[ sstruja @ 13.03.2007. 21:55 ] @
Ovu sam temu zapoceo i na jednom drugom forumu pa rekoh da je postavim i ovde, mozda ce koristiti nekome. Sad je spojih iz nekoliko postova, da ne bude cudno ako se gubi nit pripovedanja...

Kupio sam ga u oktobru od izvesnog Pece iz Petrovca, gospodina nisam licno upoznao, u to vreme je bio u bolnici mada cujem da je sada kuci i da se oporavlja, ovom prilikom mu zelim brz oporavak. Motor je bio u DOSTA losem stanju kada sam ga kupio. Agregat rasturen, spreman je bio za generalnu koju nije docekao, dok ga nisam kupio. (posle cu se vratiti na motor), Ram je vec prepravljan, promenjen ugao prednje viljuske (chopper) a zadnji kraj posecen i napravljen HardTail. Takodje je prosirena "zadnja viljuska" (da je nazovemo tako mada nije) da bi mogla da primi siru gumu. Samim tim je i kardan produzen, ali to je dobro uradjeno. Stapovi su od Honde, ne znam tacno koji model ali su izuzetni, takodje i prednja disk kocnica (fabricki nosi dobos i napred i pozadi) i kljesta i cilindar, sto mi se veoma svidja. Zadnji tocak je prepleten na 16" i to je izuzetno uradjeno, u vinklu je 100%. Mislio sam da ga rasturim da bih ispolirao i stavio nove zice ali nisam jos nasao DOBROG majstora da to ponovo napravi, a nisam ni trazio istog.
Menjac je bio u komadu i dobar je, tako da nema puno price oko njega. Rezervoar je fabricki, sto sam kasnije promenio, Governala je neka ZNJ i to se baca, sediste je ruzno, takodje baceno kao i sajle, zadnje krilo, nosac tablice, izgoreli auspuh, kvrgava-izlupana grana i ne znam sta sve jos sto mi se nije svidjalo...
No, posle popisa svih delova agregata i utvrdjivanja stanja u kojem se nalaze, zakljucak, svi vitalni delovi su OK... oprani su, kao i svi kanali za podmazivanje (a ima dosta sitnih koji se i ne mogu videti sok se dobro ne odmasti i opere). Klipnjaca ima mali malecni luft ali po preporuci nekoliko ljudi stare BMW garde to nije menjano... kako kazu kod pametnog coveka to traje najmanje 50.000km pa onda pocne da lupa da smeta uhu ali i dalje radi... znaci sa sada ostavljeno kako jeste. Klip je specijala 69, karike nisu lose sem kompresione ali kad se menja sve nek ide.. S'jednim malim problemom sto je neko ranije ocigledno stavio neodgovarajucu kompresionu ili je nije menjao na vreme pa se prosirio kanal za istu i nijedna ne lezi onako kako bi trebalo. I nije neki problem, napravice mi Majstor Miladin od hilzne od Skode..
Sledeca stvar, bacio sam magnetno paljenje, koje nisam ni dobio uz motor, vec neke magnete od apenca, sto nikad ne bi ni radio na ovom motoru... vrti sa nizim obrtajima i to nije to... pored toga, na 6V rade. Vec se radi sledeca majstorija... Napasovan je alternator od Ficje, na 12V i to direktno na radilicu. Vidjao sam da ljudi na R50 i ostalim boxer BMWovima, probuse blok i provuku kajs, remenik i tu postave alternator... Nisam to hteo da radim, vec je napravljen produzetak radilice i tu motiran altentator.. Doduse on tu leze kao da je i bio (samo kad se malo obradi) a posle alternatora dolazi teg za pretpaljenje, platine kondenzator itd...
Evo slike kako to izgleda:


Tu je jos jedan problem bio, teg za pretpalenje, posto mora da se razbusi da bi kroz njega prosao M8 uz to i celicni (sto i nije bitno) i da ostane dovoljno "mesa" da se nareze i da ne pukne; a vecina tegova koje sam nasao (BMW, DKW, Gilera..) nisu mogli da zavrse posao... Majstor Miladin uzme i napravi isti.. Tacnije prepravi neki od Diane cini mi se. Napravi breg bas kako treba... Problematican je bio i od DKWa, jer je od dvotaktne masine a ima drugaciju brzinu otvaranja i zatvaranja (mapu paljenja)
Evo slike kako izgleda i to, mada se ne vidi najbolje:



Danas sam kupio i platine, za Ladu cini mi se, kao i kondenzator pa ce i to uskoro biti montirano, dok se napravi plocica da montira na nju, vodeci racuna da to moze lako da se zameni negde na putu (zlu ne trebalo). Jos samo da kupim prohromski lonac 140x140 i da se od njega napravi poklopac za alternator i masina ce da bude raketa!!!

Oko ostatka motora nije mnogo radjeno, nabavio sam drugu zadnju gumu, bila je neka sa OGROMNIM balonom, 90cini mi se a i nije bila pecurka vec bas balon... a tvrda do zla boga, kod nisam uopste primetio da nije napumpana dok nisam uzeo da je skidam.... stavljena je 120/70 16 naravno... Jeste Tubeles ali nema vece, uz malo muke vulkanizera moze da se montira na neTubeles felnu... Zadnje krilo je skoro gotovo, posle toga ide sediste... jos ne znam kakvo... Onaj fabricki rezervoar mi se nije uklapao i linuju motora pa sam nasao neki koji odgovara... mislim da je od Viktorije.. U planu je da napravim nov upravljac od prohroma, hocu da bude ravan, mozda malo povijan na krajevima, samo jos ne znam kako da napravim "pozidac", da priblizim governalu sebi, da ne budem pognut napred u voznji ali ima vremena za to... takodje ce i izduvna grana biti od prohroma, najverovatnije bez auspuha (prigusivaca), vec samo debela prohromska cev...

-

Zaboravio sam da pomenem da je ugradjen i zatezac lanca... posto je lanac bio malo labav a i vidi se gde je grebao po bloku... a tesko je naci isti lanac, a nisu mi se menjali i lancanici... Montiran spaner od Yuga 45... Krivo mi sto nisam slikao ranije, sad je vec zatvoren agregat...
To je dobra stvar kod ovih vremesnih motora... masina je naprevljena da traje... imas viska i prostora i materijala gde god zamislis... drugaciju su filozofiju imali tada kada su pravili motore...

-

Evo danas malo promolih nos iz kuce, kao me prolazi grip, virus sta li je pa reko da iskoristim aparat i da uslikam ram... mada je go golcijat i neutrenirano oko :lol: nema sta da vidi na njemu :lol:



Nesto sam danas kontao da cu za pocetak ipak napraviti sediste bez opruga, da bi moglo da se utopi za rezervoarom... Sam rezervoar ce malo da promeni ugao, prednji kraj ce se malo podici gore a zadnji jos malo dole; ali dok stigne na red. Mada imam neku viziju da sediste ipak postavim na neke cvrse opruge, kratkog hoda ali da se zamaskiraju da se ne vide, i da ne giba celo sediste vec samo zadnji kraj.

Otprilike ovako:



Gde A ne bi bilo kruto, vec da se navari sharka (kao na vratima) a B su opruge. Samo je u celoj prici problem suvozac... a ne bih da pravim dva sedista. A i plasim se da bi i koza mozda pucala ili pokazivala znake opterecenja oko tacke A...

-

este nedelja danas al ne ispustah brusilicu iz ruke... Danas sam skroz ogolio ram da ga pripremim za farbanje i da se doradi, mislio sam malo ali ima malo vise...
Evo ga drugar probava brusalicu kako ide


Oko rama ce biti dosta posla, treba ojacati na nekim mestima, neke varove treba popraviti i dosta njih obraditi. To nikako ne razumem, ako si vec nesto uzeo da uradis, zavario, pa uzmi malo obrusi ako vec ne umes da iz prve napravis var kako treba (ne umem ni ja) Obradi, neka lici na nesto. Ali, definitivno najgore na ovom motoru sto sam video je da nosac za kardan zasrafljen sa 4 potpuno razlicita srava, od toga su 2 krstasta a dva obicna, ali svaki sa razlicitim glavama... i to su bas na vidnom mestu... pa mislim stvarno, ta 4 srafa ne kostaju ni pola paklce cigareta, ma nisu zlatni...
Ljudi, tretirajte vas motor kako valja i dolici a on ce vam visestruko vratiti!!!

Evo slike na kojoj se lepo vidi dobar var i los var:


To su nosaci za nozne komande, izbaceni napred; moja je pretpostavka da je ovaj levi, shugavi verovatno otkinut pa naknadno varen i posle samo zamacan cetkom jer nije bilo ni gita preko toga, nicega... da je bar obrusen ili nesto... na kraju on se i ne kad sve dodje na svoje... ali ne bih mogao da ga ostavim tako; to je i losa reklama za majstora a i ne lici...

