ti odgovora 0-100 za oko 45 minuta, što je ključna razlika između Rovera i Jaga ;-).

Marko.


Takve limuzine i nisu predvidjene za neko divljanje, jurnjanje, izivljavanje... vec da uzivas u voznji, da se vozis udobno i u otmenom okruzenju (kabini). rover 75 i sa ovim dizel motorom koji sam pomenuo ima solidne performanse. oko 10s do 100 i oko 200 max brzina uz primernu elasticnost. naravno ima i jacih motora u ponudi, V6 itd, pa ko voli (i ima para za to) nek izvoli, doice vrlo brz auto. da ja kupujem 75 uzeo bih sa pomenutim BMW dizelasem, mislim da su za vecinu ljudi takve performanse sasvim ok, a kao sto rekoh to i nije auto za divljanje.




Citat:
HoT_Steppa: @milosnikolic:
Ne sumnjam da je sve kako kazes, ali mislim da bi te ODRZAVANJE Rovera 75 kostalo skuplje ovde nego odrzavanje Mercedesa S klase.
Zavisi takodje i koje godiste kupujes i koliko bi ga zadrzao kod tebe. Takodje u startu, ako ga vec ne nabavljas povoljnije, budi spreman da izgubis OGROMNE pare kad ga budes prodavao.


Pa treba da kupi neki star jedno 5 godina kome je vec pao najveci deo cene. u tom slucaju i ako ga ne zadrzi preterano dugo kod sebe nece biti na velikom gubitku. Ne slazem se da bi ga odrzavanje kostalo skuplje od S klase, jer to je ipak auto jos jednu ili dve (nisam siguran) klase iznad. imam komsiju koji vozi rover (do duse malo stariji) i nije nikakav narocit burzuj, a ipak ga vozi i odrzava. Kaze da odrzavanje 75-ice jeste skuplje nego kod njegovog (600) ali ne drasticno. Inace coveku je 75-ica auto snova, bas smo pricali o njemu. merka ga da ga kupi kad bude imao love i kad mu jos malo padne cena.

Citat:
Bryan Fury:Hmhm. Ne bih da teram u offtopic, ali nekako ne verujem da samo "spoznaja" deli Jaguara i Rovera, a pogotovo da je izrada bolja nego kod Audija koji je poznat po visoko kvalitetnom finiširanju, mada ko zna.


Govorimo o kvalitetu izrade i kvalitetu materijala u kabini, a ne generalno o kvalitetu izrade. sto se tice kabine svakako da je Rover ispred vecine Audija, to je jednostavno odlika i shmek britanskih automobila. oni posebno posvecuju paznju enterijeru, vode racuna o svakom detalju. bukvalno sve je presvuceno i oblozeno plemenitim materijalima- drvetom i kozom. jaguar ima enterijer u istom stilu, kao sto rekoh, meni je roverov cak i za nijansu lepsi.


Citat:
StORM48:

Mada, gledajući iskustva koja je jedan moj poznanik imao sa (nikad prežaljenim) Jaguarom XJS, nisam baš siguran koliko bi bilo ko bio zadovoljan - isti se kvario relativno često i svaki put je na popravku morao da čeka, u proseku 2-15 dana, a više puta ga je servisirao u Austriji. Iako to nerado priznaje, kaže da je Jaguar (u kojeg je skoro pa zaljubljen) auto, za koji nikada ne bi mogao da kaže da ga je "slatko izvozao".

Više je bio po servisima, nego na putu.

Ovo nikako ne znači da je Jaguar generalno loš, ali nisam baš oduševljen tim čuvenim britanskim "perfekcionizmom", onda kada se zaviri pod haubu. Ako je verovati nekolicini sadašnjih i bivših vlasnika (iz okoline i sa interneta), ni Jaguar nije slučajno vađen iz kaljuge, od strane Forda. Solidnijeg je enterijera, nego što je ukupno kvaliteta.

Na kraju, cene polovnih primeraka govore same za sebe - vlasnici gledaju da ih se što pre otarase.
Sad, but true. :(

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 22.12.2006. u 22:06 GMT+1]


To se moze procitati u mnogim auto magazinima- da jaguari provode vise vremena u servisima nego na putu. Statistika tako pokazuje. no rover nije jaguar i na svu srecu 75-ica je po statistici pouzdanija od jaguara. nije u vrhu ali je na istom nivou kao Opel Vectra i Ford Mondeo (mozete procitati u onom testu). a Mondeu i Vectri niko ne prebacuje da su nepozdani :-)
[ Miroslav Jeftić @ 22.12.2006. 21:46 ] @
Evo nešto malo informacija. :)

http://www.whatcar.co.uk/car-review-readers.aspx?RT=2399
[ ilkebgd @ 22.12.2006. 21:51 ] @
pa ima ih nekoliko koji se zale na kvarove, ali vecina ga ipak hvali... neki ga cak dizu u nebesa... jedan kaze da je imao 40 automobila i da je 75 apsolutno najbolji :-)
[ slobodan81 @ 22.12.2006. 22:20 ] @
pa ne znam. ali enterijer mu je stvarno extra uradjen mislim kvalitetna ekstra koza ali sa stilom jaguara. taj auto je vrlo udoban i i uzivanje je ici na duze staze sa njim. ja bih ti preporucio 2.0dizel jer je to vec neko napomenuo da je bmw motor. a i stvarno malo trosi stvarnih 6 litara isto kao i i audi a6 1.9tdi. za delove jeste mali mproblem nema ih na svakom cosku kao za wv ali ih ima i novih a i polovnih nije bas neki problem za nabavku. neko je napomenuo da moze da se svrsta sa lanciom pa imao sam je i nebih se slozio sa vama. 75-ica je po meni mnogo boljai auto luksuzniji izdrzljviji od lancije ali svi mi imamo razna iskustva. jedini i najveci problem je prodaja tog auta i veliki gubitak cene za kratko vreme.
[ Miroslav Jeftić @ 22.12.2006. 22:47 ] @
Citat:
ilkebgd: pa ima ih nekoliko koji se zale na kvarove, ali vecina ga ipak hvali... neki ga cak dizu u nebesa... jedan kaze da je imao 40 automobila i da je 75 apsolutno najbolji


Pa dobro je, bolji je izgleda nego što sam mislio. Ako se uzima onda naravno dizel, mnogo će se bolje držati u daljoj prodaji.
[ ilkebgd @ 23.12.2006. 08:46 ] @
Da, da i obavezno napisati u oglasu "Bmw dizel motor" :-)
[ ilkebgd @ 23.12.2006. 10:01 ] @
Nego gde nam je Milos sto je postavio temu, ne javlja se... sta li je odlucio_
[ Fuzz @ 23.12.2006. 10:29 ] @
Kupio bmw-a sa dizel motorom :)
[ vladd @ 23.12.2006. 15:51 ] @
Priznajem da su "nemci" dobri u finisiranju, ali i dalje ne razumem njihovu "filozofiju, da u limuzincine guraju ekono-motore ("stedisu", nemocnog 1,9, pa i sa dve turbine). Tu ne treba da "ulazi" manje od 2,4, pa benzin ili dizel, po volji.

"Nemci" imaju razvijen smisao za humor sa dodatnom opremom, pa sam vozio A4(2004), sa duplom digitalnom klimom, ali nema elektropodizace na zadnjim vratima. Koza je za najskuplje "opremljene".

