|
[ Arnold Layne @ 03.02.2007. 18:44 ] @
| Auto mi se gasi cim pustim gas. Znaci kada stanem na semaforu jednostavno se ugasi ako ne odrzavam konstantno gas nogom - sto je izusetno komplikovano raditi sa pritisnutom kocnicom :)
Znaci uopste ne moze u leru da izdrzi ni pet sekundi. Vec sam imao taj problem pre 8 meseci (ili tako nesto) i u servisu su mi rekli da je u pitanju ler dizna i da su je zamenili. (racun 900 din). Malo mi je to bilo jeftino, al rekoh nema veze, radi super.
Medjutim sada kada se opet desilo, pogledam ja ler diznu (za koju sam u medjuvremenu naucio gde se nalazi i sta radi :) ) i provalim da je matora koliko i auto. Znaci samo su je ocistili i vratili.
Meni zanima da li to negde moze da se kupi - znaci da je zamenim sam. Ili neki pouzdani servis koji ce to zaista da mi zameni, jer mi se ne radi to svakih nekoliko meseci.
Auto je Toyota Corolla XL - 90 godiste, sa 2E motorom - verzija sa karburatorom.
Pozdrav |
[ vladd @ 03.02.2007. 18:50 ] @
Moj komsija je "vodio" Corolu u Ugrinovacku, u Zemunu (negde blizu stadiona Teleoptik-Partizan), i posle servisa je k'o mala maca.
E posle je prodao auto...
Poz.
[ cozmo_im @ 03.02.2007. 21:13 ] @
Pazi, moze da bude i komutator. To su kod Corolle simptomi crkavajuceg komutatora, a moze da bude i dizna naravno. Meni se identicno desavalo kad je komutator riknuo.
Ako je on riknuo, a to ces utvrditi kad isprobas sve oko karburatora, mozes ga zameniti za 10 minuta (i to sam, vrlo jednostavno, imam fotke kako se radi).
Bolje da je to, jer je jeftinije od remonta karburatora (5000 din je komutator).
Jedno pitanje: Jel se desava to kad je auto hladan (prvih par minuta)? Ako ne, nego cim se malo ugreje, moguce da je komutator (pregreje se i onda prekida ako pustis gas kad treba manji napon na svecicama, cim dodas gas on "probije" i baca varnicu).
Inace, kad rikne skroz auto se samo ugasi i ni makac (nemoj se uplasiti ako se to desi).
[ vladd @ 03.02.2007. 23:39 ] @
Nije "komutator", uzgred koji je tranzistor, nalik na hibrid, sa par otpornika i dioda, naplacuju ga kao da je od zlata, medjutim kada pocne da "zeza", ne prestaje, do zamene. A sigurno mu ne bi naplatili "diznu", a "promenili" komutator...
Verovatno je "radio" kompresor, po karburatoru, sa skinutih par dizni, sto posle par meseci, sakupi dovoljno stroke...
Poz.
[ fLuXx @ 01.06.2007. 12:57 ] @
I ja (odnosno moj cale) imam problem sa gasenjem auta i to bas korole i to bas 90. godiste. Samo, ja nemam problema sa lerom, nego se desava da se auto ugasi iz cista mira. Jednostavno kao da izgubi gas. Simptomaticno je i to sto kazaljka obrtometra odmah padne na nulu, cak i ako se auto krece (bez kvacila). Ja i cale smo mislili da je problem sa nekim kontaktom ili osiguračem, ali smo ga drmusali i kuckali hiljadu puta i on se na to ne gasi. Takodje, nema pravila kada se to desava: hladan ili vruc posle minut ili 3 sata, bez ikakvog pravila. Desava se da krenemo i da se u prvih minut-dva ugasi sto puta, ili da predjemo po 200km i da radi skroz normalno. Bio je cale vise puta kod razlicitih majstora od kojih svaki ima svoju teoriju. Ali, ko za baksuz, auto si nijednom nije ugasio tokom posete majstoru. Sada mislimo da je karburator ili, mozda, pumpa za gorivo, jer se ponekad desi da nemozemo da ga upalimo, jer karburator nema goriva, pa moramo da mu rucno sipamo benzin kroz otvor za hladnjak. Onda upali i sve je opet normalno. Mada, ovo se retko desava.