Posle skidanja stare farbe, obrade varova, na red dolazi zadnje krilo i nosaci za isti (posto su stari poskidani)... posle toga, "cement git" da pokrije sve ogrebotine, ispuni sve rupice jer je ram star i dosta nekih zajebancija ima... pa onda smirglanje i smirglanje i smirglanje... a o-tom-potom..

-

Paljenje je konacno zavrseno! Evo slike:


Plocica na kojoj se nalazi platina i kondenzator je napravljena (ne postoji ovakva kakva jeste), drzi na 4 srafa (brezona) i ima ovalne rupe radi stelovanja, onog finog, najfinijeg... Znaci pored stelovanja paljena na platini, okretanjem cele ploce-nosaca se moze stelovati paljenje i dok radi motor, sto mnogo znaci!!! Jos da nadjem prohromsko lonce odgovarajucih dimenzija da se napravi poklopac za ovo... Imam i u kuci jedno, koje se nikad nije koristilo al ne da zena... kud je i pitah...

-

No, malo se oslobodih obaveza od ispita pa se danas radilo udarnicki!!!

Prvo je trebalo na ramu popraviti sve varove, nesto dovariti sto nije bilo zavareno kako valja ili nije bilo zavareno uopste. Npr ovo:



Mrzi me da zvrkam po po slici, vidi se gde nije vareno, doduse jeste zavareno sa jedne strane, ali zasto nije sa druge, pitanje je... Pa se prionulo na varenje... CO2 naravno!



Posle toga nastaju problemi... naime, rupa za osovinu se "razlokala", napravila je jajasta rupa i osovina nije bila fiksirana, nego je imala lufta.



Bila je tu biksna, navarena sa strane, ali nije drzala dovoljno, mala povrsina. Pa je onda jedno od resenja (koje je i prihvaceno kasnije) bilo da se razbusi rupa na 33mm, napravi stepenasta biksna koja bi usla u tu rupu a siri deo strcao (kao cep samo supalj da bi osovina prosla). Posto je osovina 19.5mm, biksna je napravljena na 30mm (deo koji ulazi u rupu od 33) da bi mogao da se nasteluje tocak i da se na licu mesta zavari....



Razbusivanje rama rama na glodacu (kako ga drugar zove). Ram je naravno pricvrscen i to dobro, to sto ga mi drzimo je onako pride, za svaki slucaj :)
Pa onda obrada biksne, tacnije pravljenje... od komda gvozdja sa osovine od voza :)



Onda je trebalo postaviti tockove na ram da bi se izvukla linija. A tu se javlja drugi problem.. naime, donji konusni lezaj je propao, venac je puko.. no to nije problem, lako se nasao drugi a taj drugi ne upada kako valja... deformisao se drugi deo lezaja... malo cekica, napravi se od ovalnog okrugao... a onda opet problem, nije isti standard! Tacnije nije isti ugao i onda ne nalezu valjci celom sirinom vec samo jednim delom... zato je prethodni lezaj i puko (venac). Naravno lakse je bilo zameniti leziste za lezaj nego traziti bas taj lezaj koji ko zna odakle je i od cega je...
Lezaj je izbijen tako sto je zavareno gvozdje za njega i iscukano sa suprotne strane..



Posto je nov lezaj malo plici, ubacena je podloska... Ovde tek treba da dodje lezaj:



Posle toga je raspaljen rostilj, kilo i po kobasica, bez piva... ja se isprsio za kobaje a ostali kazu : mi ni oci lepe nemamo A ionako me ceo dan bolela glava pa moze i bez piva :)

Onda naravno letve ili cevi pa racunaj sirinu prednje gume, zadnje pa podbaci izmedji gume i letve da letva stoji pravo i nacentriraj tocak. Centriran je zadnji tocak, racunam da je prednji kako valja... (videcemo u voznji). Tu je vec pao mrak pa nije ni slikano nista...

Sutra, ako me nista ne spreci, da se montira zadnje krilo, napasuje rezevoar i da se smisli sediste...
Resio sam da po svako cenu postavim sediste na opruge! Zavrsio sam prenos prosle nedelje i pricao sa nekadasnjim vlasnikom BMWa mi, kaze da je bio strasno neudoban za voznju, otkida bubrege kako on kaze! Tako da opruge i kvalitetan sundjer ne ginu!

-

Posto sam juce kupio i materijal za farbanje, tacnije ostavio drugara da uzme sve sto treba za farbanje, sem boje za razervoar i krila a ja otisao da razmenim 50e i napomenem mu da imam samo 50e i da ne trosi vise nego sto mora... i on napravi ceh 3.800din za materijal za pripremu i 300ml akrilne crne za ram (otpornu na grebanje)... Rezervoar cu najverovatnije u Ducati metalic crnu sa raznobojnim perlicama... ta mi se najvise svidela, no ima vremena...
Skretoh sa pocetka recenice a i ne zavrsih je... posto imam materijal za farbanje, resih da pripremim prednje krilo. Znaci brusilica sa krpom i pici. Ovo sam spremam za skidanje farbe:


Napomena, ovo raditi iskljucivo napolju i maskom za disanje jer je prasina uzasna i strasno se lepi za nozdrve.. Posle par poteza svoch krpom primetim da se ispod crne nalazi zuta boja a ispod nje crvena a ispod nje plava a ispod nje zelena i ponegde spric git izmedju... vro interesantno i lepo za igranje:


Cak sam se u jednom trenutku razmisljao da ostavim ovako, samo da prelakiram, da ne placam airbrush... pa onda odustao, lepsi plamenovi mogu da se urade brushem.... Posle mnogo prasine i kasnje MNOGO rucnog smirglanja (nepristupacna mesta) shvatim kako je peskarenje jedna mnogo lepa i zgodna stvar... Skratilo bi mi pola dana posla...

Evo prednjeg krila na motoru:


Posle ovoga sam se razmisljao da ga celog hromiram... pa onda se setim da sam vec kupio materijal za farbanje a i te pare sto bih dao za hromiranje (koje inace nemam) bolje da potrosim na gorivo...
Slika je malo losija, no vidi se zadnje krilo (by Markoooo), onako provizorno stavljeno da lici... tek ce da se prave nosaci, ojacanja itd...
[ sstruja @ 16.03.2007. 23:00 ] @
Posto je posle malo mozganja i konsultacija, staro krilo (by Markoooo) otpalo, negde sam iskopao prednje krilo od JAWE - cezetke i to fino ocuvano i iskoristio za zadnje za BMWa. Promenjen je zadnji kraj radi funkcionalnosti a i da bih napred stavio malo udobniju governalu.

Evo sta je radjeno:



Pa se onda krilo ispunjava, krojeno je iz vise parcica da bi se lakse uzvukla linija krila!



I gotov laksi deo posla!


Ostaje da se nosaci malo pokrive da prate liniju novog krila, da se postavi JAK sparing ispod krila jer ce na tom krilu nekada biti sediste pa da moze bar 150kg da podnese! I naravno da se se iskroji do kraja (do sedista) sto je komplikovaniji deo posla...

Takodje sam i brzinomer servisirao, zamenio iglicu (pokazivac) i vratio kilometrazu na 0. Odradjena je generalna a i sat nije orginalni, pa da je red da bude 000000.0



Kad ga parkiram negde, pa dodju sitna deca da ga gledaju pa vide da je "graviran" 180km/h, ima da komentarisu al je brz...

Jedan savet, zadnji kraj krila u ovom slucaju je potrebno dodadno ojacati jer je raseceno a i da se ne uvija... ne stavljati mnogo gita jer krilo radi i lako puca debeo sloj gita. Idealno bi bilo "kalajisati" neravnine, varove... ili koristiti "cement" git, koji sam kupio za ceo ram i to krilo... mnogo je jaci a i skuplji... ali o tome kada dodje na red...
[ vladd @ 17.03.2007. 18:14 ] @
Bravo, svaka cast. Sta vise da ti kazem, ovo je moj neostvareni san...samo napred..

Poz.
[ bakara @ 17.03.2007. 18:50 ] @
Nema slika kad je zavrsen?
[ sstruja @ 17.03.2007. 19:01 ] @
Citat:
bakara: Nema slika kad je zavrsen?


Nema slika, jer nije zavrsen... radovi su u toku...

E, jedna MNOGO ali MNOGO bitna stvar!!!

