|
[ raskoljnikov @ 04.03.2007. 08:00 ] @
| Planiram da u inostranstvu kupim polovan auto. Kakav je postupak carinjenja? Kada i gde ga prijavljujem? Da li to cinim odmah na carini prilikom ulaska u zemlju? Koliko uopste traje taj proces?
Ovo mi je veoma bitno jer planiram da auto uvezem do kraja marta (cuo sam da ce od 1. aprila biti dozvoljen uvoz samo euro 4 vozila). Nisam uopste siguran da li je ovo tema za ivaj forum, ali nista slicno nisam nasao na celom sajtu....
Unapred hvala.... |
[ Booster @ 06.03.2007. 00:33 ] @
Koliko ja znam i sada je dozvoljen uvoz samo EURO 4 vozila
[ Mobtel @ 06.03.2007. 12:01 ] @
euro 4 je za nova vozila....euro 3 za polovna
[ HoT_Steppa @ 06.03.2007. 12:54 ] @
Nemas potreba da zuris, za polovna vozila se nece menjati nista, znaci i dalje ce se moci uvoziti min euro3. Sto se tice carinjenja, kad ulazis u zemlju odmah ga prijavljujes i dobijas papire za carinjenje u Beogradu ili ne znam gde si vec. Obavezno pre odlaska preko kontaktiraj nekog shpeditera koji ce ti voditi auto da ti "olaksa" postupak carinjenja.
[ raskoljnikov @ 08.03.2007. 19:53 ] @
Citat: HoT_Steppa: Obavezno pre odlaska preko kontaktiraj nekog shpeditera koji ce ti voditi auto da ti "olaksa" postupak carinjenja.
Nisam bas razumeo ovo oko shpeditera...Planiram da licno dovezem auto. Koliko se razlikuje postupak carinjenja u slucaju shpeditera i licnog dovozenja?
[ lancia88 @ 08.03.2007. 21:16 ] @
Pozdrav,
nikako ne mozes izbeci posast spedicije, veruj mi. Nista se ne da uraditi da se to izbegne, dok ne okrebes u potpunosti ledja carinarnici, nijednog trenutka neces znati koliko ce sve izaci...strahota najveca u procesu kupovine kola iz inostranstva.
Doduse, kad nemas pojma koliko sve realno kosta, nekako manje boli, das samo koliko traze i sve potaman, problem je kad znas koliko te prave budalom.......
[ njinsa @ 08.03.2007. 22:37 ] @
spediter je ovlasceno lice koje tebe zastupa u poslovima uvoza i carinjenja automobila(ili bilo koje robe).dobar spediter ti je sve i sva u tom poslu i bez njegove pomoci ima da puknes mnogo vise para na tom uvozu nego sto mislis.prvo se dobro raspitaj gde, sta i kako se sve radi,ovo nije bas pravo mesto za to!jel tako Lancia? :))
[ vlada01us @ 08.03.2007. 23:26 ] @
Citat: Nisam bas razumeo ovo oko shpeditera...Planiram da licno dovezem auto. Koliko se razlikuje postupak carinjenja u slucaju shpeditera i licnog dovozenja?
Ti sam doteras auto. Na carini, u luci, imas masu speditera. Njihovo je da ti srede dokumentaciju, i to ti naplate. Izaberi koji su najpovoljniji. Nista ti on nece srediti povoljnije. Osim ako ti je ortak i dobro stoji sa carinikom. A posle ovih afera, mislim da to vise ne ide. Svi spediteri isto rade, samo razlicito naplacuju.
[ lancia88 @ 08.03.2007. 23:32 ] @
Pozdrav,
ovo sto kaze @njinsa jeste tacno ali sa Beogradom je sasvim drugacija prica. Pokusaj u Beogradu da izvedes ista sa spedicijom i znaces o cemu pricam. Ipak, van Beograda spediter jeste onaj posrednik koji sve zavrsi, od umanjenja do ispod-ruke protokola i to za sasvim realne novce. Beogradski zavrse sve ono sto zakonski moraju da urade samo za 50% pa navise u odnosu na sve vanbeogradske spedicije a neka umanjenja su uvek diskutabilna. Naravno, uvek ti spediter objasni kako je ustvari umanjio vozilo, jelte.......
Primera radi, prisustvujem desavanju za jednim od spediterskih stolova dogadjaju (Luka Beograd je omanja sala sa nabijenim stolovima, nekoliko odrpanih kataloga, pisacih masina koje kruze od stola do stola, zajednickim fotokopirom za koji se tesko dogovore ko ce kupiti toner i nekoliko "unifomisanih" speditera u trenerkama i nekolicinom nih koji odudaraju, obicno obucenih ljudi) u kome jedna, ocito stara stranka uvozi dva vozila. Zavrsava posao sa svojim standardnim spediterom (ovo je moja procena, ne mora nuzno biti tacno da su stari znanci) i ovaj sad treba da mu vrati nesto sitnog kusura od hiljadarke (eura, prim.autora :) ). Mota po dzepovima ali sve buteljke sa krupnim novcanicama, pa se u muci okrece kolegi za drugim stolom sa molbom za 40 eura da vrati kusur. Ovaj kolega, takodje "trenerkas", vadi iz dzepa jednu povecu butkicu i nalazi jedva tako sitne novcanice, vadi ih i daje musteriji koja ceka kusur, ne gleda ga u oci dok mu daje vec se smeje i govori kolegi koji nije imao sitan kusur da vrati:
- ma dacu ti ja celu hiljadarku samo ga prebaci meni...ha,ha,ha, ori se uglas hor "trenerkasa" u sali, smeje se i ona stranka o kome se i radi u toj "dosetki", sta ce, stavlja onaj kusur u dzep a ja se sve naginjem da vidim ispod kose rastu li mu usi odmah ili ce tek kada ukapira......
Ma nije ih briga uopste, na sav glas pricaju kako su im stranke "ovce", "pacijenti" i sta sve vec ne....
[ vlada01us @ 08.03.2007. 23:37 ] @
Haha, da pretpostavljam da jeste tako. Ali, imaju li oni cenovnik po kome obracunavaju svoje usluge? Pretpostavljam da imaju, i na stranki je da proveri sta i koliko kosta.
[ njinsa @ 08.03.2007. 23:56 ] @
nijedan ozbiljniji uvoznik tj.svercer iz bg-a ne radi carinu u bg-u,zna se vec gde sta prolazi.to sto ti pricas mozes cuti i od konobara u kafani.bg carina je dobra za kontigentski uvoz,ali to sad i nije tema za razmatranje.
[ lancia88 @ 09.03.2007. 00:56 ] @
Pozdrav,
pardon, ne posecujem bas kafane pa ne znam sta tamo konobari pricaju, moram da Ti verujem da je tako jer je konobarska prica ocito Tvoj rejon. Moj su ipak papiri i zakoni, tu i tamo iznesem iskustva iz prakse. Nemam i ne zelimd a imam posla sa svercerima i preprodavcima, raznoraznim nakupcima i prodavcima magle pa mogu da iznosim samo ovakve stvari. Ukoliko samo krenes dalje od te ustanove u kojoj slusas price, lako ces proveriti sve sto sam ja ovde napisao a sve sto pisem se odnosi na one koji su zainteresovani da licno uvezu automobile. Nazalost, nemam iskustava, kako vec rekoh sa "ozbiljnim uvoznicima tj.svercerima" pa ne znam zaista sta oni tacno rade.