To kod "klasicne filozofije" udobnog i luksuznog modela nije slucaj, motori su "dovoljni", oprema je "kompletna" izrada netipicna.

Poz.
[ milosnikolic @ 23.12.2006. 17:31 ] @
Nisam znao da je toliko ljudi uopste zainteresovano za Rovera 75 generalno.

Hvala na svim komentarima i odgovorima !

Odlucio sam da kupim Rovera 75 2.0 CDT, sad samo gledam kombinaciju da ga uvezem iz nemacke posto tamo moze da se nadje za 5-7k evra u exxtra stanju, dok kod nas (halooglasi) je od 9500 - 12.000 E. Necu da napominjem kako nemci odrzavaju svoja kola a kako nasi ljudi. Eto tako mogu da se nadovezem na ovu temu pa da pitam da li imate neka iskustva sa uvozom automobila iz Nemacke, koliki su stvarni troskovi odlaska, dovozenja, zoll tablica...sta vec sve od troskova tu postoji.

Inace, moj komentar na sve prethodne je:

Posto ne kupujem kola da bih se "palio" na potezu Slavija-Terazije-Trg pa u krug, niti da bih prevozio robu za STR u njemu, ne ocekujem da "prelecem" preko lezecih policajaca, da overavam svaku rupu i da posle svega kazem - Ma Rover je sr*nje, otis'o mu trap za 6 meseci, ili da ga "teram" na 7000 obrtaja - mislim da ce me auto uz normalnu voznju i paznju sasvim lepo sluziti. Ono sto je presudilo da se odlucim za njega je :

1. Enterijer i komfor (citaj udobnost + zvucna izolacija + uzivanje u voznji)
2. Motor (ipak je BMW)
3. Jednostavno - palim se na Engleski stil i smek

Ajd da cujemo komentare...narocito su dobrodosli oko uvoza iz nemacke

Pozdrav svima !

p.s. pogledajte sliku enterijera (attachment)

[Ovu poruku je menjao milosnikolic dana 23.12.2006. u 18:47 GMT+1]
[ Miroslav Jeftić @ 23.12.2006. 20:13 ] @
Imaš već diskusiju o uvozu iz inostranstva na ovom forumu pa potraži.
[ ilkebgd @ 23.12.2006. 20:29 ] @
Citat:
milosnikolic: Nisam znao da je toliko ljudi uopste zainteresovano za Rovera 75 generalno.

Odlucio sam da kupim Rovera 75 2.0 CDT, sad samo gledam kombinaciju da ga uvezem iz nemacke posto tamo moze da se nadje za 5-7k evra u exxtra stanju, dok kod nas (halooglasi) je od 9500 - 12.000 E. Necu da napominjem kako nemci odrzavaju svoja kola a kako nasi ljudi. Eto tako mogu da se nadovezem na ovu temu pa da pitam da li imate neka iskustva sa uvozom automobila iz Nemacke, koliki su stvarni troskovi odlaska, dovozenja, zoll tablica...sta vec sve od troskova tu postoji.

Inace, moj komentar na sve prethodne je:

Posto ne kupujem kola da bih se "palio" na potezu Slavija-Terazije-Trg pa u krug, niti da bih prevozio robu za STR u njemu, ne ocekujem da "prelecem" preko lezecih policajaca, da overavam svaku rupu i da posle svega kazem - Ma Rover je sr*nje, otis'o mu trap za 6 meseci, ili da ga "teram" na 7000 obrtaja - mislim da ce me auto uz normalnu voznju i paznju sasvim lepo sluziti. Ono sto je presudilo da se odlucim za njega je :

1. Enterijer i komfor (citaj udobnost + zvucna izolacija + uzivanje u voznji)
2. Motor (ipak je BMW)
3. Jednostavno - palim se na Engleski stil i smek

Ajd da cujemo komentare...narocito su dobrodosli oko uvoza iz nemacke

Pozdrav svima !

p.s. pogledajte sliku enterijera (attachment)



Bravo Milose, na tvom mestu ja bih se upravo za tu varijantu odlucio (Bmw motor koji smo ti i preporucili + uvoz). Sto se tice nacina voznje i svrhe tog vozila vec sam izneo identicno misljenje, a enterijer mu je stvarno fenomenalan, nema spora.

Srecno trazenje/kupovina i javi kad kupis, ubaci slike itd.

Pozdrav.
[ vladd @ 23.12.2006. 21:05 ] @
Blago tebi kad mozes da pazaris auto za uzivanje. Srecna nabavka i voznja. Naucices ponovo da se smejes .

Poz.
[ slobodan81 @ 24.12.2006. 19:45 ] @
Priznajem da su "nemci" dobri u finisiranju, ali i dalje ne razumem njihovu "filozofiju, da u limuzincine guraju ekono-motore ("stedisu", nemocnog 1,9, pa i sa dve turbine). Tu ne treba da "ulazi" manje od 2,4, pa benzin ili dizel, po volji.

nisi u pravu 1.9 tdi je kod mene bas u vecem autu i nepravimi probleme kao nedostatak snage ili max brzine. cak stavise lako se potera do 200km/h ljudi ti automobili nisu za trke za ludorije kupi malu neku zujalicu i jurise koliko hoces.
jer ti posedujes neki 1.9tdi pa tvdis da su to slabi motori ili je sad toliko nas budale u srbiji jedino ti pametan
[ bakara @ 24.12.2006. 19:55 ] @
@slobodan81
Pa dobro, za koliko ubrzava do 100 taj tvoj audi, daj da procenimo?
[ slobodan81 @ 24.12.2006. 20:07 ] @
ja nisam rekao da on ima neko ubzanje naravno to nisam ni merio niti cu ikata taj auto mi sluzi za dalja putovanja itd. i svi smo svesni da ni jedan dizel nije za jurcanje ali da neko prica da ima nedostatak snage da mora da ima najmanje 2.4 2.5 to je cista glupost. jedino osobe koje zeleda spoje neku malu sporcku voznju treba mu taj motor meni ne/ . za jurcanje imam drugi auto naravno turbo benzinac
[ slobodan81 @ 24.12.2006. 20:12 ] @
a vecina od nas te dizwlw kupuje zbog ekonomicnije potrosnje a ne zbogjurcanja i maltretiranja tih automobila
[ civikom @ 24.12.2006. 21:34 ] @
Druze vozim ROVER 420di 105konja dizel vec 10 godina(230.000 km) i nisam imao do sada nikakav problem,i ja bih ga menjao samo sa roverom 75,ko nije vozio engleski auto ne moze da svati sta je elegancija.
[ StORM48 @ 24.12.2006. 23:30 ] @
Citat:
slobodan81: nisi u pravu 1.9 tdi je kod mene bas u vecem autu i nepravimi probleme kao nedostatak snage ili max brzine. cak stavise lako se potera do 200km/h ljudi ti automobili nisu za trke za ludorije kupi malu neku zujalicu i jurise koliko hoces.
jer ti posedujes neki 1.9tdi pa tvdis da su to slabi motori ili je sad toliko nas budale u srbiji jedino ti pametan


Hmm. Zanimljivo. Nisam primetio da je neko rekao "ovde u Srbiji, svi budale... bla, bla...", već je čovek konstatovao da su krenuli da sklapaju ogromne automobile sa smešnim motorima za tu klasu i ja se sa tim slažem.

