[ Marko Lisinac @ 22.01.2007. 15:46 ] @
| Vidjam po Beogradu automobile sa USA tablicama pa me zanima da li uz neka USA dokumenta mozes ovde da vozis auto bez prebacivanja na nase tablice? Da li ti treba USA pasos, ili samo viza, ili mozes samo sa U.S. vozackom..
Ima li neko iskustva sa ovom temom?
hvala na odgovorima!
pozdrav |
[ hecky @ 22.01.2007. 16:32 ] @
Da bi vozio strani auto u Srbiji, moras imati:
a) strani pasos
ili
b) boravak u drzavi iz koje je auto (ili mozda boravak u bilo kojoj drugoj drzavi?); turisticka viza NIJE isto sto i boravak
U oba slucaja si duzan da imas zeleni karton (obavezno osiguranje) koji pokriva Srbiju. Ovo lako moze da te kosta cca 100 eur mesecno.
Mozes, naravno, zanemariti gore navedeno i voziti... dok te ne zaustavi policija i oduzme vozilo jer si izvrsio carinski prekrsaj
[ Marko Lisinac @ 22.01.2007. 17:39 ] @
Imam radnu dozvolu, tj. tip vize koji dozvoljava rad u USA, kao i sve pratece dokumente... Pretpostavljao sam da ima "caka" oko osiguranja, moracu da se raspitam oko tog zelenog kartona, mada vidim u najavi da nije bas jeftino i da ne vredi cimanja...
[ vladd @ 22.01.2007. 20:23 ] @
Nemoj da se "raspitujes" o domacem zelenom kartonu, vec o americkom. A za to ce biti neophodno da si u USA vlasnik kola, "osetljivi" su na "osiguranja"...
Poz.
[ Bleya2 @ 22.01.2007. 21:04 ] @
Ako ti je automobil registrovan u Americi logično je da imaš osiguranje. Moraš da odeš do tvog osiguravajućeg društva i zatražiš potvrdu o osiguranju (zeleni karton) i u toj potvrdi piše koje su zemlje pokrivene tvojim osiguranjem. U slučaju (najverovatnije) da Srbija nije pokrivena tim osiguranjem moraćeš na granici prilikom ulaska da uplatiš osiguranje za minimum mesec dana što će te koštati 125 evra. Ne znam koliko košta osiguranje za duži vremenski period.
[ Pro Sound service @ 23.01.2007. 10:16 ] @
Da bi vozio strano vozilo moras imati:
- Bilo kakvu vazecu vizu ili stranu saru,
- Ovlascenje ili saobracajnu na svoje ime,
- Zeleni karton ( osiguranje)
- Medjunarodnu vozacku
Ovo su ti 100% potrebne stvarcice, jer ja vozim auto sa GB tablicama. Ako nemas
kompletnu dokumentaciju mozes upasti u neprilike. Bez vize i ovlascenja si u carinskom prekrsaju,
a veruj mi da to ne bi zeleo jer ostajes bez auta i kazne su od 1 do 10 puta od kataloske vrednosti
automobila. Za zelembac i dozvolu sledi kazna, mada malo policajaca tacno zna sta ti treba jer su oni totalno ne informisani o tim stvarima. Vristao sam od smeha kada me zaustave i uzmu saobracajnu koja je A4 formata , i izgleda kao Mikijev almanah, pa onda kao gleda tablice i pola sata se iscudjava kako mogu da vozim sa desne strane. U svakom slucaju Srbija je sada vec prepuna stranaca i nasih ljudi koji su iz bilo kog razloga vezani za inostranstvo, zato i ima toliko vozila. Pozz........
[ Marko Lisinac @ 23.01.2007. 12:33 ] @
Ako je to sve sto treba, onda sve to imam, samo sto za osiguranje moram da proverim da li pokriva Srbiju ili to mora dodatno da se plati...
Auto registrovan na moje ime, "custom" USA tablica na moje ime, osiguranje placeno na godisnjem nivou..
E sad... da li bi pravili problem ako je viza istekla (nije u pitanju turisticka)?