[ deki77 @ 09.03.2007. 07:16 ] @
Par pitanja koja nerazumem..
Koja je razlika između kupovine vozila(u inostrastvu) od firme i fizičkog lica.Predpostavljam da faktura,naplata MwSt i sve što ide uz to ne može da bude od fizičkog lica.Ili možda grešim, u slučaju da postoji neki posrednik između koji će ti omogućiti export tog vozila.I onu celokupnu stvar kao i kada kupiš auto na auto-placu..
Drugo što me buni a niste baš nešto pojasnili ili ja nisam ukapirao je sledeće:
-Gde se pečatira EX papir kod kog špeditera...ako je to na granici Mađarska-Srbija.I šta sve mora da se pečatira koliko papira postoji.
-Ako je kataloška procena novog auta koji se uvozi npr 15000eur. e sad zavisi od auta kilometraža i ostalo(onog koji je u proceduri) koliko u stvari odlazi državi ako procene da je taj auto zbog godišta ,km,itd na primer 7000eur.Koliko od toga naplaćuje država(u %)...ili je to nešto drugo ...to nisam ukapirao...šta uzimaju!!!
Da li ceo(ili ostali) postupak može da se obavi u Beogradu špedicija carinjenje i sl.Ako sam ukapirao mora da postoji pečat da je vozilo napustilo EU..taj neki EX papir.Verovatno je naziv Export-Papir.
-Kada se odjavljuje auto u inostranstvu???
ili se dobijaju neke privremene tablice...to isto nisam ukapirao.Kada svu proceduru odradiš ovde ili šta....???
-Koliko naplaćuje špedicija i ostali za obradu sve te papirologije..
ako može mali tutorial...
[ HoT_Steppa @ 09.03.2007. 07:34 ] @
-Sve u vezi carinjenja moze da se obavi u Beogradu.
-Odmah pri kupovini. Vozis ovde sa probnim nemackim tablama koje traju valjda 3 dana.
-cca 250 evra SAMO za usluge speditera, pricam za auto reda velicine oko 8000 evra, nisam siguran da li je vezano za vrednost kola
[ lancia88 @ 09.03.2007. 07:47 ] @
Pozdrav,
eto, rece lepo HoT_Steppa samo uz korekcije sitne da se, sto se domace carine tice, vozilo prijavljuje na ulazu u zemlju i tada imas zakonsku obavezu 48 ili 72 sata da ga prijavis maticnoj carinarnici, u Tvom slucaju Beograd, jer uvozna deklaracija glasi na vozilo za carinjenje. Tu uvoznu deklaraciju dobijas na granicnom prelazu koji ustvari registruje ulazak vozila u zemlju. Vozilo tada moze biti vec odjavljeno a moze se odjava i naknadno izvrsiti, za odjavu i mwst je cak dovoljna i potvrda o registraciji kod nas posle zavrsetka citavog procesa.
Naravno, pogledaj malo tu cifru koju je HoT_Steppa napisao za beogradske speditere pa ces vec videti cemu sam ja pisao u prethodnim postovima. Uglavnom, ako sam uvozis, Luka Beograd je mesno nadlezna prema Tvom prebivalistu i onda si osudjen za njih. Ukoliko firma uvozi, onda ona bira mesto gde ce uvoziti i cariniti i tu je vec druga pesma. Sve, valjda, samo ne Beograd. Privremene tablice (Probe da budem precizniji) se dobijaju u AMSS i sluze za privremeno prevozenje vozila iskljucivo na relaciji i za lice koji su upisani u papire o probnim tablama. Za to placas osiguranje na taj rok za koji uzimas tablice. PO zavrsetku tog roka mozes izvaditi ponovo probe ali se ne isplati niti u jednom slucaju svakako. Ovo vazi za domace probne table a strane, carinski COL, su ogranicenja napisana. Ipak, COL povecava cenu u startu tako da valjano treba i to izbalansirati pre odluke. Treba dosta zivaca da se sve odradi kako valja u vlastitoj reziji.
[ deki77 @ 09.03.2007. 08:04 ] @
Evo nađoh nešto na netu...
Kupovina auta
1. Ako je kupac državljanin države izvan Evropske Zajednice, ili firma
Ispostavi se racun na neto vrednosti auta (bez PDV-a); uslov je da kupac . primerak Standardne izjave o carini (eksport papír) posalje eksporteru overeno za izlazak sa strane neke od granice Zajednice. Kupac je dužan platiti osim vednosi auta troskove Z-registracije-ukoliko vozilo transportira na svojim nogama-, i troskove carinskih dokumenata. O autima koji su na teritoriji Zajednice i odgovaraju preferencijalnom poreklu izdajemo EUR-1 tip dokumenata.
2/a. Ako je kupac državljanin države Evropske Zajednice
Ispostavi se racun o bruto vrednosti auta. U Madarskoj državi PDV je 20%. U svakom slu c aju tražite ponudu cene od nasih partner firmi o bruto vrednosti. Kupac je dužan platiti osim vrednosti auta i Z-registraciju - ukoliko na nogama trasportira vozilo.
2/b. Ako je kupac registrirana firma u državi Evropske Zajednice
Ispostavi se racun na neto vrednosti auta (bez PDV-a). Uslov je da kupac raspolaže sa važecim poreznim brojem Evropske Zajednice. Kupovinu auta može da vrsi izvrsni direktor firme, ili sa njegove strane pismeno ovlascena osoba, overeno pred notarom. Potrebni dokumenti su: izvodak iz registracijskog suda, ili resenje registracijskog suda, potvrda o poreznom broju evropske zajednice. Kupac je dužan platiti osim vrednosti auta i Z-registraciju - koliko na nogama trasportira vozilo.
http://www.exportauto.hu
[ deki77 @ 09.03.2007. 12:29 ] @
Niste mi još odgovorili na pitanje koje mi nije jasno a to je ovo: Code: -Ako je kataloška procena novog auta koji se uvozi npr 15000eur. e sad zavisi od auta, kilometraža i ostalo(onog koji je u proceduri) koliko u stvari odlazi državi ako procene da je taj auto zbog godišta ,km,itd na primer 7000eur.Koliko od toga naplaćuje država(u %)...ili je to nešto drugo ...to nisam ukapirao...šta uzimaju!!!
Koliko država uzima 5,10,15,18% koliko.......???
[ raskoljnikov @ 09.03.2007. 14:27 ] @
Citat: deki77:
Koliko država uzima 5,10,15,18% koliko.......???
mislim da je carina 20% od procenjene vrednosti vozila, pa onda na tu uvecano vrednost treba dodati PDV od 18%. Ispravite me ako gresim
[ njinsa @ 15.03.2007. 23:55 ] @
ne gresis mnogo,samo ima tu jos nekih taksi.