Pozdrav
[ Miroslav Jeftić @ 24.12.2006. 23:46 ] @
Jedino što je sigurno je da taj motor nije uveden zbog Srba. Ne znam tačno kako to ide u inostranstvu, ali sigurno imaju neke poreske olakšice ako je motor ispod 2000 kubika i slično. Uostalom, Mercedes 123 je imao 300D od 100 konja pa se niko nije žalio, a sad je 1.9 TDI odjednom slabašan (koji je sigurno "tri u čelo" za tog 300D). Naravno, bolje je imati više konja nego manje, ali kome se ne žuri i ne voli da ide u rizična preticanja biće sasvim dovoljan i taj, a pri tom će i dalje imati prostran i udoban auto, a ne nekog Pola sa troje vrata (kome verovatno taj motor najviše leži). Takođe, drugačiji su i troškovi održavanja za 1.9 i za 3.3 V10 i to nigde nije mala stavka. Verujem da ga nisu stavili džabe u ponudu, mada bi bilo zanimljivo videti koji broj kupaca A6 ili sličnog vozila se odlučuje za taj motor pri kupovini (verovatno jednocifren).

P.S.
Da ne bude zabune, ja da kupujem ne bih uzimao ispod 200KS
[ ilkebgd @ 24.12.2006. 23:46 ] @
Po meni je to ok, niko ti ne brani da izaberes jaci motor vece zapremine, ali ima i 1.9 u ponudi za one koji nisu toliki brzinashi. taj 1.9 tdi je imao verzije valjda od 90,110 i 130 konja (tako nekako). narocito ova zadnja verzija uopste nije slaba, ni za passat, ni za a4, pa cak ni za a6. pogotovo zato sto ima dosta veliki obrtni moment.
[ bakara @ 25.12.2006. 00:22 ] @
@StORM48
Pa sto obrisa post?
Taman sam hteo da se slozim sa tobom...

[ vladd @ 25.12.2006. 01:50 ] @
Vozio sam A6 sa 1,8T motorom, i ide, ali kako. Takva karoserija je za 5 i 6 cilindara, da "plovi" a ne da se dere nka "sitna kubikaza". Da se ne planira neka "usteda", registracija, potrosnja....velika limarija za malog misa, konfor a ekonomican
Pa jel' pricamo kako treba ili kako mora?

Poz.

[ StORM48 @ 25.12.2006. 08:33 ] @
Evo vratiću ostatak (mislio sam da ne ulazim u bezgranične rasprave, pošto ne vode ničemu, al' pošto su neki očigledno već videli, ostatak sledi)... :)

Elem, ako želiš da se prsiš i kupuješ auto od 5 metara, ne vidim gde je tu problem potrošnje?
Ja vozim Pežo 307 2.0HDI, koji praktično ima snažniji motor neko neki Audi A6 1.9TDI. Ubrzanje ne može da se poredi. Verovao ili ne. Sad, ubrzanje možda nije toliko bitno ako se vozikaš uveče po gradu i kroz otvoren prozor posmatraš koga ima po kafićima, ali ako voziš negde na opterećenom putu - to itekako ima svoju namenu (makazice su mnogo manje verovatne, a sa velikim automobilom to ima ogromnog značaja). Nije čak ni problem u tom motoru. Ranije je bilo istih tih motora, ali je moglo i da se bira - pa, ako si hteo 1.9TDI, može. Hoćeš 2,5TDI, može, Hoćeš 2.6, 2.8 ili 3.2 benzinac, isto može. Sad bre postoji 4.2TDI quattro - koje ludilo. Pokvarili su sve ono po čemu je Audi čuven - taj dizelaš grmi k'o traktor. Nije baš kao konfekcijski, ali to se ne da porediti ni sa jednim benzincem. Kao što sam pomenuo već, u Audiju A6 2,6 benzincu, glasniji su podizači nego motor! Na leru se motor UOPŠTE i POTPUNO NE ČUJE. Potpisujem 100%. Ustvari, kako sam dugo vozio A6 2.6 benzinca, ja prosto ne mogu ni da zamislim neki slabiji motor za taj auto. To je Audi A6 i takav motor treba da ima.

Mislim, kakav god dizel motor da skockaju, on sa 1900 kubika ne može ni pod prozor da pljune jednom 2.6 benzincu-šestaku, a to je upravo motor kakav bi klasa jednog Audija A6 trebala da ima. Ko želi auto za grad, male potrošnje, treba da kupi Punta, Pežoa 307, 207, Pola itd.

Nego Srbi k'o Srbi - hoće da im bude što veći, al' ako može da troši vazduh.

A opet, činjenica je da to filozofiranje sa dizelašima nepodesnim za ogroman auto forsiraju najviše Nemci poslednjih godina. Tipičan predstavnik američkih velikih automobila je npr. Chrysler 300M, koji broji 3500cc i 250HP, što je idealno dimenzionisan motor, s obzirom da na putu potrošnja ne prelazi 11-12 litara benzina. I to prava potrošnja, ne kataloška! (lično iskustvo, da ne bude zabune oko izvora informacija). Mislim, sa karoserijom od dve tone, nije mi jasno kako bi komično moglo da izgleda isto to sa tim 1.9TDI motorom. Naravno, prosečnom građaninu ove države predstavlja neverovatan problem da plati registraciju za to, ali to je već postao nepisani zakon - svi nešto kukaju na registraciju, na cenu goriva i tako to, a grad danonoćno zakrčen vozilima.

Dakle, 1.9TDI nije slab po definiciji. On je slab za tu klasu automobila. Mislim koliko logično može izgledati ideja da se jedan te isti motor ugrađuje u Golfa trojku i u Audi A6? Šta misliš, koji će pre i lakše da jurne do stotke? A koji će manje da potroši? Pa Golf, naravno. Najsnažniji će Audiju pružiti više nego što može taj Golf, ali će, srazmerno opterećenju, taj motor kraće trajati. Ceđenje i poslednjeg promila snage, mora imati svoje posledice.

To ubijanje klase velikih automobile je utemeljeno pre svega u ekonomskim razlozima, a nikako u tehnološkom napretku. Ni za 100 godina jedan dizel neće moći ono što može benzinac. Prosto, svaki motor ima svoju namenu. Dizelaš više izdržava, benzinac je oštriji. Dizelaš manje troši, benzinac više. Kraj priče.

Mene lično jako nervira činjenica da više nema u prodaji mog omiljenog Audija A6 2.7T, turbo benzinac sa 258HP, što je pravo čudovište. Ali, nema ga. Sad postoji jedino ubogi 3.0TDI u toj klasi kubikaže, što je kao bolesni traktor u odnosu na onu zverinu. Ja to volim. Nekome izgleda glupo, ali meni ne - ali nema rešenja. Oni servirali samo dizelaše sa ogromnim kubikažama i kraj. I sad je "kao" bolji dizel sa 4200 kubika i istom snagom, nego ovaj 2700 kubika benzinac? Osim što je ovaj prvi skuplji, a uštedu okači mački o rep, pošto taj sa 4.2 troši mnogo više nego jedan 1.9TDI.

Opravdanost po pitanju veličine zbog ovog ili onog takođe ne stoji. Može se imati dosta prostran auto i bez da kupujete BMW 7-icu ili Audi A6/A8 - kupite Mareu karavan, Opel Vectru karavan i ostale jeftine karavane, sa 2.0 dizel motorima koji vrše istu funkciju. Nego, pre mi se čini da je stvar u pojavi - kad vas vide u A6-ici, onda ste baja, pa bio i sa 1300 kubika... ;)

Na kraju, slažem se da svako treba da kupi ono što mu odgovara i da na taj način ukalkuliše i svoje troškove. Međutim, rasprava je povedena oko toga da li je to stagnacija ili nije. Ja tvrdim da jeste.