[ Pro Sound service @ 23.01.2007. 15:21 ] @
Kada te zaustave prvo sto ti traze to je sara sa vazecom vizom, nije bitno koja je, da li je boravak ,turisticka..... najbitnije je da je imas, pa ti tek onda traze saobracajnu, bar je moje iskustvo takvo. Ako je auto na tvoje ime vise te nista i ne pitaju. Od 100% provera koje sam imao,zelembac mi je trazilo njih 30%, i to uglavnom interventna, posto vozim BMW-a E39 pa im upada stalno u oci i vecito mi traze neku drogu ,oruzje i ne znam ni ja vise sta hoce od mene, a da pritom jednu jedinu mrlju nemam u dosijeu. Ovo je SRBIJA pa im se moze. Mada ti mogu reci da sve sto je vezano za Ameriku je zasticeno kao beli medvedi, tako da ne verujem da ce te puno cimati.Osiguranje je ovde dosta skupo, mislim da ti je njihovo dosta povoljnije samo proveri na polisi da li su nasu dragu zemlju precrtali. Eto toliko !!! pozz....
[ Marko Lisinac @ 23.01.2007. 16:01 ] @
Citat: Pro Sound service: posto vozim BMW-a E39 pa im upada stalno u oci i vecito mi traze neku drogu ,oruzje i ne znam ni ja vise sta hoce od mene, a da pritom jednu jedinu mrlju nemam u dosijeu.
haha, upravo E39 planirao da dovucem ovde, M5 kit i ostalo.. )))
Znaci samo vazeca viza (( Izgleda da nista od mog plana...
[ rfe @ 23.01.2007. 16:16 ] @
za anglosaksonce:
1) kako nameravas da dodjes kolima iz Amerike
2) englez, zar ti nije malo hm, neprakticno da vozis kola sa engleskim volanom po Bg.
Inace jednom sam video Australijska kola u BG. To je dakle dvostruko: preko okeana+volan
ciao
[ Pro Sound service @ 24.01.2007. 01:08 ] @
Veruj da je vrlo jednostvno voziti sa kontra strane. Sve je stvar navike. U pocetku bude malo cudno,jer kada naucis da vozis levaka, i predjes u desnjaka treba malo vremena da se priviknes. Ako hoces da promenis brzinu obavezno se uhvatis za kvaku od vrata,ili ako hoces da ides u rikverc pri okretu po navici ,obavezan je udarac glavom o stub vrata ! To su propratni efekti Ostalo je sve isto !!! Pozz........
[ hecky @ 24.01.2007. 09:57 ] @
A kad obilazis na auto putu... prvo se pomolish svevishnjem jer ne vidis da li ti ko dolazi u susret .
Autom iz USA ili UK dolaze uglavnom avanturisti ili gasterbajteri zeljni da se pohvale.
Normalnom coveku je:
a) skupo (osiguranje kola u UK kosta poprilicno)
b) neprakticno (znate vi gde je Amerika?! kako ces registraciju da produzis?).
[ Pro Sound service @ 24.01.2007. 10:05 ] @
Sve zavisi od toga sta obilazis! Kada je u pitanju automobil tada vidis kroz njega pa i nije neki problem. Malo je zajebano kada obilazis neki kamion ili kombi pa moras malo da se nagnes na levu stranu. Mada kad je malo bolji auto u pitanju,malo jace stisnes pedalu i preskocis sve sto ti je na putu Pozz.....
[ dintel011 @ 24.01.2007. 12:21 ] @
Normalno da je moguce.
Medjunarodna dozvola ti nije potrebna, sa stranom vozis do 6 meseci a posle sa nasom ili odmah sa nasom, bilo je oko toga na forumu dosta i vecito je bilo odgovora DA ili NE na pitanje dali je moguce voziti stranca..., potrazi u starijim temama, i kao sto mozes da procitas, ima nas koji vozimo i sto se mene tice uvek cu i voziti.
A za USA tablice sam cuo da moze da se produzi legalno i u njihovoj ambasadi, nisam siguran proveri.
[ ljubac @ 25.01.2007. 21:05 ] @
Pitao sam jednog poznanika kako vozi auto (audi A8) sa tablicama NEW YORK .Inace on je iz Novog Pazara.
