[ KLLIKER @ 11.03.2007. 22:37 ] @
Ima godina i više da sam uzimao nove gume 195/65 R14 i na preporuku prodavca odabrao Fulda. Kaže, to ti je Made in Germany a to Germany ej bre znaš šta to znači. Znam, daj ovamo odbrusim ja u šali nadajući se da sam dobro pazario. Uradim odmah kod njih i balans, optiku i keširam to sve pa ajd u zdravlje. Vozikao se ja tako svojim BMW-om jedno, pa da ne slažem 6 meseci. Počelo tada auto da trese ko ludo. Ja kod majstora i kaže optika. Ja optiku a ono opet trese. Nismo kaže izbalansirali, daj balans, platim i to a ono opet trese. Odem kod stručnijeg majstora, skine sve četiri gume i na balans. Reztultat, ne vredi balansirati jer ne valjaju gume. Ma kako ne valjaju, pa nove su. Jesu nove al ne valjaju i verovatno da su reciklirane. Šta reciklirane, nije mi to jasno. Nisam bre pametan, ko je ovde lud i ko ludog ili zbunjenog... Dobro, ovde nisam platio ništa al sam častio za savet jer idem da reklamiram kod kupca. Ja kod kupca a on će ti meni lepo: no problem, skinućemo gume i na reklamaciju u Niš kod uvoznika. Pitam ja hoću li sada voziti na felnama bez guma ili ću im ostaviti i auto. Pa nabavite polovne dok se ovo ne reši. Da kupim sada i polovne. Nekako se smiluju i daju mi nekakvog polovnog Matadora u 185-ici. U Matadoru sam se vozikao oko 10-ak meseci a nakon toga me pozovnu na mobitel i saopšte da dođem po rezultate pretrage, istrage, suđenja... Ljubazno mi saopšte da su rezultati pokazali kako su gume OK ali da moje auto ne valja. Pre kupovine tih guma sam vozio 6 g. Mishelina bez ikakvog vidljivog nepravilnog trošenja. Pa radili ste mi optiku ja ću njima. Jeste ali ste negde udarili nakon toga u rupu i sj... sve. Nisam udario u nikakvu rupu, verujte mi. Ajd da vidimo ponovo optiku, kažu oni. Pronađu da mi vuče auto oko 0.3 % u levu stranu. Hihihihi, ja izvadim papir iz one prve optike koju su mi radili pri kupovini guma i tu piše: leva strana 0.7 % i tada mi majstor reče da je to super a eto sada im ne valja ovo 0.3. Odem ja lepo kući nakon što sam ih sve poslao u tri lepe. Nisam imao više nerava za daljnu borbu.
Pitam ja sada ovde, ukoliko neko zna, kako prilikom kupovine prepoznati da li je guma nova ili reciklirana a da je mamlazi prodaju kao novu. Trebam sada nove gume pa Vas pitam i za savet koje kupiti. Vredi li uzeti Tigra 635 jer mi se više ne bacaju pare a i ne vozim više onako ludački. Smanjio sam brzinu. Ili da se okrenem opet skupocenom Mishelinu?
Hvala za savete.
[ lancia88 @ 12.03.2007. 00:15 ] @
Pozdrav,

sirom Srbije imas po prodavnicama Trayala mogucnost da kupis njihove gume II kategorije. Naizgled sve je kako treba, od vulkanizeara ces cuti da cesto ne moze uopste ni da se izbalansira i da su bacili novac sto su kupovali te nizekategorisane gume, znaci da ni oni ne znaju...sta ostaje za nas "obicne smrtnike" onda...

Ja sam prezadovoljan Tigrom zadnjih godina.
[ Booster @ 12.03.2007. 01:48 ] @
Citat:
KLLIKER: Reztultat, ne vredi balansirati jer ne valjaju gume. Ma kako ne valjaju, pa nove su. Jesu nove al ne valjaju i verovatno da su reciklirane. Šta reciklirane, nije mi to jasno. Nisam bre pametan, ko je ovde lud i ko ludog ili zbunjenog...


Nisu reciklirane nego reparirane sto je uobicajeno i za razvijeni zapad jer su takve gume i do 50% jeftinije od novif.Nove gume retko mogu biti lose pogotovu kada se radi o takvom brendu kao sto je Fulda jer prolaze jako stroge testove,najverovatnije si dobio reparirane kao sto ti je i rekao vulkanizer ,ali vazno je to dali ti je prodavac rekao da su gume reparirane i dali je naznaceno na proizvodu da se radi o gumama druge klase.Ukoliko se radi o repariranim gumama ,a prodavac ih prodaje kao nove pravac kod advokata i pisi tuzbu...