Pozdrav
[ Fuzz @ 25.12.2006. 10:03 ] @
Citat:
Nego Srbi k'o Srbi - hoće da im bude što veći, al' ako može da troši vazduh.


Pa nije napravljen 1.9 tdi motor zbog Srba. jednostavno, svuda ima ljudi kojima su potrebna velika kola sa umerenom potrosnojom, dok im je startnost i max.brzina manje bitna.
[ bakara @ 25.12.2006. 10:25 ] @
@Fuzz
Naravno da nije napravljen zbog srba, Ali to je auto za bogatiju klijentelu, u koji se taj skroman motorcic bas ne uklapa...
A velika kola sa umerenom potrosnjom i jeftinim odrzavanjem odavno postoje, audi jednostavno nije iz te price.
Na kraju zar nije malo nelogicno da se isti motor ugradjivao u (malog) golfa i (jos manju) fabiu, a posle pricajmo o performansama...
[ Fuzz @ 25.12.2006. 10:44 ] @
Pa da li je to meni ili tebi logicno ili nelogicno - manje je bitno. Ljudima koji ga kupuju je ocito logicno...a nije bas da prodaju 2 komada godisnje...
[ indicator1 @ 25.12.2006. 15:01 ] @
Slabiji motor u velikoj karoseriji svakako ima smisla, a i ogromnu prodju na evropskom trzistu. Mi odavde to tesko shvatamo jer nemamo prilike da zivimo zivotom jednog prosecnog zapadnjaka, a to je da do posla imas nekoliko desetina (od 20 do 100) kilometara, da se vozis po auto-puta sa tri trake, da niko ne divlja i sece te u makazice jer su kazne i kontrola rigorozne. I normalno je da takav zapadnjak kupuje auto sa slabijim motorom, jer mu vise jednostavno NE TREBA, a i zbog poreza i manje potrosnje daleko je jeftinije imati manji i slabiji motor. A naravno svi hoce veliku karoseriju, nije to samo pitanje prestiza vec i udobnosti, prostora... takvim automobilima mnogo bolje lezi auto put nego onim maleckim. Znaci za auto koji ce 90% svog zivota provesti na auto putu i brzini od 120, jak motor je visak delova.
[ StORM48 @ 25.12.2006. 20:19 ] @
OK, ima smisla mali motor u velikoj karoseriji...

Zašto onda ljudi ne kupe Vectru karavan 2.0DTI? Reno Laguna karavan i svi ostali karavani?
Znači, o kakvoj bre mi uštedi pričamo kada se radi o jednom Audiju ili BMW-u? To nisu automobili za radnike koji putuju do posla po ceo dan. Nije auto za vožnju po gradu.

A sve i da jeste, pogledaj asortiman raspoloživih motora - od 1.9TDI do 4.2TDI. Benzinaca skoro da i nema.

Mislim, jel' treba da crtam? Šta je jeftinije za registraciju 2,4 benzinac ili 4.2 dizel? Šta više troši? Šta je skuplje za servisiranje? Gde je tu bre ušteda i tzv. ekonomičnost? Znači, nije u pitanju samo odnos slabog dizelaša i velike karoserije, već forsiranje dizelaša i tamo gde im nije mesto.

Drugo je da je odnos dizelaša i benzinaca kao pre desetak godina - ko hoće jeftinu, a udobnu vožnju kupi 2.0 benzin ili dizel. Ko hoće snažnije i tiše, benzin od 2,4 do 2,8 i pevaj. Ovo sad ispade da "kao" dizel treba da donese nekakvu uštedu, a oni napucaju 4-5 hiljada kubika. Neko je tu lud. Takav auto je u svakom mogućem smislu SKUPLJI od 2,4 ili 2,6 benzinca! A o buci koju proizvodi, zaista ne treba imati iluzija. Treba probati jedno, pa drugo. Ja mogu da se pohvalim da sam imao prilike da vozim jedno (benzin) i probam drugo (dizel) i razlika je prilična.

Još Porše i Ferari da počnu da štancuju dizele i ćao pameti... :(

Da se razumemo, nemam ja ništa protiv dizelaša (i sam vozim jednog), ali to je auto za grad, za akanje i za izbegavanje trauma oko non-stop kampovanja na pumpama. Za one koji stalno vole da štede, automobila ima, a i motora. Međutim, nemoguće je racionalno objasniti zašto je najslabiji motor, od 1900cc, koji se ugrađuje u Audi A6, ujedno i najslabiji motor za jednog Golfa? Mislim, ako je motor dovoljan za karoseriju jedne šestice, defacto je za Golfa valjda dovoljan i motor od svega 1400 ili 1500 kubika. Međutim, takav motor ne postoji. Zašto? To bi onda bila još veća ušteda ili ne?

Jbt, pa ne mogu da poverujem da se čak i Punto proizvodi sa dizel motorom od 1900 kubika, a to je dovoljno i šestici. Ne znam, možda mi zaista voda ušla u uši. Pre Pežoa sam vozio Golfa III, 1.9TDI i taj auto je bio snažan i oštar taman koliko treba. Ni malo, a ni previše. Nisam primetio baš nekakav "višak" snage, koji bi i Audiju obezbedio dovoljno snage. Mislim da je za taj motor, maksimum neki A4.

Još samo da vidimo A8 1.9TDI i bacam se sa mosta :) 2.5TDI već odavno postoji.
Ta usrana osmica ubrzava do sto... pa ne znam, ako kreneš u ponoć, do jutra juriš stotku... ;)
Ali da, objašnjenje sigurno postoji... valjda je i to "malo prostraniji, ekonomični porodični auto"?

Pomenuću i još jednu (po meni) bitnu stvar, iako time rizikujem da budem žigosan pomodnom etiketom... Jeste li se pitali koliko zagađuje "moderni" dizelaš ultra-velike zapremine? Tačno je da je emisija štetnih gasova maksimalno suzbijena poslednjih godina, ali na listi zagađivača, prosečan dizelaš i dalje zagađuje oko 30-40% više nego benzinac ekvivalentne kubikaže. A kada tu kubikažu popnemo na 4-5 hiljada?