Odgovor je glasio: Kupio sam tablice i dokumenta u Istambulu,,mislis da ovi nasi kerovi smeju da zaustave auto sa USA tablicama,i ako bi se neko zajebao da me zaustavio mislis da zna kako izgledaju Ammericka dokumenta.
Da je u pravu mogu da tvrdim jer sam licno u sred beograda video na jednom Linkoln Kontinentalu tablice WTC911,bas bih voleo da vidim da ameri izdaju ovakvu tablicu.
pozdrav
[ D.i M.e @ 26.01.2007. 03:53 ] @
Citat: rfe: 1) kako nameravas da dodjes kolima iz Amerike
Ovo je zanimljivo pitanje, kada povremeno vidim američke (ili kanadske) tablice u Beogradu, odmah pomislim „kako dovoze ovo, moram da pitam na forumu, tamo neko sigurno zna :)“. Evo, sada me podseti.
Baš zanima i koliko koliko košta to zadovoljstvo i kako se izvodi (preko kojih luka i sl.). Još gore što čovek kaže kola iz Australije. Još jedan takav primer je auto koji sam video u Kruševcu sa kiparskim tablicama.
[ pecas @ 26.01.2007. 10:54 ] @
Cuo sam da iz USA dovoze brodom do luke Bar za nekih 800dolara ali treba vremena da stigne!Neki likovi su u Zrenjaninu uvezli 20 automobila iz USA.Sad je problem zbog euro 3 motora jer taj standard nije usaglasen sa Americkim.
[ Davor Vlajkovic @ 26.01.2007. 11:01 ] @
Da li vozilo koje se privremeno uvozi (tj. registruje na »RP« ili »E« table) mora da ima Euro III motor?
[ Pro Sound service @ 29.01.2007. 12:59 ] @
Tablice koje nose oznaku E i lice na one diplomatske su ekonomske tablice. Vozilo koje ih ima je registrovano na firmu u inostranstvu, i vazi godinu dana. Kako god ,opet dodjes na isto " skup je to sport"....... pozz...........
[ Stefano @ 29.01.2007. 16:34 ] @
Skup je sport ako si osnovao off shore firmu, koja ustvari ne radi, ali ako si zaista prestavnik strane firme koja stvarno zaradjuje, onda vredi napraviti racunicu da li ti se isplati. Cini mi se da su 800 eur godisnje.
[ Davor Vlajkovic @ 29.01.2007. 17:51 ] @
Znam šta su E table, ali nisam detaljno upućen u proceduru oko izdavanja i korišćenja istih. Kolike su takse, da li postoje posebna ograničenja ili olakšice koje važe za korisnike tih tablica? Znam za oslobađanje od carine uz zabranu otuđenja, ali ne znam recimo da li je obavezan Euro 3 i šta se dešava kada jedno predstavništvo proda auto sa E tablama drugom predstavništvu pre isteka zabrane otuđenja, da li se tada plaća carina kao u slučaju prodaje 'običnom' pojedincu ili firmi?
Niko ovde ne priča o otvaranju firme offshore samo radi uštede prilikom kupovine automobila, već da li mi se isplati da zvanično 'iselim' razrađen posao iz Srbije u UK recimo ako planiram da kupim auto u vrednosti od 5/10/ 15K €? Znači diskutujemo o najboljem mogućem načinu za korišćenje pozicije u kojoj se neki od nas nalaze - ako neko ima USA radnu vizu, da li mu se isplati da ovde vozi USA table, kao i da li se nekome ko ima offshore firmu isplati da vozi E table. Nadam se da ste razumeli šta sam hteo da kažem.
[ Stefano @ 31.01.2007. 14:46 ] @
E tablice godisnje placas 800 eur. I to su mislim sve takse koje imas za te tablice. Medjutim zbog te cifre od 800 eur/godisnje i dolazimo do toga da li se one isplate. Mislim da je isto ogranicenje euro3 ali po meni E tablice se isplate samo za skuplja euro3 vozila.