Unapred se zahvaljujem na buducim odgovorima i molim vas da ih date sto pre, jer mi je to jedini auto i plasim se da negde ne ostanem na putu.
[ cozmo_im @ 01.06.2007. 14:49 ] @
Moguce da je komutator, to su simptomi, moze da se desi i u voznji.
Pumpa za benzin zeza malo drugacije - odnosno, cima, trza, gusi se i slicno. Isto kao i karburator.
Proveri kablove, razvodnu ruku, razvodnu kapu. Cim odmah gubi obrtaje, mozda je nesto sa strujom.
Nadji dobrog majstora (ja znam jednog).
Da li upali odmah cim se ugasi?
[ fLuXx @ 02.06.2007. 01:45 ] @
Uglavnom upali odmah, izuzev kad izgubi gorivo u karburatoru. A sto se struje tice, to je bilo najlogicnije, bas zbog obrtometra, ali smo proveravali sve
kontakte, kuckali i cimali i nijednom se nije ugasio. Razvodnik smo, valjda, proveravali, ali nista ni od toga.
[ vladd @ 02.06.2007. 12:21 ] @
Ovakvi kvarovi, zvani "koske" tesko se mogu popraviti "na osecaj" ili iskustvo majstora. Neophodan je temeljan pregled, sumnjivih sklopova, ako treba, napraviti spisak. I ne davati olake dijagnoze, pogotovo o ispravnosti.
Pumpa, karburator struja. Pa deo po deo, ako treba zameniti sa nekim drugim, za probu, posmatrati motor, ako se ima, okaciti merace pritiska benzinske pumpe, osciloskop za paljenje, posmatranje kablova, svecica.
Susreo sam dva kvara, koji su "izuli" desetine majstora, slucajno otkriveni, nakon temeljnih zamena.
Jedan je bio, po marfiju, rupica na crevu hladnjaka, koja povremeno baca tanki mlaz vode na razvodnik. Cudo, kao to moze da ugasi auto, i ojadi majstore.
Drugi je bio, laka pukotina izmedju dva kanala u karburatoru, koja se povremeno zapusi, ili u nekim rezimima voznje nema uticaj. A karburator bio "redak", da bi se zamenom lako proverio.
Zato, jedan po jedan sklop, pa se covek bar uveri da je ispravan, i bar ne razmoslja o njemu.
Komutator, kao svaki poluprovodnik, ima tendenciju da probije izolaciju (a i kroz izolaciju tece struja, u impulsima, parazitska, pa tako "busi" izolaciju), kojoj se smanji probojni napon, pa u slucaju omaske paljenja, visoki napon se sjuri kroz izolaciju komutatora(ko se igrao sa flajbekom, poznat mu je efekat, ali auto-mehovi sigurno nisu), a posle toga, tranzistor moze da ostane ukljucen, ako ne crkne, a ne mora, prestane da povremeno prekida, smanji visoki napon, udje u aktivni, a ne prekidacki rezim. Proveriti izolaciju, dodati pastu za hladjenje ispod komutatora...probno ga zameniti sa drugim..
I "u tom smeru" dalje..pumpa, karb, sistem za vazduh...
Poz.
[ fLuXx @ 02.06.2007. 23:07 ] @
Hvala na korisnim savetima, provericemo cim bude bilo slobodnog vremena, (a vreme je novac). Dobro je da ste me uputili u pravom smeru, samo, za proveru svega
ovog, bice potreban novac, jer promenu svih tih delova, nije lako finansirati, a otezavajuca okolnost je to sto ne mozemo biti sigurni ni da li je kvar
otklonjen, osim posle duzeg testiranja (u smislu voznje), jer se moze desiti (a desavalo se) da auto dugo radi Ok, a nakon vise dana, ponovo "trokira".
[ MarkBg @ 02.06.2007. 23:56 ] @
nemoj da slusas vladdovo uopsteno filozofiranje kako treba menjati jedan po jedan deo pa pogadjati tako sta je u pitanju... u tvom slucaju 95% da je komutator, imao sam corollu pa znam...
idi u servis i trazi komutator, zameni ga i probaj jedno pola sata auto da radi na leru a ti budi prisutan i dobro osluskuj i prati obrtomer da vidis da li ce i jednom da trzne... ako ni jednom ne trzne ni malo i ne padne kazaljka obromera najverovatnije da je stvar u komutatoru, izvadi oko 5000 dinara, plati im komutator i resen problem.
