|
[ dr.NPN @ 27.01.2007. 17:19 ] @
| Pre deset dana kupim auto, kadeta limuzinu, 87-mo godiste, i jutros se upali.
Krenuo sam kod majstora da sredim neke sitnice, sednem, zaverglam, nece da upali. Zaverglam jos nekoliko puta i cuje se explozija ispod haube, pocne dim da kulja, ja se polomih od izletanja iz kola, ne znam da li ce da explodira ili ne, trcim oko zgrade po ulazima trazim PP aparat kojeg, naravno, nema.... Dolazi komsija iz marketa sa kantom vode... I nekako smo mi to ugasili, ali fino je vec sve izgorelo unutra, instalacija, struja, creva, manzetne... i ostala plasticno-gumena galanterija.
POLUDEO. Pre 10 dana sam ga kupio, zaduzio se 1500€ i sad tako.
Odslepam ga do majstora, kaze jao kakav je ovo uredjaj, ko je ovo ugradjivao, i ostala standardna spika koja se moze cuti od "strucnjaka".
Mene interesuje:
1. KAKO je uopste moglo da dodje do explozije i vatre, s'obzirom da se prica da je plin sigurniji od benzina?????????????
2. Kako se to uopste upalilo???????????????????? Benzina nije bilo skoro dva dana, kako moze da se upali?????
3. Plinski uredjaj je ugradjen u Beogradu, u ovlascenom servisu "Longas" ili sl. 2003. god. Za uredjaj je izdat atest u R.J. "Tecni gas" Elemir, 29.07.2003 godine.
Ko treba da odgovara za ovo? Auto je osiguran kod DDOR-a Novi Sad i sve, ima atest za plinski uredjaj, koji je izdala ovlascena ustanova, kako je uopste moguce da se tako nesto desi. Ko treba da odgovara za to? Da li je nikom nista, ili ipak mogu nekoga da teretim za obestecenje?
Da li neko zna kako je to regulisano ovda, i sta bi mi bilo najpametnije da radim. Stena je procenjena na nekih 200€, nova instalacija, isparivac, creva i sve ostalo.... Joj, hauba zuta od toplote auto inace bele boje, sad ce pasti i farbanje haube... Cirkus.
Koga da tuzim ili da se obesim?
Sta da radim? |
[ bakara @ 27.01.2007. 17:42 ] @
Citat: dr.NPN: Pre deset dana kupim auto, kadeta limuzinu, 87-mo godiste, i jutros se upali.
Krenuo sam kod majstora da sredim neke sitnice, sednem, zaverglam, nece da upali...
Mislim da su ove dve recenice kljucne, i navode na zakljucak da tu nesto nije bilo ispravno, a mozda je cak i negde curkao benzin, posto kazu da plin odmah isparava i tesko je da se upali... Da se plin upalio tesko da bi ga ti ugasio sa kofom vode, to znaju oni koji su videli kako izgleda kad se plin zapali, (shishti ko raketa) ne verujem da bi smeo da mu pridjes, tako da ja mislim da se tebi nekako benzin upalio...(hint: stara creva)
A da uradis ne mozes nista, auto je verovatno osiguran samo obaveznim osiguranjem sto znaci samo ako ti nekoga ostetis... za plinsku instalaciju takodje ne mozes nikoga da juris jer je ugradjena 2003 godine i garancija je davno istekla...
S obzirom da si auto kupio pre deset dana ja sumnjam da prethodni vlasnik nesto nije budzio...Po meni on verovatno zna uzrok pozara...
I sledeci put obavezno nosi PP aparat u kolima, mada kad imas plin i vatru, tesko da ce to da pomogne...
[ dr.NPN @ 27.01.2007. 18:03 ] @
Nemoguce da je bilo benzina, nema ga vec dva dana, nema sanse. Nije se dva, ako ne i tri vise ni sam ne znam, dana vozio na benzin. Vatra je izbijala ispod letve volana, gde su manzetne gorele uveliko, i tu negde oko svecica, ceo taj deo. Ponavljam, benzina nije bilo, prvo se cula neka prigusena explozija pa je odjednom krenuo dim da kulja sa vatrom.
P.S. imao sam i onaj mali PP u gepeku, ali kada sam ga uzeo nije bio pod pritiskom. Imao je smesu unutra, ali nije bilo pritiska. Zaukao sam ga u kontejner.
[ fanfon @ 27.01.2007. 18:31 ] @
Procitao sam negde podatak da u Italiji na 100 000 automobila na gas koji su bili akteri saobracajnih nezgoda, u samo jednom slucaju se dogodila eksplozija. Moguce da je kod tebe neski drugi problem bio...
[ Milan Andjelkovic @ 27.01.2007. 18:39 ] @
Ako se ne varam, pogon na plin ipak podrazumeva da se auto "pali" na benzin, pa onda nakon nekoliko sekundi prebacuje na plin. Ako si vozio auto prethodnih dana, onda bi ovo znacilo da je ipak bilo benzina. Opet, ako je to tacno, mozda jutros nije hteo da upali jer je taj benzin iscureo neposredno pre toga... (nagadjam)
[ ton_majstor @ 27.01.2007. 18:51 ] @
Kuku, prvo neće da se upali, a onda se UPALI da izgori!!!