Ti za 3 godine kolika je zabrana otudjenja dajes 2400 eur, a ako si uzeo auto od 5000 eur, recimo, to je vec polovina vrednosti automobila. Pa dalje ti taj auto posle 3 godine ako hoces da prodas moras da carinis po tadasnojo vrednosti, koja je recimo, hipoteticki 3000 eur, tako da bi carina i porez bili oko 1200 eur. Znaci ti imas okvirne troskove za taj auto 3600 eur, a auto vredi na pocetku 5000 eur. Tako da ti to dodje u startu i skuplje nego da si ga odmah carinio i registrovao na nase tablice.
Kod skupljih automobila se svakako to isplati, s'obzirom da je i usteda mnogo veca. Ja znam coveka koji je tako uzeo novog Audi A8. Mislim da ce ga sigurno voziti 7-8 godina ako ne i svih 10, tako da se njemu u startu to ne placanje carine i poreza itekako isplati.
Znaci dolazimo do toga da svako mora izracunati sta mu se isplati u konkretnom slucaju. Univerzalna forumula za sve ne postoji.
[ Davor Vlajkovic @ 31.01.2007. 16:33 ] @
Kako si došao do tih 800€?
Ja sam pronašao tarifnik MUP-a koji kaže da je naknada za izdavanje tih tablica približno 20€. Ne znam da li ima razlike u tarifama osiguranja i registracije (trebalo bi da nema), kao i da li se plaća još neka taksa extra.
Da dodam još i to da kad god sam u Beogradu imam prilike da vidim veliki broj jeftinijih automobila koji nose E table, poput Logana, Fabije, Pežoa 206 itd... Tako da mi ta cifra deluje prilično naduvano. Ne kažem da nije tačna info koju imaš, ali je vrlo verovatno da je u tu cenu uključena i provizija raznih posrednika.
[ ventura @ 31.01.2007. 17:00 ] @
Što se tiče ekonomskih tablica.
Ako neko već ima registrovano predstavništvo, onda mu godišnji trošak dođe oko 800-1000 evra (registracija, osiguranje itd itd.), ako nema predstavništvo onda mora da plati registraciju istog (300 evra) stim što mora da ima firmu u inostranstvu, a ako nema firmu u inostranstvu onda mora i to da se plati, plus plaće se i održavanje tog predstavništva, porezi, doprinosi, knjigovodstvo itd.
Da uprostimo sa postojećim predstavništvom auto će vas koštati 1000 evra godišnje, bez predstavništva 1500-3000 evra godišnje. I da napomenem, predstavništvo može na svaka 3 zaposlena imati po jedan automobil.
Kako ide računica, npr:
Kod običnog carinjenja
VW Touareg sa nekom opremom, fakturisana vrednost - 50,000 evra
Carina 20%: 10,000 evra
Porez 20% (cena+carina): 12,200 evra
Razni troškovi: 500 evra
=====================
Cena auta: 50,000 evra
Troškovi uvoza: 22,700 evra
UKUPNO: 72,700 evra
A recimo da se taj isi auto uveze na ekonomske table, pa ocarini posle 5 godina npr:
VW Touareg, kataloška vrednost nakon 5 godina - 20,000 evra
Troškovi uvoza: 8,900 evra
Troškovi 5 godina E tabli: 7,500
UKUPNO: 66,400 evra
Znači na auto od 72,200 evra se nakon 5 godina uštedelo 6,300 evra (oko 8.5% vrednosti automobila). Koliko se to isplati, i da li se uopšte isplati za jeftinija auta to je pitanje.
[ Davor Vlajkovic @ 31.01.2007. 17:32 ] @
Citat: ventura: Da uprostimo sa postojećim predstavništvom auto će vas koštati 1000 evra godišnje, bez predstavništva 1500-3000 evra godišnje.