[ vladd @ 03.06.2007. 00:02 ] @
Munze, ako nije komutator, daces mu 200€...sta li.
Ako je manjak vode u kileru, pa se ne greja saug, sta onda..uups..
Najlakse je biti "siguran" sa tudjim parama, a s obzirom da ne znas sta je komutator, tesko da radi nedelju, pa neradi jedan dan...
Nisam rekao da se kupi pola motora, vec da se, sam ili sa majstorom covek organizuje pa da proba sta moze, nema bas svih delova na zajam...
Ali kad je neko maliciozan, onda ispaljuje hejtove i "snazne" savete
Poz.
[ MarkBg @ 03.06.2007. 00:39 ] @
Hehe, nisam maliciozan nego sam i sam imao potpuno isti problem dok sam imao korolu i bio je komutator. u pocetku se ponasa tako kao njemu sad, a kasnije pocne sve cesce i cesce da trza, pa i da se gasi....
a i znam jos 2 coveka kojima su riknuli komutatori na korolama i znam kakvi su bili simptomi... a ti ne spominjes da si imao korolu,verovatno nisi,a ne znam da li micUbUshi ima sa komutatorom problema...
[ cozmo_im @ 03.06.2007. 11:04 ] @
Meni se desavalo isto s komutatorom, vec sam napisao.
Dakle, moz' ga vozis par dana normalno, onda zeza zesce, nekad samo na leru, nekad se gasi cim pustis gas, nekad cim se ugreje auto. Zezalo me jedno mesec dana tako...
Na kraju se samo ugasio i ni makac (sva sreca kod mene kuci).
Evo vec 40.000km sa novim komutatorom - radi ko satic. Cim sam zamenio komutator auto je proradio iz taka.
Majstor mi je odma reko da je komutator, mada smo proverili i pumpu/karb i ostalo. Kad se ugasi, a nece upali ili tesko pali ili zeza, samo se skinu kablovi i gleda se varnica. Mora bude jaka, plavkasta, ako je slaba, nema je ili zuta - komutator.
Tako je kod Corolle.
Mozes i sam da ga zamenis, za 10-15 minuta, smesno je - ima tri zice i to je to. Skines, vratis novi i vozi misko.
P.S. Za svaki slucaj proveri i bobinu, ona moze zeza slicno (To je ovaj deo na kome pise Toyota. Ako je ova zuta nalivena plastika istopljena ili cudno izgleda onda ne valja bobina. Ovo kao sto je na slici je OK)
Vako nesto:
Spreda-odozgo:
[ vladd @ 03.06.2007. 11:23 ] @
Meni kada je zveknuo "komutator", na A4, to je bilo bez "najava", da npr "crkava" danima. Jednostavno je u voznji, po gradu sreca, uginuo, i ugasio motor. Bez neke velike "predigre".
S obzirom da je hibrid, i sa tri zice, moguce je da vuce informaciju sa njega za obrtomer, sto mi je krajnje besmisleno, ali..
S druge strane, davac broja obrtaja, ako je ostecen, zamazan, pomeren, pa lose funkcionise, moze da sludjuje racunar(a onda sledi majstor, kome se vise isplati zamena komutatora...). Ako nema racunar, onda je sva "mudrost" u komutatoru, s tim sto, ponavljam, poluprovodnicka komponenta, u teskim uslovima automobila, tesko moze da bude poluispravna..Obicno izumre nacisto.
Drugo,mada ne pise kao "servisno uputstvo", komutator treba povremeno skidati, obezbediti mu dobar kontakt sa masom, i elektricni i termalni, srafovi i kontakti treba da su zategnuti i cisti, nepreliveni strokom ili uljem...
Danima da radi, pa par da zeza...kao da zavisi od nekih "slucajnih" zbivanja, a ne da je komponenta neispravna.
Proba moze da otkloni sumnju, kacenje na osciloskop, sa visokonaponskom sondom takodje, skidanje komutatora i stavljanje na drugi motor...
Poz.
[ cozmo_im @ 04.06.2007. 07:38 ] @
Obrtomer upravo vuce informaciju odatle, tu je negde nakacen (gde je ona crna zica gore na komutatoru, ima i plava koja ide negde ka bobini).