Da ti ne stajem na muku... verovatno ti je garancija za plinski uređaj istekla. Moraš da zoveš osiguranje da utvrdi uzrok i iznos štete. Ako ti je auto uopšte osiguran na taj način. Mislim, od "spontanog sagorevanja", a ne od sudara! Svedoke čuvaj kao oči u glavi!
Mislim da nisam čuo da je nekome eksplodirao uređaj, ili se upalio na taj način... mada, možda si baš ti taj "statistički promil", na nesreću!
Pozdrav!
[ ventura @ 27.01.2007. 19:00 ] @
Od obaveznog osiguranja nećeš dobiti ništa jer to nije kasko, ako je plin ugrađivan 2003. god. garancija ti je uveliko istekla, prodavac ti je auto prodao u viđenom stanju, tako da si ispravno odgovorio na svoje pitanje. Moraćeš sve sam da platiš.
[ Slobodan Miskovic @ 27.01.2007. 20:50 ] @
Citat: Ako se ne varam, pogon na plin ipak podrazumeva da se auto "pali" na benzin, pa onda nakon nekoliko sekundi prebacuje na plin.
Ne mora da znaci obavezno, vecina novijih auto gas uredjaja nema uslov da se pali na bezin. Ja imam ugradjen auto gas i nikada ga ne palim na benzin, cak ga ni ne vozim na benzin vec 2 godine....
[ ippixel @ 27.01.2007. 21:06 ] @
Po pravilu, svi automobili sa elektronskim ubrizgavanjem moraju imati automatski prekidač, što znači da je palenje na benzin a nakon postizanja unapred zadatog broja obrtaja automatski prebacuje na plin. Kod automobila sa karburatorom može palenje na plin dok je temperatura vazduha preko 5 stepeni celzijusa. Ovo su pravila ali nažalost malo ih ko poštuje.
[ dr.NPN @ 28.01.2007. 00:14 ] @
Citat: fanfon: Procitao sam negde podatak da u Italiji na 100 000 automobila na gas koji su bili akteri saobracajnih nezgoda, u samo jednom slucaju se dogodila eksplozija. Moguce da je kod tebe neski drugi problem bio... Imas neku ideju?
Citat: Milan Andjelkovic: Ako se ne varam, pogon na plin ipak podrazumeva da se auto "pali" na benzin, pa onda nakon nekoliko sekundi prebacuje na plin. Hm, da. Ali nie bilo benzina.
Citat: Milan Andjelkovic:Ako si vozio auto prethodnih dana, onda bi ovo znacilo da je ipak bilo benzina. Opet, ako je to tacno, mozda jutros nije hteo da upali jer je taj benzin iscureo neposredno pre toga... (nagadjam)
Vidi, da se razumemo. Vozim auto svakodnevno vec 4 godine, vozio sam stvarno stasta od najgorih krseva pa do boljih kola. Znam da nije bilo benzina 100%.
Citat: ventura: Od obaveznog osiguranja nećeš dobiti ništa jer to nije kasko, ako je plin ugrađivan 2003. god. garancija ti je uveliko istekla, prodavac ti je auto prodao u viđenom stanju, tako da si ispravno odgovorio na svoje pitanje. Moraćeš sve sam da platiš. Ma znam ja to, nego rekoh da cujem sta vi imate da kazete na sve ovo....
Citat: Slobodan Miskovic: Ne mora da znaci obavezno, vecina novijih auto gas uredjaja nema uslov da se pali na bezin. Ja imam ugradjen auto gas i nikada ga ne palim na benzin, cak ga ni ne vozim na benzin vec 2 godine.... To je tacno. To su mi i nesto pominjali danas u servisu, kao ovaj moj nema te neke zastiti trlababalan-dajojprodjedan.... i da onaj noviji ne mora da se pali na benzin jer ima nesto-sto-nisam-zapamtio i kosta 85 eura. Taj cu i da stavim, ne zelim da gledam isti film dva puta....
jos nesto kad sam vec otvorio temu... Ima pored prekidaca plin-benzin jos neki taster sa nacrtanim gromom iznad, cemu to sluzi? Ja sam to stiskao par puta kad sam ga kupio, zelena ledara nesto kao treperi, ali nisam primetio da se ista desava, pa nisam to ni dirao. Cemu to sluzi?
[ Lesli Eldridz @ 28.01.2007. 00:58 ] @
To sluzi da ubrizgas plin u karburator kad palis hladan motor, ili da mu dodas malo plina i tako mu pomognes kad pocne da pali. Kad pritisnes treba da se cuje kao neki klik. Ja isto palim na plin i na -15 (kad je ono bilo hladno prosle i pretprosle godine) i nisam kupovao benzin 2 ipo godine. E sad, sta se to tebi upalilo ne bih znao, ali sam par puta cuo te eksplozije iz kola koja rade na plin, u toku paljenja, doduse nisu se kola zapalila, a sta to puca i gde se nakuplja taj plin koji puca, pojma nemam.