Citat: lancia88: Pozdrav,
pardon, ne posecujem bas kafane pa ne znam sta tamo konobari pricaju, moram da Ti verujem da je tako jer je konobarska prica ocito Tvoj rejon. Moj su ipak papiri i zakoni, tu i tamo iznesem iskustva iz prakse. Nemam i ne zelimd a imam posla sa svercerima i preprodavcima, raznoraznim nakupcima i prodavcima magle pa mogu da iznosim samo ovakve stvari. Ukoliko samo krenes dalje od te ustanove u kojoj slusas price, lako ces proveriti sve sto sam ja ovde napisao a sve sto pisem se odnosi na one koji su zainteresovani da licno uvezu automobile. Nazalost, nemam iskustava, kako vec rekoh sa "ozbiljnim uvoznicima tj.svercerima" pa ne znam zaista sta oni tacno rade.
To izmedju ostalog jeste Moj rejon , a i ja sve sto pisem odnosi se na one koji hoce da uvezu licno automobil,a poenta je u tome sto ce to mene izaci mnogo jeftinije nego njega,ako se doticni ne uputi na pravo mesto po sve informacije,a to sto mu ti govoris jesu informacije o procesu,a ne o ustedi koju bi mogao da ostvari .vecina spedicija imaju preduzeca sa kojima rade i pomocu kojih mozes ustedeti novca i vremena. u sustini trosak dovoza samog automobila iz nemacke ili holandije na prikolici uz sve troskove do njegovog smestanja na carinu su obicno oko 500e,dok u slucaju voznje istog iz recimo holandije cena franko carina oko 150 eura niza.ostala ustede se stvara upravo pomocu firme i speditera.
navedene stavke u lancia88 navodu kad auto stigne u zemlju su tacne,a objasnjenja za pre granice tesko ces dobiti!
[ lancia88 @ 16.03.2007. 01:57 ] @
Pozdrav,
upravo tako, navodio sam informacije za licni uvoz a vec sam naveo da je firmama omoguceno carinjenje gde to zele cime su one uglavnom zasticene od sindroma beogradske spediter-pljacke. Prilikom nekih uvoza motocikala prosle godine cak sam napravio varijantu da je covek koji je prevozio motocikle registrovao na sebe ono sto je uvozeno na privatna lica (iz Subotice je mada je za ovu pricu bitno samo da nije iz BGD) pa smo odmah po registraciji u Subotici placali porez i odjavljivali motocikle te ih prebacivali na prave vlasnike jer smo i uz tu "gimnastiku" imali bolju finansijsku konstrukciju nego da su se carinili na beogradskoj spediciji...eto, da ne poveruje covek ali zaista je tako.
[ deki77 @ 16.03.2007. 07:06 ] @
Citat: lancia88: Pozdrav,
upravo tako, navodio sam informacije za licni uvoz a vec sam naveo da je firmama omoguceno carinjenje gde to zele cime su one uglavnom zasticene od sindroma beogradske spediter-pljacke. Prilikom nekih uvoza motocikala prosle godine cak sam napravio varijantu da je covek koji je prevozio motocikle registrovao na sebe ono sto je uvozeno na privatna lica (iz Subotice je mada je za ovu pricu bitno samo da nije iz BGD) pa smo odmah po registraciji u Subotici placali porez i odjavljivali motocikle te ih prebacivali na prave vlasnike jer smo i uz tu "gimnastiku" imali bolju finansijsku konstrukciju nego da su se carinili na beogradskoj spediciji...eto, da ne poveruje covek ali zaista je tako.
Čekaj...
Hoćeš da kažeš da je carinjenje BGD u odnosu na ostale gradove(ispostave carinarnice) u tolikoj drastičnoj razlici.Pa vam je bilo isplatljivije da u drugom gradu(Subotici)obavite carinu....
Zbog čega je to tako ???
Jedino ako ste Vi uvozili 100 skutera pa ta razlika u ceni na "veliko" nešto drugo u odnosu kada se uvozi jedan auto.
Drugo:
Ja sam želeo da kupim auto na zapadu,tamo mi žive i matorci.Nemam toliko cimanja da plaćam nekom dovoženje,prikolice,i još kojekakve stvari...već bi imao neke uštede bar zbog toga.Sa druge strane JA bi mogao da odem i izaberem auto...imam vizu!!!
Znači mene bi samo benzin(u ovom slučaju)koštao da dovezem(ne ja.. matorci) auto i eventualno putarina i neke sitnice(to je mizerno).
E sad...čitajući da je carina u BGD kako lancia88 objasni "deračka"...verovatno mi preporučujete neku drugu soluciju, neki drugi grad(mogu i to).A u(ovom mom)slučaju da je to jedan auto...mogao bi da sve to obavim i u mojem mestu prebivališta a to je BGD.
Pa Vas još jednom molim u koliko je to moguće da mi objasnite postupak svega toga..jer nikada ranije u životu nisam imao sa ovim veze....jer sam uvek auto kupovao ovde!!!
Od postupka kupovine auta na nekom auto-placu(to sam ukapirao;faktura na mene...),
dalje...
-koje se tablice uzimaju...na koliko dana osiguranje traje(što se tiče stranih tabli)....kada se auto dovozi na taj način a ne na prikolici???
-Dolazak na granicu..pečati(koji)!!!!
-Zbog čega služe špediteri...koje papire oni izdaju i zašto??? ili je to samo za firme koje se bave organizovano na veliko!!!
-ko radi procenu auta i koliko treba izdvojiti(novca) što se tiče onih procenata.Jeli tačno 20% od procene pa od toga 18% porez...i šta još
-Šta treba priložiti kada se registruje auto...koji je carinjen(ili to nema nikakve veze)!!! ???
-Kolika je procedura od dana dovoženja vozila u zemlju,do registracije...???
-Kako se naplaćuje MwSt i kada... koja je procedura???
-Da li MwSt može da naplati neko od mojih ako faktura glasi na mene...ili moram to ja ???
Mislim, meni su ova pitanja konfuzna i nejasna...a želeo sam iskoristiti priliku jer to mogu da kupim neki autić... tamo preko do nekih 7000€...
Pa Vas još jednom molim neki tutorial(manji) za ova pitanja koja me zbunjuju.Jer i sama procedura je malo komplikovana(meni)!!!
Hvala u napred
[ lancia88 @ 16.03.2007. 08:38 ] @
Pozdrav,
nisu bili skuteri u pitanju vec dosta skuplji motocikli, itekako se isplatilo platiti prenos vlasnistva i odjavu u korist spediterske usluge u Beogradu, i to na vise polja, ne samo na samoj njihovoj usluzi (carina itd.) ali je glavno pokretac bila upravo ta drasticna razlika u samoj usluzi. Ljudi koji se bave time, evo ovde i Njinsa, takodje odavno znaju da za profesionalni posao beogradske speditere treba u sirokom luku zaobici, narocito one koji ce "uciniti" drugarski.
Kako ih izbeci prilikom uvoza na licno ime?
