|
[ blagoyeblagoye @ 13.02.2007. 20:38 ] @
| Hocu da kupim neki polovan, Zastavin auto.
Prvo, sta da kupim? I zatim, koje godiste?
Izbor treba napraviti izmedju Yuga, Zastave 101 i 128.
Neki ljudi mi preporucuju da trazim ili auto stariji od 1992. godista ili mladji od 1998. Neki da ne kupujem 101 ni slucajno, neki ovo neki ono, ...
Kazite mi na sta treba da obratim paznju pri kupovini, kako da vidim da li je auto lupan, ... |
[ momsab @ 13.02.2007. 21:02 ] @
mala pomoc: pogledaj neke teme
ima nekih infoa za neke modele, problemi sa njima i slicno
ja preporucujem ocuvanog Yugica 1988-89.
uzgred, sam oda skrenem paznju da ne preporucujete nista van Zastavinih vozila i to modeli Yugo (to je sada Tempo, Koral?), 101 (bese Scala?) i 128?
[ blagoyeblagoye @ 13.02.2007. 21:44 ] @
Nema veze kako se sada zovu ta vozila! Naravno dolaze u obzir i "noviji" modeli: skala ova, skala ona, tempo i svi ostali!
[ pantLA @ 18.02.2007. 16:38 ] @
Citat: blagoyeblagoye: Hocu da kupim neki polovan, Zastavin auto.
Neki ljudi mi preporucuju da trazim ili auto stariji od 1992. godista ili mladji od 1998.
To su ti delimicno tacno rekli. Automobili proizvedeni u Zastavi posle 1991-e su UZAS!!! Drug ima keca '79-o godiste, i posle 120 000 km "prsla" mu je bregasta osovina(pre toga nista nije dirano oko motora). Ode u prodavnicu (nije zastavina) i radnik mu 'ladno kaze da mu je bolje da kupi polovnu (ispod '90-og) nego novu (cisto jedna "reklama" za novije zastave).
Sa druge strane. nov auto je nov auto (posle 2002-e).
Sto se tice tipa, po meni je najbolji kec (yugo je suvise mali, 128 je 101 sa mnogo manjim gepekom, florida ima uzasnu limariju - kao i svaka zastava, ali ovo je nesto extra).
Ipak to je samo moje misljenje.
[ vladd @ 18.02.2007. 18:52 ] @
Ne rece za koliko para, da bi dobio malo konkretniji savet. Inace pravila su za kupovinu, kao i za svaki drugi (normalan) auto, samo sa znatno manje para u opticaju. I kakvi su ti "planovi" nakon kupovine, koliko ulaganja i kakvih zelis.
Sta god da izaberes, obrati paznju na limariju oko motora, da li je instalacija aljkava, kako se vrata zatvaraju, i ako je stariji(prica o "dobrim" pre '92), zadnja greda..
Moj savet je da ne gledas nista starije od 98, to je 8-9 godina stara zastava, jako blizu kraja radnog veka, kao iole bezbedno vozilo. Kao taljiga....moze jos koliko treba..
Poz
[ miljan nis @ 18.02.2007. 22:24 ] @
Ako kupujes neki noviji, gleda posle 2001-2002. god, a ako gledas stariji, onda pre 92-93. god.
Uglavnom, izbegavaj godista 94-95-96. boje su ona svetlo zelena, jarko plava i bela.
[ njinsa @ 19.02.2007. 23:19 ] @
zadnje 3 nedelje bio sam na bubanj potoku i po bg-u zajedno sa svojim dobrim drugarom(koji nikad nije imao auto) da mu nadjemo dobrog jugica.skupio je 1900 e ,i ja ga nagovorim(stvarno nisam normalan)da kupi sebi nekog Yuga,jer nije skup za odrzavanje.otisli na pijacu malo gledali sta ima i odlucili da gledamo od 97-00,plin ako ima bila je prednost.kao neko ko svera kolima,a i bavi se limarijom posle pregledanih otprilike 20 jugica sto na pijaci ,sto po oglasima bio sam sav od ulja od dobrih motora i nisam video niti jedan da nije farban i niti jedan da mu zadnja greda nije dobro naceta rdjom.i tako ja odustanem od Juga i nadjemo u oglasu lepog Pezoa 205,1.1 sa plinom za 1400e,registrovan do kraja god,ima nekih jos 200 evra da ulozi u torziju i jedan manji servis ,ali autic je super!on zadovoljan ,a ja zakljucio da nema sanse za te pare naci Juga da valja,pa da i ti znas!!!
