[ vujo032 @ 27.12.2006. 19:00 ] @
Godinama već slušam istu priču,vezano za proizvodnju i kvalitet blokova za motore u auto industriji.
Naime,kada se pomene loš kvalitet motora Jygo automobila,i uporedi sa stranim markama,gotovo uvek se nađe neko
sa teorijom da se blokovi za motore,da bi bili kvalitetni i dugotrajni,ostavljaju napolju,nabacani negde,ili složeni,nebitno, i
da,tako izloženi neko vreme,suncu kiši,snegu,mrazu,ili čemu već,kale i postaju kvalitetni.Navodno,tako se radi,svugde u svetu.A ovi u Zastavi,to ne rade,pa ugrađuju onako sirove,tek izlivene.
Da li ova priča ima ikave utemeljenosti i veze sa istinom,voleo bi da čujem od vas.

Verujem da se u inostranstvu blokovi obrađuju na pokretnim trakama i termički obrađuju u mašinama,namenjenim za te svrhe.

(Ova priča nema veze sa auto industrijom,ali možda ima neke analogije sa ovim gore napisanim.)
Slušao sam na radiju jednog klavir štimera,koji kaže da najbolji ton daju stari klaviri,i da su nekada daske sušene po nekoliko decenija složene u nekom objektu,a sada se drvena građa za klavir suši veštački u sušarama,sve se radi brzo,i na uštrb kvaliteta,jer niko više nema vremena da čeka.

Zanima me šta vi mislite,prvenstveno u vezi blokova.Kako neka strana auta pređu milion km,a jugo ne može ni 100.000,
bez generalne.


[Ovu poruku je menjao momsab dana 18.01.2007. u 02:57 GMT+1]
[ sasa022 @ 27.12.2006. 19:49 ] @
Pa razmisli koliko kosta motor za Yuga,a koliko recimo za Mercedes.

A livacka tehnologija je posebna nauka - ima tu dosta "fazona"....


Danas je sve hiperprodukcija.Sve je manje i manje dugotrajnih stvari........
[ RAMBRAKER @ 27.12.2006. 22:08 ] @
Yugo moga caleta je presao 235 000 bez generalne , ali bato , sipao mu Elf ulje (tada je bilo najskuplje , smejali mu se likovi koji ni u svoj BMW to nisu sipali) i naravno , sve mu je kvalitetno stavljao , pre 4-5 godina ga je prodao , i dalje vidjam tog cicicu koji ga vozi ali naravno - jedva ide .
E sad, ja sam cuo pricu da su jugici davno radjeni bili mnogo kvalitetniji od ovih sada , sto i jeste tacno i da su tada koristili druge legure .........ko zna ......
[ zei @ 31.12.2006. 07:59 ] @
Ima istine u tome. Nekad su se blokovi za trkacke motore uzimali od vozila koja su presla 100 000km (BMW). Danas je tehnologija napredovala, a roba mora da ima rok upotrebe...
[ mkvb @ 11.01.2007. 14:27 ] @
Ja mislim da je tacno, to nam je u skoli pricao i profesor masinskih materijala, inace sam masinac po struci, mada nije bas skoro to bilo pa se ne secam najjasnije ali znam da je pricao bas za blokove motora u Zastavi, znam da Prva Petoletka Trstenik ima otvorena skladista za mateijal (ogradjena visokom zicom!) Valjda metal u ekstremnim uslovima dobija vecu povrsinsku tvrdocu i otpornost na habanje
[ Goran Mijailovic @ 11.01.2007. 14:39 ] @
Odlezavanjem dolazi do smanjenja zaostalih napona u strukturi materijala.

Citat:
Prva Petoletka Trstenik ima otvorena skladista za mateijal (ogradjena visokom zicom!)

a ovo je valjda protiv lopova a ne zbog kvaliteta materijala