[ ctrl alt del @ 03.02.2007. 15:06 ] @
Planiram da kupim xsaru 1.9d od firme koja uvozi vozila iz Francuske. Priča je klasična: 4-5 godina staro, 100.000+ km. Ono što me buni u celoj stvari je to što su vozila u FR bila registrovana kao privredna (samo vozačko i suvozačko sedište) i kao takva kupljena jeftinije. Kasnije su kod nas ubačena zadnja sedišta.

Da li je ovo legalno i da li mogu imati problema prilikom registracije?

P.S.
Znam da su ovakva vozila često prevozila i neki teret (za to i služe). Da li je dovoljno da obratim veću pažnju na zadnje vešanje, amortizere, ili treba još nešto da gledam?

Ili da zaobiđem ovu kombinaciju?
[ damg @ 03.02.2007. 17:23 ] @
Bezi od takvih vozila sto dalje. Racunaj da ces te pare koje si ustedeo, kasnije dati na mnogobrojne servise a pri tome dodaj vreme koje neces moci da koristis auto, gubljenje vemena na trazenje delova, nerviranje... itd itd
[ HoT_Steppa @ 03.02.2007. 18:02 ] @
Ima i drugih modela sa istom pricom, ovbicno u nazivu pise Van. Kod nas su najcesci Punto i Corsa jer se najlakse prepakuju, ali eto vidis ima i Xsara. Ti automobili su SIGURNO presli iznad 250 000 km, u to ne sumnjaj.
[ lancia88 @ 03.02.2007. 18:44 ] @
Pozdrav,

a da ne sirimo bas toliko paniku? Sve je to tacno ali ti motori su itekako predvidjeni da predju duplo vise sto ostavlja u sustini dovoljno prostora za racionalisanje. Naravno, uvek je najbolje i jedino ispravno kupovati ovde, gde covek ili njegov majstor od poverenja moze osnovne stvari da pogleda. U slucaju dobrog proucavanja vozila koje se kupuje postoje realne sanse da se usteda "isplati", odnosno, da ne bude skuplja dara nego mera na kraju racunice. Troskovi prebacivanja na putnicko vozilo su nesto iznad 50-ak eura (ako nesto nije izmenjeno od NG do sada), zahtevaju malo angazmana i svakako se moraju nabaviti preklopiva prednja sedista, zadnja mogu biti bilo kakva. Za ostale racunice i ekonomisanja treba konsultovato, oglase, digitron, majstore itd.

Uostalom, koliko smo puta culi majstora da kaze nesto drugo sem: Ma znas sta, ja sam ti ovo sad sredio, super je ali prodaj ti to sto pre.......ako bi mogli da kupujemo samo nove automobile i da placamo majstorima da ih ne diraju, valjda bi im to odgovaralo....
[ ctrl alt del @ 04.02.2007. 14:17 ] @
@HoT_Steppa
Da pojasnim: nije u pitanju VAN, već najobičniji automobili sa 4 ili 5 vrata, ili karavani koji se od putničkih razlikuju samo po tome što nemaju zadnja sedišta. Imaju najnormalnija zadnja vrata, sa ručicama za otvaranje i podizanje/spuštanje prozora iznutra i sa tapacirungom. U FR (nemam lično iskustvo - tako mi je rečeno iz par izvora) se za ovakva vozila plaćaju značajno manje sume za registraciju/porez/osiguranje nego za klasičan auto registrovan za prevoz 5 putnika.
Znači samo se ubaci zadnje sedište i vozi. Ovo se naravno (po priči) ne sme uraditi u FR jer je to prekršaj.

Citat:
lancia88: Naravno, uvek je najbolje i jedino ispravno kupovati ovde, gde covek ili njegov majstor od poverenja moze osnovne stvari da pogleda.


Vozila su u BG, tako da bi svakako pre kupovine proverio stanje sa nekim majstorom ili u novootvorenom centru AMSS.
[ HoT_Steppa @ 04.02.2007. 15:34 ] @
Nije shija nego vrat. Pa ako nema zadnje sediste onda je van, imao u nazivu to ili ne. Niko ne kaze da ne postoje i vanovi sa petoro vrata.
A evo nesto zanimljivo da ostalima podelim, kako provaliti da li je auto bio van ili ne. Znaci, proveriti da li su sedista istog dizajna (share i sl.) i da li su "kao nova".
I jos vaznije, kod automobila sa 3 vrata se prednje sediste pri ulazu na zadnje sediste povlaci po shini napred i savija, kod vanova se sedista pri savijanju za ulazak pozadi ne povlache po shini nego stoje u mestu.
Proverio sam danas na Bubanj potoku na primeru Punta.
[ ctrl alt del @ 04.02.2007. 19:02 ] @
Znam, ali pravi vanovi koje sam video ako imaju petoro vrata na zadnjim nemaju ručice za otvaranje iznutra, prozori zadnjih vrata se ne otvaraju, ponekad nemaju normalan tapacirung već plastičnu oblogu (sve ovo pošto se ne predviđa da pozadi neko sedi), a stakla na poslednjim prozorima kod karavana često i nema - umesto njega sve je od lima kao i karoserija.

U svakom slučaju verovatno ću zaobići ovu kombinaciju... mada kola sasvim lepo izgledaju...
[ HoT_Steppa @ 04.02.2007. 19:09 ] @
Ugradjuju se i ti plasticni elementi pozadi da lici na obican auto.
[ vladd @ 05.02.2007. 00:30 ] @
BTW, a koje su cifre u pitanju, Xsara mi se bas dopada
[ ctrl alt del @ 05.02.2007. 07:22 ] @
6 - 6,7 k€; 2000 - 2002