Kada zelite da radite oko motora i postavite ga na dizalicu (blok, cigle ili panj), OBAVEZNO kupite pre svega 2 teniske loptice, ne moraju da budu kvalitetne, moze i kod Kineza, probusite ih i staviti na krajeve governala! Davno je neko meni to pricao i napominjao koliko je to bitno, a ja nisam obratio paznju, kao i vecina kojima se to prica...
Znaci toliko sam udario glavom, da sam se isekao i oborio motor... Jos jednom napominjem, MNOGO bitna stvar... U ponedeljak idem kod kineza po teniske loptice...
[ sstruja @ 26.03.2007. 19:09 ] @
Obaveze, obaveze i obaveze... ali se naslo vremena za motor... pa redom..

Prvo je zavrseno krilo:


Pa sam onda na otpadu kupio parce lima (3mm) za sediste.. kao da je za mene seceno!!



Posle malo secenja i mnogo kovanja, pa malo varenja napravljeno je ono sto sam zamislio, napred fiksirani deo pa sarka gde ce sediste da giba da "radi":



Pa posecena opruga sa amorizera od MZa (vecina prepravki ovde u okolini se radi sa MZima i od njihovih delova.. valjda sto ih najvise ima i nisu skupi..) pa montirano:





Treba tu jos malo da se dovari i doda lima sa strane posto ne zelim da se vide opruge... ostaje mi da sutra pojurim neki sundjer od sedista od auta pa da ga prekrajam... eko kozu za tapaciranje imam... pa da vadim singericu pa ce biti: "sedeo sam za masinom sio sam..." Ako ne upropastim 2 kvadrata koze dok ga ne napravim, evo gde sam :)

Treba i do Cacka da odem ovih dana da kupim prohromske cevi sa upravljac, izduvnu granu i top... to je najblize sto sam nasao da hoce da iseku cevi po zelji... a i imaju izbor da se use... i toliko su korektni bili preko telefona, ljubazni... ko da nije u Srbiji...
[ sstruja @ 28.03.2007. 16:58 ] @
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Ovi smajliji nisu ovde bezveze... jer sam danas srecan i presrecan.. po prvi put, posle duuuugog vremena se cuo divan zvuk iz necega sto je do skoro bila gomila metala :)

Evo ga i kratak klip (1MB):
http://filmovi01.web1000.com/BMW.zip

Jeste da je oziveo na kratko al bez karburatora (iprovizovan spricem i iglom i aluminijumskim plehcicem...) Ostaje da se sredi karburator, fino nasteluje paljenje, ventili itd...
Napomena, pre paljenja i stavljanja poklopcica na glavu rucno je pumpa za ulje provrtena da se proveri da li baca ulje kako valja; Postoji cep ispog kog se nalazi "puz" sa cetvrtkom na kraju, izvadi se i napravljenom "cetvrkicom" se provrti puma dok ne izadje ulje na klackalice itd...

[Ovu poruku je menjao sstruja dana 28.03.2007. u 20:29 GMT+1]
[ sstruja @ 03.04.2007. 20:16 ] @
E, posto su na ramu izvareni svi nosaci koji su bili potrebni i proveo noc naprskan antirdjolinom :D doslo vreme da se naprska zastitna farba:



Posle toga:



sto izgleda



E, sad da bi se imalo predstave kada se sutra bude smirglao ovaj cement git, koliko je osmirglano, kanuto je malo rastur farbe u razredjivac i naprskano po ramu... tako da povrsina malo nijansirana, ovog puta u plavo pa je lakse imati mere sa smirglom :)
[ sstruja @ 06.05.2007. 09:59 ] @
Proslo je dosta vremena a ja i nisam nesto bio aktivan na ovom forumu a motor je skoro pa za zavrsen... evo nesto male retrospektive (bez komentara :) )

Korodirani rezervoar pre ciscenja i kalaisanja


Kalaisanje


Kalaisan i ociscen


Izgitovan..


Spremno za farbanje


Al prvo zastitna boja


Takodje


Sklapanje


Potrebna i nova instalacija!


Skoro pa gotovo...
[ ton_majstor @ 06.05.2007. 10:42 ] @
Sjajno! Daj, promeni... pa sredi i taj volan, GROZAN je ovaj!

Hmmm, razmisli o zadnjem točku... barem 150-160! Ja sam to uradio na matorom MZ (neka polovna Pirelli gumetina), možeš i ti. Ista je felna to bila.
[ lancia88 @ 06.05.2007. 11:05 ] @
Pozdrav,

tjah, volan je trenutno moderna varijanta koja, bez obzira na funkcionalnu neprakticnost, daje vrlo ocit signal da je radjena customizacija.

Sirina gume je prilicno ogranicena raznim faktorima, recimo da je pre svega ogranicena sirinom viljuske na najuzem mestu (ka sredini motora uglavnom ali ne i kod ovog modela), a zatim i polozajem lanca koji je izuzetno tesko u mukotrpno predefinisati ako se ispostavi da je bas to problem. Nadalje, opet ostaje i felna koja uglavnom prima 10mm siru gumu od predvidjene, sce anomalije od ovakve postavke pokazu kasnije probleme u vecini slucajeva. Dakle, resenje je opet druga felna ali se onda otvara prica kocnica, silen blokova itd. Opet je u pitanju opsti slucaj, ne ovaj, ali koliko samo da se dotaknemo i problematike resenja sa sirom gumom na vecini motocikala.
[ ton_majstor @ 06.05.2007. 11:39 ] @
Sale, ta zadnja glavčina je maltene od WWII i kod MZ... mislim na oblik, žbice itd.

Ja sam na to čudo, dal' beše 15 ili 16 cola, turio debelu polu-pečurku, i bio "faca u Kostolac"!

Pošto ovaj motor praktično NEMA viljušku (btw., sstrujo...stavi nekakav feder na sedište, otpašće ti dupe na putu!), vidim prostora koliko hoćeš, lanac će TEK da turi... bojim se da taj custom ne liči na one muške bildere koji imaju savršeno napumpan torzo, a u gaćama "dugmence", ako kapiraš asocijaciju...

[ lancia88 @ 06.05.2007. 11:46 ] @
Pozdrav,

naravno Darko, zato sam i naglasio da nije rec o ovom modelu vec uopsteno o problematici customizacije, bar kada je sirina guma u pitanju. Konacno, ovako kako ide, tema i krece u pravcu customizacije uopsteno sa osloncem na ovaj BMW.
[ sstruja @ 06.05.2007. 22:27 ] @
Volan je naravno grozan, trebalo bi sutra da odem da savijem prohromsku cevku za drugi... Ovaj je em uzan em ruzan...
Sto se tice sire gume, bice i to ali nikako sire od 110 do 130... zato sto sire ne moze da stane na ovaj motor jer ima Kardan (ne lanac) i zadnji kraj je prosirivan kako bi mogla da se ubaci sira guma... Kupio sam ga sa 130/90 gumom koje je bila obijana sa strane od kardana, nesto neznatno ali to je najsire sto moze da se stavi.
Cuo sam da su ljudi uz pomoc zupcanika i nekih zajebancija na menjacu taj kardan pomerili u stranu i onda moze da se stavi koliko god hoces siroka guma.. al sa druge strane ovo je 250ccm, ne bih da ga gusim sirokom i teskom gumom i jos dodatnim zupcanicima iliti ne znam ni ja sta...
Sediste stoji na oprugama, fiksitano je kod rezervoara i ima osovinu oko koje se okrece a zadnji deo lezi na oprugama...
Vidi se na ovim slikama:




Danas sam popodne posle pecenja i torte i malo odmaranja dosao kuci i resio da provozam BMW pa kud puklo da pukne!!! Namestio sajlu za kvacilo od neke stare sajle a ona ko da je za to pravljena, rucku za gas nemam jos uvek pa zalepih izolir trakom sajlu za governalu i navih luster klemu da mogu da povucem... Povezali instalaciju da moze da radi, upalio, ubacio u prvu i provozah ga celih 250metara.. Nisam smeo vise zato sto nemam auspuh ni granu a i nije hteo da ubaci ni u jednu drugu brzinu samo prva. Koliko sam po mraku mogao da vidim udara u neki sraf, treba da se to pretitra.. ne moze da se okrene birac dovoljno da ubaci u ostale brzine... sutra pa cu pogledati...
Ono sto sam ja mogao da primetim za tih 250metara je da mu je ciklistika odlicna i to ne odlicna za jednog choppera nego bas odlicna!!! Ako sutra zavrsim sa savijanjem grane i governale i dokupim jos neke sitnice za instalaciju... bice motor gotov do kraja nedelje... ne sve naravno ali 95% ce biti gotovo!
[ sstruja @ 07.05.2007. 23:51 ] @
Danas sredih problem sa menjacem, skinuo sam jednu platnu ispod srafa u koji je udarao birac i salta ko bombona... Privremeno sam i gas resio, vezao sajlu na desnu nogu... i mnogo mi se svidelo tako... razmisljam se i da ostavim gas tu, na desnoj nozi
Posle danasnjeg dana, na satu stoji 7,5km (vracen na 0 pre sklapanja) I naravno ponovo se odusevio ciklistikom istog... znaci sklonim ruke sa upravljaca (rasirim i glumim avion) a motor drzi putanju koju mu zadam... UF milina.. Dodjem mi da se obrnem jos jedan krug da budim komsiluk (jos nemam auspuh)
Evo malog snimka:
http://filmovi01.web1000.com/krivina.zip (1.3MB)

Znam, nemam kacigu, kriv sam, priznajem ali tom trenutku euforije... uf, ne znam da li neko moze da zamisli koliko sam HAPPY!!!!
[ ton_majstor @ 08.05.2007. 08:03 ] @
Živ bio, majstore! Kako samo "pućpuriče" i sitno broji, volim te sporohodne motore, ne volim previše "bušilice"! Nikada ne zaboravljam da DEDA ima 55 i više godina!

