[ pisac @ 31.01.2007. 13:07 ] @
Imam prelivni (niskopritisni) bojler u kuhinji, za koji znam sigurno da se koristi već 16 godina (ja ga koristim 6 godina), a ostao je od pra-prethodnog vlasnika stana koji ga je koristio nepoznat broj godina. Bojler je nekakve marke "Standard".

Ono što me u stvari zanima jeste:
1) kako dotični bojler uspeva da živi toliko dugo bez ikakvih problema, a svi ovi noviji kuhinjski bojleri koje sam kupovao (pre nego što sam se uselio ovde) procure posle par godina?
2) A drugo pitanje (možda ima veze sa prvim) je zašto voda iz ovog bojlera smrdi na neki metal kada se ugreje?

Voda smrdi, a bojler večan? Jel to tu nešto povezano?
[ Java Beograd @ 31.01.2007. 13:16 ] @
Grejač je urađen od kvalitetnog materijala, a kazan je lepo emajliran, bez pukotina. Taj bojler je sigurno oko 2/3 pun kamenca (dobro možda manje, ne znam koliko je često korišćen)
[ tdjokic @ 31.01.2007. 16:00 ] @
Ako me secanje ne vara, kod nas su se neko vreme sklapali aparati od Simensovih delova, pa posto ipak nisu bili original Simens, dali su im naziv Standard. A niskopritisni bojler zna da pozivi mnogo duze od onih pod pritiskom, jer je to u sustini malo komplikovaniji lonac.
[ Lesli Eldridz @ 31.01.2007. 22:04 ] @
I kod nas je takav bojler, ostao od dede. Nije taj standard nego Tiki, ali je isto kupljen sedamdesetih. Imamo i frizider Bosch koji je baba donela iz Nemacke sezdesetih, oni zaobljeni sa bravom koja se povlaci, kao u strarim filmovima. Slicno vazi za stare Gorenje ves masine. Verovatno je odgovor u tome sto su se nekad pravile stvari da budu kvalitetne stvari, da traju, a ne samo da se uzmu pare kupcu. Znaci, nekad kad das vise para za marku, mogao si da budes siguran da si kupio kvalitetnu stvar. Danas, kad kupis bilo sta, kupio si bofl, bez obzira na marku, sto znaci da uvek treba kupovati najjeftinije jer ce i tako uskoro da se pokvari.
[ ctrl alt del @ 01.02.2007. 07:05 ] @
Pre četiri godine sam iz čistog besa izbacio iz kuće potpuno ispravnu gorenje veš mašinu staru 20+ godina i kupio novu virpul. Na njoj već ima dvaput više korozije nego na staroj. Nekada je lim bio značajno masivniji, a i emajl ili lak deblji. Verovatno je isto i sa kvalitetom delova. Videću dal će ova da pregura još tri-četiri...
[ ~Vojvoda @ 01.02.2007. 22:08 ] @
Kada smo vec kod bojlera i trajnosti...
Imam Magnohrom-ov bojler od 80l, kupljen 89-90 ne secam se bas najbolje.
Pre nekih 7-8 godina, kazan procuri, izbacimo stari emajlirani kazan i kupim prohromski, dobijem grejac uz njega. Nije bilo proslo ni 2 god. rikne grejac, a u bojleru vise kamenca nego u starom kazanu starom 10god, taj grejac je prosto receno pukao po celoj duzini-rascvetao se. I nista, odem ja kupim novi grejac, pitam da li je za prohromski kazan, prodavac:"Ovaj,mislim,ovo,ono-jeste!" Dobro,kazem ja.
Proslo jedva nekih 1 god kad ono opet, odem ja pitam u istoj prodavnici, ovaj mene uverava da jeste za prohromski kazan, i ja uporno da sam vec kupovao takav, i nista ja budala, kupim opet takav,i tako iz godine u godinu, i strasno me nervira, cuo sam nekakve price o nekim anodama, iako sam iz ET esnafa, stvarno slabo poznajem to gradivo gde se preplicu elektrotehnika i hemija, a i cim mi neko pomene anodu odma se najezim, jer se setim silnih keceva iz elektronike. Uglavnom raspitivao sam se ja i kod tzv. "majstora" kada njima pominjem anodu, gledaju me kao marsovca, jer su to njima uglavnom shpanska sela.
Pa vas molim da ako neko sigurno zna o nesto o tome, da pojasni.
Hvala unapred !
[ pisac @ 03.02.2007. 01:37 ] @
Ja imam (imao sam) isti takav Magnohrom koji je baš procureo ovih dana. E sad, tražim ja danas novi bojler od 80L i raspitujem se onako glumeći naivnog kupca. Tako saznam da Magnohrom koji prodaju u jednoj radnji (isti kao moj) "ima anodu". Problem je u tome što sam ja lično menjao 2-3 puta flanšu (koja je istrulila) na tom Magnohromu, i čistio ga od kamenca, i nikada nisam video ništa što bi mi ličilo na "anodu".

Mada, priznajem da nemam pojma ni kako bi ta "anoda" trebalo da izgleda.