Da nisi ti drzao dugo kontakt pre verglanja? Kad das kontakt ventili se otvore i plin izlazi pod pritiskom iz boce. Tako bar ja mislim da treba da bude. Kad motor radi on usisava taj plin, ali kad ne radi, taj plin mora negde da ode. I sad, ako si predugo drzao kontakt a nisi verglao, mozda se taj plin nakupio negde unutra oko motora, na primer nakupio se tu ispod haube, i onda kad si zaverglao, mozda se upalio od varnica koje prave cetkice anlasera, pa se od te vatre zapalila guma manzetni i creva.
[ zei @ 28.01.2007. 19:37 ] @
Problem kod palenja hladnog motora na plin je taj sto moze doci do nezeljenih detonacija unutar cilindra. Tako moze i klip da pukne...
Nema sanse da se zapali plin ispod haube jer je cureo negde pa se to zadrzalo. Plin je tezi od vazduha!
Uzrok pozara je neispravna elektricna ili benzinska instalacija. u svakom slucaju ti placas.
Ako vec imas vozilo na plin onda se bar informisi kako se koristi sistem koji ti je ugradjen.
[ Shomi-1 @ 28.01.2007. 22:04 ] @
To sto si cuo prigusenu eksploziju ispod haube, vjerovatno su ti losi kablovi svjecica ili probija rotor u razvodniku paljenja. Tako da je neka od svjecica "bacila" varnicu kad ne treba(kad je otvoren usisni ventil) tako da je to prouzrokovalo eksploziju smjese skroz do filtera za vazduh. A jos ako si malo duze verglao pa se "nakupilo" malo vise plina, a jos je negdje bilo ostalo benzina u karburatoru, sve se to "namjestilo" i BUM.
[ dr.NPN @ 28.01.2007. 23:12 ] @
Citat: Lesli Eldridz:
Da nisi ti drzao dugo kontakt pre verglanja? Kad das kontakt ventili se otvore i plin izlazi pod pritiskom iz boce. Tako bar ja mislim da treba da bude. Kad motor radi on usisava taj plin, ali kad ne radi, taj plin mora negde da ode. I sad, ako si predugo drzao kontakt a nisi verglao, mozda se taj plin nakupio negde unutra oko motora, na primer nakupio se tu ispod haube, i onda kad si zaverglao, mozda se upalio od varnica koje prave cetkice anlasera, pa se od te vatre zapalila guma manzetni i creva. Gledaj, to ne moze da funkcionise tako. Cim ti das kontakt, on da pusta plin... Ne sme. A ako je tako onda je to idiotizam. To bi isto bilo kao kada bi kada das kontakt pumpa za benzin pocela da radi i gura benzin u karburator. i kad se prelije upali se. Ne. Ne ide to tako. I ne moze plin da izlazi pod pritiskom iz boce jer je u tecnom stanju, pa ide na rasplinjac gde se pretvara u gasovito i ide dalje do karburatora.
Citat: zei:Nema sanse da se zapali plin ispod haube jer je cureo negde pa se to zadrzalo. Plin je tezi od vazduha!
Uzrok pozara je neispravna elektricna ili benzinska instalacija. u svakom slucaju ti placas.
Ako vec imas vozilo na plin onda se bar informisi kako se koristi sistem koji ti je ugradjen. Ovo ponavljam POSLEDNJI PUT: NIJE BILO BENZINA NI ZA LEK!!! Elektricna instalacija takodje ne veruje da je problem. Kontam da je plin NEKAKO cureo preterano, ja sam verglao, cetkice, varnica, bum.
Ne znam vise sta da radim. Imao sam fobiju od plina i ranije kada mi je stan izgoreo, sad auto, tek sada imam fobiju... Koliko sam se naslusao prica kako je plin sigurniji... Sta reci....
[ daywalkerzr @ 29.01.2007. 02:22 ] @
moja zastava 101(82) se uplalila oktobra 2005 imao sam plin ugradjen 2 meseca.evo i slike nekoliko dana posle pozara
10 meseci kasnije.
[ dr.NPN @ 29.01.2007. 02:52 ] @
KAKO se upalila?
[ Lesli Eldridz @ 29.01.2007. 09:13 ] @
Citat: dr.NPN: Gledaj, to ne moze da funkcionise tako. Cim ti das kontakt, on da pusta plin... Ne sme. A ako je tako onda je to idiotizam. To bi isto bilo kao kada bi kada das kontakt pumpa za benzin pocela da radi i gura benzin u karburator. i kad se prelije upali se. Ne. Ne ide to tako. I ne moze plin da izlazi pod pritiskom iz boce jer je u tecnom stanju, pa ide na rasplinjac gde se pretvara u gasovito i ide dalje do karburatora.