Ovaj auto nema nikakav racunar, nit nista, ima klasicno elektronsko paljenje sa komutatorom i bobinom u razvodniku, obrtomer se kaci na dzek koji ide u razvodnik (rekoh gde je prikljucen, ima na slici).
Skidanje i stavljanje komutatora ne pomaze, cak ni ako se stavi novi silikonski premaz izmedju komutatora i mesta gde naleze (bitno zbog hladjenja istog).
A zeza tako kako zeza - cas radi cas ne radi, i to ne uvek identicno. Svi majstori koji dobro poznaju Corollu znaju simptome.
Elem, moze da bude nesto i sa gorivom, ali mirise na komutator, tako je i meni bilo - kao izgubi gas i ugasi se. Nekad pali iz cuga, nekad posle 2-3 minuta, valjda kad se komutator ohladi. Nekad se gasio u leru samo. Bobina moze slicno da zeza, treba elektricar da proveri otpor i napone, ali se vizuelno vidi kad rikne.
Uglavnom, opstepoznata stvar kod Corolle je taj problemcic s komutatorom nakon 150-160.000 predjenih km. Koliko sam skapirao, vremenom krece da se pregreva i da daje losiju varnicu dok ne crkne. Losija varnica pravi haos kod automobila sa takvom vrstom paljenja.
[ vladd @ 04.06.2007. 11:40 ] @
Pa to onda nije "komutator" nego obicno elektonslo paljenje, klasicno kod "matorih" Korola.
Ipak, i takvo kavo je, lako se, kacenjem na osciloskop, vidi da li je napon u potrebnim granicama ili ne.
Mada, i dalje tvrdim, da elektronika tesko pokazuje polovicno crkavanje, obicno nacisto umire (ispusti beli dim..), obicno je nesto drugo "izvodi" iz regularnog rada..
Lagana zamena, kacenje na drugi auto, ako se nema sigurno ispravan deo..zar je tesko probati, pre nego se poigramo vraca pogadjaca
Poz
P.S. Bobina je u tom slucaju "tranzistorska", nekapacitivna, sa pomocnim otpornikom, snaznim, koji moze da pravi "salu" sa paljenjem
[ cozmo_im @ 04.06.2007. 14:00 ] @
U originalu se to zove Ignition module (Toyota tako kaze, barem). Bobinu vidis na slici. Koliko znam komutator je obican tranzistor koji samo regulise varnicu na svecicama i nista vise.
I daje takve simptome, ne znam zasto ne verujes kad svima kojima je on riknuo imali su iste ili slicne simptome i posle zamene nemaju vise problema dugi niz godina.
Ne znam kako onda ovaj koji sam zamenio radi savrseno vec 40.000 (i kusur) km. Da nesto drugo zeza u sistemu, rikno bi i on vrlo brzo.
Jednostavno, posle izvesnog vremena crkavaju (mislim da vise ima veze starost i broj startovanja nego kilometraza, tako mi rece majstor, a cenim ga iskusnim jer je iste sekunde prepoznao sta je u kvaru).
[ MarkBg @ 04.06.2007. 14:30 ] @
Vladd, korole imaju vrlo pouzdanu elektriku generalno, dok je bolec bio ovlasceni servis secam se da je bila prica da je to jedini ovlasceni servis koji uopste nema auto elektricara jer prosto nije potreban :)
Gotovo jedina stvarcica koja ume da pravi probleme od elektrike je upravo taj komutator koji hoce da ode posle toliko godina...
[ cozmo_im @ 04.06.2007. 14:51 ] @
Upravo tako, jedina stvar od struje koja mi je crkla od struje je komutator.
Za 18 godina kolko je vozim, samo jednom su mi crkle pozicije pozadi (tj. sijalice za stop svetla). Ostale sijalice su original od kako je auto kupljen (prednje za farove, zmigavci napred i pozadi, rikverc, zmigavci sa strane, instrument tabla...). Cak sam bespotrebno zamenio kapu, kablove i razvodnu ruku. Nikakve razlike nema u ponasanju auta a i ti delovi su u stvarno odlicnom stanju.
Cak stavise, nikad mi ni osigurac nije crkao. Sve od struje sto ima radi kao i prvog dana.
Ax, da i kad sam razbio prednji far sijalica je i dalje radila....