[ vladd @ 20.02.2007. 11:22 ] @
Pa otprilike je to bas prava situacija, sto si naveo. "Vadi" im se dusa, a onda prodaju "po godistu" ne vezano za stanje.
Jedino pametno, je kupiti novog, snalaziti se sa "decjim" bolestima, i posle tri godine, ga zameniti za novi. Tada , po racunici, mesecno "drzanje" yuga, sa odrzavanjem, kosta manje od 50€(najveci deo cifre je "gubitak u ceni"), i to je najisplativije.
Poz.
[ blagoyeblagoye @ 08.03.2007. 19:11 ] @
Niste mi dali bas korisne informacije. Ocekivao sam odgovore tipa "ako na stranicama, kad podignes haibu, ima crne tacke, to znaci da nije lupan i da nisu menjane stranice"! Ono sto konkretno treba da gledam kad odem da pazarim neki.
[ njinsa @ 08.03.2007. 22:57 ] @
znanje se ne prodaje za dzabe :) ako ne znas sta je dobro,znas sta je skupo.zato dobro plati i ne boj se!kod yuga proveri zadnju gredu,solje zadnjih amortizera,napred pracku i ako nista od navedenog nije trulo ili je vec radjeno ili je bas dobro ocuvano,takodje otvori oboje vrata i vidi kako se zatvaraju ,da li su pala i sl. i da ne zaboravim dobro se zagledaj u prednju desnu solje gde je broj da tu nije nesto petljano,sto se tice motora,mogli bi pricati ceo dan,pogledaj boju ulja,da li baca i kakav dim baca na auspuh,da li dobro pali i ravnomerno radi na leru.provozas ga do nekog brda i optretis ga nekim vecim stepenom prenosa da vidis kako ce izvuci i nece li mozda zasijati lampica ulja,takodje to ti je i probA za lamelu.
jbt.sta ja sve naprica to ni novi yugo ne bi prosao!
[ 2nd to none @ 09.03.2007. 00:25 ] @
kakva te nevolja naterala na tako nesto?
[ risbo78 @ 11.03.2007. 14:27 ] @
vozim juga od 91 godine (kupljen nov) presao sam 127000 km i nnisam nikada ostao na putu sa njim. kupi jugica sto novijeg mozes za pare kojim raspolazes i nece te boleti glava....delovi su izuzetno jevtini i lako se dolazi do njih.
pre 3 meseca mi je pukao zupcasti kais(losa proizvodnja male privrede i pokrivio ventile) popravka bi kostala 250 eura ....ceo motor zamenjen za 150 e pa ti sad vidi!
jedino ne valja sto ako ugradis plin boca zauzme pola gepeka (licni primer) ali ako ne putujes na more jednom nedeljno sa automobilom to ti bas nece mnogo smetati. .
kec je tromiji od jugica jer je tezi i vise trosi i ima ruzan zvuk auspuha. 128 takodje!
ako vidis da su jugici budzeni nekim auspusima, lude felne, besna muzika, volan promenjen. bezi od takvih u djavola jer su to akane masine . klinci se zzezzaju kao sportski voze u s'ebu masinu za par meseci.
trazi cisto fabricki,,,,,pogledaj ispod motora ako je cisto nema ulja ne kaplje nigde na iberlaufu i poluosovinama...dobro je
bada meni jugo produvao na iberlauf na 30 000 pa sam presao jos skoro 100 000
i za kraj KO VOZI JUgO NECE DUGO !!!! malo zezanje bre....
[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 11.03.2007. u 23:10 GMT+1]
[ vladd @ 12.03.2007. 11:16 ] @
Sticajem okolnosti doziveo sam "iskustvo".
