|
[ costolleumus @ 05.02.2007. 00:02 ] @
| U zadnjih nekoliko dana sam od 5-6 razlicitih ljudi cuo da je je licima koja su na privremenom radu u inostranstvu omogucen uvoj jednog automobila godisnje bez carine i pdv-a. Jedini uslov je ispunjavanje euro3 norme. Ljudi kazu da su gledali i na TV-u o tome.
Interesuje me da li je neko (sto je najverovatnije i po stoti put do sad) samo pustio buvu ili postoji neka konkretna informacija o ovome?
POZZZ
|
[ srdjansto @ 01.06.2007. 15:19 ] @
Nije moguce da niko nezna odgovor. Pomozite coveku.
[ hakinen @ 01.06.2007. 15:49 ] @
Moje licno misljenje je da ne moze to tako da ide, jel moze lako da se zloupotrebi, a i stace coveku da menja svakih godinu dana auto, tj onda bi bili privilegovani jedni u odnosu na druge!!
Ja jedino sto znam, sto se tice inostranstva, je da povratnik iz inostranstva, moze da registruje svoj auto i nema nikakvih uslova samo plati carinu i pdv!!
Znaci neki gastarbajter se posle 10 godina rada u nemackoj vrati u srbiju, ima mecu recimo 95 godiste koja neispunjaca uslov euro3 on moze legalno da uveze svoj auto ( naravno mora auto da se vodi na njega ) i da ga registruje na nase table, ali to moze samo jednom!!
[ toujours @ 01.06.2007. 17:23 ] @
Citat: hakinen: Moje licno misljenje je da ne moze to tako da ide, jel moze lako da se zloupotrebi, a i stace coveku da menja svakih godinu dana auto, tj onda bi bili privilegovani jedni u odnosu na druge!!
Ja jedino sto znam, sto se tice inostranstva, je da povratnik iz inostranstva, moze da registruje svoj auto i nema nikakvih uslova samo plati carinu i pdv!!
Znaci neki gastarbajter se posle 10 godina rada u nemackoj vrati u srbiju, ima mecu recimo 95 godiste koja neispunjaca uslov euro3 on moze legalno da uveze svoj auto ( naravno mora auto da se vodi na njega ) i da ga registruje na nase table, ali to moze samo jednom!!
Sticajem okolnosti se roditelji jednog prijatelja uskoro vracaju bas iz Nemacke i bas sam ga pitao kako stoje stvari oko dovozenja svojih stvari. Rekao mi je da njegovi roditelji mogu da dovezu auto pod istim uslovima kao i bilo ko iz Srbije - Euro 3, carina i PDV. Bas su se raspitivali oko detalja i na kraju su se bacili u potragu za automobilom koji zadovoljava sve kriterijume. I meni deluje logicna prica da gastarbajter moze da doveze svoj licni automobil u zemlju Srbiju, mozda je ljubitelj oldtajmera ili nesto slicno, ali majstori sa carine imaju poslednju rec.
[ lancia88 @ 01.06.2007. 18:30 ] @
Pozdrav,
pogodnost uvoza van standardnih okvira za povratnike postojala je ranije, vezano je za famozne uvozne dozvole ali se odnosila na mogucnost uvozenja jednog, vlastitog vozila koje se ne mora uklapati u zakonsku regulativu vezanu za uslove uvoza. Dakle, placao se standardno porez i carina (kao i sada), jedino je godiste vozila bilo van propisa. Radilo se o jednom vozilu po licu, s tim da to lice prilikom podnosenja zahteva Ministartsvu za trgovinu (tadasnjem), kao dokaz podnosi potvrdu dobijenu od nase ambasade ili konzulata o neprekidnom radu od najmanje 6 godina ili sa prekidima ne duzim od 6 meseci a ukupno provedenih 10 godina na radu (ove su se cifre nekoliko puta menjale, koliko se secam ovo su zadnje koje su bile aktuelne devedesetih godina). Naravno, i tada se to vozilo nije smelo otudjiti, najcesce 5 godina od prve registracije a sama dozvola od dana izdavanja imala je vaznost godinu dana u kom se roku vozilo trebalo izvesti na carinu. Dozvola nije tretirala samo vozilo vec i jos "vlastitih" stvari od pokucstva pa do privrednih masina a carina i porez su simbolizovani u najcescih 1% plus carinski/spediterski troskovi.
[ HoT_Steppa @ 01.06.2007. 21:44 ] @
Vidim jos neko se seca uvoznih dozvola.
Oglasi su 90-ih bili puni ljudi koji kupuju te dozvole, cak i sam zvao par njih da vidim koliko placaju. To je tada bio dobar biznis. Imao si pravo na mali licni kontigent robe, i to bas one koja je bila deficitarna u Srbiji tada, vozila, bela tehnika, TV i sl. Carina i dazbine su 90-ih bile i do 70 %, za vozila u zavisnosti od kubikaze, jer je tada zakon bio smisljen da stiti Zastavu koja tada nije proizvodila vece kubikaze od 1400ccm. Carina na kola je bila oko 55 % do 1400ccm. Ti nazovi kupci dozvola su placali samo uslugu koriscenja tih dozvola nosiocima istih i to obicno 20-25 %. Dozvole su glasile recimo na 2 TV-a, 2 ves masine, 1 frizider itd.. Tada sam se i sam zamlacivao da tu nesto mogu da ucarim, ali ocigledno je mafija koja je ovo kontrolisala bila isuvise jaka. Jedina mogucnost tada je bila da znas nekog licno pa da odradite kombinaciju. Vise od 10 godina ne pratim sta se desava sa tim dozvolama, ali eto, izgleda da su ukinute, i s razlogom jer je i previse bilo zloupotreba.
[ CyberGastarbaiter @ 02.06.2007. 00:30 ] @
Po starom zakonu kao povratnik si imao pravo da uvezeš automobil za ličnu upotrebu bez plaćanja carine ako si neprekidno boravio i radio u inostranstvu duže od 2 godine. Posle je to ukinuto 2003. ili 2004. i ostavljeno je samo pokućstvo u vrednosti 5000 evra, PDV se plaća.
Elem, meni se više isplati da prodam svoj auto star 2 godine i izgubim na ceni 30 -35% i dodam razliku za takav isti u Srbiji -nov, nego da uvozim i plaćam dažbine za ovaj što imam. Verovatno se ljudima koji imaju starije automobile isplati, ali za nove ne pošto su svi proizvođači (barem Folksvagen) ujednačili cene u celoj EU i ostaloj Evropi, tako da isto košta moj nov auto ovde u Švajcarskoj sa 7,6% PDV + 2,2 carine i dole u Srbiji sa 20+18....proverio sa predstavništvom.
Hteo sam da dovezem i svoj skuter Apriliju Leonardo 2004. , ali po onome što vidim i tu bi bilo dranje..tako da ću najverovatnije da ga se ratosiljam. Šteta, baš me lepo služi.
Inače za kolegu iz Bosne vraćanje auta nije problem, tamo je dovoljno da si radio 6 meseci i voziš kući bez dažbina.
Dotična izmena Carinskog zakona se može pročitati ovde:
http://www.carinskatarifa.com/tekstovi/Povratnici.htm
[ nikola_s @ 20.11.2009. 22:21 ] @
Pozdrav
Ljudi sve je tačno ali dok ne promenimo ovu vlast ne verujem da će uvezemo i obična ručna kolica.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|