Pa ne znam, ja samo pretpostavljam, ali kad das kontakt jasno se cuje klik kad se ventil ukljuci. A ako ne dolazi plin u karburator kad das kontakt, znaci pre verglanja, kako ces onda da upalis? Eto, zei kaze da je plin tezi od vazduha, pa tim pre bi mogao da se nakupi oko anlasera ili svecica ili tu negde gde je moguce da se upali varnicom. Ako detonira u cilindru zbog lose smese, onda bi ti gasovi izasli kroz auspuh ili negde, a ne bi se upalile manzetne. Na kraju, niije ni vazno, bilo sta je bilo, ono sto je vazno da se taj kvar otkloni.
A jel moze neko ko se bolje razume da kaze da li plin neprestano izlazi kad das kontakt i ne verglas, ili ga onaj ventil na tom rasplinjacu (ili kako se vec zove onaj grejac za plin) na neki nacin zadrzava, kao sto plovak u karburatoru sprecava da u karburator dolazi visak benzina? Nevezano za ovu temu, nije lose da se to zna.
[ palomas @ 29.01.2007. 10:05 ] @
Većina sustava ima isparivač. Da bi dovoljno plina za pogon motora prešlo iz tekućeg u plinovito stanje, potrebno je plin zagrijati (u isparivaču), jer se u tom procesu razvijaju vrlo niske temperature.
U isparivaču prilikom isparavanja plin oduzima toplinu iz okoline, pa se isparivač priključuje na rashladni sistem motora da bi bio stalno ugrijan, jer bi se u protivnom, doslovno smrznuo. Za vakumske sisteme važi da odatle pa nadalje prema motoru nema više pritiska. Kad motor radi, preko usisne grane se stvara potpritisak i pomicanjem membrane u isparivaču se dozira koliko će plina uvući motor u usisnu granu. Mješanje plina i zraka se vrši na samoj usisnoj grani, u mikseru ili mješaču (flanđa). Iz usisne grane mješavinu plina i zraka uvlači svaki cilindar onoliko koliko mu treba tog trenutka.
Citat:
Uređaji se dijele na vakumske (venturi), elektronske i sekvencijalne. Kod nas su najzastupljeniji elektronski uređaji. Da ne bi bilo zabune, vakumski sistemi se upotrebljavaju kod motora s karburatorom, dok se elektronski i sekvencijalni upotrebljavaju kod vozila s injection sistemima.
Razlika kod vozila s injection sistemom je u tome dali motor (na benzinu) radi sekvencijalno ili ne (MPI).
Princip rada je takav da se plin pod pritiskom uvlači u motor preko usisne grane. Prednost ovog sistema je nešto niža cijena uz slabije performanse vozila nego sa sekvencionalnim sistemom.
Mana je što može doći do detonacije tj. zapaljenja plina u usisnoj grani iz više razloga. Zbog toga može nastati šteta na samom motoru. Ako je usisna grana metalna, šteta može nastati samo na plastičnim dijelovima, kao što je kućište filtera zraka ili na gumenim cijevima kojima je filter spojen na motor. Ako je usisna grana plastična, šteta može biti daleko veća uz činjenicu da tako oštećen automobil ostaje nepokretan, jer bez usisne grane nema rada motora.
Stoga su napravljeni sekvencijalni sistemi koji eliminiraju mogućnost detonacije. Kod takvih sistema detonacija je nemoguća te nema ni štete.
[ palomas @ 29.01.2007. 10:12 ] @
Dakle, auto bi svakako trebalo upaliti i zagrijati na benzin, jer u protivnom isparivač ne radi kako treba.. Moguće je da u usisnu granu uđe plin u tekućem stanju i zbog toga dogodi se detonacija...
[ mexico @ 29.01.2007. 13:00 ] @
Citat: dr.NPN: Ovo ponavljam POSLEDNJI PUT: NIJE BILO BENZINA NI ZA LEK!!! Elektricna instalacija takodje ne veruje da je problem. Kontam da je plin NEKAKO cureo preterano, ja sam verglao, cetkice, varnica, bum.
Pa i ne gori benzin vec BENZINSKE PARE. Ako i nije bilo benzina to znaci da si imao u rezevoaru (a i crevima) nesto mnogo opasnije: benzinske pare.
[ palomas @ 29.01.2007. 13:52 ] @
Pa benzin se nalazi u večini automobila, i kao što vidimo - ne gore zbog toga baš jako često! Ali kod plinaša poznata je pojava detonacije, čiji uzrok su najčešće neispravni kablovi paljenja!
Osnovni uvijet kod plinaša je redovita kontrola i zamjena baš tih kabela, iz razloga koje je netko gore već opisao!
[ vladd @ 29.01.2007. 18:37 ] @
U opstem trendu stednje, koji, nazalost preraste u histeriju, dolazi do slicnih problema. U stednju ipak treba investirati, stednju posmatrati kao "dobit".
Masovni trend, ugradnje plina u krseve, i vozila nepristojno tehnicki (ne)odrzavanih (koliko ne zele da menjaju delove, pomislim cesto da ni gace ne menjaju), nazalost dovodi do vecih steta.
Vozilo, sa plinskom instalacijom, treba da bude u prilicno solidnom stanju, sto se tice instalacije, sklopa paljenja, i delova limarije gde se instalacija postavlja. Sve "manje" od ovoga, dovodi do neprijatnosti.