Brandovi koji se izdvajaju najvišim kvalitetom (premium brandovi) su: Michelin, Bridgestone, Goodyear, Pirelli, Continental i Dunlop.

Gume srednjeg nivoa kvaliteta čine najširu grupu. Svaki premium brand ima u vlasništvu brand srednjeg kvaliteta: Michelin – BF Goodrich, Bridgestone – Firestone
Good Year – Fulda itd.

Vodeći proizvođači imaju u svom vlasništvu i brandove iz segmenta nižeg kvaliteta: Good Year – Debica, Bridgestone – Dayton itd.

I u okviru guma srednje i niže klase postoje podele na višu i nižu srednju odnosno nižu klasu, ali jasne granice se ne mogu povući. Ako ne možete ni po čemu da ih razlikujete cena će vam pokazati gde pripadaju.Mada kod nas i to nije sigurno.
[ Doberman @ 12.03.2007. 02:04 ] @
Kupio sam tigrove gume stavio na bmw, vozio lagano (ne preko 130) oko 7-8 meseci, onda jednog dana odem kod majstora da mi promeni auspuh, on podigne kola na dizalicu tako da mi je tocak bio u visini ociju,imao sam sta i da vidim,ta nova tigrova guma koja nije presla ni 20000 km,prsla po obodu 1cm u dubinu 10cm po duzini, bas do felne! Kosa mi se digla na glavi,pitam majstora koji je i vulkanizer,sta da radim, on kaze nosi je na reklamaciju za ovo moraju da ti uvaze reklamaciju.Tog dana, sam ,kupio druge gume ovog puta goodyear i zamenio obe tigrove jednu, ovu sto nije prsla, sam ostavio kao rezervnu,a ovu drugu odneo na reklamaciju,posle mesec dana a mozda i malo duze ,zovu me iz tigrove prodavnice i kazu mi da mi reklamacija nije uvazena,pita me covek sta da radi s gumom ,ja mu kazem baci je....
Trebao sam i da je slikam pa da posaljem slike u SAT i u auto bild da vide ljudi taj "kvalitet".
Bez ikakvih naknadnih intervenicija na trapu te goodyear su presle do sad oko 40000 km i dalje su kao nove.
Sto se mene tice Tigar nikad vise!
[ vlada01us @ 12.03.2007. 11:17 ] @
A ja sam imao Dunlop 195/50 R15. Probusi se jedna, vulkanizer skine, a ono iznutra klobuk. Spolja je sve u redu. Proverim i druge, isto tako. Iznutra klobuci. Posle dosta trazenja sta bi mi odgovaralo, kupim Nokian gume. Toplo ih preporucujem. Pravljene su pretezno za Finsko i Rusko trziste. Znaci za lose puteve, sto bi odgovaralo i nama. Osim njih mozda i Continental. Vecina testova je radjena po dobrim uslovima, sto ne vazi za nase ulice. Kad se kupuju ipak treba imati u vidu kakvim putevima se vozi. Jos nesto, treba videti i kada je guma napravljena. Prodavac bi trebalo to da zna, odnosno da procita sa gume. Otprilike poslednje 4 cifre znace koja nedelja, i koja godina. Ali nisam siguran. Mozda neko ovde tacno zna.
[ bakara @ 12.03.2007. 15:14 ] @
Citat:
Booster: Nisu reciklirane nego reparirane ...

mislite na protektirane...
[ KLLIKER @ 12.03.2007. 15:43 ] @
Ne, ja sam mislio upravo na reciklirane a u pretragama sam našao podatke o takvim gumama. Mada, kada se pogleda srž problema i nebitan im je naziv a bitno je to da su falš te da se prodaju kao nove, prvoklasne.
[ Java Beograd @ 12.03.2007. 15:58 ] @
Možda sam nešto propustio, ali ja prvi put čujem za reciklirane auto gume. Šta je to ?

Sa druge strane, za protektirane gume znam odavno. Ali, tu zabune nema, niti može bitii. To je korišćena guma, i to se vidi sa 10 metara. Jedino što je novo - to je gazeći sloj. Sve je ostalo staro, i vidi se da je staro i nema teorije da neko može da pomisli da je novo.