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 25.12.2006. u 21:37 GMT+1]
[ slobodan81 @ 25.12.2006. 21:16 ] @
Prvo sto meni audi nesluzi za kako je vec neko napomenuo za ruku kroz prozor i kurcenje ispred kafica vec za dalja putovanja.mozda nije za makazice ali to nevolim jer i jaki benzinac ce vas izneveriti kad tad. za dalja putovanja sluzi sasvim ok i lako se potera do 200km/h. posto prelazim godisnje oko 60000 70000km pri tom i toj kilometrazi izracunajtekoja je godisnja usteda na goribu . a moze da prica ko sta oce odrzavanje nije nistaskuplje od japanaca italijana a i bar kod mene ovo mi je treci audi i nisam ni sa jednim imao veceprobleme.auto je tezak 1400kg tako daje taj motor sasvim dovoljan za njega i zamene a pritom i koja je razlika u registraciji u odnosu da sam uzeo neki 2.5 tdi ili 3.3
i sam sam napomenuo da kad me uhvate bubice za izivljavanje pored audija imam auto od 210ks izjurim se i tojeto.
neko je naglasio da se jedva prodaju ti 1.9tdi jedva 2 kom godisnje nije tacno oni su bas na ceni kod nas i bar se mnogo lako prodaju
danas sam probao sa ortakom koji ima ford eskort 1.8 td koji je dosta manji i laksi auto i da se jurimo i nemorate da mi verujete a mogu da snimim da okacim klip on je ostao iza mene i polako ali sigurno sam mu pobegao. inace ovaj auto nemucim i nezelim ali cisto sam hteo da probam. ko
drugo kontaktirajte sa foruma zlatibor82 i pitajte ga koliko sam ga ostavio iza sebenaravno necu vam reci sta vozi samo ovo da je benzinac
[ Fuzz @ 25.12.2006. 21:17 ] @
@Storm
Prvo , nije mi jasno zasto si navalio na taj 4.2 TDI (iako mi nije jasno gde si ga nasao u Audijevoj ponudi) i poredis ga sa 2.4(6) benzincem. Ta dva motora su potpuno neuporediva, pre svega po snazi. Ako ti mislis da je taj 2.4 ekvivalent 4.2 TDI motoru, onda ja ne znam sta da ti kazem. Znaci vremena se menjaju, a i tehnologije sa njima. Danas su dizeli po snazi apsolutno dostigli benzinske motore. Mozes kupiti 2.0 dizela sa 200 konja jednako kao i 2.0 benzinca. Pogledaj ponudu bilo kog renomiranog proizvodjaca i uporedi sta pruzaju benzinski i dizel motori jednake kubikaze.
A sto se tog zagadjenja tice...pa kao sto rekoh, vremena se menjaju...
Audijev 3.0 TDI je jaci motor i ima manju emisiju C02 od 2.4 benzinjare...uostalom uveri se sam...

http://www.audi.co.uk/audi/uk/.../a6/saloon/specifications.html

I evo ti na poklon jedan odvratni 5.5 litreni 700 bhp dizel...




[ slobodan81 @ 25.12.2006. 21:43 ] @
ljudi odosmo mi na sasvim drugu temu. nego sto se mene tice probao sam mislim vozio taj rover 2.0 dizel i ja sam zadovoljan mala potrosnja extra udoban lezanje na putu odlicno od opreme skoro svi i imaju sve. ako nemenjas cesto automobile kupi ga i slatko ces se navozati sa njim
[ StORM48 @ 25.12.2006. 22:03 ] @
@Fuzz
O da, itekako postoji 4.2TDI... http://www.tijd.be/mijn_ondern...iliteit/artikel.asp?Id=1943044
To je prvo što je naletelo na google-u. Inače ih ima i po Beogradu. Baš sam neki dan i video.

Inače, znam da je 2,4 benzinac slabiji od 4.2 dizel. S tom razlikom što ja nisam ni tvrdio suprotno. Ja tvrdim da taj motor zagađuje više nego 2.4 benzinac (inače, zagađenje se ne sastoji samo od CO2, konsultuj npr. Wikipediu), da je skuplji za održavanje, da je veći potrošač, da grmi dok se vozi i sveukupno, to je potpuna nebuloza.

Sve to je tipična demonstracija "znanja" - "evo šta mi umemo".

Čemu služi takav dizelaš? Ako je za bogataše - pa, oni mogu da plate i voze i benzince od 8000 kubika. Ako je za štedljive - sve se nešto mislim da će da se naštede sa 4000 kubika. Ako je za sportiste - khm, khm, pa koji to sportista pobogu, kupuje dizelaše.

A kad Pežo bude napravi neki pravi, konkurentni GT automobil, možemo da pričamo o nastupu u sportskim vodama. Taj 908 je glupi koncept, koji će malo ko da kupi. Oni koji žele andrenalin, oni kupuju Ferari, Porše, i slično, a u nešto pristupačnijem segmentu BMW M6/M5, SL65 AMG i tako to - to su sve rasni benzinci.

Poenta ove priče nije prepirka koji je auto bolji i koji bolje ubrzava, jer većinu to ne zanima. Ja najprostije rečeno, nikada nisam video dizel Bentlija (u lux klasi) ili Poršea (u sport klasi). Verovatno da pomenuti proizvođači nisu dovoljno vešti - moraće da nauče od Pežoa. ;)

Kad bi "konjske snage" bile sve što je bitno. A i kakvo je vreme - niko im ne brani da nalepe i milion i sedamsto hiljada konja.

Pozdrav
[ StORM48 @ 25.12.2006. 22:10 ] @
Citat:
Zagađenje se ne sastoji samo od CO2, (konsultuj npr. Wikipediu)


Pošto sam zaboravio ovo da argumentujem, napisaću ukratko: CO2, odnosno ugljen-dioksid JE NAJMANJE bitan zagađivač. Zato se i forsira od strane pobornika "ekoloških" dizel motora, kao nekakav "etalon" za utvrđivanje ekoloških prednosti "novih" motora u odnosu na stare. Niko ne pominje da je to običan ugljen-dioksid, koji i sami izdišemo. Niko u toj priči ne pominje ugljen monoksid, aerosoli i ostale super-štetne supstance, koje su u dizel gorivu koncentrisane stotana puta više nego kod benzina. Slično kao što to rade proizvođači TFT monitora - oni mudro navode mali odziv, iako je on totalno nebitan za tečnost prikaza.

Nego, da ne tupim previše...

Citat:
Diesel engins get better mileage and thus produce less CO2, but they can produce up to 400 times more particulate.

The health effect of diesel particle is not really and exactly figured out yet, since its composition and interaction in the body is very complicated. But, many of toxicologiest and engineers working on this and they believe it can cause the mortality.

Generally, the diesel engines exhaust a lot more pollutant than gasoline engine, especially particulates. Some of hydro carbon would be exhausted from the gas engine, but if you maintain the catalyst in the exhust pipe, it wouldn't be much. However, the diesel PM has also a lot of unburned carbon and it can cause the serious health effect.

you can find some more information at:

http://www.epa.gov/otaq/toxics.htm

If you are concerned about that, diesel particulate can be fairly aggressive. A recent study done in urban areas found that the particulate emissions from power plants (mostly sulfates) had minimal effect on health. Whereas there seemed to be a strong correlation for locally generated pollutants. Diesel particulates are known to include a host of PAH's which are known carcinogens. But at the same time, most cases of lung cancer are associated with smoking, not diesel particulates.


Ovo čisto da ne ostanem nedorečen. I neargumentovan.
Evropski parlament je pre desetak godina (otprilike) prvi put pomenuo mogućnost da se suzbije povećana prodaja dizel motora upravo iz ovih razloga. To je polako vodilo ka ideji o povećanju nameta na registraciju ovakvih automobila, ali je naprasno (!?!?!?) cela stvar gurnuta pod tepih, a rezultujuća činjenica je frapantno, progresivno povećanje proizvodnje dizel motora, i to na svim poljima primene.

Slučajnost ili zavera? Think about it.