Poznat mi je, vezano za moj posao, neredak raniji slucaj da se profesionalac koji uvozi direktno na ime, bez firme, osamotaljuje tako sto sebe ili nekog svog odjavi iz svog mesta (meni je poznata odjava na relaciji Sabac - Mali Idjos i Beograd - Feketic) i prijavi fiktivno tamo gde mu rezim carinjenja prema nekom unapred utvrdjenom dogovoru, odgovara. Vozila se voze neko vreme na to ime i te tablice ali se domisljati "preduzimaci" snalaze tako sto ogranice ovlascenje za registraciju na svega jednu godinu, onda moras odjaviti i preneti vozilo ili mu placati interesantnu svotu za produzenje registracije na njegovo ime. Cak sam imao slucaj kada jedan takav is Vojvodine javlja telefonom nesrecnom vlasniku da je tu, moze da odjavi vozilo ali da zeli da mu ovaj odmah uplati odredjenu cifru ili se vraca i nista od odjave/produzenja registracije.
Ipak, ovi su primeri srecom sve vise postali ekstremi a normalizovao se sistem uvoza preko firmi ili usluzni sistem preko nekog ko profesionalno doteruje i carini vozila i sve to izadje jeftinije nego dopasti saka beogradskim spediterima.
[ deki77 @ 16.03.2007. 11:51 ] @
@lancia88
Opet ti meni ne odgovori na pitanjca !!!
Ili nećeš...
Ili bolje na PP ako je nešto sporno..
[ lancia88 @ 16.03.2007. 15:11 ] @
Pozdrav,
ufff, izvini, ucinilo mi se da sam odgovorio? :)
Daj konkretno pitanje sem ako nije ovo oko isplativosti, tu nam je zaista bila razlika u ceni kod speditera ogromna kako vec rekoh.
[ deki77 @ 16.03.2007. 16:31 ] @
Citiraću sam sebe
počev od
Citat: Od postupka kupovine auta na nekom auto-placu(to sam ukapirao;faktura na mene...),
dalje...
-koje se tablice uzimaju...na koliko dana osiguranje traje(što se tiče stranih tabli)....kada se auto dovozi na taj način a ne na prikolici???
-Dolazak na granicu..pečati(koji)!!!!
-Zbog čega služe špediteri...koje papire oni izdaju i zašto??? ili je to samo za firme koje se bave organizovano na veliko!!!
-ko radi procenu auta i koliko treba izdvojiti(novca) što se tiče onih procenata.Jeli tačno 20% od procene pa od toga 18% porez...i šta još
-Šta treba priložiti kada se registruje auto...koji je carinjen(ili to nema nikakve veze)!!! ???
-Kolika je procedura od dana dovoženja vozila u zemlju,do registracije...???
-Kako se naplaćuje MwSt i kada... koja je procedura???
-Da li MwSt može da naplati neko od mojih ako faktura glasi na mene...ili moram to ja ???
mali tutorijal ili kako već hoćeš FAQ...
pozdrav
[ raskoljnikov @ 16.03.2007. 18:34 ] @
Citat: deki77:
Od postupka kupovine auta na nekom auto-placu(to sam ukapirao;faktura na mene...),
dalje...
-koje se tablice uzimaju...na koliko dana osiguranje traje(što se tiče stranih tabli)....kada se auto dovozi na taj način a ne na prikolici???
-Dolazak na granicu..pečati(koji)!!!!
-Zbog čega služe špediteri...koje papire oni izdaju i zašto??? ili je to samo za firme koje se bave organizovano na veliko!!!
-ko radi procenu auta i koliko treba izdvojiti(novca) što se tiče onih procenata.Jeli tačno 20% od procene pa od toga 18% porez...i šta još
-Šta treba priložiti kada se registruje auto...koji je carinjen(ili to nema nikakve veze)!!! ???
-Kolika je procedura od dana dovoženja vozila u zemlju,do registracije...???
-Kako se naplaćuje MwSt i kada... koja je procedura???
-Da li MwSt može da naplati neko od mojih ako faktura glasi na mene...ili moram to ja ???
Svaka cast deki77...ja sam zbog ovih pitanja i postavio temu....situacija je vrlo slicna...tako da i ja molim za jedan mali tutorial....
[ lancia88 @ 17.03.2007. 08:09 ] @
Pozdrav,
aa-ha, to objasnjava stvari. Nisam odgovorio zato sto ne znam pouzdano, iz vlastitih iskustava kako izgleda taj samostalni proces od izbora vozila do njegovog dovozenja na granicu. Ja konkretno baratam samo sa papirima, retko kada uopste i vidim vozila, pa cak i kod papira ja konkretno obavljam iskljucivo pravne stvari, tek ponekad proceduralne, rutinske stvari. Jedino kada tog trenutka nema nekog ko to kod mene inace radi.
Odredjene procedure mogu pjasniti ali ne i sve. Moguce da njinsa napise po ovim tackama jer se on verovatno bolje razume a ja bih dopunio iz svog faha.
Speditere ne mozes zaobici, oni su licencirani da predstavljaju uvoznika/izvoznika prilikom komunikacije sa carinskim organom. Oni su, dakle, ovlasceni zastupnici bez kojih zakonski ne mozes obaviti posao ma da si fizicko ili pravno lice, nebitno. Pre dve godine cak su morali da polazu izvesni stepen strucnosti - poznavanja carinskih propisa i procedure, do tada nisu morali nista da polazu. Eto za pocetak, jos ponesto od navedenog bih mogao dodati ali radi kocepta bih radje da neko ko bolje poznaje materiju samog dovoza to zapocne a ja da dopunim ono sto znam.
[ ypow @ 18.03.2007. 02:22 ] @
[ deki77 @ 18.03.2007. 07:29 ] @
Hvala...
Ovo me je najviše interesovalo...
Samo to nije sve najbolja su lična iskustva....
Citat: Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije“.
Prilikom uvoza, na granici se procenjuje vrednost vozila. Vrednost vozila se procenjuje na osnovu kataloga i ne uzima se u obzir iznos koji je unet na računu o kupovini vozila.
Ukupne dažbine, u kumulativnom zbiru, iznose oko 40% od vrednosti vozila (carina 20% + carinska evidencija 0,5% + PDV 18%).
U postupku carinjenja vozila, potrebno je da uvoznik priloži sledeća dokumenta:
- original saobraćajne dozvole (ukoliko originalni primerak zadržava zemlja u kojoj se vozilo odjavljuje, kopija mora biti overena kod za to nadležnog organa u toj zemlji);
- poželjno je priložiti i vlasničku knjižicu za vozilo, ali ista nije neophodna;
- dokaz o kupovini vozila – faktura ili kupoprodajni ugovor (što zavisi od načina kupovine).
Ukoliko se prilaže kupoprodajni ugovor obavezno je izvršiti overu potpisa prodavca kod, za to nadležnog organa, u zemlji gde je kupoprodaja izvršena.
Kada se vozilo uvozi za drugo lice potrebno je priložiti carinskim organima valjano punomoćje, u tom slučaju sva dokumentacija mora da glasi na uvoznika.
Vozilo se može uvesti u Srbiju sa redovnim ili privremenim registarskim oznakama (ZOOL ...).
Teretna motorna vozila i autobusi se mogu uvoziti samo ako je lice registrovano za obavljanje delatnosti za koju su ista osnovna sredstva (npr. prevoz putnika, autoprevoznik ...).
[ izida @ 18.03.2007. 23:37 ] @
planiram da uvezem nesto iz nemacke pa ste me malo zbunili sa komentarima pa da ja ne bi duzio da pitam konkretno.