Nova guma je nova . Mislim, ako ni po čemu drugom, ono sigurno miriše na novu gumu ! E sad, kakvog je kvaliteta, to je drugo pitanje. Pa setite se samo onih "resica" kod nove gume, koja su nastale iz kalupa. Te "resice" su i po gazećem sloju a i sa strane. Sloj koji naleže na felnu je nov, gladak, ravan. Iznutra je ravna, ćista, glatka ... Šta još reći ?
[ KLLIKER @ 12.03.2007. 17:20 ] @
Ma imale su resice i ove Fulda o kojima sam pričao. Takođe, mirisale su mi na nove. Ma sve, kako kažeš, ukazuje da su nove. Samo kratko brate trajale. Ni godinu. Tu mi nešto ne miriše već smrdi. Zato ja i pitam kako prepoznati gumu, ovakvu ili onakvu. Evo sada poplava guma na tržištu. Ja sam odlučio, uzimam ponovo Mishelin ali mi i tu nešto smrdi jer svi ga nude sa 37 % popusta. Zašto. Ko to daruje. Mishelin Srbiji. Ne verujem. Da nije istekao rok zalihama ili se pravi nešto novo pa u rasprodaju. Po Srbiji brate.
[ bakara @ 12.03.2007. 18:06 ] @
Citat:
Doberman:  te goodyear su presle do sad oko 40000 km i dalje su kao nove.
Sto se mene tice Tigar nikad vise!

Kako to mislis 40 000km i ko nove su...pa koliko ti to planiras da predjes sa gumama...100 000?
Gumu bi posle 50 000 definitivno trebalo zameniti, nema veze sto ima saru ta guma je matora i kliza se...

Ja sam upravo skinuo good year (ventura) sa predjenih 50 000km i pocela je da se krza po ivicama...i sta sad treba da zakljucimo za gumu koja kosta oko 8000din?

PS: stavio sam tigar 635 koji kosta 3200din...
[ bakara @ 12.03.2007. 18:08 ] @
Citat:
KLLIKER: Ja sam odlučio, uzimam ponovo Mishelin ali mi i tu nešto smrdi jer svi ga nude sa 37 % popusta. Zašto. Ko to daruje. Mishelin Srbiji. Ne verujem. Da nije istekao rok zalihama ili se pravi nešto novo pa u rasprodaju. Po Srbiji brate.

I treba...nadam se da ces kupiti sve 4?

PS: svaka roba ima svog kupca
[ Java Beograd @ 12.03.2007. 20:25 ] @
Pazi, svaki popust od preko 10% - tu nešto smrdi. (Osim kod firmirane garderobe) Ili je smešno velika marža u startu iskalkulisana ili sa robom nešto nije u redu.

I ja sam imao prilike da u zvaničnim prodavnicama Tigar (odavno, pre puno godina) vidim (i teoretski kupim) gume II klase ili III klase. S tim što je ta roba bila posebno izložena, sa jasnim oznakama da je roba II i III klase, i sa komentarom prodavca da je garancija samo 6 meseci ili je bez garancije. Pazi, ja nikako nisam mogao, niti sada mogu, da na izgled prepoznam takve gume. Mislim, kako bih mogao znati ? Na izgled je ista. Znam samo da takve gume imaju neku ofarbanu liniju koja nešto kao znači.

Po svemu sudeći, tebi je KLLIKER neko uvalio škart tj. bofl robu, tj. gume II ili III klase kao da su I klasa. Nije FULDA neki top brend, naravno, ali se podrazumeva da moraju da traju bar 40.000 - obične pristojne vožnje. Minimum.

Obične, pristojne Tigar gume, u običnoj, svakodnevnoj eksploataciji, (kuća - posao - kuća, izlazak, poneko putovanje tokom godine tj. letovanje i zimovanje i sl.) sa ispravnim trapom i dobrim balansiranjem traje minimum 50.000. E sad, ako neko baš cepa gume - onda zavisi od samog cepanja. Znajući kakav je Tigar brend, po svakom rezonu i Fulda mora toliko da traje.

Preporučujem ti da kupiš gume u nekom hipermarketu, ili u velikim auto kućama. Tamo 99,999 % nema prevare. Zaobiđi male dućane, vulkanizerske radnje, "burazer" šoping, komšijski popust i "drugarske" garancije.
[ SmilieBG @ 12.03.2007. 23:38 ] @
Reciklirane, odnosno dopunjene gume su kada uzmu stare, potrosene i naliju nov sloj gume i udare joj saru.
Takve gume, obicno su no-name.

Poreklo vode od kamionskih guma, tj prvo su to na njima, jos davno davno radili, posto kamioni, jel'te prelaze po nekoliko miliona kilometara.