A što se tiče mog "zapinjanja" za 2.4/2.6 benzincima - pa eto, taj sam dugo vozio i jako mi se svideo. Snažna, supertiha limuzina. Možeš da polako uživaš, možeš da letiš, a uvek tišina. Dizel grmi, a pogotovo dok stoji i to me izluđuje i isteruje iz pameti. Ne smeta mi u gradskom automobilu, pa čak ni u automobilu za duži put, ali mi smeta u limuzini od 100.000 evra. Ja hoću da uživam u vožnji, pre svega. I da, ako se 4.2TDI ne može porediti sa 2,4, 2.7T (turbo benzinac) sigurno može, a za manje para i uz podnošljivu registraciju. Ja da imam dovoljno para, vozio bih Bentli Arnaž, ali nemam, pa vozim ono što mogu. Teško će me neko ubediti da sam pre godinu dana mogao da se vozim u supertihom Audiju A6, a sada ne mogu, jer to nema nigde da se kupi - uostalom, obiđite autosalone i recite mi koje benzince nude?

Pozdrav

P.S. Obratite pažnju na link u citatu - EPA Pollution Preventer. Mislim da svi znaju ko su oni i koliko su relevantan izvor informacija na ovu temu.

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 25.12.2006. u 23:45 GMT+1]
[ vladd @ 25.12.2006. 22:39 ] @
Storm48 ja razumem tvoju filozofiju u vezi kola, i slazem se, moja je slicna, ali ne vredi previse da objasnjavas na Balkanu, potpuno devujantan mentalitet, u genima je ostao "nemacki kvalitet", jos od Simens ili AEG sporeta. Vidis valjda da je G2 2000€, a u Nemackoj (gde zive svajcarci valjda), kosta 300, a i to 300 je zbog "nas" i istocnije, lako se resavaju otpada.

Sta bogatuni voze i zasto, ne bih da filozofiram, ali stari nemacki auto humor, po ugledu na forda granadu, gde u 2,5 tone lima ubacuju neki motoric, malo jaci od ventilatora, ali zato smanjuju opremu, pa svaka roba ima kupca, a narocito wet back Balkan, gde su gabariti za komsiju, a motor za brigu o kucnom budzetu. I uopste, te "tone lima" pokusavaju da predstave kao luksuz, posto u celoj paleti imaju i par zaista luksuznih modela, a ostale desetine "varijacija opreme" samo lice na "velikog uzora".

Tu je rover malo ozbiljniji prema renomeu i prema kupcu. Udobno vozilo za gornju srednju klasu, bez sportskih pretenzija, sa odredjenom "ozbiljnoscu" i pouzdanoscu.
Zato ga ne bih poredio sa "nemcima", gde vodeci model ima sve, i kosta kao trosoban stan, a klonovi su pravi coperi. Pa ispada da se isto "oseca" vlasnik A6 ili golfa GTI, bez obzira da li je u prvom 4,3L a u drugom 2,5L, kao top modeli, i oni sa 1,9 tdi, ili 1,4 sa malim slovom i . Domacinski, bogato a stedljivo. A moze i "plin"...

Poz.

[ bakara @ 25.12.2006. 22:56 ] @
Citat:
Fuzz: Znaci vremena se menjaju, a i tehnologije sa njima. Danas su dizeli po snazi apsolutno dostigli benzinske motore. Mozes kupiti 2.0 dizela sa 200 konja jednako kao i 2.0 benzinca. Pogledaj ponudu bilo kog renomiranog proizvodjaca i uporedi sta pruzaju benzinski i dizel motori jednake kubikaze.

Pa jel ti to poredis turbo dizel motore sa atmosferskim benzincima, takvo poredjenje nije na mestu, jer postoje i turbo benzinci...
[ StORM48 @ 25.12.2006. 23:07 ] @
Znači, oduševio si me odgovorom...
Skidam kapu - uspeo si da u par rečenica sažmeš sve ono, što se ja upinjem da objasnim na 5 stranica. :)

Moram čak i da citiram:

Citat:
vladd: ...stari nemacki auto humor, po ugledu na forda granadu, gde u 2,5 tone lima ubacuju neki motoric, malo jaci od ventilatora, ali zato smanjuju opremu, pa svaka roba ima kupca, a narocito wet back Balkan, gde su gabariti za komsiju, a motor za brigu o kucnom budzetu. I uopste, te "tone lima" pokusavaju da predstave kao luksuz, posto u celoj paleti imaju i par zaista luksuznih modela, a ostale desetine "varijacija opreme" samo lice na "velikog uzora".


Tačno to. Oprema je skandalozna - dobiješ volan i budeš srećan ako dobiješ i sedišta. Malo karikirano, ali tu je negde.

Evo, da pokažem lično iskustvo, na konkretnom primeru, pošto me Ameri po smislu za opremanje podsećaju na Britance - logično je da ako daš npr. 30.000 evra, da su te pare dovoljne za brdo opreme.

Kod Nemaca to već nije slučaj - Audi A6, 2.4 benzinac, '2003 godine je koštao približno 32.500 evra, sa osnovnom opremom, koja podrazumeva volan & servo za njega, sedišta i vazduh u kabini, a dobija se i rezervoar za gorivo i stakla na svim vratima. ;)

Chrysler 300M, 3500cc(2002), V6, 250HP, standardna oprema podrazumeva sve što ste videli + gomilu stvari koje se tek sada pojavljuju kod superluksuznih evropskih automobila. Znači, koža, drvene aplikacije, grejači, dupla klima, bord kompjuter, sve moguće je električno, ergonomska šestostruko podešavajuća sedišta, 9 zvučnika (Infinity), CD charger + pojačalo vrhunsko, električni, samopodesivi retrovizori sa TFT filmom za elektronsku regulaciju odbljeska (pri vožnji u rikverc bivaju oboreni, tako da se vide bokovi auta), gepek u koji možete spakovati juga, mrežica za pričvršćavanje tereta da ne leti po gepeku. Kožno/drveni volan - extreme lux instrument tabla sa analognim časovnikom. Sva moguća i nemoguća svetla, električno podešavanje svih sedišta + 3 memorije za više vozača/putnika. Sedišta se primiču/odmiču volanu kada se upali/ugasi. Parking senzori. Kompas. Automatski/poluautomatski-sekvencijalni menjač, 17" alu felne, niskoprofilne, brdo airbagova, abs, esp i još kamara skraćenica, grejači za sve i svašta, otvaranje gepeka iz kabine i sa daljinca, i još brdo stvari.

Još jednom - ovo je OSNOVNA, STANDARDNA oprema za ovaj auto.
Preostala moguća dodatna oprema - šiber i 11 umesto 9 zvučnika Infinity/Harman Kardon.

Auto je plaćen 37000 evra. Doplata za šiber bila je oko 1200, što je i jedino što na ovom primerku fali.

Za iste pare, od Audija možeš dobiti jedino *BEEEEP* da isteraš oči. Samo doplata za klimu i podizače i cena već ode iznad ovog Chryslera.

Pomenuti Audi A6, sa full opremom je koštao 78.000 evra! Nije greška - to se i sad može lako proveriti.

Eh da, još jednu stvar nisam pomenuo - Taj Chrysler je klasa A8, a ne A6, čime cela stvar još više dobija na težini.