Kupovina tesko raubovanog vozila, pa jos sa plinom, nije dobar posao. E sad, kada je cup razbijen, mogao bi da se pozove na odgovornost prodavac, koji je prikrio tezak kvar, ili cak, ako se ustanovi, izvrsio obmanu u vezi sa atestom plina, ili doveo kupca u zabludu da je obavio zadovoljavajucu transakciju, a ispala je teska steta.
Pa sad, ne vredi da pricamo o tehnici, posto je tehnika strasno zanemarena, vec..
Poz.
[ Java Beograd @ 30.01.2007. 11:35 ] @
Da se vratimo na osnovno pitanje: ko će to da plati, tj. ko je odgovoran ? Pred zakonom - ti i samo ti. Auto je bio u tvom vlasništvu desetak dana, što je sasvim dovoljno da bivši vlasnik kaže (na primer) "Kod mene je sve bilo u redu, nije bilo nikakvih problema, ne znam šta si mu ti sve radio i budžio kad si ga kupio."
Ako je auto osiguran kasko, onda još i možeš da tražiš neku kintu od osiguranja, inače jok.
[ Bloodbath @ 28.04.2007. 05:41 ] @
Meni se nocas zapalio Yugo na auto-putu... Auto mi se ugasio na ukljucenju na auto-put i ja sam krenuo da ga verglam dok se kretao jos uvek da ne pravim zastoj jer je usko ukljucenje (savestan vozac *citaj debil). I odjednom sam bio u dimu, izleteo sam iz kola i otrcao do benzinske pupme po pp aparat koji mi nisu dali, lik mi je rekao da nemaju, a jedan pp im je cak drzao vrata otvorena (sada mi je zao sto ga nisam samo uzeo i otrcao do kola). Za nekoliko trenutaka oko automobila stvorilo se mnogo ljudi, neki su mi donosili pp aparate, neki pokusavali sami da ugase, neki slikali i snimali mobilnim telefonima... Nazalost od 5 pp aparata radio je jedan i to neki mali, a hauba nije mogla da se otvori... Vatrogasci su stigli nakon 20-25 minuta, a vatrogasna stanica je na 500 metara od mesta gde mi se auto zapalio, moram da napomenem da je bilo oko 1h posle ponoci. Dao sam 100e za zadnje gume i kompletirao (predhodne nedelje sam kupio takodje 2 nove), auto je kupljen za 950e i ulozeno je jos toliko sigurno, gledati kako vam gori auto, a bespomocni ste je jako teska situacija... Doziveo sam stres... Bitno je da sam davao 10 izjava itd. U potpunosti je izgoreo akumulator i sva moguca plastika ispod haube, dobar deo unutrasnjosti itd. Najgore je kada lickate auto svaki dan 3 godine i odjednom ga vidite u pozaru. Ekipe policije koje su dosle da utvrde uzrok pozara, slikaju itd. nisu nista zakljucile... Ja imam 3 teorije:
1. Kada sam stavljao rezervni tocak zakacio sam crevo za dovod benzina?!
2. Akumulator ("Black Horse") je bio jako losh, a bio je nov, jedan od onih fabrickih gresaka iz Sombora, punjen je oko 20h kod kuce predhodnog dana, moguce da je i on explodirao.
3. Instalacija ili karburator.
(Zanimljiva stvar je sto ja cim se video dim, nisam mogao da otvorim haubu sto znaci da je doslo do explozije neke dok sam ja otisao do pumpe, sasvim moguce da je akumulator napravio s*anje...)
Sve u svemu tuzan kraj mog malog Shuga, preporuchio bih svima da kupe neki dobar poveci pp aparat za kola... Ja sam bio jedan od onih optimista
koji ne veruju da ce ih zadesiti ovako neshto i sve pare sam bacao na gluposti, a kad god bih prosao pored pp aparata rekao bih "ma kupicu ga jednog dana"... Verujte mi, ovo je jako cesta stvar, vidjao sam dosta puta po parkinzima i po ceo red izgorelih automobila, znam ljude kojima su goreli automobili, ali su se izvukli jer su im u momentu dali pp aparat...
KUPITE PP APARAT ILI SE VOZITE GSP-OM
[ lancia88 @ 28.04.2007. 06:59 ] @
Pozdrav,
zaista mi je iskreno zao sto Ti se ovo desilo. Prica je, pored toga sto je tuzna, i poucna pa ko ume da cita pouku, neka je procita.
Nekako mi se cini najizglednijom od ove tri teorije moguce greske ova vezana za akumulator, iz istih iznesenih razloga, t. nemogucnosti otvaranja haube.
[ MarkBg @ 28.04.2007. 22:08 ] @
Cekaj nista ne razumem, jesi li imao plin u tom jugu ili nisi? Mislim ovo je tema o plinu i paljevini...
