[ U.F.O @ 16.02.2007. 09:53 ] @
NOVI DOM TITOVOG LUKSUZNOG AVIONA

Titov avion pronađen je 2000. u Africi: prije toga u Zambiji je služio za potrebe Kennetha Kaunde, a potom za safari razgledavanje

Najznačanije mjesto Hangara 7 u Salzburgu, mjesta blizu zračne luke gdje se nalazi kolekcija povijesnih aviona vlasnika kompanije Red Bull, Dietricha Mateschitza, zauzima avion DC-6 B. DC-6 se, među ostalim avionima, koji su poput njega kupljeni u lošem stanju i potom godinama obnavljani kako bi bili osposobljeni za letenje, ističe ne samo veličinom (a zauzima gotovo polovinu hangara), nego i po tome što je u njegovu obnovu uloženo najviše novca. Radi se o avionu koji je pripadao Josipu Brozu Titu i koji je on posebno luksuzno uredio za sebe i svoje goste. Dugo se nije znalo što se dogodilo s Titovim avionom sve dok ga 2000. godine u Africi nije pronašao Sigi Angerer, glavni pilot Flying Bullsa.

SKUPI RADOVI
"Titov avion, kako ga zovemo, proizveden je 1958. i služio mu je desetak godina, kada ga je prodao predsjedniku Zambije, Kennethu Kaundi, koji ga je također koristio kao VIP avion. Kasnije se u Africi koristio za safari razgledavanje, a mi smo ga pronašli prije 6 godina. Bio je u jako lošem stanju, nikome nije bio zanimljiv, ali mi smo ga kao Titov avion posebno željeli imati u svojoj kolekciji. Koliko je Titov avion drag šefu, Dietrichu Mateschitzu, pokazuje to što su radovi na njemu bili najskuplji od svih aviona, trajali su pune četiri godine, a on ni jednom nije pitao ili prigovorio za tako velik iznos koji je u njega uložen", priča G. Strobl, veliki ljubitelj aviona koji nadgleda obnovu svakog od 20 aviona koliko ih se nalazi u Hangaru 7 ili Hangaru 8, u kojem prolaze kontrolne provjere i česta servisiranja koja su im kao starijim avionima često potrebna. "Pilotska kabina Titova aviona ostala je ista, samo je u nju stavljena moderna tehnika. Ostavili smo i uređaj za gledanje zvijezda koji je, čini se, Tito posebno volio koristiti. Ostali dio aviona kompletno smo promijenili, a koristimo ga samo za prijevoz članova kompanije", priča Strobl te dodaje kako se stari avioni ne kupuju poput auta, osobito ako se avion nalazi u Africi i treba ga dovesti u Europu.

NOVO RUHO AVIONA
"Iz Namibije smo ga 2000. godine prevezli u Salzburg i potom radili na planu reparacije. Nije lako napraviti plan obnove tako starog aviona. Na njegovoj je obnovi radilo 50 ljudi, a 70-ak posto trupa aviona trebalo je zamijeniti. DC-6 je načinjen iz aluminijske legure koja je čvrsta, ali je podložna koroziji. U četiri godine promijenili smo motor, trup aviona, stavili kontrolnu ploču..." priča Thomas Muigg, tehnički direktor koji je bio zadužen za servisiranje Titova aviona.


Izvor: www.globus.com.hr




[ ton_majstor @ 16.02.2007. 12:45 ] @
Nije on bio NJEGOV, đavo ga jahao do kraja večnosti... nego poreskih obveznika i svih JUGOSLOVENA, ili naplaćen od stranih donacija-kompenzacija iz tog vremena!

A da ne tripuju da ga nekako vrate kući, na osnovu podrijetla vlasnika??? A onda u Kumrovec, šta god da se tamo dešavalo zadnjih 15 godina???

Citat:
Ostavili smo i uređaj za gledanje zvijezda koji je, čini se, Tito posebno volio koristiti.


Ta perspex-kupolica za zvezdanu navigaciju nije bila predviđena za njegovu jetset-razonodu, nego za puku ORIJENTACIJU na prekookeanskim putovanjima! UA!

Grozno bilo hedonistički, ali korisno za sve mlađe naraštaje!

Pozdrav!
[ Majstor Duja @ 17.02.2007. 10:56 ] @
Sada avion stvarno dobro izgleda! Svidjaju mi se linije ti starijih Daglasa, recimo DC-3 i slicno...
...ima nesto u tim propelerima...
[ stevane @ 17.02.2007. 12:03 ] @
Tito je bas znao da uziva!
[ milanche @ 17.02.2007. 23:21 ] @
...i da ubiva...
[ stonex @ 18.02.2007. 00:02 ] @
Inače , išao je prilog u Beogradskoj hronici pre neki dan . Moj brat je inače snimao taj prilog u Salcburgu u hangaru Red Bull - a i kaže da je avion fantastično preuređen .