Pozdrav
[ slobodan81 @ 25.12.2006. 23:15 ] @
pa sve to vi ljudi lepo pricate ali jer bar iko od vas vozi neki auto od 6000ccm? svi vi pricate sta je najbolje ali niko se nesto nehvali takvim automobilom osim ovih extra bogatasa. znam i ja sta je dobro nisam ni ja glup i ja bih vozio neki s6 ili s8 ili porse ali uslovi nedozvoljavavaju . i jak sam kupovao audi stajao sam ispred dva modela 1.9 tdi i 2.8 benzinac . ali naravno presudili su nasi uslovi potrosnja registracija odrzavanje. znam ija kako vuce taj 2.6 i sam sam imao ranije 2.4 ali samojom predjenom kilometrazom i dalje usteda je velika. nisam lovator novac sam zaradjujem tako da gledam i sto pametnije da ga ulozim. naravno tdi se ne moze nikad porediti sa nekim gti-ima ili porseima ali tvrdim da za tezinu vozila od 1400kg taj motor uopste nije slab za normalne zahteve . ti automobili i nisu pravljeni za trke jurcanja itd vec za normalne potrebe. nemojte misliti da sam neki zaljubljenik u audi i da smatram da je nemac svetinja ali ja jednostavno nikiad nisam imao ni sa jednim audijem vecih problema sve su to bile neke sitnice ili potrosni materijal.
Jos jednomda napomenem 1.9 TDI NEMOZE STATI NA CRTU SA PORSEOM ILI GTI-JEM ALI IMA DOVOLJNO SNAGE ZA SVOJU MASU I NORMALNU VOZNJU
[ StORM48 @ 25.12.2006. 23:24 ] @
Poštujem to i slažem se.

Možda smo od početka ove druge diskusije, o motorima, stvorili neku sliku gde si na jednoj strani Ti, a na drugoj "MI". Međutim, ja lično imam problem jedino sa tim što je izbor sužen. Znači, ne smeta meni "po defaultu" taj dizelaš. Smeta mi što su izopštili one, od ranije poznate, benzince, koje si i sam pomenuo. Prosto nisu u prodaji, iako neki postoje po katalozima.

Slažem se i u vezi uštede i tako toga. Ne slažem se da to mora biti jedini izbor.

Takođe, jako mi idu na živce likovi (kao jedan koji se pri prodaji A6 javio na oglas) koji pitaju "a jel' ima taj auto plin?". To me dovodi do ludila. Hej, oće čovek A6, a da se vozi za džabe! Mislim, zar je A4 šugav? Pa nije. Ali eto, kao što vidiš, ipak ima i mnogo onih koji bi da budu baje, pa makar ga terali i na lož ulje.

A kada je Audi u pitanju, iako ću zvučati kao omraženi ljubitelj "nemac je ipak nemac", reći ću da je po mom iskustvu Audi A6 zaista jedan od najpouzdanijih automobila. Problem je što su oni malo poludeli što se opreme tiče, a to sam i napomenuo u prethodnom postu.

Pozdrav
[ slobodan81 @ 25.12.2006. 23:29 ] @
STORM
a koliko sada trenutno vredi ta chrysler 2003g i koliko vredi taj audi istog tog godista?
koliko ce ti trebati samo vremena da ga prodas u odnosu na audija narocito dizela pa makar bilato i kanta?
sve ste v i to u pravu mebi se taj shrysler svidja i hteo sam da ga kupim ali nisam mogao damnadjem 2.7
za nase uslove nase zarade kolika je registracija potrosnja odrzavanje.........
ljudi ponovo kazem i ja bih terao neki auto sa 4.0.5.0.6.0........ ali nemam ti ja para za benzinsku pumpu
[ StORM48 @ 25.12.2006. 23:41 ] @
Tačno je da mu cena mnogo brže pada i da ću ga teško prodati, ali je osećaj vožnje neponovljiv. Mada, isti taj Audi i isti taj Chrysler se uopšte ne razlikuju po ceni na zapadu. Kod nas je za to zaslužan nemački sindrom.

Međutim, ima još jedna ili čak dve začkoljice u ovoj priči. Prva je da je vožnja u Chrysleru nešto konfornija (zbog prostora, koji nije samo zanemarivo veći), a druga da se daleeeeko manje krade. A danas je i to nekakav plus. A kada sada gledam sve to, možda je gubitak na vrednosti ujedno i cena za miran san, danas vrlo bitan.

A ima i još nešto - to što sam kupovinom ovog automobila uštedeo brdo para, u odnosu na Audijevog parnjaka, taman će se ukalkulisati u pad cene sa godinama eksploatacije. Na kraju dođemo na isto, osim što se u Chrysleru vozim kao grof, a u Audiju bez opreme bi se vozio kao i u bilo kom drugom autu sa standardnom opremom.

Inače, 300m 2.7 benzinac je možda još bolji izbor, jer spada u nižu cenovnu kategoriju za registraciju (i po kubikaži i po snazi), a nije previše slabiji. Ubrzanje ovog Chryslera (3.5) je 6,2 do 100 (zaista silovito i oštro povlačenje), a mana mu je malo preniska karoserija, koja ume da zakači veće ivičnjake, ako ispred njih postoji ulegnuće/rupa. Ah da, vrlo bitna stvar - suprotno američkoj tradiciji, ovaj Chrysler ima prednju vuču! Takođe, obični lanci ne mogu da se montiraju na ove felne, već nekakvi plastični (plastični lanci? koja nebuloza... tako mi rekli u servisu). Ako to ne odgovara, oni preporučuju zamenu felni manjim primercima. Eto, to je jedna glupost u vezi ovog auta.

Pozdrav
[ slobodan81 @ 25.12.2006. 23:56 ] @
slazem se da je auto komforniji i na neki nacin meni se mnogo vise svidja. ali kada sam ja trazio da kupim auto nigde nisam mogao da nadjem 2.7 a za 3.5 su mi rekli da dosta trosi a i registracija.....
slazem se da si mirniji i popitanju kradje ali ja za saha nisam imao nikakvih problema.
a sto se tice opreme tvoja je stvarno na zavidnom nivou alimoj nije ogoljen kao sto kazes sve ima samo kozu nema mada je nisam hteo jer nemam vremena bas da je odravam,
nego nije mi jasno sto nemogu lanci? sto jer su upitanju neke posebne felne?
[ StORM48 @ 26.12.2006. 00:05 ] @
Klasične lance ne možeš fizički da uguraš, jer kače karoseriju. Felne su ogromne (17") i time je prilično zbijen prostor između guma i karoserije. Ustvari, ni oni pojma nemaju, nešto mi se čini (Daimler-Chrysler servis, NBG).

Registracija jeste skupa (poslednja je bila 65000), a potrošnja baš i nije. Svi se obično uplaše kubikaže/snage, ali kad saznaju (odnosno, svojim očima vide) da potrošnja na ravnom ne prelazi 11,5 litara, onda se oduševe. Naravno, ova potrošnja mi je jedino bitna, pošto se ovaj auto koristi za veće distance. Takođe, suprotno opštem mišljenju, u automatik modu troši manje nego manuelno (ja sam uspeo da izguram najmanju potrošnju od 12,5 manuelno, dok je u automatik modu 11,5). Budalaština koju su u vezi ovog uspeli da izvedu se odnosi na rezervoar - možeš da napuniš svega 65 litara, što je za toliki auto malo, pa do crnogorskog primorja ipak sipam još jednom, preventive radi (zamalo ne ostadoh na Zlatiboru prošle godine, zbog gužve, a pumpa nikako da se pojavi). Audi je na toj ruti bez problema stizao sa jednim punjenjem (rezervoar 75 litara).