I meni se jedna zastava zapalila ali mi je vozac GSP-a dodao ceo onaj ogroman aparat, ja sam skinuo dzemper, podogao njime haubu (vec je bila toliko vruca da nisam mogao prstima) i cim sam zveknuo plamen onim smrkom PP aparata tj. prahoim i za 2-3 sekunde ugasio paljevinu. steta mi je bila jako mala, mozda 50 maraka...
inace meni su uzrok bila losa creva za gorivo, preporucujem ti da kupujes creva za neki strani auto, recimo mercedes, bmw itd...
[ Bloodbath @ 29.04.2007. 07:10 ] @
~
Ne, nisam imao plin u kolima, ali sam ovde napisao jos jedno (nadam se) poucno iskustvo, ako moderatori smatraju da treba da se brise nek' brisu...
MarkBg, ti si imao srece, dali su ti pp aparat :( Znam jos neke ljude koji su ugasili tako sto im je odmah neko dao pp aparat, ja sam nazalost naleteo na nekog skota samo, sa "Slap-a"...... Nemojte se dakle oslanjati na tudje pp aparate, kupite svoj, korisno je imati ga, ako nista drugo mozda cete bas vi nekome pomoci... Meni da je ovaj dripac sa benzinske dao pp aparat castio bih ga... btw sto je najgori crnjak to je pumpa na kojoj stalno sipam i znam lika, stalno mu ostavim po 10-15din. kakvih se*onja ima zaista tuzno :( Verovatno se plasio da mi da jer je pumpa privatna..... Kupio bih mu deset pp aparata je**li ga oni :(
~
[ bakara @ 29.04.2007. 09:05 ] @
Necemo da brisemo, ipak je na neki nacin poucno iskustvo...
Sto se tice razloga paljenja, ja prosto ne verujem da je akumulator bio u pitanju...
Jedna stvar je ovde jako bitna, gotovo uvek do pozara dolazi zbog starih istrulelih creva za benzin, nije mi jasno da nisi osetio da nisi osetio da smrdi benzin ispod haube kada prodjes pored kola?
Uglavnom, nisu drugi krivi, uvek smo krivi mi sami, ti sigurno vise neces sesti u kola koja se osete na benzin, ili voziti auto bez PP aparata...
[ ventura @ 29.04.2007. 18:58 ] @
Citat: Bloodbath:
Ekipe policije koje su dosle da utvrde uzrok pozara, slikaju itd. nisu nista zakljucile... Ja imam 3 teorije
Ne trebaju ti tri teorije, već samo jedna činjenica - voziš JUGA.
Ja dok sam vozio juga on se meni palio jedno 5-6 puta sigurno... Al pošto sam uvek imao PP aparat pri ruci, nikad ništa ozbiljnije nije bilo... A palilo se sve, od el. instalacija, preko goriva, pa do samog motora :)
[ njinsa @ 30.04.2007. 21:13 ] @
veciti uzrok pozara kod automobila sa karburatorom jesu bas karburator i ac-pumpa ili dovodna creva goriva. na tom tvom kadetu ,a verovatno je pustala ac pumpa(jer nonstop stradaju od nekoriscenja,posto svi koji imaju plin retko voze na benzinu) pa nisi imao pritisak da vozis na benzin i dok si palio,benzin je curkao i verovatno je neka varnica sa kablova stigla gde ne treba! kod Yuga je verovatnije da je karburator prelivao,a posto je iznad izduvne grane, nije mu puno trebalo! akumulator cak i kad eksplodira tesko da moze da zapali auto!
inace ako vam se ne daj Boze i desi da vam se zapali auto NIKAD ne podizite skroz haubu vec samo malo da ne omogucite pristup svezem vazduhu koji pojaca vatru ,a cesto u tom trenutku bude i neke eksplozije,vec samo koliko treba da crevo udje i gasite.
caletov pezo 405 je goreo kod proslog vlasnika,ima i plin,ali uzrok uopste nije bio ni plin ni benzin vec su mu misevi !?!? pojeli instalaciju i desio se kratak spoj!!?!?!? ugasio ga je neki kamiondzija koji se tu zatekao!!!
ne bih mu ni ja poverovao da mi nije pokazao isti slucaj sa instalacijom i na njegov mercedesu!? inace covek zivi na selu i drzi aute ispod kotobanje !! :))))
ja nosim PP aparat,zlu ne trebalo!
[ lancia88 @ 30.04.2007. 22:44 ] @
Pozdrav,
znao sam za jedan 405 potpuno izgoreo zbog neispravne (natrulele??) instalacije, imao je u sebi plinsku bocu koja nije eksplodirala, stajao je dugo kod Zutog taksija u Dunavskoj u Bgd-u. Da nije taj?
[ dekster2 @ 30.04.2007. 23:00 ] @
Znaci tema su pp aparati.Ako je to tema da predjemo na uputstvo za uportrebu posto ih ima na penu,prah,gas itd
[ ton_majstor @ 01.05.2007. 07:16 ] @
Nije to tema. Tema je gecrkt plinski uređaj i spaljeni automobil. Mada, mislim da je ok i ovde to raščistiti.