Meni i dalje nije jasno kako ste vas dvojica došli do te cifre. Šta to košta 800-1000€, i gde piše da košta toliko? Koliko je meni poznato, ona žuta slova i brojevi nisu zlatni :)
[ ventura @ 31.01.2007. 17:41 ] @
Evo ti izvod iz MUP-ovog cenovnika:
za registraciju i produženje registracije vozila stranih trgovinskih predstavništava (“E” tablice)
(tarifni broj 101/1=510+tarifni broj 101/9=43740)
44.250,00
Zapremina Javni put Adm. Taksa Komun. Taksa Ukupno
Motora (ccm) 1 2 3 1+2+3
2.501-3.000
1.800,00
960,00
3.230,50
5.990,00
Pa onda imaš obavezno osiguranje, recimo za auto 150kw, 3000ccm, 2006 god. je obavezno osiguranje 57,000 din
nabere se toga :)
[ Davor Vlajkovic @ 31.01.2007. 18:22 ] @
Znači 44.250,00 je fiksni trošak za svaki auto koji nosi ekonomske tablice?!
Ludilo...
P.S. Odoh ja u novinare ;)
[Ovu poruku je menjao Davor Vlajkovic dana 31.01.2007. u 19:37 GMT+1]
[ dintel011 @ 31.01.2007. 20:28 ] @
Pored svih taksi koje placa vozilo sa "normalnim" tablicama, jedina je razlika RAT taksa koja iznosi
1. za registraciju i produženje registracije vozila diplomatsko-
konzularnih predstavništava (“A” tablice)
(tarifni broj 101/1=510+tarifni broj 101/7=1.240) 1.750,00
2. za registraciju i produženje registracije vozila stranaca u diplomatsko-konzularnim predstavništvima koji nemaju diplomatski status (“M” tablice)
(tarifni broj 101/1=510+tarifni broj 101/8=580) 1.090,00
3. za registraciju i produženje registracije vozila stranih trgovinskih predstavništava (“E” tablice)
(tarifni broj 101/1=510+tarifni broj 101/9=43740) 44.250,00
4. za registraciju i produženje važenja registracije vozila stranih kulturnih predstavništava i stranih dopisništava (“P” tablice)
tarifni broj 101/1=510+tarifni broj 101/10=7.290) 7.800,00
5. za registraciju i produženje registracije vozila stranaca (reg. tablice 99 ili 999)
(tarifni broj 101/1=510+tarifni broj 101/11=1.820) 2.330,00
Za tablice "A","M" i "P" nije bitan euro 3, za ostale jeste.
[ Davor Vlajkovic @ 31.01.2007. 20:38 ] @
Citat:
4. za registraciju i produženje važenja registracije vozila stranih kulturnih predstavništava i stranih dopisništava (“P” tablice)
tarifni broj 101/1=510+tarifni broj 101/10=7.290) 7.800,00
[...]
Za tablice "A","M" i "P" nije bitan euro 3, za ostale jeste.
Kao što rekoh, ja ću najverovatnije da se prekvalifikujem u novinara ako se ništa ne promeni po pitanju E tabli ;)
[ Pro Sound service @ 01.02.2007. 06:30 ] @
Osam glavica nije mala cifra..... I da li sve to vredno cimanja...... pozz
[ LalePA @ 15.02.2007. 02:19 ] @
Poslednjih deset godina vozim automobile sa raznoraznim stranim tablicama, imam HRVATSKI pasoš, Jugoslovensku dozvolu i naravno uredan zeleni karton... a uzgred budi rečeno naša zemlja nije precrtana ni na jednom zelenom kartonu u svetu ( sem onih koji koriste stare obrasce od pre više od 5 godina-desilo mi se jednom), jer institucija ZELENE KARTE je ista svuda u svetu i nemoguće je da Nemačka priznaje da je SRBIJA u sistemu ZELENE KARTE a recimo ITALIJA ili USA ne priznaju... Međunarodnu vozačku dozvolu mi NIKADA NIKO nije tražio (sem jednog mađarskog carinika ali to je značilo 5€ stavi u pasoš), čak kada sam jednom prilikom u pograničnom pojasu između Nemačke i Austrije bio kontrolisan od strane nemačkih "presretača" ( policije u civilu koja kontroliše to područje) dao sam im i običnu i međunarodnu dozvolu samoinicijativno i međunarodnu su mi vratili istog momenta i ne pogledavši je dok su pasoš i vozačku običnu odneli da prekontrolišu...