DA LI MI SE ISPLATI DA UOPSTE UVOZIM KOLA POSTO SAM SPREMAN DA IZDVOJIM 6500eura,u pitanju je Opel-Astra???
[ njinsa @ 19.03.2007. 01:03 ] @
pa za 6500e astru 2001/2 i neces kupiti bog zna kakvu ovde,mozda karavanku da, ali limuzinu samo neku losu.ako odes u nemacku solidna astra 2002 god nece te kostati manje od 4500e,racunaj troskove dovozenja oko 500e,ostalo je carina i porez,a to vec zavisi od mnogo stvari!
raskoljnikov,kada kupis preko auto prvo gledas da li ima vazeci tehnicki(TUV),da bi ga mogao voziti,u slucaju da nema ,tj.da je istekao to dosta kosta i tada je jeftinije dovesti ga na prikolici.ustvari uvek je bolje dovesti auto na prikolici,jedino ako te kod nas ne gurnu kroz terminal na granici.znacu kupio si gore auto koji ima vazeci tehnicki,tada odlazis u biro i vadis tablice za auto,sad tu ima specificnih stvari koje ne vredi bas da objasnjavam,ali tebi je najbolje da uzmas nemacke zoll tablice koje kostaju otprilike oko 110 e,zavisi od grada, i sa njima dobijas i osiguranje .sto se tice pecata,kod madjara na izlazu overavas papire za MWST(posle pomocu tog pecata koji je dokaz da je roba napustila EU vrsis povracaj kod prodavca i naplacuje ga donosilac racuna,znaci bilo ko),ako ga ima i racun.
kod nas sto se tice pecata na carini to sam ne mozes da odradis vec si moras naci pravnog zastupnika - speditera koji ce da ti obavi taj posao i daju ti sva potrebna dokumenta za dalji postupak carinjenja koji ces obaviti u carinarnici koju sam biras ako uvoz ide preko firme ili onu kojoj pripada tvoje mesto prebivalista,ako si fizicko,mada mislim da mozes cak i u najblizoj cim udjes u zemlju.na granici uzimas nase probe da bi mogao voziti do carine,mada ako imas hr.papire ne moras.
zbog cega sluze spediteri,pa valjda zato da ti pomognu i da uzmu sebi para :) takav je zakon! procena auta se vrsi u carinarnici prilikom carinjenja auta,znaci ne na granici! za vrednost auta gleda se katalog ,ali i ostecenja,km i druge stvari(tj.ne gledaju) koje mogu da umanje vrednost. 20% carina,18% porez
kada ga registrujes ,opet odes u neku agenciji i oni ti sve odrade,ali ako bas neces,pokupis sve papire sa carine ,odradis tehnicki i osiguranje i predajes na salter,on gledaju vlasnistvo nad autom iz papira i samo prepisuju podatke!
procedura nije bez 7 dana,a ako te zadesi i homologacija ne zna se.
naravoucenije,ako nemas tamo nekoga ko ce ti pomoci i ko ti moze naci povoljno auto bolje se ne upustaj u te avanture,ustede na kojima mi zaradjujemo ti kao fiz.lice i neko ko nije upoznat u prirodu tog posla ne mozes ostvariti .tako da ce te taj auto izaci mozda skuplje nego sto bi mene kostao cak i ako ga ti sam dovezes.najbolji nacin da ustedis jeste da ako imas nekog preko da ti on kad dolazi doveze auto na redovnim tablama,naravno ako je to moguce,ili ako nije da ti sredi papire,a ti ga dopremis na prikolici koju saljes odavde.
[ deki77 @ 19.03.2007. 07:55 ] @
Citat: procedura nije bez 7 dana,a ako te zadesi i homologacija ne zna se.
naravoucenije,ako nemas tamo nekoga ko ce ti pomoci i ko ti moze naci povoljno auto bolje se ne upustaj u te avanture,ustede na kojima mi zaradjujemo ti kao fiz.lice i neko ko nije upoznat u prirodu tog posla ne mozes ostvariti .tako da ce te taj auto izaci mozda skuplje nego sto bi mene kostao cak i ako ga ti sam dovezes.najbolji nacin da ustedis jeste da ako imas nekog preko da ti on kad dolazi doveze auto na redovnim tablama,naravno ako je to moguce,ili ako nije da ti sredi papire,a ti ga dopremis na prikolici koju saljes odavde.
Meni stvarno ima ko da doveze auto..tako da sam nisam u obavezi da transportujem...a čak i uštedim ti reče nekih 500€...
LM...
Evo jedne računice:
ispravite me ako sam neiskusan pa pogrešim..
Renault Megane 1.5 dCi 2003god. 91000km (ja imam da nađem za 5500€)
Renault Megane 1.5 dCi 7.375,00 EUR (kataloška procena za ovaj tip i model,godište)
7375 x 40%(sve ukupno)= 2950€ carina
2950+5500=8450€
i da uključimo troškove benzina,špediterskih usluga,registracije,ručak+pivo =9000€ da kažemo konačna cifra...
Isti takav auto ovde, ne možete naći za 9500-10000€ pa preko..cifru.
Verujte mi na reč, jer sam obilazio dosta auto-placeva,zvao lica koja prodaju aute,obilazio pijac i sl. radi same moje potvrde.I dvoumjenja da li kupiti preko ili isto imam i ovde...naravno da nije isto...
A razlika i u ceni,godištu modelu je:
tipa...
Renault Megane 1.5 dCi 2001-2002god. 120000km 10500€...i svakakve cifre još..
Da ne zaboravimo,vrćene km/s,lupana vozila i što šta još..koja su plaćena ko zna koliko..
One navlakuše po oglasima sam zaobišao!!!
Na kraju da ne zaboravimo povraćaj novca koji je 5500 x 20%(Nemačka ..ali mislim da je 19,nešto ali recimo 20)
=1100€
i dođemo do računice..
9000€ - 1100€ = 7900€
Opet da kažem... ispravi te me ako grešim...
[ raskoljnikov @ 19.03.2007. 15:12 ] @
Citat: njinsa: ustede na kojima mi zaradjujemo ti kao fiz.lice i neko ko nije upoznat u prirodu tog posla ne mozes ostvariti
Hvala njinsa na podrobnim informacijama. Da li se ti mozda bavis spediterskim uslugama? Ako se bavis, molim te da mi se javis makar i privatnom porukom ili mailom. moj konkretan slucaj je ovaj: imam rodjaka u Hrvatskoj koji ima auto plac i bavi se uvozom automobila. E sad, ja sam mu rekao da me zanima neki dizelas, euro 3 standard, do 4000 evra (cena auta sa stranim tablicama).Kada bude nasao nesto sto meni odgovara, javice mi. Ja bih licno otisao po auto. Mene konkretno zanima taj slucaj, znaci bez ikakve voznje u EU. Da li znas koliko bi me taj auto kostao na kraju ovde (carina + spediterske usluge)? Gde bih mogao da saznam katalosku vrednost auta?
