[ U.F.O @ 16.02.2007. 09:53 ] @
NOVI DOM TITOVOG LUKSUZNOG AVIONA Titov avion pronađen je 2000. u Africi: prije toga u Zambiji je služio za potrebe Kennetha Kaunde, a potom za safari razgledavanje Najznačanije mjesto Hangara 7 u Salzburgu, mjesta blizu zračne luke gdje se nalazi kolekcija povijesnih aviona vlasnika kompanije Red Bull, Dietricha Mateschitza, zauzima avion DC-6 B. DC-6 se, među ostalim avionima, koji su poput njega kupljeni u lošem stanju i potom godinama obnavljani kako bi bili osposobljeni za letenje, ističe ne samo veličinom (a zauzima gotovo polovinu hangara), nego i po tome što je u njegovu obnovu uloženo najviše novca. Radi se o avionu koji je pripadao Josipu Brozu Titu i koji je on posebno luksuzno uredio za sebe i svoje goste. Dugo se nije znalo što se dogodilo s Titovim avionom sve dok ga 2000. godine u Africi nije pronašao Sigi Angerer, glavni pilot Flying Bullsa. SKUPI RADOVI "Titov avion, kako ga zovemo, proizveden je 1958. i služio mu je desetak godina, kada ga je prodao predsjedniku Zambije, Kennethu Kaundi, koji ga je također koristio kao VIP avion. Kasnije se u Africi koristio za safari razgledavanje, a mi smo ga pronašli prije 6 godina. Bio je u jako lošem stanju, nikome nije bio zanimljiv, ali mi smo ga kao Titov avion posebno željeli imati u svojoj kolekciji. Koliko je Titov avion drag šefu, Dietrichu Mateschitzu, pokazuje to što su radovi na njemu bili najskuplji od svih aviona, trajali su pune četiri godine, a on ni jednom nije pitao ili prigovorio za tako velik iznos koji je u njega uložen", priča G. Strobl, veliki ljubitelj aviona koji nadgleda obnovu svakog od 20 aviona koliko ih se nalazi u Hangaru 7 ili Hangaru 8, u kojem prolaze kontrolne provjere i česta servisiranja koja su im kao starijim avionima često potrebna. "Pilotska kabina Titova aviona ostala je ista, samo je u nju stavljena moderna tehnika. Ostavili smo i uređaj za gledanje zvijezda koji je, čini se, Tito posebno volio koristiti. Ostali dio aviona kompletno smo promijenili, a koristimo ga samo za prijevoz članova kompanije", priča Strobl te dodaje kako se stari avioni ne kupuju poput auta, osobito ako se avion nalazi u Africi i treba ga dovesti u Europu. NOVO RUHO AVIONA "Iz Namibije smo ga 2000. godine prevezli u Salzburg i potom radili na planu reparacije. Nije lako napraviti plan obnove tako starog aviona. Na njegovoj je obnovi radilo 50 ljudi, a 70-ak posto trupa aviona trebalo je zamijeniti. DC-6 je načinjen iz aluminijske legure koja je čvrsta, ali je podložna koroziji. U četiri godine promijenili smo motor, trup aviona, stavili kontrolnu ploču..." priča Thomas Muigg, tehnički direktor koji je bio zadužen za servisiranje Titova aviona. Izvor: www.globus.com.hr |