Jedini koji po meni treba da se nalazi u kolima je S-serija (S-1, S-2, S-3), da iscitiram:
Citat: "S" aparati za suvo gašenje koriste se za gašenje početnih požara na putničkim i drugim motornim vozilima (S-1, S-2, S-3). Veći aparati (S-6, S-9) za gašenje na teškim transportnim vozilima, industrijskim objektima, magacinskim i radnim prostorijama, stambenim zgradama. Prevozni aparati (S-50 i S-100) koriste se za gašenje početnih požara u rafinerijama, benzinskim pumpama, hemijskoj, tekstilnoj, drvnoj i papirnoj industriji, industrijskim halama, kotlarnicama i skladištima zapaljivog materijala.
CO2 aparti se primenuju za gašenje požara na električnim uredjajima i instalacijama, manjim skladištima i drugim objektima. Prevozni aparati CO2 od 10, 30 i 60 kg upotrebljavaju se za gašenje požara na električnim uredjajima, rafinerijama, benzinskim pumpama, hemijskoj industriji i skladištima goriva i tečnih gasova.
HALON aparati, ručni i prevozni, koriste se za gašenje požara na električnim instalacijama i uredjajima visokog i niskog napona, računarima, radarima, TV i PTT instalacijama, generatorima, transformatorima i drugim sličnim uredjajima. Takodje se koriste u vazduhoplovstvu, pomorskom, železničkom, PTT, radio i TV saobraćaju, jer prilikom gašenja ne proizvode temperaturne šokove kao kod CO2.
AUTOMATSKI aparati za gašenje požara (plafonjere) koriste se za automatsko gašenje požara u prostorijama sa elektronskom opremom, računarima, laboratorijama, lakirnicama, pumpnim stanicama sa tečnim i gasovitim gorivima i sl.
Pošto su moderni automobili pokretni kompjuteri, ovaj HALON-ski princip mi se čini kao najprihvatljiviji...
[ dekster2 @ 01.05.2007. 07:37 ] @
Tekst kao i opis su vise nego odlicni.Ja sam lino tekst stavio u bazu,ako se nekad pojavi tema o aparatima.
pozdrav dekster2
[ MarkBg @ 02.05.2007. 17:09 ] @
Kad smo vec kod paljevina imam jedno pitanje. Moj stariji burazer hoce sinu da kupi auto, neki stariji dizelas (tipa golf 2 ili slicno). on razmislja tako da kad vec kupuje stari krs- kao dizelas tesko moze da se zapali, tj. mnogo su manje sanse za to, za razliku od benzinca. naravno to je samo jedan od razloga. on ima celu teoriju o tome zasto je pocetniku bolje kupiti atmo dizela. elasticniji je, laksi za voznju za pocetnika, videce da je spor pa se nece zaletati da pretice rizicno itd.
Da li je to za dizele i relativnu "nezapaljivost" predrasuda ili je stvarno tacno? Koliko je nafta manje zapaljiva od benzina? da li se nekome zapalio dizelas i kako je to izgledalo?
[ njinsa @ 03.05.2007. 23:06 ] @
nije taj lancia,ovaj je goreo na pruznom prelazu kod Shida! da,nafta je mnogo manje zapaljiva od benzinskih para,ali kad se autu zapali instalacija to gori neverovatno brzo,tako da je nebitno dali je bezin ili dizel!
[ lancia88 @ 04.05.2007. 07:17 ] @
Pozdrav,
svojim ocima sam gledao dan posle nesrece mesto gde su dva coveka izgorela kada je buknulo bure sa naftom iznad koga su pusili! Slucaj se desio pocetkom devedesetih u mestu Tuzi kod Podgorice gde se inace stalno prodavalo gorivo i najverovatnije su se mesale posude te je ostalo ko zna kakvih fragmenata i isparenja u tom buretu. Takodje sam gledao kako je covek ubacio pikavac namerno u tank sa naftom izvadjen iz broda na obalu i dok smo pritrcali, on se samo smejao jer je bio siguran da se nece nista desiti kao sto se i nije desilo, ali ja, poucen prethodno opisanim iskustvom (koje sam imao svega mozda mesec-dva pre te egzibicije sa pikavcem), jednostavno nisam bio spreman da prihvatim takve vrste eksperimenta.
Instalacija je druga pesma, onza zaista ne gori vec sagoreva velikom brzinom paleci usput sve zapaljivo oko sebe, shodno tome se i tesko gasi kao sto rece njinsa.
[ tandara @ 04.05.2007. 08:19 ] @
I ja sam imao neprijatno iskustvo sa instalacijom. U mom Sciroccu u voznji je odjednom buknula instalacija, ljudi to je neverovatno kolikom brzinom to gori, samo sam stigao da se zaustavim i jedva izadjem iz auta a auto je vec sav bio u dimu (i u kabini). Imao sam srecu jer se zpalila samo zica od svetla i na neki neverovatan nacin je sve stalo na njoj nije se zapalilo nista drugo ali od tada je aparat stalno pored mene. Ja verujem da je uzrok vecine paljevina bas elektro instalacija jer jos nisam video nijedan stariji polovnjak a da mu je instalacija uredna.