[ deki77 @ 20.03.2007. 17:14 ] @
[ njinsa @ 21.03.2007. 23:03 ] @
ne bavim se spedicijom. kad racunam koliko ce me kostati troskovi carine,poreza i ostalog uvek na vrednost koja je prosla na carini racunam jos 43%,to je otprilike tacna vrednost svih troskova.katalosku vrednost mozes naci kod bilo kog speditera koji se bavi time,a od njega ces dobiti i sve informacije koje su ti potrebne,a ima ih mnogo! obicno spedicije imaju i svoje firme preko koji uvoze.moj ti je predlog da im poveris sve u vezi sa uvozom ,a njihove usluge su oko 150e,a ustedece ti bar duplo toliko nego da sam sve radis!
deki77 samo navali,ako imas povoljnog dobavljaca!povracaj novca iz nemacke ti je 10-11%.nadam se da ces nam svima javiti krajnju cenu tog tvog megana!
[ deki77 @ 22.03.2007. 07:42 ] @
jesi li siguran da je povracaj 10-11%...
meni zvuchi nesto malo...
[ maticmilos @ 10.04.2007. 23:44 ] @
Treba ti verovatno racun od kupovine u inostranstvu. Jel se to lako zavrsava ako je potrebno?
[ Pneos @ 14.06.2007. 07:38 ] @
pozdrav,
zelim da uvezem jedan auto iz Italije. On je moj i u Italiji je odjavljen. Uvozim ga na sebe. Nasao sam prevoznika i cena je OK. Pitanja:
- nemam pojma koliko treba da dodje carina, spediteri se krecu u rasponu od 1450 do 1900 evra. Ja te pare nemam trenutno.
- auto treba da ide na homologizaciju (euro 3) i mene interesuje dok bude za to vreme bio na carini da li placam lezarinu i posto on moze da lezi 60 dana da li je teoretski moguce da homologizacija ne bude gotova za to vreme.
- auto je ostecen na karoseriji, ali tehnicki ispravan, ide, sva svetla i zmigavci su OK. Moze li se tu dobiti neko smanjenje.
[ *trut* @ 20.06.2007. 04:45 ] @
Pošto radim u jednoj špediciji koja radi samo uvoz polovnih automobila mogu reći kako trenutno ide u NS, kada kupiš automobil prvo što radiš je ulaz na granici poželjno je da se navede da je auto oštećen (u slučaju da jeste) i da imaš servisnu knjižicu (na ove dve stvari dobijaš umanjenje cene na opšte stanje i pređenu kilometražu). U mom slučaju špedicija u kojoj radim poseduje svoje javno carinsko skladište tako da je nebitno koliko vozilo čeka (ne plaća se ležarina). Što se tiče homologacije čeka se prosek 20 dana ali tu nije kraj pošto u momentu kad stigne pozitivan odgovor od zavoda obično se čeka još par dana do carinjenja. Vozilo kad stigne sa kompletnom dokumentacijom se odmah predaje na carinjenje (uzmimo da nije potrebna homologacija) tada carinski službenik vrši pregled vozila i procenu njegove vrednosti i vrši carinjenje, kada je to gotovo plaća se carina, pdv i špediterske usluge (inače ovde je cenovnik ustaljen među špedicijama i iznosi 150e za automobile). Ako nekog još nešto interesuje nešto vezano za temu neka pita...
[ dekster2 @ 20.06.2007. 08:14 ] @
Jedan auto kako ga nazivas nije dovoljno za povratnu informaciju.Zavod za homologaciju je druga
filozovska prica.Nemoj da auto recimo bude megan,pa primer u brifu stoji da je euro tri,zalju ga u
zavod i filozofi kazu da je euro2 po broju sasije,ali su ga pazi u fabrici modifikovali za nemacko
trziste u tako se vozio i posle prodao.Znaci ovde postoje nepravila da neko rusi evropski standard,
pa se bojim da i ti neprodjes tako pa izvozis auto i uvozis ga na invalida itd,itd.
A spediciji ZASTO 150€.Ce proces muljacine i to sto su pohasili ove na carini bi trebalo prosiriti
i na speditere koji su navikli na laku lovu(sredjuju papite za 150€ jer je to veliki posao)
To za neplacas lezarinu nisam siguran,jer kod mene nije bilo tako.
[ Pneos @ 20.06.2007. 22:15 ] @
koliko se meni cini izgleda da je jedna kataloska vrednost vozila kada se ono carini, a druga kada se placa porez na promenu vlasnistva. Ova druga je visa, u pravu sam ?
[ lancia88 @ 21.06.2007. 07:13 ] @
Pozdrav,
da, u pravu si. Na prvu imas masu "olaksavajucih okolnosti" obzirom da carinik kao ovlasceno lice pregleda vozilo pa obori tu vrednosti na osnovu uvida u stanje (recimo kilometraza) a u drugom slucaju niko ne izlazi na teren da vidi vozilo (postoje propisi o tome ali su u praksi neobavezujuci za uprave prihoda, bilo da sami formiraju terenske komisije, bilo da koriste usluge AMS ili koga drugog kao u dosta mesta u Vojvodini - jednostavno se ne primenjuju) te nema osnova za umanjenje koje je i tim drugim katalogom predvidjeno na bazi stvarnog stanja vozila.
[ Pneos @ 21.06.2007. 21:17 ] @
Oko povrata poreza. Primetio sam da ovde mnogi pricaju o povratu poreza u nemackoj, u Italiji to medjutim ne postoji. Da li je to razlog postojanja dva kataloga tj dve vrednosti za kola iz I i kola iz D. Inace Italijani su katastrofa, nije moguce dobiti privremene tablice kao u Svabiji.
[ rocki @ 23.06.2007. 20:49 ] @
Poz za sve vas, iz Nemacke
Vidim da smo se prebacili ovde, posto sam pisao na " Koje auto za 6500 € "
Pa da ponovim pitanje, ako nije problem, jer mi je pomoc stvarno " HITNO " potrebna. Naime brat mi poklanja svoj auto.
Ford Fokus, karavan, 2002 god. benzinac, 150.000 tkm prvi je vlasnik jer ga je kupio novog.
E sad pitanje: Sta mi je sve potrebno za uvoz ovog auta, pogotovu odavde iz Nemacke. Burazer dolazi samnom za SRB.
I proceduru koju moram da prodjem. Auto je registrovan na burazera i skoro je radjen TIF i ASU.
Iz Panceva sam pa verujem da cu cariniti u Zrenjaninu. I dali neko zna do koliko sati rade spediteri na granicnom prelazu,
tj. kad im se zavrsava radno vreme. Krajem jula bih krenu nazad u SRB. pa verujem da cu stici da povadim neke papire ako je potrebno. HVALA svims unapred
PS. Pisacu kako se zavrsilo kad bude gotovo.
[ Pneos @ 24.06.2007. 08:51 ] @
Najpre vidi da li je EURO 3. Ako ne, dzabe ti poklanja, kad ga ne mozes uvesti.
Auto mozes cariniti samo u mestu prebivanja licna karta ako je uvozis na privatno lice.
Dakle, nadji u pancevu Speditera i on ce ti reci koja dokumentacija i na koji iznos da se pravi racun. Znaci neka ti ga brat da kazemo fiktivno proda za sumu koju ti kaze spediter. On ce ti reci i koja sve dokumentacija.