Citat:
razmisljam se i da ostavim gas tu, na desnoj nozi


Zanimljivo, i sam bih to voleo... mada... mislim da prethodno treba da razmisliš o tome da nemaš sedište koje, kao u automobilu, služi i da te drži u položaju kada dodaješ gas. Ovako, držaćeš se za volan kao čvorak na grani!

Onda, budi DOSLEDAN, pa prebaci i menjač gore, kod rezervoara DESNO, a kvačilo ostavi na levoj ručici!

[img][att_url][/img]

Mada... dok se navikneš, proći će sezona...
[ sstruja @ 09.05.2007. 23:27 ] @
Da se drzim za volan??? Tesko da 250ccm i 13HP mogu mene od 115kg da pomere iz sedista... :)

Polako se privodi kraju... Evo kako izgleda "kreativni nered" :


Instalacija je kompletna postavljena, osim migavaca i pokazivaca pravca jer ih jos uvek nemam... ali su predvidjeni, automat za zmigavce postavljen i radi kao i relej za svetla....
Evo kako sada izgleda motor... sa farom (za koji treba da se napravi drugi nosac) i "kasetom" za akumulator i instalaciju....

[ ton_majstor @ 10.05.2007. 08:20 ] @
Ubavo, ubavo!

- Sirenu spusti dole nisko kod motora (mada... voda, blato) ili negde drugde? Kvari izgled.
- "Momački" jednosed? Hehehe... a žemske?
- Svetlance napred je pomalo premalo. Mislim da čisto isprobaš neki king sajz far, tek da vidiš dal' ima smisla!
- Ne znam dal' i prednje štapove da ofarbaš u boju motora, ovako štrče, a i vidi se da su moderni. Ipak je akcenat na boji motora, hrom i aluminijum su ovde ipak u manjini, što mi se i sviDŽa.

Srećno! Najjače je što imaš lukac pri ruci, pa kad ogladniš...
[ lancia88 @ 10.05.2007. 15:29 ] @
Pozdrav,

manji je problem, Darko, sto sstruja ne zivi u Bgd gde bi imao daleko veci izbor delova za eksperimente. Naravno da bi veliki far bio pun pogodak ali trenutno ne moze da se dobije za male pare, mozda tek za mesec dana.

Viljuska je jedina OK, ostalo bi sve trebalo u hrom i aluminijum :)
[ sstruja @ 10.05.2007. 20:54 ] @
Citat:
ton_majstor: Ubavo, ubavo!

- Sirenu spusti dole nisko kod motora (mada... voda, blato) ili negde drugde? Kvari izgled.
- "Momački" jednosed? Hehehe... a žemske?
- Svetlance napred je pomalo premalo. Mislim da čisto isprobaš neki king sajz far, tek da vidiš dal' ima smisla!
- Ne znam dal' i prednje štapove da ofarbaš u boju motora, ovako štrče, a i vidi se da su moderni. Ipak je akcenat na boji motora, hrom i aluminijum su ovde ipak u manjini, što mi se i sviDŽa.

Srećno! Najjače je što imaš lukac pri ruci, pa kad ogladniš... ;)


- Za sirenu cemo videti, mozda joj samo promenim ugao ili je podignem gore da manje strci...
- Jednosed nego sta... i ja sam mu mnogo :) Ko oce da se vozi nek si kupi motor :)
- Svetlo nije malo nego sam ga stavio na stari nosac... svetlo ce da se premesti malo nize i napred, da ne bude zaklonjeno, zavuceno medju stapove... a stavicu i 2 male halogenke sa strane tako da mi veliki far i ne treba.... bilo bi MNOGO nabudzeno napred a iza mala masina sa jednim klipom... da je neki V ili redni 4 ili V4 ili V6 pa da pricamo :)
- Stapove ne bih farbao, bas sam hteo da napravim kontrast, crna farba a poneki detalj hrom i masina aluminijumska (koliko-toliko) polirana... a u neko vreme mozda uradim sive sare na rezervoar pa to sve dobije sklad... ali otompotom...


Citat:
lancia88: Pozdrav,

manji je problem, Darko, sto sstruja ne zivi u Bgd gde bi imao daleko veci izbor delova za eksperimente. Naravno da bi veliki far bio pun pogodak ali trenutno ne moze da se dobije za male pare, mozda tek za mesec dana.

Viljuska je jedina OK, ostalo bi sve trebalo u hrom i aluminijum :)



To sto ne zivim u Beogradu nije problem... u Beogradu radi samo kes... nece niko da ti zavije 2 srafa bez 200din... Kad bi vi znali sta sve moze da se nadje po dvoristima starih bajkera, otpada od nekih starih motora koji nekome zlata vrede... pa odes sa drugom drugara od drugara bratovog drugara druga :) poneses 3 piva i ne platis nista deo :) a za neke sitne obrade na strugu i slicno... u svakom mestu ima neki majstor pun prica koji ce za pivo i lepu rec da tu napravi deo zlata vredan...

@All
Moze da se uradi i doredi na milion nacina... i svaki je super... samo je meni prioritet da ga dovedem u vozno stanje, da prodje tehnicki i da skupim (pozajmim) pare da ga registrujem i da se vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim i vozim.... za ostalo ce mo lako :)
[ sstruja @ 12.05.2007. 20:37 ] @
Juce je bilo gotovo savijanje cevi za auspuh i governalu, danas sam montirao governalu i izvario auspuh i montirao... Nisam jos napravio nosace za isti al ti je paljena zica... u koju se Srbi kunu :) Vozikao sam se pa nisam uhvatio sunce da ga usnimim kako valja...



Treba da se nasteluje paljenje, nesto mi se ne ponasa kako valja... a i treba da namestim filter da bih i karburator nastelova... uglavnom, svi krupni radovi su zavrseni... treba jos neke silne sitnice doraditi...
Samo, ne vidi se na ovoj fotografiji kako valja... governala je siroka jedno metar i par santima... znaci nit manjeg motora ni sire governale... ali svidja mi se ovako... Sediste radi posao odlicno, opruge ispod njega takodje... znaci "terao" sam ga preko rupa i nema da zakiva u kicmu i da pomera bubrege... mislim da bi mogao i u offroad njime :) Ne svidja mi se samo kako ga je iskrojio... a kad sam vec tu, ne svidja mi se ni kako su cevi savijene... al sad sta je tu je... ne mogu se ispraviti pa da ih neki bolji majstor savije... a da ponovo kupujem prohrom... pa nesto i nemam volje...
[ sstruja @ 20.05.2007. 23:21 ] @
Skoro pa zavrsih ovo moje motorce, ostale jos neke sitnice koje nistu toliko hitne i bitne... u prevodu kada skupim para :) Samo sto ova kisa kvari stvari pa stoji u mestu vec 3 dana...
Evo malog video snimka, kako izgleda i kako radi :)

http://filmovi01.web1000.com/Veljooo.avi (4MB)
[ ton_majstor @ 20.05.2007. 23:37 ] @
Hvala na snimku! Gotovo da sam osetio miris kada si nabio kamericu u auspuh! Odličan! Kako samo broji, a lepo i prima turu.

Zvuk mu je kao chevy V8 na ovom snimku...

Nego, bre... koji mu je ono "burazer" prekoputa? Vidim takođe neki kastom, ali isto od matorog napravljen?

Pozdrav!
[ sstruja @ 21.05.2007. 09:03 ] @
Citat:
ton_majstor: Hvala na snimku! Gotovo da sam osetio miris kada si nabio kamericu u auspuh! Odličan! Kako samo broji, a lepo i prima turu.