Hitno sam kupio polovnu zastavu, sa pregledom, sa drugom mehanicarem "za zastavu", platio 700DM, vozno stanje, registrovan, "odlicna" godina '89, mediteran, zadnji lonac malo truo, da bi bio "pouzdan", ulozio jos 600DM(gume, lonci, "sanke", par felni, par amortizera, tapacirunzi, sajle, filteri, ulje, diskovi sa lagerima, prekidaci, ubacio halogena sa releima)...vozio tri meseca, otkazao homokineticki, 31. decembra u podne, dve nedelje bez auta, svi pijani, zamenjeni "u paru" vozen sledecih par meseci, zanosi pri kocenju, zamenjeni dobosi (komplet, sa anker platnama), vozen nedelju dana, vodjice ventila, zamenjena glava, komplet, nema lera, ociscena oduska, zamenjen karburator(nov- ciscenje 50dm, nov 36), prica mi drugar taksista da ne "ulazem", meni treba vozilica..
Prosao kroz baru, stao, obrisao razvodnik, napukla kapa, zamenim kapu, lika kablove, luft u razvodniku, zamenim razvodnik, nov, voznja mesec dana. U Nisu nece da upali, dobri ljudi, pogurali, u BG-u, nov elektropokretac, zamenjen accu, alternator, i nesto malo instalacije.
Dao drugaru da ide za NS, kada se vratio, crkao ventilator, procurio hladnjak. Zamena hladnjaka (jeftini delovi), creva, termostata i motor ventilatora. Usput crkao i motor brisaca (600din), jeftin ali crkao, zamenjen ceo mehanizam.. Sihron druge krci, iz trece u drugu, ajde neka, vozio sam kamion, medjukvacilo..kazu imas za 50€, jeftino al' nema nigde, svima nesto fali..
Vozen jos par meseci, sveukupno 26 meseci, i "prodat"(poklonjen), "ganci ekipi", za 200€, sa jos dve zimske gume na felnama, poceo da prokisnjava i "krenula" greda...
Trosak 1900DM-200€
Nikada vise, ni lud drogiran...
Poz
[ bakara @ 12.03.2007. 18:12 ] @
Ja sam preksinoc vozio zeninog Yuga, i stao mi na sred puta, ugasio se u voznji...ja skroz zbunjen nije mi jasno sta se pokvarilo.
Gledam sta je, sumnjam da nema benzina ali kazaljka pokazuje skoro pola rezervoara...
Ipak nije bilo benzina, svi mi se smejali sto kod yuga gledam u kazaljku
[ Mobtel @ 13.03.2007. 14:47 ] @
Evo da i ja dodam neku...
Vozio juga 55 mislim da je 87 godiste onaj sto ima simple stopove....Prvi vlasnik moj stric koji ga je cuvao ko oci u glavi stalno redovni servisi itd....
Moji mi ga kupe,crkavaosvaki mesec drtina....nemogu da verujem koje g**** bacih para ko za novog....
Posle ga prodah i zaboravih na njega....
Posle par auta naravno mladjih i mnooogo boljih nedavno cisto onako kupim jedan bez boje '91 godiste....
Ljudi....niko mi neveruje....jako sam zadovoljan...sipam gasa mesecno jednom za 10 ojra i vozam se....minimalno mi trosi i stvarno ide super..jeste da je jugo i ima manjih falinki ali za 1070 ojra koliko me kostao reg.god.dana na moje ime vredi....
A ne ko ono g**** od brava koje me finansijski urnisalo a 98 godiste...Znaci moze da se nadje i ok primerak ali su jaaaako retki....
[ Majstor Duja @ 15.03.2007. 14:07 ] @
Citat: blagoyeblagoye: Niste mi dali bas korisne informacije. Ocekivao sam odgovore tipa "ako na stranicama, kad podignes haibu, ima crne tacke, to znaci da nije lupan i da nisu menjane stranice"! Ono sto konkretno treba da gledam kad odem da pazarim neki.
Pa, evo ovako: pogledas dobro limariju na automobilu, ako igde pise nesto kao zastava, yugo, skala, tempo, 101, 128 i slicno,
okrenes se i bezis k`o djavo od krsta, vristeci od uzasa koji si video...