Javi kako je bilo, ne znam puno i ja se isto raspitujem pa to je sto sam saznao. -ciau
[ rocki @ 24.06.2007. 14:53 ] @
Citat: Pneos: Najpre vidi da li je EURO 3. Ako ne, dzabe ti poklanja, kad ga ne mozes uvesti.
Auto mozes cariniti samo u mestu prebivanja licna karta ako je uvozis na privatno lice.
Dakle, nadji u pancevu Speditera i on ce ti reci koja dokumentacija i na koji iznos da se pravi racun. Znaci neka ti ga brat da kazemo fiktivno proda za sumu koju ti kaze spediter. On ce ti reci i koja sve dokumentacija.
Javi kako je bilo, ne znam puno i ja se isto raspitujem pa to je sto sam saznao. -ciau
U saobracajnoj stoi EURO-4, sigrno je bar Euro3.
U Pancevu nema sto znaci Beograd ili Zrenjanin, kako vidim nasi sa foruma koi se ne javljaju ne znam zasto, bas i nisu odusevljeni sa BGDom, pa tju verovatno u Zrenjanin.
A carinim ga na moje ime.
Da nadjem u Pancevu speditera nemogu, jer sam u Nemackoj trenutno.
Ajde bre ljudi dajte pomoc, lancia88, njinsa i ostali. Blizi mi se vreme povratka i potreban mi je konkretan savet.
[ Pneos @ 24.06.2007. 15:35 ] @
Moras po svaku cenu da nadjes speditera, nema ti druge. uzmi telefon i zovi ZR. Sta je problem ?
Trebace vam 2 speditera. Jedan u mestu carinjena tj. u ZR, a drugi na granici. To nije problem on vam samo pravi prolazne papire do mesta carinjenja i to je sve. Glavno jelo je ovaj u ZR.
[ milicica1 @ 25.06.2007. 15:12 ] @
Da li moze neko da mi kaze, ako se auto uveze na nekog invalida kako isti auto moze da se vozi od strane nekog drugog lica koje nije u rodbinskim vezama sa tom osobom? Da li moze samo da se da ovlascenje?
Hvala
[ *trut* @ 25.06.2007. 18:33 ] @
Sto se tice uvoza na invalida sledeca je procedura : Sve ide isto sto se tice carinjenja stim da ako je osoba invalid (minimum 70%) ne plaća carinu na auto, a ako je invaliditet 100% onda dobija i povraćaj pdv-a od drzave. Što se tiče voznje kad ocariniš vozilo na invalida dobija se zabrana otuđenja na 3 godine najlepše u svemu je kad radiš registraciju u sup-u uopšte ne prijaviš da je uvezen na invalida i normalno ga registruješ (upravo danas je ocarinjen jedan golf IV).
@rocki
Na lice koje zeliš da ocariniš vozilo njegovo prebivalište mora da bude pod nadležnošću ci zrenjanin ili ti je druga mogućnost da ideš preko firme onda je svejedno gde cariniš.Špedicije na granici rade nonstop, od dokumenata treba ti faktura ili notarski ugovor(overen) poželjna je servisna knjižica ako hoćeš da prođeš jeftinije i naravno brif.
[ rocki @ 25.06.2007. 19:02 ] @
@rocki
Na lice koje zeliš da ocariniš vozilo njegovo prebivalište mora da bude pod nadležnošću ci zrenjanin ili ti je druga mogućnost da ideš preko firme onda je svejedno gde cariniš.Špedicije na granici rade nonstop, od dokumenata treba ti faktura ili notarski ugovor(overen) poželjna je servisna knjižica ako hoćeš da prođeš jeftinije i naravno brif.
Carinicu ga na mene, a moje prebivaliste je u Pancevu, sto znaci da su mi Zrenjanin i Beograd najblize CI. Brif je tu a i
za servisnu nece biti problema. E sad kako sa fakturom kad mi burazer poklanja auto. Za ugovor bi bilo isto ok. al
u ugovoru bi verovatno trebalo da stoi iznos(cena), ako bi trebalo znas li mozda ili neko drugi koja bi bila najbolja
da se upise.
[ *trut* @ 25.06.2007. 22:19 ] @
Dzaba sto je poklon to ti nece priznati sto se tice fakture tu na scenu stupa spedicija, poenta carinjenja i uopste spedicije je da se plati sto manje carina dok drzava oce da uzme sto vise (vecita igra macke i misa) Moras kontaktirati neku spediciju da ti izvrse procenu vrednosti vozila po katalogu, posle toga sledi kako se ko snadje npr. izvodi se kasetofon, zamena guma sa alufelnama, ukloni se sa vozila oznaka nivoa opreme i ide se na to da se svrsta u jeftiniji model ljudi ne bi verovali koliko moze da se spusti cena vozila. Znaci kontaktiraj spediciju koja radi sa uvozom automobila da ti kazu sta je najbolje (vecina spedicija kao uslugu nude da ti naprave i ulaz u zemlju, pravljenje fakture itd.)
[ rocki @ 28.06.2007. 19:48 ] @
Citat: *trut*: Dzaba sto je poklon to ti nece priznati sto se tice fakture tu na scenu stupa spedicija, poenta carinjenja i uopste spedicije je da se plati sto manje carina dok drzava oce da uzme sto vise (vecita igra macke i misa) Moras kontaktirati neku spediciju da ti izvrse procenu vrednosti vozila po katalogu, posle toga sledi kako se ko snadje npr. izvodi se kasetofon, zamena guma sa alufelnama, ukloni se sa vozila oznaka nivoa opreme i ide se na to da se svrsta u jeftiniji model ljudi ne bi verovali koliko moze da se spusti cena vozila. Znaci kontaktiraj spediciju koja radi sa uvozom automobila da ti kazu sta je najbolje (vecina spedicija kao uslugu nude da ti naprave i ulaz u zemlju, pravljenje fakture itd.)
Pa OK sto se tice ugovora vec smo ga napravili u ADAC-u kao poklon mislim da nece da smeta, ili ?
A nasli smo u papirima i fakturu al nije overena pecatom nego samo potpisom prodavca, dali ce to da smeta?
Svakako cu da pitam na carini kad ulazimo za speditere. Cini mi se da imam fore 3dana za carinjenje, pa ako su sve stvari koje nemora odavde iz Nemacke nego kod nas onda cu za ta 3dana da pokusam sa spediterom da uradim.
Dali moze tako ? I hvala ti sto mi pomazes. I ostali su ranije pomagali, sad ne znam zasto cute.
[ *trut* @ 28.06.2007. 22:31 ] @
Obavezno neka ti overi ugovor notar da ne bi imao problema sa carinjenjem.
[ rocki @ 08.07.2007. 11:51 ] @
Overa ugovora kod notara kosta 13€. Sad mi ostaje jos da nadjem nekog da mi ispecatira servisnu knjizicu ( tchek cheft)
[ pavlovic @ 13.07.2007. 17:16 ] @
Kako stoje stvari ovde ima carinika u temi pa bi bilo lepo da nam objasni kako idu umanjenja kataloske vrednosti, Porez, kilometraza ostecenja i ostalo. Mozda je tesko generalizovati ali se moze objasniti u rasponu procenata.
