[ fade @ 16.01.2007. 12:33 ] @
Posto sam se ovih dana vozao busem dosta , zanima me to motorno kocenje , kako radi , zasto se ne koriste obicne kocnice , u cemu je prednost , jer koliko sam video , to sve koci da se malo smanji brzina ...

[Ovu poruku je menjao momsab dana 18.01.2007. u 02:51 GMT+1]
[ NOVISAD @ 16.01.2007. 12:46 ] @
Pa kod autobusa (sa mehanickim menjacem), kocenje motorom se vrsi kao i kod automobila. Svrha je da se smanji brzina bez kocenja, sto je veoma korisno zimi, kada je put klizav, a i dosta pomaze pri redovnom kocenju, olaksava obicnim kocnicama zaustavljanje vozila. Kod motornog kocenja, vozilo samo koci nakon oduzimanja gasa, odnosno ima pedalu za to. Tu je i radna kocnica koja se aktivira pritiskom na papucicu. Takodje, autobusi imaju i retarder, uredjaj koji sluzi za usporavanje vozila i prvobitno je bio ugradjivan izmedju menjaca i kardanske osovine, prvo se koristio se za kocenje kada se vozilo kretalo nizbrdo (uglavnom vecom brzinom od 40 km/h), ali sada ga imaju i gradski autobusi.
Tj. kod gradskih autobusa je sad vecinom zastupljen automatski menjac koji ima ugradjen (najcesce) VOITH-ov retarder, a tu se motorno kocenje vrsi takodje automatski, kada se pusti gas, odn. kada se stisne kocnica.


Pozdrav!
[ vladd @ 17.01.2007. 12:28 ] @
Teska vozila, kamioni i autobusi.. koriste kocenje motorom da bi rasteretili kocnice, koje pod velikim naporom mogu da izgore. Koristi se i tehnika jaceg kratkotrajnog kocenja, i nikako kao kod automobila, "drzanje na pola pedale". Naravno i za zautavljanje pri malim brzinama.
Druga "tehnika" voznje.

Poz.
[ NOVISAD @ 17.01.2007. 21:40 ] @
Princip kocenja motorom je isti, smanjivanje brzine u nizi stepen prenosa, uostalom ako vozis, znas, ne znam ko je spominjao "drzanje na pola pedale" i sta podrazumevas pod tim..
[ Shomi-1 @ 20.01.2007. 21:53 ] @

Postoji kocenje takvo da se pritiskom odredjene papucice na patosu ili pomijeranjem rucice kod volana, aktivira jedna klapna koja zatvara(suzava) precnik izduvne grane i tako otezava izlazak izduvnih gasova sto za posledicu ima smanjivanje brzine. Tu kocnicu ima vecina autobusa i kamiona. E sad ne znam kako se ta kocnica tacno zove. Mislim da se je to motorna kocnica.

pozdrav
[ Backy @ 21.01.2007. 01:32 ] @
gradski autobusi sa voith menjačem imaju jednu polugu koja reguliše tempomat i režim automatskog menjača... kod njih se pomoću nje vrši obično motorno kočenje...