..ako bas moras da ga kupis (prete ti smrcu ako ne uradis tako) povedi popa sa sobom ako si pravoslavac a ako si katolik
svestenika ili vec neku nadleznu osobu da ti osvesta taj trulex koji ces uzeti a izaberi ga tako sto stavi povez na oci i obrni se
15X oko svoje ose (ne bi bilo lose da stuces kilo neke rakije pre toga) i izaberi jedan pokazujuci kaziprstom , da niko kasnije ne bi
mogao da te zajebava da si kupio to u svesnom stanju...nadam se da su moja uputstva bila malo preciznija od ovih gore-navedenih,
jer sam ih napisao mrtav-ozbiljan...ako treba jos neki savet po ovoj osnovi, tu sam...
Poz
[ blagoyeblagoye @ 21.03.2007. 22:31 ] @
Da sam admin tako bih neke odgovore obrisao! :)
Ljudi, ja sam postavio pitanje, ako znate odgovor - napisite ga, ako ne znate - pametno precutite.
Kao sto sam rekao, bas sam cvrsto resio da kupim ZASTAVU, pa me interesuje koje "majstorske cake" treba da gledam pri kupovini?
[ vladd @ 22.03.2007. 01:00 ] @
Zato i nisi moderator(i "to" je dovoljno za brisanje).
Nema nikakvih "majstorskih" caka. Ta vozila se hronicno ne odrzavaju, i u jako losem stanju su im svi sklopovi, valjda jos iz fabrickog magacina.
Mozes da pogledas koliko i kako je krpljena limarija (naravno kod najjeftinijih majstora sa autogenim aparatima), da nema previse gita.
Motoru mozes da izmeris kompresiju, probas paljenje, da li ima ler..i cak i da "prodje" sve testove, nista ne garantuje probleme za par dana.
To su uglavnom mnogi hteeli da ti kazu, za ili bez brisanja, prijateljsko upozorenje.
Uostalom, ne trebaju ti nikakve "cake", pokusaj da kupis auto na izgled i opsti utisak. Ako ti se svidi, to je to. Kada si vec cvrsto resio.
A problemi koji ce doci..pa neka te utesi cinjenica, da oni dolaze i novim zastavinim vozilima..
Poz.
[ divx_by_jasmin @ 05.10.2010. 16:28 ] @
kupovina zastavinog polovnog automobila je macka u dzaku, moze se naleteti na 'odlican auto' za male pare , dok se opet mogu dati velike pare za nasminkanu krntiju.
u sustini zastava je to, jeftino odrzavanje , jeftini delovi, i jeftin sam auto, tako da se nekim delom isplati uzeti zastavin auto..
ja sam naleteo na odlican auto za male pare(850E) pre dve ipo godine , u pitanju je yugo 55 '89to godiste, sa motorom od keca mediteran, i verujte auto je pouzdaniji nego mnogi drugi iste starosti cak noviji i od boljih proizvodjaca
za motor nemam reci kako to radi , jeste to 1.100 kubika, nema bas neku snagu, pali na -30*C sa malim sauhom na pola kljuca i uvek , nikad me u snegu nije ostavio , menjac ne moze da omane brzinu, u prvu upada uvek nema problem kao kod drugih yugica, doduse ovo je vise kec nego yugo.
presao sam sa njim oko 17.000KM i od delova sam zamenio jednu razvodnu kapu(koja je mogla samo da se ocisti) jedan alanser (istorsene cetkice koje su se takodje mogle promeniti) i jedan komutator koji je u sred voznje crko i ostavio me na sred puta(prvi i jedini put) i naravno uradjen mali servis na 10.000 zamena ulja i filtera,svecica i kajsa . .
7.000KM pretezno gradske voznje bez ijednog kvara i pouzdanog automobila u svakoj prilici iako je zastava, ipak je vise nego dobar auto..
tako da ako se gleda yugo generacije 1988 1989 su ipak najbolje , a '96god+ tempo i koral ne uzimajte nikako! iako su noviji motor je katastrofa , em sto nece da upali vise nego sto pali, em se cesto kvarovi desavaju(jedno vuce drugo) em i kad se upali kad je hladno i pod najvecem sauhom auto se gasi, tako da pod punim sauhom morate turirati.. imao sam prilike da vozim tempa '96to, nebi ga preporucio ni najvecem neprijatelju :)..
moje skromno iskustvo o zastavi , tako da nije sve tako crno sto se zastave tice..
iako je stara tema , pomocice cela tema nekom ko bude kupovao zastavina vozila u narednom periodu
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|