A ono što znam za grejače jeste da u prohromske kazane ne smeju da idu bakarni grejači.
[ ~Vojvoda @ 03.02.2007. 13:29 ] @
Citat:
pisac: Ja imam (imao sam) isti takav Magnohrom koji je baš procureo ovih dana. E sad, tražim ja danas novi bojler od 80L i raspitujem se onako glumeći naivnog kupca. Tako saznam da Magnohrom koji prodaju u jednoj radnji (isti kao moj) "ima anodu". Problem je u tome što sam ja lično menjao 2-3 puta flanšu (koja je istrulila) na tom Magnohromu, i čistio ga od kamenca, i nikada nisam video ništa što bi mi ličilo na "anodu".

Mada, priznajem da nemam pojma ni kako bi ta "anoda" trebalo da izgleda.

A ono što znam za grejače jeste da u prohromske kazane ne smeju da idu bakarni grejači.

kako istrulila? jel i kod tebe ovalna(elipsa)?
poludim kada moram da je umuvam unutra sa grejacem, dodje mi da sve polupam i posaljem u pm...
20 min. je kolutam levo-desno gore dole, i onda samo odjednom udje, i sto je najgore nikada nece da udje na istu foru.
To za bakar i prohrom znam, nego ta anoda me izlude...
sta ona radi, kako radi, to je misterija, svi o njoj pricaju kao o "stealth" avionu :)))
doduse sada kada sam postavljao novi grejac pre nekih mesec dana, imao je neku "budzu", kao neka shipka precinika 20-ak mm i u duzinu nekih 5-6cm je visa od grejaca, to ranije nisam vidjao, izgleda kao da je od ALU, nema nikakav izvod ili prikjucak samo je zasrafljena na flanshnu-misterija

[Ovu poruku je menjao ~Vojvoda dana 03.02.2007. u 20:06 GMT+1]
[ zoran @ 04.02.2007. 06:25 ] @
Ja sam čuo da to zovu "dioda" i da se nalazi skroz gore pri vrhu i štiti grejač od pregorevanja.
[ tox master @ 04.02.2007. 09:09 ] @
a da vi mozda ne mislite na cevcicu koja ide pored grejaca i u koju se uvuce sonda termostata?
po vasoj prici izgleda da pricate bas o ovome a i ja nikad nisam cuo da u bojleru ima anoda,dioda...

pozdrav
[ palomas @ 04.02.2007. 14:14 ] @
Ma radi se o elektrokoroziji, koja se javlja kao posljedica korištenja različitih vrsta metala, a posebno na spojevima različitih materijala.. Ako se u bojler stavi kučište od prokroma, onda će biti problema s korozijom grijača koji ima prirubnicu (flanđu) od pocinčanog željeza.

Vjerojatno je taj problem pokušao biti riješen na način da cijev za sonde termoprekidača glumi nekavu anodu, pa valjda mora direktno biti povezana sa zemljom...
[ ~Vojvoda @ 04.02.2007. 16:56 ] @
Citat:
tox master: a da vi mozda ne mislite na cevcicu koja ide pored grejaca i u koju se uvuce sonda termostata?
po vasoj prici izgleda da pricate bas o ovome a i ja nikad nisam cuo da u bojleru ima anoda,dioda...

pozdrav

pa zar ti mislis da sam ja toliki debil da ne razlikujem cev za termostat od te shipke???
bilo je i jedno i drugo.
Nisam ni ja cuo da to postoji, ali eto tu shipku po prvi put vidim.
Malo sam kopao po internetu i saznao da postoje "anode" koje sluze da sprece nagomilavanje kamenca na grejacu i time povecaju ekonomiku rada i radni vek grejaca.
Kazu da se prave od magnezijuma, koji je koliko ja znam po izgledu slican aluminijumu, tako da je po svemu sudeci u mom bojleru sada ta famozna "anoda" pa cemo videti kako ce se pokazati. Mada i dalje ne shvatam kakve veze ima komad Mg sa kamencom i elektrolizom....
[ palomas @ 04.02.2007. 18:34 ] @
Anoda je u stvari obična šipka od magnezija, a to je materijal koji oksidira puno lakše od željeza. Na taj način anoda postaje "dobrovoljna žrtva", jer ju korozija "pojede" nakon cca. 3 godine, kada je treba zamijeniti novom..

Trošenjem vode u bojler stalno ulazi svježa voda, a u njoj ima otopljenog zraka, dakle i kisika. Kisik s željezom stvara koroziju zbog koje bojler s vremenom procuri. Zbog toga se stavlja šipka od magnezija kao "mamac" koroziji, jer lakše je mijenjat anodu nego čitav bojler..

Anoda nema baš nikakav utjecaj, niti može spriječiti stvaranje kamenca.. Ako se radi o tvrdoj vodi, bojler bi trebalo češće očistiti, svakako prije nego se stvori toliko kamenca da se grijač raspukne zbog izolacije kamencem...