Zvuk mu je kao chevy V8 na ovom snimku... :D

Nego, bre... koji mu je ono "burazer" prekoputa? Vidim takođe neki kastom, ali isto od matorog napravljen?

Pozdrav!


Moze da broji i sitnije dok mu namestim filter za vazduh.... a mirisa nema, nema ni dima a time sam najvise odusevljen!!! Pre toga sam vozio 2taktnu masinu... posle svake voznje sam morao da se presvlacim, cini mi se i da mi koza upila miris polusagorelog dvotaktola.... ko je vozio, zna koje je olaksanje :)
To mu je mladji brat, R25/3 iz 1953 od shuraka... on me i naterao da kupim motor ko njegov... Bio kod mene pre nekoliko dana pa ga kisa uhvatila bez opreme i ostavio motor kod mene...



[ Ivica Banovic @ 27.05.2007. 23:03 ] @
Svaka ti cast prijatelju, odusevio me tvoj motor. Cela prica je super i lepo si opisao koliko truda i muke je trebalo da ga ovako sredis. Zelim ti puno kilometara predjenih na ovom choperu. Pozdrav.
[ sstruja @ 06.06.2007. 21:48 ] @
KONACNO ugradio prigusivac u auspuh... Kazem konacno jer:
- Zena mi nije davala da motor upalim u dvoristu vec da ga isguram na put pa tamo da palim
- Ceo komsiluk se zalio, poneki me i javno psovali, neke sam budio...
- Zene skacu po sitnu decu kada naidjem i vuku ih sa puta... Eh koliko je iscasenih ramena leceno na decjem odeljenju Doma Zdravlja u Velikoj Plani
- Jedan mestanin je zvao i policiju zbog mene ( al na 94) :)
- SVAKO se na putu okrenuo da vidi sta je to
- Kada prodjem glavnom ulicom u Plani pod malo vecim gasom, pale se alarmi na automobilima redovno...
- Poslednja kap je bila prekljuce kada se policajac prekrstio kada sam prosao pored njega... Zena isla kolima iza mene i nije mogla da veruje kad je videla poboznog policajca :) :)...

Elem, kako napraviti prigusivac? Ima MILION nacina, meni je bilo najjednostavnije sledece:



Izbusena cev precnika 32 koja na krajevima ima zavarene "platne" precnika 47 koliki je unutrasnji precnik auspuha i koja u sredini ima zavaren cep... Zvuk je uboden iz prve, mnogo je tisi a opet nije ni previse tih... taman onako kako treba da se cuje jedan chopper.. Moze zvuk da se dodatno utisa koriscenjem vune ili strugotine metala (prohroma), ali i ovako je dobro... Smanjio je buku a nije smanjio protocnost:)

Inace pre prigusivaca se cuo ovako:

http://filmovi01.web1000.com/Veljooo.avi

Takodje sam uradio jos jednu sitnicu na BMWu... Sredio prednju svetlosnu grupu, prednji far malo izbacio napred, napravio nov nosac za far i nosac za nosac male farove :) :) i pokazivace pravca kada ih nabavim...

Evo par slicica kako izgleda na motoru:





Ovo je jos probna varijanta, treba da ispoliram nosace za ove male farove i ofarbam nosac za veliki far i stavim crni buzir na ove plave zice i jos neke sitnice.. Jos dok nadjem male niklovane pokazivace pravca da stavim na krajeve prohromske cevke... bombonica...

Osim toga sam ga u medjuvremenu i registrovao i provozao po lokalu nekih 500km probne voznje.... za to vreme sam ga 2 puta odgurao do kuce (jednom sam ostao bez goriva a drugi put mi se po najvecem pljusku ugasio-nisam imao filter za vazduh pa uvukao vodu)... Ima tu jos dosta sitnica koje sam zamislio da odradim ali je spreman i za duza putovanja... a za bas duza putovanja treba skupiti samo para za zeleni karton i benzin :) :)
[ ELFI @ 07.06.2007. 21:02 ] @
Svaka cast na trudu i uspehu.


[Ovu poruku je menjao ELFI dana 09.06.2007. u 16:01 GMT+1]
[ sstruja @ 09.06.2007. 21:30 ] @
Citat:
ELFI: Svaka cast na trudu i uspehu.


[Ovu poruku je menjao ELFI dana 09.06.2007. u 16:01 GMT+1]


Hvala!!!
[ sstruja @ 12.06.2007. 08:43 ] @
Da rezimiram delove i prepravke na motoru:

Italic su prepravke sa kojim sam ga kupio!

- Ram prepravljan, produzen za nekih 15cm, promenjen ugao vrata, odseceni zadnji amortizeri i napravljano kruto vesanje i spustena gornja ceva na ramu (na koju se kaci rezervoar)
- Sa produzavanjem rama je produzen i kardan

- Napravljena leva biksna za osovinu zadnjeg tocka i to od komada gvozdja od teretnog VOZA
- Sto se masine tice, zbog losih i neodgovarajucih karika je prosireno leziste na klipu tako da NIJEDNA standardna karika nije odgovarala pa je napravljena nova od hilzne od SKODE, ugradjen zatezac (spaner) lanca u masini od YUGA (noviji tip), alternator od FICE vezan direktno na radilicu, napravljen nosac za platinu od LADE i neki kondenzator, takodje prepravljan ekscentricni nesto, teg za pretpaljenje, od DIANE, Gumice za ventile su doradjene od LADE al sa kocionog sistema negde...
- Prednja viljuska od SUZUKIJA GSX 400, kao i kljesta i kocioni cilindar, rucica kocnice je od nekog GPZa koju sam naknadno doradjivao
- Prednji tocak od MZa kao i prednje krilo i guma
- Zadnje krilo prepravljano od JAWE CZetke
- Zadnji tocak, bandas od MZa namoniran na BMWov fabricki diferencijal ja sam kao zadnju gumu stavio prednju od CBR 16" - fabricki nosi 18" cini mi se
- Sediste za vozaca pravljeno parceta lima 3mm sa oprugama od posecenog zadnjeg amortizera od MZa
- Rezervoar od VIKTORIJE, malo prepravljen
- Kompletan izduv napravljen od prohromskih cevi
- Governala napravljena od prohromske cevi
- Rucica kvacila od MZa televizora
- Sajle na motoru su od bicikle, MAZDE i FORDA kako koja
- Rucica gasa od NSUa
- Navlake za rucice iz LOUISa
- Far od HARLEYa
- Stop svetlo takodje od HARLEY
- Sirena od FORDA
- Instalacija od novih zica, buksni, termo-buzira a releji, automat zmigavca i ubodni osiguraci i leziste za iste od FORDA
- Brava od TRAKTORA
- Bobina od VARBURGA
- Kilometar sat od nekog SUZUKIJA
- Dekli za alternator i paljenje, kuhinjska SERPA
- Biksne u prednjoj viljusci od plastike obradjene na strugu a inace od komada koji sluzi za spajanje voznih sina (na svakih nesto metara ili km sine nisu zavarene vec su zasrafljene sa luftom izmedju zbog rada gvozdja na toplo-hladno)
- Filter za vazduh od neke PUMPE za vodu
- Komanda tabla za elektriku na levoj strani governale (sirena, blic, zmigavci) od GPZa
- Nosac za akumulator od OLUKA
- Sajla zadnje kocnice je od kvacila sa Forda Escorta
- Stitnik za ram od kurble je od mrezice filtera za vazduh od nekog kamiona (u nju udara kurbla kad se kurbla)
- Maglenke za automobil kao dugo svetlo
- Nosaci za maglenke napravljeni od aluminijumskog srafa koji je nekada bio u AVIONU...

Otkud sraf iz aviona na mom motoru? Brat drugara kod koga sam pravio te nosace je avio-tehnicar

LM, posto sam na mom motoru sakupio delove od: bicikle, motocila, automobila, kamiona, voza i aviona... voleo bih neki deo da stavim sa Broda i Podmornice ako se to moze naci Ako neko radi u luci ili servisu brodova Ne znam samo da li ima registrovanih podmornica u nas ili bratskoj nam Crnoj Gori???
[ vladd @ 12.06.2007. 15:11 ] @
Svaka ti cast, i Grunf bi se postideo pred ovim radom:)

Poz
[ sstruja @ 25.06.2007. 08:29 ] @
Evo putopisa sa prvog daljeg putovanja dedicom...