[ MarkBg @ 04.06.2007. 15:10 ] @
Ni ja dok sam imao korolu nikad nikakav problem sa elektrikom nisam imao osim tog komutatora...
a sto se tice osiguraca, znam taksistu cija je presla preko 550 000 i isto osigurace nikad nije ni pipnuo...
[ vladd @ 04.06.2007. 16:54 ] @
Ma sve ja vas razumem, i da je ignition module, ili komutator, ili sta god, da li je covek resio problem, to je glavno pitanje(bejahu dva problema..)
Poz.
[ fLuXx @ 08.06.2007. 14:43 ] @
Izvinjavam se sto ranije nisam odgovarao, pratim temu preko maila preko mobilnog, a mail me je nesto zezao, evo, i sad odgovaram preko gprsa. Od kad smo skinuli komutator i vratili ga, auto nije pravio probleme, mada ne znaci da nece, ali verujemo da bi do sada pokazao simptome. Najverovatnije je bio upitanju neki kontakt ili hladan lem, a ako se ispostavi da kvar jos nije otklonjen, menjacemo komutator. Hvala jos jednom na odgovorima.
[ MarkBg @ 11.06.2007. 18:17 ] @
Eto vidis da je stvar u komutatoru, ili tu negde...
[ vladd @ 12.06.2007. 15:14 ] @
Samo sto je trebalo skinuti(ipak ne bih nazvao "komutator"), ocistiti mesto naleganja, ali to je "odbaceno"...:)
[ cozmo_im @ 12.06.2007. 19:52 ] @
Ne vredi to ciscenje kontakta i skidanje pa ponovno vracanje komutatora (isprobano, daje kratke rezultate, pitah majstora), Vladd, ne zamajavajte ze. Samo zamena pomaze. Ovo ce "resiti" problem mozda koji mesec. I ima da crkne skroz kad se najmanje nadas, usred neke nedodjije.
I moj mjastor je rekao meni kako da zamenim, prema tome nisam mu nista platio, dakle nije navlaka da ti majstor uzme pare. Menjaj to Flux, uzmi nov, nemoj da te auto ostavi negde...
[ MarkBg @ 12.06.2007. 20:50 ] @
[ cozmo_im @ 13.06.2007. 13:11 ] @
Jedino sto Corollu moze zaustavi je:
a) ostanes bez benzina
b) komutatora
extremni slucaj:
znam lika nije promenio zupcasti 200.000km i puko mu... na svu srecu bez posledica.
Motor kao motor ce da ide do poslednje kapi ulja i benzina sta god mu radio, pa cak i da ne menjas ulje, svecice i ostalo.
Salu na stranu, zamena je ipak bolje resenje, uvek treba menjati deo koji zeza.
[ MarkBg @ 13.06.2007. 17:30 ] @
e pa sad, nisam mislio bas na extremne uslove i extremnu nebrigu u autu... pa ipak nije tenk
[ vladd @ 13.06.2007. 18:03 ] @
E kada bi vozila odrzavali upola kao tenkove sto odrzavaju...
Ipak je sprava olako nazvana komutatorom, to je "obicno" elektronsko paljenje, koje cesto ima "energetsku" masu, kontakt sa limom preko srafa.
"Komutator" je "jednostavna" komponenta, darlington ili slican prekidacki hibrid, koji se "pogoni" iz racunara, odredjenom sirinom impulsa, u naravno potrebnom trenutku.
Elektronsko paljenje obicno samo dobija infrmaciju sa razvodnika (platine, opto ili magnetnog davaca), formira impuls i ukljucuje bobinu. Nesto je kompleksnije od komutatora, ali moze samostalno da "radi", bez racunara.
Poz.