A svi mi znamo da to radimo rijetko, najčešće tek onda kad grijač prestane grijati..
[ zoran @ 04.02.2007. 23:33 ] @
Pa šta je vama...kakve su to zablude o komponentama koje produžavaju radni vek nekog aparata (kao što je bojler) ...Pa da proizvođač hoće da taj bojler duže traje lepo bi zaštitio unutrašnjost istog propisno !! a ne tako da na nekim mestima i nema zaštite , pa stoga korozija pravi svoje. Proizvođaču je jedino bitno da izdrži vreme pod garancijom ,a posle da vam proda drugi bojler.
[ palomas @ 05.02.2007. 07:19 ] @
Citat:
zoran: Pa šta je vama...kakve su to zablude o komponentama koje produžavaju radni vek nekog aparata (kao što je bojler) ...Pa da proizvođač hoće da taj bojler duže traje lepo bi zaštitio unutrašnjost istog propisno !! a ne tako da na nekim mestima i nema zaštite , pa stoga korozija pravi svoje. Proizvođaču je jedino bitno da izdrži vreme pod garancijom ,a posle da vam proda drugi bojler. :-)


Pa ne bih se mogao složiti s tvojom tvrdnjom, iz razloga što danas gotovo svi proizvođači ugrađuju zaštitne anode od Mg!
Osim toga, kod kupovine novog uređaja važno se raspitati o vrsti toplinske izolacije koja je ugrađena...
Tvrda poliuretanska pjena na pr. daje dvostruko bolju toplinsku izolaciju od klasične mineralne vune, pa su i gubici topline dvostuko manji..
[ bakara @ 05.02.2007. 14:28 ] @
Hm...evo ja sad htede da napisem da je sigurno u pitanju sonda...ali trazeci sliku preseka bojlera naletim na ovo:
(mislim da nece biti neophodno da poznajete jezik...)

Bojler w przekroju (pionowy, ścienny, ACI)
1.wylot wody ciepłej - ze stali nierdzewnej

2.powłoka zewnętrzna - lakier gliceroftalowy piecowy, wypalany w 160oC

3.Zbiornik z powłoką emaliowaną - emalia jest powłoka najlepiej chroniącą przed korozją

4.grzałka steatytowa w obudowie emaliowanej

5.osłona elementów elektronicznych

6.anoda tytanowa

7.izolacja termiczna (0% CFC) - pianka poliuretanowa

8.termostat dwubańkowy z ogranicznikiem uniemożliwiającym zbyt duży wzrost temperatury wody

9.wlot wody zimnej ze stali nierdzewnej wyposażony w deftektor kierujący strumień wody na dno zbiornika, by nie zakłócać równowagi termicznej masy wody



i ovu, cisto ilustracije radi:

[ pisac @ 05.02.2007. 19:47 ] @
Danas sam video tu famoznu "anodu" (ako me tip nije slagao) na nekom rasturenom bojleru. To je u stvari neka debela (~3cm) i dugačka (~40cm) šipketina od nekog hrapavog materijala, direktno je zašrafljena na flanšu, što bi značilo da je u stvari uzemljena (jer bi flanša trebalo da bude uzemljena).

Doduše, tip je neka barončina, odmah mi je podigao cenu montaže bojlera za 1000 din kad je saznao da živim u centru, pa sam ga otkačio.
[ palomas @ 05.02.2007. 22:08 ] @
"Dodatnu zaštitu od korozije osigurava zaštitna Mg anoda."

http://www.elmont-zadar.hr/webshop/2522.html
[ svetlanalane @ 28.11.2007. 11:27 ] @
Izvinjavam se što dižem ponovo ovu temu koja je postavljena pre nekoliko godina i oživela početkom ove.
Naime, videći naziv teme reših da tu pišem a ne da otvaram novu.
Najpre da se pohvalim bojlerom od 50 litara koji bez ikakve popravke radi već 43 godine. Na njemu piše ERA.
Na žalost, ovih dana renoviram kompletno kupatilo pa njega moram da zamenim novim. Žao mi je što to moram da uradim jer ovaj radi savršeno.
Ali kako u potpuno novo kupatilo vratiti tako star bojler!
Vidim da ljudi imaju razne teorije o tome da li bojler treba stalno da ostane uključen ili da se zagreva kad je jeftina struja.
Ja sam radila i ovako (kad je u porodici bilo 4 osobe) a sada uključujem svako veče kad počne jeftina struja. Pošto se obavezno tuširam ujutru a svaki treći dan je tu i pranje kose, smatram da će se posle toga bojler odmah uključiti da ponovo zagreva vodu i trošiti skupu struju.
Ostane još malo tople vode za upotrebu u toku dana.
Ono što me trenutno interesuje je kupovina novog. Hoću bojler od 80 litara od nerđajućeg čelika.
U gradu u kome živim mogu se naći TERMORAD Požega, ELIT Čačak i INOX PRERADA Pančevo. Koji od ova tri je najkvalitetniji (čula sam da ima razlike i u debljini lima kazana; navodno je kod ELIT-ovog lim deblji)? Najviše me privlači TERMORAD Požega, ali vi ste tu da me pravilno uputite.
Hvala
Pozdrav
[ momsab @ 28.11.2007. 14:29 ] @
e, ima psoebna tema za nove bojlere :)

hm, ja bih namerno stavio taj stari bojler u novo qpatilo
ono sto dobro radi posao ne menjaj