Petak, oko 4:00, iako sam spavao nekih 3 sata skacem iz kreveta kao devojce, oblacim odelo, kaciga na glavu i krecem na put, motorm naravno! Treba biti do 7 sati najkasnije u Velikom Gradistu, posao ceka! Iako ima 110km do tamo, krecem ranije jer moj motor star 57 godina ne moze brze od 80km/h sto znaci da mu je 70km/h optimum a i ostavljam vremena da malo odmorim (nemam zadnje amortizere, hardtail chopper:) )
Krecem iz Starog Sela i carigradskim drumom do Osipaonice gde skrecem desno preko Ljubiceva do Pozarevca. Put je dosta los, krpljen, neravan pa ponovo krpljen sto nikako nije prijalo mojim bubrezima i plombi na 6-ici :) Zaobilazim grad Pozarevac obilaznicom i nastavljam dalje put Velikog Gradista… Jos je jutro, prohladno je, temperatura masine je OK pa i nisam pravio pauze…
Put je od Pozarevca prava milina, miluje me po bubrezima za razliku od ljubiceva… odusevio me je i “turski pravac”, samo sto nemam besnu masinu da ga isprobam kako valja, sa ovim sto imam to je soliranje:



Motor pocinje cudno da se ponasa, da se gasi na leru i da puca iz auspuha, prvo pomislim da je svecica jer je jedno vreme jeo svecice kao lud… nailazim na mesto Topolovnik i pored puta ovaj prizor



Mesto savrseno za mali predah, voda hladna, prija posle toliko kilometara…



Tu otkrijem da mi je ispao sraf za stelovanje vazduha na karburatoru i da je zbog toga brljavio u radu… Setim se price Markaaaa kako je kad mu se isto desilo zasiljio drvce i nacukao ma mesto srafa dok mu je motor bio upaljen i tako cak nastelovao protok vazduha za mesavinu…Naravno, primenih njegov recept :) :)
Stigao u Gradiste na vreme, odmah se bacio na posao, radio do 3 sata ujutru narednog dana i otisao na spavanje... nije bilo vremena za voznje i upoznavanje sa gradom, ipak sam tamo otisao da radim :) Tu upoznah i mladog kopca kojeg smo uz malo vise truda i iskljucanih prstiju uspeli da pripitomimo za 15ak minuta… Ta je ptica prelepa!



Ustajem sutradan u 8, odlazim ponovo do silosa da radim, javljaju mi da je moj posao tu zavrsen i da mogu da odem kuci… iako je prvobitni plan bio da ostanem tu 4-5 dana odlucujem da ne idem kuci odmah i da se za taj jedan dan provozam tim krajem koliko je moguce, kad sam vec tu… Doruckujem bogato  u restoranu drustvene ishrane u silosu (sto me to podseti na studentske dane…)



Kad sam otisao do motora imam sta i da vidim, zadnja guma ispustila, napumpam je i odvezem motor do vulkanizera… unutrasnja se zguzvala i popustila… jedan mi vulkanizer motirao 18icu unutrasnju na felnu 16icu i rekao da to nema veze, da traje… spomenem mu robinu dok sam skidao zadnji tocak, jer naravno nijedan vulkanizer nece da se maltretira time… naravno imam svoj alat od majstora uzeo samo cekic da izbijem osovinu.. postno nije znao gde da kupim 16icu unutrasnju sa velkim balonom, okrpi on to ja na cenu castim i pice i krenem na put…
Plan je bio otici do tvrdjave u Golupcu (samo za tu znamenitost znam u okolini), idem daljim putem, pored dunava preko sela Pozezno i Vinci, tu odem malo van puta da dodjem do Dunava:



Obala pored Dunava prljava, puno flasa i drugog smeca… nasi narastaji ce ispastati zbog nase nemarnosti ako uskoro ne proradi ekoloska svest…



U mestu Vinci stadoh da se malo okupam i spasem vrucine



Nastavljam dalje, da bi mi posle par metara ispao osigurac sa produzenih komandi biraca menjaca… Naravno sa sobom nosim i rezervne srafofe i za 10ak minuta otklonim kvar…
Nastavljam ponovo dalje i nailazim na tablu:



Mozda sam gledao previse BayWatcha al to me odmah asociralo na bikini, mozda i toples :) :) i resih da skrenem s’puta malo… naravno razocarah se… Selo je tako zabaceno ali je put do tamo interesantan, kroz neke sume pa kroz useke u kamenju… u selu niceg interesantnog… posto nema dalje, vracam se nazad.. jedino me jedan momak na skuteru bledo gledao :) :)
Stizem u Golubac, gradic lepu uredjen, primetio sam i cist… kako mi se cini turisticko mesto pa valjda moraju :) Odmorih u centru (barem ja tako mislim…)
Spomenik palim borcima:



Tu malo odmaram i nastavljam dalje… na izlasku pored samog puta cesma, voda hladna – melem za dusu i telo!!!



Put nastavlja pored Dunava…



Voziti ovuda je fantastican osecaj, prijatan vetric i svezina sa dunava, asfalt ravan, samo plivam po njemu… kao da se vozim Dunavom!
Tvrdjava se vidi u daljini:



Iz blizine:



Ostavljam motor i peske razgledam….















Kad sam vide sve sto se dalo videti i popeo i spustio svu da gde se dalo popeti i spustiti :) naidjem na grupu turista koji razgledaju moj motor… “Mogu li deca da se slikaju na motoru?”, “Moze… mogu da ja vas da slikam kako se slikate na mom motoru?”. “Moze” – tako nasta ova slika:



Razmenih par reci sa njima, prijatni ljudi, iz Kikinde… Odlucih da se provozam malo dalje niz Dunav…



Vec u glavi planiram jednu finu turu celom obalom Dunava, tamo negde do Kladova… Sta da radim, Dunav me je ocarao…









Nastavljam put dalje i uocim “oazu” pored puta:







Voda izvire iz stene i spusta se niz kamen obrastao mahovinom i dalje niz izdubljeno deblo na slici… pomalo stidljivo i sa strahom probah vodu… da li od vrucine i puta voda me je odusevila… Bas je VODA, bez mirisa i ukusa a ladna, lepi se za dusu… napih se vode kao kamila… i penjah se da vidim odakle izvire… pukotina u kamenu a voda samo zubori iz stene koje odzvanjaju od zubora kao da su suplje…
Kako ne verujem da dalje ima necega sto bi zasenilo ovaj prizor i moje odusevljenje istog vracam se nazad prema Golupcu i Velikom Gradistu… Usput naidjem na ovaj marker:



Ocigledno je neispravan, niko da ga popravi… a mozda i stoji kao spomenik nekim davnim danima… tu se vec raznezih… Nazad je put poznat ali i dalje interesantan.. sada je vec vetar u lice i mnogo je prijatnije voziti...
Kad sam vec u Gradistu, steta je otici a ne okupati se u Srebrnom jezeru…



Na brzinu resih da mi nije dosta avatnure i da se kuci vratim daljim putem, preko Petrovca i Svilajnca… i usput nadjem sa jos nekim forumasima… Do Petrovca idem manjim putevima preko raznih sela: Tribrode, Srednjevo, Cesljeva Bara, Makce – gde skrecem putem kojeg nema na mapi, kraci a opet intereasntan…
Raskrsce puteva:



Nastavljam put dalje, mnogo njiva, malo ljudi… Nailazim na ovo:



I pitam se ko li je stariji od njih dvojice :) :) :)

Dalju uzivanje u putu mi prekida zadnja guma koja je opet omeknula…pravo mesto da vas izda guma u sred nedodjije… srecom na brzinu se dovezoh do Bozevca gde brzo nadjem vulkanizera i zadnjim milibarima se dovezem do njega… Ista prica, druze ja to ne znam da skinem   a i ne krivim coveka… to je malo veci posao po vrucini:



Telefonom pokusava da mi nadje unutrasnju gumu ali bezuspesno.. ponovo ista boljka, od savijanja je pukla… Majstor je i sam kupio motor skoro, prijatna atmosfera dok smo sanirali kvar.. Prijatan covek, nije ni hteo da mu platim, platih mu samo za koka-kolu :) :) iskreno, vec mi se i otanjio budzet, goriva taman koliko treba u rezervoaru i jedna crvena za hitne slucajeve… a i vidi se da nijednu cesmu nisam obisao umesto da kupim flasiranu vodu :) :) :)
Nastavljam dalje put Petrovca i dalje preko sela… u svakom su me selu ljudi ispracali pogledom, dosta njih sa osmehom a veci deo sa cucdjenjem… gde god da sam otisao nisam prosao nezapazen… i u Gradistu dok sam radio, dobar deo vremena sam proveo prepricavajuci mnogima istoriju motora (ako cita moj sef, to prepricavanje je bilo u pauzi za rucak :) :) )
U Petrovcu se nadjem sa Sreletom69 sa jednog drugog foruma koji me je zvao 3 dana pre toga iz Velike Plane al nisam mogao da se nadjem s’njim… proveli sat i po u prici.. prisao mi je jos jedan lik sa foruma, poznao me covek po motoru :) :) Nastavljam put za Svilajnac preko Velikog Laola… ali ne zadugo… pogadjate vec:



I to treci put u jednom danu!!! E, tri puta ista guma u jednom danu!!! Cime li sam ja tako zgresio??? Sta cu, zovem Srleta, brate pomagaj… odmah je dosao, odgurah motor do neke kafane, ostavim ga na parkingu.. tad je vec bio sumrak oko 8-9 sati… Odveze me motorom njegovim do grada da pojurim novu gumu jer vulkanizeri ne rade a i da rade pitanje je dokle bih stigao sa ovom raspalom gumom… Nazovemo Pedju van radnog vremena (od njega sam kupovao delove za MZ, reci hvale za coveka)… Dadoh zadnje pare za novu gumu, u novcaniku ostala samo sitnina… Odlazimo do njega kuci da uzmemo pajsere za skidanje spoljne gume i pumpu za gumu… pakujemo sve to u njegov auto… koji nece da upali, akumulator se ispraznio… Upalismo auto na gurku uz pomoc njegove supruge…
Uz veliku muku skinuh spoljnu gumu (prvi put sam to radio na motoru), ubacih novu unutrasnju i lagano vracao falc spoljne da ne precvikam unutranju srafcigerima… pumpasmo mi noznom pumpom al ne ide ni da mrdne.. odemo do pumpe kolima na kompresor, napumpa je a ona se odmah ispumpa, znaci ipak sam je precvikao.. vracaj se nazad, skidaj ponovo, u medjuvremenu je Srle ponovo otisao kuci lepak i njegovu staru unutrasnju gumu za flekice… zalepismo, u medjuvremenu i vecerasmo pljeskavicu u kafani… Tog dana samo doruckovah a od muke nisam nista osecao, ni glad ni umor… ma nista.. cak me ni toliko maltretiranje nije potreslo… ponovo montiranje gume, ovoh puta BAS BAS pazljivo.. ponovo na pumpu, napumpali gumu uz malo muke ravnomerno izbacili falc jer je guma tubeless a felna naravno nije :) :) Kao sada drzi guma…
Namotirah tocah, zahvalih se Srletu, tada je bilo vec 1 sat posle ponoci… no tom coveku nikada necu moci da se zahvalim i oduzim… i ako neko od vas bude imao problema sa gumom a bude u okolini, slobodno ga zovite :) :) :) Samo ne pominjite rec sterilno ni u kom kontekstu, ako ne zelite tvrd predmet u glavu :) :) :) (interna sala :) )
Dalji put je jako los, ja sve vreme u grcu… kad je god malo zaljuljao zadnju kraj ja sam staja da vidim da nije guma.. Preko Laola, Burovca, Dubnice nigde zive duse… u nekim delova izmedju sela nema nicega, cak je nebo bilo oblacno, kada se ugase svetla – Totalni Mrak… sve vreme mi se vrzma po glavi kako je ovo ODLICNO mesto da vam pukne guma…
No stigoh kuci u jednom komadu negde oko 2:00… mogao sam da stignem i ranije ali nisam hteo u inat da menjam i skracujem zacrtanu trasu! U Svilancu nisam zvao Forumase jer je bilo jako kasno… blizu smo, videcemo se drugom prilikom…

Da razimiram put… Posle ovako iscrpnog izvestaja (ko je izdrzao do kraja) nema vise mnogo sta reci.. to mi je prvi dalji put motorom otkako sam ga sklopio… pred polazak sam na satu imao 1.011km a kada sam se vratio 1.352, sto znaci da je tura bila oko 340km… a samo 2 kvara i 3 krpljanja gume je fina statistika :) :)
To mi je ujedno i prva dalja tura bilo kojim motorom iliti najdalja tura koju sam ikada napravio motorom… Sve nedace i kvarovi koji su mi se desili me nisu pokolebali jer ne bi bilo tako interesantno da se nista ne kvari.. bilo bi sterilno :) :) Nadam se da cemo Deda i ja napraviti jos ovakvih i duzih tura ako nam, tj. Ako meni finansije dozvole :) :) :)
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 25.06.2007. 11:58 ] @
Choveche imam utisak kao film da sam odgledao :)) svaka cast za turu, samo steta za taj problem sa gumom jer ja bi ga polio benzinom i zapalio 6 puta, nemam ja zivaca za takve ucestale kvarove.. sledeci put kad vec stignes do Svilajnca produzi i do Kg-a to ti je jos 50 km.. sitnica za takvu masinu :)) pozzz
[ sstruja @ 15.07.2007. 22:47 ] @
Evo danas prebacih 2.000km na satu... u tih 2k me nije nijednom ostavio na putu, gde sam zamislio stigao sam i vratio se... Izuzetno pouzdana masina, jednostavna mehanika... drugim recima napravljeno da traje i radi i traje!!!
Ja sam motorom prezadovoljan! Jeste da je malo neudoban po losijem putu (po bas losem putu otkida bubrege) i da mu manjka snage, da mi zbog loseg karburatora trosi skoro 5l... ma kad pomislim ima dosta mana na koje sam se navikao i to mi dodje kao normalno i ne smeta mi puno... ne smeta mi jer volim tu gomilu metala... nije moja zena za dzabe ljubomorna na isti :)
[ vladd @ 16.07.2007. 14:17 ] @
A zena je savrsena i trosi manje??

Kada su pravili tu lutku od motor, pravljena je da traje, a ne da stedi gorivo, a slabo koja masina ima snagu na 2000-3000 obrtaja pa jos 250ccm.

a sediste ces da prepravis, ako te ne mrzi, ali bar neces imati kamen u bubregu

Pravi posao pravog zaljubljenika, cestitam ti... i zavidim ti..

Poz
[ sstruja @ 17.07.2007. 22:14 ] @
Citat:
vladd: A zena je savrsena i trosi manje?? :) :) :)

Kada su pravili tu lutku od motor, pravljena je da traje, a ne da stedi gorivo, a slabo koja masina ima snagu na 2000-3000 obrtaja pa jos 250ccm.

a sediste ces da prepravis, ako te ne mrzi, ali bar neces imati kamen u bubregu :)

Pravi posao pravog zaljubljenika, cestitam ti... i zavidim ti..:)

Poz


Nasao sam manju diznu za gorivo i vecu diznu za vazduh i malo bolji shiber... nije precizno testirano ali trosi oko 4l, svecica mi je sada bela, vise nema sloj garezi kao ranije, za nijansu bolje poteze i ima vecu maksimalnu brzinu - Od predjasnih 80km/h a sada 100km/h al to mu je vec gas-patos...
Sto se tice neudobnosti, kada se smanji brzina preko krpljenog i neravnog kolovoza onda je OK... al je se vozio u grupi koji su diktirali 80km/h sto me je raspametilo... da je bilo vise od 9km loseg puta (izmedju Burovca i Velikog Laola) ne bih imao ni bubrege a kamoli kamen u njima :) :)
[ cicovic @ 21.07.2007. 11:56 ] @
SStrujo, sve reci hvale za ovaj poduhvat. Zaista ti zavidim. Ovo je pretpostavljam, ono o cemu mnogi o nas razmisljaju, custom prerada neke tof-tof masine, a potom klaj klaj po ovoj nasoj zemlji. A pogotovo me dojmilo to sto znam kako je ranije izgledao Pecin bajk, a i kako izgleda sada.
[ feLoNy @ 04.08.2007. 01:59 ] @
Svaka cast na motoru :) zaista svako razmislja da napravi custom bike :) ja sam razmisljao da preradim sasiju od petnajske i metnem neki stari motor od 125 cm3, ali sve u svoje vreme :D
[ sstruja @ 25.10.2007. 23:07 ] @
Posle par voznji po kisi sam uvideo da nikako ne mogu da napravim vodootporan kabl za svecicu a nisam ni nasao gotov kabl od 70cm te sam resio da premestim bobinu da mi bude blize svecici da bih mogao da stavim bilo koji lepo oklopljen kabl lepo zasticen od vlage...

Evo na slici gde bobina stoji i gde sam hteo da je premestim:


Evo ga maxi-naked!


Interesantno je da i ovako rasturen moze da se vozi :) Mrzelo me da pravim rezervoar od plasticne flasice pa da se malo vozikam na nakedu :)

I posle malo produzenih zica i plasticnih vezica bobina spakovana ispod rezevoara:


Kabl je najkraci koji sam nasao a moze i jos kraci da se stavi. Ne bi trebalo da probije ni na najvecem pljusku! Ne moze voda ni do bobine kako da dopre jer mi se na starom mestu desavalo da se i bobina okvasi i nema dalje....