A inače, oko opreme - pa dobro, nisam ja ni rekao da su svi Audiji prazni. I ovaj koji sam prethodno vozio je bio otprilike kao i Tvoj (u smislu "full bez kože"), 2,6 V6 benzinac. Samo kažem da se za isti nivo opreme, dobija skoro dva Chyslera za jedan Audi A6, a nisu u istoj veličinskoj klasi.

Još jedna stvar koja me je oborila s nogu - auto "uči" od vozača stil vožnje - koliko ga oštro voziš, toliko on oštrije reaguje i povećava način reakcija na komande vozača. Kada se vozi po gradu, on sve podredi laganoj vožnji, bez cimanja, bez zabadanja nosa u šoferku i tako to. Kada ga pričepiš na putu, načisto poludi i ne možeš da veruješ da si u istom autu.

Ali, nažalost, i njemu će jednog dana doći kraj... :(

Ovaj novi, 300c liči na odličnog naslednika, mada su po dizajnerskoj filozofiji prilično daleko - 300M liči na besnog lux-sportaka, a 300C na lux limuzinu. Jedino što me nervira je to što su kao osnovni pogonski točkovi, ovaj put ipak zadnji. Doduše, postoji i 4x4 verzija, ali ona je već značajno skuplja (čini mi se i preko 50.000 sa full opremom), što mi je prilično nedostižno. Barem ako ne opljačkam nekakvu banku. :)

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 26.12.2006. u 01:17 GMT+1]
[ Fuzz @ 26.12.2006. 07:48 ] @
@Storm
Posto je sada odjednom zagadjenje postalo kljucno pitanje, znas i sam da o njemu nema jasnog stava niti jasnih podataka. Dizel ima nizu emisiju CO2. Benzinci emituju manje stetnih cestica. Dizel ima nizu potrosnju goriva, ali trosi vise ulja. Dakle pitanje zagadjenja je prilicno slozeno i to je verovatno i razlog zasto ne postoji jedinstven stav po tom pitanju.
A misljenje da i limuzine sa slabijim (dizel) motorima imaju smisla mi je vec besmisleno da objasnjavam.

Citat:
bakara: Pa jel ti to poredis turbo dizel motore sa atmosferskim benzincima, takvo poredjenje nije na mestu, jer postoje i turbo benzinci...


U pravu si, postoje. Ali u kojem su procentu zastupljeni na trzistu?
[ vladd @ 26.12.2006. 11:57 ] @
Pricamo o Roveru a ne o auto industriji koja trpi jeziv udar "sa istoka", i o trzistu balkana, gde su odlicno jelo cvarci a odlican auto opel karavan, pa na plin.

Jednostavno, za neke automobile treba imati para (kao i za neke zene), i ne treba brinuti kako ce se "prodati". Nekada je lakse pokloniti auto, nego prodati. Ali i taj "sport" i gubitak u ceni znaci da treba imati para da se to "podnese", mada, je to posebna tema, kupci novog audija "izgube" pola vrednosti posle dve godine, a to je dosta evra mesecno, ili na gomili, kako god, ali ako ga izakaju sa jedno 40-50k km, isplati se, a i "lako" ce se prodati...na istoku


Poz.

P.S. zagadjenje, i to je ekstra tema, nakon sto su ukinuli dezodoranse koji unistavaju ozonski omotac, lagano su "priznali" da ozon satiru mlazni avioni. Petrohemija godisnje truje atmosferu vise nego svi automobili za 10..kakav crni euro X
[ StORM48 @ 26.12.2006. 16:58 ] @
Citat:
Fuzz: U pravu si, postoje. Ali u kojem su procentu zastupljeni na trzistu?


Pa bili su zastupljeni, nekada. Odnosno, ako si hteo, mogao si da kupiš. Baš zbog tih turbo-benzinaca i kukam. Rado bih recimo kupio (već "izlizan" od ponavljanja) Audi A6 2.7T (258 konja). A uostalom, u BG-u ima prilično Audija A4 1.8T (starijih serija). Sad ih nešto i ne viđam... A i kako bi, kad sve sami dizelaši.

Još jednom da ponovim - ne smetaju meni dizelaši "po defaultu". Smeta mi da to bude jedini izbor u toj klasi. Naravno, neko će reći - "pa Ti kupi S6 4.2 quattro", ali to je van mog dometa. Ako se neko ponudi da časti - tu sam! :)

Ništa između, ili ćeš dizel od 1.9 do 4.0 ili ćeš benzin 4.2. Ne znam ko je tu lud... mi, ili oni? (proizvođači).

Al' istrošismo energiju za džaba.... :)

Nema veze, bar se siti napričasmo! :)

Pozdrav
[ vladd @ 27.12.2006. 00:05 ] @
Ima, ima, 1,8T sam "izcackao", ali ipak nije za mene, "prosledio" sam ga drugaru, svakih par meseci "pojede" po 200€. A i cena mu je "jaka", oko 7000 za '98 otprilike. Malo je teze naci da nije karavan, ipak je u to vreme (oko 2000g, kada su se uvozili par godina stari) mentalitet bio "na vrhuncu".

Poz.
[ mato 99 @ 23.08.2008. 21:15 ] @
Zao mi je sto se nisam prikljucio ranije ovom sajtu!!Reci cu nesto pa ako neko jos uvek cita...!! Skoro sam kupio Rovera 75 2.0 dizel BMW motor.Auto je odlican,kupio sam ga od prvog vlasnika i poznajem ga dobro zato sam se odlucio za taj potez.Rover se ne moze porediti sa fordom ili drugim konfekcijskim markama!!On spada u klasu BMW,audija itd......Delova ima i jesu skupi.
Ali vozis Rovera a ne neku mazdu,forda,fiata,citroena i drugu bizuteriju...Rover nije auto koji se vozi u gradu nego auto za duge puteve.Auto je 2003 god. i presao 145.000 km....Servisiras redovno i prelazis hiljade kilometara.....

[Ovu poruku je menjao bakara dana 23.08.2008. u 22:47 GMT+1]
[ DAVORNO @ 27.08.2008. 21:12 ] @
samo ko je vozio rover zna sta je rover. ja sam vozio predhodnika 75 i 820ti sa 200ks njega sam vozio 240km i imao je blokadu bez blokade bi sigurno iso 280km auto je babaroga full sa klimom i siberom, zavrsna obrada je fantasticna takva ne postoji ni u jednom evropskom autu te klase aliiiiiiiiii popravke su stvarno katastrofa ovlascenih prodavaca nema bar ih nismo nasli a ima jeda tip na umci sece rover ali dere i to motornom testerom. sve u svemu rover je ROVER moj je glas za rover
[ dgertnerd @ 22.12.2012. 21:44 ] @
valsnik sam rovera 75 vec jedno godinu dana, moj rover je 2.0 cdt. bmw-ov motor, mogu slobodno da kazem da sam prezadovoljan sa tim autom, kad sam kupovao auto birao sam izmedju mercedesa e-klase i audi a6, onda mi je tast koji trguje sa kolima vec jedno 25god. predlozio rovera, kad sam cuo rover, rekao sam mu, sta pricas ti, kakav rover, onda sam ga poslusao i otisao da vidim i probam taj auto, kupio sam ga bez ikakvog razmisljanja, vozio sam i audi i mercedes, ali ni jedan nije ni blizu roveru kad se poredi osecaj voznje i stabilnosti auta. moram da naglasim da sam 8god. vozio taxi, tako da iskustva imam i znam sta pricam. svaka cast englezima na toj seriji auta.