E, sada - kada ih vidite, bezite sto dalje od njih :)
Imao sam 4 komada na jednom vozilu, pa to je strasno :(
Nema ni grip, i osecaj je u njima skroz cudan, uopste ne prenosi informacije sa tla...

Sve u svemu, guma ti je jedan od najbitnijih faktora na automobilu u svakom pogledu: udobnost, potrosnja i najbitnije - sigurnost. Dzaba ti i najbolje kocnice, ako gume ne mogu da se nose sa time.

Prema tome, moj savet - na gumama ne stedi. Kupi manje skup radio, negde ukini nesto - ali nikada na gumama!

Poz,
Sale
[ KLLIKER @ 13.03.2007. 08:33 ] @
To je sasvim OK. Slažem se da ne treba štedeti na gumama. Problem je druge prirode. Na sajtu www.*** pod rubrikom saveti upozoravaju da se pazi prilikom kupovine i kažu kako upravo može da se dogodi da vam u prodavnici prodaju reciklirane gume kao nove. Iz tog razloga sam ja i postavio ovu temu da bi se razjasnilo kako prepoznati takve gume. Ja sam rekao kako sam kupio gume renomiranog proizvođača ali da su iste veoma malo trajale. Očigledno da nisu bile iz prve kategorije ali su meni prodate upravo kao takve. Čini mi se da ja nisam sam u tome jer evo i ovde se pominje kako su ljudi imali slična iskustva. Ukoliko ja tada nisam mogao razaznati o kakvim se gumama radi neću to moći znati ni danas prilikom kupovine novih. Idem upravo sada da kupim Mishelin gume ali iskreno, nisam siguran ni u njih. Zašto. Pa zato što sam lutajući netom došao do podataka da se takve gume ( one koje sam ja odabrao ) kreću u rangu cena od 150 eura a ja ću ih platiti tačno 97 eura po komadu. Platio bih ja radije i 150 a da znam da su sasvim OK. Tražio sam informacije u više gradova i cene su gotovo svugde identične ( oko 100 eura ) i svi prodavci listom ističu kako je to cena na sniženju. Odobravaju kažu popust. Neka, to je veoma lepo od njih. Mene zbunjuje druga stvar. Ko to danas hoće mene da časti sa 200 eura jer ja idem da kupim 4 gume. Zašto. Ne krije li se iza te cene neka zavrzlama. Strah me pravo da vam kažem da mi za pola godine taj isti prodavac kaže kako sam ja gume kupio po sniženoj ceni jer su one van ili neke druge klase. Takvo upozorenje ne dobijam danas jer mi kažu da je to prvoklasna guma. Eto upravo iz tog razloga sam došao na ideju da postavim ovakvu temu. No za sada izgleda nemamo pravog objašnjenja. Još jednom samo da upitam: da li je OK da ja danas kupim renomirane, gume svetskog glasa, ispod fabričke cene?

[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 13.03.2007. u 12:47 GMT+1]
[ Java Beograd @ 13.03.2007. 10:47 ] @
Da ne bude zabune - protektiranje guma je dobra i isplativa investicija, uz nekoliko ispunjenih uslova. Guma mora da bude potpuno ispravna i relativno nova. Protektiranje se radi kod onih guma / vozila koja za kratko vreme pređu puno kilometara po podlogama koja mogo troše gazeći sloj gume. Tada i samo tada ima smisla dodati novi gazeći sloj. Sve ostalo je prevara i opasno za vožnju, tj. život. Pošto je kod nas ovo u sferi "zone sumraka" protektirane gume treba maksimalno izbegavati. Eventualno, svoje, relativno nove ali izlizane gume dati na protektiranje dobrom servisu. Ali i to je blizu "zone sumraka".
[ njinsa @ 14.03.2007. 23:51 ] @
klikeru,da,ali pod uslovom da znas gde ih je taj sto ti ih prodaje ukrao! :))) prva klasa nikad nije ispod cene!
[ Rasha_ns @ 15.10.2010. 13:46 ] @
Ne kazem da je i ovde to u pitanju, ali sto se tice snizenja, zavisi koliko se ugrade u prvu cenu, pa kasnije kada krene da im se gomilaju gume, moraju da naprave neku akciju da bi prodali to sto imaju... Naravno da im se ne isplate da im gume stoje 3 godine... Probali su sa vecom cenom, videli da ne mogu da prodaju pa resili da smanje... U svakom slucaju ce oni opet biti na zaradi, samo ne onoliko koliko su mozda planirali...