[ chupa @ 05.05.2007. 17:29 ] @
@Bloodbath Stvarno mi je zao tvog jugica :( ... po nekada ne treba biti dobar i fin.. i moliti za pomoc.... a ljudi su sebicni......
@ventura kakve veze ima sto je YUGO? glposti.... i to ..da ti se 5 puta palio..... da se meni auto palio vise od 1. ja bih ga batalio... i nikada ga ne bih vozio... deca na plafonu :)
@TEMA :) inace.. plin ima sigurnosne ventile.. koji se automatski zatvaraju kada plamen udje u crevo za dovog .... tako da nema sanse da je plin goreo!
verovatno je doslo do curenja benzina... a los plinski uredjaj je mozda bio OKIDAC! koji je zapalio benzin!
svima se desavalo..da jos..dok se auto ne zagreje... lose isparavanje plina..dovodi do "pucanja" i gasenja motora.
ali pre bih rekao da je losa instalacija,benzin,creva.....
tvoj auto ima pumpu za gorivo.. koja radi non stop... a gorivo nigde ne ide.. tako da se automatki stvara veci pritisak od nomilanlog.. koji je manji prilikom rada motora na benzin!...
eto.. pa zakljuci sam... sta ti se desilo..
u svakom slucaju.. zao mi je... :(
[Ovu poruku je menjao chupa dana 06.05.2007. u 11:54 GMT+1]
[ Zeleni zub @ 05.05.2007. 21:41 ] @
Meni se na samari dva puta desilo da mi pukne crevo koje vodi od pumpe za gorivo do elektro ventila benzina jer je tu najveci pritisak sto rece chupa.
Imao sam medjutim naviku da uvek ventilator kabine drzim u prvoj brzini i prvi put kad se desilo, cim sam osetio miris benzina stao sam pored puta i video blagu naprslinu kod selne na ventilu. Skratio sam crevo za par cm i ponovo priteg'o.
Drugi put je zena dosla sa posla i rekla da joj se oseca benzin. Vozila je 20 km, a do mesta gde je parkirala auto postojao je trag po asfaltu i naravno smrdeo je benzin. Rezervoar je bio ispraznjen, a deo moto prostora prema kabini vozila je bio ispran benzinom.
Tresao sam se kao prut kad sam video to, puka je sreca sto je crevo puklo sa donje strane pa je mlaz isao nasuprot bobine i kablova.
Sa druge strane ne vazi za dz. pravilo da se plinska instalacija i instalacija benzina vode strogo nasuprot svecica i VN kablova i da na to specijalno obracaju paznju na atestu (i treba !)
Zatim sam za tu namenu kupio armirano crevo najskuplje koje sam nasao.
[ frigo servis bata @ 05.05.2007. 23:19 ] @
Iz svega ovde procitanog komentari su suvisni ali ipak jednu stvar da razjasnimo auto koji ima plinsku instalaciju trebalo bi uvek paliti na benzin pa tek posle toga prebacivati na plin.Na ainspric sistemima to radi automatski auto upali na benzin i posle 2000-3000obrtaja prebacuje sam na plin dok kod karburatora to je drugacije tj na prekidacu koji ima tri polozaja treba prebaciti u polozaj 1 benzin zatim polozaj 2 da auto potrosi kolicinu goriva iz lonceta karburatora i na kraju polozaj3 plin.Zbog ove procedure kod karburatorskih sistema ljudi pale 99% slucajeva samo na plin i tako mesecima pa posle odredjenog vremena dolazi do stradanja membrana ac pumpe, creva goriva,zacepljenje karburatora itd...zakljucak je sledeci MI smo krivci sto se takve stvari desavaju a ne majstori ili sistemi,ima tu i drugih stvari pa ljudi mi smo toliko siromasno drustvo da jedva prezivljavamo i kad dodjemo do nekog auta nemamo para za servise redovne i preglede te zbog svega toga to nam se desava nazalost.Drugo niko neugradjuje plin zato sto je to lepo,ekolosko, nego sto je jeftino.
[ chupa @ 06.05.2007. 10:50 ] @
@frigo servis bata ja imam plin na injection sistemu... i mogu odmah da palim na plin! u opste ne moram da dizem broj obrtaja! isto imam prekidac sa 3 poplozaja
1- pali na benzin crvena lampica
2-pali na plin zuta lampica
3-pali na benzin..a na 3500 menjaj na plin ... crvena pa zuta lampica
:)
pozd
[Ovu poruku je menjao chupa dana 06.05.2007. u 12:01 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 08.05.2007. u 08:24 GMT+1]
[ Bloodbath @ 08.05.2007. 03:24 ] @
Heheh najtuznije je od svega je sto su mi pokrali stvari iz kola i ono malo benzina sto je ostalo :)
Moracu da ga dovezem u kraj pre nego sto ostanem bez tockova... Srbija!!! :)
[ frigo servis bata @ 11.05.2007. 22:38 ] @
Za CHUPU.Da znam da postoji i takav prekidac ali pitaj onog sto ti je montirao plin u autu da li je to u redu da ga palis na plin direktno ili je to opcija za nedaj boze.Mislim da se prekidac zove pronto...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|