[ pero peric @ 18.03.2007. 19:54 ] @
zanima me cime i kako uklonit povrsinske ogrebotine od granja na auto-laku?
[ bakara @ 18.03.2007. 19:59 ] @
Nemoj nam reci da nisi cuo za polir pastu?
[ pero peric @ 18.03.2007. 20:03 ] @
Citat:
bakara: Nemoj nam reci da nisi cuo za polir pastu?


cuo sam za polir pastu, samo mene zanima koju pastu i vasa iskustva sa uklanjanjem ogrebotina
[ vsi @ 19.03.2007. 14:13 ] @
Mislim da je najbolja ona Turtle( WAX)(Kornjaca po nasem slengu), uz njega ide i sampon, prvo se mora oprati pa onda se polira.

[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 19.03.2007. u 17:17 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 19.03.2007. 17:10 ] @
Turtle Wax nije najbolja, ocena je 4 jer je vise manje univerzalna. Ocena 5 je Sonax, ima citava paleta proizvoda, trazi bas za to sto ti treba.
[ skocimish @ 19.03.2007. 19:19 ] @
Nema potrebe za najboljom polir pastom. Lak se najpre obradi najfinijom smirglom (vodenom) a zatim se polira. Mnogo je efikasnije a i tako se to radi kod mene u firmi.
[ bakara @ 19.03.2007. 19:29 ] @
Citat:
skocimish: Nema potrebe za najboljom polir pastom.

A ima potrebe za smirglom?
Bas dobar savet...nema sta!

[ pero peric @ 19.03.2007. 20:12 ] @
za sve ovo sam manje vise cuo tako da bi te ogrebotine morale ic ca. jos uvijek ne znam koju pastu? i da li rucno polirat ili s polirkom?
[ HoT_Steppa @ 19.03.2007. 20:35 ] @
Ako imas i znas, polir masinom. Ako nemas ILI ne znas, bolje rucno, iako se rezultat rucnog i masinskog nikad ne mogu uporedjivati.
[ bakara @ 19.03.2007. 20:53 ] @
Upravo tako, kupi polir pastu (posavetuj se sa prodavcem) adekvatno dubini tvojih ogrebotina, stavi malo na krpu ili jos bolje vatu i polako trljaj, efekat se vrlo brzo primeti...
Gledaj da ispoliras i okolni deo, a ne samo gde je ogrebotina, i nemoj previse pritiskati na jedno mesto da se ne osteti lak...

Masine za poliranje su sada prilicno jeftine ali ti je moj savet da to ne isprobavas na automobilu sa dobrom farbom jer se lako moze desiti da napravis uzas od auta...
[ millko @ 19.03.2007. 22:06 ] @
"Nema potrebe za najboljom polir pastom. Lak se najpre obradi najfinijom smirglom (vodenom) a zatim se polira. Mnogo je efikasnije a i tako se to radi kod mene u firmi."
pa nije ni cudo sto tako rade u tvojoj firmi.kakav covjece vodobrusni papir?ma ne da moze lak s.ebat neg jos ce moram lakirati ponovo:)ogrebotine od grana se lako skidaju,mislim da cak se moze uraditi rucno sa polir pastom.sonax je po meni dobar.ako nisi radio nikad sa masinom bolje nemoj,samo mozes ostetili lak beze.fino par krpica pamucnih i lagano.nemoj polirati na toploj karoseriji,poliraj u hladovini prije toga auto operi hladnom vodom.mislim da sam bar malo pomogao.poz
[ skocimish @ 20.03.2007. 19:54 ] @
U mojoj firmi se dnevno lakira 5 - 6 automobila. Dogodi se prilikom montaze da neko od majstora ogrebe lak pa se primenjuje metoda "smirglanje". Apsolutno sam siguran da je to resenje bolje od beskonacnog poliranja masinom koja sigurno nece postici takav ucinak, cak ce na znatno vecoj povrsini ostetiti lak ukoliko se dugo polira. Kada sam to rekao , nisam imao zelju da navedem nekog da upropasti automobil, mada mislim da onog koga to interesuje, treba da potrazi savet profesionalnog farbara koji ce i dokazati ovu moju tvrdnju.
Drugo, kada sam pomenuo smirglanje, nisam mislio na skidanje osnovne boje ,vec izjednacavanje mesta ogrebotine sa ostatkom povrsine koja se polira.
Ipak mnogi od vas nisu culi za drugu tehniku skidanja ogrebotina sem sa polir pastom. Ukoliko su ogrebotine malo "teze" , srecno maratonsko ciguljanje po limu. Ziveli!

[ skocimish @ 20.03.2007. 19:59 ] @
Boze, sto li ja delim savete...
[ indicator1 @ 20.03.2007. 21:17 ] @
Evo jos jednog recepta za dublje ogrebotine:
nabaviti malo boje (svega par grama) nijanse sto slicnije onoj na autu. Cetkicom naneti na ogrebotinu tako da se ona popuni i napravi ispupcenje od farbe. Susi se bar 24 sata. Potom se uzme abrazivna pasta (takozvani T_Cut) i i njome trlja dok se pod prstom ne oseca vise gde je bilo udubljenje od ogrebotine. Na kraju ide Sonax u boji. Ima da se radi muski, ali za akrilne boje rezultat bude odlican (za metalik nije sjajno ali je bolje nego bez popravke). Sto se boje tice, najlakse je da potrazite kantice od 10-tak grama boje za modelarstvo, ima dobar izbor nijansi.
Za metalik mozda treba probati sa dva sloja, prvo boja, pa T-Cut, pa providni lak, pa ponovo T-Cut pa tek na kraju polir pasta. Ovo nisam probao, skoro mi je palo na pamet pa cekam lepse vreme da se bacim na posao.
[ vsi @ 27.07.2007. 21:26 ] @
Kada vec pomenusmo boju, imam jedan problem neko je na mom automobilu kada je sredjivao ta ostecenja prosuo farbu na vrata, tj slivala se i sada postoji jedna strafta koja se bogami dobro oseca pod prstom, bas onako ispupcena.Ima li nacin da se to skine, a da se ne osteti boja vozila.Inace auto nije metalik.
[ xspeed @ 28.07.2007. 19:48 ] @
farecla polir pasta ali prvo malo izmatiraj sa vodenom smirglom 2000 veruj mi autolakirer sam radim na placu automobila i svaki dan to radim
[ Pneos @ 29.07.2007. 07:25 ] @
posto sam amater a radio sam to poliranje, mislim da je stvar prosta.

Pasta i trljaj gore dole preko ogrebotine, a ne duz nje (savet mog limara).

Kad zavrsis ako nisi zadovoljan, znaci treba ti profesionalac. (da ne zaj$$$esh jos vise).
[ Dalibor81 @ 29.07.2007. 10:45 ] @
Citat:
xspeed: farecla polir pasta ali prvo malo izmatiraj sa vodenom smirglom 2000 veruj mi autolakirer sam radim na placu automobila i svaki dan to radim



Mi koristimo 3M-ove paste, i vodenu p2000 ili p3000 zavisi od ostatka auta, obavezno smirglati uz obilno ispiranje, jer ako samo pofajtas vodom, cestice sa smirgle i jos kojekakva prljavstina mogu da naprave risove. a ako je ogrebotina ozbiljnija, sledi uspricavanje, pa onda poliranje.
Pozdrav