[ rocki @ 18.07.2007. 13:56 ] @
Citat: pavlovic: Kako stoje stvari ovde ima carinika u temi pa bi bilo lepo da nam objasni kako idu umanjenja kataloske vrednosti, Porez, kilometraza ostecenja i ostalo. Mozda je tesko generalizovati ali se moze objasniti u rasponu procenata.
Potpuno si u pravu, to bi nam zaista pomoglo. No izgleda ili su napustili temu ili za njih ovo vise nije interesentno.
[ rocki @ 24.07.2007. 08:07 ] @
Poz za sve prisutne na ovom forumu.
Hitno mi je potrebna jos jedna pomoc. Naime sta mi je potrebno da bih mogao da uvezem novu auto prikolicu, i dali
moze da bude registrovana na dugo ime a ne na moje.
Hvala unapred
[ rocki @ 05.09.2007. 14:04 ] @
Poz,
Epa ljdi uvezao sam auto, novu prikolicu za auto nosivosti do 750 kg i skuter YAMAHA 50 R.
Auto sam registrovao na PA tablice.
[ DusanSukovic @ 24.11.2007. 15:56 ] @
Citat: rocki: Poz,
Epa ljdi uvezao sam auto, novu prikolicu za auto nosivosti do 750 kg i skuter YAMAHA 50 R.
Auto sam registrovao na PA tablice.
Rocky napisi iskustva prilikom carinjenja, ako ti nije tesko?
[ rocki @ 27.01.2008. 14:18 ] @
Citat: DusanSukovic: Rocky napisi iskustva prilikom carinjenja, ako ti nije tesko?
Nije mi tesko
Jedino sto me je zeznuo spediter na ulasku u SRB inace je sve bilo OK.
Spediter mi je na ulasku uradio prateca dokumenta za carinjenje u Zrenjaninu na C.I odatle posle 6h cekanja drugi prateci papiri za Pancevacku C.I i naravno iz Panceva U Beograd C.I . Srecom dobar spediter u BG je odradio super i za par dana je bilo gotovo. Sa 6.6oo eura spustio je katalosku vrednost na 4.050 eura.
[ Brzina @ 03.02.2008. 15:50 ] @
Pozdrav, vidim da je vecina vas upoznata sa ovim pitanjem, pa i mene nesto zanima ?
Razmisljam o tome da kupim hondu cbr 600rr 2003 god, ali neaocarinjena je. E sad me zanima, kada bih uzeo motor ( neaocarinjen), koja je procedura, da li je potrebno da pravimo kupoprodajni ugovor i sta je od papira sve potrebno ? Znam, saobracajna naravno, e sad da li mora da bude kupoprodajni ugovor od koga je taj lik kupio u svicarskoj ili moze i racun samo. I ako neko zna koliko bi to sve doslo, zakljucno sa registracijom ? Ja sam iz BiH (RS), ali pretpostavljam da je i u Srbiji slicno. Pozdrav
[ mdbozic @ 13.03.2008. 06:45 ] @
Ne mogu da verujem da, posto si onoliko kukao sto niko ne opise detaljno proceduru, ti opises da te je zeznuo carinik na granici i da si dobio tablice PA!! Mozda niko ko je citao ovu temu (ukljucujuci mene) nije obavio proceduru, pa nije ni mogao pisati o detaljima koji su te (i nas) interesovali, ali ti si je OBAVIO i nisi napisao NI REC o tome!?!
[ Brzina @ 15.03.2008. 23:44 ] @
Citat: Ne mogu da verujem da, posto si onoliko kukao sto niko ne opise detaljno proceduru, ti opises da te je zeznuo carinik na granici i da si dobio tablice PA!!....
Nadam se da se nije odnosilo na mene ovo ?
[ shelle @ 10.11.2008. 00:08 ] @
pomagajte ljudi
kupio sam auto stranca koji se nalazi u Srbiji i koji je neregistrovan a hocu da ga uvezem na invalidsku dozvolu.
kako da napravim ulaz na granici i moze li se to nekako izbeci...plz
[ vladd @ 10.11.2008. 10:08 ] @
Nema pomoci. To je socijalno nenormalna aktivnost, skoro sa prevarnim karakteristikama, i takve stvari rade asocijalne grupe ljidi u zatvorenim krugovima.
Ovakvo "snalazenje" je moralno neprihvatljivo, ma koliko setalo po ivici zakona.
ES je daleko od asocijalne grupe ljudi, zeljne da obmanjuje drzavne organe..
Poz.
[ Sc0rp10 @ 10.11.2008. 17:12 ] @
lol vladd
inace shelle prekucaj ti sasiju i moli boga da te ne provale panduri...
[ vladd @ 10.11.2008. 18:32 ] @
Necemo da pravimo cirkus (iaako je Mad Zone) sa temom automobila, i nekada me izbacuju iz koloseka toliko "snalazljivi" temperamenti, koji bi ako mogu i vazduh da disu na neku foru...
Ako vec kmecimo da se sve unormali, da bar poradimo na tome, ko kako i gde moze, ali pojavljuju se incidenti koji su se dosetili rupe na saksiji i traze detaljno uputstvo za upotrebu.
Nece moci ovde, a da se salimo, moze, i predlazemo fantasticne kristijanije sa obmanjivanjem svega i svacega unaokolo, i ako moze bez dinara da se vozi, pa na plin ili samo na vazduh, da incident sto vise provede vremena u saobracaju, da pojaca guzvu, da zacepi parkinge, a da ga ne kosta, da pokaze pobedu nad obicnim ljudima koji placaju dazbine, voze ispravna kola i nekako dosadno zive .
Poz.
[ inobradovic @ 11.11.2008. 20:52 ] @
kao sto neko rece sve moze samo koliko si snalazljiv i voljan da platis.
[ rocki @ 28.11.2008. 21:16 ] @
Citat: mdbozic: Ne mogu da verujem da, posto si onoliko kukao sto niko ne opise detaljno proceduru, ti opises da te je zeznuo carinik na granici i da si dobio tablice PA!! Mozda niko ko je citao ovu temu (ukljucujuci mene) nije obavio proceduru, pa nije ni mogao pisati o detaljima koji su te (i nas) interesovali, ali ti si je OBAVIO i nisi napisao NI REC o tome!?!
Poz svima
Sory sto se nisam dugo javljao al Registrovao sam TAXI sa Focusom pa non stop radim da povratim malo para. Sada je malo lakse, registrovao sam i novu autoprikolicu na PA table a i skuter isto na PA.
Pa ako ima nekih pitanja nema pr.
[ ljubabvb09 @ 13.12.2008. 20:58 ] @
Pozdrav svima!
Imam ortaka u Francuskoj koji mi je nasao Alfa Romeo 156 1.9 benzinac, 2003 god, presao 120000 km za 3100e koji ovde kosta oko 7000 - 7500e. Zanima me koliko bi kostalo da ga uvezem (carinjenje, spediteri,itd) i da li se isplati. Da li se ovo smanjenje carine sa 20% na 10% od 2009. godine odnosi i na uzvoz polovnih vozila?
[ vladd @ 14.12.2008. 00:54 ] @
Smanjenje carine se odnosi i na polovna vozila, koja mogu da se uvezu. Za sada je to samo EURO 3 uslov, naravno, i cinjenica da auto za uvoz postoji na carinskoj listi...
Poz.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|