[ shkorro @ 07.03.2008. 14:53 ] @
pozdrav,
nedavno sam kupio corollu 1990. godiste, o kojoj je pisana ova rasprava...
citao sam na ovom forumu raspravu o problemu sa komutatorom na corolli,
mislim da je to i kod mene problem ali evo navesti cu ti simptome koji mi se dogadjaju.
trenutno uopce nece upaliti.... eventualno upali s gasom, al cim ga pustim jednostavno crkne.
inace, jos dok je radio koliko-toliko, u radu motora mogla se osjetiti mala nepravilnost... neujednacenost u radu. zamijenio sam bobinu i nakon toga kao da se vidjelo malo poboljsanje kod paljenja, ali onda mi se poceo gasiti na semaforu, slicno kao sto je jedna osoba na forumu spominjala... ne samo kad stanem na semaforu, vec recimo u drugoj kad usporim i skrecem jednostavno izgubi se i gotovo. i onda verglaj nekoliko minuta dok ne kresne. znao sam ga na parkingu ostaviti u leru da radi, i nekad bi radio i po 10-15 minuta a onda sam od sebe se ugasi...nekad mu ne treba ni minuta da se izgubi.
ee, jos nesto, kad ga ugasim normalno, kljucem, ponekad kao da ostane radit na trenutak, zvuci mi kao konjsko rzanje, i tek onda se potpuno ugasi.
ne znam je li problem u tom komutatoru, razvodnoj kapi, rotoru, kablovima, ali ako mi netko moze reci svoje misljenje jer ima vas ovdje koji posjedujete taj auto dosta dugo i vjerujem da ga poznajete u dusu..
inace, nakon kupnje sam promijenio i sve filtre i ulje, ali mislim da to nije bitno za ovaj problem s elektronikom...
i sto je sa tom ler diznom? gdje se nalazi? mozda je u njoj problem sa gasenjem u leru?
[ shkorro @ 07.03.2008. 17:22 ] @
evo uspio sam rijesiti problem... hvala na ranijim postovima jer mi je puno pomoglo,
dakle, komutator je bio u pitanju, evo maloprije sam ga zamijenio i prede ko maca!
pozdrav
[ masterbre @ 09.01.2009. 21:10 ] @
drugari...kako ste skinuli onu crnu plastiku (poklopac) ispod razvodne kape,koji sprecava da se pridje komutatoru i bobini?
Hvala
[ KMaRKo @ 11.01.2009. 01:09 ] @
Plastika je na principu zabica, znaci, samo tanji srafciger i polako je rasiri i svuci... Ali ponavljam POLAKO jer je ta plastika sto od starosti, sto od grejanja motora postala krta i hoce lako da pukne!
[ MarkBg @ 28.11.2009. 19:33 ] @
Pozdrav kolegama toyotasima, posto sam i ja imao problem sa komutatorom, a gledao sam ovu temu i fotografije na njoj, ohrabrilo me je sto se komutator relativno jednostavno menja i sto ste ga sami menjali, pa sam danas kupio novi i sam ga zamenio.
Problem se pojavio nenadano pošto je jedan od šrafova kojim je stari komutator bio pricvršcen za kucište majstor pre ko zna koliko godina ukoso zašrafio a jos je i zapekao i nikako nisam mogao da ga odšrafim pa sam neplanirano skinuo kompletno kucište sa komutatorom, bobinom... Posle dosta gnjavaže odšrafio sam komutator lepo na stolu i stavio novi.
Pitanje:Da li da tražim pomoc majstora , ili smem sam sve to da montiram nazad,da li sam zeznuo vakum jer sam ona creva izvukao,jesam li zeznuo ugao paljenja itd?
[ cozmo_im @ 29.11.2009. 08:34 ] @
Ako nisi vadio razvodnik zajedno sa osovinom, samo vrati sve kako je bilo. Ako si vadio razvodnik sa osovinom (tj. skinuo ceo razvodnik) onda si morao da zabelezis ugao paljenja pa da vratis tako... tj. moraces da stelujes paljenje samo, nista drugo. Komutator inace crkva ako nije dobro pricvvrscen (ili krivo kao kod tebe) jer ne naleze 100% na kuciste pa ne odvodi toplotu s njega kako treba i pregreva se...
Obavezno staviti onu pastu (ako si je imao u paketu) i dobro, pravilno ga pricvrstiti.
[ BAYA VR 92 @ 25.03.2010. 18:13 ] @
pozdrav!!!
imam Toyotu Corollu 1.3 xl 1990.g.vec dve godnu!!!do pre tri meseca radla mi je inzvanredno,al od jedamput pocela ja mi se ponasa cudno.pocela je da se gasi u voznji,kada se ugasi ne moze neko vreme da se upali,i slicno...oterao sam je do jednog "majstora" i po njegovim procenama bilo je do komutatora i da ga treba zameniti,ali mi je on predlozio da taj isti moze da zameni komutator od zastave 101. i poslusao sam ga!!!posle te zamene auto nema pravilan rad na leru,ponekad secka u voznji,nije mu isti ler gas,i tak..pa se pitam da li je zbog tog komutatora ili je nesto drugo u pitanju???ako neko zna nek odg.puno ce mi znaciti..HVALA PUNO!!!