[ balkanbuy @ 05.05.2009. 15:07 ] @
Ja sam Srpski drzavljanin i Americki drzavljanin. Moja supruga je Americki drzavljanin , i ne Srpski drzavljanin a moja deca su Americki drzavljani ali ne Srpski drzavljani. Imamo nameru da se preselimo u Srbiju i u vezi toga imam par pitanja. Da li moja deca i zena imaju pravo na srpsko drzavljanstvo? Posto nameravamo da upisemo decu u skolu u Beogradu da li pre toga oni moraju da budu Srpski drzavljani? Da li moja zena mora da bude Srpski drzavljanin da bi zivela i radila u Srbiji? Posto nameravamo da prebacimo nas auto u Srbiju i tamo ga vozimo na Americke tablice da li ga mozemo tamo voziti i koliko dugo (predhodna informacija je bila 6 meseci)? Ako izadjemo iz zemlje, postoji mogucnost da supruga dobije posao u B i H, u tom slucaju bi ona uzela auto sa sobom sa autom i opet se vrati nakon izvesnog vremena da li ga opet imamo pravo voziti 6 meseci (posto bi ona cesto putovala tamo, ovamo)?
[ Horvat @ 05.05.2009. 15:21 ] @
mogao si novu temu slobodno otvoriti,specifican slucaj imas
ne mogu ti dati konkretne odgovore ,ali dok se neko s konkretnim odgovorima ne javi,mogu ti dati neke smernice
prvo ,pogledas kako je regulisano dobijanje sr. drzavljanstva,mislim [sto moze potpuno netacno biti],da mogu ti deca [pogotovo ako su maloletna],direktno preko tebe dobiti,a posto si sa zenom vise godina u braku,mislim da i ona moze dobiti
kao sto rekoh pogledaj u zakonu
sto se automobila tice,ne mogu ti nista reci,sem rekla-kazala [kod nas se "sve moze",samo pitanje je dubine dzepa ;)]
[ DaliborP @ 05.05.2009. 15:35 ] @
Do jaja su ti smernice
[ Slobodan Miskovic @ 05.05.2009. 15:49 ] @
Mozes da vozis automobil sa USA tablicama, i ti i zena. Potrebno je samo prilikom legitimisanja pokazati USA ID, vozacku i USA pasos.
[ balkanbuy @ 05.05.2009. 16:17 ] @
"Mozes da vozis automobil sa USA tablicama, i ti i zena. Potrebno je samo prilikom legitimisanja pokazati USA ID, vozacku i USA pasos."
Da li je u tom slucaju problem ako se u pasosu vidi da smo tu duze od 6 meseci i da li stvarno da upali izlazak iz zemlje na jedan dan i onda povratak? Da li su nasi policajci dovoljno dovitljivi da gledaju sve pecate u pasosu...? Ili ko sto neko rece da te zajedljivi komsija-er prijavi ):?
[ chupcko @ 05.05.2009. 19:26 ] @
Izvini ali ako si vec dovoljno lud da dodjes iz amerika ovde, onda budi lud do kraja i vozi zastavu.
[ jeftonikius @ 05.05.2009. 23:53 ] @
O bokte dokle jedno prosto pitanje može da završi.
Možeš, sve dok je registrovan. Danas sam se vozio po ulicama sa jednim iz Portlanda.
[ Machiavelli... @ 06.05.2009. 03:39 ] @
Citat: chupcko: Izvini ali ako si vec dovoljno lud da dodjes iz amerika ovde, onda budi lud do kraja i vozi zastavu.
Hehe
[ Nabukodonosor @ 06.05.2009. 12:18 ] @
Citat: Imamo nameru da se preselimo u Srbiju
Zasto za ime Boga?!
[ zzmen @ 20.10.2009. 07:39 ] @
Pozdrav svima....
zeleo bih da posaljem auto iz Kalifornije u Beograd, pa me zanima kako to mogu da obavim najlakse. Zamolio bih ljude koji su to uradili ili imaju neku informaciju kako to da obavim. koja kompanija za international cargo shiping je dobra, sta se desava kada auto stigne u luku Bar, kako dobaciti auto do Beograda... Auto je na moje ime, imam kalifornijsku vozacku i osiguranje. da li prave probleme na prelazu Crna Gora-Srbija.
Hvala
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|