Usput sam ponovo zavario sediste (malo sam se ugojio), sanirao stetu na instalaciji (malo se upalila :) ), ocistio filter za vazduh, osmirglao i nastelovao platinu, zamenio svecicu... Jos samo da zamenim ulje i ocistim karburator i spreman sam za zimski deo sezone!!! Ima jos par mesta koja sam obecao sebi da obidjem a nisam stigao... U medjuvremenu sam stavio novu gumu, nov akumulator, nove sajle itd...
Inace na satu za sada stoji 4.700km...
[ kosta465 @ 08.11.2007. 23:56 ] @
Svaka čast majstore!
Oduševilo me što nisi samo sklopio "makinu" radi projekta samog, nego si odmah počeo da je koristiš u "kontekstu": istraživanje okoline, lepi predeli, avantura ...
Još jednom, svaka čast i sve najbolje ...
[ iwdza @ 09.11.2007. 18:45 ] @
Sjajno! Odusevio me ceo projekt i naravno rezultat. Izgleda da je ovo moguce samo u Srbiji napraviti - ja kada bih takav spisak delova od razlicitih marki motora (i automobila :) ) inputirao na moj motocikl ovi sugavi svajcarci bi me odma stavili na naslovnu stranu najcitanijih dnevnih novina. A takvo sta registrovati je ovde u domenu naucne fantastike. Kada pogledam sa koliko ljubavi , paznje i proracuna si ovo sve radio, jasno mi je da je makina savrseno sigurna i verovatno stabilnija i pouzdanija od fabricki novog r-25, ali to ovim zlotvorima na zapadu ne bi bilo dovoljno - drze se propisa ko pijan plota. Izgleda da ce mi ostati nedosanjani san da od nekog oldtajmera koji jos uvek kod nas moze da se pronadje, napravim sebi nesto iz moje maste - doduse dole u Srbiji bi jos i bilo moguce, ali toliko vremena nazalost nemam da utrosim. Kao sto rekoh svidja mi se kako si sredio masinu, to je otprilike po mom ukusu - jedino se ne bih s tobom slozio oko izbora migavaca - naime koliko sam ukapirao ti bi da montiras one mikro blinkere. Misljenja sam da bi ti mnogo bolje stajali oni koji se uglavljuju u guvernal - a s obzirom na sirinu istog odradjivali bi fenomenalno posao. Ti migavci "blinkaju" s obe strane, tako da zadnje ne bi morao da ugradjujes, i to bi po meni bilo bolje jer bi ugradnjom zadnjih migavaca narusio izgled motora - nekako mi ne lezi to na ovu lepotu. Ako ti stagod zatreba odgovori na ovaj post, pa mogu da ti nabavim svasta - ovde mozes sve da kupis ali ne smes da sa tim ucestvujes u saobracaju. I ja sam motorista i moj motor sam prepravio 180°, ne lici na fabricki, ali daleko od toga da je tako smelo prepravljen kao ovaj tvoj unikat, nisam smeo da se zezam sa performansama, geometrijom ali zato sam ga opticki potpuno promenio (kompletna svetla - signalizacija, boja, malo siri volan, bug-spojler i auspuh nisu originalni, a i plocicu sa markom motora sam skinuo pa su svi u zabezeku kad stanu pored makine i gledaju - ne znaju o kom se produktu radi) Ovde su tehnicki pregledi za motor kad ga kupis tek posle 10 godina starosti, ali ovaj moj ima vec devet leta pa se polako spremam za usrafljivanje originalnih delova kako bih bez frke prosao tu kontrolu. Inace da su me do sad zaustavili (a srecom nisu) bilo bi momentalno skidanje tablica i pravac tehnicki, da se tacno utvrdi sta sve mora da se zameni i kazna naravno obavezna. Pogotovu bi me zezali za auspuh koji nema nikakav prigusivac - ustvari u odnosu na tvoj ima mega prigusivac, pa ti zato zavidim kako se slobodno bez straha vozikas drumovima Srbije. Jos jednom svako dobro i puno srece i uzivanja sa tvojim lepotanom, i naravno odgovori ako ti bilo sta zatreba - ti znas da smo mi motoristi najveca familija na svetu.
[ sstruja @ 17.11.2007. 22:12 ] @
Bili su mnogi planovi za ovaj vikend, prvobitno je trebalo da odem do Lazarevca pa posle sa drustvom do Rudnika, tacnije Ostrvica pa da se ogrijemo na vulkanu pa se od toga odustalo zbog najavljenog snega. Posle toga se dogovorim sa drugim ortakom da odemo do Paracina auto-putem, on bi krenuo iz BGa a ja ga sacekao i pravac Paracin jer na auto-putu ne bi trebalo da bude snega. Jutros budim Pauka po dogovoru, on odustaje, zavejao ga sneg ne moze ni autom da izadje iz ulice a kamoli motorom...
Pomalo i povise razocaran se setim da mogu i sam da se malo provozam a kako nikad nisam vozio po snegu saberem 2 i 2 i resim da odem do Orasja do roditelja i odvezem jedan fini offroad do brda. Kako je roditeljska kuca poslednja u selu i posle nje pocinju njive i njive i njive i sve tako do prvih vinograda i vocnjaka na brdu...

E, da, resio sam da povedem i starog drugara na voznju:



To je bio deo puta koji je utaban, nasipan vise puta inace je traktorski put i eventualno neko terensko vozilo. Prolazio sam i kroz bare duboke da sam morao da podizem noge a auspuh je totalno pod vodom... Gde god sam mogao bezao sam kroz sanac jer je na nekim mestima toliki kolotrag od traktora da se mojim motorom ne moze NIKAKO proci. Kada mi je u jednoj bari prednji tocak potonuo OHOHO stao sam pa ga nekako izvuko unazad i resio da sa toliko niskim karterom nije predvidjen za takva kupanja.

Stajuci na preglednim mestima da napravim poneku fotografiju vidim da mi je otpao nosac auspuha:


Mozda se ne vidi odavde jer sam se prenerazio kada sam video! Srecom otpao je samo sraf na koji se kaci. Naravno rezervnih srafofa uvek ima i to sam brzo resio. Ali AVAJ, kada sam namestio auspuh vidim da mi je ispao i sraf sa diferencijala za dolivanje ulja. Kako nisam imao rezervni M14, setim se kada mi je otpao sraf za stelovanje vazduha u Topolovniku i da sam ga zamenio zasiljenim drvcetom i usto nastelovao karburator da radi kako treba; izlomim jednu grancicu, otprilike fi14 i zabijem u rupu da mi ne ulazi voda.

Evo majstorije:


Imalo je tecnosti unutra, sad da li je ulje ili voda ne bih znao, znam da moram da istocim posle ulje iz diferencijala jer ako je usla voda kada zamrzne moze da mi razvali diferencijal...
Elem,kada sam sanirao sve kvarove, da podignem pantalone, primetim da su me i kisne pantalone izdale... od savijanja i zezanja oko auspuha i diferencijala pukle preko celog du****.
Sta je tu je, nema mi gde iz ove koze, znao sam da cu biti mokar i blatnjav al mi bese svejedno pa nastavim put, svakako sam planirao da se na vratim istim putem nego da zaokruzim. Hteo sam da obidjem i vinograd pokojnog dede al kako nisam isao 15godina i vise i ne postoji vinograd, niko ne radi, odustanem od penjanja na vrh brda nego se kracim putem vratim u civilizaciju.
Ajd jos malo slika...







Na zadnje dve fotografije sam preprecio malo put preko nekih njiva, doduse nisu preorane pa  spadaju u livade :)

Evo i satelitskog snimka ove male ture...


Legenda:
U Orasje sam stigao iz donjeg desnog ugla zutom linijom.
Mesto gde zuta linija postaje crvena je mesto gde prestaje asfalt i pocinje offroad
Crveni kruzic je kuca mojih roditelja, gde sam i ja odrastao
Plavi put je traktorski, poljoprivredni put, vec pominjan pa sve trenutka gde pocinje zuta linija i asfalt. Tu je ujedno i kuca moje bake i odmah pored moj plac i kuca na placu, jes zidana od zive cigle al je pored motora jedino sto zovem svojim i sto sam ja zaradio...
Dalje zutom linijom ka Velikoj Plani i Starom selu...

Dosao sam kuci sa potpuno mokrom majcom (od znoja) jer me je offroad i borbe sa zanjim krajem motora poptuno dotukla. Zadnja guma i ima neku sara ali deifitivno nije za OFFroad a prednja je potpuno celava i sluzi sa skijanje :)
Sad da me neko pita zasto sam to uradio ne bih znao da mu odgovorim, valjda sto sam enduras u dusi a bez enduro motora???

[Ovu poruku je menjao sstruja dana 18.11.2007. u 09:22 GMT+1]