[ cozmo_im @ 25.03.2010. 19:31 ] @
Komutator od Keca? O, boze!!! Baci taj komutator.
U paketu se menja bobina i komutator, dakle moras obe stvari da kupis. Cena je izmedju 7 i 8 hiljada dinara sve zajedno, sa zamenom. Mislim da delove mozes da narucis postom iz BGD-a, a mozes ih sam zameniti.
[ BAYA VR 92 @ 25.03.2010. 21:01 ] @
eee,hvala ti puno!!!moracu to da uradim u naj skorije vreme jer mi auto stvarno lose radi...a jel to komplikovano za zamenu,da li bi ja mogao to sam da zamenim???HVALA!!!
[ BAYA VR 92 @ 31.03.2010. 19:32 ] @
pozdrav!!!naso sam polovni razvodnik za toyotu za 40€.pa me interesuje da li je to skupo,ili ne...i da li ga je tesko zameniti i kako???hvala!!!
[ DŽoana @ 16.10.2010. 07:18 ] @
Čini mi se da moj problem sa Corollom,90' (E9), pripada ovoj temi. Ako ne, ispravite me.
U auto je ugrađen i plin pre oko pola godine , ali mislim da to nije bitno u ovom slučaju.
Naime , auto u vrlo nedefinisanim situacijama jednostavno neće da upali. Vergla, ali nema ni najmanje promene zvuka , kao da nema šanse da upali. To se dešava relativno retko , a kada auto prenoći , (skroz se ohladi ), onda sasvim pouzdano pali. Takođe pali i neposredno posle gašenja. U vožnji kasnije nema nikakvih problema, (ne trza i ne gasi se), ali izgleda da na toj nekoj određenoj temperaturi, (2-5 sati posle vožnje) neće da pali. Ni to nije 100% tačno , nekad upali i u tom režimu.
Majstor kaže da je posle pregleda zaključio da treba da kupim novi razvodnik paljenja. Pošto u mom gradu majstori nisu imali punio iskustva sa tojotama ne bacaju mi se pare ako nema potrebe da menjam ovaj deo.
Vidim da na temama o Corolli na ovom forumu ima ima velikih i pasioniranih znalaca pa ih molim za pomoć,jer ima nezgodnih situacija kada autom negde dođete a niste sigurni da se možete brzo vratiti.
[ lazajankov @ 10.11.2010. 09:36 ] @
Ćao narode,evo prvi put se javljam i mislim da je sajt strava.Interesuje me gde se nalazi ler dizna da je proverim da vidim dal zbog tog gubi ler svremena na vreme,nadam da nije komutator jer sam ga menjao pre otprilike godinu dana.
[ vladd @ 10.11.2010. 12:42 ] @
Prvo proveri koji je karburator, veoma nije za preporuku "diranje" ler dizne(srava) ako se ne poznaje procedura stelovanja.
Razlog gubitka lera ne mora da bude uvek na dizni, nekoliko vakuuma(i pripadajucih vakuumskih ventila) utice na rezim rada, a moze i nedostatak rashladne tecnosti, ili neispravan "termostat" na karburatoru da utice na ler.
Prvo pazljiva provera rada karburatora, nikako prvo "skok" na ler sraf- diznu (kod nekih Aisan karburatora ima dva "lera", visoki ler za bogatu smesu hladnog motora, i "obican ler, zagrejanog motora).
Poz
[ cozmo_im @ 10.11.2010. 13:01 ] @
To je do karburatora, mozda zeza high idle i neki vakuum ili ko zna sta se zapusilo.
[ lazajankov @ 10.11.2010. 14:38 ] @
Hvala na savetu.Moram je jos malo pratiti jer danas sve normalno.A sta je i gde se nalazi high idle.
[ lazajankov @ 10.11.2010. 21:45 ] @
Video sam slike karburatora sa ovog sajta i tamo se spominje srafic za stelovanje smese.Kako se steluje i kako znam da je nastelovana?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|